Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mazda CX-5 2,2D 4x4 – Lepší, než by měla být

Konečně tu máme diesel se značkou Skyactiv, technicky unikátní motor, který je nejslabším biturbem na trhu.
Zpět na článek
27. 7. 2012 09:29
27. 7. 2012 09:49
27. 7. 2012 10:02
27. 7. 2012 10:12
27. 7. 2012 10:20
27. 7. 2012 10:28
27. 7. 2012 11:45
27. 7. 2012 13:39
27. 7. 2012 14:04
28. 7. 2012 00:21
27. 7. 2012 17:27
30. 7. 2012 12:54
27. 7. 2012 10:18
27. 7. 2012 10:32
27. 7. 2012 10:42
27. 7. 2012 10:53
27. 7. 2012 11:07
27. 7. 2012 13:16
28. 7. 2012 16:47
30. 7. 2012 12:51
27. 7. 2012 13:21
30. 7. 2012 06:04
30. 7. 2012 12:52
31. 7. 2012 13:02
27. 7. 2012 16:30
31. 7. 2012 13:06
27. 7. 2012 19:16
28. 7. 2012 05:57
28. 7. 2012 07:40
28. 7. 2012 18:20
30. 7. 2012 06:03
30. 7. 2012 09:03
27. 7. 2012 12:00
27. 7. 2012 12:18
27. 7. 2012 13:23
27. 7. 2012 13:50
27. 7. 2012 17:45
27. 7. 2012 22:07
27. 7. 2012 12:48
27. 7. 2012 13:22
27. 7. 2012 12:56
27. 7. 2012 13:17
27. 7. 2012 13:19
27. 7. 2012 13:24
27. 7. 2012 13:50
27. 7. 2012 13:55
27. 7. 2012 14:09
27. 7. 2012 15:08
31. 7. 2012 20:52
28. 7. 2012 17:01
31. 7. 2012 20:54
28. 7. 2012 22:10
29. 7. 2012 09:33
29. 7. 2012 12:15
29. 7. 2012 14:27
28. 7. 2012 17:47
29. 7. 2012 00:35
30. 7. 2012 10:38
30. 7. 2012 13:00
30. 7. 2012 13:54
22. 10. 2012 19:24
Avatar - 3_diamanty
27. 7. 2012 09:29
pekne auto
ale tie male negativne skosene zadne dvere sa mi vobec nepacia...pohlad spredu takisto nuda....myslim ze nova 6tka bude uz o par milovych krokov dalej vo vsetkom ako tato CX5ka ktora nepredbehla dobu ale len ju dobehla....

auto ako take ale ok :yes:

