Do městského crossoveru Mazda CX-3 asi nebude turbodieselový motor nejžádanější volbou, chybu však s jednotkou Skyactiv-D rozhodně neuděláte. Je totiž jedním slovem skvělá.
Se vyostřuje, nejdříve v tomto segmentu vládl jediný král Captur, P2008 je zajímavé, ale myslím né tolik dotažené auto, jako Captur a ostatní konkurence tak nějak spí, možná ještě Mokka? Zásadní bude nástup malého crossoveru od koncernu, ale ten je také v nedohlednu.
CX 3 je velmi povedený vůz, ale naprosto souhlasím s testem, uvnitř je celkem malý, řekl bych až stísněný, což je dáno příbuzností s B segmentem. Naopak interiér je zde hoden své ceny, vypadá dobře, skvěle se sedí, ovládá, ale proboha proč v tom autě není středová loketní opěrka? Ani ve výbavě revolution neni.... velký faul pro řidiče.
CX 3 by byla v segmentu malých SUV jasnou volbou, jen mi trochu uniká smysl, protože to auto je ve skutečnosti hrozně nízké na SUV, což je celkem škoda a postrádá to trochu smysl ne?
Na autora otázka, co myslel větou: "zajímavé ale je, že i na pouze šestnáctipalcových kolech dokáže vypadat docela dospěle, což není u nových vozů časté."
Nové vozy neumí na 16" vypadat dospěle? To snad záleží na konkrétním modelu ne?
Ano, záleží, ale obecně se blatníky tak nafukují, že mnohá auta potřebují velká kola (a jsou s nimi navrhována), aby vypadala dobře, zatímco tady šestnáctky celkem stačí.
To bude asi spíš o tom, v jakém segmentu se pohybujeme, na Fabii 16tky působí už velmi dobře (B segment, stejně jako Mazda 2 a vlastně i CX3) :-)
Na Oktavii je to jakž takž, na Superbu už základ.
Tato Mazda je moc hezká, ale upřímě... za tu cenu, za kterou je, se dá koupit i CX5, je škoda, že díky "módě" SUV jsou tyto vozy trochu nastřeleny cenou.
Přesně tak, nechápu, jak za takové auto s vnitřním prostorem odpovídajícím B segmentu může někdo dát 550k. "Zlaté" pravidlo moderních SUV vozů je, že zatímco technika míří o třídu níž, cena o třídu výš - viz CX-5, která se prodává za stejné ceny, jako šestka.
Ještě jakžtakž rozumný důvod může být potřeba občas někam vyjet a tudíž 4x4. Jenže drtivá většina těchto vozidel jsou dnes obyčejný předohraby, právě tak jako testovaný kus. Takže konkrétně zde dostanu horší jízdní vlastnosti, než u průměrného hatchbacku B segmentu, prostor bude stejný, cena na úrovni vrcholu C-segmentu. Ten, kdo si tohle koupí musí být kardinální blb.
dobry den panove jen se chci zeptat zda-li jste nejak vnimali snizenou hlasitost klepani u tohoto dieselu ? /ja ho zatim v ruce nemel, jen benziny/..Mazde zde udelala pokrok v tlumeni vibraci uvnitr motoru..tam jestli se to opravdu projevilo...diky za info...
Zaujímavou voľbou bol Chevrolet Trax. Ponúkal slušný komfort s bohatou výbavou a za rozumné peniaze. Podľa mňa by minimálne u nás bol hitom, no jeho predaj spolu so značkou Chevrolet skončil veľmi predčasne. Sesterská Mokka je zbytočne drahá.
V poslednej dobe stretávam často nové Vitary a musím priznať, že naživo, v mestskom prostredí to vyzerá celkom dobre, s interiérom mám stále problém.
Popravdě, na Trax jsem se byl ještě před koncem Chevroletu podívát s tátou, když sháněl SUV. Interiér byla slabota, jinak to celkem ušlo. Navíc v nižších cenách chyběly živé motory.
