Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mazda CX-5 2,0 G AT – Nebeský aktivista

Málokdy se objeví tak důkladně nové auto. Motor, převodovka, podvozek i design jsou u Mazdy CX-5 navrženy od základu jinak.
Zpět na článek
24. 4. 2012 08:29
24. 4. 2012 09:17
12. 5. 2012 09:20
24. 4. 2012 09:23
24. 4. 2012 10:06
24. 4. 2012 10:40
24. 4. 2012 11:04
24. 4. 2012 09:39
24. 4. 2012 11:12
24. 4. 2012 09:48
24. 4. 2012 10:07
24. 4. 2012 23:23
24. 4. 2012 10:11
24. 4. 2012 14:21
24. 4. 2012 12:57
24. 4. 2012 13:13
24. 4. 2012 13:53
24. 4. 2012 19:11
24. 4. 2012 23:14
24. 4. 2012 20:13
24. 4. 2012 20:44
25. 4. 2012 08:15
27. 4. 2012 00:34
24. 4. 2012 20:42
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
24. 4. 2012 22:06
24. 4. 2012 23:31
25. 4. 2012 08:05
25. 4. 2012 09:05
25. 4. 2012 13:51
26. 4. 2012 15:42
27. 4. 2012 23:00
3. 5. 2012 13:57
26. 4. 2012 21:26
3. 6. 2012 21:29
24. 4. 2012 02:12
Povedená Mazda
Mazda CX-5 vypadá jako rozumné, střízlivé auto s příjemnou motorizací (atmosférickým benzínovým motorem), až na typické japonské omezení výbav. :yes:
Přeji Mazdě, ať se dostane z problémů (finančních), které ji poslední dobou trápí. Skyactiv jí snad pomůže. Byla to vždy automobilka, která šla tak trochu vlastní cestou. ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
24. 4. 2012 08:40
Re: Povedená Mazda
Myslim ze to maji dobre rozjete. V Japonsku prodali za prvni mesic 8000 misto 3000 predpokladanych kusu. Z toho 3/4 v dieselu . . . Bravo Mazda, bravo Sky-D.
24. 4. 2012 09:41
Re: Povedená Mazda
Diesel uz je taky skladem v CR, manual i AT. Snad se prodeje rozbehnou i tady, konecne... U nas zatim Mazdu kazdy uznava, ale nikdo si ji nekoupi.
Avatar - KANKUNEN
24. 4. 2012 07:10
Mě překvapila
byl jsem se svézt s dieslem v automatu a musím říct, že se mi jelo velmi dobře a je to nejlepší auto ve třídě. V přímem srovnání s DSG je převodovka komfortnější, DSG v Superbu pouští otáčky motoru tak dolů, že dochází k znatelným vibracím v interiéru a naopak podřazuje příliš brzo, když chceš pomalu vyjet ze zatáčky. Mazda pouští otáčky stejně nízko, ale absolutně bez rušení. Při jízdě pod plným plynem je DSG rychlejší. Výběr dieslu se mi nevyplatí finančně a navíc při pomalé jízdě je benzínový motor neznatelný, ale diesel je prostě přesvědčivější a že je trochu slyšet při zrychlování z nízkých otaček vynahradí to, že umí zrychlovat na šestku bez zbytečného podřazování. Ještě vyzkouším manuál.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Choochoo
24. 4. 2012 07:52
Re: Mě překvapila
Nemuzu jinak, motor, prevodovka, podvozek, design :yes: A to se v porovnani s konkurenci da ocekavat vzhledem k technice vysoka spolehlivost ;-) Ceho vice si muze zakaznik zadat >:D :yes: Jojo, japonce vzdy v prvni rade :yes:
Avatar - KANKUNEN
24. 4. 2012 08:21
Re: Mě překvapila
Když to jde, protože bych rád kombinaci kůže látka a tohle auto to neumí. Nechci sedět na kůži, ale nejsilnější motor je jen v kůži. Pokud nová šestka nesplní požadavky, že chci nejsilnější naftu, polokůži a Bose, skončím ve Fordu.
24. 4. 2012 09:49
Re: Mě překvapila
To je skoda reci, malem jsem zurivosti rozkousal cenik. Priplatek za nejvyssi vybavu je pouze 25 tisic, ale neni u dostupna i motorizace, kterou chci. Takhle si musis vybrat mezi mene vybavenym modelem, anebo modelem ktery nechces (nevyuzijes).

Jinak s tou sestkou mi mluvis z duse, cekam na ni jako na smilovani. Asi pojedu s holkou na romanticky vylet v rijnu do Parize (to jeste nevi, ze tam bude tehdy nahodou autosalon). >:-[]
24. 4. 2012 11:05
Re: Mě překvapila
Jen se zeptam, a třeba v Německu nebo jinde v Evropě ta požadovaná kombinace není k dispozici? Neomezoval bych se na český trh.
25. 4. 2012 10:34
Re: Mě překvapila
V Německu je to stejné. 129 kW diesel jen ve výbavě Sports-Line. Ale za to tam mají na CX-5 pěkné slevy.
24. 4. 2012 10:29
Re: Mě překvapila
Jsem zvědavý právě na srovnání s novou Kugou...a 1,6Ecoboostem....jinak Mazda :yes:
24. 4. 2012 21:15
Re: Mě překvapila
Takových teoretiků co by si vše koupili kdyby .... je plný každý fórum. Tak jezděj ve starym pekáči, protože pro ně nikdo nevyrábí auto >:D A u Fordu ti zase nebude vyhovovat cena ... a tak pořád dokola >:D Hlavně si najít nějaký pseudodůvod >:D
25. 4. 2012 07:29
Re: Mě překvapila
Čeho více si může zákazník žádat? No tak třeba nějakého motoru. Myslím s tím pořádným výkonem. Už několikrát v minulosti jsem se při koupi nového auta na Mazdu koukal, ale vždy mě odradily ty čajíčky pod kapotou. Např. Mazda 6 - auto střední třídy, které si hraje na řidičský vůz. Hm, řidičský vůz a nejsilnější motor má 132 kW z objemu 2,2, a to je prosím diesel, takže ne. Benzín snad jen 125 kW z objemu 2,5! Je to prostě podmotorované. To je vše, co vidím v ceníku českého dovozce. Tím je pro mě Mazda zabitá.
25. 4. 2012 11:45
Re: Mě překvapila
Jo, s tím souhlasím. Chybí jim silnější motory. A u šestky je to hodně cítit.
1. 6. 2012 19:45
Re: Mě překvapila
No, počet koníků není až důležitý - mnohem důležitější je kroutící moment a 400Nm není opravdu málo. Svezli jste se s tím autem? Nebo váš zájem ochabnul už při pohledu do ceníku?
2. 6. 2012 16:19
Re: Mě překvapila
Samozřejmě, že jsem s 2,5 litrem jezdil. 400 Nm má možná v tvých snech - má téměř polovinu. A možná tě to překvapí, ale při předjíždění skutečně záleží na výkonu, pokud máš zařazený správný převodový stupeň (a převodovka vůbec nějaký použitelný má) - už jen z toho důvodu, že otáčky a moment se na převodech mění, výkon zůstává (ztráty zanedbávám). Vysoký točivý moment dieselových motorů je k ničemu, když k nim máš dlouhou převodovku. Na kolech budou mít ve skutečnosti podobné hodnoty.
2. 6. 2012 16:49
Re: Mě překvapila
Aha, ten benzín opravdu nesplňuje očekávání, ale diesel v nejsilnější specifikaci je opravdu příjemný a svižný auto (asi ne tak, jak tabulky slibují). Zátah je opravdu pořádný a při sešlápnutí plynu, při jakémkoliv převodovém stupni, má motor sílu. Pokud někdo preferuje benzín, tak mu 6 pořádně svižný svezení nenabídne, ale diesel si myslím dokáže uspokojit většinu běžných řidičů.
24. 4. 2012 08:29
spotřeba
teda pokud ten dvoulitr s automatem jezdí opravdu za 7 - 8 l na sto tak to je opravdu geniální pokrok. To je skoro na úrovni obdobných dieselů. Rozdíl je maximálně do 1 litru. Dřív by takové vysoké auto v této vražedné kombinaci motor-převodovka bralo 10- 11. Bravo mazda. :yes:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - WinDiesel
24. 4. 2012 08:37
Re: spotřeba
Tento motor je jiste dobry ale diesel je jeste lepsi. A pak, opatrne, redakce auto.cz je znama svym nepratelskym postojem k dieselum, takze bych to radsi prvne vyzkousel a potom by se videlo. V kazdem pripade je benzin, jakkoli dobry, proti sky-d slaboucky.
24. 4. 2012 09:17
Re: spotřeba
Mi tedy nepřijde ten benzínový motor slaboučký, parametry jsou velice slušné. Ale tady se asi setkávají 2 jiné světy..nám do baráku nesmí nafta, k tobě zase benzin :-)
Avatar - WinDiesel
24. 4. 2012 20:14
Re: spotřeba
Vyzkoušej diesel a pochopíš. Rozdíl 2 tříd. Ale, před benzínem taky klobouk dolů, dobrá atmosféra !
12. 5. 2012 09:20
Re: spotřeba
Možná to není nepřátelský postoj, ale objektivní hodnocení. Benzínový motor se prostě k osobnímu autu více hodí.
24. 4. 2012 09:23
Re: spotřeba
Namerene udaje jsou paradni. A to si vemte, ze to je automat, ctyrkolka a ma to 19 kola. To vse dohromady zvysuje spotrebu tak o 2 litry oproti verzi manualu, 2wd a 17 kolum, ktera je take o dost levnejsi.
Avatar - kari.laz
24. 4. 2012 10:06
Re: spotřeba
Jasně a kdyby to náhodou někdo obul do šestnáctek, tak je z toho perpetuum mobile >:D
Zase tomu moc fandíš. Za pět ti benzínový dvoulitr se 118KW jezdit nebude ani v Mazdě.

