22.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Mazda 6 Wagon vs. Škoda Superb Combi – Fešanda proti praktikovi

 

Mazda 6 Wagon a Škoda Superb Combi jsou svým charakterem velice odlišnými automobily. Který je lepší?

Kombi střední třídy je nejen tajný sen mnohých českých chalupářů, ale také časté flotilové auto. K takovému automobilu však vedou různé cesty plné protikladů. Právě dvě taková zcela odlišná auta jsme se rozhodli porovnat. V jednom rohu ringu stojí praktická Škoda Superb Combi, proti ní je nažhavená stylová Mazda 6 Wagon.

Automobily jsme proti sobě postavili se vznětovým motorem pod kapotou. Co naplat, některým automobilovým fanouškům nafta nevoní, ve střední třídě ale prodeje turbodieselů dominují. Proto jsme sáhli po vznětovém agregátu, a to hned po tom nejsilnějším v nabídce. V případě Superbu je to 2.0 TDI se 140 kW, zatímco šestka sází na 2.2 Skyactiv-D o výkonu 129 kW.

Motory jsme porovnávali se samočinnou převodovkou, která je mezi zákazníky stále oblíbenější volbou. I v tomto ohledu se oba soupeři zásadním způsobem liší, Mazda používá tradiční automat s hydrodynamickým měničem, zatímco Škoda dvouspojkovou převodovku. Ještě na jeden zásadní rozdíl vás musíme připravit - Mazda do testu dorazila s pohonem všech kol, Superb pouze s přední poháněnou nápravou..

Video

Jelikož porovnáváme automobily, které bývají používány vyšším managementem, otestovali jsme oba protivníky v tom nejluxusnějším provedení. Zkrátka jsme chtěli zjistit, co oba modely umí nabídnout. Zatímco v případě Mazdy se vrcholná verze jmenuje Revolution Top, Škoda pro takový model využívá historické označení Laurin & Klement.

Škoda levnější, Mazda s bohatší výbavou

Jak bylo řečeno v úvodu, auta do testu dorazila s odlišným pohonem - Mazda jako čtyřkolka, Škoda dvoukolka. Nejen u pořizovacích nákladů tak budeme sledovat opravdu porovnávatelné hodnoty, v tomto případě si tedy jako výchozí bod zvolíme testované motorizace, bez ohledu na poháněnou nápravu. Za testované 2.0 TDI (140 kW) Superbu Combi zaplatíte v základu 796.900 korun (verze Ambition), 2.2 Skyactiv-D (129 kW) pak přijde na 845.900 korun. Základní cena tohoto motoru je sice vyšší, Mazda se ale odvděčí více než slušnou výbavou, která zahrnuje i adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu nebo zadní vyhřívaná sedadla. Důvodem je fakt, že v tomto případě mluvíme o nejvyšší výbavě Revolution Top, v nižších verzích není možné 2.2 Skyactiv-D (129 kW) zakoupit. To 2.0 TDI (140 kW) je možné pořídit už od druhého stupně výbavy Ambition.

Pořizovací nákladyMazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D/129 kWŠkoda Superb Combi 2.0 TDI/140 kW
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavyRevolution Top/845.900 KčAmbition/796.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Samočinná převodovka [Kč]50.00065.000
Automat + 4x4 [Kč]105.000130.000
Adaptivní tempomat [Kč]S17.200
Hlídání mrtvého úhlu [Kč]S10.000
Klimatizace automatická duální [Kč]SS
Kožené čalounění [Kč]S48.000
Metalíza [Kč]14.90016.900
Navigace [Kč]12.5009.000
Střešní okno [Kč]19.00034.700
SvětlometyLEDbi-xenon
Vyhřívané čelní sklo [Kč]-5.900
Zadní parkovací kamera [Kč]S9.000
Zadní sedadla vyhřívaná [Kč]S13.700 (včetně předních)
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]36.253/18.68518.249/3.293
Přední/zadní nárazník [Kč]13.014/13.42312.470/11.972
Přední blatník [Kč]6.1786.289
Čelní sklo [Kč]17.8289.448
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]4.6562.687 + 345
Hodinová sazba v servisu [Kč]726690
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]25.87120.771
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/3/122/3/12
Prodloužená záruka5/150.0005/150.000

Škoda zase nabízí větší výběr v otázce příplatkové výbavy, pokud něco nechcete, zkrátka si to nekoupíte. To u Mazdy se ničemu nevyhnete, nabídka příplatkové výbavy je v jejím případě omezena jen na několik základních položek, jako je metalický lak, navigace nebo střešní okno. Naprostá většina prvků je shodných, Mazda ale umí nabídnout head-up displej a diodové světlomety, které jsou v Revolution Top dokonce standardem. Škoda se zase pochlubí vyhřívaným čelním sklem nebo zadními bočními airbagy (ovšem za příplatek), kolenní airbag řidiče je už standardem.

