Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mazda CX-3 2.0 Skyactiv-G (110 kW) – Malá, ale krásná

Dražší verze nemusí být vždy lepší než ta levnější, toto tvrzení bezesporu platí pro Mazdu CX-3.
Zpět na článek
30. 9. 2015 13:44
30. 9. 2015 14:23
30. 9. 2015 15:55
1. 10. 2015 07:05
1. 10. 2015 09:14
30. 9. 2015 17:14
1. 10. 2015 07:07
1. 10. 2015 15:17
30. 9. 2015 15:09
30. 9. 2015 16:22
30. 9. 2015 18:40
30. 9. 2015 18:55
30. 9. 2015 21:48
30. 9. 2015 22:31
1. 10. 2015 13:22
1. 10. 2015 13:42
1. 10. 2015 15:45
1. 10. 2015 16:47
1. 10. 2015 16:50
1. 10. 2015 17:43
2. 10. 2015 03:19
1. 10. 2015 13:43
30. 9. 2015 14:39
30. 9. 2015 15:07
30. 9. 2015 15:26
30. 9. 2015 20:09
30. 9. 2015 16:41
1. 10. 2015 00:25
1. 10. 2015 06:36
1. 10. 2015 08:49
Avatar - CommonUser
30. 9. 2015 13:34
Only turbo is ...
"I proto si řidič uvědomí, že soudobé turbomotory jsou zkrátka uživatelsky příjemnější – není potřeba je tolik týrat."
Ano, oni tie male vyhulene turbo motory sa utyraju sami.
Rozbalit vlákno
13
30. 9. 2015 14:40
Re: Only turbo is ...
Asi tak.
Co teprve kdyz to nejde do otacek a nema to ani kroutak jako 1,2TSI, cca 160-175Nm. To bude teprve utrpeni.
Jinak co je na tom motoru vysokootckoveho, kdyz to ma stejne tocky jako TSI u max. vykonu?
30. 9. 2015 15:06
Re: Only turbo is ...
ja u tsi jdu na okresce malokdy přes 3 tis, 4 tis naprosto vyjimecne.
atmosféru musim vytocit aspoň na 4 tis aby se vůbec pohla.
jestliže u tsi jezdim na průměrných 2tis ot, u atmosfery to je minimalne o 1 tis vic.

