Muze nam autor vice rozvest hodnoceni interieru? Na novy passat zrejme mazda mit nebude, ale i v clanku se zminuje ze prizniva cenova politika mazdy ji stavi mimojine i proti oktavii... takze jak si mazda, s prumernou palubni deskou na stredni tridu, stoji proti octavii / golfu / prumeru nizsi stredni? A nemyslim jen palubni desku, ale i vyplne dveri, calouneni kufru atd.
Diky.
To ti můžu říci, ....... bohužel blbě, tenké pružící plasty ve dveřích, stř. tunelu a spodních partiích palubky jsou opruz. Ale když řídíš, je ti to jedno. :-)
No, a Octavie tohle snad nemá? Stejný pocit při bouchnutí tenkých dveří, tvrdé plasty u kolen, co pruží....... Při přímém srovnání s Octavií si Mazda 6 stojí krapet lépe. Rozhodně na mne interiér působí hodnotněji a za cenu 900 tisíc je adekvátní více interiiér Mazdy, než Škodovky. Mne na interiéru Mazdy 6 vadí, že středová loketní opěrka nejde posunout dost dopředu, abych se mohl opírat loktem a přitom držet řadicí páku ( vím u AT je to jedno, ale když máš MT je to nepříjemné), nemohl sem si najít posaz a navíc sem si připadal díky masivní palubce uvnitř jako v "tanku". Nicméně sedadla bych hodnotil na výbornou, prostor je taky slušný ( na Mondeo to ale prostě nemá) a celkově mám z interiéru o dost lepší pocit, než třeba ze stejně drahé Octavie. Tady bych neváhal ani minutu
Nový Passat B8 sem ještě neviděl, ale B7 už taky není taková interiérová bomba, jako tomu byly předchozí varianty ve srovnání s konkurencí.
S tím interiérem bych byl trochu opatrný být autorem, protože přeci nebudeme pořád slepě obhajovat koncern ( Oktávku ), která prostě ani v nejvyšších specifikacích na střední třídu nemá, ta mezigeneračně dost ušetřila... ( od Active po RS/Scouta)
Fandím taky mazdě, ale ty výplně dveří a stř. tunel se nevyrovná ani oktávce, bohužel. To je tenčí a vlní se to víc, než generaci GH, kde je středový tunel dokonce i hezčí, tohle je návrat do ´80 let. Mě osobně to až tak nevadí, co se děje pod koly a kapotou mě vždycky zajímalo víc, ale dovedu si představit, že velká skupina zákazníků to řeší.
No, já v tomhle souhlasit nemohu, kdybys srovnal s Golfem, to je jiná, ale Výplně dveří i v té nejdražší octávce jsou z ošklivého snadopoškrábatelného plastu (stejně tak jako spousty jiných detailů ve voze), když bouchneš lehkými dveřmi, je to znát, jen zkus vedle sebe postavit poslední fl. II octavie a III. generaci, už tam je to znát. Mazda 6 v této nejvyšší specifikaci je o trochu dál, nebo to spíš lépe maskuje a na první pohled si sedáš do dražšího auta. Tohle Octavie neumí ( vyjma sedaček, ty má třeba RS, nebo Scout parádní).
Jízdu nemohu porovnat, v MA6 sem nejel.
P.s. Nefandním Mazdě, ale objektivně to auto horší není, alespoň ze statických dojmů co sem měl tu čest :)
Na vzhled asi podobné, ale ta dimenzace je fakt bídná, a zkus se o to opřít ve škovce a v mazdě. Je ale pravda, že jde spíš o dojmy, že to vlastně až tak ničemu nevadí.
Nezmysel, mal som predoslu Mazdu 6 GH, teraz mam novu GJ. Prave plasty vo dverach vyzeraju vyborne. U O3 su cele plastove a vyzeraju velmi lacno, u M6 su vyplnene latkou alebo kozou. Vyzeraju luxusne a kvalitne. U GH vyzerali priserne. Palubovka je tiez ok, aj ked spicka to urcite nie je. Ale po vyse roku pouzivania v nej nic nebucha a nevrzga.
no , nevim. mazdu 6 mam (2.0 AT, sedan) a neprijde mi, ze by stredovy panel nejak pruzil..naopak, prijde mi, ze tam je dost mista a tim padem se o nej nejak netlacim ,ale spis odpocivam:-) vyplne dveri mi prijdou naprosto v poradku. co jsem mel moznost jet v nove oktavii, tak mi interier pocitove prisel tak nejak "levny"..cehoz si vsimla i moje manzelka. na muj vkus, vsak je dverni operka u mazdy moc nizko a ram okna zase prilis vysoko, nicmene da se:-) jinak kufr je hezky celocalouneny , v sedanu hluboky a relativne melky.
Problemy s interierom u 6:
- navigacia tomtom posobi fakt archaicky
- "elasticky stredovy tunel"
- vyplne dveri atd.
Mazda6 je na tom podla mna lepsie ako octavia alebo leon, ale na mazdu3 alebo novy passat jednoducho nema. Facelift o rok? pravdepodobne po vzore mazdy3 to podla mna do velkej miery vyriesi...
Nechcem sa Mazdy zastavat, ale co mate proti vypni dveri? Prave to je prvok interieru, ktory sa mi na Mazde 6 paci asi najviac. Navigacia - ok, suhlasim, ale za cenu 500 EUR je v poriadku. Po facelifte bude navigacia zmenena. Elasticky stredovy tunel - este som nesedel v aute, ktory by mal stredovy tunel nejako extra pevny. Kazdy sa nejakym sposobom hybal. Dolezitejsie ale bude, aby nevydaval nejake zvuky, co v Mazde 6 nie je zatial problem.
Hlavny problem novej Mazdy 6 je aerodynamicky hluk. Je vazne silny a mali by to v Mazde riesit.
je srovnáváno v rámci střední třídy. Ano, vzhledem k ceně je interiér Mazdy snadno odpustitelný, byť on i takový Citroën C5 umí za podobné peníze vypadat dosti hezky a poměrně kvalitně, v mých očích snad lépe. Pokud bychom měli srovnávat s vozy nižší střední, tak bude šestka na vrcholu.
V podstatě souhlasím, až na tu formulaci "za podobné peníze". C5 má v současnosti ceny podstatně níže než mazda - rozdíl - C5 2,0 hdi 120 kw 595 tis, mazda 6 attraction 735 tis (2,2 d 110 kw) A to má C5 v dané výbavě navíc navigaci..
No, Ondro, pěkný test. :yes:
Pro mě osobně další důvod myslet si své o Jandovi z konkurenčního webu, podle kterého je automat naprosto tragický. Já jsem se bohužel svezl jen s manuálem , automat neměli, a vidím to podobně jako Vy, v kabině se nadšení nekoná, podvozek bezva. Absenci pořádných kapes ve dveřích ale v této třídě považuji za naprostý lapsus. Už u trojky je to nepříjemné překvapaní, ale tady mi to vážně hlava nebere.
Ale jinak- krásný auto, důvody pro stejně drahou OIII by mohly být jen rozumový, srdeční těžko.
Jsou lidé, kteří řadí tak dobře, že jim jakýkoliv automat vždycky bude připadat špatný. Janda kritizoval i ZF a tam už teda hledá mouchy jenom opravdový fajšmekr. Spíš Janda
kritizoval řízení jako naprosto tupé a nepřesné.
Jinak, rozdíl mezi 2,5l a tímhle dieselem je v reálu 1 litr a to už bych se setsakra rozmýšlel. Čas ukáže, jak se benzíny Skyactiv poperou s kvalitou benzínu v ČR.
Janda- za tento test škoda mluvit.
Ano, nafta tu tolik smyslu nedává. Daň za DPF s vypalováním zvašujícím spotřebu. Francouzi s močovinou jsou na tom evidentně líp. A slabší nafta mi rozhodně nepřišla zvukově tak "benzinová" jak Ondrovi, takže za mě jednoznačně benzín.
Chceš říct, že ta 2.5 od Mazdy jezdí za 8 litrů normální jízdou? To je skoro až pohádkové. Za tolik reálně jezdí i daleko menší Turbomotry. Pokud auto teda nehoníš jen 80-100km/h po rovných okrskách :-) Berme v potaz kombinaci velkého města a dálnice :-)
Ano, u Mazda6 s 2,5 litrovým benzínem se při normální jízdě dostaneš v kombinaci na hodnoty kolem 8l na 100km. Měl jsem možnost ji mít na měsíc doma a musím říct, že tento motor ukazuje, jak dobře se i bez turba dá udělat skvělá atmosférická jednotka ;-)
To je docela síla. No a když mu trochu šlapeš na krk, jak to je? Leze to nahoru? Za 8 neměl problém jezdit ani starý MPI 1.6, nebo s trochou snahy i 1.2 TSI >:D Proto se mi to zdá až pohádkové. Jasně, záleží na stylu jízdy.
Osobně mi přijde, že i při větším využívání výkonového potenciálu spotřeba až tolik neroste a sám jsem se nedostal na větší hodnoty průměrné spotřeby jako 9,5. Na takto výkonné a velké auto, navíc s automatem, to jsou skvělé hodnoty. Kdybych sám nevyzkoušel, pomalu ani neuvěřím.
Tenhle trend přeci není o tom, že by to v běžném provozu nešlo i bez přeplňování. Bohužel při nízké zátěži, jakože normovaný cyklus představuje nízkou zátěž a nadále bude, je objem přítěží. Ještě zajímavější je, za kolik umí jezdit takový 35i BMW. Rozdíl mezi benzínem a naftou se ukáže ve chvíli, kdy dorazíš k neomezenému úseku a rozhodneš se auto provětrat.
Jak právě Mazda ukazuje, objem až takovou překážkou není. Že se většina producentů obrátila směrem k downsizingu je věcí druhou. Rozdíl při provětrání nějaký bude, o tom se není třeba přít, ale zrovna u Mazdy není tento až tak velký.
Že je Mazda ochotná spolknout horší výsledek, je její rozhodnutí. Objem přítěží je. Maximálně se můžeš snažit omezit množství vzduchu ve válcích. Zrovna Mazda měla kdysi velmi zajímavý šestiválec pracující v Millerově cyklu. Jenže náklady převyšovaly výhody. A tak je to s řadou řešení, které teď vytahují ze šuplíků.
