22.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Mazda 6 Wagon vs. Škoda Superb Combi – Fešanda proti praktikovi

 

Mazda 6 Wagon a Škoda Superb Combi jsou svým charakterem velice odlišnými automobily. Který je lepší?

Kombi střední třídy je nejen tajný sen mnohých českých chalupářů, ale také časté flotilové auto. K takovému automobilu však vedou různé cesty plné protikladů. Právě dvě taková zcela odlišná auta jsme se rozhodli porovnat. V jednom rohu ringu stojí praktická Škoda Superb Combi, proti ní je nažhavená stylová Mazda 6 Wagon.

Automobily jsme proti sobě postavili se vznětovým motorem pod kapotou. Co naplat, některým automobilovým fanouškům nafta nevoní, ve střední třídě ale prodeje turbodieselů dominují. Proto jsme sáhli po vznětovém agregátu, a to hned po tom nejsilnějším v nabídce. V případě Superbu je to 2.0 TDI se 140 kW, zatímco šestka sází na 2.2 Skyactiv-D o výkonu 129 kW.

Motory jsme porovnávali se samočinnou převodovkou, která je mezi zákazníky stále oblíbenější volbou. I v tomto ohledu se oba soupeři zásadním způsobem liší, Mazda používá tradiční automat s hydrodynamickým měničem, zatímco Škoda dvouspojkovou převodovku. Ještě na jeden zásadní rozdíl vás musíme připravit - Mazda do testu dorazila s pohonem všech kol, Superb pouze s přední poháněnou nápravou..

Video

Jelikož porovnáváme automobily, které bývají používány vyšším managementem, otestovali jsme oba protivníky v tom nejluxusnějším provedení. Zkrátka jsme chtěli zjistit, co oba modely umí nabídnout. Zatímco v případě Mazdy se vrcholná verze jmenuje Revolution Top, Škoda pro takový model využívá historické označení Laurin & Klement.

Škoda levnější, Mazda s bohatší výbavou

Jak bylo řečeno v úvodu, auta do testu dorazila s odlišným pohonem - Mazda jako čtyřkolka, Škoda dvoukolka. Nejen u pořizovacích nákladů tak budeme sledovat opravdu porovnávatelné hodnoty, v tomto případě si tedy jako výchozí bod zvolíme testované motorizace, bez ohledu na poháněnou nápravu. Za testované 2.0 TDI (140 kW) Superbu Combi zaplatíte v základu 796.900 korun (verze Ambition), 2.2 Skyactiv-D (129 kW) pak přijde na 845.900 korun. Základní cena tohoto motoru je sice vyšší, Mazda se ale odvděčí více než slušnou výbavou, která zahrnuje i adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu nebo zadní vyhřívaná sedadla. Důvodem je fakt, že v tomto případě mluvíme o nejvyšší výbavě Revolution Top, v nižších verzích není možné 2.2 Skyactiv-D (129 kW) zakoupit. To 2.0 TDI (140 kW) je možné pořídit už od druhého stupně výbavy Ambition.

Pořizovací nákladyMazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D/129 kWŠkoda Superb Combi 2.0 TDI/140 kW
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavyRevolution Top/845.900 KčAmbition/796.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Samočinná převodovka [Kč]50.00065.000
Automat + 4x4 [Kč]105.000130.000
Adaptivní tempomat [Kč]S17.200
Hlídání mrtvého úhlu [Kč]S10.000
Klimatizace automatická duální [Kč]SS
Kožené čalounění [Kč]S48.000
Metalíza [Kč]14.90016.900
Navigace [Kč]12.5009.000
Střešní okno [Kč]19.00034.700
SvětlometyLEDbi-xenon
Vyhřívané čelní sklo [Kč]-5.900
Zadní parkovací kamera [Kč]S9.000
Zadní sedadla vyhřívaná [Kč]S13.700 (včetně předních)
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]36.253/18.68518.249/3.293
Přední/zadní nárazník [Kč]13.014/13.42312.470/11.972
Přední blatník [Kč]6.1786.289
Čelní sklo [Kč]17.8289.448
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]4.6562.687 + 345
Hodinová sazba v servisu [Kč]726690
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]25.87120.771
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/3/122/3/12
Prodloužená záruka5/150.0005/150.000

Škoda zase nabízí větší výběr v otázce příplatkové výbavy, pokud něco nechcete, zkrátka si to nekoupíte. To u Mazdy se ničemu nevyhnete, nabídka příplatkové výbavy je v jejím případě omezena jen na několik základních položek, jako je metalický lak, navigace nebo střešní okno. Naprostá většina prvků je shodných, Mazda ale umí nabídnout head-up displej a diodové světlomety, které jsou v Revolution Top dokonce standardem. Škoda se zase pochlubí vyhřívaným čelním sklem nebo zadními bočními airbagy (ovšem za příplatek), kolenní airbag řidiče je už standardem.

A jak jsou na tom oba vozy při srovnání vrcholných verzí? U Mazdy jsme stále u Revolution Top, v případě Superbu ale získáme model Laurin & Klement, který s 2.0 TDI (140 kW) a manuálem stojí 921.900 korun. Za tuto cenu zákazník dostane adaptivní podvozek nebo bezdotykové otevírání zavazadelníku, které Mazda neumí nabídnout. Kožené čalounění nebo adaptivní tempomat jsou pro Laurin & Klement i Revolution Top shodné. Navigace je pak u provedení Laurin & Klement standardem, zatímco u Mazdy se za něj i ve vrcholném modelu připlácí 12.500 korun.