Na druhou stranu nutno podotknout, že spotřeba je v tomto testu naprosto úžasná.
24. 4. 2012 10:40
Re: spotřeba
mám vyskúšané na benzínovom automate, na 19" kolách, na CX-5, čo mala najazdnených cca 1500 km
jazdil som mimo mesta, trasa dlhá 50 km, s prejazdom cez niekoľko dedín, dodržiavanie predpisov a spotreba:
5,7 l/100 km :yes:
24. 4. 2012 11:04
Re: spotřeba
za 5 ne, ale 6 proc ne...
24. 4. 2012 09:00
Japonska mazda
Kedysi som jazdil na mazdach este 323 aj 626 vtedy to boli dobre auta.... dnes mam pocit ze mazda ako keby zaspala dobu..... hlavne v designe.....

asi by som ostal pri mojom bmw

to vnutro sa mi tiez zda povedome....... ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - jj_de
24. 4. 2012 11:38
Re: Japonska mazda
"dnes mam pocit ze mazda ako keby zaspala dobu..... hlavne v designe....." ... si snad robis *:)
24. 4. 2012 21:53
Re: Japonska mazda
mal si len potrebu nam vsetkym povedat,ze mas teraz bmw?
1. 6. 2012 22:50
Re: Japonska mazda
Blahoželám k BMW... ako tak čítam to, čo si napísal, tak je to pre teba značka ako vyšitá... vieš, to si kupujú len skutoční znalci... ako tých 85%, čo sa vyjadrilo, že ich BMW má predný pohon >:D ... tak pozor na tú nedotáčavosť >:-[] .
24. 4. 2012 09:10
Jak se bude prodávat ?
V Evropě i u nás budou s největší pravděpodobností prodeje o dost slabší, jak ve zbytku světa. Tohle auto je opravdu vynikající a po vyzkoušení ( také benzín s automatem ) to mohu jen potvrdit. Hlavně mě překvapil ten automat, opravdu perfektní, a to jsem "skalní" zastánce "šaltrpáky" :-) . Problém nebude ani tak v omezené možnosti si auto poskládat podle vlastních představ, což je dáno hlavně místem výroby a s tím související logistikou. Kvalita bude špičková, ale koho to dnes zajímá? V Evropě se bude dál prodávat Tiguan, Yeti, IX35 a překvapivě Qashqai a navíc jlavně v předokolce. Problém je v tom, že většinu aut kupují lidé, co jim vůbec nerozumí. Koupí to, co většina, protože to tím pádem přece bude dobrý. Když budou kupovat pračku za 10t., budou se o záruku a spolehlivost zajímat podstatně víc, jak při koupi auta za 500t. Tohle mě nepřestává překvapovat.
Jinak CX5 :yes:
Rozbalit vlákno
19
24. 4. 2012 09:28
Re: Jak se bude prodávat ?
:yes: :yes: :yes:
Akorat bych nekritizoval lidi kupujici predokolky, protoze to je legitimni poptavka i u crossoveru. Osobne bych taky bral radeji dvoukolku (cena, spotreba).
24. 4. 2012 09:41
Re: Jak se bude prodávat ?
Jezdím dost na hory, 4kolka se hodí i na chatu, ale i tak bych si jí dost rozmýšlel. Přecijen kolikrát to člověk využije.. Proti hraje dynamika, spotřeba a cena..asi bych bral taky dvoukolku
24. 4. 2012 09:57
Re: Jak se bude prodávat ?
Mě lidi, co kupují SUV ve 4x2 nevadí, jen mi to moc nejde do hlavy. Proč? Kvůli vyššímu posezu? Nic jiného mě nenapadá ( pak je příplatek za vyšší sezení dost vysoký ). Spotřeba? Nebude zase o tolik větší. Snížit jí by šlo nejlépe koupí nějakého klasického nižšího auta.
A kolikrát člověk využije čtyřkolku? Někdo opravdu hodně zřídka. Ale to samé platí o rezervě. Kolikrát ročně píchneš? Když se ti to ale stane, tak se ti rezerva hodí a vozíš jí zbytečně celý rok. A celý rok ti zvyšuje spotřebu, protože něco váží :-)
Já osobně bych SUV buď potřeboval a pak bych ho koupil s 4x4, nebo nepotřeboval, a pak bych koupil úplně něco jiného. Ale třeba časem změním názor :-) Podle mě většina lidí, co koupí SUV ve dvoukolce to SUV prostě jen chtěj. Nic racionálního v tom asi nebude.
24. 4. 2012 10:04
Re: Jak se bude prodávat ?
Ale jooooo noooo, to vis, ze je to modni vec. Hlavne ty mestska SUV. Tam se to opravdu nehodi a uz vubec ne ve 4kolce.
24. 4. 2012 10:05
Re: Jak se bude prodávat ?
bude to kombinace faktorů... příjemnější nastupování, větší přehled daný vyšším sezením, image SUV, pro někoho vzhled, pocit bezpěčí :-) Pokud zároveň dotyčný ví, že 4x4 opravdu nevyužije, proč si ho nekoupit ve dvoukolce, že. I když nevím, připadal bych si pak poloviční... za pasem naleštěná pětačtyřicítka a v ní slepý....
24. 4. 2012 10:06
Re: Jak se bude prodávat ?
Hezký přirovnání s těma slepejma :-)
24. 4. 2012 10:08
Re: Jak se bude prodávat ?
jj, tak on kamarád má americkou CX-7 4x2 z dovozu a když stojí vedle mý 4x4, tak se prostě nemůžu zbavit dojmu, že trochu klame tělem, že to není ono :-)
24. 4. 2012 15:57
Re: Jak se bude prodávat ?
jsem si tak vzpomněl, každé ráno jezdím kolem jednoho baru, kde mají na tabuli heslo"Nealkoholické pivo je první krok k nafukovací panně."