Fyzika pořád platí. Samozřejmě záleží, co je podle tebe "až tak velký." Vyšší střední se šestiválcem dá 200 km/h kolem 13 litrů (rychlost dle kalibrovaného rychloměru a spotřeba indikovaná PP). To je pěkný výsledek a nepamatuji si, že bych viděl zážehový motor (pro ujasnění, hybridy neberu v potaz), který by se téhle hodnotě přiblížil na litr, nebo dva.
Pokud se bavíme o daném modelu a střední třídě, pak Mazda pouze ukazuje, že to jde i jinak a atmosférické plnění není vadou. V čem má Mazda horší výsledek?
Vyšší střední třídu zde nemá cenu vytahovat, není to kategorie Mazdy 6 a není mnoho mainstreamových konkurentů, jenž šestiválec nabízí...
Nechce se mi teď koukat na rozměry, ale zrovna sedan bych tipl, že bude na úrovni vyšší střední. Schválně jsem sáhl na auta, která by měla mít horší výsledek (a dal tak výhodu zážehovým motorům). A co se těch zážehových týče, myslel jsem to napříč třídami. Okolo toho se můžeš dostat jen výraznou redukcí jízdních odporů (hlavně odporu vzduchu). Ty jí máš najetou, sám tedy víš, jak na tom je.
Samozřejmě, že to jde více způsoby. Ale objem tě něco stojí. Tak to prostě je. Na tom nic nezměníš. Je jen na automobilce, jaká "cena" je pro ně přijatelná a jaké kompromisy udělají. Přeplňování také není zadarmo.
Když nad tím tak přemýšlím, C sedan by mohl být zajímavý. Mercedes umí velmi nízké koeficienty odporu vzduchu a sedany/ kupé jsou na tom lépe než HB/ kombi. To by asi stálo za zkoušku, jestli se dostane do 15 litrů.
V praxi stačí. Když mi daji služebního Superba s tímto motorem a DSG, tak mě předjede každý, kdo chce a naopak než někoho předjedu já - to je trápení. Nástup výkonu nastává pozdě, napočítal jsem až 4,5s a to už je před mnou i škoda 120 s rozzuřenou atmosférou :-/ Navíc je o strach předjíždět, když potřebuji tak nic a pak příjde síla jako prase. Ve finale jedine co jde s 2.0TSI dělat je se "mstít" a předjíždět zpátky - což dost majitelů dělá.
4,5s do nástupu výkonu u moderního turbobenzínu? Prohra s rozzuřenou Škodou 120? Promiňte, sire, že vám propichuju bublinu, ale něco děláte moc a moc špatně.
Může být. Ale proč kvůli tomu hned ze sebe dělat trolla ? ;-)
"Dvoulitrové TSI je v největší škodovce slušně odhlučněno, také o sobě dává trochu vědět jen od čtyř tisíc otáček výš a nechybí mu ani pružnost v nízkých a středních otáčkách, ale ani výkon ve vysokých. Navíc i v tomto případě platí, že má turbo rychlé reakce na sešlápnutí plynového pedálu, takže vůz poslouchá takřka na slovo."
Proto jsem ho taky jmenovitě uvedl ;-) . A on opravdu chválou nešetří: "Dvouspojkové převodovky dokáží nadchnout rychlostí reakcí, ovšem s kultivovaností na tom nejsou nijak úžasně a jejich škubání v přískokovém městském provozu nijak zvlášť nenadchne. To ovšem neplatí pro DSG v dvoulitrovém superbu. Vlastně nebýt bleskurychlého přeřazování, ani byste ho na dvouspojku netipovali. Je mu totiž úplně jedno, jestli má jet krokem nebo je zrovna třeba divoce předjíždět, změny rychlostních stupňů jsou přímo sametové, kombinace s 2.0 TSI mu jde takřka ideálně k pleti. Jeho další výhodou je pouze šest stupňů, na můj vkus řadí nezřídka automaty se sedmi a více kvalty častěji, než by bylo nutné, zatímco elektronika v Superbu moudře využívá točivého momentu motoru."
Tak nevím, co dávají Martinovi789 za služebák...ale Superb 2.0 TSI DSG to asi nebude. Anebo má pozoruhodně posunuté vnímání, zřejmě je zvyklej na odšťuch svýho supersportu. >:-[]
No tak ja prispeji realnou spotrebou me Mazdy 6 2014 2L 165PS manual.Nemecko od hranic dalnice do Mnichova v noci.Porad 190-200km/h dle GPS.Spotreba dle tankovani u pumpy 8,5L!!Dle PP 8L ktery sem vynuloval v Parze na zacatku jizdy..To same s predeslou Mazda 6 2,3i 2003 vzdy kolem 13-14l na 100.Takze je mi lito ale ten motor je proste povedenej a tu nizkou spotrebu proste ma.
Sice jsem nepsal o průměru od pumpy k pumpě, ale i tak, nech ji zakonzervovat a vystavit v muzeu. :-) To by mě zajímalo, jakou máš spotřebu ve 130. 3-4 litry?
Ve 130 kolem 7.Vy totiz panove nejen ze ctete jen neco ale nespojujete si pojmy.Pisu schvalne ze v noci a copak to mimo jine znamena?Ano ze clovek nemusi brzdit a pridavat a jede plynule na sestku.To je obrovskej rozdil nez kdyz pojedu pres den po te same dalnici kdy budu nestale oscilovat ve spektru 100-190km/h a neustale zrychlovani mi diky tomu spotrebu posune klidne az na 10L.Na D1 bezny den kdy se jede 130-150km/h je spotreba diky tomu stejna 8l neb to zcela logicky zere vic neb se pridava.Nicmene ze ten motor je hodne povedenej je jasne.Napriklad predesla M6 2,3i Praha ciste bez vyletu ven jen mesto spotreba 11-12L.Aktualni 2,0i Praha to same 8-8,5l.Muzete teoretitozavt jak chcete,protestovat ale to je tak vse co s tim udelate.
22l nezere ani 300konovy STI Subaru, pri 220 to bere kolem 17-18ti.Ale jak rikam ver si cemu chces.Ja narozdil od vas teoretiku a ctenarum blbosti na internetu mam realnou zkusenost.
Tahle nesmyslna veta: "Tak ti nevim, pri 220kmh bere Mazda 3 Skyactiv-G 165 22.2 litru..." jasne ukazuje, kdo onen clanek nepochopil - je to tva veta, mikesi... ;-)
Jasně. Takže při pojížďkách po Praze to žere jako ve 200 km/h. Ve 130 jede za 7, ve 200 za 8,5. Hm, fakt povedený motor ... kurňa, kde udělali ti Japončíci chybu, že jim to tak žere ve městě? >:D
No mozna te to ted prekvapi ale pri pojizdeni/stani v zacpach ve meste stojici motor stale zere palivo i kdyz stoji.System start/stop poctive vypinam samozrejme.
Mazda 3 má dost podobnou váhu jeko šestka, mám dvoulitr, a se zatížením asi 350kg cesta do chorvatska 130kmh do 6 l. Nemyslím si, že u podobně těžké šestky, také dvoulitrem, bude spotřeba 8 při 140.
Jako teoretik působíš spíš ty. Při průměru 190-200 km/h 8,5 litru? Vzbuď se. A uvědom si, že zdejší diskutéři někdy taky jezdí autem. Třeba u vás v hospodě ti to žerou, tady s tím nesmyslem ovšem neoslníš.
Zdejsi diskuteri jezdi ale jinym autem.Ja sice chapu ze je vam proti srsti si pripustit ze nekdo vyrobi velmi povedeny motor a vase auta na to nedosahnou ale je to tak.Ja sem rad ze konecne jezdim s benzinem za tak malo a vy si uzivejte nevedomost.Poplacejte se po zadech jak vam to hodne zere a ze to je bezne u vsech.Ti co maji MAzdy s novejma motorama se vam pokazde vysmejou se svoji realnou spotrebou.Nazdar na pivu:-)
Jezdil jsem s tím samým motorem a opravdu zde píšeš nesmyslné pohádky. Nu což, vymlouvat ti je nebudu, třeba jezdíš jen z prudkého kopce s tornádem v zádech... O nevědomosti nebo nezkušenosti to opravdu můžeš zkoušet jenom na Lojzíky v místní osvěžovně.
Jde o to, že píšeš, že ti auto při průměru 190-200 žere 8,5. To, že se párkrát na několik okamžiků rozjedeš na 200, vůbec neznamená, že jedeš průměrně 200. Že jedeš v noci, ok, sám si plánuji cesty, pokud možno, mimo špičky a lze tím opravdu pár deci pošetřit. Ovšem tady si užíváš nevědomosti leda ty. Zkus se po tom průletu německem kouknout do palubního počítače, jaký máš rychlostní průměr. Hádám tak 140? I to je výborný výsledek. Jednak proto, že ne všude lze jet 200, to víš, zatáčky a pak Lärmschutzbereichy, kde jedeš i v noci kilo. To bys ovšem znal, kdybys tím Německem projel alespoň jednou. Takhle si plácala a docela i troubu...200 km/h za 8,5 >:D
Ok, pohled od nekoho jinehoJ
Mam 6, 2.0,automat, kazdy den najedu 200km (krome vikendu). Casove to je prumerne tak 1,30-40hod pricemz prave tak tech 30-40 prostojim hopsanim v kolone. Jinak dalnice, prumer tak 110-120 a celkovy prumer muze byt neco lehce pres 60km. Prumernou spotrebu mam 8,4l. Nekomentuji, zda-li to je hodne ci malo, ale kazdopadne realne cisloJ
Jandovy závěry se až překvapivě často neshodují s mými, takže ho čtu spíš už jen tak pro doplnění a abych si přečet o autu vyždímanému na dřeň (to už ale koneckonců můu i tady). A zrovna řízení M6 je ten případ - jak zaznělo v testu, v rukách se vrtí a nepřesným bych jej taky nenazval...
Objektivně O III ve stejné/podobé ceně může být konkurentem leda pro někoho, kdo touží po 4x4.
