Test Auto.cz

Lexus NX 300h 4x4 E-Four – Styl v hlavní roli

9.5. 2018
Verdikt
 

Menší z dvojice u nás nabízených SUV Lexusu prošlo v loňském roce omlazovací procedurou. Připomeňte si, jak funguje nepřehlédnutelný hybridní stroj na českých silnicích.

Podíváme-li se na současné portfolio automobilky Lexus, všimneme si působivé rozmanitosti, ze které si musí vybrat snad každý. Ať už jde o kompaktní CT, nádherné kupé LC či crossovery NX a RX. Test většího z dvojice jste si u nás mohli přečíst v březnu, tentokrát přišla řada na kompaktnějšího sourozence.

Model NX je v tuzemské nabídce k dispozici od roku 2014, v roce minulém prošel omlazovací procedurou, která přinesla drobné kosmetické retuše či větší displej infotainmentu. Všechno ostatní zůstalo při starém včetně hybridního pohonného ústrojí kombinující zážehovou 2,5litrovou jednotku s jedním (předokolka) či dvěma (čtyřkolka) elektromotory.

Jedné věci se facelift nedotkl, ono to totiž vůbec nebylo třeba. Myslím tím futuristický design automobilu a vytříbené zpracování interiéru. S Lexusem NX tak dostáváte atraktivní vůz, který je doslova magnetem zvídavých pohledů a zároveň poslouží i větší rodině. Navíc s prověřeným hybridním pohonem, jenž se má odvděčit slušnou spotřebou paliva. Opravdu to tak funguje i v praxi?

Vesmírná loď opět v akci

Už pár týdnů zpět jsem si při testu většího RX pochvaloval vzhled auta, který se v případě NX naštěstí výrazně neliší. I tady hraje prim příď s robustní maskou, ostré linky kolem dokola a decentně se svažující záď. Opět bych si postěžoval snad jen na střídmější barevné provedení, to vše je ale o preferencích zákazníka. Když bude chtít, může si vůz kromě „50 odstínů šedi“ nakonfigurovat třeba ve výrazné červené či modré. Ať už zvolí jakoukoliv barvu, připlatí si za ni ve všech výbavách 30.000 Kč.

Celkově se mi pro své kompaktní rozměry líbí NX ještě o chlub více než RX, přičemž omlazovací procedura vzhledu auta rozhodně neuškodila. Lexusu se opět podařilo připravit design, který namísto sériového auta připomíná spíše koncept. Snad jen z bočního pohledu nejsou krátké převisy vůči relativně vyšší stavbě dvakrát působivé, stejně tak bych si na autě dokázal představit i líbivější osmnáctipalcová kola (v našem případě mají rozměr 225/60 R18)

TEST 2014: Lexus NX 300h – Paralelní vesmír

Výbavové linie jsou odstupňovány následovně: Elegance, Comfort, Prestiege, F Sport a konečně Luxury. V těch vyšších už se sice cenovkou dostáváte nad milion a půl, ale takřka všechnu výbavu již máte v ceně. Kromě zmiňovaného metalického laku už si lze připlatit pouze za skleněné střešní okno (30.000 Kč), případně okno panoramatické (16.500 Kč).

V němém úžasu zůstane člověk z interiéru. Stačilo prvotní usednutí do auta v redakčních garážích a bylo mi jasné, že v tomto kokpitu se budu cítit zatraceně dobře. Zavřete za sebou dveře a okamžitě jste odizolováni od všech vnějších starostí. Ihned se s autem sžíváte, jako by to snad ani nebylo SUV, ale kokpit vysněného sporťáku. Dvoubarevný interiér v kontrastním provedení dostal příjemné měkčené „obklady“, ale funguje i po ergonomické stránce. Na budíky v kapličce je přes standardně velký volant dobře vidět a 10,3palcová obrazovka infotainmentu je umístěna tak, aby řidič při jízdě nemusel topit svůj pohled hluboko na palubku.

U displeje ještě chvilku zůstaňme, neboť opět dostal vcelku netradiční ovládání. Tentokrát nejde o maličký ovladač z modelu RX, ale věc připomínající touchpad notebooku (marketingově ji Lexus značí Remote Touch Interface), která disponuje haptickou zpětnou vazbu. Čekejte, že seznámení se s tímto typem ovládání nějaký čas zabere, zároveň zapomeňte na to, že byste si třeba trasu navigace nastavovali za jízdy. Je to zkrátka příliš složité. Teplota či vyhřívání však naštěstí zůstávají oddělenou kapitolou, které poslouží ovladače na středu palubní desky. K zobrazení podrobností slouží menší displeje, mezi nimiž trůní elegantní analogové hodiny.

