Mercedes třídy CLS si vydobyl své místo na slunci, a tak stuttgartská automobilka zkouší stejný koncept v menším, levnějším a technicky jednodušším balení. Seznamte se, kupé třídy CLA.
Krásné auto... v této specifikaci se mi moc líbí. K testu mám výtku... denně teď jezdím v A 220 CDI v AMG paketu. Po městě. Auto je sice tvrdé, nicméně takový extrém to není. Mi se líbí zpětná vazba z řízení a jízdní vlastnosti.
Co se převodovky týká, prodleva tam je u kickdownu, ale spíše mi to připadá jako natlakování turba. Subjektivně mi přijde menší než u C 250 CDI. Ve Sport módu je to dost dobré. Manuál je nesmysl, u Mercedesu ho nikdo nekupuje. Dynamicky na denní ježdění super, je to malé a rychlé auto, které se hodí do města. Spotřebou se dá dostat pod 6 litrů bez větší námahy.
S tím, že manual nikdo nekupuje u Mercedesu.
..strejda od manzelky si objednaval pred rokem Eckove kupé a museli mu na zakazku udelat manual, protoze automat nechtel :D:D:D
Ono je dost blbý, když je to tak tvrdý, že v tom na každé nerovnosti vibruje asi pět věcí v interiéru....navíc je to na runflatech a po Praze se s tím opravdu normálně jezdit nedá
... a já myslel, že tvrdý podvozek je plusem??? Je přeci lepší vozit rodinu na tvrdym podvozku. Prý je to bezpečnější, než měkčí naladění... Nebo se, pane VWavwerka, pletu? Přece bych neohrozil rodinu. Už ani u Mergla nevědí, jak dělat svojí práci.
Koukám, že ta OIII je prostě fakt nejlepší, ani velmi tvrdá, ani měkká, ani dlouhá, ani krátká, ani široká, ani ouzká, ani ošklivá, ale ani ne zbytečně krásná, ani levná, ale ani nejdražší, v čelnim skle se neleskne žádný kontrastní prošití, a motory od 63 kW až do 132 kW jsou naprosto to, co do takovýho auta patří... Haleluja
Pane VWavwerka, má cenu psát další testy, když stejně jediný auta, co jsou u vás dokonalý, jsou Golf a Octa??? Možná byste mohl dělat potravinovýho inspektora. S Hruškou byste si padli do oka. >:D
takže Mercedes postavil auto, které je snad zatím nejvíce vzdálené tradičním hodnotám Mercedesu? Celkem zajímavé-hlavně když je třída C levnější, vůbec v současném prémiovém světě se dějou zajímavé věci: BMW dělá(dle testmanů) nudná a řidičsky průměrná auta, a Mercedes dělá zábavná auta s tvrdým podvozkem a přesným řízením? Takže dnes se dá s nadsázkou říci že BMW sázi na hodnoty Mercedesu(nebo spíše Audi) a Mercedes se snaží být více bavorský? :-)
Já bych to viděl tak, že Mercedes se snaží oslovit co nejširší skupinu zákazníků tak, aby si každý vybral - dělají kupu sporťáků vedle toho i rodinná auta, kombíky a SUV. No pak tu je výše zmíněná klasika C+E, špiška v podobě S Klasse. No a teď přicházejí nov i auta pro mladší.... a zároveň stylovky (A + CLA).
Tá prvá a posledná veta je v zásade pravdivá.
Mercedes vidí, že klasické sedany majú obmedzený trhový potenciál a tak po úspechu CLS či A5 Sportback skúša tento extravagantnejší dizajn aj v nižšej strednej triede. Možno si v M-B prečítali štatistiku o tom, koľko majiteľov BMW 1er vie, že auto má zadný pohon >:-[] , alebo jednoducho si povedali, že dizajn prebije ostatné a majú v zásade pravdu.
A to smerovanie Mercedesu smerom k BMW a naopak funguje už dlhšie a neplatí stará schéma: tvrdé športové BMW vs. komfortný pohodlný Mercedes.
ano to jsme si už jistě všichni všimli, spíš se zdá že se karta obrátila: BMW začíná být více mercedesem a naopak: Otázka je co funguje lépe? Komfortní BMW nebo sportovní Mercedes? ;-)
Funguje univerzálny kompromis s možnosťou vybrať si pritvrdený paket. Na túto kartu momentálne hrá celé prémiové trio.
BMW aj Mercedes potrebujú predávať svoje autá VŠETKÝM...to zo sebou prináša nevyhnutnosť zbaviť sa nálepok ako tvrdá šoférska mašina (bmw) alebo plávajúci dedo-wágen (mercedes).
Jakých testmanů??? >:D Co já četl testy, tak v devadesáti procentech se všichni shodují, že BMW stále nabízí z trojice Audi, BMW, MB nejzábavnější svezení ;-)
Třeba tím tvrdým hnusným kusem plastu na středovém tunelu, drnčícím "tabletem", který na palubce vypadá jako dodělávaný doma nebo zabržděnou převodovkou?
Ono stačí tu věc postavit vedle třeba Audi A3 (jakkoliv nejsem fanouškem této značky) aby člověk hned viděl, jak to s tou "prémiovostí" vlastně je
Předevčírem jsem četl test A 200 CDI, A3 2,0 TDI a BMW 118..... a vyhrál Mercedes. Taže tolik k těmto kecům :-) . Lepší je si to vyzkoušet. Záleží, co člověk hledá... MB není nejpohodlnější, i když má i pohodlnější varianty, než tuto. Ale řidičsky a designově vyhrál... a potvrzuje mi to i má zkušenost.
Tak to je fajn. Já jsme si vyzkoušel 180 CDI automat (má brácha). S manuálem jsem měl pouze 180 CDI a 180 benzín. Ale 200 CDI s manuálem vychválili v autosalonu.
A taky mám jasno. Malé auto s velkým srdcem... 220 CDI. Na město a do práce ideální.
K jakým "kecům", zrovna od tebe to sedí, kolik si toho najel ty s konkurencí Ačka?
Že by konečně v podobné srovnávačce vyhrálo i Ačko? Co to byl kokrétně za test (kde/ v čem). Ty srovnávačky, kde naopak vyhrává konkurence Ačka sleduješ taky? ;-)
Např. letošní test 11-i benzínových kompaktů v AutoZeitungu.