Jinak Mazda 6 je tím interiérem prostě o kousek dál.... Nicméně na top třídy bych to materiálama taky neviděl, jenže top specifikace a kožené doplnky dost interiér rozsvítí :-)
Já taky o topu v interiéru ani náhodou nepíšu. Líbí se mi, ale nic mimořádnýho. Proti OIII taky samozřejmě o kus víc auta. Holt jiná třída, dražší základ. Ale s výbavou se kupodivu cenově srovnávají.
Ano s tím souhlasím. Myslím, že v této cenové ale jako objektivní důvod pro koupi Octavie bude 4x4, nebo varianta RS :-) Obyčejná Octavia už v těchto cenových vodách nemá tolik co nabídnout.
Když jsem M6 konfiguroval... no dobře, vybíral... koukal jsem na 2.2D v Attraction, manuál za 735, v červené a s navi 766. Kupodivu mi v naftě dávala M6 lepší smysl než v benzínu, respektive... Sky-G 107kW jsem viděl jako kompromis a Sky-D 110kW tolik ne... ale tehdy byla ochota ke slevám minimální, výsledná cena pořád ještě vysoká a ve finále jsem se rozhodl, že naftu spíš nechci... můžeš tomu říkat i srdeční důvod ;-) , volba rozumu by naopak byla Mazda s větší očekávanou spolehlivosti a menším zájmem zlodějů.
Pak moc nerozumím proč. Ale předpokládám, že kdyby silnější benzín 165k byl i manuál, bral bys benzín, ne? Mě příplatek za naftu s minimálním rozdílem spotřeby nedává ekonomický smysl, a jiný než ekonomický u nafty nehledám. Tedy, asi s vyjímkou A6 3,0tdi.
Silnější benzín se u Mazdy koupit nedá, pokud a) nechci automat a b) nechci (nevětranou) kůži. Takže zbývá 107kW a ten je prostě slabý. Nafta je v reálném provozu dynamičtější než 2.0G 107kW i 2.0G 121kW. A ten rozdíl ve spotřebě tam je taky.
Přiznám se, že možná jsem měl dobře zajetý model, ale asi měsíc jsem žil se zcela základním dvoulitrem bez výbavy a byl to suverénně nejrychlejší základní motor v rámci střední třídy co znám. Běžně se dokázal pohybovat rychlostmi výrazně nad to, co bylo psáno v techničáku a ani s naloženým autem jsem silnější motor nepotřeboval. Ostatně testovaný diesel mi výrazněji rychlejší nepřišel, jestli vůbec. Nicméně možná to byla anomálie :-)
Nevtrana kuze vubec v Mazde neni problem.Zaprve je to ta mekka spis kozenkoveho typu takze prijemna.Za druhe okna sou alespon v revolution vybave termicka ci jak se nauyvaji tj v lete nenastupuji na teflonou panev ale pouze na teplou sedacku(varazne chladnesji nez rozpalene bezne calouneni)Tady proste Mazda to kupodivu udelal velmi povedene a odvetravani neni vubec potreba.Bal sem s etoho jak cert krize ale ted uz beych calounen sedacky nechtel ani za penize nehlede na to ze se to lip cisti.
Já seděl v těsném sledu v Revolution a Attraction a bral bych Attraction. Revolution sice působil luxusněji, ale na sedačkách byla úplně normální kůže jako všude jinde.
Já s BMW nejel asi 20 let, ale do trojky bych (akademická úvaha) radši 35i. Ale do té A6 mě nenapadá, co raději než 3,0TDibiturbo. :-)
Ale jinak samozřejmě- vyjímek bude asi víc.Já sáhl po svém "vlhkém snu".
Na pašíka nemá, lépe vybavená Octavia za mega..? A co ji srovnat ještě s nejlépe vybavenou Fábií? To už by byla úplně v ... Nejsem fandou značky, ale Mazda se z japočíků staví výše, třeba proti Volvu, případně Audi. Zkuste srovnávat ve stejné kategorii i s cenovkama...
Můžu srovnávat a Mazda se proti Audi komplexně stavět nemůže ani náhodou. Jen podvozek snad. Na druhou stranu taky proti A4 stojí daleko míň. Ale tos vážně přestřelil.
Praveze moze, srandou u mazdy je, ze v niektorych veciach je lepsia ako premia, v niektorych horsia.
Napr. podvozok,riadenie, priestor, spolahlivost a mozno aj motor a radenie su lepsie ako u niektorych premii.
Zase interier, kombinovatelnost, odhlucnenie atd. horsie...
Takze ak niekto chce priestranne dobre jazdiace spolahlive auto, napr. ta A4 nie je stastna volba - priestorovo na danu velkost auta nic moc a riadenie tiez nic moc. Zvuk jazdeneho diesla v A4 v zime je az zastrasujuci.
Takze ja si viem predstavit, ze niekto si radsej kupi m6 ako A4 s vedomim, ze niektore nedostatky jednoducho akceptuje...
Podvozek- ano.Prostor- prémiovky vůbec jsou ve svých segmentech nejmenší, nejsou prémií kvůli prostoru (beru střední třídu), takže chci-li prostor jdu po mondeu.
Spolehlivost- určitě. Už jsem to tu psal, jel jsem si před pár měsíci pro M6 benzín automat, minulá generace, ale stejně stará A4 benzín automat je jiný vesmír. Možná že ne ve sportovní jízdě (i když tahle A4 je přeci jen dál než minulé, má motor víc vzadu a jezdí moc hezky). Ale přesednutí M6 /A4 bylo ....no, nechci jako fanda a majitel Mazdy napsat nic hanlivýho.
Téměř dvojnásobný rozdíl v ceně je zkrátka někde vidět.
No mame sluzebni Audi A6 Allroad.Jako ano je lepsi ale ne tak abych si odduvodnil priplatek ve vysi druhe Mazdy 6 a MAzdy 3 pro zenu navic:-)Za dane penize je Mazda 6 vice nez dobrej kup a kvalita.
To už řešíš ale srovnání, jestli se vyplatí ve stejné ceně prémie či mainstream a ruku na srdce.... ne jen Mazda 6 dokáže v některých aspektech konkurovat prémii, umí to i Passat, Superb a jiní.... skoro jakákoliv střední třída, nebo i nižší střední (proti A3/1er/Aclasse). Ale jako komplexní model je A4 lepší i v té jízdě, dokáže totiž nabídnout ostré sportovní verze, tak i dálniční křižník...
mi to připomíná DaVinciho věštbu o konci světa - "V den konce světa už nebude rozdíl mezi mužem a ženou!" , ............. "V den konce automobilového světa už není rozdíl mezi benzínem a dieselem!" ;-)
Zatímco obsah textu musím pochválit, neboť tak nějak přirozeně odsýpal s lehkostí ne nepodobnou liniím Mazdy 6, tak video drhlo jak suchý rohlík v krku...
Ondro, opravu Ti přijde 900 000 za 5m limuzínu střední třídy v plné palbě s kůží, automatem a dieselem jako docela dost? Vždyť na tuhle cenu se s koncernovými Golfy a Octaviemi o třídu níž dostaneš velmi lehce při pár vteřinách nerozvážnosti v konfigurátoru :-O
Stejně tak ukázka motoru ve videu - jaký to vše mělo smysl, když jej ani nebylo slyšet v běhu? Prostě vůbec nerozumím tomu, co mi chtěl autor videem sdělit. Je to krátká stopáž, tak proč tak marnit čas?
Co mi ale uniká, je neustálá kritika interiéru Mazdy 6. Podle mě má v prvé řadě výtečná sedadla a posez za volantem. Ano, i takový Golf nabídne více chromových rámečků a takových těch cingrlátek, ale vážně po tom srdce opravdového řidiče touží? Co se bytelnosti středové konzoly týká - myslím, že to je případ třeba i Insignie - tak je otázkou, kolik do té bytelnosti promlouvá bezpečnost. Je sice fajn mít bytelný středový tunel, ale já raději měkký, o který se v případě nárazu nerozsekám...
Jde o to, co je v interiéru to správné. Jestli je to Octavia, s kterou je to trochu srovnáváno, tak potěš..... Protože tu bych jako měřítko rozhodně nebral a ta na Mazdu nemá, možná se umí více "naparádit vzhledově" ale materiály rozhodně prémiovější nejsou, zde má u mne hlas Mazda ( a to sem si oba modely v ruznych specikacích procházel dukladně).
Passat B8 neznám, B7 je trochu dál, ale už to neni takové jako bývalo. Myslím, že MA6 se nemá co do zpracování a materiálů za co stydět, mne se nelíbí na autě malá kola, vyloženě nafouknuté karoserii nesluší, ale ty 19" z tohoto sedanu dělají opravdu pohledné auto. Kombi už mne tolik neoslovuje.
Sedačky souhlas, středová konzola mne nevyhovuje, to jsem psal výše :-)
Cena mi nepřijde vysoká na poměry toho, co to auto je, ale přijde mi vysoká na poměry Mazdy 6. Nevidím tam onu přidanou hodnotu. Osobně bych si mnohem raději koupil některou z levnějších verzí.
Asi vážně téhle myšlence nerozumím, byť vím jak je myšlena. Ale je to přeci zcela absurdní uvažování...
Jako když se podívám na tenhle konkrétní kus, tak cena je OK, má to TOP diesel, kůži, automat, plnou výbavu...
Ale když se podívám na levnější verze MA 6, tak se mi nechce té cenovce vrcholné verze věřit? To je dost schizofenie :-O >:-[]
OK, tak tímhle pohledem napíši, že i MA 6 ve skromnějších výbavách a se slabší motorizací nabízí dost z toho, co tahle vrcholná verze. Což se třeba o základní Octavii vs. Octavii v plné výbavě rozhodně napsat nedá. Ale velký diesel, automat, interiér v kůži... tohle prostě nejsou položky za pár korun a TOHLE je ta přidaná hodnota vůči levnějším MA 6 :-!