jinak tahle Mazda se fakt povedla, taky jsem zkusil benzín s AT a jen bych opakoval tvůj první příspěvek v tomhle vlákně, mám úplně stejné pocity
24. 4. 2012 11:41
Re: Jak se bude prodávat ?
Protože vyšší světlá výška. Trakce se dá dycky nějak vyřešit, ale orvat nárazník, prorazit vanu nebo výfuk hodně zamrzí.
Ale samořejmně taky ti co prostě chou SUV a být in a spousta dalších důvodů.
24. 4. 2012 11:53
Re: Jak se bude prodávat ?
Já mám hodně nízký auto a nic jsem zatím neprorazil ... naštěstí :-) .... Já bych řek, že to bude hlavně o ceně. Sice nepotřebuju SUV, ale chci ho (Ranault to v reklamě trefil :-)... ).
Já to ale neodsuzuju, naopak. Když z toho auta bude mít dotyčný radost, tak proč ne :-)
24. 4. 2012 12:44
Re: Jak se bude prodávat ?
Asi je otázka kudy kdo jezdí. Taková polňačka s vymletým štěrkem po přivalovém déšti, nebo poctivě vyjeté koleje na lesní cestě, to už je s kombíkem k zamyšlení.
24. 4. 2012 12:58
Re: Jak se bude prodávat ?
To určitě. Ale pokud tam člověk jezdí z nějakých důvodů ( třeba příjezdovka k domu), tak na suchu problém s adhezí nebude, ale za mokra by být mohl. Pak už by se 4x4 hodilo, samozřejmě s tou světlou výškou.
Já měl podobný problém. Bydlím v hůř přístupném místě a v zimě je cesta hodně zavátá, tak jsem hledal auto s 4x4 a hlavně s co největší světlou výškou. A kupodivu ta světlá výška u současných SUV není nijak veliká (nad 200 aby člověk pohledal). Nakonec jsem kupoval Forestra, právě kvůli té světlé výšce.
24. 4. 2012 13:28
Re: Jak se bude prodávat ?
ja mam taky mazdu 3, byt ne mps. celkem pravidelne skrtam obrubniky pri parkovani, casto mam taky smulu na bouly v ceste ktere mi skrtnou cely podvozek...suv jsem nikdy neprijimal, ale postupem casu mi to dava stale vetsi a vetsi smysl. hlavne takhle povedene jako CX5. jeste je pro mne dulezite jak se bude chovat diesel na dalnici, protoze jinak horsi aerodynamika u suv dela pri 130-150 km/h svoje.
24. 4. 2012 14:31
Re: Jak se bude prodávat ?
Tak na zasněženou příjezdovku je sněžná fréza :-) Ale chápu pointu.
Ale myslel jsem že moderní SUV bude mít světlou výšku víc jak 200, budu se muset víc koukat kolem sebe.
Avatar - Blue Sun
24. 4. 2012 15:21
Re: Jak se bude prodávat ?
Ona ta SUV mají třeba 200 mm pod karoserií, ale už méně mezi diferenciálem a zemí, nebo pod motorem. Problémem může být i vedení výfukového potrubí (za rouru pod motorem bych vraždil).
24. 4. 2012 22:11
Re: Jak se bude prodávat ?
To je důsledek toho, že není snadné zkombinovat velkou světlou výšku a dobré jízdní vlastnosti na silnici. Aby to skutečně fungovalo, musíš mít většinou stavitelný podvozek. A dále je tu fakt, že většina zákazníků velkou světlou výšku nevyužije. Je to vidět třeba na velkém allroadu, který dnes také nenabízí tolik, kolik měl na začátku. I přes stavitelný podvozek. Dnes ti nabídne "jen" 185 mm oproti 208 mm první generace. Takový Cayenne se stavitelným podvozkem nabídne až 273 mm.
Avatar - Choochoo
24. 4. 2012 15:11
Re: Jak se bude prodávat ?
Na druhou stranu z nizsich prodeju plynou nizsi ceny, coz urcite nebude potencionalnim zakaznikum vadit. Za me teda at si klidne dobrovolne kdo chce radsi kupuje krale >:D "absolutně odladěný vůz, motorizace, převodovky, ergonomie, image, to vše jasně přebíjí všechny své konkurenty". Toho z venku rozslapleho zabaka [odkaz] s nevykonnymi a sypajicimi se neuspornymi motory na svuj objem, s vykuchanymi dily ze vseho mozneho jako je pristrojovka z Golfa plus a vse nabastlene na uni platformu, diky ktere by to melo stat snad polovinu >:D :yes: Popravde uz jen uni kliky na 20 typech aut mi prijdou odporne, natoz pul auta ;-)
Zajima, jestli nove nafty Mazdy budou aspon tak dobre, usporne jako Hondacke ;-)
24. 4. 2012 16:00
Re: Jak se bude prodávat ?
no uplne si nemyslim, ze by hondacka nafta 2,2 byla nejak extra usporna.
Avatar - Choochoo
24. 4. 2012 22:33
Re: Jak se bude prodávat ?
Myslis starou nebo novou? ;-) Nova s o litr mensi spotrebou v Civicu najde jen tezko soupere ;-) Nova 1,6 bude teprve to prave pro porovnani aktualniho vyvoje ;-) Verim ale ze Mazda jde spravnym smerem a drzim pesti :yes: Technicky vyspela konkurence urcite potesi a motivuje.

Porovnej novou(upravena minula generace) 2,2i-DTEC vs [odkaz] s 1,6 a 2,2.
město 5,1 - 5,2
mimo město 3,7 - 3,9
kombinovaná 4,2 - 4,4
24. 4. 2012 09:39
A je to tady
Dnes to nebude bravo Mazda, ale Mazdo, dekujeme. Po dlouhe dobe konecne nekdo posunuje technicke moznosti o kus dopredu.

Co nastve, je skutecnost, ze na kazdou CX5 se vztahuje dovozove clo z Japonska, ktere to auto zdrazuje o desitky tisic korun. Za tohle clo, chranici kvalitativne kulhajici evropske automobilky, ti EU dekujeme. Diky tomu bude prostor pro vyjednani slevy minimalni. No nic, ber to jako prirazku za kvalitu.
Rozbalit vlákno
3
24. 4. 2012 10:40
Re: A je to tady
Můžeš mi napsat, čím Mazda posunuje po dlouhé době technické možnosti o kus dopředu? To ti stačí kouzelné, mnohokrát zmiňované slůvko SkyActiv?
24. 4. 2012 11:12
Re: A je to tady
Jde o to, ze Mazda nejde cestami, ktere se za par let mozna ukazou jako slepe, ale snazi se do maximalni mozne miry vyuzit potencialu soucasnych technologii. Testovany benzinovy dvoulitr je dnes asi nejlepsi sveho druhu. Proste benalova klasika bez turba, ktera jen jede a jede, a to za spotrebu dieselu u jinych.

Stejne takmazdi diesel bude ve sve kategorii jen stezi hledat konkurenci v ramci mainstreamu.

Samotnou kapitolou jsou manualni prevodovky, ktere jsou vyslechteny k dokonalosti. Neznam lepsii ani u premie.

Ale i tak nejvetsi uspech vidim v trvalem snizovani hmotnosti za soucasneho zvysovani bezpecnosti. Touhle cestou jde skutecne jen par vyrobcu.
24. 4. 2012 11:14
Re: A je to tady
No tiez som najprv neveril tomu slovu Sky Active, porovnal som vykon s Hyundai ix35, a neboli tam velke rozdiely. Porovnal som vahu s ix35 a neboli tam velke rozdiely.
Ale Sky Active je hlavne asi o tom ze pri rovnakom vykone ako ma konkurencia je spotreba citelne nizsia, hlavne asi u beniznovych motorov. (Este by ma zaujimala spotreba s vypnutym ISG, lebo ja tomu prilis neverim zeby to neskodilo vozidlu viac ako sa usetri na spotrebe :-) ).

Kombinovana spotreba u benzinaku 4x4 oproti dieselu od ix35 vyssia len o 0,6L to je uz dost "Active" :-) .

P.S. Predajca mi povedal ze Mazda CX-5 ma rovanky vnutorny piestor ako Mazda CX-7 a pritom ma vacsi kufor (pricom CX-7 je myslim o 20 cm dlhsia). Ja som tomu neveril, zobral som meter a zmeral som a naozaj, vnutorny priestor je rovnaky na dlzku, vysku po strop od sedaka na zadnych sedadlach... a kufor naozaj vacsi, aj to je mozno "Active" oproti CX-7 :-).
Avatar - iudex
24. 4. 2012 09:48
CHYBA
V technických údajoch sa vlúdila chybka: výkon nie je 188 kW (hoci by to iste potešilo >:-[] ), ale 118 kW.
Rozbalit vlákno
3
24. 4. 2012 10:07
Re: CHYBA
no to by v téhle lehké CX-5 jelo pěkně :-) to bych klidně za CX-7 měnil >:-[]
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
24. 4. 2012 10:08
Re: CHYBA
Grafici se uklepli, hmotnost jsem zase já omylem převzal z Mazdy3, a to je opravdu jiná váhová kategorie :-)
24. 4. 2012 23:23
Re: CHYBA
Mimochodem, tentokrát jsou fotky slabší. Některé vypadají, jak kdyby jste je fotili telefonem. S ne zrovna moc dobrým fotoaparátem.
24. 4. 2012 09:52
Chyba v technickych parametroch
Dobry den, mate chyby v technickych parametroch, hlavne vykonv v kW nesedi, ma tam byt 118 kW :-) a potom nesedi este napr. pohotovostna hmotnost.

