Mercedes-Benz CL 500 4Matic - Stará škola

Mercedes-Benz CL 500 4Matic - Stará škola

 
 

Jezdit v kupé, to nemusí být jen o protahování zatáček a kvílení pneumatik, dají se najít i auta, která mají úplně jiné priority.

Ještě existuje pár aut, která navzdory současnému trendu luxusních SUV stále připomínají časy, kdy symbolem úspěchu a společenského postavení byla velká kupé. Z masových značek vlastně už něco takového vyrábí výhradně Mercedes-Benz.

Jezdit v kupé, to nemusí být jen o protahování zatáček a kvílení pneumatik, dají se najít i auta, která mají úplně jiné priority. Třeba takový Mercedes-Benz CL 500 s pohonem všech kol 4Matic, jehož styl a elegance nejsou ani náhodou německy strohé a upjaté. Naopak z něj čiší elegance britských aut, která v minulosti hrála v tomto segmentu první housle. Zkuste si vedle něj postavit některý ze současných symbolů tučného konta – BMW X6, Audi Q7 nebo Porsche Cayenne... Žijeme prostě v divné době.

obrázek [555 x 301]
 

Interiér je shodný s třídou S, což je garancí toho, že narazíte jen na ty nejlepší materiály a jejich perfektní sladění, námitky nelze mít ani vůči designu. Příplatková všestranně seřiditelná sedadla mají nastavitelné bočnice, bederní opěrku a masážní funkci se čtyři režimy. Teď už je jen na vás, jestli se raději zaposloucháte do zvuku hodně slušné audiosoupravy Harman-Kardon nebo si otevřete velké střešní okno, stáhnete boční okna a budete se oddávat pocitům blízkým jízdě v kabrioletu. K tomu je ale ještě vhodné nastartovat pětiapůllitrový osmiválec o výkonu 285 kW.

Kdepak, spojku vyšlapovat a hledat v kulise jedničku netřeba. Volič automatu nastavíme pěkně na D a plynový pedál můžete bez váhání přitlačit k podlaze. Céelko se díky pohonu všech kol namísto obvyklého rozblikání stabilizace u verzí s pohonem zadní nápravy zakousne všemi čtyřmi do asfaltu a zkuste si trumfnout ji ve sprintu z křižovatky – stovku udělá za 5,4 s. Ale to jsme se zase nechali strhnout. Polevujeme tlak na pedál a odměnou je nám hluboké spokojené hučení. Kokpitem se lehce prohání vánek a elektronická masérka nás jemně dloube do beder. Jenže masážní funkce se po chvilce sama vypne – jak skandální zásah do práv posádky! Ale dost už bylo i masáže ega, jemuž dělala moc dobře pozornost okolí (CL přece jen nepotkáte na silnici každý den), půjdeme vyzkoušet, jestli se hodí CL i k něčemu jinému, než je korzování nebo čištění levého dálničního pruhu.

To čištění mu ovšem jde náramně, dvoutunové auto rozhýbe těch téměř 300 kW naprosto v pohodě, ovšem spíše než pružné zrychlení jsme využívali výkon ve vyšších otáčkách, kam automat motor posílal prakticky při každém důraznějším stlačení pedálu. Změny kvaltů byly za všech okolností přímo sametové, ale jak už bývá u trojcípé hvězdy běžné, samočinné ústrojí s nimi příliš nepospíchalo. Taky proč kvaltovat, když to dynamika motoru vzápětí dožene, že? Apetit auta vás ale záhy dožene i k benzinové pumpě. Ačkoli jsme se místy i snažili, standardu zadokolkové pětistovky jsme se nepřiblížili na méně než dva litry. Dostat se pod 12 litrů už vyžaduje hodně přemáhání a tak je třeba počítat spíše se čtrnácti a výše. Ale kdo by u CL500 asi tak řešil spotřebu?

obrázek [555 x 339]
 

Už v první ostřejší zatáčce registrujeme další úžasnou funkci kožených sedadel – aktivní dofukování polštářů bočního vedení. Pravda, po 100 kilometrech ostré jízdy už toho budete mít plné zuby a uvítáte možnost tuto funkci deaktivovat, ale při občasném ostřejším průjezdu zatáčkou je to velmi příjemné. Jinak ovšem musíte počítat s tím, že řídíte pětimetrové auto s hmotností přes dvě tuny. Ačkoli se karoserie naklání jen minimálně, do ostrých zatáček se mercedesu vůbec nechce, řízení s obrovským volantem je tradičně mdlé a oproti verzi s pohonem pouze zadních kol je 4Matic ještě o poznání nedotáčivější. Když si ale najdete pěknou táhlou zatáčku, můžete zadupnout plynový pedál až do podlahy a CL 500 se řítí obloukem jako projektil. Potěšující je, že ať už jedete jakkoli rychle a dlouho, brzdy dokáží auto vždy zpomalit se suverenitou, která dělá z brzdění snad větší radost, než akcelerace samotná.