1.2tsi je maly motor do malého auta s vetsim kroutakem nez atmosféra 1.6, která ještě nedavno byla hodne bezna v nižší stredni
Avatar - Wolfsteen
30. 9. 2015 15:12
Re: Only turbo is ...
Já jdu na okresce se Skyactiv atmosférou u Mazdy 3 výjimečně přes 2,5 tis a brzda provozu rozhodně nejsem ;-)
30. 9. 2015 15:42
Re: Only turbo is ...
no tak samozrejme, jestli jezdis do 100km/h, tak ti tech 2500ot staci, a verim, ze u tyhle maly a nejsilnejsi mazdy při predjizdeni ani podrazovat nemusíš když na to mas dost casu
Avatar - CHerokee
30. 9. 2015 17:15
Re: Only turbo is ...
Já jsem rád, že takové auto ještě někdo dělá s větším motorem. Ostatní nám cpou turbované litry v horším případě ještě s 3 válci, které toho vydrží sotva tolik, co poctivý dvoulitr.
Avatar - PepaJ
30. 9. 2015 18:31
Re: Only turbo is ...
to Top ten: Je opravdu vidět..že to auto neznás a neřídil jsi ho..ptoze pak by jsi nemohl napsat takový nesmysl..že to auto nejede..tyhle nové motory jedou lineárně už vocpoda..dokonce od 1000otacek.. >:D
30. 9. 2015 20:02
Re: Only turbo is ...
asi mas jinou predstavu nez ja ...
Avatar - _Karel_
30. 9. 2015 20:29
Re: Only turbo is ...
Věř nebo ne- v jednom autě mám tentýž motor co Topten a v druhém mazdí 2,0G120.
Jsou různé disciplíny, ale v té s názvem "dynamika" je vítěz jasný a Mazda to není.
M3 s G120 jede moc příjemně , ano- vocpoda >:D , ale předjíždění nebo naložený auto na dálnici ve 130kmh - moc to nejde srovnávat.
Tím Mazdu nezatracuji, kvůli těm "jiným disciplínám" bych její motor bral do obou aut, ale nelžeme si do kapsy.
30. 9. 2015 21:50
Re: Only turbo is ...
1000 jsem nezkoušel ale 1400 jezdím s 2.0 Mazdou 6 ještě a to s motorem ještě před označením Skyactiv ...
1. 10. 2015 12:19
Re: Only turbo is ...
U tebe je zase vidět, že si ho opravdu jel. A taky je vidět, že už si nejel nic jiného, zejména benzínový 1,8 s turbínou. Zkus nějak rozvézt to "jedou lineárně už vocpoda", co si pod tím má člověk představit?
Avatar - white label
30. 9. 2015 17:03
Re: Only turbo is ...
1,2TSI/81kW je pro malé/menší auto velmi dobrá/vhodná motorizace.
Avatar - white label
30. 9. 2015 17:00
Re: Only turbo is ...
Proč zrovna malé turbo místo atmo dvoulitru, proč ne třeba dvoulitrové turbo?
Avatar - Emel
1. 10. 2015 13:10
Re: Only turbo is ...
Protože v této třídě nikdo takový motor nenabízí? Už jsem to tu psal... jak u 6 beru 2.0G jako kompromis, tak pro CX-3 to musí být super motorizace.
Avatar - sargis
30. 9. 2015 13:44
hm...
vrzga to, mizerny automat, malo miesta na svoju triedu, nepohodlne a hlucne a 4? 8-s
Rozbalit vlákno
21
Avatar - 3_diamanty
30. 9. 2015 14:23
Re: hm...
mne to pride ako keby mazde 2 dali len nejaky stylovejsi paket skautlajn ;-) ... inak nevidim velky rozdiel.... tie mohutne plastove lemy blatnikov ako som uz spominal pri jej predoslom teste sa mi k tak malemu autu vobec nehodia.... posobi to az nevkusne.... a dizajn diskov kolies to este cele zraza na kolena... za podobne peniaze je nova vitara S u mna jasny vitaz... suzuki je skratka uplne inde ako tento mne nic nehovoriaci cukrik ... cakal som viac vzhlad SUV... ale aj nazivo je CX3 skor len bezny oplastovany maly hatch.... ako nejake SUV ... mazda ma skutocne aj na viac... zvlast ked si zoberieme aka paradna je 3ka alebo 6tka.. ci CX5ka
30. 9. 2015 15:55
Re: hm...
staci si sadnut do toho auta, sice som mal moznost len na par km, v nizsej vybave (Revo, nie Revo Top) ale tiez na 18-kach a auto sa mi vobec nezdalo nekomfortne - umyselne som isiel po typycky slovensky zalatanej ceste. Dynamika sa mi zdala uplne OK aj so slabsim dvojlitrom - s A/T nemam skusenost ale manualne radenie je na vysokej urovni (pocitovo ak nie na urovni BMW tak urcite nad VW). Suzuki urcite ponuka viac priestoru, ale na druhej strane sa urcite nechyta kvalitou spracovania/materialmi ... o tom je trh, kto chce lepsie jazdne vlastnosti s kvalitnejsim interierom, pojde do mazdy, kto potrebuje viac priestoru, pojde ku konkurencii
Avatar - woody-alien
1. 10. 2015 07:05
Re: hm...
Mě Vitara sice neuráží, ale jak píšeš, CX-3 je zpracováním a vnímanou kvalitou interiéru jinde. Ale nestavěl bych to tak "kdo chce lepší jízdní vlastnosti s kvalitnějším interiérem", protože zrovna Vitara je na tom s jízdními vlastnostmi velmi dobře. Tam se rozhodně o lowendu mluvit nedá.
1. 10. 2015 09:14
Re: hm...
Asi mas pravdu, suzuki jazdia velmi dobre, a vitara je prirovnavana k swiftu co je velmi slusne jazdiaci prcek, ale moj subjektivny pocit je ze mazda2 jazdi lepsie ... kazdopadne nechcel som vyzniet ako glorifikator mazdy, aj v nej som nasiel zopar rieseni nad ktorymi mi hlava stoji (napr. ak ma clovek laktovu opierku, tak pri ovladani palubneho systemu koleckom si ide ruku vyklbit) ... celkovo mi vsak prislo ze vacsina ludi si pozrela tabulky a ani si do auta nesadli a maju jasno, ze to auto nie je hodne tych penazi a ja s tym nesuhlasim >:D
Avatar - white label
30. 9. 2015 17:14
Re: hm...
S těmi přehnaně mohutnými plastovými lemy naprostý souhlas, nechápu, proč na menší CX-3 dali podstatně mohutnější lemy, než na větší CX-5. Decentnější lemy z CX-5 by CX-3 hodně pomohly, i když i s nimi vypadá celkově lépe, než CX-5.
S tvým srovnáním CX-3 s novou Vitarou naopak nesouhlasím. Vitara je sice prostornější, ale proti CX-3 působí naživo až "lowendově" a např. její "varíátor" je o ničem i ve srovnání s průměrným automatem v CX-3.
Avatar - woody-alien
1. 10. 2015 07:07
Re: hm...
Do Vitary přichází dvojspojka, bohužel (snad zatím) jen v kombinaci s dieselem. To by mohlo dojem z automatu zlepšit. ;-) A 1.4 turbo zase po motorové stránce.
Avatar - white label
1. 10. 2015 15:17
Re: hm...
Já to popletl, srovnával jsem CX-3 s S-Cross a ne s Vitarou. :*)
Avatar - Wolfsteen
30. 9. 2015 15:09
Re: hm...
Kde se píše, že to je nepohodlné (18" kola lze snadno vyměnit, navíc jsou jen v nejvyšší výbavě)? Jel jsem s CX-3 už párkrát a její odhlučnění mi přišlo naprosto v pohodě. Tohle je hodně subjektivní. Místo uvnitř je také subjektivní. Každému vyhovuje něco jiného. Takže 4* jsou OK.
30. 9. 2015 16:22
Re: hm...
Vzhledem k tomu, že třeba v US testech konkurenci drtí rozdílem třídy a to včetně té americké, tak asi ty 4* budou celkem zasloužené.
[odkaz]
Avatar - PepaJ
30. 9. 2015 18:40
Re: hm...
to sagris:
Ono to hodnocení odpovídá...akorát lži uvedene v článku k tomu vozu jaksi nepasuji..možná něco vrzalo..já jel tři kusy a nic nikde nevrzalo...a ano je pravdou, že vůz má tvrdší nastaveni a na rozbité české okresky to neni na 18tkach ideál..automat je úplně stejný jako v trojce a sestce..řadí přesně rychle stejně jako ve větších modelech..ono to spíše vypadá ..že pán redaktor dostal úkol najít neco..ale ono není bohužel co..však ti co nepodléhají koncernovym strojům..si vůz dojdou sami otestovat a sami poznají..kam vůz patří.