Golf na 1. místě, A3 na 3. místě a Ačko až na 8. místě.
Měl jsem testovací jízdu. Na Audi se mi líbil interiér. Jinak design je jasně pro současné A.... to je prostě vidět. Časopis...no musím pohledat Auto.. něco a bylo to podle SPZ převzato z Německa.
>:D
Že ty děláš u MB na Rudné? >:-[] Bojuješ za MB, skoro jako "topper" za H/K. ;-)
S tvrdostí a hlavně s interiérem je to bohužel tak, jak píše Charger. CLA mi dává ze všech aktuálních MB nejmenší smysl v poměru cena/celková kvalita. Pro laiky je to takové malé CLS, tedy "lidově" wow efekt za relativně přijatelnou cenu, ale designem veškerá podobnost prakticky končí. Něco jako "minimodely" vlajkových lodí u mobilů (např. S3/S3 mini), kdy si většina laiků naivně myslí, že výrazně nižší cena je jen za menší velikost, což má ovšem k reálu nekonečně daleko.
Ne, ale jsem jejich zákazník. ;-) A jinak souhlasím. CLA je spíše stylové než praktické a trochu předražené. Ale sportovní ráz těhle aut mě oslovuje... mají to, co z mého pohledu ztratily bavoráky...
Je to ošizenej krám. Přední pohon místo zadního, haldex místo 4motion, čtyřválce místo šestiválců, dvouspojka místo pořádné převodovky... všechno se dá vysvětlit úsporama, ale nakonec by to asi mělo mít jinou cenovku, ne?
Haldex místo 4motion? Zřejmě si chtěl napsat místo 4Matic, ale už jsem ti psal minule, že i xDrive mají mezi nápravami (jen v opačném gardu) "třecí diferenciály" s lamelovými spojkami, tedy stejně jako koncernový haldex (4motion) pro příčnou zástavbu.
A třeba druhá generace 4Maticu také využívala diferenciály s lamelovými spojkami.
Ano, chtěl jsem napsat 4matic. Haldex není a priori špatný, ale Haldex s 90% výkonu na přední kola je pro mně prostě řešení na houby. Dejte tam jako do Aventadoru 90% na zadek a bude to jinačí písnička :yes:
btw. jak to má motor? napříč jako Passat?
Tak Migu, až se v tom ošizeném krámu projedete tak povídejte. Stejně jako s tím sportováním. Prošlo mi už rukama pár sporťáků i supersport. Takže jo...to Áčko v AMG je dost sportovní a jízdně parádní. S pořádnými gumami (Continental ContiSport) a na 18 je s tím srandy dost, auto je čitelné a řízení je přímé a sportovní. Proto je i slabší posilovač než u ětšiny MB... stačí přesednout do ML.. nebe a dudy. Proto i u silnějších verzí zvětšili brzdy. Ale to se v městě nepozná... a tady to nemá cenu teoretikům psát ;-)
Ano, na poměry MB jsou tam použita laciná řešení, běžná u vozů značek s nižším renomé, než je Mercedes Benz. A já myslel, že jsme si tykali vždycky, ale můžem si i vykat.
Tak už jen skutečnost, že sis na sportování vybral naftovou předokolku bez vypínatelného ESP, s totálně ospalou převodovkou i v manuálním režimu, s podvozkem, který velmi dobrou přilnavostí maskuje totální neschopnost fungovat na limitu a úplně mrtvým necitlivým řízením vypovídá mnohé o tom, kdo je teoretik a kdo ne....
Na sportování mám SL 63 AMG. Tohle Áčko je na denní ježdění do města... a ano je více sportovní než bych čekal. Ospalou převodovkou... tohle jsou zveličelé pindy z testu. Jistě AMG Speedshift je rychlejší. Ale 7G DCT ve sportovním módu řadí dost rychle. Jezdil jsme dříve s DSG a tohle je lepší. Navíc sametové.
Mimochodem na limitu jezdit s předokolkou může jen profík, co jezdí rallye a nenelhávejte si něco jiného :-) . V normálním provozu se nedá jezdit na žádném limitu...leda tak staré plečky
Mrtvé necitlivé řízení... >:D jistě Porsche to není, ale překonává to veškerou konkurenci. Zpětná vazba je super.
Pindy z testu? Jel jsem s ní v Ačku i CLA, takže osobní zkušenost. Jezdit s předokolkou na limitu je nejjednodušší z daných koncepcí vozů, na okresce to není velký problém a jak říkám, s áčkem jsem byl i na okruhu.
No já mám s MB převodovkama najeto docela dost. Srovnání na úrovni asi jen s DSG. Nedám na ně doplatit, žádná ruka se automatu nevyrovná. Záleží jak se s ním člověk naučí pracovat.
Když se předokolka urve... asi jsme každý z jiného vesmíru. :-)
Tak to děláš dobře, že na ně nedáš "doplatit", byly by to totiž vyhozené prachy. ;-)
Dvouspojka v Ačku/CLA se totiž v mnoha směrech nechytá ani na mokré 6st. dsg pro příčnou zástavbu, srovnání s S-tronicem pro podélnou zástavbu v Audi raději (v zájmu MB) vynechám úplně. "Mercedes" zatím dvojspojky neumí, rozhodně bych MB (zejména aktuálně) doporučoval držet se v tomto směru filosofie BMW, tedy že (kvalitní) dvojspojka patří do sportovních mutací běžné produkce a pro běžné verze (zvlášť diesely) je mnohem vhodnější klasický kvalitní automat s HDM. Ostatně tohle bych doporučil i Audi, a to přesto, že její dvojspojky jsou aktuálně tak o dvě třídy lepší, než u MB.
Zjevně si pleteš čtyřkolku s předokolkou, teoretiku. Když má předokolka tendenci urvat se, tak v podstatě stačí jen ubrat plyn a znovu (i pomocí volantu) chytnou správnou stopu. U zadokolky musíš dát velmi rychlé a dobře "trefené" kontra, nejtěžší bývá vybruslit z toho právě u čtyřkolky, tam se sice na limit tak snadno nedostaneš, ale když už, stojí to obvykle za to...
Tohle může napsat jen ten, kdo s mercedesem nikdy nejezdil :-) . Takže někdo od konkurence. Jezdil jsem s Audi A4 a teď MB C. Jde jen o to se naučit pracovat s ní.
