16.6. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Mazda CX-3 vs. Renault Captur – Sportovní, nebo nejprodávanější?

 

Mazda CX-3 i Renault Captur letos prošly větším či menším faceliftem. Co změny přinesly? A které z těchto malých SUV se více povedlo? Odpovíme tradičním pátečním srovnávacím testem.

Malá SUV, tedy ta s délkou kolem 4,1 metru, jsou v posledních letech v Evropě velkým fenoménem, jejich prodeje rostou do nebeských výšin, a tak i výrobci přicházejí se stále dalšími zástupci tohoto segmentu. Mezi tahouny růstu segmentu patří Renault Captur, který je na starém kontinentu nejprodávanějším malým SUV. Zda si tento titul zaslouží, jsme zjišťovali v porovnání s Mazdou CX-3.

Obě auta spojuje fakt, že letos prošla modernizací. U Capturu sice nastala v polovině životního cyklu, a tak by se daly očekávat výrazné změny, jeho stabilní prodejní růst a neustávající obliba mezi zákazníky ale znamenají, že došlo spíše k ladění detailů. Renault jen omladil vzhled a přidal novou výbavu. Ani CX-3 se radikálně nezměnila, Mazda své vozy kontinuálně vylepšuje, a tak se její malé SUV letos dočkalo několika mírných změn po dvou letech v prodeji.

Proti sobě jsme postavili vozy se zážehovým motorem, který je v segmentu stále populárnější. Jelikož se benzinová nabídka obou soupeřů protíná u jediného agregátu, byl výběr z nabízených pohonných jednotek jednoduchý. Zkoušenou CX-3 pohání základní atmosférický čtyřválec 2.0 Skyactiv-G (88 kW a 204 N.m), zatímco Captur má pod kapotou přeplňovaný čtyřválec 1.2 TCe (87 kW a 205 N.m). Bohužel v poslední době nemáme štěstí na vybíraná auta v testu (viz nedávné srovnání Fordu Mondeo s Opelem Insignia), a tak nám jedno z aut dorazilo s manuální převodovkou a druhé s automatem. V hodnocení tak s tímto rozdílem budeme počítat.

Za cenu CX-3 Captur i s automatem

Právě různorodost testovaných exemplářů lze vidět už při pohledu do ceníků. Základní cenovka konkrétních zkoušených aut je vlastně stejná. Zatímco Mazda začíná s 2.0 Skyactiv-G na částce 399.900 korun, Renault přijde na 397.900 korun. Jenže v jeho ceně je už započítaná šestistupňová dvouspojková převodovka EDC, za níž se připlácí rovných 30.000 korun. Bez něj tak Captur s 1.2 TCe (87 kW) stojí 367.900 korun.

Automat lze za příplatek 45.000 korun dokoupit také k CX-3, ale to až u třetího stupně Attraction. A v takovém případě kombinace dvoulitru s 88 kW a šestistupňové automatické převodovky přijde na 534.900 korun. A to je s ohledem na velikostní kategorii Capturu a CX-3 opravdu hodně. Za takovou částku máte už Captur s dvanáctistovkou a manuálem v luxusní verzi Initiale Paris (519.900 Kč), které nechybí kožené čalounění nebo navigace.

Captur přitom boduje už základní výbavou. Za 367.900 korun nabízí tempomat, 16palcová kola z lehkých slitin nebo přední mlhovky, které Mazda má až ve vyšších stupních výbavy. CX-3 je naopak vybavena čelními, bočními a hlavovými airbagy, zatímco u Capturu se u všech verzí musíte spokojit s levnějším řešením v podobě čelních a bočních airbagů, které jsou navrženy tak, aby při nárazu chránily hrudník i hlavu osob vpředu.

Pořizovací nákladyMazda CX-3Renault Captur
ZÁKLADNÍ CENA
Motor2.0 Skyactiv-G/88 kW1.2 TCe/87 kW
Stupeň výbavy/cenaEmotion/399.900 KčZen/367.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy64
Centrální zamykání s dálkovým o. [Kč]SS
Elektricky ovládaná okna - přední/zadní [Kč]S/SS/S
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka [Kč]S/-S/S
Klimatizace [Kč]manuálnímanuální
Kola16" ocelová16" hliníková
Metalíza [Kč]13.90012.500
Palubní počítač [Kč]SS
Rádio [Kč]SS
Navigace [Kč]-10.000
Tempomat [Kč]-S
Multifunkční volant [Kč]SS (kožený)
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]21.551/18.5487.393/2.319
Přední/zadní nárazník [Kč]9.908/9.2477.409/6.659
Přední blatník [Kč]4.0904.430
Čelní sklo [Kč]14.0096.009
Brzdové destičky přední [Kč]3.025 + 5922.054 + 551
Mřížka v masce chladiče [Kč]4356-
Přední/zadní tlumič [Kč]3.968/3.563-
Průměrná hodinová sazba v servisu [Kč]847787
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]26.64923.251
Všechny ceny v kolonce servis jsou uváděny s DPH
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/3/125/3/12
Prodloužená záruka5 let (7.464 Kč)5 let/200.000 km (9.190 Kč)

Jak už to u vozů japonských značek bývá, také u CX-3 jsou jednotlivé stupně výbavy pevně stanovené, u vyšších verzí si lze připlatit jen za drobnosti jako navigační systém nebo metalický lak. Jestliže tak chcete třeba mlhovky, musíte sáhnout až po verzi Attraction za 489.900 Kč. Naopak u Renaultu si lze s výbavou hrát, mnohé příplatky jsou navíc velice levné. Navigace přijde jen na 10.000 Kč, vyhřívané přední sedačky na 5.000 korun.