CRV sa mi paci viac
Rozbalit vlákno
4
27. 7. 2012 12:55
Re: pekne auto
Tak mě se osobně CX-5 líbí podstatně víc naživo, hlavně ten předek. Interier je podle mě vynikající. přesto asi opravdu dobu co se týká designu nepředběhla, ale co se týká ostytního (hlavně motoru), tak předběhla. už třeba v tom, že to je první diesel, který můžou nabízet i v Japonsku, protože splňuje tamní legislativu.
Avatar - escorpion
27. 7. 2012 17:06
Re: pekne auto
Mal som tú česť, exteriér naživo super. Interiér sa mi však vôbec nepáči. Krátke sedáky, hnusné plasty, široká stredová konzola ako v škodovke. Skyactiv OK, ale brzdy typicky mazdovské. Oproti konkurenci slabšie.
27. 7. 2012 21:12
Re: pekne auto
Tak osobně nejsem žádnej "ochmatávač" plastů, občas je přetřu hadříkem a jinak se jich nedotýkám, ale schválně jsem si při zkušebce šáhnul (jestli Mazda podlehla Evropskému vkusu) a je to měký. Po vizuální stránce záleží na vkusu konkrétního člověka, mě to připomíná hodně X1...
28. 11. 2012 09:28
Re: pekne auto
Nejde o to či sú alebo nie sú tie plasty mäkčené (tiež sa s prístrojovou doskou nemazlím ani si ju neberiem do postele) ale keď to veľmi zovšeobecním tak plasty v japonských autách vyzerajú veľmi lacno. Mám (okrem iných) aj hondu accord s ktorou som inak spokojný ale plasty v nej (aj keď sú na japonské pomery vynikajúce) by vzhľadom na to kam sa auto snaží zaradiť mali byť o 2 triedy lepšie.
Avatar - KANKUNEN
27. 7. 2012 09:49
Spojka
Tak jsem to tady nedávno dostal, že na spojku se dá zvyknout a že jsem kopyto. Dá se zvyknout na všechno, třeba i na špatné pivo. Ostrá spojka není vůbec vhodná pro pojíždění v kolonách a měl jsem zato, že spojka bude podobná té v benzínové verzi, kde BEZ ZVYKÁNÍ funguje dokonale od prvního rozjezdu. Mám dojem, že CX5 slízla v testu dost povinné kritiky a to většinou na podvozek, který je chloubou Mazdy už delší dobu.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Slavek-TDM
27. 7. 2012 10:02
Re: Spojka
Ja tedy nevidim zadnou vyhodu v manualni prevodovce u takovehoto auta - s vyjimkou ceny... Tim by veskere starosti se spojkou mohly byt vyresene. Proc je v Evrope tak oblibena kvedlapaka pri pestrosti a urovni dnesnich automatu, to mi hlava nebere ;-\
Avatar - KANKUNEN
27. 7. 2012 10:12
Re: Spojka
Já strašně rár řídím a s fofrklackem mám auto víc pod kontrolou, protože si podle aktuální rychlosti zařadím co zrovna potřebuju, u sekvence mi to tak nefunguje. U Mazdy je řazení radost a já se moc nepohybuju v ucpaném městě. Spojku vyzkouším a pokud je ostrá otravně, bude to v automatu, který funguje opravdu dobře a nedochází vůbec k rezonancím v interiéru jako třeba u Superbu DSG.
27. 7. 2012 10:20
Re: Spojka
1) Ja tiez rad radim a preto automat odmietam. 2) Kamarat mal vo svojom Qashqaji s automatom obrovske problemy, ktore viedli az k vymene auta a cena tych oprav bola nehorazna. Nie je tajomstvo, ze poruchovost automatov je daleko väcsia ako norm. prevodoviek 3) Vyhody normalnej prevodovky vidim i v spotrebe, co je pri dnesnych cenach nie zanedbatelny prvok. 4) velka cast automatov spomaluje zrychlenie auta, pre mnohych nepodstatne, pre mnohych predsa len ano.
Avatar - Slavek-TDM
27. 7. 2012 10:28
Re: Spojka
4 body hezky, ale u modernich prevodovek neplati ani jeden (krom zaprve, ale to je kazdyho vec :D)... O konkretnim Nissanovi samozrejme nic nevim.
27. 7. 2012 11:45
Re: Spojka
2) zalezi od zaobchadzania a smoly na zly kus. Ja nepoznam nikoho, kto normalne zaobchadzal s autom, s rozsypanym automatom
3)v sucasnej dobe to uz velmi neplati, ked neberiem do uvahy stare 4 stupnove hdm, alebo cvt v niektorych pripadoch
4)to co bod 3)
27. 7. 2012 13:39
Re: Spojka
Osobne mam s 4x4 skusenost len s Qaushqai, Golf a Tiguan a tam ta spotreba oproti bez 4x4 bola jednoznacne väcsia. To iste referuju testy poslednej Sportage ale i inych aut, tak neviem. Ale ja osobne ku znalcom 4x4 urcite nepatrim, tak sa za to nebijem ;-) Kolega jazdil s Nissanom urcite normalne, je to kludny a velmi dobry sofer, prevodovka sa mu predsa rozsypala ;-\ .
Avatar - Slavek-TDM
27. 7. 2012 14:04
Re: Spojka
Tak to ze auto se 4x4 bude mit vyssi spotrebu nez identicke bez 4x4 je dost logicky >:D U automatu to ale uz neplati, u mnoha modelu je to naopak. Totez plati o zrychleni (napr. u dvojspojek). A co se tyce kazeni a nekazeni, manual ma dnes skoro vzdy spojku s dvouhmotou a jeji vymena je jen otazkou casu a ceny nejsou prave lidove...
28. 7. 2012 00:21
Re: Spojka
narazal som na spotrebu v suvislosti s automatickou prevodovkou ;-)
Avatar - escorpion
27. 7. 2012 17:27
Re: Spojka
Tiež radím rád, ale na automat nemôžem povedať krivé slovo. 6 stupňov od ZF je super. Výhoda manuálu, že má menšiu spotrebu ?

Čo stále riešite spotrebu ? Treba si život užiť či nie ? Kúp si V8 alebo 10 a užívaj si. Lebo po nariadeniach Bruselu a zelených už nebudeš.
Honba za nízkou spotrebou je mi odporná. Očami hypnotizovať palubný pc, aby mi to kleslo o desatinku je na psychiatriu.
[odkaz] :yes:
30. 7. 2012 12:54
Re: Spojka
Hypnotizovat PP. >:D Mně paradoxně při sledování počítače spotřeba spíš roste.
27. 7. 2012 10:18
Re: Spojka
Myslim ze ta kritika v teste skor smerovala na pouzite pneumatiky, respektive rozmer kolies. Tu uz zalezi na preferencii uzivatela, pretoze u SUV tazko vyhoviet vsetkym. Ten kto bude CX5 prehanat po kvalitnych cestach moze nahodit lepsie nizkoprofilove 18/19", a podvozok bude v zakrute istejsi. Celkove ale CX5-ka dopadla v teste velmi dobre. Napriklad spotreba je velmi slusna, na tak velke auto a awd.

