reklama


Test Auto.cz

Mercedes-Benz CLA 220d Shooting Brake – Styl. A co k tomu?

31.10. 2016
Verdikt
 

Stylový kompaktní kombík s trojcípou hvězdou na přídi letos prošel faceliftem. Za volantem verze CLA 220 d 4Matic jsme zjišťovali, co všechno se změnilo.

Mercedes-Benz se letos vrátil na trůn, když se po letech opět stal největším luxusním výrobcem aut na světě. Důležitým zdrojem jeho úspěchu je rodina kompaktních modelů s platformou MFA. Ty už jsou pár let na trhu, a tak je automobilka postupně modernizuje. Letos přišel čas i na stylové CLA, které jsme se proto rozhodli vyzkoušet.

CLA hraje v rodině kompaktních mercedesů roli stylového modelu, což platí jak pro sedan, tak pro dnes testované kombi, auto dlouhé 4.640 mm a vysoké 1.435 mm. To se ostatně odráží i v jeho názvu, tohle není žádné Kombi, Combi, Wagon nebo snad Estate, ale Shooting Brake. Automobiloví puristé sice namítnou, že CLA nemá jediný pár bočních dveří jako „skutečné“ shooting braky a že není primárně určeno pro lovce, na to se ale v marketingové mluvě nehraje. A co víc, k stylovému charakteru CLA se označení Shooting Brake zkrátka hodí.

Uvnitř jako sporťák

CLA Shooting Brake sice letos prošlo modernizací, která se dotkla i jeho vzhledu, provedené designové změny ale pozná jen skutečný znalec auta, protože jsou velice jemného ražení. Vpředu se objevil přepracovaný nárazník, který doplňuje standardně dodávaná „diamantová“ mřížka v masce chladiče. Vzadu je zase použit upravený nárazník s integrovanými koncovkami výfuku.

A to je vlastně všechno, radikální změny to nejsou, a tak pokud se vám CLA líbilo dosud, modernizace na tom nic nezměnila. Sportovní charakter autu zůstal. Já osobně ale velký fanoušek CLA nejsem, sedan i kombík mi přijdou z některých úhlů kvůli mase plechu a malému prosklení poněkud těžkopádné, což platí hlavně pro jejich záď. Funkce je podle mého názoru tady až příliš podřízena stylu, CLA jakoby dávalo najevo, že jako kombík je k ničemu. Zároveň ale tak ladné jako sporťáky není. Z mnoha stran jsem však na design CLA Shooting Brake slyšel pozitivní reakce...

To uvnitř se CLA perfektně daří navozovat pocit sporťáku. Nastupuje se pomocí dveří s bezrámovými okny (těch by v automobilovém světě mělo být podle mého názoru více) a za volantem se sedí velice nízko. Nízký posaz navíc zdůrazňuje vysoká palubní deska, která může být menším postavám až trochu nepříjemná. Co k sporťákům také patří je i mizerný výhled, který v CLA také najdeme. Zkosené A sloupky omezují výhled do stran, pohled vzad je pak díky úzkému a nízkému zadnímu oknu jak do pověstné poštovní schránky.

Ještě více jako ve sporťáku se cítí cestující na zadních sedadlech, v tomto případě už to ale není kompliment. Kombinace masivních zadních sloupků karoserie a úzké, navíc svažující se linie bočních oken znamená, že se pasažéři vzadu cítí dost stísněně. Ještě že s místem to není nejhorší, před koleny je díky dlouhému rozvoru (2.699 mm) místa dostatek a také nad hlavou je to dobré, zvlášť ve srovnání se sedanem, jehož zadní sedadla ocení maximálně Prófa se Šmudlou. Příliš ale nepotěší krátký sedák nebo v základu chybějící středová loketní opěrka, za níž se připlácí 5.251 korun.

obrázek [600 x 404]  