Lze? Já sem měl tu čest s vozem dle prodejce v plné výbavě a neměl ji, proto se divím, že ji nemá ani testovaná CX3. Pak je vše v pořádku, lze ji objednat i k nižší výbavě?
Je pravda, že ta loketní opěrka tam opravdu chybí a těch cca 6000 korun za ni doporučuji připlatit. Když se totiž při každém usednutí za volant chcete na sedadle srovnat a pravačka vám spadne do volného prostoru, je to nepříjemné.
Jinak nadmíru povedený automobil. Sice napoprvé máte pocit, že jste si ho "oblékli", ale pak si na to zvyknete a už vnitřní prostor neřešíte. A ten motor je fakt neskutečný, jak píše Ondra. Obdivuhodně zvládá i prudká stoupání na trojku, kde jinak musíte podřadit, po městě jezdí za 5,4 litru a dálnice mu vyhovuje.
musim rici ze ve sve M6 GG pouzivam loketku prakticky stale..ale v CX-3 mi skoro nechybela..jelikoz posaz je v aute takovy, ze Vas proste nuti mit obe ruce na volantu..
levy loket je totiz diky vysokemu polstru dveri ..nema idealni polohu na opreni sedite proste prilis nizko..a tak ty ruce jdou automaticky na volant..tedy alespon u me...jinak vyse jsem napsal, ze lze dodat z M2...:)
Koukam CX-3 ma mnoho zadrhelu. Peripetie se středovou loketkou , špatně umistněna dveřni loketka , nic moc sedaky , stisněny prostor. K tomu nepřiměřena cena. Za mě nevzhledny a ne zrovna kvalitni interier. Tato mazda zda se postrada smysl a je jen pro par "vyvolenych".
S 6tkovym Golfem... stará známá písnička, lepší auto není, uvidíš >:D A nebudu daleko od pravdy, když si tipnu, že CX3 viděl nejblíže v tomhle testu na obrázku
S takovou Mokkou nesrovnatelne. Jednu CX-3 si nedavno pořidil vedle mě bydlici soused takže se chystam na detailnějši prozkoumani. Jinak i zde na Auto.cz je video ktere na "kvalitu" interieru poukazuje.
Najluxusnejsie podla mna posobi mazda6 po facelifte, potom mazda cx5 po facelifte, trojka je za nimi v tesnom zavese a 2/cx3 su podla mna dnu o poznanie lacnejsie. Viac tvrdých plastov, ziadna laktova opierka, tie kruhove ovladace sa mi nepacia a navyse sa to pride precackane, tie rozne farebne kombinacie, cervene leskle plasty v neviem ktorej vybave, docackane sedacky - niekedy je menej viac.
neni to dverni loketka..je to o tom , ze okenko je mensi..diky designu ..ja si loket leve ruky odkladam na vrch tapecirunku a tady to proste nejde..ale neberu to jako nevyhodu..posaz je tak pohodlny, ze je v pohode mit ruce na volantu..chce to osobne zkusit..pri jizde..jinak to neposoudis....
Jo tak špatně jsem tě pochopil. I tak se na tuhle drobnustku schvalně zaměřim. Ja nedavno pořidil auto kde mě to taky vice nuti držet volant obouruč ale vhodne umistněni dveřni loketky je docela duležite a jeji nevhodne umistněni dokaže otravit cestovani. Stejně tak je to se středovou loketkou ktera v segmentu B byva často dost nevhodna.
Tenhle problém je, když jsi "moc nacpaný" k palubní desce. Zkus si posunout sedadlo dále a budeš mít loket lépe položený. Mám 185cm a loket mi dosedá přesně do středu opěrky, takže bez problému.