Pokial ide o ostru spojku, to asi bude charakteristicka vlastnost u viacerych modelov od Mazdy (aspon u naftovych motorov, kde musi byt dimenzovana na vacsi krutiaci moment). Pred casom som siel na 6-ke v nafte z pozicovne a spojka tiez zaberala dost nahle, na kratkej drahe. Tusim ze mi to raz aj chciplo pri pohynani, ale potom som si uz daval bacha...
Avatar - KANKUNEN
27. 7. 2012 10:32
Re: Spojka
V testu píšou o špatném tlumení na krátkých nerovnostech a to větší disky nevyřeší, navíc jsem při jízdě měl pocit jistoty a zároveň slušného klidu a pohodlí.
Má současná M6 2,0i má spojku zbytečně ostrou, ale 2,0 sky ji má úplně vymazlenou.
27. 7. 2012 10:42
1250ot
napisat ze auto sa do 1250ot tvari ospalo je prinajmensom smiesna >:D ked si si zoberieme ze auto na volnobehu ide 850-900ot a pan napise ze do 1250ot sa zda byt motor ospaly nemam slov ale na ranne pobavenie v skutku vyyyyyborne
samozrejme japonci predviedli ze su na prvom mieste stymto motorom vsetkym vytreli zrak :yes:
Rozbalit vlákno
19
27. 7. 2012 10:53
Re: 1250ot
zobral si mi komentar priamo z klavesnice :-) pan Vaverka ma zrejme pocit, ze by Mazda mala brat od 500 otacok, ved je to predsa biturbo.
27. 7. 2012 11:07
Re: 1250ot
tak tak... uz davno sa tu neobjavil diesel ktory by tahal celym spektrom otacok a uz vobec nie v nepremiovom aute
jedine z coho by som mal troska obavu je startovanie v silnej zime ked bude mat auto par rokov zasebou
na druhu stranu, konecne motor ktory nie je nadupany kilowatmi - snad aj nieco vydrzi
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
27. 7. 2012 11:10
Re: 1250ot
Při klidné jízdě není problém se po přeřazení dostat do takových otáček. Nedostatkem Mazdy je, že se motor rozjíždí až od této hranice. To je celé - turbodíry stále ještě nevymizely.
27. 7. 2012 13:16
Re: 1250ot
Lukáši, kterej čtyřválcovej turbodehet jde po touto hranicí?
Avatar - WinDiesel
28. 7. 2012 16:47
Re: 1250ot
Vy jste pane s těmi 1250 otáčkami nemocný. A kdyby Mazda jela od 1100 otáček, to už by stačilo anebo by bylo "Nedostatkem Mazdy, že se motor rozjíždí až od této hranice".
To s tou turbodírou myslíte opravdu vážně? Turobodíra mez 800 a 1250 otáčkami?
Na Auto.cz bylo napsáno hodně článků a vesměs vozy zatahovaly (s turbodieselem) od 1700-2000 otáček. Cokoli, co šlo pod 1500 bylo fajn. Tady máte od 1250 a Vám to nestačí. A priori u mainstreamu. Pozor! Ještě málo a budete směšný!
Ale to asi ta letní vedra......
Avatar - Shr3k
30. 7. 2012 12:51
Re: 1250ot
LOL tomu se říká "hyperridiculousness". ;-)
27. 7. 2012 13:21
Re: 1250ot
Nevím, ale ještě jsem nejel čtyřhrnek v naftě, kterej by táhnul od 1250...

Pan TESTÉR nám to vysvětlí! ;-)
30. 7. 2012 06:04
Re: 1250ot
Nevysvětlí...ono není co. Lukáši, tvoje testy už bohužel nejsou ani od deseti k pěti...
Avatar - Shr3k
30. 7. 2012 12:52
Re: 1250ot
Já jo, stará magda 626 s comprexem. Mimochodem tenhle motor je její kontinuální evolucí.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
30. 7. 2012 17:05
Re: 1250ot
Tak pokud je potřeba konkrétní příklady - třeba 2,0 HDi a nejsilnější 2,0 CDTI. V přílušné pasáži jde ale o něco jiného, jen obecně upozornit na to, že tento motor vyžaduje trochu otáček, aby jel.
31. 7. 2012 13:02
Re: 1250ot
Lukas, som si isty ze vies co sa deje pri takych nizkych otackach pri diesli s dvojhmotou a DPFkom.. Nech jazdim ako jazdim este sa mi pri preradeni nestalo ze mi padli otacky pod 1500. To preradujes pri 1900 otackach? Mozno by stacilo trosku postudovat, v akych otackach sa ma pohybovat dieslovy motor a prestat skryte podporovat vyrobcov DPFiek a spojok.
27. 7. 2012 16:30
Re: 1250ot
Záleží na úhlu pohledu. Jasně, kdo je zvyklý na čtyválcové turbodiesely, tomu se to zdá divné. Ale nezaujatý člověk, který si přečte všechny ty superlativy o revolučním dieselu, se na to dívá jinak.
Nedávno jsem "skoro poprvé" jel se čtyřválcovým 1.6 TDI a překvapilo mě, když jsem na "čtyřku" zpomalil zhruba na 40 km/h, sešlápnul jsem pedál akcelerátoru a místo zrychlování se celé auto doslova rozklepalo. Prostě a jednoduše jsem nevěděl, že turbodiesel tohle při 1200 ot/min "dokáže", protože jsem zvyklý na benzíňáky a o dieselech jsem čítával samou chválu, jak "skvěle táhne vocpoda".
Čili berte to tak, že pro někoho to neznělo směšně :-)
31. 7. 2012 13:06
Re: 1250ot
ono hlavne tym novym naftovym motorom nesvedci prilis jazda na nizkych otackach, nedokonalym spalovanim vznikaju spaliny ktore sa zachytavaju v DPF a lubi sa potom ucpat. A druha vec, pri nizkych otackach si predstav co to robi s dvojhmotou ked ti cele auto trasie.. Dalsou vecou je DSG ktora lubi radit velmi nizko. Uvidi sa casom co to s tymi motormi spravi.
27. 7. 2012 19:16
Re: 1250ot
Co je na tom směšné? Jen ta situace neni dost detailně popsaná, aby ji pochopili všichni, i ti, co to nezažili. Se starším dieselem (třeba z přelomu tisíciletí) se dá jet na dvojku, trojku prakticky od volnoběhu, projetí křižovatky na trojku, dvojka v případě, kdy kola ještě nestojí (např.dojíždíte na červenou, už skoro stojíte a blikne oranžová) atd. a prostě to jede bez tahání přes spojku nebo podřazování, normálně pokračujete v jízdě. Žádný brutální zátah, jak možná někteří zde očekávají, ale otáčky bez protestu rostou a motor tudíž táhne. A pak je tu případ, který jsem poprvé zažil u Mondea 1,8 TDCI a pak i u 1,6 TDI VW, kdy jsem jel podle svých zvyklosti a ony ty motory v popsaných situacích opravdu netáhly, prostě to vůbec nejelo a klidně by to asi i zdechlo. No podřazovaní na jedničku, dokud se kola točí, nebo tahání přes spojku, je mi sice proti návykům, ale zjevně je to u současných dieselů nutnost.
28. 7. 2012 05:57
Re: 1250ot
Nepleť sem staré atmo diesely...tohle nemá s přelomem tisíciletí co dělat... Čtyřválec tohle prostě neumí...
28. 7. 2012 07:40
Re: 1250ot
Dle téhle recenze umí:
[odkaz]
Píše se tam "silný od volnoběhu" :-)
28. 7. 2012 18:20
Re: 1250ot
Já někde píšu o starých atmo dieselech? Něchtělo se mi sem vypisovat všechny diesely z přelomu tisíciletí, takže speciálně pro tebe, mám na mysli TDI, HDI, JTD, CDI, dTI vyráběné okolo r.2000. Tyhle motory z té doby nemají tendenci zdechnout, ale při přiměřené zátěži táhnou i těsně nad volnoběhem.
30. 7. 2012 06:03
Re: 1250ot
A 1200ot/min je co? Špička výkonu? Mám na naftových čtyřválcích něco odjeto, žádný z nich netáhne v těchto otáčkách...
Avatar - Ham.
30. 7. 2012 09:03
Re: 1250ot
:yes: Máš pravdu a běžný dvoulitr tak funguje dodnes, nejde jen o přelom tisíciletí. Je to často zajištěno tak, že volnoběžné otáčky při stání vozidla jsou třeba 750 nebo 800, ale při jízdě a vyhozené rychlosti elektronika udržuje volnoběh na cca 1000 ot/min. Tím je "zalepená" nejhorší turbodíra motorů TDI, HDI, CDI, XXXd etc. a při tebou popisovaném dojíždění do křižovatky do sebenižší rychlosti vždy stačí dvojka a není potřeba řadit za jedna a trojka už bere od velmi malých rychlostí. Auto sice netrhá asfalt, ale v těch 1000 ot má nějakých 180 Nm, což v pohodě stačí na akceleraci v normálním městském provozu. Možná by stačilo nastavit volnoběh skyactivu o něco výš, třeba na 1100 ot. (za jízdy) a bylo by po problému.
27. 7. 2012 11:42
ideal mainstream
Tak výše je to bílé na černém:
Kompaktní SUV, které (a ve kterém se) dobře jezdí, za málo a s vyhlídkama na levnou servisovou budoucnost.