A jak jsou na tom oba vozy při srovnání vrcholných verzí? U Mazdy jsme stále u Revolution Top, v případě Superbu ale získáme model Laurin & Klement, který s 2.0 TDI (140 kW) a manuálem stojí 921.900 korun. Za tuto cenu zákazník dostane adaptivní podvozek nebo bezdotykové otevírání zavazadelníku, které Mazda neumí nabídnout. Kožené čalounění nebo adaptivní tempomat jsou pro Laurin & Klement i Revolution Top shodné. Navigace je pak u provedení Laurin & Klement standardem, zatímco u Mazdy se za něj i ve vrcholném modelu připlácí 12.500 korun.

Zájemci o samočinnou převodovku u Mazdy zaplatí rovných 50.000 korun a dostanou automat s hydrodynamickým měničem. Šestistupňové DSG Škody je dražší, přijde na 65.000 korun. Kombinace automatu a pohonu všech kol u šestky přijde na 105.000 korun, u Superbu si zákazník musí připlatit 130.000 korun. Ani jeden ze soupeřů nenabízí kombinaci testovaného motoru se čtyřkolkou a manuální převodovkou.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮMazda 6 WagonŠkoda Superb Combi
Základní cena78
Standardní výbava a příplatky97
Servis67
Záruky87
Průměr7,507,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Tomáše Prouzy: Jedna neslavná česká prohra Komentář Tomáše Prouzy: Jedna neslavná česká prohra

V pondělí vyvrcholil boj o první kořist z brexitových…

Tvrdíkovi Číňané ze CEFC odmítají, že by upláceli v Africe Tvrdíkovi Číňané ze CEFC odmítají, že by upláceli v Africe

Čínský konglomerát CEFC China Energy ostře odmítl, že by…

Klid před bouří? Investoři nemají strach, naposledy to tak bylo před krizí Klid před bouří? Investoři nemají strach, naposledy to tak bylo před krizí

Sebevědomí investorů je v nejlepší kondici za poslední…

Komárek dostal od úřadu zelenou. Může koupit IT firmu AutoCont Komárek dostal od úřadu zelenou. Může koupit IT firmu AutoCont

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže schválil změnu…

 
Technické údaje
Motor Mazda 6 Wagon 4x4 2.2 SkyActive-DŠkoda Superb Combi 2.0 TDI (140 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 21911968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 129 / 4500140 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 420 / 2000400 / 1750 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 209233
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.17.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 4.9 / 5.45.4 / 4.1 / 4.6
Emise CO2:144119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 522 / 1648660 / 1950
Objem nádrže (l):5266
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1534 / 6011575 / 640
Rozměr pneu:225/45 R19235/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 48054856
b) šířka (mm): 18401864
c) výška (mm): 14751477
d) rozvor (mm): 27502841
e) rozchod vpředu (mm): 15791584
f) rozchod vzadu (mm): 15851572
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1080920 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 820710 / 690
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10001000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):10001000
k) šířka vpředu (mm): 15201570
l) šířka vzadu (mm): 14801540
délka sedáku vpředu (mm): 470500
délka sedáku vzadu (mm): 460500
výška opěradla vpředu (mm): 660620
výška opěradla vzadu (mm): 720660
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Mazda 6 Wagon vs. Škoda Superb Combi –…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 



Mazda 6 se chystá na další facelift. Dostane nový 2,5litr. S turbem! Mazda 6 se chystá na další facelift. Dostane nový 2,5litr. S turbem!

Modernizovaný model střední třídy se dočká nových…

Mazda má další kabriolet. Postavila ho na základech šestky! Mazda má další kabriolet. Postavila ho na základech šestky!

Kabriolet na bázi Mazdy 6 slouží jako reprezentativní…

 



 
Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

TEST: Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

Dnes 12:51

Polo existuje téměř stejně dlouho jako golf, avšak renomé většího sourozence nikdy nedosáhlo. V každé další generaci se však golfu přibližuje stále více a to nejen vzhledem, ale i jízdní projevem.




Blesk.cz

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

Recenze: Čarodějův učedník míří na venkov za unesenými dětmi a jednorožci

Recenze: Čarodějův učedník míří na venkov za…

Peter Grant z pera britského spisovatele Bena Aaronovitche se vrací již popáté. Mladý čarodějův učeň, který je…

 

iSport.cz

LIGA NARUBY: Lafatovo fair play, naštvaný Wágner a Podaného omluva

LIGA NARUBY: Lafatovo fair play, naštvaný Wágner a…

14. kolo Het ligy se asi oslavovalo především doma u Škodů – oba bratři útočníci dali po krásných gólech za…

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly. Hráči pak obrali Liverpool

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly.…

Vypadalo to hrozivě. Po prvním poločase odcházeli fotbalisté Sevilly do kabin ve středečním duelu Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Gay kafe Starbucks? Proboha, už dost!

Gay kafe Starbucks? Proboha, už dost!

Po změně oslovování cestujících v newyorském metru zde máme další skutečně důležitý problém prvního světa, a tím…

Češi ve volbách šlápli do lejníčka. Státníka poznají, až padnou na hubu, říká Fedor Gál

Češi ve volbách šlápli do lejníčka. Státníka…

Z výsledku voleb v Česku mu běhá mráz po zádech. „Čechy nechápu,“ říká v rozhovoru s Pavlem Štruncem disident,…