Tady máte relevantní odkaz ..který s mými dojmy shoduje..
...na autoblok/clanek/test-mazdy-cx-3-20-skyac… />
Jinak je. to vuz malý tak nechapu proč z toho někdo dělá minus..malý vůz je malý ..střední je střední a velký je velký..ale nekomu to pořad nedochází..i když se o nich v článků zmiňuje..500X a míní..atd
30. 9. 2015 18:55
Re: hm...
Ja som skusal to auto s automatom a nemal som ziaden problem. Myslim si (a niesom jediny) ze je lepsi ako dsg-cko. Si sedel v tom ze vies aky je?
30. 9. 2015 21:48
Re: hm...
Jezdím DSG služební Superb i Mazda Automat známého a DSG je zavodnější při lineárním zrychlení, až začne zrychlovat, což je v kombinaci s turbem na nic (až 4s prodleva) a ještě to kope do zad, pak už to dělá dojem, ale většinou potřebuji předjet až mi někdo uhne a dopředu nevím, kdy to bude a ty 4s jsou pak vražedné. Mazda zareaguje možná na milisekundy pomaleji a měkčeji, ale s plynulým nástupem a HNED po zašlápnutí pedálu a ne až si to rozmyslí. Takže vpraxi je rychlejší, protože začnu plynule předjíždět HNED jak ten přede mnou uhne. A když jedu jen tak na klid je Mazda automat mnohem komfortnější, stejně jako Mazda odpružení, hluk je stejný a motor mnohonásobně tišší.
Avatar - Emel
30. 9. 2015 22:31
Re: hm...
Tohle mi přijde jen jako omílání zažitých klišé o prodlevě turba, nějaké 4s jsou nesmysl. Jaké motory vůbec srovnáváš?
Avatar - demonicus
1. 10. 2015 13:22
Re: hm...
Klišé? Takže turba nemají prodlevy ?
Avatar - white label
1. 10. 2015 13:42
Re: hm...
Chceš snad taky tvrdit, že aktuální turbo benzíny mají běžně prodlevu 4 sekundy apod.?
1. 10. 2015 15:45
Re: hm...
3-4 sekundy v pohode, v kombinácii s DSG, ktorá má nachystaný vyšší stupeň a ty potrebuješ nižší. Najprv si to prevodovka musí celé premyslieť a vymeniť a potom následne čakáš na to turbo... U mazdy HDM radí pod plynom a hlavne hneď.
Avatar - woody-alien
1. 10. 2015 16:47
Re: hm...
To víš že jo. Takže DSG neřadí pod plynem ? A když jedeš dejme tomu stovkou, tak na přeřazení a záběr motoru čekáš 4 vteřiny, čili nějakých 110 metrů ? >:D Počítám, že na předjetí bych s DSG a turbem potřeboval tak solné jezero, ne ? >:-[]
Avatar - Emel
1. 10. 2015 16:50
Re: hm...
Pokud ti ovšem během manévru nepřeskočí rozvody >:-[]
2. 10. 2015 03:19
Re: hm...
Ty možno plyn stlačený mas, ale reálne pri prepínaní spojky je motor odpojený. HDM radi s motorom cely cas pripojeným.
Avatar - 3_diamanty
30. 9. 2015 14:00
jednoducho male
chapem ze kto chce mazdu CX3 neobzera sa po vitare.... ale ta bude od tejto mazdy ovela sikovnejsia a to mazdy vazne mozem.... pride mi ale ze mazda v pripade CX-3 az moc hra a vsadza na styl a praktickost akosi sla uz bokom co ma u mazdy dost mrzi .... ono to v podstate ani nevyzera ako nejaky cross alebo SUV na rozdiel od vitary ale skor ako taky len mestsky imidzovejsi hatch .... kym vitara odvezie 4 dospelych s porciu batoziny a nebal by som sa s nou ani v lahsom terene .... tak CX3 je tak maximalne pre dvoch dospelych plus nejake jedno dve male deti a maximalne tak na jazdu v meste. s minimom batoziny... teren tu nehrozi.... neviem ale nejako nevidim dovod uprednostnit drahsiu CX3 v podstate pred lacnejsou a lahsou mazdou 2 stojacej na rovnakom podvozku... nevidim tu prakticky ziadnu realne vyuzitelnu pridanu hodnotu voci lacnejsej 2-ke ... nech pozeram ako pozeram... mazda 2 splni to iste a je lacnejsia ako CX3
Rozbalit vlákno
6
Avatar - AUDIRS6
30. 9. 2015 14:27
Re: jednoducho male
Topper, Suzuki ta vyslysalo >:D
[odkaz]
Ignis sa vracia :-)
Avatar - 3_diamanty
30. 9. 2015 14:35
Re: jednoducho male
vdaka za odkaz... paci sa mi navrat mena ignis aj mena baleno..... a ignis bol kedysi u nas dobre predavany a bol aj v 4x4 ... suzuki ide na to velmi dobre.... navrat ignisu ma tesi ;-)
30. 9. 2015 15:06
Re: jednoducho male
..a hlavne vyzera velice zaujimavo nato aka to bola predtym krabica :yes:
Avatar - Verny_2013
30. 9. 2015 15:02
Re: jednoducho male
Jo naprostý souhlas. Ve slovenštině to vyzní ještě lépe "cukrík" to k tomu to auto sedí. Je to v podstatě M2 lehce zvýšená a oplastovaná. Vlastně se měla jmenovat CX2. Uvnitř maličká max. pro 2 dospělé. Nechápu ale proč tam dali tak krátké sedáky 45 cm - to je tak pro 10-12 leté děti. Chybí loketní opěrka. Takže suma sumárum - skvělý motor, úplně stačí základní dvoulitr s manuálním šestikvaltem, přesné řízení se zpětnou vazbou, sportovní podvozek ale na max.16" kola, nádherný design exteriéru i interiéru. Vše je ale degradováno stísněným interiérem, malými a krátkými sedačkami, zbytečně tvrdým podvozkem. Takže Mazda tomu přisoudila roli malé městské stylovky pro ženy menších postav. Nic víc nic míň V našich končinách určitě nebude mít na růžích ustlámo, protože konkurence nabízí mnohem komplexnější a vyváženější auta a za méně peněz.
Avatar - 3_diamanty
30. 9. 2015 15:12
Re: jednoducho male
je to tak.... samozrejme o kvalite auta motora ci jazdnych vlastnostiach mazdy nepochybujem.... kazdopadne ale cakal som od nej vyssi podvozok... viac miesta v interieri ... a viac SUV vzhlad... kym vitara na mna posobi doslova uz ako chlapacke SUV tak mala CX3 skor ako karamelovy cukrik do mesta pre damy na fitness alebo na kavicku .... povedane s nadhladom ... nepochybujem ze v zapadnej eu tato stylovka od mazdy bude mat uspech... ale u nas som ju zatial videl len parkrat na rozdiel od vitary ktora je u nas uz bestsellerom ;-)
Avatar - demonicus
1. 10. 2015 13:24
Re: jednoducho male
Loketku lze normálně doobjednat, je součástí ofiko doplňků
30. 9. 2015 14:39
je ine
Auto je ine a to sa neodpusta!
Inak povedane, "Je to jiný jako ve škodovce a volkswagenu, takže je to špatně". >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Verny_2013
30. 9. 2015 15:07
Re: je ine
Velmi se mýlíš, Je jiné je krásné je řidičské ale zároveň v nevyvážené až schizofrenní. Určené pro velmi úzký okruh zájemců. A ani nejen letitý Yetti, ale i juke, mocca, vitara, Captur ji převálcují. A to musím dodat bohužel, protože jsem velký fanda Mazdy.
Avatar - 3_diamanty
30. 9. 2015 15:26
Re: je ine
presne tak... mazdy tiez mozem ale CX3 by som obisiel sirokym oblukom ... tu uz vidim inych favoritov.... a som rad ze aj ako fanda mazdy to vidis tiez... inak 3ka a 6tka ci CX5 su paradne :yes:
Avatar - lamal
30. 9. 2015 20:09
Re: je ine
ty by si vela obisiel sirokym oblukom, hlavne pokial to nieje hnujdaj, problem ale bude, ze nejde tu o teba, su ludia ktorym vyhovuje nieco ine ako tebe a urcite je ich vela... pre nich moze byt aj CX3
Avatar - fOE
30. 9. 2015 15:39
Stylovka pro manzelku
Ftiat 500X 1.4 MultiAir 140k Lounge 4x2 6MT s nejakou rozumnou vybavou furt za stejne penize jako testovana mazda. Promin mazdo, stylovku pro manzelku nabizeji jinde lepe.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Emel
30. 9. 2015 16:06
Re: Stylovka pro manzelku
O co lépe? Je lepší motor? Nebo je lepší manuál než automat?