Máš tu auto, které splňuje už teď normu EURO 6 (podle mě snad první smysluplná ohledně diesedlů) a to bez poruchových filtrů, který pak budou bazaroví balíci odřezávat pilou a místo nich cpát do auta bavlněný hadry.
Ani nění potřeba močoviny, to zatím nezvládá ani evropská prémie.

A to, že se "musíš" (alespoň někdo z nás tady diskutujících) smát, když se podíváš na předek vozu?
Pevně věřím tomu, že se pak majitelé smějí taky, teda spíše usmívají.
Ale z trochu jiného důvodu:)

Beru CX5 jako políček současné evropské produkci a já dávám Mazdě jednozačně :yes:
Rozbalit vlákno
6
27. 7. 2012 11:59
Re: ideal mainstream
no s tím levným servisem bych to nepřeháněl. SkyActive je prolezlé celým vozem a jsou to komplet nové technologie, takže zatím nikdo neví co to vydrží. Jasně že minulost ukázala, že mazda nemám moc se spolehlivostí problém(i když nějaké drobné přešlapy se najdou), ale až čas nám ukáže jak je to spolehlivé auto!!!
27. 7. 2012 12:15
Re: ideal mainstream
Tak jasně, že je to nové a léty provozu neověřené.
Jenže alespoň tak jak to vnímám já, je skyactiv taky o zjednodušení lehčí váze vozu (např. výfukové potrubí, které do určité míry nahrazuje právě DPF filtr apod.).
27. 7. 2012 13:49
Re: ideal mainstream
No prve problemy s CX 5 sa uz ukazuju vrzganim a inymi problemamy [odkaz] s riadenim [odkaz] [odkaz] (navigaciou) ale osobne stale verim v kvalitu mazdy a ze sa len jedna o chyby, ktore sa tykaju vsetkych novych aut . Prajem Mazde vsetko naj a gratulujem k tomuto autu
27. 7. 2012 16:08
Re: ideal mainstream
Vím, že se o absenci filtru pevných částic mluvilo, ale skutečnost je jiná. Skyactiv-D filtr pevných částic má, obejde se jen bez té močoviny či jiného systému na odstranění NOx. Takže "odřezávání pilou" bude pokračovat dál.
28. 7. 2012 14:12
Re: ideal mainstream
no jo..ted jsem to vyhledal na netu a je to fakt.

