Test Auto.cz

Mercedes-Benz CLA 220d Shooting Brake – Styl. A co k tomu?

31.10. 2016
Verdikt
 

Stylový kompaktní kombík s trojcípou hvězdou na přídi letos prošel faceliftem. Za volantem verze CLA 220 d 4Matic jsme zjišťovali, co všechno se změnilo.

Mercedes-Benz se letos vrátil na trůn, když se po letech opět stal největším luxusním výrobcem aut na světě. Důležitým zdrojem jeho úspěchu je rodina kompaktních modelů s platformou MFA. Ty už jsou pár let na trhu, a tak je automobilka postupně modernizuje. Letos přišel čas i na stylové CLA, které jsme se proto rozhodli vyzkoušet.

CLA hraje v rodině kompaktních mercedesů roli stylového modelu, což platí jak pro sedan, tak pro dnes testované kombi, auto dlouhé 4.640 mm a vysoké 1.435 mm. To se ostatně odráží i v jeho názvu, tohle není žádné Kombi, Combi, Wagon nebo snad Estate, ale Shooting Brake. Automobiloví puristé sice namítnou, že CLA nemá jediný pár bočních dveří jako „skutečné“ shooting braky a že není primárně určeno pro lovce, na to se ale v marketingové mluvě nehraje. A co víc, k stylovému charakteru CLA se označení Shooting Brake zkrátka hodí.

Uvnitř jako sporťák

CLA Shooting Brake sice letos prošlo modernizací, která se dotkla i jeho vzhledu, provedené designové změny ale pozná jen skutečný znalec auta, protože jsou velice jemného ražení. Vpředu se objevil přepracovaný nárazník, který doplňuje standardně dodávaná „diamantová“ mřížka v masce chladiče. Vzadu je zase použit upravený nárazník s integrovanými koncovkami výfuku.

A to je vlastně všechno, radikální změny to nejsou, a tak pokud se vám CLA líbilo dosud, modernizace na tom nic nezměnila. Sportovní charakter autu zůstal. Já osobně ale velký fanoušek CLA nejsem, sedan i kombík mi přijdou z některých úhlů kvůli mase plechu a malému prosklení poněkud těžkopádné, což platí hlavně pro jejich záď. Funkce je podle mého názoru tady až příliš podřízena stylu, CLA jakoby dávalo najevo, že jako kombík je k ničemu. Zároveň ale tak ladné jako sporťáky není. Z mnoha stran jsem však na design CLA Shooting Brake slyšel pozitivní reakce...

To uvnitř se CLA perfektně daří navozovat pocit sporťáku. Nastupuje se pomocí dveří s bezrámovými okny (těch by v automobilovém světě mělo být podle mého názoru více) a za volantem se sedí velice nízko. Nízký posaz navíc zdůrazňuje vysoká palubní deska, která může být menším postavám až trochu nepříjemná. Co k sporťákům také patří je i mizerný výhled, který v CLA také najdeme. Zkosené A sloupky omezují výhled do stran, pohled vzad je pak díky úzkému a nízkému zadnímu oknu jak do pověstné poštovní schránky.

Ještě více jako ve sporťáku se cítí cestující na zadních sedadlech, v tomto případě už to ale není kompliment. Kombinace masivních zadních sloupků karoserie a úzké, navíc svažující se linie bočních oken znamená, že se pasažéři vzadu cítí dost stísněně. Ještě že s místem to není nejhorší, před koleny je díky dlouhému rozvoru (2.699 mm) místa dostatek a také nad hlavou je to dobré, zvlášť ve srovnání se sedanem, jehož zadní sedadla ocení maximálně Prófa se Šmudlou. Příliš ale nepotěší krátký sedák nebo v základu chybějící středová loketní opěrka, za níž se připlácí 5.251 korun.

obrázek [600 x 404]  

Ani v interiéru se až tolik nezměnilo. Mercedes zdůrazňuje tenčí volně stojící displej multimediálního systému, nové čalounění nebo jiné obložení. Základní koncepce zůstala shodná, což znamená, že na středovém panelu zůstalo množství tlačítek, které však mají pozměněný design. V dnešní době už toto řešení může někomu připadat trochu zastaralé, alespoň jsou ale jednotlivé funkce multimediálního systému snadno přístupné. Tlačítka jsou navíc potřeba, protože osmipalcový displej na vrchu středového tunelu není dotykový. Vedle přímého vstupu jednotlivými tlačítky k ovládání slouží otočný ovladač na středovém tunelu. Ten by ale mohl být více po ruce, jeho umístění některým řidičům přijde moc vzadu.