[odkaz]
20CZ.pdf

Inac CX-5 je skvele auto, jazdil som s nim s benzinom automatom, a skvele sedi na ceste, clovek ma pocit ako by siel v beznom sedane a nie vo vacsom SUV, skvela ovladatelnost. Trochu ma prekvapuje udaj ze nosnost strechy je iba 50 kg. To zvyknu mate male auticka ako Hyundai i10 alebo podobne, som zvedavy ako dopadnu crash testy.
Mne osobne automat nesedel pretoze preradoval do velmi vysokych otacok, aj ked som stlacil plyn len na 70%. Takze si pockam na manual a otestujem ho, ale zda sa ze u tohto vozu ako jedineho by vystacil aj benzinovy motor (myslim medzi benzinakmi do 2,0). Ked som skusal Hyundai ix35 to bola katastrofa, strasne slaba dynamika pri rozbiehani.
Este jedno male minus chyba mi tam prepinanie rezimov FWD, Auto a LOCK (4x4) ako to ma napr. Hyundai ix35, ocenil by som mat moznost volby 4x4 nastalo napr v zime v snehu, alebo niekde v blate.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
24. 4. 2012 10:05
Re: Chyba v technickych parametroch
Máte pravdu, opraveno :-)
24. 4. 2012 20:20
Re: Chyba v technickych parametroch
Bude v dohledné době test CX-5 v naftě?
Děkuji
Avatar - BruceWayne
26. 4. 2012 06:47
Re: Chyba v technickych parametroch
Proboha, ty chceš takové autíčko v naftě?? Ještě napiš, že nejlepší by bylo na lpg. Pokud jsi racionálně uvažující řidič, tak jedině benzín je to pravé pro motory. Jestli chceš mít pocit ůspornosti, tak si kup MB smart či jak se ta jebka jmenuje. Nafta mi smrdí, vyšší cena při této motoryzaci, zamrzá, kvalita někdy podivná, drahý provoz a případný servis. Tak se trochu zamysli ;-)
26. 4. 2012 16:03
Re: Chyba v technickych parametroch
Říká se, že technologický skok u nafty je mnohem větší než u benzínu. To stojí za ověření. Prodeje naznačují, že by nafta skutečně mohla být lepší než benzín. Líbit se ti to nemusí.
Avatar - BruceWayne
26. 4. 2012 21:06
Re: Chyba v technickych parametroch
Technologický skok už tady byl a to u starýho tdi a dnes??? Ser..ou se dnes všechny nafty. Zrovna včera jsem měl rozhovor s jedním znalcem a ten mi řekl pravdu. Jo nafta je fajn, ale to 60000km a pak?? Kup manželce suv v benzínu a máš klid. Žena jezdí pracovat do českých kopců 1100m.n.m. a tam je vše jinak. Mazda co hobluje v benzínu je těžká, ale vždy domů dojela. Tak mám celkem omezený výběr, vw nechci ani vidět už ze zásady, prostě je to průměr a nemá 4x4 v kvalitě. Chci atmosféru bez prokletýho turba. :yes:
27. 4. 2012 09:10
Re: Chyba v technickych parametroch
Ani slovem jsem se nezmínil, že bych tohle auto chtěl, nebo nechtěl. Natož v naftě. Prostě mě jen zajímá, jak ta nafta pojede, protože je to konstrukčně zajímavá záležitost a jeden z mála naftových motorů, co splňují Japonské normy a mohou se tam tím pádem prodávat (v Japonsku se sledují oxidy dusíku, což je větší svinstvo, než oxidy uhlíku).
Jinak proti naftě obecně nic nemám, záleží na tom, kde a jak to auto bude jezdit a jaké má kdo preference.
24. 4. 2012 22:59
Re: Chyba v technickych parametroch
Co se vynuceného režimu 4x4 týče, ATS by měl být aktivní systém, takže předpokládám, že při rozjezdu využívá všechna čtyři kola. Jakmile jsi rozjetý, tak bys už neměl mít problém. Čistě přední kola by měl hnát jen za ideálních podmínek. Ale tohle prověří jen praktický test. Na silnici ti to pak dokáže vynahradit aktivním zadním diferenciálem. ;-) Jeho hlavní slabina podle mne je, že neumí poslat víc než 50% dozadu.
Avatar - kari.laz
24. 4. 2012 10:11
Moc slušné
Koukal jsem na CX5 živě a po delší době model od mazdy, který se mi vysloveně líbí. Navíc pokud bude spotřeba u bemzínového 160Hp dvoulitru v 4x4 v rozmezí 7-8 litru, tak je to velice přijatelná hodnota. Zdá se že mazda na to kápla :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Slavek-TDM
24. 4. 2012 13:11
Re: Moc slušné
Ten motor vypada technicky opravdu velice zajimave. Atmosfera s kompresnim pomerem 14:1, bez skrtici klapky a s vydarenym motormanagementem muze byt dobra alternativa k soucasnym foukanym motorum. Spotreba 7-8 litru v testu ve ctyrkole s menicovym AT a v aute s aerodynamikou krabice od lednicky zni na novym aute az neuveritelne. Bude me zajimat realna na spritmonitoru po nejaky dobe.
24. 4. 2012 14:21
Re: Moc slušné
na spritmonitoru uz jsou asi 4 cx5, vsechno benal. vypada to, ze testeri maji pravdu - prumerna spotreba 7 az 8 litru u nezajeteho auta.
24. 4. 2012 11:44
Chyba zadny lavy tlmic!!
Ked si pozriete vsetci predposledne foto z testu (podvozok zadnej casti), tak je to tam jasne vidno, resp. zadny lavy tlmic (vo vnutri pruziny) tam vobec nevidno. Ked sa pozriete na zadnu pravu pruzinu tak tam tlmic je! Dufam, ze som si nepomylil dojmy s pojamami (v autach sa uz tak nevyznam) :-) ale ten tlmic mi tam fakt chyba.

Takze citujem autora clanku "Přesto se chyba najde, CX-5 má slabé místo v komfortu tlumení." Takze teraz uz asi viem preco! Inac dost sokujuce zistenie pre mna. :no:
Rozbalit vlákno
5
24. 4. 2012 11:56
Re: Chyba zadny lavy tlmic!!
Hm, ked sa nad tym este zamyslim, zeby to bol SKYACTIVE - znizovaniu hmotnosti a zadna naprava by fungovala len s jednym tlmicom? To sa mi nechce verit. Nie, to je asi blbost. :-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
24. 4. 2012 12:08
Re: Chyba zadny lavy tlmic!!
Tlumič je umístěn z vnější strany pružiny, nikoliv v jejím středu. Proto levý zadní tlumič zde není v záběru
Avatar - PeterLuk
24. 4. 2012 13:18
Re: Chyba zadny lavy tlmic!!
Tie tlmiče sú z plastu, nie?
Mám staré auto, na nových je to možno štandard, ale keď som bol na autosalóne a pozeral som si CX5ku ( veľmi ma zaujala, pozitívne ) tak som si všimol, že mala plastové tlmiče. Možno to však tak je v iných výbavách než je tá testovaná.

Vôbec mi to nevadí, je to pravdepodobne kvôli SKYACTIVu, ale aj tak by ma to zaujímalo. ;-)
24. 4. 2012 14:10
Re: Chyba zadny lavy tlmic!!
Taky ho tam nevidim :-O
25. 4. 2012 00:04
Re: Chyba zadny lavy tlmic!!
Tady videt je:
[odkaz]
24. 4. 2012 12:48
hybrid = perpetuum mobile
Už je vymyslených x technológií ako nahradiť benzín a naftu, ako najrozšírenejšie palivá, inými druhmi palív. Pokiaľ ale mocní tohto sveta nedajú zvolenie k tomu, že sa môžu pustiť do obehu, tak vidím jednoznačný prínos mazdy v tom, že neexperimentuje, ale hľadá možnosti, na čo najefektívnejšie využitie toho najpoužívanejšieho - spaľovacieho motora. Niekedy mi príde, že automobilky sú schopné tvrdiť, že ak nalejem naftu do môjho malého generátora na chate a vyrobím z nej elektrinu, ktorú následne natankujem do auta - tak úplne veľa pomáham chrániť túto Zem. Potom sa nemôžeme čudovať, že BMW s tým najvačším motorom s milion dvesto koňmi, ale s pomocným elektromotorom je polovičný hybrid a je zaradený medzi ekologické autá - porovnateľné napr s nepreplňanou 1,6 ....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ghostyx
24. 4. 2012 12:57
CX-5
Pro mne osobne jako majitele CX-7 je CX-5 svym designem trosku zklamanim. Osobne jsem cekal vic! Pokud pominu zajimavou techniku SkyActiv :yes: , tak bohuzel u me to neni laska na prvni pohled, jako tomu bylo treba u CX-7. Hlavne se mi nelibi v tom jejich novem designovem smeru ten nepomer mezi enormne protahlou kapotou (ala styl BMW X1) a zbytkem karoserie. Na me to pusobi ponekud nevyvazene. Myslim, ze design puvodni CX-7 je na tom i po tech letech rozhodne lepe... S prostorem v interieru mam taky trosku problem. Nad hlavou je to urcite vetsi nez u CX-7 (je to hlavne dilem jineho vyssiho designu stropu u CX-5), ale jinak se mi zda, ze nikoliv a ze CX-7 je o fous vetsi, ale to je treba jenom muj subjektivni pocit... Taky se mi zda, ze Mazda jeste porad pokulhava (bohuzel je to problem i CX-7), jak jiz to tady nekdo psal ohledne tech vybav, v detailech a pouzitych materialech v interieru. Hlavne je to videt na zadnich mistech, ktere Mazda vzdy jaksi opomijela a odflakla. Treba nemoznost konfigurovat sedacky ve vice barevnych odstinech kuze nebo v kombinaci alcantara a latka, jak to umi jinde je uz jenom tresinka na dortu. Treba mne osobne by se libila v te nejvice nadupane verzi i kombinace s tmavym provedenim calouneni sloupku a stropu v interieru, ktera ma i jednu nezanedbatelnou vyhodu v tom, ze na tom aspon neni videt prach a nejake nahodne uspineni. Opet, jako jiz tradicne, nejsou vyvedeny vydechy klimatizace na zadni sedacky ze stredoveho panelu mezi prednimi sedackami nebo treba odrazky ve vyplnich dveri, kdyz nahodne otevres dvere v noci na rusne ulici. No a jako za absolutne nepochopitelne beru (opet stejna chyba, jako u predfaceliftovane CX-7), ze kdyz uz ta nejvyssi vybava obsahuje predni sedacku ridice v elektrice (serizeni posuvu i na vysku), tak spolujezdec ji nema a nemuze ji mit ani za priplatek! Byt tam je vyhrivani u obou. 8-s Copak, zeby uspora na jednom pidi moturku? :no: Tu samou chybu mela prvni CX-7, kterou potom po facu castecne odstranili tim, ze tam dali u spolujezdce aspon elektricky posuv, i kdyz stale nikoliv treba zvedani natoz treba nejake pameti apod. Nejhorsi je, kdyz ti nekdo sedne do autaku v kuzi na misto spolujezdce a pod dojmem luxusu marne smatra po elektrickem serizovani, to se potom tezko vysvetluje, ze to Mazda neumi. :-) Takze tak. To jsou moje prvni postrehy. Technika SkyActiv zatim zjimava a mozna i predcici konkurenci, ale zbytek ponekud nedomysleny v nekterych detailech, ktere dle meho nazoru zbytecne opet Mazde srazeji bodiky. Doufam, ze se jim u dalsich modelu to povede vic promyslet a treba SkyActiv brzo dorazi i do stavajici nebo budouci (pokud vubec bude) CX-7, protoze ja osobne bych z vyse zminenych duvodu zatim nemenil... ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - PeterLuk
24. 4. 2012 13:13
Univerzál
Super recenzia, auto ešte krajšie.