Naprosto souhlasím s testem, i s tvým komentářem. I mě překvapilo jak dospěle vypadá na fotkách a v reálu je to opravdu M2 lehce přifouklá na lehce zvýšeném podvozku. Uvnitř vymazlená ale buhužel stísněná. Vzadu až klaustrofobní. Jako negativum bych ještě doplnil krátké sedáky které vyhoví jen menším postavám. Tím je víceméně odsouzena spolu s vysokou cenou jako auto pro bohaté manželky, milenky..... Pro chlapa a už vůbec ne ani pro malou rodinu to není. Škoda protože jizdní vlastnosti, motor, převodovka, komfort jízdy design staví CX3 na vrchol malých crossoverů.
Captur se silnější naftou dCi 110 je u vás za 18 100,-. Cena je tedy podobná. U Mazdy CX-3 bude asi vadit světlá výška jen 160 mm. To je málo i na crossover. O nějakém mini SUV se už ani nedá hovořit.
CX5 je priestorovo asi ako m6 , cx3 by mala byt logicky ako m3, mali to nazvat cx2, pretoze toto je take zavadzajuce - pozries zvonku, auto ma 4,2 metra a je vyssie, ocakavas miesta aspon ako v stvorkovom golfe a sadnes dnu a jednoducho zistis, ze je to trieda B. Aj ten interier sa hra na viac, takze za mna minus
No to ocekavas ty..i ten golf je o dost vetsi..ostatni to takhle nemaji..a v Mazde uz urcite ne..prostornost je u nich nekde hodne vzadu..a me to vzhledem k ostatnim parametrum ani nevadi..na prostor tu mas vetsi jine modely...
triedny boj sa priostruje, ale aj tak čumím, prečo takéto auto nemá v portfóliu už každý väčší hráč, veď ten segment letí a nakoniec je na výber 4-5 modelov, čo nie je veľa v trendovom segmente.
MX3 je parádna.
Diesel:
- auto je drahe, s dieslom este drahsie
- dalej caste vypalovanie filtra pevných castic u mazdackych dieslov
- nieco sa tiez popisalo o stupani hladiny oleja
- boli vazne problemy s vackovym hriadelom, ktore mohli viest az k zniceniu motora
- ta 2,2 by mala byt uz vychytana, toto je absolutna novinka, len aby tiez nemala detske choroby, darmo, japonci a diesle nejde velmi dokopy.
Plus:
- auto je vyrabane v Japonsku, nie Mexiku
- solidne jazdne vlastnosti
- solidny dizajn interieru aj exterieru
- super benzinovy zakladny motor, ktory ma super dynamiku, spolahlivost a urcite spravi priemernu spotrebu do 7 litrov...
Plus/Minus:
- podla mna sa Kodo s gepardom skacucim na korist hodi viac na dlhsie/vacsie auta, toto je taky scupeny gepard, ale to je vec nazoru
Minus:
- drahe
- dokupena laktova opierka sa uz z principu musi viac kyvat a vyzerat lacnejsie
- uzke, stiesnene, skor 2+2 auto, aj to jedno z uzsich
- kufor je na SUV maly, dvojita podlaha, OK, ale kufor sa stava este miniaturnejsim
Zhrnutie:
Pre bohatu slecnu velmi fajn, pre stokilového chlapa ani nie, pre rodinu urcite nie...
ta cena je opravdu dost..ale takhle to proste v Mazde maji..diky tomu modelu mohli i lehce podrazit model 3.
Jinak za me je tohle nejlepsi a nekvalitnejsi auto do 400.000,- na nasem trhu..navic s velmi rozumnou spotrebou a servisnimi naklady..beru-li to z pohledu standartniho modelu se standartnim motorem /tady benzinem s 2WD/.
Jinak zase model CX-3 nyni nabizi zcela vsechny nove technologie Mazda ..to nyni nenabizi ani model 6..ptoze ten nema 4WD s AT....ci manualem.
A berme to tak, ze ve svete je spousty lidi co chtej pekny a vybaveny vuz...ale nepotrebuji ho mit velky, aby vecne prevazeli hafo vzduchu v kufru.