Potvrzuji zaujetí japonci správným posezem. Když sednu, mám správně ramena, správně natočený volant a sedadlo správně naklopené a to vše v jedné ose - zní to jako samozřejmost, ale není. Jsou auto, která mají mimo osu volant a sedadlo, jsou auta, která mají pootočené sedadlo, velmi často je volant na ležato a "tahá" zápěstí, vrcholem je škodovka, kde místo výškově nastavitelného sedadla jsou náklopná sedadla = přední hrana sedadla se pohybuje pomalejí než zadní. V horní poloze je tak sedak vodorovně, ve spodní je silně zakloněný dozadu. Mazda toto opakovaně měří a testuje. Což mě přivádí na myšlenku, že mnohdy stejná položka výbavy znamená něco jiného, zde výškově stavitelná sedadla, ale stejně maji různou úroveň i ABS, protiprokluz, klimatizace a spousta dalších funkcí. Ve výsledku pak můžu mít funkcemi vyšperkované auto, kde ale vše funguje tak nějak špatně.
presne o tom sa minule nejaky tester zmienoval pri teste yarisu..... neviem ci je to len vec niektorych japoncov ale pri aute tejto triedy by som takuto "fajnotku" uz neocakaval..... nemozem si pomoct ale akokolvek je to auto krasne a originalne nechava ma dost chladnym.... ta kaplicka s navigaciu je mozno prakticky spravena ale je vidiet ze to riesenie je az moc pragmaticke a teda japonske a postrada to akukolvek eleganciu ... taketo riesenie "ulozenia" navigacie by mi prislo "sexy" mozno v sandere.... v mazde cakam uz trosku viac elegancie
k cene by som povedal asi len tolko ze o triedu mensia octavka nebude s podobne vykonnym dieslom v automate a s pdobnou vybavou o moc lacnejsia ...... takze mazda 6 ktora je pomaly premiant triedy a je uplne uplne inde ako octavia ma vybornu cenu....
casom ma uz akosi prestava pritahovat..... a ten isty problem vidim aj na novej 3ke.. rovnake tvary.... je to podobne len zmensene auto.... za dva roky to bude zase nuda..... su auta ktore cloveka pritahuju aj roky a potom su auta ktore sa niekomu pacia rok dva tri a bum... laska pominie.....
kedysi sa mi viac pacilo aj Cecko od mercedesu ( tie starsie generacie ) ... ale to nove ktore vyzera ako zmensene S-ko..... poviem na rovinu uz po tyzdni od predstavenia mi pride nudne a nezaujimave .... a nic k nemu necitim..... to skor uz uputa aj novy krasny passat
problem bude asi ta uniformita dizajnu dnesnych novych aut mnohych znaciek ( nejako tomuto trendu a snahe aby sa jedno auto podobalo na to druhe neviem prist na chut ).... a nova 2ka od mazdy? .... je zase len zmesnenea 6tka a 3ka.... preco sa mensie auta snazia podobat na tie velke? preco tlama na malom aute je rovnako velka ako na tom o tri triedu vacsom? Su iste veci ktore tazko v rovine fanusika a zakaznika chapat.... mozno je to skor otazka pre dizajnerov
Je logické, že auta jedné automobilky mají společné znaky a jistou uniformitu, protože se pak snadno rozeznají. Největší problém vidím u Audi, jelikož se moc o tato auta nezajímám, přiznám se, že mam dost problém některé modely od sebe rozeznat. A4 a A6 Allroad z dálky, A5 a A7... Zde je to dovedeno do extrému.
Ale s Mazdou problém nemám. V této generaci bych si troufl říct že v mainstreamové produkci japonských automobilek Mazda v nižší a střední třídě vede jak v exteriéru, tak interiéru. ( Jo Teď se nějaky Japanofil ozve, že to neni mainstream ale prémie :D)
Neřikám, že bych si ta auta nutně koupil ( 3ce chybí v základu pružnější motor a 6 v mém oblíbeném kombi už taková fešanda není), ale proti Korejcům je tam stále náskok mílový.
P.s. Napiš teda dnešní auta, která tě posadí na zadek a budou podle tebe líbivá roky... zajíma mne to.
tak mna na zadok neposadi ziadne auto.... to zase neber takto.... ;-)
tych aut co sa mi paci je dost... a takmer kazda znacka ma nejake auto ktore ma zaujme alebo sa mi paci... tazko napisat nejake tri styri auta .... ale rozhodne sa mi paci outlander, swift, optima, evoque, accord... ceed... yeti pred faceliftom vyzeral vyborne..... aj polo je hezke
keby nova laguna vyzerala ako zvacsene clio tiez by to taka parada nebola, ze jo.... ono ta uniformita dizajnu ktora je dnes ako epidemia a postihuje vsetky auta je zaciatok konca.... z aut sa stavaju sterilne masinky na zisk a zarabanie... ale straca sa charizma...
Sám netuším, jak má nová Laguna vypadat, ale sem si jist, že zvětšené Clio to nebude, ale jistě si ponese nějaké poznávací znaky a rysy... Tenhle problém nemá ani Mazda.
Hmmm, v tvém paralelním vesmíru je uniformita dnes jako epidemie, v tom skutečném vesmíru tu však je uniformita jednotlivých značek a segmentů odjakživa.
Ano... vypadá >:D Jak napsal Wawris... vždy byla uniformita jednotlivých výrobců... Někteří to dotáhli dál, třeba to Audi, ale vždy poznáš, že mají auta společné znaky... i u Kie.
Bohužel prehistorický pracovní IE mi nedovolí naházet sem tebou oblíbené odkazy..
budeš si muste vygooglit sám:
Alfa GTV6
Audi 100 Coupe
BMW E21
Ford Capri MK.III
Opel Manta Mk.I
Toyota Celica RA28
Datsun 180
Fiat 131
Tolik rozličných neuniformních přídí, až mi z toho naskočily 4 oči... A kupodivu se nejedná o vozy stejné značky a dokonce ani stejného segmentu.. A určitě by šlo vygooglit 25 dalších >:D
má ještě jeden problém - TDI je pojem, každej ňouma ví, že je to něco co málo žere, táhne wocpoda, a jede jako Chiron když se mu zaseklo lanko od plynu. ;-)
Jenomže když se podíváš zpětně na diesely mazdy, tak comprex byl katastrofa, nástupce v posledních 626 a první šestkách co do dynamiky dobrý průměr, spolehlivost a servis spíš katastrofa, poslední dvě generace šestky a CX už sice lepší, ale např. s DPF si nerozuměl pěkně dlouhou dobu.
Tím nechci mazdu hanět, jen chci říci, že když teď mazda přijde s výborným dieselem, tak než se zapíše do povědomí zákazníků, bude to dost dlouho trvat.
V podstatě by se dalo souhlasit, je však otázkou, jak moc budou zákazníci hledět právě na minulé generace modelů, protože zde použitý motor s těmi předchozími nemá prakticky nic společného. Ano, TDi je sice pojem, který zejména v našich končinách dosahuje abnormálních rozměrů, ale ani on to se spolehlivostí reálně nemá neprůstřelné. Nemyslím si, že by předchozí generace naftových motorů Mazdy až tak uškodily prodejům té současné.... Problém vidím spíš ve vlastní stáji a tím jsou velmi kvalitní benzínové motorizace.
To že motor nemusí mít společného s předešlým je jasné, o tom není sporu. Tady jde o pověst, kdy doposud dost platilo, chceš benzín, běž do mazdy, resp. japonce, chceš diesel - rozhodně neber u mazdy. Ale pozor, už u GH a CX to začíná obracet.
No rychle ......... >:D , pokud dá mazda jen polovinu prostředků na mediální masáž co H/K, tak bude mít nejlepší diesel na světě, minimálně vraha TDI ;-) . Ale tohle není cesta mazdy, resp. japonců, ti přece jenom ctí, že za velkohubými prohlášeními nějaká kvalita musí stát. :yes:
Obecně to opravdu tak bylo, ale právě proto, že jde o zcela nový motor, tak bych dal předsudky stranou. Chci auto střední třídy s naftou, tak není moc důvodů Mazdu nezahrnout do výběru.
Pravda, ani já bych ji nezahazoval, ale pověst, to je to co každé auto provází ať už chce nebo ne. Koukni třeba na renault, jak dlouho se zbavuje nálepky poruchového a hrkajícího plastového auta, přestože palubka posledního megane a laguny je vzorový měkký plast a všechno je celkem pečlivě uděláno /mimo zákl. verze/. A už skoro dvě generace co si to nezaslouží se to s nima táhne.
Pravda, ale je tu jeden ukázkový fakt, ukaž mi firmu, která má flotilu služebních aut z jpn dieselů, naproti tomu dieselové flotily od VW, seatu, škodovky, někdy i renaultu najdeš.
Ale to není problém v autech. To je problém ve firmách, které velmi často hledají modely místní, případně evropské. Také zde hraje roli velké lobby fleetových firem a jejich maržích. Osobně jsem to zažil již ve dvou firmách. První (červené vozy s velkým bílým nápisem - stavaři) vybírají prakticky jen z koncernu (konkrétně octavia vs golf) a druhá z českých nebo francouzských. Ikdyby Mazda přišla se sebelepší nabídkou, tak nemá šanci.
Další problém je myšlení manažerů a obecně lidí, kteří mají auto jen jako prostředek k přepravě. Ti chtějí Passat nebo Superb, případně německou trojku. V každé firmě se najde nějakej nadšenec, který navrhne třeba japonce nebo tak ale aby to opravdu prosadil, je celkem problém.
Je to takovej koloběh... Čest výjimkám (viz. Kofola s Yarisem nebo Phillip Morris zkouší Auris hybrid apod. ale to jsou jen takové drobky v porovnání s prodeji Octavií apod.). Je to smutný ale takovej je život :-)
Tak ono taky v zásadě firmě, které co 3 roky obmění vozový park a pošle auto dál ještě v záruce nebo akorát při uplynutí (zkrátka proto, že to je finančně nejvýhodnější), tak ji vůbec nějaká poruchovost trápit nemusí, zvláště když mají sjednanou záruku mobility a náhradní vozidla...
Obecně ale ukaž mi firmu, která má vůbec nějaké japonské auto ve své flotile kromě ředitelova FX, kterým beztak jezdí jeho žena >:-[]
Proč skoro žádné EVROPSKÉ služební auto není japonské?
