Test Auto.cz

Maserati Ghibli S Q4 – Geniální motor a přešlapy

18.6. 2018
Verdikt
 

Tohle auto je tak strašně jiné, že byste mu leccos odpustili. Něco se možná překousává hůř, vzpomínky na úžasný motor však neblednou.

Maserati je bezesporu jednou z plakátových ikon, snové auto, tradiční italská značka… V posledních letech ale nezažívá zrovna šťastné období, prodejně se jí nedaří, kvůli slabé poptávce porůznu přerušuje výrobu, nějak zvlášť se nechytlo ani SUV Levante. Zatímco všude jinde je tahle kategorie zárukou úspěchu, levante paběrkuje. Přitom bylo uvedeno teprve předloni, už minulý rok však jeho prodeje strmě klesaly. V porovnání s hlubší minulostí však stále jde o úspěch, vždyť ještě v roce 2006 prodávalo Maserati 5500 aut, loni to bylo přes padesát tisíc...

Tohle musí mrzet každého, kdo má auta jenom trochu rád. Stejně jako je mi líto už asi definitivně mrtvé Lancie nebo Alfy Romeo, která víc plánuje, než vyrábí, mrzí mě i rozpačité Maserati.

Do trojzubce jsem usedl opravdu po hodně dlouhých letech. A vlastně teprve podruhé. První zkušenost si už skoro ani nepamatuju, bylo to zkraje produkce minulé, tedy páté generace quattroporte. Jak říkám, vzpomínek je málo, design od Pininfariny ale obdivuju dodnes, což o aktuálních modelech… No, úplně napsat nemůžu.

Něco tomu chybí

V prvé řadě mi trochu vadí, že se testované ghibli špatně odlišuje od většího quattroporte. Zaměnitelný design je navíc takový… Přední část je ještě hezky agresivní, zvlášť v naší stříbrné barvě tvary hezky vyniknou. Ale zadek… Nevím, nějak marně jsem hledal typickou italskou nápaditost, sportovní eleganci nebo originalitu.

Prostě mi celkově něco chybělo. Čekal bych, že kolem pětimetrového italského sedanu s trojzubcem ve znaku budu chodit s očima navrch hlavy a hltat jeden detail za druhým. Ano, u jednoho detailu jsem se opravdu zastavil – když jsem si všiml, že karbonová zrcátka jsou karbonová jenom díky nalepené fólii. Ta však byla přidána až dodatečně, Maserati umí v rámci paketu nabídnout i opravdový karbon.

obrázek [600 x 351]  

Interiér je bohužel podobně laciných detailů plný, ať už se zaměříme na ovládání ventilace, přístroje nebo infotainment. Docela zklamání. Italské interiéry vždycky překypovaly nápady, alcantarou se čalounilo kdeco, takže nad občas horším zpracováním se dalo mávnout paží. Maserati však až moc spoléhá na koncernové zdroje, respektive, ono to dělá třeba i Lamborghini, jenže tam jsou koncernové zdroje původem od Audi a tedy o něco hodnotnější. FCA poskytlo poněkud lacinější hardware.

A že by ghibli opravdu mohlo být víc italské a vzbuzovat větší emoce, potvrdil i „zájem“ okolí. Moc velký tedy nebyl, jakoby lidem nějak nedocházelo, že je to fakt Maserati.

Ghibli mám od začátku zažité jako ten malý sedan, velké je přece quattroporte. Ono i ghibli ale na délku měří skoro pět metrů a váží skoro devatenáct metráků. K hmotnosti se ještě dostanu v jízdní kapitole, těch pět metrů možná šlo přetavit ve víc místa (hlavně na zadních sedačkách), tohle bych ale italskému sportovnímu sedanu nikdy nevyčítal. Ale chybějící čalounění v horní části zavazadlového prostoru (objem 500 litrů) je dalším z přešlapů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Maserati Ghibli S Q4

Cena v základní výbavě: 2 464 312 Kč Cena v testované výbavě: 3 017 352 Kč

Základní výbava:Osmnáctipalcová litá kola VULCANO (235/50 R18 přední, 275/45 R18 zadní), osm různých elektricky nastavitelných poloh předních sedaček, 4 polohy v bederní části, 2 paměti u řidiče, audio systém s osmi reproduktory, hill holder, automatická aktivace světlometů, samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko, bezklíčové startování, bezklíčový vstup, bixenonové světlomety, bluetooth handsfree, dešťový senzor, dotykový displej 8.4" (rádio, CD/DVD, SD karty čtečky, USB, Aux-in, Apple chip, ovládání klimatizace, BT), dvouzonová automatická klimatizace, elektrické ovládání předních a zadních oken, kolenní airbag řidiče, kožené čalounění sedaček. Kožený trojramenný volant (černý x hnědý), sada na opravu pneumatik se vzduchovým kompresorem, samosvorný diferenciál, tempomat.

