22.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Mazda 6 Wagon vs. Škoda Superb Combi – Fešanda proti praktikovi

 

Mazda 6 Wagon a Škoda Superb Combi jsou svým charakterem velice odlišnými automobily. Který je lepší?

Kombi střední třídy je nejen tajný sen mnohých českých chalupářů, ale také časté flotilové auto. K takovému automobilu však vedou různé cesty plné protikladů. Právě dvě taková zcela odlišná auta jsme se rozhodli porovnat. V jednom rohu ringu stojí praktická Škoda Superb Combi, proti ní je nažhavená stylová Mazda 6 Wagon.

Automobily jsme proti sobě postavili se vznětovým motorem pod kapotou. Co naplat, některým automobilovým fanouškům nafta nevoní, ve střední třídě ale prodeje turbodieselů dominují. Proto jsme sáhli po vznětovém agregátu, a to hned po tom nejsilnějším v nabídce. V případě Superbu je to 2.0 TDI se 140 kW, zatímco šestka sází na 2.2 Skyactiv-D o výkonu 129 kW.

Motory jsme porovnávali se samočinnou převodovkou, která je mezi zákazníky stále oblíbenější volbou. I v tomto ohledu se oba soupeři zásadním způsobem liší, Mazda používá tradiční automat s hydrodynamickým měničem, zatímco Škoda dvouspojkovou převodovku. Ještě na jeden zásadní rozdíl vás musíme připravit - Mazda do testu dorazila s pohonem všech kol, Superb pouze s přední poháněnou nápravou..

Video

Jelikož porovnáváme automobily, které bývají používány vyšším managementem, otestovali jsme oba protivníky v tom nejluxusnějším provedení. Zkrátka jsme chtěli zjistit, co oba modely umí nabídnout. Zatímco v případě Mazdy se vrcholná verze jmenuje Revolution Top, Škoda pro takový model využívá historické označení Laurin & Klement.

Škoda levnější, Mazda s bohatší výbavou

Jak bylo řečeno v úvodu, auta do testu dorazila s odlišným pohonem - Mazda jako čtyřkolka, Škoda dvoukolka. Nejen u pořizovacích nákladů tak budeme sledovat opravdu porovnávatelné hodnoty, v tomto případě si tedy jako výchozí bod zvolíme testované motorizace, bez ohledu na poháněnou nápravu. Za testované 2.0 TDI (140 kW) Superbu Combi zaplatíte v základu 796.900 korun (verze Ambition), 2.2 Skyactiv-D (129 kW) pak přijde na 845.900 korun. Základní cena tohoto motoru je sice vyšší, Mazda se ale odvděčí více než slušnou výbavou, která zahrnuje i adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu nebo zadní vyhřívaná sedadla. Důvodem je fakt, že v tomto případě mluvíme o nejvyšší výbavě Revolution Top, v nižších verzích není možné 2.2 Skyactiv-D (129 kW) zakoupit. To 2.0 TDI (140 kW) je možné pořídit už od druhého stupně výbavy Ambition.

Pořizovací nákladyMazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D/129 kWŠkoda Superb Combi 2.0 TDI/140 kW
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavyRevolution Top/845.900 KčAmbition/796.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Samočinná převodovka [Kč]50.00065.000
Automat + 4x4 [Kč]105.000130.000
Adaptivní tempomat [Kč]S17.200
Hlídání mrtvého úhlu [Kč]S10.000
Klimatizace automatická duální [Kč]SS
Kožené čalounění [Kč]S48.000
Metalíza [Kč]14.90016.900
Navigace [Kč]12.5009.000
Střešní okno [Kč]19.00034.700
SvětlometyLEDbi-xenon
Vyhřívané čelní sklo [Kč]-5.900
Zadní parkovací kamera [Kč]S9.000
Zadní sedadla vyhřívaná [Kč]S13.700 (včetně předních)
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]36.253/18.68518.249/3.293
Přední/zadní nárazník [Kč]13.014/13.42312.470/11.972
Přední blatník [Kč]6.1786.289
Čelní sklo [Kč]17.8289.448
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]4.6562.687 + 345
Hodinová sazba v servisu [Kč]726690
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]25.87120.771
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/3/122/3/12
Prodloužená záruka5/150.0005/150.000

Škoda zase nabízí větší výběr v otázce příplatkové výbavy, pokud něco nechcete, zkrátka si to nekoupíte. To u Mazdy se ničemu nevyhnete, nabídka příplatkové výbavy je v jejím případě omezena jen na několik základních položek, jako je metalický lak, navigace nebo střešní okno. Naprostá většina prvků je shodných, Mazda ale umí nabídnout head-up displej a diodové světlomety, které jsou v Revolution Top dokonce standardem. Škoda se zase pochlubí vyhřívaným čelním sklem nebo zadními bočními airbagy (ovšem za příplatek), kolenní airbag řidiče je už standardem.

A jak jsou na tom oba vozy při srovnání vrcholných verzí? U Mazdy jsme stále u Revolution Top, v případě Superbu ale získáme model Laurin & Klement, který s 2.0 TDI (140 kW) a manuálem stojí 921.900 korun. Za tuto cenu zákazník dostane adaptivní podvozek nebo bezdotykové otevírání zavazadelníku, které Mazda neumí nabídnout. Kožené čalounění nebo adaptivní tempomat jsou pro Laurin & Klement i Revolution Top shodné. Navigace je pak u provedení Laurin & Klement standardem, zatímco u Mazdy se za něj i ve vrcholném modelu připlácí 12.500 korun.