V autě se sedí vcelku vysoko, avšak díky vyšší karoserii tu nebudou utiskování ani cestující s pár centimetry navíc. Záď vozu se taky svažuje hlavně na oko, takže i ve druhé řadě mám sám za sebou dostatečnou rezervu nejen já, ale i figurant měřící přes 190 centimetrů. Zadní řada stále ještě připomíná školní lavici, ale trpět tu nebudete ani na delších trasách. To vpředu se sedí jako v bavlnce, sedáky jsou příjemně měkké a dostatečně široké, opěradla navíc mají dostačující boční vedení. Nejslabším místem je tu snad jen masivní středová konzola, která brání pohodlnému rozvalení se. Tedy pokud při pravidelném cestování nechcete mít z kolene jednu velkou modřinu.

obrázek [600 x 365]  

Trochu jsem se obával, že Lexus nebude myslet na praktickou stránku a světlé čalounění aplikuje i v zavazadelníku, ostatně by nebyl první. V Japonsku ale ví, jak snadné je kufr zaneřádit, tudíž zůstal v černém provedení. Objem 555 litrů postačí i výletní rodině, při sklopení zadní lavice (60:40) pak dostanete rovných 1600 l. Potěšující je dvojité dno, takže cenné drobnosti můžete uschovat pod podlážku. Hybrid s baterkami si tu ovšem někde potřeboval ukrojit svou porci místa, tudíž můžete zapomenout na rezervní kolo, napříč všemi výbavami dostanete jen sadu na opravu pneumatiky.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Lexus NX 300h 4x4 E-Four

Cena v základní výbavě: 1 710 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 740 000 Kč

Základní výbava:18“ kola, osm airbagů, zadní parkovací kamera, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, sledování slepého úhlu, adaptivní odpružení AVS, LED světlomety s funkcí svícení do zatáček, LED mlhovky, sekvenční LED diody směrovek, kožené čalounění, dvouzónová automatická klimatizace, elektrické nastavování volantu, 10,3“ obrazovka infotainmentu, prémiový audiosystém s 10 reproduktory atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+30.000 Kč)

Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády

Britská premiérka Theresa Mayová dnes ustála hlasování…

Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení

Soud na newyorském Manhattanu ve středu poslal Michaela…

Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma

Dokud nebude vyjasněna situace okolo možného střetu zájmů…

Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny

V Česku se uskutečnila další transakce s obchodními…

 

Štítky SUV Lexus Testy

Technické údaje
Motor Lexus NX 300h 4x4 E-Four
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2494
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 145 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 4200 - 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.1
Emise CO2:117
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 555 / 1600
Objem nádrže (l):56
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1785 / 510
Rozměr pneu:225/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4630
b) šířka (mm): 1845
c) výška (mm): 1645
d) rozvor (mm): 2660
e) rozchod vpředu (mm): 1570
f) rozchod vzadu (mm): 1570
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1580
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Lexus NX 300h 4x4 E-Four – Styl v hlavní roli







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

 



Crossover Lexus NX dostal ledová kola (video) Crossover Lexus NX dostal ledová kola (video)

Lexus propaguje svá auta nevšedními metodami. Agilní je…

Lexus NX 200t: Jízdní dojmy z Francie (aktualizováno) Lexus NX 200t: Jízdní dojmy z Francie (aktualizováno)

Pro první jízdní dojmy z nového Lexusu NX 200t jsme…

 



 
Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Včera

Takhle rychle jste sedm lidí ve škodovce ještě nikdy nesvezli. Nová Škoda Kodiaq RS má pod kapotou vznětový dvoulitr o výkonu 176 kW a my ho poprvé vyzkoušeli.




Blesk.cz

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Série Just Cause byla vždy o extrémní a šílené akci, která popírala jakýkoliv realismus nebo zdravý rozum.…

Inspirace: Dárky pro celou rodinu

Inspirace: Dárky pro celou rodinu

Dochází vám nápady? Nevíte, co rodině pod stromeček? Milé dámy a pánové, inspirujte se tipy na to, co vaši…

 

iSport.cz

Pyšný Hubník: Vrba je vítězný trenér, Schick si moc nezahrál

Pyšný Hubník: Vrba je vítězný trenér, Schick si moc nezahrál

Na tváři mu hrál vítězný úsměv. Roman Hubník dovedl svůj tým k dalšímu velkému úspěchu, s Viktorií Plzeň slaví…

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho ve Slavii zatlačí?

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho…

V lize kosí soupeře a honí titul, Evropskou ligu má rozehranou na postup ze základní skupiny. Slavia už ale…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější? Mynář, nebo prezident?

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější?…

Prezidentův Mynář půjde před Vánocemi k soudu, protože se soudí o to, jestli dostal či nedostal prověrku…

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde všude může být v Rusku pošta

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde…

Rusko je rozlohou největší zemí světa a na mnoha místech je to pořád ještě poměrně chudá země. Ale dopisy či…