Co se teorie týká... řízený smyk se zadokolkou se dá zvládnout, s předkokolkou podle mě ne. S čtyřkolkou na limitu v provozu jezdí jen blázen :-)
Podle toho co píšeš, jsi najezdil s podélným S-tronicem v Audi méně, než já v MB s dvojspojkou. Jsi tradičně mimo. Když už nemáš možnost svézt se, podívej se na hodnocení tohoto "letargického skvostu" od MB v testech.
Omezený příznivec (např. MB) se za svoje prachy naučí pracovat s čímkoli (argument hodný tvého nicku), normální racionální člověk se poohlídne ke konkurenci a převodovky (v drtivé většině případů) v rámci D3 aktuálně volí nejlépe BMW.
Což souvisí s tím, co jsem psal. Profík a na dráze. A ne omotaný cvok kolem stromu. White Label.... vidím, že když dojdou argumenty jde se u tebe na to s osobními útoky. Myslím, že ti je tak 16, nebo jezdíš ve 20-25 let starém BMW 3er "zaručené M3. Burzovní znalec. Nestojím o další diskuzi s takovými...
No, posledně co jsem zažil lift-off v předokolce to nebylo ani na závodní dráze, ani jí neřídil profík a ani to neskončilo omotáním kolem stromu ;-) vlastně to byla dost zábava.
Platí to, co už tady napsal white label - předokolka je na zvládnutí nejjednodušší, protože je běžně nedotáčivá a k umravnění postačují přirozené pudové reakce. Někde uprostřed jsou FR zadokolky a nejvyšší liga bývají MR zadokolky a čtyřkolky - když dojde grip u čtyřkolky, děje se to většinou bleskově a záchrana bývá víc než složitá.
Nezkušeného řidiče u předokolky spíš překvapí přetáčivý smyk. Ať už lift-off, nebo vyvolaný brzděním. Což spíš spadá do kategorie nedostatečného řidičského umění, nebo chyb (pokud to neděláš schválně).
Zrovna s touto reakcí tu chceš moralizovat na téma osobní útoky... >:D
Odhad máš mizerný, k tvojí smůle mě tady pár lidí z této diskuse zná osobně, takže si mohou o tvém "odhadu" (typický příklad, kdy je přání otcem myšlenky) udělat "slušný" obrázek... >:-[]
Musíš odlišit dvě různé věci - cíleně vyvolaný smyk (popřípadě nechtěně neschopností) a skutečné dosažení limitu možností vozu. Dnes je většina aut, ať už jsou to předokolky, čtyřkolky, nebo zadokolky, laděna do nedotáčiva na limitu. Což neznamená, že je nelze dostat do krásného řízeného přetáčivého smyku, to jen znamená, že ze zatáčky půjdeš spíš nosem napřed, když překročíš limit auta. Řízený smyk většinou vyvoláváš bezpečně v limitech.
Přesně tak, cíleně vyvolaný řízený smyk a jízda na limitu jsou logicky dvě různé věci a těžko se diskutuje o podobných věcech s někým, kdo nechápe ani tak základní věci.
Každopádně MB vytvořil káru na kterou jsem si musel chvíli dělat názor. Zprvu jsem myslel, že to CLA tady "napálím" a hotovo. Ale... ten interiér (kritici prominou) je hodně zajímavý - pěkně si s tím vyhráli. Oříšek pro mě byl ovšem exteriér. To snad ne... tohle, že je MB? "Organický design" mi příjde jak hozený kus steaku na desce. Ovšem... Po asi desáté sérii všech možných fotografií (ano, bohužel jsem něměl to štěstí vidět jej naživo) měním názor! Design je odvážný a vše vlastně "hraje" v jeden hodně zajímavý celek. Proč ne? Odvážným štěstí přeje a byť jsem si zprvu myslel, že jde o další kus zbytečného auta (jako u nepovedené bavorácké X6 - zastánci nekamenujte mne), musím nakonec konstatovat, že jde o hezký kus!
Co je na tom interiéru (především palubka/přístrojovka) konkrétně tak hodně zajímavého, s čím si pěkně vyhráli? Myslím, vzhledem k prémiové ceně vozu.
Lacině působící přístrojovka ala FoFo III? Nebo ten "minitablet" připomínající svým řešením mini UP! (a to ani v tom UP!u tolik nedrnčí)?
No já to tušil, že se hned do mě někdo pustí:)) Laciný interiér? Ale no táááák! Lacinost může vypadat různě, ale ne rozhodně takto. Neříkám, že je světoborná - nepřináší nic zasadního... ehm, dobře ten "tablet" mohl být zastavěný v palubce, ale zvykejme si, že tyhlety serepetičky budou časem možná ve všech autech vyjímatelné. A hurá za to! Když slyším neustále o vykrádačkách aut s navigacemi.... V tom interiéru není dlé mého skromného názoru nuda, sála z toho sportovní "lajna" se zachováním klasického uspořádání. Ale tento názor určitě nikomu vnucovat nebudu.... to je na každém.
Ale no tááák, nenapsal jsem "laciný interiér" (to už by bylo na MB trochu moc), ale "lacině působící přístrojovka", stejně jako jsem připsal podstané: "vzhledem k prémiové ceně vozu", i když vzhledem k třídě je ta cena CLA spíš "nadprémiová". To, co odpustím meinstreamu, neodpustím prémii.
Přístrojovka je podle verze... může být i potažená kůží. Je sportovní alá SLS nebo SL a vychází tedy z retrodesignu. Je přehledná a volant dobře padne do ruky.
CLA je v mých očích rozhodně zajímavý počin. Je to zkrátka model, který podle mě rozděluje na dva tábory - buď jej miluješ, nebo zatracuješ do pekel. Oba tábory přitom myslím mají pravdu. Tu svoji pravdu.
Objektivně vzato - vnější design, soudě podle fotografií, není zcela čistý. Příď je s ohledem na sdílení s A-classe a B-classe dost mohutná, naopak zadní část v duchu CLS doslova tvoří kontrast k mohutné přídi. Především ale model utrpěl v mých očích zradou prémiových zvyklostí. Uložení motoru, mohutný přední převis, minimální vzdálenost přední nápravy od předních dveří... to vše boří dosavadní zvyklosti spolu s pohonem přední nápravy...