Ne že by sis mohl moc vybírat... 4x4 s manuálem je pouze pro Wagon a slabší 2.2d a Attraction, s automatem pouze pro Wagon a silnější 2.2d a Revolution (Top i Top SD).
nikoliv v benzinovych verzich /"mojich verzich"-nafta e-e/..ale to jsem asi pominul vyse uvest, takze dekuji za popichnuti..tudiz upresnenuji tuto informaci...
Skor by som to nazval realne dojmy, vitara tu cx3 strci do vrecka priestorom, ine auta su lacnejsie, toto v diesli fakt nedava pre vacsinu ludi zmysel...
´´- nieco sa tiez popisalo o stupani hladiny oleja
- boli vazne problemy s vackovym hriadelom, ktore mohli viest az k zniceniu motora ´´
+
´´Zhrnutie:
Pre bohatu slecnu velmi fajn, pre stokilového chlapa ani nie, pre rodinu urcite nie...´´
to prve zbytocne komentovat to druhe - pokial nie je auto pre 100kg chlapa a rodinu, tak je nepredajne jo ? myslim, ze cx3 je pre hocikoho tj aj mladu rodinku ktora na nom odjazdi deti od 0 - 10r po 10r ho mozu kludne vymenit za cx5, pre mlade pary, a podobne... nie kazdy potrebuje ci nosi velkych ludi v zadu, tym nechcem povedat, ze to nie je male auto, je ale to by sa potom nemohlo predavat ani take clio grand tour alebo clio a jeho class celkovo a vidno v nich docela casto aj mlade rodinky v SK
som clenom mazda fora, tie citovane veci nie je ziadna sranda, ale realne skusenosti majitelov, diesle mazda jednoducho nevychytala, teraz po facelifte je uz 2,2 na tom v celkomi fajn, ale 1,5 je upne novy motor a detske choroby mat moze.
Rodinu?
napr. das do zadu autosedacku a dieta ti bude okopavat chrbat. Ano, rodinne auto vie byt aj fabia alebo fiesta, ale to je skor z nudze cnost, nizsia stredna pre rodinu posluzi omnoho lepsie ako cx3 a take clio grand tour z triedy B bude mat kufor uplne inde ako cx3, cx3 moze bodovat jazdou, dizajnom, posedom, ale nie priestorom a rodinnou kartou:D
tak mi ukaz kto z clenov z mazda fora kupil 1,5D a mal problemy s vackami ? posli kludne link na forum
to ze choroby ma a moze mat su dve rozdielne veci, pokial tie choroby ma tak to dokaz a potom to rataj niekde do objektivnych minusov
nikto netvrdil, ze cx3 bude bodovat rodinnou kartou, ale ty si doslova napisal, ze to nie je pre 100kg chlapa ani pre rodinu tak jedine pre nejaku fiflenu s opatkami... ja ti tvrdim, ze 10r moze taketo auto uplne v pohode sluzit pre malu/mladu rodinku tak ako aj clio a ine mensie auta... cx3 ma kufor vacsi ako 2ka cize to nejde moc porovnavat s kratkymi verziami v tej triede
tak vidis preco boli tie tvoje dojmy pre mna sle***e
problem se diesely a materialem na vackach meli vozy pouze do podzimu 13 , kdy doslo k vymene materialu za tvrdsi /aby oteren nevznikaly ony piliny/..motor 1,5 D v CX - 3 a M2..tuto chybu jiz ani nemohou mit.
Kupovat diesel do mestkeho SUV, ked viem, ze filter u mazd regeneruje castejsie, co neprospieva ani spotrebe ani zivotnosti a ked viem, ze minuly motor bol nevychytany, dokonca niektori az kvôli tomu predali auto, kazdemu to jeho. Obdivujem tvoju vieru v mazdu, na benzin nepoviem krive slovo, u dieslov maju rezervy.
