Mazda CX-3 2.0 SkyActiv-G AT Revolution – Jen pro vyvolené
1.10.2018Po třech letech prošla Mazda CX-3 modernizací. Největší novinkou je motor 1.8 SkyActiv-D. My jsme však měli možnost vyzkoušet zážehový dvoulitr se samočinnou převodovkou.
-
Celkom rozumné 01.10.2018 18:57
speedfred
-
Re: Celkom rozumné 01.10.2018 19:37
Krabatt
-
Re: Re: Celkom rozumné 01.10.2018 23:45
andy2210
-
Re: Re: Re: Celkom rozumné 02.10.2018 09:34
wakantanka
-
Re: Re: Re: Re: Celkom rozumné 02.10.2018 10:34
andy2210
- Re: Re: Re: Re: Re: Celkom rozumné 02.10.2018 13:03 Krabatt
-
Re: Re: Re: Re: Celkom rozumné 02.10.2018 10:34
andy2210
-
Re: Re: Re: Celkom rozumné 02.10.2018 09:34
wakantanka
-
Re: Re: Celkom rozumné 01.10.2018 23:45
andy2210
- Re: Celkom rozumné 01.10.2018 20:12 xxc
-
Re: Celkom rozumné 01.10.2018 19:37
Krabatt
- Auto jsem řídil a je to ideální 01.10.2018 19:53 KANKUNEN
- Sofistikovaná řešení 01.10.2018 19:59 woody-alien
- Športová jazda 01.10.2018 20:28
- takuto bordovu CX3 01.10.2018 22:57 H/K_svwet
- Tomáš-uvádzaná spotreba výrobcom je WLTP prerátané na hodnoty NE… 02.10.2018 08:29 Bertold
- Loketní opěrka 02.10.2018 09:36 Wolfalack
- CX3 05.10.2018 18:46 Martin Dolo
-
-
Krabatt 01.10.2018 19:37
« Re: Celkom rozumné
V článku je nepřesná informace. Adaptivní LED světlomety jsou až od výbavy Revolution Top. Já mám zkušenost s CX-3 také jen s výbavou Revolution, takže LED světla, která ale nedokáží zhasínat jednotlivé segmenty. Samotná světla ale svítí parádně. U větší Mazdy 6 mám adaptivní LED světlomety a jsou vynikající. Pochybuji sice, že by byly na úrovni německé prémie, ale adaptivní systém funguje naprosto spolehlivě, neoslňuje a krásně vykrývá auta, která jsou přede mnou. Od xenonů, které jsem měl předtím, je to obrovský pokrok.-
andy2210 01.10.2018 23:45
« Re: Re: Celkom rozumné
Jedina ma zkusenost s LED svetly byla v soucasnem MB E, Multibeam led a nijak me to nenadchlo. Mercedes (a jeste BMW, ktere me taky obcas oslni) ma problem s oslnovanim, ta svetla jsou podle me moc silna a vykryvani segmentu proste chvili trva nez zafunguje. ,Co se tyce efektu dobre, ale z praktickeho hlediska jsem neseznal rozdil vuci xenonum. S temi v noci take neni problem. U noveho auta bych na tom netrval.
Je mozne, ze svetla v A8 nebo laserova svetla v BMW budou jinde. Vim ze jsem ale vezl cloveka myslim s novym Mondeem (nebo Passatem) a ten rikal, ze jeho svetla jsou oproti tomu jak bludicky, tak nevim :-) Je pravda, ze jsem porovnaval pri predjizdeni v noci dosvit s Passatem s LED a svitilo mi to asi tak o polovinu dal do vsech smeru :-)
Problem je jen v tom, ze to nepotrebujes. Nepotrebujes videt veverku na strome dvacet metru od silnice.. koukas se na cestu pred sebe a z praktickeho hlediska to obyc xenony osviti uplne dostatecne.-
wakantanka 02.10.2018 09:34
« Re: Re: Re: Celkom rozumné
Veveričku zrovna nie, ale taký diviak, jeleň či medveď či nebodaj človek už za to stojí. S takouto logikou by ti nebolo treba ani xenóny, lebo dobré halogény predsa stačia. :-)-
andy2210 02.10.2018 10:34
« Re: Re: Re: Re: Celkom rozumné
Realita je takova, ze bys ji videl i s xenony, protoze bys jel na dalkace. Tam kde je mit nemuzes budes mit ztlumena i ta LED. LED svetla navic nesviti tolik do dalky a prepnuti ma dalkove vlastne ani nepomuze. Pokud "vykryvaji" ve vysledku stejne sviti malo cele. Na efekt mi to prislo ok, z praktickeho hlediska uz to zadna revoluce nebyla a zadny den v noci se nekonal.
Z toho usuzuju, ze rozdil mezi obyc mainstramem - Passat, Mondeo, Mazda 6 atd. a xenony treba na Superbu musi byt jeste mensi a tam uz vykriky jako "je to uplne jinde nez xenony" nebudou nic, nez placebo dane jinou barvou toho svetla.