Je to dobře? Mercedes dle mého názoru možná až přliš tlačí na pilu. Akcionáři chtějí růst, zisky, vyšší podíly na trhu. Stávající modely nějak neumí oslovit širší část klientely, tak se zkouší nové modely, zalepují díry na trhu. Zatímco BMW mixuje kříženečky svých modelů, pak Merc doslova začal na poli neoraném. A CLA funguje tak napůl.
Obejtivně vzato proporčně nevyvážený vzhled v mých očích dokáže přesvědčit (připomíná mi tak trochu takového steroidového boxera). Ryze neprémiová koncepce vozu a celková nedotaženost v detailech spolu s absencí jasně definovaného zacílení ale nelze odpustit. Model prostě staví na jediném zásadním kritériu - líbivosti.
Ano, model se mi líbí, ale tohle podle mě v dnešní konkurenci nestačí. Co víc než atraktivní vzhled nabídne tento model? 4 dospělé pohodlně nepřeveze (proč tedy 4-dveřové kupé?), komfortní není, klasickou koncepci ale nemá a o praktičnosti neslyšel ani z rychlíku... Přijde mi, že CLA až příliš dává pocítit nevýhody plynoucí z jeho koncepce a benefity nepřináší. Jediný důvod, proč nesáhnout raději po C-classe? Ano, jsme zase u toho vzhledu, zatraceně rafinovaného vzhledu :-!
CLA je predovsetkym o vzhlade..... bohuzial ja prave tento jeho vzhlad nemusim... paradox ? nie nie...... mercedes jednoducho ma vyzerat inak [odkaz]
Navyse je originalita CLA degradovana tym ze predne partie nie su nicim inym ako klasicke A-cko.. a to je ostuda... slovek by cakal trosku iny face... pri pohlade spredu clovek nema sancu zistit ci ide o Acko alebo CLA... ale blondinam a dceram milionarov sa to bude pacit ;-)
I kdyby nic jiného, mercedes přivezl s novým modelem nový designový svět. Není přitom rozhodné, zda tě bere za tanga či nikoliv. Ráno jsem jel proti áčku a také z té lehce sražené přídě zrovna nejásám, ale vedle toho ještě ... vidím. A to, co vidím je prostě... skvostné. Samozřejmě, že mám problém s tím, komu je horní model určený, samozřejmě, že vím, jak má vypadat auto (CLS). Jenomže to je tak všechno, co zde mohu uvést. Dál už je jen nekonečná estetická umělecká nadstavba mercedesu.
Ano, je tu BMW, designově přehledný, uchopitelný, podprahově dokonale korespondující, na můj vkus sice méně "umělečtější", jenomže to je bavorácký záměr. Já stavím oba dva, tedy MB a BMW na stejnou (nejvyšší) příčku designových kvalit. Každého pochopitelně v trochu jiném směru. A to i v negativní rovině, nejásám-li nad modernizovaným GL, nejásám ani nad X6. Jenomže holt je zde třeba CLS či 6 GC. A tihle, ti přebíjí všechno.
Karosářské zacílení horního modelu, a to s odkazem především na velikostní třídu, to je velkej vořech. Jak lze paušálně přijímat například malou ixjedničku, či chystané GLA, pak u CLA tedy jakéhosi kompaktního čtyřkupíčka, se ve mně neustále něco vnitřně pere. Proč, když spatřím koncept GLA, okamžitě si řeknu - jo, to je vono. A u CLA jen nechávám prsty běhat po klávesnicí s nadějí, že sám sebe tak nějak přesvědčím. No... nepřesvědčím. Zatím...
P.S. Pochvala za test. Začíná to mít vybroušenou formu :yes:
Prosím opravte si hodnotu Cw. CLA 220 CDI ji má 0,24 (ne jak je uvedeno 0,27). Hodnota 0,22 má základní motorizace, ale se sadou BlueEFFICIENCY Edition (která není součástí standardní výbavy). Bez BlueEFFICIENCY je to 0,23. Hodnoty lze lehce nalézt na webu :-)
Snížení podovozku není 20/15 mm ale 15/10 mm (předek/zadek)
Na zadní sedadlo se vejde v pohodě např. můj kolega o výšce 175 cm, ale asi dost záleží poměr délky trupu a nohou a pupku... kolega má konfekční velikost a tímto ho zdravim :-)
Díky ;-)
vysku 175cm ma dnes uz kdejaka holka... poriadny chlap si dozadu asi nesadne ;-\ jedine zeby tam sedel bez hlavy :yes: praktickost nadovsetko... neieln ze tento medak otrasne vyzera ale je prakticky asi ako trabant ;-):yes:
bude to typicke auto pre zbohatlikov, metrosexualov, dcery milionarov, blondate pipky, nepraktickych ITeckarov a dalsich exotov ;-):yes: ... prakticky mysliaci chlap si takyto mercedes aj ked na neho ma nemoze proste kupit... predpokladam ze ani otec rodiny a ani nejaky dobrodruh.... toto je skutocne len take auticko pre metrosov a blondiny.... inak nedava ziadny zmysel ... nieco ako beetle
Obecně platí čím méně výkonný motor tím lepší Cx. Menší výkon = užší pneu, méně výkonné brzdy a tedy potřeba méně vzduchu k nim a tudíž velká část přivaděče je zaslepená, méně vzduchu pro chlazení a nasávání a tudíž část masky opět zaslepená, slabší/méně výfukových potrubí, které na spodku auta víří vzduch etc.
Dost podstatnou roli hraje i aerodynamika motorového prsotoru, což je neviditelná, ale zásadní věc (velikost, množství a rozmístění chladičů, odtok vzduchu z prostoru atd.)
...Škodu Octavii 1,6 TDI ve výbavě Active za fantastických 424 900. A teď to porovnejme:
[odkaz] :yes: vs. [odkaz] 8-s du se vyblejt :no::no::no:
Co dodat? Snad jen, BRAVWO ŠKODA!!! :yes::yes::yes::yes::yes::yes:
Na druhou stranu, pokud zohledníš i cenovky těchto dvou vozů (Octavia s nejsilnějším 2,0 TDI a multilinkem), pak při racionálním srovnávacím testu, který neřeší líbívý wow efekt CLA, prakticky (celkově) nemá CLA šanci.