Ani v interiéru se až tolik nezměnilo. Mercedes zdůrazňuje tenčí volně stojící displej multimediálního systému, nové čalounění nebo jiné obložení. Základní koncepce zůstala shodná, což znamená, že na středovém panelu zůstalo množství tlačítek, které však mají pozměněný design. V dnešní době už toto řešení může někomu připadat trochu zastaralé, alespoň jsou ale jednotlivé funkce multimediálního systému snadno přístupné. Tlačítka jsou navíc potřeba, protože osmipalcový displej na vrchu středového tunelu není dotykový. Vedle přímého vstupu jednotlivými tlačítky k ovládání slouží otočný ovladač na středovém tunelu. Ten by ale mohl být více po ruce, jeho umístění některým řidičům přijde moc vzadu.

I k samotnému multimediálnímu systému máme výhrady. Ovládání nám třeba u navigace přijde zbytečně chaotické, grafika navíc působí už zastarale. Konkurence má v tomto ohledu rozhodně navrch.

Co naopak CLA umí, jsou sedadla. Základem jsou tzv. sportovní sedadla s integrovanou opěrkou hlavy. Ta možná vyšším postavám bude vadit, že nelze nastavit, jinak jsou ale sedačky pohodlné a zároveň díky výraznému bočnímu vedení perfektně podrží tělo. A kdo chce, může si nastavit délku sedáku. Líbí se nám i volant s masivnějším věncem, který dostal nová tlačítka po vzoru novějších mercedesů.

Zpracování je sice naprosto perfektní, některé materiály ale ukazují, že CLA patří mezi ty levnější mercedesy. Plasty v dolní části palubní desky jsou kamenně tvrdé a některé „chromované“ lišty nahlas křičí, že jsou ve skutečnosti z plastu.

Pohled do útrob zavazadelníku dokazuje, že tahle oblast u takové stylovky, jakou CLA je, nehraje velkou roli. Za pátými dveřmi se totiž ukrývá prostor o objemu 495 litrů, což na kompaktní kombíky není právě mnoho. Nějak se sem ale složíte, výhodou jsou totiž pravidelné tvary prostoru. Nakládání bagáže ale každopádně omezují úzké dveře, alespoň že po sklopení zadních sedadel nevznikne schod.

1/3 Pokračovat ve čtení

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz CLA 220d Shooting Brake

Cena v základní výbavě: 1 035 760 Kč Cena v testované výbavě: 1 156 117 Kč

Základní výbava:Aktivní přední kapota, sada chrom, vnější zrcátka vyhřívaná a elektricky nastavitelná, elektrické ovládání oken, manuální klimatizace, palubní počítač, rádio, centrální zamykání, sedm airbagů, tempomat, multifunkční volant s koženým věncem.

Výbava testovaného vozu:Sada Active – aktivní parkovací asistent, LED Performance světlomety, vyhřívaná přední sedadla, automatická třízónová klimatizace (+4.999,-), sada komfortních funkcí zrcátek (+9.865,-), linie Urban – multifunkční kožený volant, čalounění stropu v černé tkanině, 18palcová kola z lehkých slitin, komfortní podvozek se sníženou světlou výškou (+26.890,-), sada pro smartphone (+9.547,-), asistent hlídání mrtvého úhlu (+14.320,-), navigace Garmin Map Pilot (+15.912,-), audio systém Audio 20 CD (+9.547,-), barevný displej s úhlopříčkou osmi palců (+5.092,-), ambientní osvětlení interiéru (+3.819,-).

