16.6. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Mazda CX-3 vs. Renault Captur – Sportovní, nebo nejprodávanější?

 

Mazda CX-3 i Renault Captur letos prošly větším či menším faceliftem. Co změny přinesly? A které z těchto malých SUV se více povedlo? Odpovíme tradičním pátečním srovnávacím testem.

Malá SUV, tedy ta s délkou kolem 4,1 metru, jsou v posledních letech v Evropě velkým fenoménem, jejich prodeje rostou do nebeských výšin, a tak i výrobci přicházejí se stále dalšími zástupci tohoto segmentu. Mezi tahouny růstu segmentu patří Renault Captur, který je na starém kontinentu nejprodávanějším malým SUV. Zda si tento titul zaslouží, jsme zjišťovali v porovnání s Mazdou CX-3.

Obě auta spojuje fakt, že letos prošla modernizací. U Capturu sice nastala v polovině životního cyklu, a tak by se daly očekávat výrazné změny, jeho stabilní prodejní růst a neustávající obliba mezi zákazníky ale znamenají, že došlo spíše k ladění detailů. Renault jen omladil vzhled a přidal novou výbavu. Ani CX-3 se radikálně nezměnila, Mazda své vozy kontinuálně vylepšuje, a tak se její malé SUV letos dočkalo několika mírných změn po dvou letech v prodeji.

Proti sobě jsme postavili vozy se zážehovým motorem, který je v segmentu stále populárnější. Jelikož se benzinová nabídka obou soupeřů protíná u jediného agregátu, byl výběr z nabízených pohonných jednotek jednoduchý. Zkoušenou CX-3 pohání základní atmosférický čtyřválec 2.0 Skyactiv-G (88 kW a 204 N.m), zatímco Captur má pod kapotou přeplňovaný čtyřválec 1.2 TCe (87 kW a 205 N.m). Bohužel v poslední době nemáme štěstí na vybíraná auta v testu (viz nedávné srovnání Fordu Mondeo s Opelem Insignia), a tak nám jedno z aut dorazilo s manuální převodovkou a druhé s automatem. V hodnocení tak s tímto rozdílem budeme počítat.

Za cenu CX-3 Captur i s automatem

Právě různorodost testovaných exemplářů lze vidět už při pohledu do ceníků. Základní cenovka konkrétních zkoušených aut je vlastně stejná. Zatímco Mazda začíná s 2.0 Skyactiv-G na částce 399.900 korun, Renault přijde na 397.900 korun. Jenže v jeho ceně je už započítaná šestistupňová dvouspojková převodovka EDC, za níž se připlácí rovných 30.000 korun. Bez něj tak Captur s 1.2 TCe (87 kW) stojí 367.900 korun.

Automat lze za příplatek 45.000 korun dokoupit také k CX-3, ale to až u třetího stupně Attraction. A v takovém případě kombinace dvoulitru s 88 kW a šestistupňové automatické převodovky přijde na 534.900 korun. A to je s ohledem na velikostní kategorii Capturu a CX-3 opravdu hodně. Za takovou částku máte už Captur s dvanáctistovkou a manuálem v luxusní verzi Initiale Paris (519.900 Kč), které nechybí kožené čalounění nebo navigace.

Captur přitom boduje už základní výbavou. Za 367.900 korun nabízí tempomat, 16palcová kola z lehkých slitin nebo přední mlhovky, které Mazda má až ve vyšších stupních výbavy. CX-3 je naopak vybavena čelními, bočními a hlavovými airbagy, zatímco u Capturu se u všech verzí musíte spokojit s levnějším řešením v podobě čelních a bočních airbagů, které jsou navrženy tak, aby při nárazu chránily hrudník i hlavu osob vpředu.