Sadni si do mazdy3 a cx3 a zistis, o com som pisal s tou rodinou a 100 kg chlapom. CX3 je uzka, aj ked je to lepsie ako u m2 asi kvôli tomu posedu, pre dieta v autosedacke nevhodna - nema kam dat nohy, kufor je s tou deliacou prepazkou maly plytky, nakladacia hrana vysoko, bez prepazky musis pri vyberani veci vysoko zdvihat cez tu hranu, svetla vyska 16 cm znamena, ze to vlastne ani nie je crossover, toboz SUV, ma 4x4, ale uz len kvôli tej svetlej vyske s tym do terenu nepojdes, jednoducho to auto sa podla mna hra na nieco, cim nie je...
vobec nemam vieru v mazdu a do konca nemam ani dobru mienku o jej dieslakoch kvoli spolahlivosti, no davat hned do minusov novy motor kvoli tomu ze je novy a v minulosti mala automobilka nejake problemy tak to mozes dat rovno aj u koncernu, alebo renaultu, atd...
a toto vsetko si zistil v show roome? nalozisl si tam sedacku s dietatom, manzelku, a nalozil zopar kufrov ? ja netvrdim, ze to nie je male, ale podobne su na tom aj superi vychadzajuci z toho isteho maleho zakladu... nebavme sa o tom, ze za tie peniaze kupis vacsie, to sa da tvrdit pri vsetkom az skoncis v LODGY... ja si myslim ze svetla vyska 16cm je uplne OK je to menej nachylne na chytenie podvozku pri nejakej polnej ceste o nic ine nejde aj bezne hatch ak maju 4x4 je to plus snad si nemusime vraviet preco, kolko z tychto kvazi crossoverov chodi do terenu ? si odpovedz sam ... to nie je o terene >:D
je to male auto pre aktivnych ludi co ocenia nieco lepsie ako priemer aj z hladiska techniky, jazdy a nemaju este prehnane poziadavky na priestor...tj pary, jednotlivci, druhe auto v rodine alebo mlade rodinky... kazdy ma ine priority, ale ty hadzes dost neopodstatnene škatule
Argument s LODGY neobstoji - pretoze napr. mazda3 je vacsie a LEPSIE auto za rovnaky peniaz - ci viacprvok vzadu, ci interier, ci sirka a celkovo priestor, ci kufor, ci jazda, a tych 20 cm naviac podla mna za to stoji...
"je to male auto pre aktivnych ludi co ocenia nieco lepsie ako priemer aj z hladiska techniky, jazdy a nemaju este prehnane poziadavky na priestor...tj pary, jednotlivci, druhe auto v rodine alebo mlade rodinky... kazdy ma ine priority, ale ty hadzes dost neopodstatnene škatule"
Presne ako pises, je to tak. Ja som mal za to, ze crossover ma byt niecim, co je pri rovnakej dlzke vacsie - priestrannejsie, vacsi kufor, lepsie sa nastupuje, vysoky posed = dobry vyhlad/pocit bezpecia a pod. Toto moze byt fajn auto, to nikto nespochybnuje, ale od napr. vitary alebo hr-v je to na mile vzdialene:D
este raz cx3 nie je o co najvacsom aute alebo mazde za danu cenu, oproti M3 ma vyssie sedenie, 16cm vyssi podvozok a 4x4, oplastovany vzhlad je to baby cx5 takze opat porovnavas neporovnatelne... komu vyhovuje m3 viac ten si ju moze kupit
mazda je cim dalej tym viac o dizajne, efektivnej netradicnej a vyladenej technike, jazdnych vlastnostiach a vyssej cene, ak si si nevsimol pomaly ale isto sa mazda snazi ist hore medzi premiovejsie modely a myslim, ze sa jej to celkom dari... oproti suzuki co je taky lowcost a honde co je klasika sa mazdicka splha na viac noble umiestnenie a preto aj ceny su take ako su, to jej predsa len zabezpeci istu exkluzivitu oproti lacnejsim autam
vsimol som si, hovoria tomu v mazde "close to premium" strategia, samozrejme je to pre mazdu fajn, len sa obavam, aby tato choroba nepostihla napr. aj dalsiu generaciu mazdy3, ze bude mensia a drahsia.