-
Krabatt 02.10.2018 13:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Celkom rozumné
Mohu porovnat velmi dobře Mazdu 6 s LED a právě služební Superb III s xenony a LED svítí rozhodně líp. Je to patrné jak do dálky, tak do intenzity a barvy světla. To vykrývání nezmenšuje intenzitu světel, pouze ztlumí světelný kužel, který osvětluje vozidlo přede mnou. Kolem něj a do stran stále svítí dálková světla. To je hlavní výhoda adaptivních LED světel. Díky nim jsem také asi před půl rokem zpozoroval několik srn asi 50m od vozovky a s obrovským předstihem mohl zpomalit. Otázkou je, zda intenzita LED zbytečně neoslňuje zvěř?
Ještě bych dodal, že moderní LED světlomety dokáží i více osvítit chodce, dokonce inteligentně tak, aby mu nesvítily do obličeje, ale jen po krk. U nového auta bych tedy na LED světlometech trval, protože technologický posun je nezpochybnitelný. Doporučuji také podívat se na hodnocení IIHS, kde se v samostatné kapitole věnují právě kvalitě světlometů. Zrovna Mazda má výborné hodnocení na rozdíl třeba od mnoha jiných značek. Takže mainstreamové řešení neznamená automaticky horší nebo levnější technologii.-
andy2210 02.10.2018 13:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celkom rozumné
Nekomu to muze vyhovovat, po me intenzivni zkusenosti s 2x drazsim autem nez je Mazda 6 jsem dospel k cemu jsem dospel. Ono totiz nejsou ani LED jako LED, ani xenony jako xenony. Kazdopadne jakekoli xenony jsou dostacujici a realny prinos LED svetel jsem proste nezaznamenal. Druha vec je jina barva svetla a treti, ze LED svetla maji kratsi dosvit nez xenony, zejmena na dalkove. To nejak vychazi z jejich konstrukce, doctes se o tom nekde, kde to rozebiraji. Pak potrebujes zapnout dalkove a zjistis, ze to vlastne zadne dalkove nema.
Ono dost dela prvni wow efekt. Nevim jak Mazda, ale Mercedes pri sepnuti na dalky je tak jako rozevira, aby to dobre vypadalo, stejne jako pri uapnuti svetel samotnych je to divadlo. Jenze vsechno zevsedni a nakonec me to bavit prestalo, spis me stvalo ze to furt musim vypinat protoze me problikavaji a proste.. jsem videl. Nic vic, nic min.
Ted mam halogeny a proste kde to jde, jezdim na dalkove a nemam pocit, ze bych mel problem videt.-
Krabatt 02.10.2018 15:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celkom rozumné
Tak to byl ten Mercedes nějaký divný, protože dálková světla jsou hodně patrná i u LED technologie. Stejně tak ta poznámka k problikávání, což se u zmíněné Mazdy neděje a dálková svítí neustále, i když míjím auta.
Xenony také nesvítí dál než LED, to prostě není pravda. Xenon svítí na vzdálenost asi 250m, LED min. 300m, některé zdroje udávají až 400m. Viz IIHS, jak jsem uváděl. A pro srovnání, světelný tok u xenonů je udáván okolo 3000 lm, u LED je to 5x tolik = 15000 lm. Zcela nesrovnatelné hodnoty. Už jen z principu technologie je nemožné, aby xenon svítil lépe než LED. To však neznamená, že s xenony se nedá jezdit. Dá, ale kvalitní LED světlomety jsou o kus dál, to prostě nelze popřít.
[odkaz]-
twistedTSD 02.10.2018 16:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celkom rozumné
Možná tomu nerozumím, ale těch 15 000 lm se mi nezdá. Třeba na rnews [odkaz] tvrdí, že LED světlomety Renaultu mají nižší udávanou svítivost než běžný bi-xenon. Z provedeného srovnání vyplývá, že v potkávacím režimu svítí lépe, ale na dálková to není tak jasné.
Navíc mnohé LED včetně těch v Mazdě 6 nemají ostřikovače a autonivelaci, což znamená, že se musely vejít do zákonného limitu tuším 2000 nebo 2500 lm. -
andy2210 02.10.2018 16:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celkom rozumné
Znam to jak z pohledu ridice toho auta, tak z pohledu protijedouciho ridice a pokud me nejaka svetla oslnuji, je to prave MB, bud E nebo nejake SUV a nebo BMW. Ze by me oslnil Passat atd. se snad nikdy nestalo.Proste to nebylo vychytane. Mluvim o normalnich podminkach na normalni silnici - stoupani/klesani, zatacka. Dalnici a kamiony nema cenu zminovat.