škoda:(
Avatar - WinDiesel
28. 7. 2012 16:52
Re: ideal mainstream
Nemusíš smutnit. Opatření Mazdy vedou ke snížení emisí částic, což znamená snížené zatížení DPF a tím pádem menší namáhání, opotřebení a méně problémů s regeneraci DPF.
27. 7. 2012 11:59
Střešní lyžiny?
Tohle auto se mi děsně líbí, ale nikde jsem nenašel, jestli jé možné připlatit si za střešní lyžiny. Pokud ne, pak se ta "utility" část ze zkratky SUV dost vytrácí - k čemu ti je, že vyjedeš až na Sněžku, když nemáš kam dát snowboard? ;-)

Pokud to vážně nejde, je to speciálně u takovéhoto lifestylového SUV velká škoda, protože jinak vypadá fantasticky a bude žhavým konkurentem nové Kugy.
Rozbalit vlákno
2
27. 7. 2012 12:19
Re: Střešní lyžiny?
Jasně že to jde :-)
Můžeš mít buď klasický hagusy nebo pak příčníky do těch odklápěcích kolejniček jako to měly Renaulty a Oply.
Teda hagusy jsem viděl jen na fotce. ;-)
27. 7. 2012 12:20
Re: Střešní lyžiny?
jj, beru to stejně.
Ale na nějaký fotce někde na netu jsem viděl příslušenství, kde to bylo.
27. 7. 2012 12:00
hrůza
vnější desing alá samuraj děs, interier dobrý, sedačky spíš horší, motor asi dobrej, manuál už je snad přežitek, taktéž mech. parkovací brzda, když chcu auto do terenu sáhnu jinam, když trošku pohonit tak snad Q5 nebo X3 nebo GLK, auto pro prudící důchodce ve vatě, sry
Rozbalit vlákno
20
27. 7. 2012 12:18
Re: hrůza
Otázka je, jestli na Q5, X3, nebo GLK máš, nebo si to pohonění myslel v trochu jiném smyslu :-)

A protože je dost rodin reflektující stav vozovek a podmínky na silnicích v čr a na tu prémii nemají, sáhnou právě sem...
27. 7. 2012 13:18
Re: hrůza
tak zrovna tohle jako příklad rodinného auta.. kufr to nemá, podle mě ideál rodiny je něco jako chrysler grand voyager, cx5 tak leda do alpských městeček a beztak lokálové jezdí pasaty, subaru se 4x4, protože to na silnice stačí, tyhle auta sou tak zbytečný..
27. 7. 2012 13:23
Re: hrůza
Ideál rodiny Grand Voyager? Víš kde bydlí přes polovinu populace v ČR? Na sídlištích... Ty ideále.
27. 7. 2012 13:32
Re: hrůza
no jasně, už vidím plný sídliště cx pětek:-)
27. 7. 2012 13:50
Re: hrůza
To netvrdím, ale do normoparkovacího místa se spíš CX5 vejde.
Avatar - Rysguf.
27. 7. 2012 17:45
Re: hrůza
Ja pomerne casto vydim plne sidliste "x pětek" ;-)

...aspon v Bratislave...
Avatar - Wolfsteen
27. 7. 2012 22:07
Re: hrůza
tak ty vYdíš jo? vrať se do první třídy jo :-)
27. 7. 2012 12:48
Re: hrůza
az sa ti raz do***e elektricka parkovacia brzda a ty budes musiet koli tomu volat odtahovku, tak si potom spomen na to, aky "prezitok" je mechanicka parkovacka...

BTW, vzdavas Mazde naozaj velku poctu, ked ako alternativu k CX-5 uvadzas same premiove kusky! :-)
27. 7. 2012 13:17
Re: hrůza
tak zrovna tohle jako příklad rodinného auta.. kufr to nemá, podle mě ideál rodiny je něco jako chrysler grand voyager, cx5 tak leda do alpských městeček a beztak lokálové jezdí pasaty, subaru se 4x4, protože to na silnice stačí, tyhle auta sou tak zbytečný..
27. 7. 2012 13:20
Re: hrůza
tak volat odtahovku může klidně kvůli dalším 50 ti věcem co se ti na autě můžou podělat, zrovna japonci by ji snad mohli mít no a srovnávat s nejlepšími se má :-)
27. 7. 2012 13:22
Re: hrůza
Teddy uvedl trochu nešťastnej případ, SUV by právě i do lehčího terénu mělo mít právě klasickou ručku.
Avatar - petrumr
27. 7. 2012 12:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 7. 2012 13:17
Re: hrůza
Ne...POHONIČ je to, píše to sám... ;-)
27. 7. 2012 13:22
Re: hrůza
dyť je všem jasný je tohle auto bude v terénu asi tak často jako můj dědu na snowboardu, neblbněte..
27. 7. 2012 13:19
Re: hrůza
Hezky jsi se uved´. Podle "motor asi dobrej" jsi pohonil maximálně fotky, viď? :-)
27. 7. 2012 13:23
Re: hrůza
hele tebe to slovo nějak dost chytlo :-) motor jsem nejel, píšu asi dobrej pže to tak i z testu vyznívá, nic víc, nic míň amigo
27. 7. 2012 13:24
Re: hrůza
A sedačky jsou posoudil jak člověče? Já na to potřebuju aspoň pár desítek km...
27. 7. 2012 13:30
Re: hrůza
tak třeba se v ních sedí dobře, vizuálně nic moc, mechanika, testovanej kus s pár kilometry a už sou vysezený
27. 7. 2012 13:50
Re: hrůza
A kde vidíš prosím tě vysezený sedačky?
27. 7. 2012 13:55
Re: hrůza
použiju řeč tvého kmene: LOL >:-[]
Avatar - jozephko
27. 7. 2012 13:10
Čakacia doba na CX-5 je min. pol roka
Pýtal som v Mazde, kedy CX-5-ku môžu dodať, a odpoveď bola, že najskôr budúci rok. Nie je to o tom, že by Mazda nestíhala, ale Európa je pre ňu na okraji záujmu.
Rozbalit vlákno
5
27. 7. 2012 13:17
Re: Čakacia doba na CX-5 je min. pol roka
Ano, 02/2013. Děs.
30. 7. 2012 22:35
Re: Čakacia doba na CX-5 je min. pol roka
v německu je CX-5 s dieselem dost kusů naprodej, tak se vykašlete na česko a kupte bez čekání ;-)
Avatar - WinDiesel
28. 7. 2012 16:57
Re: Čakacia doba na CX-5 je min. pol roka
Mazda skutečně nestíhá protože v Japonsku je nečekaný zájem o SKY-D motor. Ale celkově je zájem obrovský takže je to o tom nestíhání. Ne Evropa, ale SR a ČR jsou pro Mazdu na okraji zájmu - a mohou si za to samy se svým odběrem cca 20-60 ks měsíčně........
Avatar - Shr3k
30. 7. 2012 13:08
Re: Čakacia doba na CX-5 je min. pol roka
No ono se není čemu divit. Kdysi jsem si myslel, že horší importér, než byl Auto Palace už nemůže být, ale když jsem pak viděl výsledky práce MMČR (např. cenové fiasko s druhou generací Mazdy 5 - trvalo jim půl roku než přišli na to, že je drtí nový C-MAX asi tak s 20x vyššími prodeji), poznal jsem, že může být ještě někdo horší.
Avatar - skejpa
31. 7. 2012 20:51
Re: Čakacia doba na CX-5 je min. pol roka
Je to hlavně o nedostatku výrobních kapacit. Mazda na Facebooku uvedla, že už si alokují druhou fabriku (tuším někde v americe) kvůli CX-5 a skyactiv technice a že děkují za trpělivost a zájem >:D
27. 7. 2012 13:39
moje rovnice
ok, chci auto co zvládne terén, řešení je Land Cruiser, chci auto se 4x4 vyberu si sedan nebo kombík od japonců, němců nebo třeba od švéda, tyhle pseudo tereňáčky vypadají fakt hrozně a je jedno jestli je to kuga, yeti, tiguan nebo kterej čert, ale když se Vám to líbí :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Pekelná Micinka
27. 7. 2012 14:09
Tropy
Další fotka zepředu. Neblbňete Lukáši, něGTeřÍ čtenáři by to v tropických teplotách mohli odnést infarktem. >:D
Rozbalit vlákno
2
27. 7. 2012 15:46
Technicka ke kompresnimu pomeru
Jen jsem ten clanek prolit a dost me zarazilo, jak v uvodni casti clanku opakovane redakce zduraznuje ze maly kompr. pomer 14:1 je z duvodu lehci stavby motoru.