Bol som na autosalóne v BA a CX5ka ma zaujala. Palubovka je skvelou zlatou cestou medzi kvalitou, prehľadnosťou, ergonómiou, pekným vzhľadom a komfortom. Navýše ponúka veľký priestor. Celkovo sa mi auto veľmi páčilo, na autosalóne ma zaujali aj iné autá ( Chevrolet Volt/Opel Ampera, Chevrolet Cruze, Opel Astra, Peugeot 508 RXH...) ale v praktickosti na CX5ku nikto nemá. Proste auto na každý ďen, zlatá stredná cesta.

Ale jednu vec musím spomenúť. Prekvapilo ma, že tie redakciou kritizované tlmiče sú (prinajmenšom na vystavovanom aute) vyrobené z plastu! Je to asi kvôli SKYACTIUVu, ale aj tak ma to prekvapilo. Každopádne, ak má auto tak skvelé jazdné vlastnosti ako píšu v testoch, tak nemám prečo namietať.
;-)
Rozbalit vlákno
0
24. 4. 2012 13:31
Vycházející Mazda
Řekl bych, že Mazda je po delší době automobilkou, která se trochu detailněji podívala na možnosti benzínových motorů a přišla v této oblasti s nějakým posunem. Za to si zaslouží zřetelný :yes:
Rozbalit vlákno
0
24. 4. 2012 13:33
NEBESKÁ PAJCOVAČKA
Úvodem snad jen jemnou korekci - tu Sportage je potřeba umístit až za závorku...

Tak jak? No mazdu je nutno především pochválit za výběr předobrazu pro svůj nový model. Ano ano, Mnichov je natolik nepřehlédnutelný, a to nikoliv jen uvnitř, že se pomalu začíná vkrádat myšlénka, jestli snad by se neměla novelizovat průmyslová práva. Stačilo by jen uložit povinnost přiřazení loga původního modelu, takříkajíc garážového ispirátora. Aktuálně by to tedy vypadalo tak, že by na zádi za písmeny CX-5 bylo v závorce toto - (X1). Na férovku, ne?

Jinak, kdyby tě zajímalo, jaký je rozdíl mezi japonským mainstreamem a dotčenou evropskou prémií, přečti si tohle - [odkaz] :-!

Avšak. Mazdu nutno pochválit, že to vzala zgruntu. Byť je příď i nadále velmi těžko přijatelná pro eurovoko, v tom ostatním je to přinejmenším dobré. Předznačeně sice mazda silně asociuje bavorskej nářez, ale v komunitách, které ceixpětku pojedou je právě tohle vlastně spíš klad než zápor. Co si o tom myslí jezdci opravdových aut, na to se nemusíme ptát, to víme všichni...

Oceňme segment, oceňme kabinu, oceňme jistou pohledovou přirozenost, jev v podstatě u japonské produkce neznámý. Zbývá odpověď na otázku, zda se najde alespoň jeden racionální důvod nepořídit si i v testu uvedené premianty třídy.

TIGUAN - jasně, král. Důvod upřednostnit mazdu neexistuje. Absolutně odladěný vůz, motorizace, převodovky, ergonomie, image, to vše jasně přebíjí všechny své konkurenty.

KUGA - Na tiguana ztrácí v praktičnosti (zavazadelník), vyostřený design může vyvolávat diskuse. Přesto je nutno vnímat kugu (kugiho? kuginu?) jako svým jistým způsobem stylotvorného solitéra. Ztrácí ve svém stáří, přesto stále jasná dvojka. Pevný, hrdý postoj.

SPORTAGE - Realistický duelant. Zde jistě trefíme, označíme-li mazdu za malého favorita.

No a na závěr - proč. Proč si pořídit právě kompaktní crossover? Proto, že právě tento segment v sobě zahrnuje garážovou potenci doby. Praktičnost užívání, subjektivně dobrý (nadřazený) pocit za volantem, "oděruschopnost", navíc nedráždíš jednodušší spoluobčany ani výbor na ochranu rovných příležitostí, a to vše vytváří podmínky pro logický nákup. Jen snad, kdybys chtěl vědět, čím jezdí v této třídě ti, kteří výbírají to opravdu nejlepší, pak jdeš samozřejmě pro BMW X1. Ale já vím. Že víš...

BRAVO TEST :yes:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - KANKUNEN
24. 4. 2012 13:56
Re: NEBESKÁ PAJCOVAČKA
Kdo není hlava vypatlaná a dokáže se v tvém vyjadřování vyznat jen podepíše. Po delší době přichází z Japonska něco co stojí za zvážení. Má to pořádný automat co funguje jak má a nabízí ho i k naftě a nesnaží se nám nakukat, že ta lešeňovka vzadu je skvěle odladěná.
24. 4. 2012 15:59
Re: NEBESKÁ PAJCOVAČKA
Píšeš to přesně. Po dlouhé době realistický a přitažlivý model.
Avatar - skejpa
24. 4. 2012 21:16
Re: NEBESKÁ PAJCOVAČKA
:yes:
Avatar - Ghostyx
24. 4. 2012 14:06
Re: NEBESKÁ PAJCOVAČKA
No ten Tvuj TIGI, odmyslim-li tu stale hnusnou a nepovedenou palubovku, je zatim kar pouze v lepsi kombinaci pouzitych materialu a nekterych domyslenejsich detailech interieru, jinak ma z CX-5 v tom lepsim pripade docela nahnano! ;-)
24. 4. 2012 16:01
Re: NEBESKÁ PAJCOVAČKA
V čem je problém? [odkaz] To se ti zdá povedenější toto? - [odkaz]

Prosím, nezapomínej že vedle kugy má své odjeto i TIGI, to nahoře je zcela nový model.
24. 4. 2012 20:17
Re: NEBESKÁ PAJCOVAČKA
Interier Mazdy je teda urcite povedenejsi.
Avatar - skejpa
24. 4. 2012 21:19
Re: NEBESKÁ PAJCOVAČKA
[odkaz]
je hezci nez
[odkaz]

A v neposlední řadě je CX-5 lepší celkově ;)
24. 4. 2012 21:38
Re: NEBESKÁ PAJCOVAČKA
Was ist das? Lada Niva po faceliftu? Tiguan >:D >:D >:D
Avatar - ZaklinacTristan
24. 4. 2012 15:56
Re: NEBESKÁ PAJCOVAČKA
Haha GTI, tak dnes si este viac vedla ako obvykle.
Svojimi siahodlhymi prispevkami sa snazis zakryt svoje chabe vedomosti, najma voblasti dizajnu. Palubovka v CX-5ke totiz vychadza z palubovky v predchadzajucej trojke - rovnako ako oranzove podsvietenie.

