Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mazda 6 Wagon vs. Škoda Superb Combi – Fešanda proti praktikovi

David Bureš
Diskuze (410)
Mazda 6 Wagon a Škoda Superb Combi jsou svým charakterem velice odlišnými automobily. Který je lepší?


Úvod, pořizovací náklady


Kombi střední třídy je nejen tajný sen mnohých českých chalupářů, ale také časté flotilové auto. K takovému automobilu však vedou různé cesty plné protikladů. Právě dvě taková zcela odlišná auta jsme se rozhodli porovnat. V jednom rohu ringu stojí praktická Škoda Superb Combi, proti ní je nažhavená stylová Mazda 6 Wagon.

Automobily jsme proti sobě postavili se vznětovým motorem pod kapotou. Co naplat, některým automobilovým fanouškům nafta nevoní, ve střední třídě ale prodeje turbodieselů dominují. Proto jsme sáhli po vznětovém agregátu, a to hned po tom nejsilnějším v nabídce. V případě Superbu je to 2.0 TDI se 140 kW, zatímco šestka sází na 2.2 Skyactiv-D o výkonu 129 kW.

Motory jsme porovnávali se samočinnou převodovkou, která je mezi zákazníky stále oblíbenější volbou. I v tomto ohledu se oba soupeři zásadním způsobem liší, Mazda používá tradiční automat s hydrodynamickým měničem, zatímco Škoda dvouspojkovou převodovku. Ještě na jeden zásadní rozdíl vás musíme připravit - Mazda do testu dorazila s pohonem všech kol, Superb pouze s přední poháněnou nápravou..

Video se připravuje ...

Jelikož porovnáváme automobily, které bývají používány vyšším managementem, otestovali jsme oba protivníky v tom nejluxusnějším provedení. Zkrátka jsme chtěli zjistit, co oba modely umí nabídnout. Zatímco v případě Mazdy se vrcholná verze jmenuje Revolution Top, Škoda pro takový model využívá historické označení Laurin & Klement.

Škoda levnější, Mazda s bohatší výbavou

Jak bylo řečeno v úvodu, auta do testu dorazila s odlišným pohonem - Mazda jako čtyřkolka, Škoda dvoukolka. Nejen u pořizovacích nákladů tak budeme sledovat opravdu porovnávatelné hodnoty, v tomto případě si tedy jako výchozí bod zvolíme testované motorizace, bez ohledu na poháněnou nápravu. Za testované 2.0 TDI (140 kW) Superbu Combi zaplatíte v základu 796.900 korun (verze Ambition), 2.2 Skyactiv-D (129 kW) pak přijde na 845.900 korun. Základní cena tohoto motoru je sice vyšší, Mazda se ale odvděčí více než slušnou výbavou, která zahrnuje i adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu nebo zadní vyhřívaná sedadla. Důvodem je fakt, že v tomto případě mluvíme o nejvyšší výbavě Revolution Top, v nižších verzích není možné 2.2 Skyactiv-D (129 kW) zakoupit. To 2.0 TDI (140 kW) je možné pořídit už od druhého stupně výbavy Ambition.

Pořizovací nákladyMazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D/129 kWŠkoda Superb Combi 2.0 TDI/140 kW
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavyRevolution Top/845.900 KčAmbition/796.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Samočinná převodovka [Kč]50.00065.000
Automat + 4x4 [Kč]105.000130.000
Adaptivní tempomat [Kč]S17.200
Hlídání mrtvého úhlu [Kč]S10.000
Klimatizace automatická duální [Kč]SS
Kožené čalounění [Kč]S48.000
Metalíza [Kč]14.90016.900
Navigace [Kč]12.5009.000
Střešní okno [Kč]19.00034.700
SvětlometyLEDbi-xenon
Vyhřívané čelní sklo [Kč]-5.900
Zadní parkovací kamera [Kč]S9.000
Zadní sedadla vyhřívaná [Kč]S13.700 (včetně předních)
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]36.253/18.68518.249/3.293
Přední/zadní nárazník [Kč]13.014/13.42312.470/11.972
Přední blatník [Kč]6.1786.289
Čelní sklo [Kč]17.8289.448
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]4.6562.687 + 345
Hodinová sazba v servisu [Kč]726690
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]25.87120.771
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/3/122/3/12
Prodloužená záruka5/150.0005/150.000