Zájemci o samočinnou převodovku u Mazdy zaplatí rovných 50.000 korun a dostanou automat s hydrodynamickým měničem. Šestistupňové DSG Škody je dražší, přijde na 65.000 korun. Kombinace automatu a pohonu všech kol u šestky přijde na 105.000 korun, u Superbu si zákazník musí připlatit 130.000 korun. Ani jeden ze soupeřů nenabízí kombinaci testovaného motoru se čtyřkolkou a manuální převodovkou.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮMazda 6 WagonŠkoda Superb Combi
Základní cena78
Standardní výbava a příplatky97
Servis67
Záruky87
Průměr7,507,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Sedmdesát let od Norimberského procesu. Na lavici obžalovaných usedlo 22 nacistických pohlavárů Sedmdesát let od Norimberského procesu. Na lavici obžalovaných usedlo 22 nacistických pohlavárů

Prvního října uplynulo přesně 70 let od ukončení jednoho…

Šéfdesignér o Škodě Kodiaq: Vždyť by to byla nuda, kdyby byl každý hned nadšený Šéfdesignér o Škodě Kodiaq: Vždyť by to byla nuda, kdyby byl každý hned nadšený

V Paříži na stánku Škodovky, kterému samozřejmě vévodí…

Zeman na Rhodu: Islamisté vytvořili Zeman na Rhodu: Islamisté vytvořili "anticivilizaci", jsou jako kanibalové

Český prezident Miloš Zeman dnes označil takzvaný…

Moskva obnoví privatizaci ropné firmy Bašněfť, prodá i pětinu gigantu Rosněfť Moskva obnoví privatizaci ropné firmy Bašněfť, prodá i pětinu gigantu Rosněfť

Rusko se rozhodlo znovu zahájit privatizaci středně velké…

 
Technické údaje
Motor Mazda 6 Wagon 4x4 2.2 SkyActive-DŠkoda Superb Combi 2.0 TDI (140 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 21911968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 129 / 4500140 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 420 / 2000400 / 1750 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 209233
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.17.8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 4.9 / 5.45.4 / 4.1 / 4.6
Emise CO2:144119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 522 / 1648660 / 1950
Objem nádrže (l):5266
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1534 / 6011575 / 640
Rozměr pneu:225/45 R19235/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 48054856
b) šířka (mm): 18401864
c) výška (mm): 14751477
d) rozvor (mm): 27502841
e) rozchod vpředu (mm): 15791584
f) rozchod vzadu (mm): 15851572
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1080920 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 820710 / 690
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10001000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):10001000
k) šířka vpředu (mm): 15201570
l) šířka vzadu (mm): 14801540
délka sedáku vpředu (mm): 470500
délka sedáku vzadu (mm): 460500
výška opěradla vpředu (mm): 660620
výška opěradla vzadu (mm): 720660
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Mazda 6 Wagon vs. Škoda Superb Combi –…







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

 




Jízdní dojmy: Mazda 6 (2017) a její  G-Vectoring. Superpodvozek, nebo falešný sob? Jízdní dojmy: Mazda 6 (2017) a její G-Vectoring. Superpodvozek, nebo falešný sob?

Šestka od Mazdy dostala v rámci nového modelového roku…

Mazda odkládá diesely pro USA Mazda odkládá diesely pro USA

Mazda se rozhodla zatím nenabízet za oceánem řadu 6 s…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Netradiční mazlíček: Má dva metry a váží 230 kilo. Angie po zahradě běhá lev

Netradiční mazlíček: Má dva metry a váží 230 kilo.…

Opravdu nevšedního domácího mazlíčka chová v Břežanech u Lešan Angie Horká (40). Na zahradě má lva. A to už…

Písničkář Jan Nedvěd: Proč s ním jeho Pavlínka nechce nikam chodit?

Písničkář Jan Nedvěd: Proč s ním jeho Pavlínka…

Jan Nedvěd (70) s Pavlínkou (34) žije už přes deset let. A oba si skvěle rozumí. Pavlínka s ním už však nechce…

 

iSport.cz

Šafářová s Mattekovou mají titul! Zajistily si účast na Turnaji mistrů

Šafářová s Mattekovou mají titul! Zajistily si účast…

Lucie Šafářová s Američankou Bethanií Mattekovou-Sandsovou vyhrály čtyřhru na tenisovém turnaji v čínském…

Překvapivá čísla. Courtois je nejhorší brankář v Premier League

Překvapivá čísla. Courtois je nejhorší brankář v…

Po působivém startu zažila Chelsea v Premier League pořádný pád. Značnou měrou k tomu přispěly výkony celé…

 

Reflex.cz

Opar na rtu a onemocnění mozku může způsobit stejný virus

Opar na rtu a onemocnění mozku může způsobit stejný virus

Stejné viry, jaké vyvolávají běžný opar na rtu, mohou za určitých okolností způsobit i nejzávažnější onemocnění mozku.

Jaká byla nejpopulárnější píseň v roce, kdy jste se narodili?

Jaká byla nejpopulárnější píseň v roce, kdy jste se…

Hudebně-byznysový časopis Billboard vydal první žebříček populárních písní neboli hitparádu v roce 1940. Server…