"TIGUAN - jasně, král. Důvod upřednostnit mazdu neexistuje. Absolutně odladěný vůz, motorizace, převodovky, ergonomie, image, to vše jasně přebíjí všechny své konkurenty."
HLUPOST.
Mazda je priestrannejsia ako Tiguan, ma vacsi kufor, lepsiu prevodovku, lepsie jazdne vlastnosti, ovela nizsiu spotrebu pri porovnatelnych motoroch a je omnoho lahsia.
Viem ze ti je to tazko priznat, ale CX-5ka Tiguan uplne rozbija. Na prach.
24. 4. 2012 16:07
Re: NEBESKÁ PAJCOVAČKA
Měl by sis vždy před zahájením diskuse přečíst test... Skutečnost, že se shoduji (ostatně není to nic mimořádného) se závěrem testéra je mimo jiné daná i nezaslouženou výhodou, že jsem shodou okolností X1 před týdnem jel, najdeš to v tom horním odkazu.

Uvidíme, jak to bude s tím prachem... :-) Aby ses pak ale nevymlouval, že pláčeš proto, že máš ten prach v očích ;-)
Avatar - ZaklinacTristan
24. 4. 2012 16:13
Re: NEBESKÁ PAJCOVAČKA
Po prve, test som cital.
Po druhe, to, ze sa testerovi nieco zda, mi je jedno - najma ked Mazda pouziva oranzove podsvietenie minimalne 9 rokov a teda pisat nieco o inspiracii teraz je prinajmensom divne.
Po tretie, kto nie je dizajnersky analfabet, presne rozozna clenenie palubovky Mazdy 3 rv 2003 a aktualnej CX-5ky.
Po stvrte, viem, ze k tomu Tiguanu nemas co napisat - kedze pravda je, ze CX-5ka ho rozbija hadam v kazdom ohlade a preto musis zufalo vymyslat prach v ociach :-)
Nevadi, aj tak ti zelam pekny den. Mozno sa nejaka buduca generacia Tiguanu opat dotiahne na Mazdu, ktovie.
24. 4. 2012 17:21
Re: NEBESKÁ PAJCOVAČKA
Ty tedy s porovnávacím zhodnocením TIGUANa, kugy, sportage a cx-5ky v závěru testu nesouhlasíš?
Avatar - ZaklinacTristan
24. 4. 2012 19:22
Re: NEBESKÁ PAJCOVAČKA
Suhlasim s vetou, ze spolu s vyssie menovanymi patri na spicku segmentu.
Nesuhlasim s tvojou vetou, ze Tiguan je "kral" a "nie je dovod uprednostnit Mazdu". Prave naopak. Neviem, kto by si vybral Tiguana, ked tato Mazda je v priamom porovnani motorizacii vo vsetkom lepsia (a podla mna aj omnoho krajsia a kvalitnejsia, co zas samozrejme mnohi nemusia suhlasit).
Este nieco treba dovysvetlit?
24. 4. 2012 20:26
Re: NEBESKÁ PAJCOVAČKA
Počkej někde na parkovišti a až přijede Tiguan, tak se zeptej. Stejně to udělej s CX-5.
24. 4. 2012 13:53
Spotreba
Psát si tu můžou cochtej, jej to 1.6t, 118kW a benzin. Spotřeba bude okolo 9l. Účinnost toho motoru se mohla zvýšit v jednotkách procent,váha stejná, Cx podobně, benzin stále stejná výhřevnost. Rozdíl mezi mým Foresterem a tiguanem tsi twincharge byl 0,5 l. Na krátké trati dokázal byt tig uspornější, ale průměr byl stejně 9.

Jinak motoru i hdm automatu fandím. Konečně něco bez turba s naději na spolehlivost.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Slavek-TDM
24. 4. 2012 16:27
Re: Spotreba
No na spritmonitoru je dat zatim malo, ale i tak uz se da neco posoudit:
[odkaz]
Zvlast u jednoho uzivatele (AWD s manualem) je zrejmy, ze i se syrovym motorem je minimalni rozdil ve spotrebe mezi vyuzivanim potencialu motoru a jizdou s lehkou nohou (8,38 vs 6,87). U podobne silny turbiny v podobne velkym aute by to bylo tak 11 vs 6. Jak pisu, z tohoto pohledu asi povedenej moderni motor. Zajdu si k dealerovi na testovaci jizdu, jen tak - pro zkusenosti.
24. 4. 2012 19:11
Re: Spotreba
Ale taky turbína bude za tech 11l o kus dal. Já jsem porad presvedceny, ze zázraky se nedejou. A to i když soudruzi už dokázali kp 14:1. Jako Forester D to jetdit nebude.

Ale je tu jasná vyhoda... LPG.

Hyundai ix35 1.6gdi průměr 8.3
Avatar - Slavek-TDM
25. 4. 2012 09:33
Re: Spotreba
Nebude, maji podobny vykon a tak zalezi jen na zprevodovani. Nedavno probehlo srovnani benzinovyho a naftovyho Forestera se stejnym vykonem a prekvapive na tom atmosferickej benzin nebyl v casech na kolo o nic hur. Pri pruznym zrychleni musel mit zarazeno o kvalt niz a pak to taky bylo na knop. Jedine ve zrychleni na 100kmh byl naftak vyrazne lepsi, ale na delsim useku ztratu benzin dohnal. A to je naftak 6kv a benzin 5kv! Odkaz zde:
[odkaz]
S LPG bude ve SkyActive jiste problem, protoze se jedna o primovstrikovy motor a pokud vim, zatim to umi jen Vialle za dost vysokou cenovku a jeste zatim jen omezene mnozstvi motoru.
3. 7. 2012 11:02
Re: Spotreba
problém s LPG bude podľa mňa nielen v priamom vstrekovaní ale Ďalším výraznejším problémom bude vysoký kompresný pomer. Napr. aj v USA je kvoli nižšiemu oktanovému číslu u nich predávaný Skyactiv s menším kompresným pomerom, tak aby to "neklepalo" pri ich 91 oktan benzínoch. U LPG je minimum podľa normy 89 oktánov, typicky sa to pohybuje okolo 92-93 oktánov. Sem tam sa objaví 94oktánové LPG a je to už dosť roziel. :-!
Avatar - ZaklinacTristan
24. 4. 2012 16:29
Re: Spotreba
Dost sledujem reakcie zakaznikov v USA, kde sa SkyActiv motory predavaju uz pol roka a vsetci pisu to iste: "I am getting incredible gas mileage!" Takze asi ta spotreba aj v reale bude naozaj nizka.
24. 4. 2012 23:14
Re: Spotreba
Jedna věc je nasadit přeplňování na relativně konvenčním motoru, druhá věc je ho značně překopat. Tenhle motor prostě bude mít vyšší účinnost. Tak velký kompresní poměr je znát. Bylo by zajímavé ho vidět na E85, kterému vysoký kompresní poměr svědčí.
24. 4. 2012 14:34
Zatazenie strechy po nemecky ?
Vyzna sa niekto v nemeckych pojmoch ? Skumal som to max.zatazenie strechy pre CX-5 lebo mi to nejde do hlavy ze ma len 50 kg. A v nemeckom cenniku pre CX-5 som nasiel :
Max Dachlast 50 kg
Stützlast: 88 kg

V cenniku pre ix35 som nasiel :
Max Dachlast : 100 kg
Stützlast : 80 kg

Podla prekladu som nasiel ze by to malo byt zatazenie strechy / zvisle zatazenie, akurat ze Mazda to ma zrejme nespravne (cisla naopak), vyzna sa niekto v tych pojmoch? co sa mysli pod zatazenim strechy a zvislym zatazenim ?