I k samotnému multimediálnímu systému máme výhrady. Ovládání nám třeba u navigace přijde zbytečně chaotické, grafika navíc působí už zastarale. Konkurence má v tomto ohledu rozhodně navrch.

Co naopak CLA umí, jsou sedadla. Základem jsou tzv. sportovní sedadla s integrovanou opěrkou hlavy. Ta možná vyšším postavám bude vadit, že nelze nastavit, jinak jsou ale sedačky pohodlné a zároveň díky výraznému bočnímu vedení perfektně podrží tělo. A kdo chce, může si nastavit délku sedáku. Líbí se nám i volant s masivnějším věncem, který dostal nová tlačítka po vzoru novějších mercedesů.

Zpracování je sice naprosto perfektní, některé materiály ale ukazují, že CLA patří mezi ty levnější mercedesy. Plasty v dolní části palubní desky jsou kamenně tvrdé a některé „chromované“ lišty nahlas křičí, že jsou ve skutečnosti z plastu.

Pohled do útrob zavazadelníku dokazuje, že tahle oblast u takové stylovky, jakou CLA je, nehraje velkou roli. Za pátými dveřmi se totiž ukrývá prostor o objemu 495 litrů, což na kompaktní kombíky není právě mnoho. Nějak se sem ale složíte, výhodou jsou totiž pravidelné tvary prostoru. Nakládání bagáže ale každopádně omezují úzké dveře, alespoň že po sklopení zadních sedadel nevznikne schod.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz CLA 220d Shooting Brake

Cena v základní výbavě: 1 035 760 Kč Cena v testované výbavě: 1 156 117 Kč

Základní výbava:Aktivní přední kapota, sada chrom, vnější zrcátka vyhřívaná a elektricky nastavitelná, elektrické ovládání oken, manuální klimatizace, palubní počítač, rádio, centrální zamykání, sedm airbagů, tempomat, multifunkční volant s koženým věncem.

Výbava testovaného vozu:Sada Active – aktivní parkovací asistent, LED Performance světlomety, vyhřívaná přední sedadla, automatická třízónová klimatizace (+4.999,-), sada komfortních funkcí zrcátek (+9.865,-), linie Urban – multifunkční kožený volant, čalounění stropu v černé tkanině, 18palcová kola z lehkých slitin, komfortní podvozek se sníženou světlou výškou (+26.890,-), sada pro smartphone (+9.547,-), asistent hlídání mrtvého úhlu (+14.320,-), navigace Garmin Map Pilot (+15.912,-), audio systém Audio 20 CD (+9.547,-), barevný displej s úhlopříčkou osmi palců (+5.092,-), ambientní osvětlení interiéru (+3.819,-).

Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz CLA 220d Shooting Brake
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1400 - 3400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 225
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4 / 4.6
Emise CO2:121
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 495 / -
Objem nádrže (l):56
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1615 / 485
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4640
b) šířka (mm): 1777
c) výška (mm): 1435
d) rozvor (mm): 2699
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):840
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz CLA 220d Shooting Brake –…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Hyundai začne vyrábět ostré verze Tucson N a Kona N Hyundai začne vyrábět ostré verze Tucson N a Kona N

Jihokorejská automobilka Hyundai potvrdila výrobu dalších…

 



Mercedes-Benz CLA: Designové změny a rozšířená nabídka motorů Mercedes-Benz CLA: Designové změny a rozšířená nabídka motorů

Trojcípá hvězda lehce modernizovala obě karosářské…

Video: Není liťák jako liťák. Mercedes trefuje díry a likviduje neoriginální výbavu. Video: Není liťák jako liťák. Mercedes trefuje díry a likviduje neoriginální výbavu.

Koupí neoriginálních litých disků můžete hodně ušetřit.…

 



 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…