Jihokorejský parlament sesadil prezidentku Pak Kun-hje Jihokorejský parlament sesadil prezidentku Pak Kun-hje

Jihokorejský parlament dnes v tajném hlasování sesadil…

Inflace v Česku zrychlila nejvíc za tři a půl roku, analytiky překvapila Inflace v Česku zrychlila nejvíc za tři a půl roku, analytiky překvapila

Inflace v Česku v listopadu nečekaně zrychlila na 1,5…

Sportovci dostali od sázkovek téměř půl miliardy Sportovci dostali od sázkovek téměř půl miliardy

Mladí sportovci dostávají víc peněz. O nárůstu svědčí…

Glosa Arsena Lazareviče: Rozděl balík a panuj Glosa Arsena Lazareviče: Rozděl balík a panuj

Brusel chce rozhýbat evropskou ekonomiku prostřednictvím…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz CLA 220d Shooting Brake
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1400 - 3400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 225
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4 / 4.6
Emise CO2:121
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 495 / -
Objem nádrže (l):56
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1615 / 485
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4640
b) šířka (mm): 1777
c) výška (mm): 1435
d) rozvor (mm): 2699
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):840
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz CLA 220d Shooting Brake –…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma

Automobilka Citroën chce zájemcům o dlouhodobý pronájem…

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7 Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však…

 




Mercedes-Benz CLA: Designové změny a rozšířená nabídka motorů Mercedes-Benz CLA: Designové změny a rozšířená nabídka motorů

Trojcípá hvězda lehce modernizovala obě karosářské…

Video: Není liťák jako liťák. Mercedes trefuje díry a likviduje neoriginální výbavu. Video: Není liťák jako liťák. Mercedes trefuje díry a likviduje neoriginální výbavu.

Koupí neoriginálních litých disků můžete hodně ušetřit.…

 



 
Nissan Qashqai 1.6 dCi Xtronic vs. Opel Mokka X 1.6 CDTI AT6 – Kříženec, nebo SUV?

Nissan Qashqai 1.6 dCi vs. Opel Mokka X 1.6 CDTI – Kříženec, nebo SUV?

Dnes 08:01

Jeden má být originálním městským crossoverem, druhý zase malým SUV, které se těší na každé bahno. Přesto jsme našli hodně společných prvků.




Blesk.cz

Zesnulý kaskadér Jaroslav Tomsa (†85): Má doma mauzoleum s kulečníkem!

Zesnulý kaskadér Jaroslav Tomsa (†85): Má doma…

Legendární kaskadér nemá hrob. Jaroslav Tomsa (†85), který se proslavil díky filmu Limonádový Joe, má pro místo…

Část potoka Vrutice projde úpravou: Rekonstrukce pomůže Chuchli při povodních

Část potoka Vrutice projde úpravou: Rekonstrukce…

Asi 180 metrů dlouhý úsek potoka Vrutice u mostu pod železniční tratí musí být prohlouben. V současné době zde…

 

iSport.cz

Dočkal litoval: Ta penalta mě štve. Dát ji, nemuseli jsme prohrát

Dočkal litoval: Ta penalta mě štve. Dát ji, nemuseli…

PŘÍMO Z MILÁNA | Porážku 1:2 na půdě Interu Milán označil Bořek Dočkal za zklamání. Především ale nadával sám…

Soupeři pro Spartu: atraktivní United, vrátit se mohou Krasnodar a Villarreal

Soupeři pro Spartu: atraktivní United, vrátit se…

Přes víkend mohou fotbalisté Sparty přemýšlet: jaké by to bylo hrát v Evropské lize proti Manchesteru United?…

 

Reflex.cz

Jak vypadá Hřebejkovo Zahradnictví? Sledujte první ukázku z filmu, který dějově předchází Pelíškům

Jak vypadá Hřebejkovo Zahradnictví? Sledujte první…

Nejde vlastně o jeden film, ale o unikátní trilogii. Tvůrčí duo tvořené scénáristou Petrem Jarchovským a…

Tohle nás zničí: Obchod musel vyměnit nevinné označení přebalovacích místností, prý bylo sexistické

Tohle nás zničí: Obchod musel vyměnit nevinné…

Některá evropská média zaznamenala v minulých dnech další díl absurdní diskuse, která přivede Evropu k…

 
 
reklama