Škoda zase nabízí větší výběr v otázce příplatkové výbavy, pokud něco nechcete, zkrátka si to nekoupíte. To u Mazdy se ničemu nevyhnete, nabídka příplatkové výbavy je v jejím případě omezena jen na několik základních položek, jako je metalický lak, navigace nebo střešní okno. Naprostá většina prvků je shodných, Mazda ale umí nabídnout head-up displej a diodové světlomety, které jsou v Revolution Top dokonce standardem. Škoda se zase pochlubí vyhřívaným čelním sklem nebo zadními bočními airbagy (ovšem za příplatek), kolenní airbag řidiče je už standardem.

A jak jsou na tom oba vozy při srovnání vrcholných verzí? U Mazdy jsme stále u Revolution Top, v případě Superbu ale získáme model Laurin & Klement, který s 2.0 TDI (140 kW) a manuálem stojí 921.900 korun. Za tuto cenu zákazník dostane adaptivní podvozek nebo bezdotykové otevírání zavazadelníku, které Mazda neumí nabídnout. Kožené čalounění nebo adaptivní tempomat jsou pro Laurin & Klement i Revolution Top shodné. Navigace je pak u provedení Laurin & Klement standardem, zatímco u Mazdy se za něj i ve vrcholném modelu připlácí 12.500 korun.

Zájemci o samočinnou převodovku u Mazdy zaplatí rovných 50.000 korun a dostanou automat s hydrodynamickým měničem. Šestistupňové DSG Škody je dražší, přijde na 65.000 korun. Kombinace automatu a pohonu všech kol u šestky přijde na 105.000 korun, u Superbu si zákazník musí připlatit 130.000 korun. Ani jeden ze soupeřů nenabízí kombinaci testovaného motoru se čtyřkolkou a manuální převodovkou.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮMazda 6 WagonŠkoda Superb Combi
Základní cena78
Standardní výbava a příplatky97
Servis67
Záruky87
Průměr7,507,25

Design, interiér


Elegán vs. sporťák

Oba vozy v loňském roce prošly proměnou. Zatímco Mazda 6 byla jen lehce modernizována (hlavně v interiéru), Škoda Superb dorazila hned v nové generaci. Na jedné straně tu máme evoluci designérského jazyka Kodo, na druhé straně dosud nejluxusnější zpracování čistých linií a ostrých hran navržených týmem okolo Jozefa Kabaně.

Hodnocení designu je vždy subjektivní záležitost, přičemž právě v tomto případě je výběr hezčího auta těžkým oříškem. Škoda nabízí elegantní siluetu a povedené ostré hrany, které se nadmíru povedly. Ne náhodou je třetí generace Superbu považována za nejhezčí Škodovku poslední doby, ostatně proti předchozímu „jezevčíkovi“ je to velký krok vpřed. Takhle má praktický kombík vypadat!

V Mazdě 6 Wagon má ale Škoda soupeře těžké váhy. Dlouhatánská kapota, svalnaté blatníky a velice ostře tvarovaná příď znamená, že šestka patří mezi ta nejsportovnější kombi střední třídy na trhu. V rámci loňského faceliftu se ladily jen detaily, což dokazuje, že se tvary šestky velice povedly. Co naplat, mým favoritem z hlediska tvarů je Mazda, chápu ale i ty, kteří ukážou na Škodu.