Libé pocity způsobí posádce též znamenitý jízdní komfort, tlumiče se dokáží vyrovnat s většinou nástrah českých silnic, trochu na pozoru je dobré se mít pouze před hrboly v zatáčkách, na nichž zadní náprava téhle masy železa trochu odskakuje a lze odhalit i lehké kroucení karoserie. To ale není u tak dlouhého auta nic překvapivého, tím spíš, že mu chybí středový sloupek. Snad by se dokonce slušelo CL500 pochválit, že se kroutí tak málo.

obrázek [555 x 309]
 

Jak se dalo čekat, CL 500 není vůz pro nadšené řidiče. I přesto ale dokáže neopakovatelným způsobem nadchnout a uchvátit. Možná, že až nám zešediví všechny vlasy a napíšeme ještě pár set tisíc článků, nakonec si tuhle automobilovou klasiku do garáže postavíme. Kdykoli dříve bychom se ale cítili nehodní jeho elegance a noblesy. To k BMW X6 bychom podobný filozofický postoj nezaujímali. A v tom je právě ten rozdíl…

První cena vozu3.080.910,-Kč (CL 500 (285 kW))
První cena vozu s testovanou motorizací3.080.910,-Kč (CL 500 (285 kW))
Základní cena testovaného vozu3.199.910,-Kč (CL 500 4Matic (285 kW))
Cena testovaného vozu vč. příplatků3.366.019,-Kč (CL 500 4Matic (285 kW))

Plusy

  • Tichý, kultivovaný a výkonný motor
  • Jízdní komfort
  • Prostornost
  • Pocit luxusu

Minusy

  • Tupé řízení
  • Nedotáčivá charakteristika
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz CL 500 4Matic

Cena v základní výbavě: 3 199 910 Kč Cena v testované výbavě: 3 366 019 Kč

Základní výbava:Active Body Control ABC, adaptivní brzdy ADAPTIVE BRAKE s funkcí HOLD a asistentem pro rozjezd do kopce, adaptivní brzdová světla, adaptivní stěrače s funkcí stírání kliknutím a dešťovým senzorem se 2 stupni citlivosti, airbagy s vícestupňovou citlivostí naplnění a předními a zadními bočními airbagy a okenními airbagy, levé a pravé vnější zpětné zrcátko elektricky nastavitelné a sklopné, osvětlení při vystupování ve dveřích, sedadlo spolujezdce nastavitelné ze strany řidiče, brzdový asistent BAS, systém COMAND s integrovaným rádiem, 8palcovým barevným displejem, mechanikou DVD, volicí páka řazení DIRECT SELECT a tlačítka řazení na volantu, pomoc při nastupování EASY ENTRY vpředu, s automatickým přestavením volantu při nastupování a vystupování, vypínatelná, lišty prahů dveří z ušlechtilé oceli s nápisem Mercedes-Benz, elektricky ovládaná parkovací brzda s komfortní funkcí odbrzdění, elektronický stabilizační program ESP včetně ABS a ASR, snímač intenzity vnějšího osvětlení, elektrické ovládání oken, 4násobné, s funkcí zavření PRE-SAFE, dřevěné prvky v interiéru, vnitřní a levé vnější zpětné zrcátko s automatickou změnou odrazivosti, intelligent Light System včetně bixenonových světlometů, dynamických světlometů pro jízdu v zatáčkách, dynamických světlometů pro jízdu po dálnici, světel pro odbočování (integrovaných v hlavních světlometech) a rozšířené funkce mlhových světel, ukotvení dětských sedaček ISOFIX na zadních sedadlech, automatická klimatizace, kožené čalounění, kola z lehkých slitin, paměťový paket pro přední sedadla, sloupek řízení a zrcátka, metalický lak, sklopná střední loketní opěrka vpředu a vzadu, vpředu s úložnou schránkou, multifunkční volant, parametrické řízení, utěsňovací prostředek TIREFIT s elektrickým kompresorem, kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách, ostřikovače světlometů, elektrické ovládání posuvné-výklopné střechy, ve skleněném provedení, s funkcí zavření PRE-SAFE, ukazatel servisních intervalů ASSYST PLUS a počítač údržby, bezpečnostní pásy, tříbodové, čtvery, s komfortní automatikou, vpředu výškově nastavitelné, přední sedadla s bederní opěrkou, elektricky výškově a podélně nastavitelná, polohování PRE-SAFE pro spolujezdce, vyhřívaná přední sedadla, plynulá aretace dveří, TEMPOMAT s variabilním omezovačem rychlosti SPEEDTRONIC, tepelně a zvukově izolovaná vrstvená skla odrážející infračervené záření ve všech oknech, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a zabezpečením proti neoprávněné jízdě

Výbava testovaného vozu:metalíza (86 394,-), couvací kamera (12 506,-), adaptivní tempomat včetně BAS a Pre-Safe (68 487,-), aktivní ortopedická a klimatizovaná sedadla (35 166,-), kola z lehkých slitin s pneumatikami 255/40 R19 + 275/40 R19 (49 480,-), velurové koberce (+3.450,-), audiosouprava Harman-Kardon (31 416,-), výklopné a sklopné opěrky hlavy vzadu (+6.727,-), navigační systém s harddiskem (+61 575,-)

Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny

Horní komora parlamentu vrátila poslancům novelu zákona…

Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz CL 500 4Matic
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 5461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 285 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 530 / 2800 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 18.1 / 8.5 / 12.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 490 / -
Objem nádrže (l):90
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1920 / 590
Rozměr pneu:255/40 R19, 275/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5065
b) šířka (mm): 1871
c) výška (mm): 1418
d) rozvor (mm): 2955
e) rozchod vpředu (mm): 1601
f) rozchod vzadu (mm): 1607
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1600
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 580
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 700
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Mercedes-Benz CL 500 4Matic
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 4
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



Mercedes-Benz C vs CL: Modrá kolekce 2011 Mercedes-Benz C vs CL: Modrá kolekce 2011

V jeden den jsme střídali modrý Mercedes C za modré CL.…

Mercedes-Benz CL po faceliftu: Základ za 3 miliony, vrchol za 6 Mercedes-Benz CL po faceliftu: Základ za 3 miliony, vrchol za 6

Mercedes zveřejnil české ceny kupé třídy CL po faceliftu.…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

O balených marinovaných masech se traduje leccos. Náš test sice ukázal, že zdravotně závadné nejsou, ale…

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…