Pořizovací nákladyMazda CX-3Renault Captur
ZÁKLADNÍ CENA
Motor2.0 Skyactiv-G/88 kW1.2 TCe/87 kW
Stupeň výbavy/cenaEmotion/399.900 KčZen/367.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy64
Centrální zamykání s dálkovým o. [Kč]SS
Elektricky ovládaná okna - přední/zadní [Kč]S/SS/S
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka [Kč]S/-S/S
Klimatizace [Kč]manuálnímanuální
Kola16" ocelová16" hliníková
Metalíza [Kč]13.90012.500
Palubní počítač [Kč]SS
Rádio [Kč]SS
Navigace [Kč]-10.000
Tempomat [Kč]-S
Multifunkční volant [Kč]SS (kožený)
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]21.551/18.5487.393/2.319
Přední/zadní nárazník [Kč]9.908/9.2477.409/6.659
Přední blatník [Kč]4.0904.430
Čelní sklo [Kč]14.0096.009
Brzdové destičky přední [Kč]3.025 + 5922.054 + 551
Mřížka v masce chladiče [Kč]4356-
Přední/zadní tlumič [Kč]3.968/3.563-
Průměrná hodinová sazba v servisu [Kč]847787
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]26.64923.251
Všechny ceny v kolonce servis jsou uváděny s DPH
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/3/125/3/12
Prodloužená záruka5 let (7.464 Kč)5 let/200.000 km (9.190 Kč)

Jak už to u vozů japonských značek bývá, také u CX-3 jsou jednotlivé stupně výbavy pevně stanovené, u vyšších verzí si lze připlatit jen za drobnosti jako navigační systém nebo metalický lak. Jestliže tak chcete třeba mlhovky, musíte sáhnout až po verzi Attraction za 489.900 Kč. Naopak u Renaultu si lze s výbavou hrát, mnohé příplatky jsou navíc velice levné. Navigace přijde jen na 10.000 Kč, vyhřívané přední sedačky na 5.000 korun.

Renault je cenově výhodnější i v případě servisních nákladů. Sledované náhradní díly jsou u francouzského SUV levnější, už v základu pak Captur nabízí pětiletou záruku, byť omezenou jen na 100.000 kilometrů. Zvýšení možného dojezdu na 200.000 kilometrů přijde na 9.190 korun, u Mazdy pětiletá záruka stojí 7.464 korun.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮMazda CX-3Renault Captur
Základní cena79
Standardní výbava a příplatky78
Servis68
Záruky88
Průměr7,008,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál…

 
Technické údaje
Motor Mazda CX-3 2.0 Skyactiv-GRenault Captur 1.2 TCe
Typ motoru: zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19981197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 600087 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 204 / 2800205 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 910.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 4.9 / 5.96.8 / 4.7 / 5.5
Emise CO2:137125
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1260377 / 1235
Objem nádrže (l):4845
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1155 / 5351202 / 542
Rozměr pneu:215/60 R16205/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 42754122
b) šířka (mm): 17651778
c) výška (mm): 15351566
d) rozvor (mm): 25702606
e) rozchod vpředu (mm): 15251531
f) rozchod vzadu (mm): 15201516
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1080860 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800600 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10001010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940890
k) šířka vpředu (mm): 14001380
l) šířka vzadu (mm): 13501380
délka sedáku vpředu (mm): 450470
délka sedáku vzadu (mm): 430500
výška opěradla vpředu (mm): 680650
výška opěradla vzadu (mm): 620560
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Mazda CX-3 vs. Renault Captur – Sportovní,…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Euro NCAP 2015: Mazda CX-3 – Čtyři hvězdy pro japonskou krásku Euro NCAP 2015: Mazda CX-3 – Čtyři hvězdy pro japonskou krásku

Dva vozy z posledního vydání nárazových testů Euro NCAP…

O Mazdu CX-3 je zájem, automobilka se bojí nedostatečné výrobní kapacity O Mazdu CX-3 je zájem, automobilka se bojí nedostatečné výrobní kapacity

Malé SUV CX-3 z dílny automobilky Mazda se vyrábí v jejím…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík. Překvapila ho síla mandátu

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík.…

Martin Malík označil zvolení novým předsedou Fotbalové asociace ČR za vítězství pro celý český fotbal, ne za…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…