Test Auto.cz

Maserati Ghibli S Q4 – Geniální motor a přešlapy

18.6. 2018
Verdikt
 

Tohle auto je tak strašně jiné, že byste mu leccos odpustili. Něco se možná překousává hůř, vzpomínky na úžasný motor však neblednou.

Maserati je bezesporu jednou z plakátových ikon, snové auto, tradiční italská značka… V posledních letech ale nezažívá zrovna šťastné období, prodejně se jí nedaří, kvůli slabé poptávce porůznu přerušuje výrobu, nějak zvlášť se nechytlo ani SUV Levante. Zatímco všude jinde je tahle kategorie zárukou úspěchu, levante paběrkuje. Přitom bylo uvedeno teprve předloni, už minulý rok však jeho prodeje strmě klesaly. V porovnání s hlubší minulostí však stále jde o úspěch, vždyť ještě v roce 2006 prodávalo Maserati 5500 aut, loni to bylo přes padesát tisíc...

Tohle musí mrzet každého, kdo má auta jenom trochu rád. Stejně jako je mi líto už asi definitivně mrtvé Lancie nebo Alfy Romeo, která víc plánuje, než vyrábí, mrzí mě i rozpačité Maserati.

Do trojzubce jsem usedl opravdu po hodně dlouhých letech. A vlastně teprve podruhé. První zkušenost si už skoro ani nepamatuju, bylo to zkraje produkce minulé, tedy páté generace quattroporte. Jak říkám, vzpomínek je málo, design od Pininfariny ale obdivuju dodnes, což o aktuálních modelech… No, úplně napsat nemůžu.

Něco tomu chybí

V prvé řadě mi trochu vadí, že se testované ghibli špatně odlišuje od většího quattroporte. Zaměnitelný design je navíc takový… Přední část je ještě hezky agresivní, zvlášť v naší stříbrné barvě tvary hezky vyniknou. Ale zadek… Nevím, nějak marně jsem hledal typickou italskou nápaditost, sportovní eleganci nebo originalitu.

Prostě mi celkově něco chybělo. Čekal bych, že kolem pětimetrového italského sedanu s trojzubcem ve znaku budu chodit s očima navrch hlavy a hltat jeden detail za druhým. Ano, u jednoho detailu jsem se opravdu zastavil – když jsem si všiml, že karbonová zrcátka jsou karbonová jenom díky nalepené fólii. Ta však byla přidána až dodatečně, Maserati umí v rámci paketu nabídnout i opravdový karbon.

obrázek [600 x 351]  

Interiér je bohužel podobně laciných detailů plný, ať už se zaměříme na ovládání ventilace, přístroje nebo infotainment. Docela zklamání. Italské interiéry vždycky překypovaly nápady, alcantarou se čalounilo kdeco, takže nad občas horším zpracováním se dalo mávnout paží. Maserati však až moc spoléhá na koncernové zdroje, respektive, ono to dělá třeba i Lamborghini, jenže tam jsou koncernové zdroje původem od Audi a tedy o něco hodnotnější. FCA poskytlo poněkud lacinější hardware.

A že by ghibli opravdu mohlo být víc italské a vzbuzovat větší emoce, potvrdil i „zájem“ okolí. Moc velký tedy nebyl, jakoby lidem nějak nedocházelo, že je to fakt Maserati.

Ghibli mám od začátku zažité jako ten malý sedan, velké je přece quattroporte. Ono i ghibli ale na délku měří skoro pět metrů a váží skoro devatenáct metráků. K hmotnosti se ještě dostanu v jízdní kapitole, těch pět metrů možná šlo přetavit ve víc místa (hlavně na zadních sedačkách), tohle bych ale italskému sportovnímu sedanu nikdy nevyčítal. Ale chybějící čalounění v horní části zavazadlového prostoru (objem 500 litrů) je dalším z přešlapů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Maserati Ghibli S Q4

Cena v základní výbavě: 2 464 312 Kč Cena v testované výbavě: 3 017 352 Kč

Základní výbava:Osmnáctipalcová litá kola VULCANO (235/50 R18 přední, 275/45 R18 zadní), osm různých elektricky nastavitelných poloh předních sedaček, 4 polohy v bederní části, 2 paměti u řidiče, audio systém s osmi reproduktory, hill holder, automatická aktivace světlometů, samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko, bezklíčové startování, bezklíčový vstup, bixenonové světlomety, bluetooth handsfree, dešťový senzor, dotykový displej 8.4" (rádio, CD/DVD, SD karty čtečky, USB, Aux-in, Apple chip, ovládání klimatizace, BT), dvouzonová automatická klimatizace, elektrické ovládání předních a zadních oken, kolenní airbag řidiče, kožené čalounění sedaček. Kožený trojramenný volant (černý x hnědý), sada na opravu pneumatik se vzduchovým kompresorem, samosvorný diferenciál, tempomat.