PROMIŇ MB CLA... ;-)
cena 1.3 mice a haupna nema ani obycejnej tlumic, misto toho dratu co to podpira?
a teda co bych asi neskousnul je ten interier, sedacky luxus, calouneni a tak taky luxus, ale ten hnusnej plastovej dekor imitujici sedej kov a jeste v takove porci? a co me teda desne odpuzuje je ten display, pripada me to jak nejaky tablet od nejake cisnke firmicky co teprv v oboru vacina a Mercedes to tam dal uplne cirou nahodou a zapomel to oddelat >:D jako jestli se takovejhle kyc libi mladejm, tak to sem asi jiz starozitnost, sakra i moje pracovni 27" monitory maj mensi ramecek nez tahle mrnka >:D
Nemá, pokud chceš klimu, musíš zmáčknout čudlík. Tlačítko "auto" tam rovněž chybí, intenzitu větrání si tedy také nastavuješ manuálně. Automatická klima vypadá v tomhle autě jinak.
U automatické klimy se nastavuje (obvykle v režimu "AUTO") primárně konkrétní hodnota požadované teploty! Automatická klima bývá dnes zcela běžně minimálně! dvouzónová (měl to tak např. už pětkový Golf u Climatronicu, ať zůstaneme ve stejné třídě). Naopak u manuální klimy se nastavuje intenzita a nebývá vícezónová.
Zjevně máš tedy klimu manuální, kdežto brácha automatickou/dvouzónovou. Zkus si něco o klimě v autech obecného načíst (místo blafů marketingu a prodavačů) a přestaň tu trapně urážet s údajným lhaním, protože lžeš tady prokazatelně naopak ty, i když z "pouhé" nevědomosti.
Mimochodem, jak by sis představoval manuální klimu, když ti klima, kde si musíš nastavit intenzitu a nemůžeš si nastavit pouze požadavanou teplotu? Že by třeba sáčky s ledem pod nohy??? :-O >:D
Něco se k tomu najde i tady na webu, např.:
[odkaz]
Mercedes běžně nabízí u Áčka pouze dvě možnosti klimy:
- Manuální! klimatizaci THERMATIC (s prachovým filtrem, vnitřní oběh s komfortní funkcí zavírání oken) sériově.
- Automatickou! dvouzónovou THERMOTRONIC za přípaltek.
Asi ani na těch "svatých stránkách" (www.m-b.cz) nedáváte dostatečně pozor.
P.S. Ale každý aspoň může mít reálnou představu, jaké máte (s "Magistrem") obecné znalosti o současných automobilech.
Ale hlavně, že víte, že MB je jasná jednička, což je názor (bez ohledu na konkrétní značku) tak na úrovní první třídy ZŠ. 8-s;-)
Jednozónovou klimatizaci najdeš taky třeba v třídě SLK. Tam kde je malý vnitřní prostor je dvouzónová zbytečná. Thermatic je taky automatická - člověk nastaví stupně a hotovo. Jen může zvýšt intenzitu a to jde u každé.
To, že MB je jednička není názor ZŠ, ale zkušenosti a vyzrálosti. ;-)
Ty jsi papežštější, než Papež, co? Cituji z ceníku ceníku Ačka:
"Manuální klimatizace (THERMATIC)" - sériově
"Automatická 2-zónová klimatizace (THERMOTRONIC)" - za příplatek
A to SLK to má úplně stejně (jen v bledě modré) jako Ačko:
sériově: Manuální! klimatizace THERMATIC -
mechanická! regulace rozdělování vzduchu, využití zbytkového tepla MRA, prachový a aktivní uhlíkový filtr a spínač vnitřní cirkulace vzduchu s komfortní funkcí automatického zavření oken
za příplatek: Automatická! klimatizace THERMOTRONIC -
2-zónová! automatická! klimatizace, displej!, automatické! rozdělování vzduchu a sluneční senzor vč.kontroly kvality nasávaného vzduchu
Takže víš o tom "kulové" ale pořád si chytrý jak rádio. 8-s;-)
Měl jsem za to, že automatická klimatizace udržuje nastavené podmínky, ne že mi čte myšlenky. ;-) Možná není tak vymakaná (neznám ji), ale pokud zvládne udržet nastavenou teplotu (bez mého zásahu), tak je pro mne automatická.
Dokáže měnit intenzitu foukání pro udržení předvolené teploty? Ne. Dokáže měnit směr foukání (např. na zamlžené okno)? Ne. Má nějaké tlačítko "auto" pro automatický režim? Ne. Proto to v žádném případě není automatická klima.
Neboj, MT dobře ví (na rozdíl některých tady v diskusi), co je automatická klima. Jen tě tak "chytil za slovo", protože i u automatické klimy si musíš nastavit požadovanou teplotu "manuálně" (nikoli telepaticky), podobně jako třeba u automatické pračky (případně aspoň zvolit přednastavený program). ;-)
Tradicna nadielka kecalov, co MB videli max na nete......CLA je sikovne male kupe, s overeymi motormi a uzasnym dizajnom - to je prosty fakt. Zial nic pre socky, ani obmedzencov bez rozhladu (a slovnej zasoby), ale svet je uz raz taky.
no neskutocne sikovne auto.... nepraktickejsie auto tazko najdeme... snad len beetle mu moze konkurovat..... ;-) .... uzasny dizajn? si spadol z jahody asi.... ale chapem ze dizajn je vec subjektivna ... otrasnejsi dizajn mercedes uz davno nemal... ale blondinkam sa to pacit bude .... tie na to poletia ... CLA je neprakticka zrudicka - ale metrosexuali sa uz tesia :yes: neprakticki exoti maju svoju modlu :yes:
kazdy mame svoj nazor.... pre teba je to supersikovna kara... pre mna je to neprakticke nesikovne skarede auto nehodne mena mercedes.... no co.... kazdy mame svoj nazor ze ;-)
No ale po rade. Neprakticke auto? To si chlapce, musel z tej jahody spadnut ty a nie raz. Ak u takehoto typu auta ides nieco splietat o praktickosti, tak to hovori za vsetko. Ked chces (pravda ty o tom mozes len snivat) prakticke auto, tak si hladaj nejake kombi. Dizajnovo je to auto uzasne a na tom ty takisto nic nezmenis, ale netrap sa, nie si cielova skupina. A to ubohe zavistlive fnukanie o blondinach (tym tiez nedisponujes, ani vo forme frajerky, alebo manzelky, ze), metrosexualoch (hm, vies vobec co to znamena, alebo si o tom len cital v nejakom bulvarnom platku a tusis, ze to nie je na jedenie?), ci nepraktickych exotoch (to by sa niektori majitelia/majitelky CLA dobre pobavili, ze kam ich to nejaky experet zaradil), nuz co, aspon mas virtualneho nepriatela, na ktoreho mozes zvalit svoju neschopnost....Nepokusaj sa prezliect tie kecy za tvoj nazor. Kecy su raz kecy, bez ohladu na formu podania. Cim skor sa zmieris s tym, ze svet nie je fer a toto nie su auta pre kazdeho, tym lahsie sa ti bude dychat. :-!