Výbava testovaného vozu:Vybrané interiérové prvky CARBON (+78.650 Kč), trident logo vyšité v hlavových opěrkách v barvě stehování sedadel (+9438), přírodní výběrová kůže perforovaná (+91.234), elektricky nastavitelný volant (+12.584 Kč), zadní parkovací kamera (+12.584 Kč), jednadvacetipalcová litá kola Titano (+119.548 Kč), metalická barva (+28.314 Kč), odvětrávaná přední sedadla (+25.168 Kč), zadní termoizolační okno (+25.168 Kč), Premium Sound System HARMAN KARDON (+45.864 Kč), paket Business plus - navigace, parkovací senzory, přední vyhřívaná sedadla (+97.526 Kč), paket Driver Assistence - adaptivní tempomat, systém hlídání mrtvého úhlu (+75.504 Kč), brzdové třmeny stříbrné leštěné (+12.584), a další.

Psion Series 3a. Připomeňte si legendární kapesní počítač, který předběhl svou dobu Psion Series 3a. Připomeňte si legendární kapesní počítač, který předběhl svou dobu

Kapesní počítač Psion Series 3a byl v době, kdy telefony…

MMF: Brexit bez dohody o volném obchodu přijde Evropskou unii draho MMF: Brexit bez dohody o volném obchodu přijde Evropskou unii draho

Pokud Británie opustí příští rok Evropskou unii bez…

Comcast se v boji s Disney vzdává, aktiva 21st Century Fox už nechce. Má ale jiný cíl Comcast se v boji s Disney vzdává, aktiva 21st Century Fox už nechce. Má ale jiný cíl

Americká společnost Comcast už nechce aktiva společnosti…

Komise poslala Maďarsko kvůli jeho azylové politice k Evropskému soudu Komise poslala Maďarsko kvůli jeho azylové politice k Evropskému soudu

Evropská komise (EK) ve čtvrtek poslala Maďarsko před…

 
Technické údaje
Motor Maserati Ghibli S Q4
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2979
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 301 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 550 / 1750 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 284
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 15.8 / 7.6 / 10.5
Emise CO2:246
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1870 / -
Rozměr pneu:245/35 R21, 285/30 R21
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4971
b) šířka (mm): 1945
c) výška (mm): 1464
d) rozvor (mm): 2998
e) rozchod vpředu (mm): 1635
f) rozchod vzadu (mm): 1635
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 891 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 720
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Maserati Ghibli S Q4 – Geniální motor a přešlapy







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté

Jízdu vskutku odvážného řidiče museli řešit dopravní…

Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT

Po internetu se šíří první fotografie Škody Kodiaq GT.…

 



Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak! Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O…

Maserati Ghibli s omlazeným designem a dvojicí nových výbav i v Evropě Maserati Ghibli s omlazeným designem a dvojicí nových výbav i v Evropě

Maserati Ghibli patřilo k hlavním hvězdám automobilky s…

 



 
Aston Martin DP215: Vzácný závodní prototyp z roku 1963 je na prodej

Aston Martin DP215: Vzácný závodní prototyp z roku 1963 je na prodej

Dnes 16:47

V aukční síni RM Sotheby se objevil vzácný závodní Aston Martin. Vůz technicky vycházející z typu DB4 GT řídil v závodech Le Mans slavný Phil Hill.




Blesk.cz

O 25kg lehčí Tomicová ve StarDance: Za partnera dostala šokovaného Dědíka

O 25kg lehčí Tomicová ve StarDance: Za partnera…

První seznámení a setkání před tréninkem na letošní ročník soutěže StarDance za sebou mají Pavla Tomicová (56) a…

U chemičky v Kralupech hoří pole. Vzňalo se při vypouštění plynu do ovzduší

U chemičky v Kralupech hoří pole. Vzňalo se při…

V okolí chemičky v Kralupech nad Vltavou hoří pole. Za událostí podle informací Blesk.cz stojí vypouštění plynu,…

 

iSport.cz

Utajená svatba Hrdličky s Plíškovou v Monaku! Dvanáct hostů a dcera Borhyové družička

Utajená svatba Hrdličky s Plíškovou v Monaku!…

Tutlali to a už jsou svoji! Tajné manévry v Monaku předcházely svatbě televizního moderátora a manažera Michala…

Fotbalový speciál k Fortuna lize už v pátek: 84 stran, soupisky, program

Fotbalový speciál k Fortuna lize už v pátek: 84…

V pátek startuje elitní fotbalová soutěž. FORTUNA:Liga. Dá se říct, že je to přelomový ročník. S novým herním…

 

Reflex.cz

V ruském metru můžete potkat podivuhodné bytosti, od strašidel až po extravagantní jedince

V ruském metru můžete potkat podivuhodné bytosti, od…

Ruský web English Russia čas od času zveřejňuje nejrůznější soubory fotografií, které představují ruskou…

Majitel Vítkovic Jan Světlík na scéně Reflexu: Stát ovládají neschopní úředníci

Majitel Vítkovic Jan Světlík na scéně Reflexu: Stát…

„Dolní Vítkovice jsme budovali ve šťastné době. Tehdy se spojily naše zájmy se zájmem města i kraje. Dneska…