500x je větší, ale zrovna u stylovky...
Avatar - fOE
30. 9. 2015 19:51
Re: Stylovka pro manzelku
Turbeny motor mi je sympatictejsi, 500x je vetsi, subjektivne mi prijde ze clovek dostane za sve penize vic, aniz by tratil cokoliv z te stylovosti (spis naopak, 500x podle me funguje lip), moznosti vybavy podstatne lepsi a dalo by se pokracovat.
Avatar - Emel
30. 9. 2015 22:09
Re: Stylovka pro manzelku
Nemůžeš srovnávat 4x4AT vs. 4x2MT. Samozřejmě je problém Mazdy, že ti ten silnější dvoulitr jinak než v AWD neprodá, ale manuál mít můžeš. Osobně bych bral G120 Attraction MT za 480, což nakonec naznačuje i test.

Stylovost je věc vkusu, za mě Mazda... a osobně tipuju, že jízdně bude o kus lepší. Velikost ti buď stačí nebo nestačí, to je prostě vlastnost.

PS: mně je milejší atmosféra, hlavně u městského auta... za předpokladu srovnatelné dynamiky, tj. právě ten 2.0G proti foukaným 1.2-1.4.
Avatar - Plautus
1. 10. 2015 06:04
Re: Stylovka pro manzelku
On má ale fOE pravdu. Ošahaj si reálne obe autá, prevez sa nimi a potom napíš, čo ti príde lepšie. Bude to určite bližšie k pravde ako tipovanie od klávesnice. Aj keď možno ťa preferencie naklonia k atmosfére. No možno budeš naopak veľmi prekvapený, a dáš fOEmu za pravdu.
Avatar - Emel
1. 10. 2015 13:08
Re: Stylovka pro manzelku
fOE nemá pravdu minimálně v tom, že proti sobě staví AT u Mazdy proti MT u Fiatu, takové srovnání je bezdůvodné - u obou aut je automat volitelný příplatek.
Avatar - Plautus
2. 10. 2015 06:18
Re: Stylovka pro manzelku
O tom ale debata primárne nebola, aj keď máš pravdu, že nehodno zrovnávať 4x2 a 4x4. Debata bola o pocite z oboch spomenutých áut a o value for money.
4x4 ponúka i 500X a samočinné prevodovky sú na výber dve (9-st. automat a 6-st. dvojspojka), tak neviem, kde je problém, aby sa autá priamo zrovnávali, samozrejme v porovnateľných verziách.
Avatar - Emel
2. 10. 2015 07:52
Re: Stylovka pro manzelku
Ftiat 500X 1.4 MultiAir 140k Lounge 4x2 6MT s nejakou rozumnou vybavou furt za stejne penize jako testovana mazda.