S tou exkluzivitou to zatial neklape:D, ci v blave, ci v ke, ci bj, stale stretavam same nove mazdy, mazde ide karta a este dlho pojde:D
Souhlas.. jak jsem jiz psal Mazda nyni dve nosne platformy a tou je mala mazda 2 a CX-3 a tou druhou je mazda 3, 6 a CX-5.. takze porvnani cx3 s trojkou..nedava smysl..kazde auto cili jinam. Kazdopadne chapu..ze to vztahujes k cene u obou vozu. Ano zde ma trojka navrch v prostoru.. lip jede.. sedi..ale ta cx3..ma zas ten feeling..a design.. proste jine auta..kazdy si muze vybrat podle libosti a svych potreb a to je fajn...
Souhlasím s tím, že se dlouhý čumák hodí nejvíc k šestce a naopak u dvojky mi nesedí. CX-3 jsem zatím naživo neviděl a na fotkách mi to přijde celkem dobré.
Drahé to celkem je, na druhou stranu jak píšeš - je to technicky lepší auto než Captur nebo dokonce Cactus... a 2.0G je asi nejlepší motor v celé třídě (Captur umí jako maximum 1.2 a to ještě jen s EDC). Asi Juke je nejbližší soupeř, nebo pak (o kousek větší) 500X&spol.
pěkně napsaný...díky za něj. Trochu jste mne nahlodali, jestli jsem si benzínový dvoulitr neobjednal předčasně... nakonec si ale myslím, že u tohoto auta litr PHM víc nebo míň nehraje roli a také jakožto líný řidič (rozuměj AT purista, jak tu kdysi někdo napsal) si myslím, že automat si s benzínem bude rozumět o něco lépe. Ona se celkově CX-3 nekupuje z nějakých praktických důvodů... spíše pro potěšení, řekl bych...
Proč myslíš, že AT a atmo benzín je lepší kombinace? Já to vidím úplně obráceně... pokud bych kupoval AT, pak k naftě, kde a) stejně žádná velká radost z práce s motorem není a b) točivý moment dává převodovce šanci neřadit zbytečně často. S AT nemám obecně moc velké zkušenosti, ale z toho co jsem jel fungoval automat nejlépe se silnými motory (třeba 3.0TDI).
Rozjezdy mi u benzínové atmosféry s AT přijdou lepší a celkově mi přijde benzín s automatem ve městě svižnější. Je pravda, že jsem porovnával minulou generaci Octavie L&K v dieselu s mou současnou trojkou G120 AT a měl jsem možnost jet i s předminulou generací Passatu s automatem. Oba diesely mi přišli při rozjezdech "nesvižní". Nicméně jezdil jsem i se čtyřstupňovým AT v první generaci Mazdy 3 (ještě jezdí ;-) ) a i ta mi přišla svižnější, než oba VW vozy.
Aktuálně jezdím s pětistupňovým AT v Accordu a naprostá spokojenost. Rozjezdy na jedničku a většinou velmi plynulé. Osobně mám tuhle převodovku raději jak 7G od MB, o VW ani nemluvě...
Ono je složité bezvýhradně tvrdit, co je lepší. Stejně si nakonec každý zvykneme na "ten svůj automat", sic nás první měsíc bude bolet pravá noha :-) Ale co se AT týče, moc by mě zajímal devítistupeň v Jeepu Grand Ch v kombinavi s naftovým šestiválcem... ten bych tedy vyzkoušel s radostí :-)
Já bych to nerozděloval na diesely a béňo. Osobně vidím smysl AT všude nad cca 110kW (běžná vozidla s hmotností do cca 1,7t). Samozřejmě čím více "přebytečného" výkonu, tím lépe. Nemusíš mít krouťák jak tirák abys mohl mít AT...
ja si na svuj 5st AT s 2,3i atmo v Mazde6 nemuzu stezovat..spotreba oproti manualu je plus minus stejna..jen ve meste si to vezme asi neco vice..myslim tim pri poskakovani v samotnem centru mesta..jinak ne. Funguje skvele..a ma i manualni mod..:) takze se lze podivat radne do otacek a teprve tam zacina ta spravna zabava..mluvim tu o 3750 az 5250...cca pak uz to moc nedava smysl.