A rovnou si můžeš odpovědět obdobnou otázkou - Proč skoro žádné JAPONSKÉ služební auto není evropské ;-)
Je to mnoho faktorů, ale mmj. vidím důvod i v tom, že zkrátka mnoho atributů, kde japonské vozy vynikají, zkrátka nejdou vstříc firemním potřebám. Potřebuje firma dechberoucí design? Nebo excelentní pocit z řízení? Nebo dlouhodobou spolehlivost? Ne, firmě stačí, že to nějak (a nejlépe levně) jede a že to vydrží záruku a nemá to dlouhou čekací dobu na dodání. Vzhledově pak firma ocení především konzervativní přístup. Tohle prostě nejsou věci, kde by japonci vynikali...
Původ auta určitě nerozhoduje, to by nejezdily služební Hnůjdaje a Kie. Problém je trošku v té přímce efektivity: pořizovací cena - cena servisu - jistá odolnost, a to prostě až na výjimky japonský diesel doposud nesplňoval.
H/K je víceméně brán u nás za domácí. Když půlka republiky dodává to těchto vehiklů díly od světel, kabelových svazků, plastových výlisků a já nevím čeho všeho, tak už se prostě nedá říct, že to je ten korejskej xindl >:D
Navíc Hyundai se rozhodl dostat se pod kůži Čechů jistým otvorem a na Slovensku to samé Kia, takže vedle toho, že vedle každého druhého salónu Škoda vyrostl salon Hyundai a reklamy na plínky a prací prášky musely začít bojovat o život s i30kama, i20kama a Ceedama, se navíc Hyundai přirozeně rozhodl podbízet i firmám.
Dobře totiž ví, že uspět na Českém trhu znamená uspět na českém BAZAROVÉM trhu. Takže potřebuje dostat do bazarů firemní olítané Hyundaie a operativní leasingy tak, aby si Čech řekl - proč v bazáru nevzít i30 místo Oktávky... V ten moment si totiž Hyundaie začnou lépe držet cenu a začnou více zajímat firmy. Což se vlastně průběžně dějě...
M6 je pecka. Vypadá majestátně, jezdí lehkonoze a v motorech prakticky nelze sáhnout vedle. Jen jednu věc nemůžu pochopit - proč Mazda nepřidala na hlukové izolaci. Chápu, zoom-zoom ideologie hlásá co nejnižší hmotnost a co nejvyšší požitek z jízdy. Přesto si myslím, že nějakých 30 nebo 40 kg navíc by jízdnímu projevu uškodilo minimálně, za to by se mohla citelně zlepšit akustická pohoda.
Přece jenom je u 5-ti metrového sedanu tak trochu jedno, jestli váží 1420 nebo 1460 kg. V současné situaci bohužel z části přichází v niveč výborná kultivovanost motoru.
Tak jako tak, M6 si budu nadosmrti pamatovat jako první dieselový předokolkový sedan, ve kterém jsem zažil na úzké okresce cílenou jízdu bokem >:-[]
PS: Nás neolizovače interiér neurážel >:D (krom zbytečně vysokého posezu..)
Taky co první v autě udělám, že sedák svezu /sešroubuju, zpumpuju/ co nejníž. To jenom trpaslíci a kočí povozů potřebují sedět vysoko.
/ jo a baby, ty taky ;-):-! /
Stejný problém s odhlučněním měla i GG a GH, hlavně od kol, ale není to nic katastrofálního.
Jízda bokem s předokolkou - to jsi musel tu ruční brzdu hodně dráždit. ;-)
MAJESTÁT, ano, to je přesně to slovo, které mě vždy napadne, když vidím MA 6 sedan. Když potkám Passata, tak si vždy řeknu - zas další "úspěšný" kravaťák... Ale MA 6? To vím, že někdo vybíral duší a srdcem a ne jen že čerpal firemní rozpočet :-!
Ta auta si dle mého snad ani reálně přímo nebudou konkurovat, i když asi někoho napadne, že by chtěl to či ono. V reálu pro mě představují dva způsoby jak udělat auto nižší střední třídy a netroufám si říci, který je lepší, to záleží na prioritách.
Řekl bych, že obě auta budou mít podobnou cílovou skupinu, ale obě na to jdou z jiné strany. Passat bude vždy primárně fleetovým vozidlem a zde Mazda nemá bohužel šanci. Oba vozy jsou odlišné a bude záležet na osobních preferencích každého zákazníka.
to mas pravdu...... ja som ale prekvapeny tym ako ma novy passat vizaulne dostal.... paci sa mi viac ako cela nemecka uz rokmi ukukana tvarovo nudna evolucne posobiaca premia v tejto triede ...... a dokonca viac ako 6tka od mazdy.... novy passat ma nieco do seba.... ma ten instikt lovca ktory chcem vidiet... ktory ma vie zaujat... to nema ani cecko ani A4 ani mazda 6.... je to nieco co z auta musi vyzarovat..... a novy passat ma v sebe istu neskutocnu pritazlivost :yes:
Jak jsem psal, osobní preference nikomu neberu, i pro mě je Passat realtivně zajímavým modelem, ale na konečné soudy počkám, až jej uvidím reálně. Většina testovacích kousků byla cenově hrubě přes milion a jak bude vypadat v těch levnějších specifikacích je otázka. Aktuálně považuji Mazdu 6 jako nejlepší volbu v mainstreamové střední třídě.
ale uz slusnejsi zaklad s 1,4 tsi a 150 konmi vyzera ze pojde fantasticky :yes: .. staci len doplatit za metalizu a elektrony a mas vymalovane.... bude to aj vizualna parada a nemusi stat milion.. budes mat ukazkovy passat za 75O tisic v postacujucej comfort vybave kde mas uz takmer vsetko
1,4 TSi bude solidní základ, al jak bude vzhledově vypadat, je otázkou. O vizuální parádě se lze pouze dohadovat, protože základ zatím nikdo neviděl. Jako nevýhodu lze aktuálně vidět v kombinaci třeba zážehových motorů pouze se základním Comfortlinem. Kde třeba větší kola vyjdou na nepěkných 30 tisíc.
topper psal o 110 kW jako slušném základu. Tak proto ta připomínka.
I VW praktikuje postupné rozšiřování nabídky. Stejně tak to dělá D3. Pro mne tedy žádné překvapení. Co mě překvapilo a vadí mi, je ta osekaná nabídka v ČR (alespoň dle veřejných ceníků). Mne to nepálí, ale na pochvalu to tedy rozhodně není.
Ano, to psal, málo jsem to specifikoval, ale myslím, že i slabší 1,4 TSI bude jako základ stačit.
Že se nabídka rozšíří nepochybuji, ale aktuálně je to relativně slabé. Taky mě to nijak nepálí, pouze srovnávám s odcházející generací a vůbec obecně s konkurencí.
Někde ten základ je použitelný a někde (nemyslím tedy pravda v této třídě) moc není. U Mazdy je opravdu ta cesta výš trnitejší, důvod proč je silnější dvoulitr v manuálu dostupný až od Revolutionu a níže pouze s automatem je záhadou a takových věcí je tam více... Ale problém bude spíše v konfiguracích českého zastoupení, německý ceník je odlišný.
v sucasnosti by som uprednostnil urcite uz novy passat ... alebo pockal par mesiacov a ak na to mam tak doplatil a kupil za milion jaguar XE s 200 konikmi.... v benzine .....
M6 vyzera majestatne... krasne obzvlast v tej mazdackej bordovej vyzera dokonca skor ako konkurent pre Ecko a nie Cecko ..... ale z mojho pohladu vidim aj iste nedostatky aspon vizualne.... nepaci sa mi prevedenie navigacie a jej ulozenie v tej nechutnej oramcekovanej velkej klapsni.... nepaci sa mi ani ta oblina nad prednym blatnikom... tolko to kazdy kritizoval u i40 ( tu sa to podozrivo kazdemu paci ) a pritom uprimne... porovnajte si predne blatniky oboch aut... ktore ich ma viac pokrutene..... no schvalne.... pohlad sikmo spredu.... ani mazda nie je bez chyby...... i40 to ma lepsie zmaknute tie predne boky pocnuc lemom svetiel a oblinami nad kolesami.... mam vyhrady aj k tej tlustej okridlenej chromovanej liste nad zadnymi svetlami.... nesvedci to autu...... citat clanky o vibracii prednej kapoty ci spatnych zrkadiel alebo hybajucim sa stredovom plaste na tuneli tiez charizme auta nepomoze..... otazna bude skutocna kvalita auta... nie to co roky citam a comu roky verime... doba sa meni a aj mazda moze mat slabsie chvilky... a menej vydarene kusky po tejto stranke....... tym nechcem povedat ze to bude nekvalitne auto.... ale uprimne.... cudoval by sa niekto keby kiksovali uz aj japonci? Setri sa vsade .... bez vynimky.....
osobne by som bez vahania uprednostnil 150 konoveho passata tsi ( bude to nadherny ideal ) .... a pri vsetkej tej uprimnosti ma aj vacsi kufor ( takmer o 100 litrov od mazdy, to uz nie je uplne bezvyznamny rozdiel ) a je faktícky aj kompaktnejsim autom co vidim ako vyhodu ... a interier...? to je uplne ina basen.... novy passat je o tri kroky pred 6tkou.... alebo skor tri velke skoky ....nie kroky [odkaz] :yes:
Asi tak, nemá smysl porovnávat max. výbavu mazdy a sociální verzi prémie, když víme, že do té prémie je potřeba nasypat dalších 200 litrů, aby to bylo použitelné.
Dobrý den, není s tím žádný problém. Ostatně i když je displej dotykový a jsou kolem něj tlačítka, vše se do ovládat ovladačem na středovém tunelu či tlačítky na volantu.
Díky, tož to je hezky udělané - způsob ovládání si vybere každý dle svého gusta: dotykáč, čudlíci kolem rádia a na volantu, joystick za fofrklackem :yes:
Je to ovladatelné dobře, je jen kousek od volantu. Nejpohodlnější je to ovladačem - neupatláte si displej. Kvalita příjmu, CD i zvuku je dobrá, obzvlášť u provedení s přídavným BOSE DSP a zesilovačem, nicméně USB/iPod port je připojený přes totálně nepoužitelný Bluetooth modul, aby se obsah dal přehrávat pomocí hlasu (starší CX-5 do roku výroby 2012 měla USB napojený přímo do rádia, tam to bylo OK).