Uvnitř oba konzervativní

Sportovní nádech si Mazda drží i uvnitř. Nízký posaz a pohled přes dlouhou kapotu stojí opravdu za to. Samotná palubní deska ale působí jednoduše, až stroze, ve srovnání se Superbem až trochu starosvětsky. Očekával bych třeba sportovní kulaté výdechy ventilace nebo jiné designérské koření. Alespoň ty velké kruhové budíky v kapličce s přístroji udávají sportovní tón.

mazda skoda superb testy srovnavacitesty video strednitrida redakcnivideo mazda skoda superb testy srovnavacitesty video strednitrida redakcnivideo

V rámci loňské modernizace se měnila horní část palubní desky, která už nepůsobí tak mohutně. Displej multimediálního systému do ní již není zakomponován, ale je volně stojící, což interiér opticky odlehčuje. Multimediální systém má možná trochu zastaralou grafiku, funguje ale spolehlivě – jen to zadávání cíle u navigace by mohlo být intuitivnější. Sedmipalcová obrazovka je sice dotyková, během jízdy je ale nutné použít joystick na středovém tunelu. Mazda to zdůvodňuje zvýšením bezpečnosti.

K interiéru Japonce pak máme tři výhrady – startovací tlačítko umístěné na vrchu palubní desky není zrovna po ruce. Na dlouhých cestách se pak řidičům nebude líbit krátká středová loketní opěrka, které neposkytne dostatečnou oporu. Vadil nám i head-up displej, jednoduše tvořený pouze sklíčkem na vrchu kapličky s přístroji. U něj se nám nepodařilo najít takovou pozici zobrazení, abychom na zobrazené číslice viděli za všech okolností.

HODNOCENÍ DESIGNUMazda 6 WagonŠkoda Superb Combi
Vnější vzhled98
Vnitřní vzhled88
Zpracování88
Ergonomie89
Konektivita79
Průměr8,008,40

Při nástupu do Superbu řidič ihned zaznamená tlumené dovření dveří, zatímco u šestky se ozve poněkud plechový zvuk (na hmotnosti se u Mazdy zkrátka šetřilo všude). Kabina Superbu je jednoduše řešena, působí modernějším dojmem. Ovládání je přehledné, všechny ovladače jsou dobře po ruce. Displej multimediálního systému je umístěn níže než v Mazdě, mnohé informace se ale zobrazují i na obrazovce v kapličce přístrojů, a tak toto nižší umístění ničemu nevadí. Grafika je modernější a systém reaguje na pokyny rychleji než v Mazdě.

Milovníky obřích obrazovek pak potěší fakt, že multimediální systém Superbu může mít až osmipalcový displej (k dispozici je i 5“ a 6,5“). To v Mazdě je výhradně sedmipalcový. Zatímco digitální autorádio nabízení oba kombíky, Superb se může pochlubit i TV tunerem, připojením k LTE internetu nebo ovládáním infotainmentu pomocí tabletu.

mazda skoda superb testy srovnavacitesty video strednitrida redakcnivideo mazda skoda superb testy srovnavacitesty video strednitrida redakcnivideo

Superb navíc boduje v chytrých prvcích, jako jsou speciální držáky na nápoje usnadňující otevírání lahví jednou rukou, možnost posunu sedadla spolujezdce ze zadní lavice či držáky na tablety.

Sedadla obou aut dobře obejmou těla řidiče, u Mazdy některým vyšším řidičům může vadit kratší sedák (má o tři centimetry méně než ve Škodě). Z obou aut je slušně vidět, v Superbu je ale snadnější odhadnout hranu zádě, zároveň zde ale zamrzí menší vnitřní zpětné zrcátko. Stejně jako v Mazdě jsou některé plasty levnějšího zpracování. Při porovnávání vrcholných verzí – Revolution Top vs. Laurin & Klement je ale potřeba říci, že mladoboleslavský model působí o něco luxusněji.

Z hlediska prostornosti na tom Mazda sama o sobě není nijak špatně, ani pasažéři vzadu se necítí stísněně, stačí ale přesednout do Superbu a zjistíte, že je na tom konkurent mnohem lépe. Obřímu prostoru na zadních sedadlech pomáhá výrazně delší rozvor – 2.841 mm je o 91 mm více než v případě Mazdy. Naopak výšku nad zadním sedákem jsme v obou vozech změřili shodnou (1000 mm).