Ak by to niekoho zaujimalo tak som nasiel aj test strechy Mazdy CX-5 od IIHS.ORG , takze vyzera ze by to malo byt ok co sa tyka bezpecnosti :-). (Horsie tam uspela napr RAV4, alebo Mitsu Outlander)

[odkaz]

Takze skvele auticko je ta Mazda CX-5, drzim palce Mazde k dalsim modelom.
Rozbalit vlákno
2
24. 4. 2012 15:37
Re: Zatazenie strechy po nemecky ?
Dachlast je "Zatazenie strechy" a "Stützlast" je "Zatazenie podpery", cize asi zatazenie stlpika ale neviem, ci sa tym mysli predneho alebo stredneho alebo obidvoch. Priznam sa, ze som sa o to ani nikdy nezaujimal, ze i to sa uz meria alebo hodnoti, ale pre bezpecnost je to asi dobre.
Avatar - Katikakus
24. 4. 2012 16:20
Re: Zatazenie strechy po nemecky ?
Stutzlast se netyka strechy, ale privesu - jako vahou pusobi prives s jednou napravou na tazne zarizeni vozidla.
24. 4. 2012 15:29
Problem s CX 5
No neviem. Nepatrim k tym, ktory by hned radi nieco kritizovali ale prve prekvapujuce negativne ohlasy su uz tu. Odflaknuta praca [odkaz] .Ak som to spravne pochopil, tak sa jedna o nedostatocnu vrstva lepu na vnutornej strane kapoty motora (asi izolacia proti hluku), dalej problemy so zrkadlami, vrzganie v interiery, to by som od Mazdy necakal aj ked sa jedna o uplne nove auto, co sa ciastocne odpusta. [odkaz] Problemy s RVM systemom (pozri sunnymick), s navigaciou [odkaz] ale i s dieslovym motorom pri nizsich teplotach, co moze byt samozrejme diskutabilne s ohladom na kvalitu dieslu [odkaz] Som zvedavy, ako sa to bude vyvijat dalej
Rozbalit vlákno
4
24. 4. 2012 16:28
Re: Problem s CX 5
To neni potesujici zprava, ale spis to potvrzuje stare stereotypy, ze uplne prvni auta jsou vzdy na prd, protoze chvilku trva nez se plechy poradne vybouchaji, srouby sednou a tak. Jinak tyhle mechanicke zavady nelze nazvat.
24. 4. 2012 22:53
Re: Problem s CX 5
No ale tie plechy sa mohli "vybuchat" uz pri testoch a tie sroby mohli "sadnut" uz pocas skusobnych jazd. Poviem to tak: U inych znaciek by som to odpustil ale Mazda bola pre mna vzdy jedna z poslednych znaciek, ktora nevypracovane a nevyskusane auto do predaja nepusti!!! Tie popisy (ak su pravdive), tak su pre mna sklamanim.
Avatar - WinDiesel
24. 4. 2012 20:10
Re: Problem s CX 5
Kamaráde, ty asi moc německy neumíš, co? Vysvětli mi prosím, jak mohla CX-5, které v dieselu začali vyrábět v prosinci a první kusy dorazily do Evropy v březnu, jak mohly stihnout mít vůbec nějaké problémy? V těch diskuzích se píše o všeobecných problémech s ucpáváním naftových filtrů nekvalitní "zimní" naftou a CX-5 se to absolutně nemůže týkat. Například v ČR a v SR je k mání asi tak 3 týdny.
24. 4. 2012 22:40
Re: Problem s CX 5
Tak ja uz som prve CX 5 stretaval v Rakusku pred 2 mesiacmi a urcite to nebol prave ten prvy den, co tu do Rakuska prisla a co som ju v prvy den hned videl. Uz som ich tu vidaval, ked boli este pekne casto teploty pod nulou a hodne snehu. Zvlastne je aj, ze keby si napr. porovnal stranky mazda v DE, v AT a na SK, tak by si sa divil (asi ako ja), ze napr. v DE mali uz ceny, moznosti konfiguracie CX 5 a moznost objednavok omnoho skorej ako na SK, alebo v AT takze SK nie je cela europa. A boli uz aj v predajoch. Viem to, lebo prave CX 5 je jedna z kandidatov na kupu a cakal som na nu.O ten problem s naftou, berem, to som tam i sam uviedol, ze clovek musi byt pozorny, ci ide o naftu alebo motor. Ale na ten zvysok clanku si asi pozabudol a prave na ten ako apriori som poukazoval. ;-)
Avatar - 3_diamanty
24. 4. 2012 16:28
tolko kriku pre nic
a pritom je aj malemu decku jasne ze mazda CX5 je o level vyssie ako nudny tupy tiguan :yes:

je to jasne viditelne vo vsetkych oblastiach: dizajn, motory, priestor, prevodovky atd..... :yes:

to ze sa tu nieto stale ohana VW to este neznamena ze je stale najlepsi, tiguan uz zdaleka na par modelov nestiha, aj nova kuga spolu s hondou CRV su uz jasne lepsie :yes:
Rozbalit vlákno
1
24. 4. 2012 20:41
Re: tolko kriku pre nic
už ti stojí? >:D btw: ptal se tě někdo na tvůj pinďourský názor? neptal,tak čuč
24. 4. 2012 19:03
To auto je krásne, chcem ho!
Bol som sa aj previezť, výborný posed - mám 194cm. Všetko kde má byť, dobrý podvozok aj brzdy, auto perfektne sedí, je také kompaktné. Nesúhlasím s pochvalou automatu. Máme doma tri automaty, dvakrát DSG, raz 5stupňové Pajero. Na DSG sa nechytá, niekto to už písal, pri podraďovaní motor dosť hlučný, nemá zamatový chod DSG. Mám rád benzínové motory. Pre mňa by stačil aj predný náhon, benzín a určite manuál. Možno automat v nafte bude zamatovejší v radení. Ja dochádzam denne 15km do práce a filtra v diesli sa bojím ako čert svätenej vody. Samozrejme vyskúšam aj diesel. A skoro som zabudol, klasicky tenký volant, ten sa mi fakt nepáči.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
24. 4. 2012 20:12
Re: To auto je krásne, chcem ho!
Radší diesel nezkoušej, to bys benzín už nechtěl. Hodně se o tom psalo - benzín je fakt dobrý ale diesel je o 2 třídy lepší.
24. 4. 2012 20:13
Otazka
To auto sa mi velmi pozdava, ale neviete niekto ci bude mozne si k tejto mazdicke doobjednat alebo nejakym sposobom zaobstarat tazne zariadenie??
Rozbalit vlákno
4
Avatar - ZaklinacTristan
24. 4. 2012 20:22
Re: Otazka
Kedze v specifikaciach je, ze utiahne 1800 kg prives, urcite to nejakym sposobom mozne bude. Ale priprav sa, ze to bude strasna palka - aspon slovensky dovozca Mazdy je s cenami doplnkov absolutne mimo.
24. 4. 2012 20:44
Re: Otazka
Treba chviľku počkať až zas padne forint a ísť po Mazdu do Maďarska a vziať ju - samozrejme kto má tú možnosť na firmu - mínus 27%DPH vždy poteší + kurz ak je dobrý tiež a dá sa tam jednať úplne inak ako u nás. Tiež sa mi zdá, že tam býva akosi viac akciových nových vozidiel. Teraz bude podľa mňa CX-5 chvíľu hit, no o taký rok už bude zrelá. Pár kamošov tam kupovalo autá pred nejakým časom, keď bol dobrý kurz a rozdiely boli neskutočné.
25. 4. 2012 08:15
Re: Otazka
je v ponuke
[odkaz]
460€
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
24. 4. 2012 20:42
Par poznamok
Oranzove podsvietenie ma aj moja Mazda 3 z roku 2007 :-)

Urobil som par kilometrov s presne touto motorizaciou po bratislavkych cestach a nemal som pocit, ze by bol problem s odpruzenim.

Pocut bolo vsetko ale citit maloco - inymi slovami, vedel som, ze som po niecom presiel, ale vobec to nerusilo. Jazda bola prijemna a pohodlna a zaroven ista. Prevodovka je maly drahokam, automat funguje rychlo, presne a tak ako chcem ja a to aj bez manualneho radenia.

Jazdnymi vlastnostami sa to velmi od trojky nelisilo, resp. mohol som CX-5 poslat do zakrut s rovnakou davkou istoty ako trojku.