Renault je cenově výhodnější i v případě servisních nákladů. Sledované náhradní díly jsou u francouzského SUV levnější, už v základu pak Captur nabízí pětiletou záruku, byť omezenou jen na 100.000 kilometrů. Zvýšení možného dojezdu na 200.000 kilometrů přijde na 9.190 korun, u Mazdy pětiletá záruka stojí 7.464 korun.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮMazda CX-3Renault Captur
Základní cena79
Standardní výbava a příplatky78
Servis68
Záruky88
Průměr7,008,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Řada skandálů firmou Uber neotřásla. Taxislužbě klesla ztráta Řada skandálů firmou Uber neotřásla. Taxislužbě klesla ztráta

Provozovateli alternativní taxislužby Uber Technologies…

Tajfun Hato zpustošil jih Číny. Byl nejsilnějším za posledních 53 let Tajfun Hato zpustošil jih Číny. Byl nejsilnějším za posledních 53 let

Na dvanáct vzrostl počet obětí, které si na jihu Číny…

Cesty prezidenta Zemana po krajích nejsou součástí volební kampaně, tvrdí Ovčáček Cesty prezidenta Zemana po krajích nejsou součástí volební kampaně, tvrdí Ovčáček

Instituce dohlížející na hospodaření stran a uchazečů…

Zápisník Adély Čabanové: Máme se na co těšit Zápisník Adély Čabanové: Máme se na co těšit

Za dva měsíce bude po sněmovních volbách. Za pět měsíců…

 
Technické údaje
Motor Mazda CX-3 2.0 Skyactiv-GRenault Captur 1.2 TCe
Typ motoru: zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19981197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 600087 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 204 / 2800205 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 910.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 4.9 / 5.96.8 / 4.7 / 5.5
Emise CO2:137125
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1260377 / 1235
Objem nádrže (l):4845
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1155 / 5351202 / 542
Rozměr pneu:215/60 R16205/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 42754122
b) šířka (mm): 17651778
c) výška (mm): 15351566
d) rozvor (mm): 25702606
e) rozchod vpředu (mm): 15251531
f) rozchod vzadu (mm): 15201516
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1080860 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800600 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10001010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940890
k) šířka vpředu (mm): 14001380
l) šířka vzadu (mm): 13501380
délka sedáku vpředu (mm): 450470
délka sedáku vzadu (mm): 430500
výška opěradla vpředu (mm): 680650
výška opěradla vzadu (mm): 620560
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Mazda CX-3 vs. Renault Captur – Sportovní,…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát

Přestavba sériového vozu Nissan GT-R zahrnuje jako…

Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního? Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního?

Japonský výrobce automobilů Mazda si nechal patentovat…

 



Euro NCAP 2015: Mazda CX-3 – Čtyři hvězdy pro japonskou krásku Euro NCAP 2015: Mazda CX-3 – Čtyři hvězdy pro japonskou krásku

Dva vozy z posledního vydání nárazových testů Euro NCAP…

O Mazdu CX-3 je zájem, automobilka se bojí nedostatečné výrobní kapacity O Mazdu CX-3 je zájem, automobilka se bojí nedostatečné výrobní kapacity

Malé SUV CX-3 z dílny automobilky Mazda se vyrábí v jejím…

 



 
Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

Včera

Volkswagen představuje už dlouho dopředu avizovaný malý crossover T-Roc, kterým vstoupí do stále sílící kategorie.




Blesk.cz

Očima Františky: Krainová návrhářkou? Je to realita, nebo iluze?

Očima Františky: Krainová návrhářkou? Je to realita,…

V tuzemských společenských magazínech je Simona Krainová nejfrekventovanější českou modelkou, přestože…

Mladá Chorvatka se přiznala k založení požáru: Byla to pomsta Srbům

Mladá Chorvatka se přiznala k založení požáru: Byla…

Chorvatští hasiči pokračují v boji s řadou požárů, které v posledních dnech ničí rozsáhlou oblast podél…

 

iSport.cz

Jandač po prohře od Slovenska: Góly chybí, trápí nás to dlouhodobě

Jandač po prohře od Slovenska: Góly chybí, trápí nás…

Vyzkoušel si nové chlapce, trenér hokejové reprezentace Josef Jandač byl s projevem svého týmu ve středečním…

Slavia - APOEL 0:0. Konec nadějí na LM, domácím zbývá Evropská liga

Slavia - APOEL 0:0. Konec nadějí na LM, domácím…

Fotbalisté Slavie Praha na druhý postup do základní skupiny Ligy mistrů nedosáhli. Český šampion v odvetě…

 

Reflex.cz

Stokilometrový trek divokou přírodou aneb Mongolským Altajem až k Pěti svatým

Stokilometrový trek divokou přírodou aneb Mongolským…

Mongolsko je známé hlavně pro své nekonečné pouště, ale najdete tu i pravý opak. Hory porostlé bohatou květenou,…

Ivan Mládek: Za texty mi vyhrožovali vytržením jazyka, vypíchnutím očí i zabitím

Ivan Mládek: Za texty mi vyhrožovali vytržením…

Bez písniček Ivana Mládka (75) a jeho Banjo Bandu by bylo dětství mé generace rozhodně chudší. Vždycky mě…