Ano, stojí, ale pak srovnáváme 4x4AT vs. 4x2MT. Nejlevnější benzín + 4x4 + AT je u Fiatu za 682, minimálně bychom se měli bavit o 4x2 DDCT za 590 s vědomím toho, že tam chybí čtyřkolka.
Avatar - fOE
1. 10. 2015 07:11
Re: Stylovka pro manzelku
Ja popisuju jak na me obe auta pusobili kdyz jsem mel moznost je v rychlem slede obe prolezt. CX3 je zvednuta a za 600k hodne draha mazda 2 (i kvalitou uvnitr) kterou nezachrani ani vybava. S tvym pohledem na velikost (staci/nestaci) souhlas, ale ocekavam i velikosti adekvatni cenu. Pripadal jsem si v tom jako v Juke, ten je ale o 100k niz i v nejvyssi vybave tekna. 4x4 a 4x2 mi prijde u obou aut zbytecne, ale i fiat 4x4 nabidne a nestoji o mnoho vic takze zadny problem.
Nechapu proc ti je milejsi atmosfera hlavne u mestskeho auta? Ona ta dynamika je srovnatelna jen na papire, ale uzivatelsky zcela jinak pristupna. Tam kde se na 80% dynamiky s foukanym motorem dostanes do 3000ot, tam se na 80% dynamiky s atmosferou dostanes kolem 4-5000 ot. Tech 230Nm kolem 2tis ot. zni proste prijemne, a odpozorovano to mam i na zene, ze takovy projev ji spis vyhovuje, nez mit vykon az s revem vytoceneho 4 valce.

EDIT: jeste dodam ze s CX3 jsem nejel, jen z obycejnou mazdou 3 a ta jezdi skvele, ale nemyslim ze to je to vetsina zajemkyn bude resit / schopna rozlisit.
Avatar - _Karel_
1. 10. 2015 07:22
Re: Stylovka pro manzelku
Nevím, jak tahle konkrétní verze motoru, ale moje podladěná má průběh krouťáku ne nepodobný menším turbům. Takže ve městě mít "vytočený čtyřválec" - leda by se tvoje žena s někým dost honila, jinak není třeba jít nad 3000ot.
Avatar - Emel
1. 10. 2015 07:52
Re: Stylovka pro manzelku
Atmo - protože jestli mám nějaké pochybnosti o životnosti malého turbomotoru, pak při kratších cestách po městě.

2.0G má ten krouťák celkem taky [odkaz] ... hlavně v takhle malém autě mi neříkej, že s tím má ten dvoulitr nějakou velkou práci.
Avatar - fOE
1. 10. 2015 08:15
Re: Stylovka pro manzelku
Co te vede ke strachu o turbomotor ve meste? Zadne dalnicni drceni se tam nekona, dochlazujes v podstate na kazdych svetlech nebo pak kdyz parkujes. Nevidim duvod proc by takovy rezim mel malemu turbu nejak vadit (uz i proto ze takove auto co prezije vetsinu zivota ve meste najede mozna 10-15tis km za rok a z domu pujde drive nez najezd prekroci 100tis km), ale pokud nejaky je rad se ho dozvim. :-)

Jinak tvuj graf dokazuje to o cem pisu. Mazda se v 3000ot dostane kroutakem tam kde ta 1.4 od fiatu je za 1) o 1000ot driv a za 2) je navic o 30Nm vys. To jednoduse musi byt znat.
Ted mame doma 1.2dig-t ktera ma 190Nm kolem 1800-1900ot a s zadnou atmosferou kolem 1,6l se tak prijemne nejede, tu od mazdy bych spis rovnaval s turbenyma jednactverkama. Ano, atmosfera neni tak naprosto mrtva pod 1500ot, ale ani tak ziva uz od 2000ot.

A souhlas s tim ze ve meste s takto lehkym autem nebude mit problem vlastne zadny motor, ale mala stylovka za 600tis neni jen o tom si gratulovat, ze nemam problem, ale clovek uz chce mit neco trochu lepsi a 230-250Nm co maji turba proti 200Nm mazdy dava +25% pro turbo.
1. 10. 2015 08:36
Re: Stylovka pro manzelku
Jednoduchá odpověď. Protože se turbomotor bude častými studenými starty a poskakováním pár km po městě více zatěžovat.
Avatar - fOE
1. 10. 2015 09:01
Re: Stylovka pro manzelku
To je takove placnuti do vetru. Otazka stale zustava, proc se bude turbobenzin, ktery se bude ohrivat stejne nebo rychleji jako atmosfera, vice zatezovat? Jak/kde a co ho (kterou jeho cast) bude vic zatezovat/namahat?
1. 10. 2015 09:17
Re: Stylovka pro manzelku
Pokud jedeš jen pár km, tak se ti motor ani pořádně neohřeje.