SKYACTIV-D nekupovat a pokud chcete připojit USB nebo iPod,
Aktuálně se řeší nejen u nás v ČR několik nepojízdných aut s tímto motorem s totálně oholeným výfukovým vačkovým hřídelem a samozřejmě ocelovými pilinami po celém motoru, včetně přidřených turbodmychadel a nefukčního posilovače brzd. Super vizitka pro systém start-stop (i-STOP), který u tohoto automobilu nelze trvale deaktivovat.
Vedle toho je totálně nepoužitelný USB port nebo připojení iPodu, které importér dlouhodobě neřeší, jen procházka růžovým sadem... ;-\
Takto se chová USB port: [odkaz]
A takto když na něj připojíte iPod: [odkaz]
Re: SKYACTIV-D nekupovat a pokud chcete připojit USB nebo iP
Že by se opakoval scénář s RX8, kdy po titulu engine of the year, už jen skrze servisní problémy hvězda tohoto jinak výborného motoru jen postupně zapadala?
Věřím že se mazda poučila a nepodcenila dlouhodobější testy opotřebení a kvality.
Re: SKYACTIV-D nekupovat a pokud chcete připojit USB nebo iP
Tak problémy s těsností jsou u Wankelu tak nějak předvídatelné, ale jdou snadno řešit, protože je to jednoduchý motor. IMO nejvychytanější lišty a utěsnění má motor z faceliftované RX-8, která se k nám bohužel už nedovážela (možno koupit např. v Německu)
Re: SKYACTIV-D nekupovat a pokud chcete připojit USB nebo iP
Jasně - nejde o to, že je to řešitelné, že RX8 je jako auto pro zábavu výborné auto. Spíš je to ilustrace toho, jak technické potíže jinak dobré auto odsoudí do špatné pozice. Pak padnou prodeje a celkový výsledek, protože jenom fandové to nezachrání. Ale mazda s tímto "efektem" má hodně zkušeností, viz. comprex, nebo např. jinak výborný šestiválec 2,3 müller.... atd. . Takže doufám, že se poučili!!!
Re: SKYACTIV-D nekupovat a pokud chcete připojit USB nebo iP
Nuz neviem, ale jedine problemy s RX8 pramenili z toho, ze motory znicili majitelia, ktori to auto trestali. Svojho casu som cital test RX8, v nemeckom magazine, kde auto pocas testu zozralo menej oleja ako porovnatelny klasicky benzinovy motor.
Re: SKYACTIV-D nekupovat a pokud chcete připojit USB nebo iP
iPod Classic nie je podporovany - minimalne nie vsetky modely.
Apple totiz uz pred rokmi zmenil specifikaciu 30-pinoveho portu a starsie iPody na zariadenia, ktore novu specifikaciu nepodporuju, uz skratka nepripojis.
Ja mam 2007 Mazdu 3 s pripojkou na iPod priamo od vyrobcu - stary Classic z roku 2007 (80GB a 160GB) v nom funguje, 160 GB Classic poslednej generacie ci iPhone 4 uz nie.
Re: SKYACTIV-D nekupovat a pokud chcete připojit USB nebo iP
No tady střílíš od boku a vedle jak ta jedle. ;-)
Všechny iPody jedou v Mazdě 6 GJ přímo přes USB, ne přes analogové připojení, takže je jim nějaký konektor buřt, připojuješ je do USB zdířky pomocí originálního kabelu, jako když ho připojuješ na PC/Mac.
Bluetooth modul s USB portem se stará o načtení iPod databáze, dekódování AAC/MP3 a signál pak posílá hlavní jednotce přes CAN jako PCM.
iPod Classic 5. generace a novější by měl být podle Mazdy podporovaný, realita je bohužel jiná.
Paradoxně podle zkušeností kolegů se chová 120GB iPod Classic 6. generace lépe, než 80GB 5. generace = s ním ten modul nemá "šumící" dekódovací výpadky (asi je tam nějaký větší buffer, když harddisk iPodu usne). Nicméně zmatený je stále, na vině je celkově špatná synchronizace, pomalý procesor modulu, malá paměť, navíc všechny skladby jsou pokaždé otrocky prohnány přes Gracenote, aby je šlo ovládat hlasem, i kdyby neobsahovaly TAGy.
U starší CX-5 je USB port napojený přímo na hlavní jednotku, iPod a USB média tak nelze ovládat hlasem, ale zase je všechno bleskové a bez chyb. Aktuální CX-5 to mají z*urvené stejně jako šestky.
Pred časom som mal možnosť využívať M6 po dobu 5 dní. Páčil sa mi zážihový motor v tandeme s man. prevodovkou. Nechýbalo mi napr. turbo :-) Podvozok bol istý a na 17 filtroval veľmi slušne. Mal som bordovú farbu a asi po dvoch dňoch som dospel k tomu, že farba nárazníkov má iný odtieň ako zvyšok automobilu. Človeka to zarazí, ale nerieši (stane sa). Čo som riešil bola pomalá navigácia. Aspoň ja som mal taký pocit. Spracovanie sa mi zdalo vporiadku. Je podobné ako má Octavia, takže celkom to ušlo. Čo som ale už nevedel prežiť bolo mizerné odhlučnenie podvozku, a asi celých dverí. Prichytil som sa že opakovane kontrolujem dovretie okien, lebo okolitý ruch bol značný. Aerodynamický hluk rapídne vzrastal zhruba od 110 Km/h a odvaľovanie pneumatík mi liezlo na nervy. Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale Octavia, ktorá mi príde ako celkom hlučná, vyznieva v porovnaní Mazdy 6 ako dobre odhlučnené auto. Mazda 6 je dobré auto. Ale je otázne, či dobré jazdné vlastnosti a vydarené motory vyvážia nedostatky, ktoré toto auto má. Z užívateľského pohľadu pre mňa nie.
M6 si kupia fajnsmekri ktori jej tieto nedostatky prepacia.... koniec koncov nejde o ziadne hrozne veci.... ale z mojho pohladu by som uprednostnil urcite novy passat... a velka skoda je ze nebude novy accord v eu a zrejme ani novy avensis.... M6 by razom nemala tolko priestoru ani v kruhu fajnsmekrov.... a chyba mi tu aj nissan a mitsubishi... a konci nam aj kizashi v tejto triede bez nastupcu.....
osobne by som si vedel predstavit aj inovvoany P508 skor ako M6 ale tam zase preferuje znacka len diesle a ani neviem ci to ma vobec nejaky benzin este poriadny... vidim to jasne na passat.... a tentokrat to nie je len volba rozumu..... novy passat ma ozaj chytil za srdce... a to sa uz davno u vw nestalo
M6 je urcite super auto... ale to este neznamena ze konkurencia spinka a neponuka nic podobne.....
o rok pride nova kia optima... mam taky citak ze prave ona moze byt velmi blizkym konkurentom pre M6 kedze to nebude u nas tiez ziadna masovka...
Ve Škodě vyřaď ve vysoké rychlosti, počkej až ti přestane hučet v hlavě z motoru a pak uslyšíší stejný hluk zvenku jako u Mazdy. V některých rychlostech horší. Škoda není lépe utlumená, jen ti rychleji zalehne v úších od hlasitého motoru.
Nechápu v čem mají japíci chybu (asi se spokojili s měřením hluku, protože při 130 má MZD6 69dB jako konkurence), aerodynamický hluk je skutečná vada a přitom stačí vzít svetr a přiložit ho na boční okno v oblasti B-sloupku a je po něm. Dal jsem tam teda nalepovací molitan a mám z velké části pokoj. Obtěžuje to hlavně na kvalitním tichém asfaltu. Hluk od kol a motoru problémem není, ani kvalita interiéru, rozdíl mezi 19 a 17 palcovými koly je komfort těžce rozeznatelný. Co mě štve je logika MP3 na flashce a zamykání oken. Zamkneš okna vzadu a spolujezdce a nepohnu s tím ani jako řidič. Automatu chybí 2 stupně, aby nebyly takové skoky mezi stupni. Takže Mazdo, snížit aerodynamický hluk, použít navigaci jako má MZD3 a přidat dvě zajímavé barvy.
aero hluk uz ma riesenie, som zvedavi, ako sa k tomu postavi CZ/SK zastúpenie. Menia sa komplet tesnenie okolo okien, nico vytesni a malo by byt od okien o.k Zastava uz len hluk na hrubsom povrchu, ktory je katastrofalny. Ale to by mohli riesit kg bitumenu :-)
FL mazda 6 uz bude hadam lepsia a naozaj dobra kupa
Možná to teď vyzní, že Mazdu chci nějak hanit, to vůbec ne, sám jsem majitelem Mazdy z řady CX7 a moc jí fandím v její snaze dohnat a vyrovnat se konkurenci, hlavně ve vybavenosti aut, které (jak jistě vědí mnozí majitelé první předfaceliftové CX7) byly kdysi celkem bídné a mnohdy se tady na dílnách u dealerů ostudně rozebíraly fungl nové auťáky ;-\ a dodělávaly věci, které u jiných značek už byly z výroby samozřejmostí, ale to je již naštěstí za náma a dávno minulostí, nicméně k jinak výborné MA6, kromě té již zmiňované krapet vyšší hlučnosti z mého pohledu má to ještě dvě další pihy na kráse. Píšu záměrně na kráse nikoliv v technice, ta je skvělá! :-! Zadní světla a palubovka. Palubovka je již zastaralá (z mého pohledu již byla zastaralá při uvedení na trh např. v přímém srovnání s původní studií a jejím oku lahodícím řešením palubovky), nenápaditá, včetně použitých materiálů jakoby z devadesátých let min. století. Zadní světla zase postrádají výrazné led svíceni, sladěné s předními světly jako třeba tomu je u již poučené nové Mazdy 3 nebo hlavně nové 2. Taktéž tam je rušívé to nemoderní zatmavení a mezi světly ta prohnutá chromová lišta na víku kufru, která na mě dělá dojem jakéhosi přiblblého úsměvu nebo tak něco. Podle mne již to chce facelift a docela výrazný v těchto partiích... ;-)
tu chromovu okridelnu listu na kufri som vyssie uz tiez spominal... z odstupom casu ju hodnotim ako velmi nepeknu a trosku nestastnu vec...... suhlasim .... a som rad ze nie som uplne sam kto iste vizualne veci vidi riez rovnako ;-) ... mne sa napriklad nepaci ani ta oramcekovana kaplicka s tym vcucnutym zapadnutum relativne malym displejom v interieri ( naozaj to posobi nevkusne ) .... asi je to fakt blbost ... ale nepaci sa mi toto riesenie ( ano mas pravdu palubka istymi rieseniami pocnuc tou kaplickou posobi zastaralo a postrada eleganciu ) ..... uz aj stara kia optima to ma ohladom displeja daleko daleko chytrejsie a krajsie poriesenie.... mazda 6 ma rozhodne tiez nejake tie chybicky krasy .... ktore mozno clovek hned prehliadol v tej zaplave radosti ked auto bolo nove a bol tu okolo M6 velky boom. Najvacsi problem u tychto "dokonalych" aut ako mazda subaru porsche a podobne je prave to ked sa odvazis nieco kritizovat.... som rad ze ty s tym nemas problem ..... a vidis tiez trosku dalej ..... chvalim to
na takyto paradne vsadeny a velky displej sa mozeme tesit uz o rok v novej optime [odkaz] ziadna vcucnuta kaplicka s malym displejom ...... M6 tras sa, kia z teba o rok spravi len pouheho statistu triedy .... ved aj novy passat je uz tiez uplne inde..... o 3 kroky ... pardon o 3 skoky inde :yes:
skus k autu nieco napisat ;-) .... a posnaz sa.... nesetri pismenkami, mas to zadara staci len chciet.... potom si to rad precitam, tieto zvasty ktore nie su vtipne ani k veci ma uz nazaujimaju a unavuju ..... neuraz sa ale je to koniec koncov aj mimo temy ... viac ti nepomozem
Passat je úplně jiné auto. Chápu když si někdo koupí jej, stejně tak jako chápu, když někdo dá přednost Mazdě. Oba stroje jsou svým způsobem na špici třídy, jen každý úplně jinak.