Jinak HDMko v novych skyactivech je odladeno i u dieselu tak dobre..ze se ho neni treba bat..ba naopak diky brzkemu nastupu diky vyssimu kroutaku..je to jeste prijemnejsi. Jel jsem obe varianty benzinu a slabsi diesel s AT..
určite má pravdu. na mojej cx-5 2,0 G najazdených 22tis. nádherných prekrásnych užitých km s týmto perfektným automatom. nová CX-3 s tým istým benzínom AT a 4x4 objednaná.
myslim si, ze az tak nemas pravdu..zde budu oba typy motoru spravnou volbou..protze to auto byt je male jako spunt, tak se holt velmi povedlo a je s nim za volantem opravdu zabava...
Proč myslíš? Podle mě je jedinou výhodou nafty spotřeba. Benzín bude spolehlivější, zábavnější, dynamičtější. Uměl bych si odůvodnit naftu při nějakém opravdu velkém nájezdu, ale s CX-3 mi to nepřijde moc pravděpodobné.
ono si to chce dojit vyzkouset..oba typy motoru jsou plne dostacujici. Jinak mas pravdu, ze z celkoveho pohledu nyni u Mazd je jasny vitez benzinovy sky activ..a to z duvodu spotreby, spolehlivosti a udrzby. Spotreba bude rozdil litr..5 a kousek oproti 6 a kousek u benzinu v manualu a 2WD.
Napriklad nejsilnejsi benzin 110kw s AT a 4WD si bere stale slusnych 8 a kousek a to je v zabehu :-)
z lidi co to auto testovali s tim silnejsim 2 litrem pada prumerna 6-7 na 100, ta nafta nebude jezdit pod 5 a zabava to s tim dieselem bude tak maximalne na dalnici pri pohledu na spotrebu, v cem je podle tebe nafta zabavna oproti benzinaku? kdys us tu zabavu zminujes
Proč tolik lidí rýpe do ceny??? Běžte se svézt a pak
uvidíte jak je vše odladěno, podvozek, reakce na plyn, brzdy, spojka nebo jak funguje automat. Na ovládání posledních Mazd si nemusíš zvykat, ale naopak fungují tak jak si přeješ.
Re: Proč tolik lidí rýpe do ceny??? Běžte se svézt a pak
Jen to "nutné zlo" v podobě start-stop systému si mohli odpustit. Sice by do katalogu nemohli napsat tak nízkou papírovou spotřebu, ale v reálu by to většina zákazníku Mazdy určitě ocenila. Kdyby to šlo alespoň vypnout trvale... ale když to musím po každém nastartování znovu vypínat, tak to člověka prostě s*re. :-! Jinak jsou nové Mazdy opravdu povedená auta, na dnešní "antiřidičskou" dobu až neuvěřitelně příjemná. :yes:
Re: Proč tolik lidí rýpe do ceny??? Běžte se svézt a pak
vypnout to samozrejme jde..ale uz to neni nijak jednoduche jako drive...jelikoz to sw auta sleduje..a s timto udajem pracuje..na svetovych blozich to lze dohledat..
Re: Proč tolik lidí rýpe do ceny??? Běžte se svézt a pak
mam manual, ak zastanem, vyradim, ak nechcem zastat, stlacim spojku a start-stop sa nezapne.