Otevření pátých dveří ukáže u jednoho z testovaných aut pohled do průměrného prostoru, zatímco u druhého odhalí doslova obří prostor. I bez bližšího popisu jistě tušíte, který zavazadelník je ten obří... Číselně vyjádřeno má kufr Superbu Combi objem 660 litrů. Při objednání rezervního kola se sice zmenší na 619 litrů, tato hodnota ale stále 522 litrů Mazdy jasně deklasuje. Ne že by kufr japonského kombi při jízdě na dovolenou nestačil, se škodovkou ale máte možnost vzít si s sebou podstatně více bagáže.

Srovnání rozměrů zavazadlových prostorůMazda 6 WagonŠkoda Superb Combi
Objem zavazadelníku min/max [l]522/1648660/1950
Výška nákladové hrany [cm]6660
Výška pod otevřeným zadním víkem [cm]183187
Výška x šířka vstupu do zavazadelníku [cm]85 x 10490 x 108

Díky rozměrnému víku je navíc kufr mladoboleslavského kombíku lépe přístupný. Nakládací hrana je níže než u konkurenta, páté dveře se pak otevírají výše. Škoda navíc nabízí více možností, jak upevnit náklad. V Mazdě je alespoň praktická roletka oddělující zavazadelník od kabiny, která se hodí při plném naložení. Po sklopení zadních sedadel nevznikne ani v jednom z vozů schod, ložná plocha v Mazdě však není zcela rovná.

Superb boduje i v objemu palivové nádrže, která má 66 litrů. Mazda si v případě zaškrtnutí verze 4x4 musí vystačit s 52litrovou nádrží. Dvoukolka nabídne o 10 litrů více.

HODNOCENÍ INTERIÉRUMazda 6 WagonŠkoda Superb Combi
Prostornost810
Přední sedačky68
Zadní sedačky710
Kufr710
Variabilita89
Průměr7,209,40

Motor, jízdní vlastnosti


Dva litry proti 2,2litru

O mnoha odlišnostech mezi Mazdou 6 Wagon a Škodou Superb Combi jsme psali již v předchozích kapitolách a výrazným rozdílům se nevyhneme ani pod kapotou. V útrobách Mazdy pracuje dvakrát přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.2 Skyactiv-D o výkonu 129 kW. To motor 2.0 TDI Superbu si musí vystačit se dvěma litry a jedním turbodmychadlem, jeho výkon se ale zastavil až na 140 kW. Pokud však srovnáme točivé momenty, zjistíme, že je na tom Mazda díky dvěma turbům a většímu objemu lépe – 420 N.m je o 20 N.m více než v případě mladoboleslavského kombíku.

Na papíře je jasně rychlejší Škoda, která boduje z hlediska akcelerace na stovku i maximální rychlosti (7,8 s vs. 9,1 s, respektive 233 km/h vs. 209 km/h), při běžné jízdě v reálném světě jsou ale obě auta pocitově stejně rychlá. Důvod hledejme hlavně ve dvouspojkové převodovce Superbu. Ta se kvůli spotřebě paliva snaží držet otáčky motoru co nejníže, což je zároveň jediné pásmo, kde testované TDI nemá moc síly. V nízkých otáčkách byste v Superbu klidně hádali, že sedíte ve slabší verzi se 110 kW, stačí se ale dostat nad 1800 otáček (nebo ještě lépe nad 3000 otáček) a je rázem jasno – tohle je skutečně 140kW verze. Změna převodů je rychlá a naprosto hladká, převodovka také hbitě reaguje na manuální pokyn.

To povedený 2,2litr Mazdy má díky dvojici turbodmychadel více než dostatek potence za všech podmínek. Táhne už od nějakých 1200 otáček a vydrží až daleko nad hranici 4000. Odhlučnění je sice na slabší úrovni než v Superbu, jednotka je ale krásně kultivovaná. To v Superbu se v otáčkách těsně nad volnoběhem dočkáte poněkud nepříjemného dunění. Výhodou Skyactivu-D je i fakt, že se obejde bez vstřikování močoviny.

mazda skoda superb testy srovnavacitesty video strednitrida redakcnivideo mazda skoda superb testy srovnavacitesty video strednitrida redakcnivideo