Ty tvoje soudy jsou fakt vtipné. Kia Optima udělá z Mazdy 6 statistu třídy >:D Povídali si o tom vrabci na střeše nebo jsi to poznal podle té spy fotky? Pravda podle fotek se vše hodně špatně soudí...
ten interier mazdy je uz hodne za zenitom... kolega Ghostyx to vyssie pise spravne... staci len nebat sa povedat jasne veci ktore vidi snad kazdy.... preco sa tvarit ze M6 je dokonala ked dokonala nie je, nepaci sa mi ani ten predny prezvejkany blatnik... cele je to vpredu nafuukle... a ta zadna okridlena chromova lista vyzera ako z ciny ... je problem vyjadrit svoj nazor .... myslim ze nie ...
Optima už ve své první generaci dokázala, že do Optima má hooodně daleko. Navíc korejci zkrátka nedokáží překročit svůj stín. Nevyrábí už dávno špatné vozy, ale prodejní čísla mimo banánovou středozem ČR-SK nejsou žádná sláva.
Evropan totiž těžko dokáže pochopit, proč by si měl za svoje firemní prachy koupit nějaký Genesis místo svého klasického Audi...
Upřímně nechápu, jakou pointu máš na mysli.
Podívej, ty si samozřejmě piš co chceš, z obrázku ti mohou připadat věci jiné než jsou ve skutečnosti. Stačí jen se nebát přiznat si, že existují různé způsoby, jak středový panel udělat. Mazda má displej infotainmentu vhodně umístěný a celkový dojem z interiéru není vůbec špatný. Samozřejmě vyjadřovat názory zde může každý, stejně tak ti může kdo chce oponovat.
upokojim ta ....... aj picanto ma podobnu habaduru v automate ..... ale v mini aute za 8000 eur to akosi cloveku nevadi ;-) ..... skus sa pozriet aky volic ma optima.... tam to je uz ine kafe
pohlad do interieru M6 je pohlad akurat kdesi do minulosti... ja v nej vidim krasne 90 leeeta :yes:
ja by som uplne s cistym svedomim uprednostnil optimu s GDI pred mazdou.. a myslim ze by som v interieri dostal aj viac muziky ako mazda ;-) .... a to sa bavim o aute ktore uz o rok dostane nastupcu.... asi tolko k dokonalosti novej M6 ;-)
nepozadujem skvelu jazdu na hrane ako skalpel to na co .... ani si nepotrpim na logo na kapote... niekedy postaci len "bezny priemer" na to aby clovek bol spokojny.... ale pri pohlade do interieu M6 mam dokonca pocit ze interier v optime je doslova nadpriemerny ... razom je genialita M6 v pecku
tak vizualne veci ako tvar palubovky, navigacia, volic automatu a celkovy dizajn zvacsa clovek vnima ocami... mozno ty to vnimas sluchom....
ale aby sme ostali pri aute ... musim skonstatovat ze novy passat aj sucasna uz par rokov stara optima su vizualne v interierii ovela ovela dalej... a posobia modernejsie
A jsme u toho, už jsem ti to zde psal, jsou ti, co se ukájí u fotek na monitoru a jsou ti, kteří autem jezdí. Takže do srovnávání podle obrázků mě nezatahuj, v tom ti nemohu konkurovat. Každý ať si pořídí auto podle svých priorit, ale pokud dojde na srovnávání, pouštíš se na tenký led, kde potřebuješ zkušenosti. A i když pro tebe Mazda nebude mít tak "krásný" volič automatu, jde o celkově mnohem lepší auto. Můžeš se třeba stavět na hlavu, ale nic na tom nezměníš ;-)
Pořád zde mluvíš o tom, jak jsi odolal a neodolal, to fakt myslíš vážně? Ty jsi odolal naprosto všemu, o čem zde píšeš, koukni se do garáže a tam uvidíš tu realitu, o které se zde bavíme.
ano ano... kazdy nech si kupi to co chce... to iste tvrdim stale..... ja by som pred M6 uprednostnil passat alebo optimu obe v benzine.... popisal som ti len iste veci a vyjadril iste nazory ....
ten volic automatu v M6 vyzera priserne a az moc retro a aj ta kaplicka s navigaciou.... toto by som dnes uz v aute tejto triedy za taketo prachy ja osobne nechcel aby to tak vyzeralo...
ano mas pravdu..... len som so dovolil popisat iste veci ktore na M6 sa mi nepacia... tymto sa vopred ospravedlnujem vsetkym vernym fandom M6... :yes: ... v tejto triede je kopec dobrych aut..... len tolko :yes:
Facelift hlavně příští měsíc čeká celou CX-5. Řekl bych, že konečně, protože opět tam jsou ta nevýrazná zadní, ale i přední světla bez led svícení, což je dáno tím, že to byl první model s novou linii, ale myslet na to již mohli tenkrát... ;-)
Když tady čtu některý olizovače katalogů, tak se nestačím divit, jak dokážou zřejmě osaháním křídovýho papíru určit na dřeň jaký auto je lepší.
Takže se snahou o trochu objektivity (obecně jí máme v sobě málokdo) a i díky tomu, že v týhle třídě moc nejezdím si dovolím vyřknout názor na Ma6.
Jel jsem slabší naftu automat a silnější dvoulitrovej benzín manuál. Obecně mi přišla příjemnější první varianta a souhlasím, že nafťák od Mazdy je povedenější z hlediska odhlučnění než zážehová jednotka. Je prostě víc slyšet a po nastartování zvenku mi nepřijde ani kultivovanější (prostě přímovstřik).
Všechny ostatní vlastnosti jako odezva všeho čeho se dotknete, nebo reakce na povel mi přijdou nadpůměrný v rámci konkurence. Tuto výhodu lehce ztrácí odhlučněním podvozku a aerohluku. Taky dojem, že to auto s vámi přežije 20 let není zevnitř zrovna patrnej. Jakoby si to "Magda boys" uvědomili hned u Mazdy 3. Přesně tenhle pocit dokáže navodit hned po usednutí, je taková festovnější a vše pevnější.
Na druhou stranu...srovnávat Mazdu 6 s i40 nebo Optimou je sakramentskej přešlap! To opravdu může napsat jen někdo, kdo posuzuje auta od stolu s pohozenými reklamními letáky.
Vybírat v relaci cca 700-800k, vyjma dvou nejzásadnějších novinek tedy Mondea a Passatu by Mazda nechyběla. Což se nedá říct o mnohých dalších a to i přesto, že úplně nesplnila moje očekávání.
Je to zcela průměrný, ničím nevyčnívající neslaný nemastný auto. Nic od něj nečekáš a nic navíc nedostaneš. Kromě toho jeho motorizace jsou tragický.
Nevím, kolik reálně napočítáš konkurentů, ale kdyby jich bylo 19, Optima se do top 20 nedostane :-) .
Každej konkurent má něco co se dá vyzdvihnout nad ostatní. Optima nic...stejně jako i40. Tato dvě auta mi prostě neříkají vůbec nic, i když se snažím bejt maximálně objektivní.
Zkoušel jsem Optimu se 130kW GDI, no to teda nevím, kde ti koně pochcípali. i40 kombi mi zas připadala jako obšlehnutý GTA paket staré šestky GH. Diesely a automatické převodovky nemá smysl ani zmiňovat - jak KIA, tak Hyundai je v Evropě zabitá motory.
Pokud bych mohl posuzovat, jakože jsem měl starší šestku kombi v top výbavě a 185k dieselem a mám aktuální kombi v top se 175k dieselem a automatem, tak "dojem, že to auto s vámi přežije 20 let není zevnitř zrovna patrnej", je trefné označení rozdílu mezi starou a novou. :yes: On není patrný teda ani u té aktuální trojky, jen možná lépe zamaskovaný...
Ono ti to nepřijde, jen když neznáš konstrukci předchozích modelů BL a GH. Tahle nová generace mazd jsou typická odlehčená auta této doby - samý plastik made in China, spousta elektroniky, ale pod kabátem vlastně šetření všude kde se podíváš. Počínaje tenkými ekologickými laky s vysoce krycími pigmenty, ale zároveň nanesenými jen tam, kam zabloudí první pohled, zespodu veškerá ochrana proti kamenům a soli žádná (opět maximálně pár plastových krytů). Už jen když porovnáte zavěšení kufru starých a nových sedanů, to by jeden zvracel - u starých perfektní miniaturní paralelogram, u nových otřesné háky (neříkám, že u jiných aktuálních modelů VW, Ford, Opel je tomu jinak). Ambientní osvětlení je pryč, přitom je to blbá dioda nad řadičkou, dotykové senzory v klikách jsou pryč, zůstaly jen tlačítka. Koberce se dělají málem z papíru. Atd atd.