Kecal jsi tady tak možná ty. Kupé to totiž není, ověřený motor je tak možná tenhle diesel, jinak jsou tam motory nové, a design je subjektivní záležitost, žádný fakt. A vůbec, napiš nám tady kolik zkušeností s tímto autem máš ty sám...rád se dozvím o kolik víc jsi s tím najel oproti mně.
"...Napiš nám..." ? Ty o sebe uvazujes v mnoznom cisle??? >:D
Kupe to nie je? O moj ty boze....vies co, otvor si web MB, klikni na CLA a vies co je napisane ako typ karoserie? Kupe.... Myslis, ze teda v tom Mercedes klamu ludi uz od uvodnej stranky? Asi nie, ze jo. Pokial ide o moje konkretne skusenosti, najazdil som mozno 50km po meste s uplne surovym, novym CLA 220CDI. Takze to je len prvy dojem. Nic nedrncalo, nevrzgalo, proste radost jazdit. Na to, ako su momentalne zle cesty v Bratislave, je to kompliment. Za nejaky cas budem mat prilezitost vyskusat benzinove CLA 250, som zvedavy ako sa predvedie.
otvor si web... Kdyby Mercedes napsal na web, že CLA je ekologický kafemlejnek, tak by to byl kafemlejnek, že? :-)
No, podle této logiky by si zájemce o hardcorové svezení měl koupit Volvo V40 - u toho se totiž píše, že svými jízdními vlastnostmi splňuje potřeby těch nejnáročnějších řidičů...
Hehe, snazis sa, snazis. Ale marne. Raz je to kupe, s tym nic nenarobis. Takisto logike sa radsej vyhybaj, zabrdnut tymto smerom by asi nemuselo dopadnut prave najlepsie. Ak nie si v stave rozlisit marketingove informacie od realneho stavu, tak smola. Rec bola o tom, ze je to karoseria kupe, to je vsetko.... ;-)
Co sem stale pleties nejake Volvo? Nevies kam z konopi? A ake marketingove zvasty to stale omielas? Nielen Mercedes pre CLA a CLS, ale aj BMW pouziva pre rady 6 a M6 pri stvordverovych verziach oznacenie Gran Coupe. Alebo aj BMW si robi zo zakaznikov p*del? >:D
Bez definice se není o čem bavit. Pro mne není kupé ani jedno. Jsem ještě ochoten tolerovat označení kupé u dvoudveřových sedanů, ale u těch čtyřdveřových už ne. Pokud jde o hledání definice, doporučuji SAE.
Je smutné, že věříš všem marketingovým kecům...
A ano, nám - tohle je veřejné forum, nepíšeme si soukromě.
Já s tím najel 800 km (220CDi Edition 1), v porovnání s tvými 50ti bych tě tak za kecala měl označit spíš já.
Mimochodem dnes jezdím áčkem...co myslíš, vrže, či ne? >:D
Nic si z toho nedělej. Tady převažují tradiční koncerňáci VW a burzovní tuneři starých BMW, kteří haní vše ostatní co vidí. Ani jedni nepoznají krásné auto, ani kdyby jim stálo před nosem.
Tohle CLA - konkrétně zvlášť to testované - je vybroušený kousek. O tom není sporu. Nemá momentálně konkurenci. Pokud na něj nemáš, tak aspoň doceň, že potěší tvé oko v příšerné záplavě toledorapidů, passatů, Dacií a korejských přehmatů.
No, o tomhle konkrétním naspecifikovaném kusu několik lidí prohlásilo, že to je idální způsob, jak si koupit m*r*d*k*u za 1,3 mega, to že je designově povedené, na tom nic nemění. >:D
A urcite to prehlasili ludia, ktori si ho prave kupili za vlastne....hahaha. Vies, najviac takychto hovadin vyplodia prave ti, u ktorych je to "tak trochu" mimo limit.
No prohlásili to především lidé, o kterých vím, že autům rozumí a mají přehled. A jinak mám lehkou obavu, že případný kupec za
a) nemusí autům rozumět
b) je ve valné většině případů silně neobjektivní - aneb přece nebudu vytrubovat, jakou m*rdku jsem to koupil
Naopak, s mírnou nadsázkou je CLA ideální pro "socky" (netvrdím, že jen pro ně), co si rádi hrají na "milionáře", ale nemají na CLS, přesto chtějí machrovat "za méně peněz".
To co jsi ve svém příspěvku obsahově napsal, odpovídá přesně tomu, žes jej zatím viděl jen na netu a četl sis o něm na stránkách MB, kde marketing MB píše o svých produktech zaručenou pravdu, ostatně jako všichni ostatní. Ale v klidu si znovu otvor stránky MB a buď dál "happy driver"... >:-[]
Vedle jak ta jedle. Pre mna je CLA len pekne auto, nemam pre neho vyuzitie. Po meste sa vozim v GLK a na dlhsie cesty jednoducho presadnem do E. To mi vsak nebrani uznat kvality mensieho auta.
Mimochodom, aj ty si presvedceny ze CLA nie je kupe? Pretoze o tom bola rec, nie o tvojich zle smerovanych domnienkach.
Inak kuzlo nechceneho, ale trafil si. V poslednej dobe otvaram web MB castejsie, GLK bude mat odsluzene 4 roky a treba nahradu. Otazka je, ci obmenit za GLK 250 CDI, alebo urobit step-up a ist do ML.....no, ale to je uz moj problem. :-!
Výběr vozu nechám samozřejmě na tobě, jen já osobně bych si podobné auto nevybíral pouze v rámci jedné/jediné značky. Při dnešních možnostech to považuji za zcela zbytečně omezený přístup. Líbivý design CLA je jedna věc, jeho poměr celkové kvality a ceny je věc druhá.