Samozrejme najlepsou zbranou proti start-stop je vkuse zapnuta automaticka klima:D
Re: Proč tolik lidí rýpe do ceny??? Běžte se svézt a pak
Jednoduše to v autě nechci a otravuje mě potřeba to po každém nastartování vypínat i následná neustále svítící kontrolka, která mi připomíná, že tam ten systém je a je zrovna mimo provoz. Prostě tohle ve svém autě nechci. Tečka.
Nevím, proč pořád slyším narážky na to, že chybí Mazdě CX-3 loketní opěrka. Četl jsem to už v diskuzi k prvnímu testu, tady to zařadil autor přímo mezi mínusy. Přitom loketní opěrka lze ke všem verzím Mazdy CX-3 i 2 objednat za příplatek. Tady v D stojí 185 EUR. Neznám sice český ceník, ale dost bych se divil, kdyby Mazda loketní opěrku v ČR nenabízela.
Jinak mě by zajímal nějaký test, jak je na tom (nejen) Mazda s bezpečností el. systému. Po zjištění, že FCA vyrábí prakticky auta na dálkové ovládání pro všechny šikovné "ajťáky", nemám zrovna v moderní auta důvěru. Zkoušel jsem v googlu hledat, zda už se někdo tímto zabýval, ale kromě té aféry s Jeepem jsem žádný odkaz v němčině ani češtině nenašel. Nevím, zda je to v možnostech redakce, ale test bezpečnosti el. systému automobilek proti napadení na dálku bych určitě uvítal.
neblazni...takhle daleko nasi redaktori nedosahnou ani svymi znalostmi ani prostredky..musis vzit za vdek svetovymi weby. Jinak uz se jim podarilo ovladnout auto na dalku u skoro vsech modelu..tedy jejich urcite casti..okna dvere atd..nekde komplet motor atd...trochu z toho mam obavu!!..protoze je opravdu realna hrozba..asi nikoliv u nas..ale jinde jiste ano. Zlodeji jsou porad o krok napred..ptoze je tato cinnost zivi ...a ti druzi IT specialiste..ty se tim bavi...stejne tak jako u pocitacu a webu..:(
Absolutne neopodstatnena obava, ano, hackli jedno auto od FCA, ale priprava im trvala niekolko mesiacov:D:D:D
Vsetko sa da prelomit, ci mechanicke alebo elektronicke, otazka je, kolko casu a namahy je na to potrebných.
Snad si nemyslis, ze sikovni aktaci vystupia z prace, aby mohli prelomit ochranu tvojho/môjho auta, takyto ajtaci zarabaju ine prachy a svoj volny cas si vazia a priemerny zlodijicek nema sancu. Jasne, ze by to mohli zneuzit nejake tajne sluzby, teroristi a pod., ale to sa nas netyka..., omnoho vacsie nebezpecenstvo vidim v Google CarPlay ako osobnom spionovi...
Není pravda, že všechno jde prolomit (bez fyzického přístupu). A většinou se netřeba ani namáhat, zaútočí se na nejslabší článek, člověka.
Myslím si, že auta v tomhle dopadnou stejně jako počítače. Tam škody také typicky nepůsobí chytří a dobře placení odborníci. Záplatování děr ve starších autech, to bude problém.
Jde o to, že Mazda nenabízí opěrku v rámci žádné výbavy, ale jako doplněk, tj. dodatečnou montáž. A dodatečná montáž přeci jen není taková, jako když je opěrka přímo z výroby, konstrukce je tomu uzpůsobená a nejedná se o přichycení pár šrouby navíc...
Už jsi s dvojkou nebo CX-3 s loketkou jel? Já ano a můžu ti říct, že ta loketní opěrka je lepší, než už většiny aut, kde je přímo součástí některé výbavy. U spousty aut mi vadí, že je loketní opěrka moc vzadu, moc krátká nebo moc malá... Mazda jí má podle mě prostě tak akorát a rozhodně nepůsobí dojmem, že by v tom autě byla navíc.