To auto je prostě krásné. Ale za 900 tisíc se mi to nezdá.. Navíc ten interiér je odporný, moc mi připomíná OI v černém interiéru z roku '01. Mám z toho pocit že Mazda zastupuje na koňské burze koně šestinohého. Koukněte na porovnání s konkrétní konfigurací Passatu, vybranou v nejnižší výbavě CL.
Passat za celkem 800 tisíc katalogové ceny:
+ motor 110kW, převodovka DSG (!!)
(s řazením na volantu v ceně - doufám nikdo nenamítá na téma 'neví co zařadit'),
+ kolení airagy a zadní boční,
+ prevence kolize,
+ závěsné zařízení elektronicky výklopné
+ side assist
+ automatická clona zrcátek
+ dešťový senzor
+ auto hold
+ sledování únavy řidiče
+ barvený počítač, BT handsfree integrováno s rádiem
(snad nikdo nenapíše, že je to zbytečnost)
- šestnáctky (sorry, může znít trapně)
- halogeny vepředu, žárovičky vzadu
Mazda, 900 tisíc:
+ motor 129kW
- jakási klasická automatická převodovka
- jen šest airbagů,
+ adaptivní tempomat (jen aby to byl opravdu adaptivní)
+ side assist
+ varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu LDWS,
+ audiosystém BOSE,
+ (hm) zadní parkovací kamera,
+ kožené čalounění,
+ zadní diodová světla,
++ bixenonové světlomety s natáčením do zatáček,
+ litá 19'' kola
Dát mínus Mazdě za jakousi klasickou automatickou převodovku beru jako vtip. Jinak mnoho věcí, co máš u VW jako plus, má zároveň i Mazda, celé to srovnání příliš nechápu...
Mazda mimo jiné:
= motor s použitelným rozsahem otáček do 5000 ;-)
= automatická převodovka se zámkem hydrodynamického měniče, co se v při opakovaném rozjíždění do kopce nepřehřeje ;-)
= tempomat radarový (radar za znakem, takže žádná bradavice) ;-)
+ prevence kolize i zastavení
+ dešťový senzor (od roku 2007 Mazda5)
+ auto hold (od faceliftu minulé 6)
+ BT handsfree integrované s rádiem
+ mlhovky
+ alarm s ultrazvukem
+ keyless
+ automatická dálková světla
+ elektrické sedačky
Já teda nevím, ale když naklikám Passata v konfigurátoru, tak ať začnu od 110kW Comfortline nebo od Highline, s metalízou, kůží a "pouze" 18" jsem na ceně mazdy už v záložce výbava na přání a to jsem tam nepřihodil žádné asistenty.
FYI Highline se 110 kW a DSG dovybavený na úroveň testované mazdy:
Vaše vozidlo Cena
Passat Lim HL 2,0 TDI BMT 6DSG
Diesel / 2.0l / 110 kW/150 koní / Aut. DSG6 / 4-Dveře
Spotřeba paliva: 4.5l/100km
Emisie CO2: 118g/km
Emise NOx: 0,06g/km Kč 828 900
Barva laku vozu
Modrá Harvard / Modrá Harvard Kč 16 500
Potahy sedadel
Barva interiéru: Titanově černá
Koberec: Titanově černá
Přístrojová deska: Titanově černá
Asistenční systémy
Dynamic Light Assist Detail Kč 10 400
Lane Assist + Side Assist + Asistent Detail Kč 25 900
Zpětná kamera Kč 9 400
Funkční výbava
Alarm s ostrahou interiéru Detail Kč 9 400
Bezklíčové odemykání Keyless Access Detail Kč 12 100
Boční skla vzadu a zadní sklo zatmavené Detail Kč 7 000
Hlasové ovládání Kč 4 800
Telefonní rozhraní "Comfort" Detail Kč 9 400
Navigace
Navigace "Discover Media" Detail Kč 17 600
Rádia a multimédia
Car-Net "Guide & Inform" Detail Kč 2 000
Soundsystem "Dynaudio Confidence" Detail Kč 29 300
Sedadla
Potahy sedadel v kůži Nappa Kč 15 600
Přední sedadla elektricky nastavitelná Detail Kč 34 200
Světla
LED světlomety s dynamickým Detail Kč 36 500
Vnější zpětná zrcátka el. sklopná Detail Kč 4 200
Celkem: Kč 1 073 200
Nechci startovat flame, ale spise nez zaostalosti bych to nazval nemodernosti >:D a jestli mas cdcka ulozena v aute a mas je tak uz par let, tak je pomalu na case, aby byla necitelna (hlavne z teplotnich vykyvu). Samozrejme vse za predpokladu, ze se nepovazujes za netopyra a nemam aparaturu ve stylu danskych Dynaudio za 150 tisic v superodhlucnenem aute...to je uz pak spise na nejakou diagnozu.. >:D
Tak to máš blbé, mně jdou v pohodě přečíst i CD kupovaná v roce 1990. Asi tenkrát měli nějaké lepší lisy a matrice, co dělaly pity, které se změnou teplot neslejou. ;-)
Tak to záleží prostě na tom, kdy to auto vyjelo, šestka vyjela v roce 2012. Aktuální Mazda3 má audiosystém s dvěma USB, SD, vestavěným WiFi, streamováním z internetových služeb Aha a Stitcher a dalšími aplikacemi...
Nojo ale to už je záležitost logistiky a daň za to, kde se to auto vyrábí. Když si kupuješ Passata v Japonsku, taky si ho nemůžeš poskládat, jak se ti zlíbí.
Nevím, jakou má politiku zastoupení VW v Japonsku, ale v USA to šlo (u modelů vyráběných v Evropě), jen jsi musel akceptovat čekání (typicky tě však odměnili větší slevou :-) ). Stejně tak u Audi, Volva, BMW atd. Nemluvě o tom, že se japonské automobilky chovají stejně i u modelů vyráběných v EU. Je to zkrátka jen jejich rozhodnutí.
CD jsou nejpohodlnější, prostě se mi po různých autech povaluji různá CD. Když se doškrábe, tak ho vyhodím. Taky jsem zkoušel tvrobu různých knihoven a souborů (na pamětích i mobilech), ale je to hraní pro děti, co maji spoustu času a s mizerným výsledkem, co do orientace i kvality. Takhle, když se mi doma zalíbí jedno z mých CD, tak ho za 10min mám na CD přychystané na stolku k odnosu do auta.
To sice jo, jenže pouzdro s několika CD je dost velké, doma ti zůstávají prázdné krabičky... CD v origo plastové krabičce zase má tendenci v kastlíku rachtat a zabírá ještě víc místa...
Solidní přehrávač umí respektovat adresářovou strukturu skladeb na USB / SD, pak celkem není problém nahodit celé album do nové složky na kartě a při přehrávání se mezi složkama přepínat. A při dnešní ceně USB není problém mít těch flashek třeba pět.
Co se tyce te "rozumne ceny", tak kdyz jsem letos na jare delal cenovy pruzkum aut ve stredni tride na ceskem trhu, tak byla Mazda 6 jednim z nejdrazsich aut v ramci stredni tridy. Konkretne ve stredni vybave byla vubec nejdrazsi, v nejvyssi vybave byla o malinko levnejsi nez nejdrazsi auto ve vyberu a sice VW Passat. Rozdil oproti zbytku pelotony typu Francouzi nebo i40 byl statisice korun v neprospech Mazdy. Ono to neni jenom o tech cenikach, ale i o slevach, ktere Mazda proste nedava.
Delal jsem standardni cenovy pruzkum, takze standardizovane motory, standardizovane vybavy mapovane na konkretni nabidku prodejcu tak, aby vysledne vozy byly co mozna nejlepe porovnatelne (nikdy to neni na 100 %). Problem u Mazdy byl, ze cenikove ceny byly zajimave, ale nasledna absence slevy posunula v konecnych fazich prodeje Mazdu mezi cenove nejmene zajimava auta. Realna nabizena sleva byl nekde kolem 5 %, zatimco treba Peugeot umi 25 %, Hyundai i pres tricet! Vysledna cisla jsou pak uplne nekde jinde.
Je otázkou, jestli dosluhující Laguna nebo i40 jsou plně srovnatelné. Ale většina konkurentů asi ano, a pak jedině- když se mi auto opravdu líbí, koupím si ho i při vyšší ceně.Nebo ne.
Ale jo, Atila má pravdu... před pár měsíci byla Mazda fakticky se slevou 5-6%, zatímco končící Passat i přes 20%... no, to je prostě realita na trhu. Ale musím z vlastní zkušenosti potvrdit - jak Mazda při prvním pohledu na ceníky vypadá hodně zajímavě, tak po navštívení salonu už vypadá "jen" zajímavě.
Mimochodem, víceméně totéž je teď třeba Pulsar vs. Ceed, u Nissanu se na téma slevy vůbec nechtěli bavit.
Jj, s Nissanem mám podobnou čerstvou zkušenost. Navíc na auto v základu nabídli výrazně větší slevu (v %), než na vrcholnou motorizaci v nejvyšší výbavě.
Na dosluhující model jsem dostal slevu 150t, to bylo cca 20% z ceny. Na model, který se nestíhá vyrábět ti cenu nikdo dávat nebude. Pokud srovnám JAKO TY cenu 6tky po slevě s cenou po slevě, tak pobiju nejen tebou jmenované modely, ale i Fábii ...
Mám Mazdu 6 wagon 2015 a jsem nespokojen s tim, jak vyrazne je slyšet aerodynamicky zvuk uvnitř kabiny. Kolem horni hrany dveři prochází do kabiny nepřijemný svistot v rachlostech od 90 km výš. Po dálnici vyloženě nepřijemné.
Pokud o autu přemyslite, poradne se v nem svezte. V servisu mi rekli, ze s tim nejde nic delat. Auto uz bych si neporidil. Vedle toho chybne hlaseni o vymene oleje (sw chyba), upadla krytka z predniho narazniku ...