Co je na CLA tak tak "šikovného"? To, že je to tak malý sedan, že si dozadu stejně skoro nikdo nesedne a proto má zadní pár dveří hlavně na "ozdobu", nehledě na to, že má díky ním logicky méně tuhou karoserii, než by měl jako skutečné kupé? V podstatě spojuje nevýhody sedanu i kupé do jednoho, smysl nedávajícího, celku. Ale protože to vypadá skoro jako "trpasličí CLS" tak je to automaticky třídní stylová megapecka?
Podle které definice je podle tebe CLA coupé. Proč potom není čtyřdveřové kupé třeba staré DS, nebo Tatraplán apod.?
Když třeba zítra marketing MB přijde s "revoluční novinkou" v podobě kabrioletu, kterému nejde sundat střecha, taky to podobně slepě přijmeš za obecnou pravdu?
To, že blbost, která marketingově funguje na zákazníky, převezmou za svou i marketingy jiných firem, ještě nedokazuje, že to není blbost. Mrkni třeba na reklamy na prací prostředky. Stupidní klamavá reklama jak vyšitá, ale provozují ji unisono téměř všichni velcí výrobci těchto prostředků.
No ja ten voz vyberam umyselne len u MB, pretoze ich auta mi vyhovuju....
Sikovnost CLA neznamena pre mna nieco meratelne, jednoducho ma oslovila obratnost, velkost (ci skor malost) a celkovy pocit z auta.
Co je a co nie je kupe, ponecham na oznacovani jednotlivych vyrobcov, definicie moze zhanat po nete niekto iny. Vidi sa mi viac ako zbytocne vymyslat absurdne priklady (DS, Tatraplan), ci nerealne predstavy o kabriu bez odnimatelnej strechy. Sam tomu neveris, takze je to asi len trochu zufala snaha presvedcit niekoho o tom, co je marketingovy vymysel a co podla teba uz nie.
Za par dni mam pozvanku na Ranajky s hviezdou, tak ak nezabudnem, spytam sa preco zavadzaju ludi s tymi (ne)kupe. ;-)
Mercedes je prostě jednička. Dokud budu na to mít, tak rovněž nemám důvod odcházet. Dneska jsem se byl podívat.... na nové E. Poprvé se mi více líbí provedení Elegance než Avantgarde... k této třídě ta hvězda na kapotě tak nějak patří. Ještě více se mi líbilo ovšem nové E kupé... stojí za to. Jen jsem si ho neprojel, ale vypadá o dost lépe než předcházející generace.
A k tomu CLA... moc pěkné, jen bych si ho vzal v červené a ne bílé, jak měli poslední neprodané promo auto. Kufr dobrý a vzadu... měřím 183 cm. Vlezl jsem tam. Je pravda, že jsem vlasy hladil strop. Je to kus pěkného auta.... mimochodem mě překvapil prodejce, paradoxně prý většinu zákazníků, co ho mají objednané jsou chlapi ve věku 50 - 60 a prostě si chtěli udělat radost krásným autem. Jinqak malé na délku není vůbec a za volantem opravdu místa dost.
Má pravdu, ono to tak z určtého pohledu je a ne jen mezi nákladními a pracovním vozy. S tou šířkou, co teď pokrývají a novými vozy a designem. A to jsem byl kdysi fanda Audi, teda než se začala všechna podobat jako vejce vejci...
Tak pokud ti stačí, aby se auta v rámci své značky vzájemně moc nepodobala, tak to nejsi zrovna moc náročný zákazník...
Pak je ovšem zajímavé, že ti např. naopak nevadí ta úmyslná podoba CLA s CLS?
Třeba wikipedie označuje karoserii typu MB CLS jako "modern fastback", takže ten příklad s Tatraplánem nebyl zas tak přitažený za vlasy, jak se ti zřejmě zdálo :
[odkaz]
Co zkusit jako alternativu k novému MLku, třeba Cayenne? Nebo víš předem o něčem, v čem by ti proti MLku nevyhovoval?
Klikol som na tvoj odkaz a bol tam preklik na dalsi odkaz ( [odkaz] ) , citujem: "....the precise definition of which varies from manufacturer to manufacturer, and over time. While the majority of coupes are two-door vehicles, several four-door vehicles (including the Mercedes-Benz CLS and Rover P5 Coupé) have been referred to as "coupes" by their manufacturers...." Takze aj wiki odkazuje na moznost roznych definicii v zavislosti od vyrobcu. Zostanem pri tom, ze pre mna je to je kupe. Oznacuje to tak aj vyrobca, vyhovuje to aj mojmu chapaniu tohto tvaru karoserie (bez ohladu na pocet dvier).
Co sa tyka ML, je to hranicne rozhodnutie. Presna potreba je mensie, vyssie auto (vyssi posed, vyssi podvozok) s pohonom 4x4. GLK tam pasuje perfektne, ML by uz bolo asi trochu privelke (predsa len je ML oproti GLK zhruba o 10cm sirsie a o nejakych 30cm dlhsie, to uz je v meste poznat)....ale je mi velmi sympaticke a to pohodlie....hm. Musel by som ozeliet "normalne" rozmery GLK a jeho mestsku obratnost. Sam neviem, nie som rozhodnuty.
Cayenne ma urcite svoje kvality a iste je to vyborne auto, (v nemeckych testoch som videl prekvapivo dobre realne spotreby u naftovej verzie), ale nie je to pre mna. Ja chcem proste MB. Proti Porsche (ani inym) nic nemam. :-!
Samozřejmě je to tvoje volba, já si naopak nedokážu představit, že bych si při výběru vozu z D3 a spol. primárně určil jen jednu značku a vybíral jen v rámci této značky. Konkrétně Mercedesy mám dlouhodoběji raději právě pouze s jedním párem dveří, takže jsem ten poslední, kdo by vítal další pár dveří u karoserie "coupé", což samozřejmě neplatí jen pro MB.
Vůbec ty karoserie jsou u MB vtipné. CLA je kupé a A je limuzína. B je Sports Tourer. Člověk je nesmí brát moc vážně, kluky štutgartské. ;-) Je to nakonec jen marketing, autům to nemůžeme mít za zlé.