Nevim nevim, ale u turbomotoru snad tepelne namahani a tlaky ve spalovacich prostorech zavisi na mire preplnovani, takze asi apriori nemusi byt pravda, ze ten motor bude nejak extremne malo namahanyy.. pokud ta turba hodne fouknou.

A pak je tu dalsi vec, ktera je pro me zahadou... jak takovy motor bude startovat v zime po nejakych 4 letech 200 tisic najeto. Aby to nebylo zhruba stejne, jako stare vykloktane atmo diesely s mizernymi tlaky. Anebo mi neco uniklo ?
Rozbalit vlákno
3
27. 7. 2012 16:00
Re: Technicka ke kompresnimu pomeru
Obecně vzato je pro samotný motor méně "zatěžující", když za něj část komprese provedou turba ... jednak pak nejsou změny tlaků tak velké a tepelné namáhání se sníží tím, že za turby jsou určitě mezichladiče vzduchu. A u dieselu jako takového to může znamenat celkově vyšší účinnost.
Spíše sdílím obavu z toho, jak na tom motor bude se startováním po těch 200 tisících. Přece jen už si většina lidí zvykla, že i 15 let stará Felicie nastartuje i v zimě "bez jakékoliv přípravy" do půl sekundy.
Avatar - Ada je zase tady
28. 7. 2012 02:09
Re: Technicka ke kompresnimu pomeru
" A u dieselu jako takového to může znamenat celkově vyšší účinnost."

To je naprostý nesmysl. Se snižováním kompresního motoru obecně klesá energetická účinnost. Jinak to být nemůže, je to fyzika. Pokud by ten motor měl kompresní poměr 1:20 jako legendární 1,9TDI, jeho spotřeba by byla ještě nižší. Snižováním kompresního poměru se snižuje podíl nežádoucích zplodin hoření - a to je důvod, proč má tento motor právě takový kompresní poměr, jaký má. Pro kupujícího to není žádná výhra.
28. 7. 2012 07:25
Re: Technicka ke kompresnimu pomeru
Ale vždyť já mluvím úplně o něčem jiném ... že celková komprese je plus minus stejná, ale větší podíl než je obvyklé na ni mají turba místo samotných pístů (ano, turba také stlačují vzduch).
27. 7. 2012 19:35
veď toto je dočista
veď toto je dočista zkopírovaná Hyundai IX35...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
27. 7. 2012 20:47
Re: veď toto je dočista
Nehul tolik !
27. 7. 2012 21:45
Re: veď toto je dočista
jistě, že je, alespoň někdo si všiml, kdo chce japonce bere land cruiser, avensis, případně lexus nebo infiniti, howg :-)
28. 7. 2012 06:00
Re: veď toto je dočista
Kohopak budeš kopie asi ty?