Šestistupňový automat Mazdy sám o sobě řadí hladce, srovnání s DSG ale ukazuje občasné necitlivé chování. Ve městě někdy lehce zazmatkuje a drží nižší převod déle, než by bylo nutné. Také na manuální pokyn páčkou pod volantem nereaguje zrovna hbitě. Navíc nabízí jen jeden automatický režim, alternativou je pouze přepnutí do manuálního módu. U něj ale potěší, že řazení nechává zcela na bedrech řidiče – při atakování červeného pásma si převodovka sama nepřeřadí.

Kapitolu o motorech uzavřeme jako již tradičně hodnocením spotřeby. V tomto ohledu vítězí Superb Combi, se kterým se při běžné jízdě dá jezdit lehce nad pěti litry. Dálniční přesun znamenal spotřebu kolem šesti litrů, svižné tempo pak asi osm litrů. To s Mazdou jsme ve většině případů jezdili kolem sedmi litrů. Změřená spotřeba Superbu je nižší, souvisí ale s tím, že testovaný exemplář byl dvoukolkou, zatímco šestka čtyřkolkou, což obvykle znamená vyšší spotřebu. Abychom tedy Mazdu nepoškodili, za spotřebu jsme udělili oběma kombíkům stejnou známku.

HODNOCENÍ MOTORUMazda 6 WagonŠkoda Superb Combi
Zrychlení89
Pružnost96
Spotřeba udávaná88
Spotřeba v testu88
Odhlučnění motoru78
Průměr8,007,80

Adaptivní podvozek proti pohonu všech kol

Jestliže v předchozích kapitolách jsme dokázali mnohé odlišnosti Mazdy a Škody, v případě jízdy jsou na tom oba soupeři možná překvapivě velice podobně. Naladění podvozků obou aut je spíše tužšího ražení, v zatáčkách se příliš nenaklání a dokážou se v oblouku rozpohybovat nečekanou rychlostí. V případě Superbu ale vše závisí na aktuálním nastavení adaptivních tlumičů. Ve sportu si můžete dovolit opravdu hodně, přepnutí do komfortu znamená výrazně houpavější charakter. To Mazda si bez adaptivních tlumičů vystačí a i bez nich skvěle kombinuje jisté chování v zatáčkách s komfortem. Pokud ale Superb přepnete do komfortu, nemůže Mazda jeho pohodlí konkurovat.

V tomto ohledu je potřeba zmínit pohon všech kol Mazdy. Na suché vozovce si čtyřkolky samozřejmě ani nevšimnete. Ale ani po několika prudkých rozjezdech s lehce protočenými předními koly jsme si stále nebyli zcela jistí, zda je pohonem 4x4 testovaný exemplář opravdu vybaven. Jakmile ale napadl sníh a silnice začaly klouzat, bylo jasno – tohle čtyřkolka opravdu je. Zatímco si Škoda předními koly občas prohrábla a zablikala kontrolkou stabilizace, Mazda bez zaváhání jela dál. Systém v Mazdě je naladěn hlavně na zajištění stability, což se jí vskutku daří. Pomoc se stočením auta do oblouku jako v jiných čtyřkolkách tu naopak nenajdeme.

mazda skoda superb testy srovnavacitesty video strednitrida redakcnivideo mazda skoda superb testy srovnavacitesty video strednitrida redakcnivideo

Dynamické měření na letištiMazda 6 WagonŠkoda Superb Combi
Pneumatiky225/45 R19235/45 R18
Pružnost (60-100 km/h)/(80-120 km/h) [s]4,7/5,75,3/6,3
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h22002100
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h]47/87/12848/87/127

Shodným aspektem je i přece jen horší odhlučnění. Delší jízda po dálnici totiž ukazuje u obou kombíků jisté mezery, hlavně u Mazdy vadí horší odhlučnění podvozku – valící se kola jsou bohužel slyšet, což je dáno i použitými devatenáctipalcovými koly. Šestka na problému v rámci loňské modernizace zapracovala, na vrchol třídy ale nemá.