Pokud jde o CLS, nejednou jsme o tom mluvili a podle mne to není ani fastback. Kufr není úplně zahlazený. Rozhodně je to spíš fastback než notchback, tak či tak by to byl sedan.
CLA ale nechce být klasickým Mercedesem. Tedy robustní sedan, filtrující svou posádku od vnějšího světa na desetiletí. Kde spojení sametový automat a pohodlná péra k autu neodmyslitelně patří. Tyto Mercedesy jsou orientovány na tradiční klientelu, jak jsme ji po léta chápali. Zlí jazykové říkají svůj mýtus, pro staré bohaté pány.
CLA cílí jinam a táhne ke značce zákazníky z úplně jiných vod. Zkuste si říct 16 leté blondýnce Mercedes. Před 10-15 lety vám řekne - páprdo. Kdežto Bmw a Audinka s plameny na dveřích jůů. Dneska, má říct také - wau. CLA je stylovka, něco jak Fiat 500, Bmw 1, Evoque atd. Cílí na velmi mladou generaci! Tam prostě patří gel na hlavu, sluneční brýle, pásek s logem D&G, vytočená MP3 přehrávající house a svačinka od mekáče. Zákazník nemá být starosta bavorské vesničky, či průmyslník. Zákazník ma být Sámer Isa, zlatokopka Mesarošová atd. Proto tvrdá péra, přední pohon atd. Vzadu se v Evoque taky sedí blbě. Do zadu u takových lidí patří jorkšir s růžovým obojkem, kabelka, jednou za rok opilý kamarád z diskotéky. Nikdo jiný, každý z vrstevníků má totiž auto své vlastní cool vozidlo.
Souhlas. Zacílili to na mladé. A to je přece v pořádku... a jak tady čtu ty kecy od fandů BMW a Audi... tak se směju. CLA nemá konkurenci na trhu. Teď jde o to, jestli najde skupinu zákazníků nebo ne. Fandím mu. Nekoupím si ho. Ale je to krásné auto.
To zas jsou kecy... špatně jezdí v porovnání s čím? Výborný podvozek, 220 CDI výborný motor, kvalitní zpracování a dobrá převodovka. Navíc zatím se i prodávají...
Výborný podvozek? V čem? Vždyť absolutně nic nefiltruje a odskakuje. Motor je dobrý, ale co ta převodovka? Zpracování? Myslíš jak to vrže na pěti místech, nebo ty materiály v interiéru, třeba tvrdý, lehce poškrábatelný plast na středovém tunelu?
V CLA jsem jel jen krátce, v A jezdím denně. Dobře sedí, nenaklání se. Odskočí jen při větších příčných nerovnostech, to je dáno menším rozvorem... to dělá i SLK. Nefiltruje není pravda - i v AMG paketu, který je dost sportovní jsou díry tlumené, jen ve volantu je cítit každá nerovnost, ale to už je tím sportovně laděným řízením... pro toho, kdo chce AMG paket.
Materiál si volí zákazník, já tam mám imitaci karbonu a měkčené plasty a jinde kůži. Vrzat jsme nic neslyšel...jen na hodně hrbolatém povrchu se ozval displej. Normálně nic.
Pane, vy lžete. Hážete na auto špínu. Nevím proč, možná prodáváte Audi a už se nemůžete dočkat na S3 sedan nebo jen ze závisti.
Audi určitě neprodávám, nejsem žádný velký fanoušek této značky, když už tak mám rád BMW, ale dokážu po zkušenostech s těmito auty přiznat, že A3 je velmi dobře naladěna po všech stránkách (podle mě nejlepší v prémiovém segmentu) a BMW 1 zaostává.
Možná je to tím, že k autům přistupuji bez předsudků, jakékoliv zaslepenosti a nedělá mi problém dostat se k jakému autu chci a vyzkoušet ho. Ostatně nejsem sám, kdo v Áčku či CLA z mých známých, nadšenců do aut, jezdil, a jejich názor se dost často shodoval s mým - designově velmi líbivé, jízdně velké zklamání a promarněná šance Mercedesu.
Jeden příklad za všechny, v áčku při jízdě po Praze mi kamarád ze zadní sedačky po přejetí série nerovností říká, že se to tam snad úplně rozpadá, co to dělá za zvuky...
A vůbec, já to vlastně těm designovým frikulínům přeji, jen ať si to koupí
Píšeme tady pod CLA o CLA a částečně taky o Ačku. Že si ty, jako zaslepený fanda MB, vztahuješ podobnou kritiku nejen na vlastní garáž, ale i na celou produkci MB, je pouze a jen tvůj problém. :*);-)
A s tím "lhaním" opatrně, na jednu stranu tady zbytečně vykáš a přitom se neumíš (v tomto směru) chovat.
To je krása, nikdy mě nenapadlo, že zrovna já můžu někde působit jako fanoušek Audi >:D Jak jsem říkal, nemám problém pochválit dobré auto bez ohledu na značku. Ale chápu, že když už si někdo áčko koupí, tak nechce přiznat nebo nevidí, že je to krám...
Když někdo odepíše zadní dveře s tím, že slouží pro nakládání yorkšíra, kabelky a jednou ročně společensky unaveného kamaráda, tak by mě zajímalo, jak obhájí tuto kreaci vedle klasického C Coupé. Podle mne CLA vypráská a ani se nezapotí. :-)
Tohle je naprosto bomba kára! Úplně z ní uchcávám jak teenka z Báfka.:) Jen mě moc mrzí střídmě výkonová paleta motorů a přední náhon. A taky si myslím, že za chvíli jich bude jezdit fakt dost...
mnohem povedenější by bylo kdyby ta velká kola v té ještě větší kastli nepůsobila tak malince - není to zrovna vyvážené, no ale každému se líbí něco jiného
Někomu se to nelíbí, já to beru. Ale mám pocit, že na nový auta si dnes musím zvykat. Krystalizují mi v hlavě a po roce se mi buď líbí nebo ne. Ale tohle se mi zdá jako bomba!
A posaďte se, prosím vás, všechno se dá naučit jiné palivo, že tento diesel problém, protože si myslím, že se tím naučíš řešit problémy diesel :no: . >:-[]
VWaverka test...klasika...MPV od Mercedesu nahanal do zakrut,aby mu vycital naklananie sa...CLA s tvrdsim a nizsim podvozkom zase odrbuje,ze je tvrde...z tohto mi je jasne,ze je to puk...