Budou ho zatěžovat třeba ty studené starty, jako každý motor, ale zde víc.

Dále třeba cituji: "Speciálně systém Start&Stop, navržený za účelem snížení emisního zatížení životního prostředí v okamžiku, kdy automobil nejde, ale stojí (ve zklidněné zácpě), se krajně negativně podepisuje na jeho životnosti a u benzinových turbomotorů má opravdu zásadní vliv."
Avatar - fOE
1. 10. 2015 09:29
Re: Stylovka pro manzelku
Pokud jedu jen par km tak se mi poradne neohreje ani atmosfera ani turbomotor.

Dale stale zustavam bez odpovedi, tak se zeptam znovu a jeste konkretneji: proc je turbomotor startem zatizen vic nez neturbeny benzin? Stale nechapu ktery proces, konstrukcni vlastnost v tom motoru pri startu spusobi, ze zrovna turbomotor (ktera jeho soucast?) trpi vic nez neturbeny benzin?

Ad start/stop, a jeho spatnost hlavne pro turbomotory v rezimu o kterem se bavime bude znovu zodpovezen az kdyz odpovis na ten dotaz nahore.
1. 10. 2015 09:37
Re: Stylovka pro manzelku
To jen ze sebe děláš hloupýho nebo opravdu jsi? Rozjezdy studeného TURBOmotoru ho budou zatěžovat víc než atmosférického motoru, konkrétněji navíc se bude zatěžovat i část TURBOmotoru, kterou atmosféra nemá.
Avatar - fOE
1. 10. 2015 10:27
Re: Stylovka pro manzelku
Ne, zatim jako hloupy ty odpovidas. Takze turbo, ta jedina soucastka se bude, pry, zatezovat "vic", coz si znovu nevysvetsil, takze vestba z koule? Klise?. Diky, tohle vskutku technicky brilantni a detajlni vysvetleni me konecne presvedcilo. >:D
1. 10. 2015 10:34
Re: Stylovka pro manzelku
Ptal ses "Jak/kde a co" bude turbomotor více zatěžovat. Na vše máš odpověď, co chceš dál vysvětlovat. Ne prý,ale určitě nebo ty jezdíš po městě aniž by se seplo turbo? >:D
Avatar - fOE
1. 10. 2015 10:42
Re: Stylovka pro manzelku
Jakonahle nekdo napise "seplo turbo" veske technicka diskuse dale postrada smysl. Takze diky za nic a mozna se k tomu vyjadri nekdo se skutecnymi, ne "selsky rozum veli", technickymi znalostmi.
1. 10. 2015 12:01
Re: Stylovka pro manzelku
Tento termín se v diskuzích běžně používá, pominu-li odbornou diskuzi, která je ale dle tvých otázek zcela nemožná :-)
Avatar - fOE
1. 10. 2015 14:02
Re: Stylovka pro manzelku
V diskuzich se bezne pouziva i "nejidealnejsi" a jine zverstva, ale souhlas aspon v tom ze tady pokracovat nema smysl.
Avatar - Plautus
2. 10. 2015 06:10
Re: Stylovka pro manzelku
Výhodou Fiatu je, že v ich autách si vieš od istého roku výroby (neviem presne, od ktorého, ale čo som jazdil modely od roku 2013, mali to všetky) systém Start-Stop vypnúť jedným ťuknutím natrvalo a zostáva deaktivovaný aj pri ďalších štartoch. Toto u mnohých iných výrobcov nejde a riadne ma to se.ie. Krátke jazdy/poskakovania škodia každému motoru a nielen turbomotoru (ale napr. i výfukovej sústave), skôr by som povedal, že to nie je o tom, či pri benzíne turbo alebo neturbo, pretože benzínové motory sa všeobecne zahrievajú skôr, takže tento problém sa v meste týka predovšetkým naftových motorov a tuná sa nerieši porovnanie nafta - benzín...
1. 10. 2015 12:25
Re: Stylovka pro manzelku
K těm Nm v konkrétních otáčkách, nezapomeň, že to je krouťák na klice. Když má atmo kratší kvalty, můžeš mít ve stejných otáčkách na kolech krouťák klidně větší, i když ten na klice bude menší.
Avatar - fOE
1. 10. 2015 13:44
Re: Stylovka pro manzelku
Samozrejme souhlas. Ale ma mazda kratsi kvalty (rekneme pro mesto podstatne, takze prvni tri)? Bojim se aby kvuli normam a spotrebe nebyli stejne nesmyslne dlouhe jako u vseho ostatniho.
Avatar - Emel
1. 10. 2015 13:01
Re: Stylovka pro manzelku
Těch 190Nm okolo 1900 otáček tam má ta Mazda +- taky, takže se s ní bude jezdit v těchto otáček stejně příjemně, jako s tou 1.2DIGT, s bonusem lepší reakce na plyn. Samozřejmě, těch 50Nm oproti 1.4T tam pořád chybí, když chceš dynamiku tak musíš trošku do otáček... aby byly ty motory srovnatelné, je potřeba, aby atmosféra kompenzovala menší krouťák vyšším výkonem, třeba:

1) 1.4TSI 92kW vs. 2.0G 107kW
2) 1.4TSI 110kW vs. 2.0G 121kW

Tohle jsou vyrovnané dvojice a osobně bych dal přednost Skyactiv.