Bystrozraký to nebude...
28. 7. 2012 21:33
Re: veď toto je dočista
asi topper :-)
Avatar - Ada je zase tady
28. 7. 2012 02:14
Faux pas
Po složení zadních sedadel nevzniká rovná plocha. To je neodpustitelné. :no: :no: :no:
Celkově se dá řící, že žádná velká sláva: motor s nízkým kompresním poměrem, kelímky okolo přístrojů a ty zadní sedadla... :no: Raději bych vzal Passata Alltrack :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - WinDiesel
28. 7. 2012 17:01
Re: Faux pas
Tak to zas ne, je hrdým majitelem TDI-PD jakkoli neduní ve vozidle značky VW. Láska až za hrob a snižování komprese, za to by věšel na nejbližším stromu..... >:D
28. 7. 2012 22:10
Re: Faux pas
kolko SUV danej kategorie ma rovnu plochu po sklopeni zadnych sedaciek???
29. 7. 2012 02:48
Re: Faux pas
HAHA. Tato Mazda si s tím Tvým "střepem z Wolfsburgu" vytře zádel. Spotřeba skvělá, a to i ve městě, kde to nebývá zvykem, navíc, při srovnatelných výbavách o 73 t/Kš levnější než Tiguan, tady není o čem, navíc svou kultivovaností se SkyActiv-D rovná německé prémii, to je obrovská pochvala. Já vím, někdo má rád ticho a kultivovanost, jiný je v 50 napůl hluchý, ale ukájí se pohledem na board computer, který ukazuje u TDI-PD o 0,5l nižší spotřebu, je to každého svobodná volba ;-)
Avatar - rohYpnol
29. 7. 2012 09:33
Re: Faux pas
Mnoho povyku pro nic. Tiguan je skvělá vloba. Řeči o hlučnosti TDI jsou naprosto laciné, dávno není TDI-PD, ale TDI-CR, které s kultivovaností nemají prblém. Navíc odhlučnění Tiguanu je slušné (v rámci třídy)...
Konfort a průchodnost terénem opět hrají pro Tiguan, se spotřebou nemá Tigi problém. V praktičnosti je dál a interiér je mnohem povedenější v Tiguanu. Mazda CX5 je bezpochyby výborná, ale těmito lacinými řečmi o Tiguanu se jen shazuješ :-!
29. 7. 2012 11:43
Re: Faux pas
Kupodivu Tiguan takmer zhodili aj nemci,ked ho CX-5 porazila v teste...v diesel verzii...teda najma kvoli motoru

[odkaz]
Avatar - rohYpnol
29. 7. 2012 12:15
Re: Faux pas
Ale já taky netvrdím, že je lepší než CX5. V některých ohledech, třeba jako interiér, prostornost, zavazadlový prostor (ne objem, ale tvar a skladnost), průchodnost terénem má ale podle mě Tiguan navrch...

K odkazu:
Tiguan měl nejlepší zpracování interiéru a kvalitu, prostornost, variabilitu a pohodlí. Naopak byl ozančen jako poměrně drahý. Mazda CX5 byla levnější a měla lepší motor. Proto se přiklonili k vítězství Mazdy. Tedy úplný debakl Tiguanu >:-[]
(ix35, nejlepší české SUV na 4. místě >:D , Kuga 3. místo...)
Avatar - -TEAC-
29. 7. 2012 14:27
Re: Faux pas
Máš pravdu,vypadá to na poctivě udělané auto ale není nutné na jiná v něčem lepší , v něčem jiném horší auta reagovat "ha ha ,střep apod.Finland si zřejmě moc loknul té skvělé vodky! ;-)
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2012 17:47
Volba roku
Podle mě nejhezčí SUV, které je dotažené a neodrbané.
Co bych okamžitě urval, jsou ty stříbrné pseudoimitace plechovéh krytu spodku vozu
[odkaz]
bílá taky zrovna není TOP barva pro tento model... Jinak ale slova chvály, poctivě odvedená práce. Při porovnání s Tiguanem k zamyšlení, Tiguan podle mě lepší průchodnost terénem a praktičnost.
Pokud porovnám s ix35, která je třeba u nás poměrně populární, tak vůbec není o čem přemýšlet :yes: Škoda, že prodeje u nás nijak nezohlední kvality tohoto modelu a dál tu bude nadvláda Yeti - Tiguan - ix35... První dva mají alespoň kvality, ix35 si vystačí s mediální masáží :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
29. 7. 2012 00:35
délka sedáku
vzadu je dle testéra nevýhoda.... 465mm.... kolikžetoje v rapidu? 430? .... >:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
5
29. 7. 2012 02:54
Re: délka sedáku
Tonoucí se stébla chytá, domácí automobilku přece musíme vychválit, asi tak, nepovažuji Rapid za špatné auto, ale ty "tanečky" okolo jeho prezentace už mi lezou krkem.
31. 7. 2012 16:50
Re: délka sedáku
Sorry, jiříku, všim sis, doufám, že Rapid není SUV za +- 600 tisíc..?
31. 7. 2012 21:35
Re: délka sedáku
O cenu tu vůbec nejde, nebo si snad myslíte, že by prodloužení sedáku o 3,5 cm u Rapida stálo 300 t/Kč? Jde o to, že u Rapida je kratší sedák v pořádku, v případě Mazdy je delší a přesto krátký, Angličani tomu říkají nit picking-)
1. 8. 2012 16:43
Re: délka sedáku
O cenu právě jde.
To, co lze u auta za cenu lowendu přehlédnout, nebo brát jako vyvážení něčeho jiného (třeba velkého kufru), to u auta za cenu mainstreamu už může být problém.