Dizajnovo je auto mimoriadne impresivne, pohlad spredu vzbudzuje respekt, ale nevyvoalva pocit agresivity. A pri vsetkej ucte, Tiguan pri CX-5 vyzera ako prepravny box na Mazdu.
Rozbalit vlákno
0
24. 4. 2012 22:06
Mazda
:yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
24. 4. 2012 23:31
Skvělé!
Auto jsem už měl tu možnost vidět a prolézt si jím. Dojmy jsou jednoznačně pozitivní - bohužel jsem zatím neměl možnost se projet, zvnějšku ale působí impozantně a vnitřní prostor je taky parádní.
Proti tomu Tiguan působí jako vyhublý suchopárek. Má odtažité řízení s minimální zpětnou vazbou, stísněný interiér a 2.0tdi S AUTOMATEM taky rádo baští - rozhodně DALEKO více než sděluje výrobce.
To už raději KUGA, která je má sice obnošenější interiér a malý kufr, ale aspoň člověk ví že řídí auto.
Za mě CX-5 jednoznačně palec nahoru!
Rozbalit vlákno
0
25. 4. 2012 08:05
Me prekvapila
Skoda ,ze z nabidky zmizel 2,5 l s turbem. Asi ho zabily emise .
Jo a srovnavat Tiguana s Mazdou je troufalost. A jeste napsat, ze je Mazda lepsi...Vzdyt mazda nema kvalitu ani image >:D to byl for :-) byl jsem nedavno narcen ze jsem pruhledny pitomec s detinskym nazorem (nebo neco podobneho) slapl jsem na passata >:D
Jinak bravo Mazda :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
25. 4. 2012 09:05
CX5
je úžasné čítať vysoko kvalifikované názory znalých odborníkov-teoretikov, čo vedia o aute všetko do podrobností... všetko majú špičkovo naštudované z internetu... niektorý ho už možno aj videl v predajni, alebo na výstave a sadol si na minútu za volant... a možno sa niekto aj dokonca previezol 10 km na skúšobnej jazde... a už vie fundovane porovnávať s konkurenciou... SUPER... ja CX5 v absolútnej výbave mám už presne mesiac a najazdil som na nej 4500km... po meste, po daiľnici, po horských serpentínach a dokonca som mal pár km aj čerstvý sneh pod letnými gumami... reálna spotreba pri 2500km ceste do rakúskych Álp a späť pri plnom obsadení 5 dospelých osôb, prevažne za silného dažďa a po dialniciach v Rakúsku a Nemecku rýchlosťami 130-170 km/hod bola 8,6 l/100km... čo sa týka jazdných vlastností, tak môžem porovnávať s mojim predošlým autom Octávia Combi 2, 2.0FSI, 150k, teda celkom zrovnateľný motor... a nemenil by som nazad... na automat som si zvykol celkom rýchlo, len sa treba naučiť pracovať s plynovým pedálom... pár výčitiek mám, ale nie sú to podstatné veci(napr. málo odkladacích priestorov na drobnosti, absencia popolníka na smeti - hlavne vzadu apod.)... uvažoval som o kúpe BMW X1, mal som už vypracované ponuky od dealerov, ale pri zrovnateľnej výbave by bolo o cca 17000€ drahšie... a necítim nejaký priepastný rozdiel v jazdných vlastnostiach... a toto je dokonca o pár cm väčšie... aj Tiguan, aj Sportage, aj ix35 sú menšie a dokonca aj ťažšie... Sportage a ix35 som bol skúšať, ale NIE!!!...a to som nikdy nebol zástancom "japoncov" a tobôž Mazdy... ale zatiaľ svoje rozhodnutie kúpiť CX5 neľutujem... dobrá voľba... a čo sa týka dilemy či benzín, alebo naftu?... treba si uvážiť, čo od auta vyžadujem... ja napr. jazdím denne, ale krátke trasy po meste prevažne stále so studeným motorom(prakticky premiestňovanie z parkoviska na parkovisko) a preto benzín bez turba je ideálna motorizácia... a 4x4 je na Liptov - do hôr, a hlavne v zime, aj využiteľná... a vedel by som napísať aj viac, ale asi stačí...
Rozbalit vlákno
4
25. 4. 2012 13:51
Re: CX5
Diky za zkusenosti :yes:
Ma to automaticke zamykani dveri pri rozjezdu? To Mazdy nikdy nedelaly, ale to sa tady melo udajne zmenit.
26. 4. 2012 15:42
Re: CX5
Ahoj. Chcem si to auto kúpiť v identickej výbave, čiže benzín & automat. Zaujímajú ma už len tri veci.

1. Akustický komfort (podvozok + motor + aerodynamický hluk) v rýchlostiach nad 130 km/hod.
2. Jazdný komfort na nekvalitnej ceste (rozbité mesto, česká D1) na 19 palcových gumách.
3. Popíš subjektívne dojmy z prevodovky.

Predom ďakujem.
27. 4. 2012 23:00
Re: CX5
1. do 150 km/hod je to celkom tiché... potom začína byť motor aj aerodynamický hluk počuteľnejší, ale stále sa dá rozprávať bez nejakého zvyšovania hlasu... ja mám stále pustenú hudbu - a tá sa dá tiež počúvať... a viac ako 180 km/hod som zatiaľ ešte nejak nestihol... len po naštartovaní za studena je to s tým sýtičom trochu priblbejší zvuk, ale netrvá dlho...
2. českú D1 som šiel smerom z Prahy do Brna... v ľavom "rýchlom" pruhu vcelku bez problémov... v pravom ako na starých koľajniciach - hrk, hrk... ale viacmenej len akusticky, podvozok to vcelku pohltil...
3. dobré... len sa treba naučiť s ňou narábať... treba mať cit v nohe a vycítiť, ako hlboko stlačiť plynový pedál... potom ide dobre... len pri prudkej akcelerácii si treba zvyknúť, že podradí aj o dva stupne, motor zareve a točí až do 6000 otáčok... ale aj tam sa to dá regulovať prácou s plynom... zvykol som si na ňu rýchlo... už som najazdil 4,5 tisíc km a nebanujem... a to som pôvodne chcel manuál...
Celkový dojem z CX5 je zatiaľ celkom pozitívny a som spokojný s výberom. Má to úplne všetko, čo som od nového auta požadoval.
3. 5. 2012 13:57
Re: CX5
Veľmi ďakujem za odpoveď. Gratulujem k výberu auta. Mám 50 rokov, od 18 rokov vodičák "C", odjazdené cez 1,5 mil kilometrov na všetkom možnom, všetky škodovky, VW Golf, Passat, A6, A8, Mercedes E, C, pár Fiatov a jeden Chrysler. Navyše som vyštudoval SVŠT v 1986 v Blave dopravnú a manipulačnú techniku, podobor automobilové motory a autá ma bavia stále. Podľa mňa je teraz najlepšou a najrozumnejšou voľbou kúpiť si práve CX5 v benzíne a v automate v najvyššej výbave. Len ja by som bol asi výnimka a predajca by na mňa pozeral ako na somára, pretože by som si žiadal vymeniť sériové gumy 19" za tie menšie 17" >:D
25. 4. 2012 15:35
Kratke sedaly vzadu
Tak jsem se byl na ni kouknout, protoze jsem CX-5 slysel jen chvalu a na obrazich se mi libila. A musim rict ze vpredu posezeni moc pekne, i designove se mi libila. Malickosti by se nasly (ta zaslepka, pod kterou je SD karta navigace, vlevo od volantu, tam vypada dost nepatricne), ale jinak chvalim.
Ale kdyz jsem sedl dozadu, tak me zarazilo jak kratke jsou sedaky. Nohy mi vycnivaly snad 10 cm mimo sedaku a tak se mi sedelo dost neprijeme. Taky se mi zdalo ze sklon operaku byl zbytecne kolmy ( i Mitsubishi ASX ma moznost polohovat zadni operaky). Nevim jestli ty sedaky dodavaji ruzne, protoze tady na fotkach se mi zdaly dlouhe dost. Nebo je to mozna tim jak jsou polozene zadni sedacky ve vysce (ted nevim ci by bylo lepsi niz nebo vyse). Ale opravdu se mi vzdadu nesedelo dobre. Pro jisotu jsem si byl, dokud jsem to mel v pameti, hned sednout do GTIho "krale" Tiguanu (jeho interier je pro me priserny), ale tam sedaky byly podle me delsi.
Skoda, aspon me takove malickosti dokazou od koupe odradit. Vim ze nekteri tvrdi ze prece ridi se vpredu, ale me nekdy vyhovuje sedet vzadu s dcerkou a nechat ridit manzelku.
Schvalne jsem si sedl i do CX-7, tam byly sedaky lepsi, ikdyz ne idealni (se mi zdaly sedacky prilis nizko).
BTW prodejce mi tvrdil ze CX-7 se doprodavaji a uz nebudou, ze CX-5 je vlastne jeji nahrada. Ale kdo by jim veril, ze ;-), protoze designove je pro me CX-7, az na ten zravy benzin a nemoznost automatu. Kombinace CX-7 s benzinovym motorem (no dobre mozna trosku vykonejsim) z CX-5 a automatem by byla prome ta idelani.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ghostyx
26. 4. 2012 19:14
Re: Kratke sedaly vzadu
Taky bych bral radsi CX-7 s tou jejich novou SkyActiv v automatu. Souhlasim s tebou, ze v CX-7 se sedi lepe, jak ve predu, tak hlavne v zadu... A dle meho nazoru i vypada lepe a i po tech letech je to neprekonatelnej design, ktery vubec nezestarnul. Byla by skoda ji dal nevyrabet, doufam, ze tu chybu neudelaji... ;-\
27. 4. 2012 06:33
Re: Kratke sedaly vzadu
Jen to uvnitř velmi malé auto na to, jak vypadá...
27. 4. 2012 18:57
Re: Kratke sedaly vzadu
Male se mi uvnitr nezdalo. Jen kratke sedaky vzadu. Mista na kolena bylo dost.
26. 4. 2012 21:26
Japonec
To už raději Outlandera v automatu... [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
3. 6. 2012 21:29
Prodeje
Mazda udělala obrovský kus práce. Je jen škoda, že ač se nad ní všichni potencionální kupci rozplývají, tak si většina z nich stejně pořídí Hyundai IX35 nebo Sportage... :no:
Rozbalit vlákno
0