Turbo - mám zažité, že turbodmychadlu nesvědčí časté starty a vypínání, změny teploty, jízda s nezahřátým olejem.
Avatar - fOE
1. 10. 2015 13:42
Re: Stylovka pro manzelku
No to jsou taky Nm z 1,2 uvedene jen jako priklad, tady se bavime o 1.4 a tam uz mazda bude vzdy ztracet. Projev je prijemnejsi i me, ale celkove bych dal prednost 250Nm z turba nez 200Nm z atmosfery o 1000ot vys. Tady kazdy volime jinak.
Ze turbu nesvedci zmeny teploty (asi tolik jako nebudou svedcit nicemu jinemu v motoru) se da predpokladat, ale proc zrovna turbo by melo trpet nejak vic, nez se stejne studenym olejem jedouci atmosfera? Precijen turbo bude jedna ze soucastek co se zahreje nejdriv a zvlast se zmenama teplot se u turba pocita z celeho motoru snad nejvic, a nakonec bude stejne vic nez na konstrukci atmosfera/turbomotru zalezet na chlazeni turba, umistnenni turba, na poctu chladicich okruhu motoru obecne a X dalsich vecech. Berouc tohle v potaz nejaka obecni veta, ze male turbo na kratke litacky spatne a atmosfera cajk (zvlast kdyz vidim ze male turbo se ohreje driv nez vetsi atmosfera) je proste jako predpoklad podle me spatne.
2. 10. 2015 11:59
Re: Stylovka pro manzelku
Mazda pri rovnakej rychlosti a otackach 3000 ten maly turbak pri 2000 ale rovnakej rychlosti rozseka na cucky, lebo tych 230Nm pri 2000 ti bude prd platne proti 200Nm pri 3000.
aby malo male turbo naozaj navrch, musíme sa bavit aspon o 250Nm pri 2-4000.