To už se ale dostáváme opět k rozdílům. Jestliže se budete chtít za volantem bavit, padne volba na Mazdu. Její řízení je naprosto přesné a při jízdě dokáže bavit. Škoda je poněkud odtažitá a nepříliš komunikativní. Přestože pojedete rychle, úsměv od ucha k uchu mít nebudete.

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍMazda 6 WagonŠkoda Superb Combi
Ovladatelnost97
Komfort odpružení89
Odhlučnění podvozku67
Řízení98
Řazení77
Brzdy77
Průměr7,677,50

Závěr


Závěr

Mazda 6 Wagon a Škoda Superb Combi jsou sice kombíky střední třídy, oba ale tuto roli hrají po svém. Mazda vsadila spíše na emoce, dokáže doslova nadchnout svými sportovními tvary a opravdu skvělými jízdními vlastnostmi. S tím ale souvisí i nevýhody v podobě přece jen menšího vnitřního prostoru (především kufru) nebo horšího odhlučnění. Je tu i tradiční neduh Mazdy, který mnohé zákazníky odradí – omezená nabídka verzí.

To Škoda je typicky hlavně volbou z rozumu. Velký zavazadelník, prostorný interiér a chytré detaily, to všechno tady najdeme. Proti šestce Superb přidává i výrazně větší palivovou nádrž, což obzvlášť při dovolenkových cestách napříč kontinentem potěší.

Co se týče srovnávaných motorů, tak se nám oba líbily, ať už silou nebo spotřebou. Kombinace s automatickou převodovkou má ale v obou případech mezery. Hladčeji nepochybně pracuje DSG, v testovaném Superbu je ale naladěno tak, aby drželo co nejnižší otáčky, což motoru příliš nesedí – lehce nad volnoběhem nemá příliš síly. Ani s klasickým automatem v Mazdě jsme však úplně spokojeni nebyli.

mazda skoda superb testy srovnavacitesty video strednitrida redakcnivideo mazda skoda superb testy srovnavacitesty video strednitrida redakcnivideo

Přestože to byl souboj dvou naprosto odlišných aut, v mnoha ohledech si byly nadmíru blízko. Jelikož hodnotíme především objektivně měřitelné vlastnosti, vyhrála Škoda Superb Combi, která zvítězila i ve většině sledovaných kategorií. Pokud vás ale Mazda 6 Wagon chytla u srdce, naprosto vaši lásku chápeme.

SHRNUTÍ HODNOCENÍ
MODELMazda 6 WagonŠkoda Superb Combi
POŘIZOVACÍ NÁKLADY7,507,25
DESIGN8,008,40
INTERIÉR7,209,40
MOTOR8,007,80
JÍZDNÍ VLASTNOSTI7,677,50
CELKOVÝ PRŮMĚR7,678,07
CELKEM***1/2****

Mazda 6 Wagon 4x4 2.2 Skyactiv-D (129 kW)

Nejlevnější verze modelu667.900 Kč (2.0 Skyactiv-G/107 kW Challenge)
Základ s testovaným motorem950.900 Kč (2.2 Skyactiv-d/129 kW Revolution Top 4x4 A/T)
Testovaný vůz950.900 Kč (2.2 Skyactiv-d/129 kW Revolution Top 4x4 A/T)
Testovaný vůz s výbavou985.300 Kč (2.2 Skyactiv-d/129 kW Revolution Top 4x4 A/T)

Plusy

  • Skvělé jízdní vlastností
  • Atraktivní tvary
  • Atraktivní cena

Minusy

  • Menší palivová nádrž
  • Slabší odhlučnění

Škoda Superb Combi 2.0 TDI (140 kW)

Nejlevnější verze modelu644.900 Kč (1.4 TSI ACT/110 kW Active)
Základ s testovaným motorem861.900 Kč (2.0 TDI/140 kW DSG Active)
Testovaný vůz986.900 Kč (2.0 TDI/140 kW DSG Laurin & Klement)
Testovaný vůz s výbavou1.196.000 Kč (2.0 TDI/140 kW DSG Laurin & Klement)