Výbava testovaného vozu:Vybrané interiérové prvky CARBON (+78.650 Kč), trident logo vyšité v hlavových opěrkách v barvě stehování sedadel (+9438), přírodní výběrová kůže perforovaná (+91.234), elektricky nastavitelný volant (+12.584 Kč), zadní parkovací kamera (+12.584 Kč), jednadvacetipalcová litá kola Titano (+119.548 Kč), metalická barva (+28.314 Kč), odvětrávaná přední sedadla (+25.168 Kč), zadní termoizolační okno (+25.168 Kč), Premium Sound System HARMAN KARDON (+45.864 Kč), paket Business plus - navigace, parkovací senzory, přední vyhřívaná sedadla (+97.526 Kč), paket Driver Assistence - adaptivní tempomat, systém hlídání mrtvého úhlu (+75.504 Kč), brzdové třmeny stříbrné leštěné (+12.584), a další.

Babišovi mladšímu hrozí postih kvůli cestě na Krym Babišovi mladšímu hrozí postih kvůli cestě na Krym

Andreji Babišovi mladšímu hrozí za pobyt na Krymu zákaz…

Babiš seznámil Junckera s plánem Česka na školku pro sirotky v Sýrii Babiš seznámil Junckera s plánem Česka na školku pro sirotky v Sýrii

S českým plánem na postavení školky a školy pro zhruba…

Volkswagen přesune do českých Kvasin výrobu vozů Passat Volkswagen přesune do českých Kvasin výrobu vozů Passat

Volkswagen přesune do roku 2023 výrobu vozů rodiny Passat…

Babiš: Evropská komise si při prodeji ostravských oceláren bude klást podmínky Babiš: Evropská komise si při prodeji ostravských oceláren bude klást podmínky

Splnění určitých dodatečných podmínek bude asi vyžadovat…

 
Technické údaje
Motor Maserati Ghibli S Q4
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2979
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 301 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 550 / 1750 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 284
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 15.8 / 7.6 / 10.5
Emise CO2:246
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1870 / -
Rozměr pneu:245/35 R21, 285/30 R21
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4971
b) šířka (mm): 1945
c) výška (mm): 1464
d) rozvor (mm): 2998
e) rozchod vpředu (mm): 1635
f) rozchod vzadu (mm): 1635
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 891 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 720
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Maserati Ghibli S Q4 – Geniální motor a přešlapy







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN

Z populárních trendů na YouTube si dělal známý moderátor…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 



Maserati Ghibli Ribelle je limitovanou edicí modelu. Vznikne pouhých 200 kusů Maserati Ghibli Ribelle je limitovanou edicí modelu. Vznikne pouhých 200 kusů

Současné Ghibli se vyrábí od roku 2013. Limitovaná edice…

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak! Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O…

 



 
Potvrzeno! Volkswagen Passat se bude vyrábět u Škody v Kvasinách

Potvrzeno! Volkswagen Passat se bude vyrábět u Škody v Kvasinách

Dnes 15:58

Továrnu v Kvasinách čeká v následujících letech reorganizace výroby. Do budoucna se tam počítá s výrobou tria Škoda Superb, Škoda Kodiaq a VW Passat.




Blesk.cz

Razantní krok Ester Geislerové: „Odstřihla

Razantní krok Ester Geislerové: „Odstřihla" se od…

Celý život platila Ester Geislerová (34) za rusovlásku stejně jako její starší a slavnější sestra Aňa Geislerová…

Počasí s Dagmar Honsovou: Víkend přinese první krok do zimy. Na horách až -10°C

Počasí s Dagmar Honsovou: Víkend přinese první krok…

Třetí listopadový víkend udělá definitivní tečku za dny babího léta. V neděli k nám začne proudit studený vzduch…

 

iSport.cz

Hráči FIFA 19 se hrnou! CZC.cz iSportCup má již přes 400 registrací

Hráči FIFA 19 se hrnou! CZC.cz iSportCup má již přes…

Přes 320 hráčů projevilo zájem hrát první kvalifikaci (tuto sobotu 17. listopadu), čímž se výrazně překročila…

ZNÁMKY po Polsku: Pavlenka si řekl o místo, výborný Schick i Jankto

ZNÁMKY po Polsku: Pavlenka si řekl o místo, výborný…

Nová tvář fotbalové reprezentace, kterou se jí snaží vtisknout kouč Jaroslav Šilhavý, vydržela i v přípravném…

 

Reflex.cz

Šéfredaktor MF Dnes vyhrožuje majiteli Seznamu: Vaše soukromí bude taky věc veřejná

Šéfredaktor MF Dnes vyhrožuje majiteli Seznamu: Vaše…

Šéfredaktor MF Dnes Jaroslav Plesl se pustil do majitele Seznamu a miliardáře Iva Lukačoviče. V reakci na kauzu…

Vivian Maierová: Neznámá chůva, jejíž úžasný fotografický talent byl objeven až po její smrti

Vivian Maierová: Neznámá chůva, jejíž úžasný…

Vivian Maierová se narodila v roce 1926 francouzské matce a rakouskému otci v New Yorku. Dětství trávila…