takze zhrnute a podciarknute, mazde staci mat 2500ot aby bola lepsia ( zanedbatelne ale predsa) ako ta fiatka s 1.4 pri 2000to a 230Nm
vypocitak si z tych dvoch velicin vykon a porovnaj a potom mas výsledok. Ak by si zvladol, skus vypocitat Nm na kolesach a porovnat
30. 9. 2015 16:41
popletené
malo sa to fakt volať CX2 a neboli by nekonečné diškury, že te to malé, je to oplastovaná dvojka, tomu zodpovedá všetko. V našich končinách ale 2 a CX3 budú mať problém, lebo som v okolí ba dosiaľ videl len 2 dvojky a to je bledé.
Rozbalit vlákno
0
30. 9. 2015 16:52
To je pindů...
...CX-3 je městská stylovka, rodinný využití pokrývá CX-5. A bude se to tu omílat neustále dokola, dokonce i Topper, kterej hořekuje horem spodem jak se auta zvětšují tu má o malý Mazdě řečí jako ponocnej... :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - euro89
30. 9. 2015 18:12
Kdo chce, ten si chyby vždycky najde.
Já sice nejsem člověk navyklý na moderní turbomotory (díky bohu), ale pár už jsem jich projel a rozhodně bych neřekl, že jsou uživatelsky příjemnější- naopak! Proto taky zůstávám věrný klasice... Mazdu CX-3 jsem měl půjčenou v nejvyšší výbavě s tímto motorem, ale manuální převodovkou a řekl bych, že je to ta nejlepší kombinace pro tohle auto. Ostatně, kupovat SUV bez pohonu všech kol mi vždycky přišla největší automobilová trapnost a o dehtu se snad ani nemá cenu bavit... doufám, že po té "reklamě" na diesel z Vlkohradu prodeje pojízdných kamen všeobecně klesnou. :-! Takže zbývá jako jediná rozumná volba 2,0 Skyactiv AWD a zůstává jen otázkou osobní preference, zda manuál či automat. Za mě jednoznačně manuál. :yes: Kritizování vnitřního prostoru taky moc nechápu. CX-3 evidentně není auto pro české chalupáře a ne každý má velikost zavazadelníku mezi prioritami. Tahle Mazda je prostě stylovka a kdo potřebuje větší auto, pro toho má Mazda modely CX-5 a CX-9. Stejně tak nevidím jako problém, že je loketní opěrka za příplatek u všech stupňů výbavy. U nás stojí nějakých 183 EUR, v ČR bude cena hádám podobná, což není částka, kterou by měl mít člověk kupující nové auto problém zaplatit. Za jediný opravdový problém vidím u Mazdy CX-3 absenci reservy a to dokonce i té dojezdové. Vše ostatní mi přijde jako hledání chyb za každou cenu, aby konkurence, která dává novinářům víc chlebíčků a propagačního materiálu, nevypadala tak blbě. :-!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - miromen
30. 9. 2015 18:25
Re: Kdo chce, ten si chyby vždycky najde.
To musi bolet když padlo tolik řadku. Jo a prvni věta jasně mluvi o tom že neznaš a neviš pouze placaš.
Avatar - kosmonaut
30. 9. 2015 18:43
Re: Kdo chce, ten si chyby vždycky najde.
Ty raději drž hubu, posledně jsi tady o loketní opěrce CX3 pouze plácal a přitom jsi nevěděl a neznal. Tak teď si nehraj na mistra světa, nulo ;-\
Avatar - miromen
30. 9. 2015 19:05
Re: Kdo chce, ten si chyby vždycky najde.
SrandaMazdaClub. :-!
Pozor na žily.
Avatar - kosmonaut
30. 9. 2015 21:29
Re: Kdo chce, ten si chyby vždycky najde.
Nejde ti, nejde... ten mistr světa >:D To jsi nějaký po5raný školák, ne? Marš spát, ať nezaspíš :-)
Avatar - miromen
30. 9. 2015 22:34
Re: Kdo chce, ten si chyby vždycky najde.
Kosmonaut to že ti nestači přiznani to beru za tim mužou byt rodiče ale posilat mě spat a nazyvat mě školakem mi zrovna dospěle nezni. Jo mistr světa to by šlo. :-!
30. 9. 2015 18:26
Mazda CX-3
Krásné auto,Mazda nikdy nezklame,jsem fanda Mazd,sám je vlastním 25 let a na tuto značku nedám dopustit.Nevšední a neokoutatelná auta,spolehlivost beru jako samozřejmost.Při srovnání cen a kvality,by Škoda Yeti měla stát 200tis
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Jaros71
1. 10. 2015 00:25
Re: Mazda CX-3
Je to pěkné ale malinké SUV...něco jako Captur..
No , jenže ty Captury máš za tu cenu dva.. ;-)
Narozdíl od CX5 , jich u nás noc jezdit nebude, pokud nedají cenu jako např. nyní má ASX MITSUBISHI..
Avatar - _Karel_
1. 10. 2015 06:36
Re: Mazda CX-3
Srovnatelné Captury určitě za tu cenu nejsou dva, ani s velkou nadsázkou.
Avatar - euro89
1. 10. 2015 08:49
Re: Mazda CX-3
Srovnatelný Captur ani nekoupíš, protože rendlík ti nabídce jen srandaSUV bez 4x4. >:D To je jak koupit si potápěčské brýle do kterých teče...
Avatar - KANKUNEN
30. 9. 2015 20:46
Kdo viděl Autotip č. 19, tak
si přečetl, že ten dvoulitr vůbec v pružnosti nezaostává . Tam dopadl hrozně ten tříválec od BMW, který ani méně nežere.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
30. 9. 2015 22:11
Re: Kdo viděl Autotip č. 19, tak
Dvoulitr je problém v šestce, kde je to tak akorát a chybí ta troška navíc pro radost... ale pro CX-3 to musí být královská motorizace. Nevím jak s tím automatem a 4x4, 0-100 za 9.6 není žádný zázrak...
1. 10. 2015 08:14
Re: Kdo viděl Autotip č. 19, tak
Kdy vyuzijes 0-100 ? je to debilni udaj o nicem pro vsechny auta, ve mete vyuziji 0-50 a to kolikrat auta co maji 0-100 za 10s maji vetsinou stejne jako jini co maji 0-100 za 7. rozdil je citit okolo tech 50, kdy se radi na vyssi stupne. Dulezite udaje pak jsou 70-120 pripadne vejs, jelikoz pri predjizdeni auta ci kamionu vetinou lide jedou 70-80 a chteji rychle predjet, tam bych hledal ty velke rozdily. Muzes mit auto z 0-100 za 10s ale jedno je dynamicke z 70-120 a druhe je mrtve :-) Ja bych se nejprve svezl se vsema motorama a pak hodnotil. Ale v nasem provozu a ne nejakou okrskou, kde jede par auto a je vybrana prave kvuli tomu, zadnej kamion....
Avatar - Emel
1. 10. 2015 13:06
Re: Kdo viděl Autotip č. 19, tak
S motorem jsem jel v šestce a samotný motor hodnotím jako slušný základ pro střední třídu, což by automaticky mělo znamenat vysoký nadstandard pro auto velikosti CX-3. 0-100 nicméně dává ta 6 i se slabší 107kW verzí stejně rychle, takže vyslovuji hypotézu, že automat a 4x4 mohou "prohospodařit" výhodu lehčího auta. 0-100 neřeším tolik jako takové, jen je to obvykle dobrý identifikátor reálné dynamiky. Srozumitelné?
2. 10. 2015 10:52
Re: Kdo viděl Autotip č. 19, tak
Mam 6 v AT a 2.0 motor. Jsem trosku zarazen z clanku, kde se pise , ze AT nefunguje prilis dobre..me pocity jsou naprosto opacne. Co je taky celkem fajn, ze se da radit a neni zadne omezeni na otacky, takze na 3 mohu treba az do cerveneho pole;-)
Vzhledem k tomu, ze se 6 jezdim prakticky jen po rovine, nedokazu rict, zda-li je 2.0 dostatecna motorizace i u nas, poud jeste clovek hodi nejakou batozinu a spolujezdce. Ale myslim, ze 2.5 by byla urcite vhodnejsi volba.
30. 9. 2015 21:38
Autor je pako
rozepisovat už se mi ani nechce ... :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - sexfive
1. 10. 2015 08:34
Re: Autor je pako
súhlas :yes: ked v CX-5 tento motor aj A/T aj AWD perfektne funguje, tak v menšej CX-3 nefunguje skoro nič. AMATÉR podržtaška
Avatar - Shr3k
2. 10. 2015 09:07
Navigace MZD Connect pouze v anglickém jazyce?
Ale kdeže, to si ji jen autor špatně nastavil - ono to nastavení není příliš intuitivní. Navigace samozřejmě mluví plně česky, pouze hlasové ovládání není v češtině k dispozici.
Rozbalit vlákno
0
9. 10. 2015 09:23
Mazda it's ok!
Moc hezke, uz vic co koupim zene az ji doslouzi sx4, v bazaru uz se bude dat sehnat toto :P
Rozbalit vlákno
0