Zájemci o samočinnou převodovku u Mazdy zaplatí rovných 50.000 korun a dostanou automat s hydrodynamickým měničem. Šestistupňové DSG Škody je dražší, přijde na 65.000 korun. Kombinace automatu a pohonu všech kol u šestky přijde na 105.000 korun, u Superbu si zákazník musí připlatit 130.000 korun. Ani jeden ze soupeřů nenabízí kombinaci testovaného motoru se čtyřkolkou a manuální převodovkou.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮMazda 6 WagonŠkoda Superb Combi
Základní cena78
Standardní výbava a příplatky97
Servis67
Záruky87
Průměr7,507,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Technické údaje
Motor Mazda 6 Wagon 4x4 2.2 SkyActive-DŠkoda Superb Combi 2.0 TDI (140 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 21911968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 129 / 4500140 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 420 / 2000400 / 1750 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 209233
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.17.8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 4.9 / 5.45.4 / 4.1 / 4.6
Emise CO2:144119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 522 / 1648660 / 1950
Objem nádrže (l):5266
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1534 / 6011575 / 640
Rozměr pneu:225/45 R19235/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 48054856
b) šířka (mm): 18401864
c) výška (mm): 14751477
d) rozvor (mm): 27502841
e) rozchod vpředu (mm): 15791584
f) rozchod vzadu (mm): 15851572
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1080920 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 820710 / 690
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10001000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):10001000
k) šířka vpředu (mm): 15201570
l) šířka vzadu (mm): 14801540
délka sedáku vpředu (mm): 470500
délka sedáku vzadu (mm): 460500
výška opěradla vpředu (mm): 660620
výška opěradla vzadu (mm): 720660
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Mazda 6 Wagon vs. Škoda Superb Combi –…










Mazda odkládá diesely pro USA Mazda odkládá diesely pro USA

Mazda se rozhodla zatím nenabízet za oceánem řadu 6 s…

Mazda 6 a CX-5 2015: První jízdní dojmy ze Španělska Mazda 6 a CX-5 2015: První jízdní dojmy ze Španělska

Dvojice oblíbených modelů značky Mazda se díky faceliftu…

 

Související články
Řídili jsme Škodu Atero! Jak jezdí studentské kupé? (+videa) Řídili jsme Škodu Atero! Jak jezdí studentské kupé? (+videa)

Studenti Škoda Akademie v Mladé Boleslavi se znova…

Jaguar XF 20d vs. Škoda Superb 2.0 TDI – Srdce, nebo rozum? Jaguar XF 20d vs. Škoda Superb 2.0 TDI – Srdce, nebo rozum?

Srovnávací test škodovky a jaguaru? Proč ne? Model…

 



 
Dodge Viper: Supergalerie všech generací zmije

Dodge Viper: Supergalerie všech generací zmije

Včera

Dodge Viper se díky svému designu, technice a jízdním výkonům vypracoval na jeden z nejslavnějších sportovních vozů světa za podstatně kratší dobu než řada jeho konkurentů.




Blesk.cz

Pojišťovna smrti: Už druhý elitní manažer si nečekaně vzal život

Pojišťovna smrti: Už druhý elitní manažer si…

Bývalý generální ředitel pojišťovny Zurich Insurance Martin Senn ve svých 59 letech spáchal sebevraždu. Jeho…

Vláda bojuje proti suché pohromě. Dá miliardy na nové nádrže a rybníky

Vláda bojuje proti suché pohromě. Dá miliardy na…

Na opatření proti suchu půjdou od příštího roku ze státního rozpočtu každý rok 2,4 miliardy korun, a to až do…

 

iSport.cz

Francie porazila Kamerun 3:2, famózním přímákem rozhodl Payet

Francie porazila Kamerun 3:2, famózním přímákem…

Pořadatelská země EURO Francie porazila v Nantes gólem z 90. minuty Kamerun 3:2. Krásně se trefil záložník West…

Věděl jsem, že na EURO budu zdravý, řekl Šural. Bojuje s obří konkurencí

Věděl jsem, že na EURO budu zdravý, řekl Šural.…

PŘÍMO Z RAKOUSKA | Do reprezentace vlétl s ambicemi na základní sestavu. Krátce před mistrovstvím Evropy ale…

 

Reflex.cz

Šestý díl Hry o trůny: Samwell Tarly je konečně doma. Nebo není?

Šestý díl Hry o trůny: Samwell Tarly je konečně…

Šestá epizoda GoT má na IMDb.com výrazně nižší hodnocení než excelentní předchozí díl – „pouhých“ 8.8 z 10…

Odhalení Reflexu: Konvička je agent Rijádu! Sabotuje protiislámskou scénu

Odhalení Reflexu: Konvička je agent Rijádu! Sabotuje…

Konvička, stejně jako sovy, není tím, kým se zdá. Urputný český xenofob je ve skutečnosti zkorumpovaným agentem…