Plusy

  • Obří kabina a zavazadelník
  • Komfort podvozku
  • Chytré detaily

Minusy

  • Dunění v nižších otáčkách
  • Průběh točivého momentu

Foto: Petr Homolka

Zobrazit celý článek
David Bureš
Diskuze (410)
Model Mazda 6 Wagon 4x4 2.2 SkyActive-D Škoda Superb Combi 2.0 TDI (140 kW)
Cena základní sestavy 950 900 Kč 986 900 Kč
Cena testované sestavy 985 300 Kč 1 196 000 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2191 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 129 / 4500 140 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 420 / 2000 400 / 1750 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 209 233
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.1 7.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 4.9 / 5.4 5.4 / 4.1 / 4.6
Emise CO2: 144 119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 522 / 1648 660 / 1950
Objem nádrže (l): 52 66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1534 / 601 1575 / 640
Rozměr pneu: 225/45 R19 235/45 R18
Mazda 6 Wagon 4x4 2.2 SkyActive-D
Škoda Superb Combi 2.0 TDI (140 kW)
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4805 4856
b) šířka (mm): 1840 1864
c) výška (mm): 1475 1477
d) rozvor (mm): 2750 2841
e) rozchod vpředu (mm): 1579 1584
f) rozchod vzadu (mm): 1585 1572
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1080 920 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 820 710 / 690
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1000 1000
k) šířka vpředu (mm): 1520 1570
l) šířka vzadu (mm): 1480 1540
délka sedáku vpředu (mm): 470 500
délka sedáku vzadu (mm): 460 500
výška opěradla vpředu (mm): 660 620
výška opěradla vzadu (mm): 720 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
22. 12. 2019 17:51
Re: uprimne...
Jo ale takových debilů co musej něco dokazovat oproti druhejm je pořád spousta
3. 3. 2016 06:50
aa srovnani nesrovnatelneho :-)
zajimavy test, kde autori srovnavaji auta s nesrovnatelnou výbavou a pak hovori o cenách a cislech:-) Dovolte abych se zasmal, ale je to od zacatku test, kde je dane, kdo musí vyhrat. Jako vždy v zemich VW :-). Porovnejte nejvyšší vybavu Skody Superb a nejvyšší vybavu Mazdy 6 a naleznete cenovy rozdil 200000Kc ve prospěch Mazdy. Chybi zde dulezite srovnani hmotnosti - Mazda je totiž 4x4 a pokud srovnate stejne - Superb je najednou tloustik :-) Atd atd....lepsi test a presne srovnani najdete na: */skoda-superb-combi-4x4-vs-mazda6-wagon… />kde autori provedli vyvazeny test a koukneme Superb prohral. A prosim veskere ovecky, které v těchto autech nesedely, aby zbytecne neprodluzovaly příspěvky :-) Sjedte si s obemi auty a uvidíte, ze objektivita tohoto testu je presne dana.
4. 2. 2016 23:55
Zastřelte někdo ty designéry
Zastřelte někdo ty designéry co dělali vnitřek, od mazdy i od superbu, do superb kufru simply never řešení se vejdou všichni. Na co je tam proboha dneska tolik čudlíků a "chromovanejch" nesmyslů. Vždyť i ten interiér se dá udělat normálně: Alfa 166, Legacy r.2005-6, nové Volvo S90, Lancia Thesis.
A vůbec je na čase říct Ne, nene, nezmenšili jsme motory, ne nene neměníme olej po 25000 km, nene kdepak CO2 není znečištění. Ne nene, nešidíme podvozek....

A vůbec ze všeho nejhorší je ta dramatická muzika ve videu, jako kdyby měl za 20 minut narazit do země 30km meteorit.
:-!
27. 1. 2016 23:38
Re: ach jo
tohle muselo trvat vecnost napsat. ale dovolim si citovat ceskou klasiku. "a pritom takova blbost" :-!
Avatar - white label
25. 1. 2016 23:01
Re: tendencny test
Jistě, ono taky není Bose jako Bose apod...