To vypinani segmentu vzdy pracuje s nejakym zpozdenim a podle me problem byl v tom, ze ta svetla zhnula az moc, coz u beznych aut tak neni. Navic je mozne, ze i pri vypnuti segmentu to proste porad zari tolik, ze protijedoucimu ridici to vadi. Byl to rok vyroby nejak 12/2016, treba to nejak vylepsili.-
Krabatt 02.10.2018 20:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celkom rozumné
SUV asi oslňuje z principu konstrukce. Světlomety jsou výš a zřejmě i v potkávacím režimu mohou nepříjemně oslňovat. Nejčastěji se mi ale stává, že mě oslepí auto s halogeny, které jsou špatně seřízené a levý světlomet svítí strašně vysoko. A je možné, že nějaké starší konstrukce LED nebyly tak vychytané a mohly špatně vykrývat.
Ono každý má také jinak citlivé oči a já si dobře vzpomínám, že když jsem měl úplně novou OII Scout s xenony, tak první rok nebo dva na mě docela často blikala protijedoucí vozidla. Dálková světla jsem přitom neměl zapnutá. Ta xenonová výbojka zářila tak jasně, že si mnozí mysleli, jak jim pálím do očí dálkovými světlomety. ;-)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
KANKUNEN 01.10.2018 19:53
Auto jsem řídil a je to ideální
městské autíčko. Nechápu ten nový diesel. Na dálkové to nic nepožere, ale cx3 není auto na dálky. Design je ale neuvěřitelný čistý, dynamický na takovém prďolovi. -
woody-alien 01.10.2018 19:59
Sofistikovaná řešení
Autor se zřejmě nechal trochu unést. Ani se nemusím koukat do ceníků, abych mohl konstatovat, že třeba u Suzuki se na AWD určitě nevyprdli a Opel s Mokkou X tak určitě není jediný, kdo ještě spolu s CX3 v této třídě nabízí na výběr mezi pohonem předních a všech kol. Dál mě napadá třeba Kona... -
H/K_svwet 01.10.2018 22:57
takuto bordovu CX3
asi rok staru ma tu nas jeden sused kusok odvedla ... stojim vedla nej denne... auto krasne ale doslova len pre dvoch ... lebo priestor na nastupovanie dozadu je mensi ako na felde a snad aj ako na i10 a urcite mensi ako na nejakej fabii ci akomkolvek inom klasickom malom aute....... ja otvorene priznavam ze mazda 3 sa mi paci aj 6tka aj CX5 .. ale zrovna prave CX3 mi moc prakticka a vlastne ani krasna uz nepride... za mna ma hodne mizerne priestorove parametre vzhladom na celkove rozmery auta .... ja by som tu bral urcite radsej vitaru ked uz za taketo prachy .. alebo 500X ci renegade trailhawk v tomto segmente takych tych este relativne malych SUV .. tam ozaj vojdu pohodlne aj 4 ludia a clovek dostane aj vacsiu svetlost a lepsiu priechodnost terenom ...
PS: [odkaz] toto by sa mi pacilo tak este mozno na nejakom skutri z taiwanu ... ale na aute za taketo prachy su tieto budiky proste neadekvatne ... ale proti gustu ziaden disputat ... ved koniec koncov uspechu CX3 som sa nikdy nedivil... ludia dnes chcu uz hlavne styl :yes:-
Nonsens 02.10.2018 13:44
« Re: takuto bordovu CX3
nie všetci kupujú auto s metrom vo vrecku, ja som skúšobne jazdil a zvažoval M2 a aj vzadu bola pre mňa úplne v pohode, sadol som si s rezervou za seba, tak aký problém? Ja radšej trochu štýlový dizajn ako pár litrov vzduchu v kabíne. Clio vďaka tomu valcuje. Každý má iné priority.
-
-
Bertold 02.10.2018 08:29
Tomáš-uvádzaná spotreba výrobcom je WLTP prerátané na hodnoty NEDC
Tomáš opätovne upozorňujem na uvádzané nepresnosti v nových testoch. Táto Mazda, tak ako aj všetky ostatné nové autá, sú už síce homologizované podľa WLTP, ale uvádzajú sa hodnoty prepočítané špeciálnym programom, ktorý vyvinula EU, na hodnoty NEDC. Viď info na stránkach Mazdy-
„Vozidla jsou homologována v souladu s novým postupem schvalování WLTP (nařízení Komise (EU) 2017/1151; nařízení Komise (ES) 715/2007)). Pro zajištění srovnatelnosti jsou uvedené hodnoty hodnotami podle NEDC stanovené v souladu s prováděcím nařízením Komise (EU) 2017/1153.“
Napríklad u Fabie pri benzínovom motore bez filtra pevných častíc sa hodnoty NEDC pred faceliftom a hodnoty WLTP prepočítané na NEDC nijako nelíšia. Takže toto určite nie sú tie hodnoty WLTP, na ktoré zákazníci netrpezlivo čakajú.
-
Martin Dolo 05.10.2018 18:46
CX3
O CX3 uvažuji už delší dobu a musím říct, že tenhle článek mě vůbec neodradil.
Mimochodom tie predné adaptívne svetlá ako svietia v porovnaní s konkurenciou ?