Rapid je úplně jiné auto (velikost, kategorie, třída, účel...), než Mazda CX5, takže vytahovat ho tu je totální nesmysl, což jsem se snažil sdělit...
30. 7. 2012 10:38
Skyactiv-D
Netušíte někdo, jestli má tenhle motor klasický DPF filtr?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Shr3k
30. 7. 2012 13:00
Re: Skyactiv-D
Pokud měl 105kW 2.0 MZR-CD filtr velký, 136 kW 2.2 MZR-CD filtr menší a dokonalejší, tak tohle má taky filtr, ale ještě menší než 2.2 MZR-CD a ještě dokonalejší.
30. 7. 2012 13:54
Re: Skyactiv-D
Nevím, čemu říkáš klasický, ale DPF má. Bez aditiv. Keramický, pokud se nepletu. Detaily neznám, nevím, jestli je to cordierit, keramická vlákna, nebo něco nového.
5. 8. 2012 13:14
Moje minirecenze
Touhle motorizací jsem se byl projet a po všech těch oslavných recenzích jsem byl poměrně zklamán. Jsem zvyklý jezdit s předchozím Mondeem 2.2 TDCi, které má velmi podobné papírové charakteristiky: cca 150 koní, lehce nad 350Nm a podobnou, ač o trochu lepší hodnotu zrychlení z nuly na 100. Od Mazdy jsem proto čekal podobné "výkony", ale zatímco v Mondeu prakticky nevím, co je to plyn až na podlaze (skoro nikdy to není potřeba) a i tak se dá jezdit velmi svižně (na české limity až až), v CX-5 jsem měl pedál na podlaze skoro pořád a přesto jsem si přál, aby auto zrychlovalo lépe. Na úzké silničce a s konstantním proudem aut v protisměru byl např. problém předjet cyklistu, protože CX-5 neuměla "vystřelit", stejně tak třeba při jízdě do mírného kopce se mi zdál výkon už na hraně, takže případné předjíždění bych si v CX-5 radši nerisknul. Pro běžného SUVčkaře je ten motor asi OK, ale podle parametrů jsem čekal víc a osobně bych minimálně aspoň vyzkoušel silnější 175k verzi (tu u dealera bohužel neměli).

Co se dalších pocitů týče, to auto není špatné, má své silné stránky, ale 100% nadšený jsem taky nebyl. Z těch výhod se mi líbilo:

* Vzhled zvenku (subjektivně) - naživo vypadá auto dost dobře a poměrně majestátně.

* Vnitřní prostor - je to "velké malé SUV", těch 20 cm délky navíc oproti konkurentům ve třídě se projeví v kufru i na zadních sedačkách, což je super.

Co mě nenadchlo:

* Interiér. Přes snahu z něj pořád dost čiší Asie, např. různé barvy podsvícení různých prvků, je to celé takové trochu nesourodé. Ale zase vyloženě bych nekritizoval, ten interiér je dle mého takový průměr.

* Sedačky nemají moc dobré boční vedení.

* Celkový pocit z řízení mi nepřišel moc "zoom zoom", jak se Mazda chlubí. Jasně, je to SUV, ale opět, vlastní propagace i testy v časopisech často zmiňují "zaměření na řidiče" i u této CX-5 a to se dle mého moc nekoná - řízení je poměrně odtažité (moc lehké, dává na můj vkus příliš malou zpětnou vazbu).

Tolik mé dojmy.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
20. 10. 2012 07:49
Škoda, že Mazda má pevne dané výbavy
Mazda, podobne ako ostatní "praví" Japonci má pevne dané výbavy. A tak je možné kvalitné autorádio Bose dostať až v najvyššej a najdrahšej výbave.
Na to, akú špičkovú elektroniku Japonci produkujú, majú hrozné autorádiá. Sám mám japonské auto, a tá "hi-fi" súprava nemá hodnotu ani 100 €. Slabý príjem autorádia, len 12 staníc VKV namiesto štandardných 18, reproduktory hlasnejšiu hudbu nestíhajú.
A klasické DIN-ové rádia do japoncov nie je možné namontovať. Ibaže by človek použil príšerné adaptéry prístrojovej dosky z Číny.
Za upgrade na MP3, t.j. výmenu časti autorádia si "moja" značka pýta 500 €. Za tú cenu však už dostanem pomaly Car PC s DVD a veľkým displejom.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - autista
22. 10. 2012 19:24
viděl jsem ji
Dnes jsem ji viděl v této barvě, jak z ní vycházela pěkná mamina :-) takže, jesti je někoho zvás, tak chválím výběr ;-)
Rozbalit vlákno
0
10. 11. 2012 00:27
Pronikání nafty do oleje u dieselu
Zdravím.
Na zahraničních fórech se objevují informace o pronikání nafty do oleje u dieselu, což nutí uživatele kontrolovat olej po cca 2000 km a mnohdy po cca 8000 je nutno provést výměnu oleje.
Máte o tom někdo informace popřípadě zkušenosti.
Děkuji
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Shr3k
27. 11. 2012 12:29
Re: Pronikání nafty do oleje u dieselu
Pokud jezdí Kurzstrecken po Stadtu, tak mají samozřejmě problém - vybrali si špatný motor.
5. 10. 2017 09:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 10. 2017 12:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - praděda7
27. 11. 2012 21:29
CX-5 nafta v oleji
V Australii ohromný problém. Vše nasvědčuje tomu, že Mazda ve vší snaze splnit EU6 a také se zbavit "nepopulární" močoviny, nastavila vstřikování nafty tak, že "obohacená" směs bude mimo jiné, kontrolovat i výfukové splodiny. Zdá se ale, že ne všechna směs shoří (kompr. poměr 14:1?) a její část se přes nedostatečně těsnící kroužky dostává do oleje a tím oleje "přibývá".
Rozbalit vlákno
1
25. 10. 2017 21:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.