V loňském roce obohatila současnou generaci třídy E zatím poslední karosářská varianta kabriolet. Zkoušená verze 220 d je po výkonové stránce druhou nejslabší motorizací.
kombinace, osobně mám tu rezavou kůži s tmavým matným dekorem rád, plus hluboká modř exterieru, fajn. ;-)
Éčkem sedan už pár měsíců jezdím, většina z uvedeného v testu se dá přenést i na něj, co mi vadí ovšem nejvíc, jsou tzv. bezpečnostní asistenty, zejména brzdový, který reaguje nesmyslně a je jedno, na jakou citlivost je nastaven. Při každém předjíždění pípání, "jsi blízko auta před sebou" nebo situace, kdy mi v úzké zatočené ulici s krajnicí lemovanou zaparkovanými auty náhlým prudkým zabrzděním málem zlámal obě zápěstí, protože měl zato, že vrazíme do některého ze zaparkovaných aut. Že to jde i líp předvede třeba bmw, s G30, se kterou jsem stejnou ulicí projížděl xkrát se mi nic podobného nestalo. A bude hůř, ve faceliftu éčka už stejně jako u nového áčka nepůjde defaultně vypnout asistent jízdních pruhů... wtf!!
Ale tohle je spíš problém legislativy a metodik různých "bezpečnostních" testů a za udělovaných hvězdiček, protože obecně je éčko výborné auto, a zde testovaný 220d také s klidem označím za akt. nejlepší dýzlový čtyřválec na scéně. :yes:
u BMW systém třeba nefunguje takže nereaguje >:-[] >:-[] >:-[] nebo mají sníženou citlivost že Ti to nebude v ulici zlobit ale když přijde na věc tak to zabrzdí se zpožděním nebo vůbec :'-(
ale moc se na ta nová auta netěším …. ty překvapovačky od asistenčních systémů jsou Emile nemilé :-|
Oni možná vědí, že při kochání jízdou tihle piloti vjíždějí do protisměru a ohrožují protijedoucí vozidla. Takže jsem rád, že mercedes asistenčním systémem chrání i ostatní lidi okolo. :yes:
V GLC mi mi brzdovy asistent dela totez co popisuje Dinar. Spis se leknes, nez ze bys za to varovani byl rad. A dela to i v mistech, kde nic neni, uz mam takovy dve, kde si kvuli tomu uz davam bacha, asi tam vede nejaka roura pod zemi.
Asistent jizdnich pruhu nastesti v aute nemam, ale v novym A, ktery jsem zkousel minuly tyden, byl naladeny tak brutalne, ze mas pocit, ze te neco z boku torpeduje.
Snad to nejak vyladi a zjemni.
Ano, máme doma nové A a hlavně asistent jízdy v pruzích nejde defaultně vypnout. Musíš to dělat při každém nastartování. Jeho (ne)fungování je jak píšeš brutální a největší slabinou auta 8-s
Přesně, akorát tě to vyděsí, a je to problém čistě mercedesu, ostatní mají brzdový asistent taky, ale tak, vyloženě debilně, nereaguje v žádném jiném autě. To, že tyhle věci nepůjdou defaultně vypnout, považuju za největší průser příštích let, sedneš do auta, nastartuješ a pět minut budeš vypínat pítchoviny. 8-s
Do této chvíle jsem vždy přišel do auta, nastartoval, vypnul S/S a jel. Pokud sednu do A, tak ještě musím do menu a vypnout LA. Je to opruz, není to na jednom tlačítku, zkusím aspoň prokoumat, jestli se nedá někde umístit ikona.
Určitě ne, je a bude to tak schválně. Blbý je, že stejně to bude mít i E teď po fl, je to jak u blbejch na dvorku, kvůli nějakým pofiderním hvězdičkám.
A nechceš si na závodění koupit jiné auto? To, že ti pohodlný stroj dovolí jet rychle, neznamená, že jedeš ohleduplně a nikoho neomezuješ. Jo, určitě se stane chyba a asistent reaguje přehnaně. Ale kolikrát uděláš chybu sám?
Já třeba dneska: Na startovním gridu na semaforech jsem zaujmul třetí pozici. Na pole position byl nějaký slimejš, který do zatáčky neustále zpomaloval, takže jsem se k němu přibližoval, až jsem musel uprostřed zatáčky skoro zastavit. Takže namísto mých 40 jsem projel POUZE 15-20 km/h... Taky by kolega řidič potřeboval vypnout? :-!
Předpokládám, že "asistent" zasáhl při nějaké vysoké rychlosti - viz
"náhlým prudkým zabrzděním málem zlámal obě zápěstí"
To nemluvil o závodění?
A ono je to nakonec fuk. Hysterii tady předvádíte akorát vydva, co tady skuhráte, jak je všechno na * a jak musíte VŠECHNO vypínat. Doufám, že si taky poctivě vypínáte 4x4 trakční asistenty a ABS a airbagy >:D
vymýšľaš si. Nepísal, že mu zlámalo zápästie, ale že takmer, a myslím, že všetci to pochopili aj ako nadsádzku. Malá rýchlosť je aj 50 km/h, skús v nej naraziť do steny a pokukaj si potom zápästia.
Zatímco vaší zábavou je skučení, jak jsou všichni asistenti na * a jak v pohodovém vozidle potřebujete předjet každého během 3 sekund kdykoli, i na úzké silničce plné děr
>:D
Jakou rychlostí jelo to vozidlo a jak blízko bylo okolí, když se ten asistent rozhodl, že zasáhne?
Já si myslím, že pilot zkoušel alespoň trochu závodit - a je dost možné, že asistent vyhodnotil situaci tak, že v 90% se v takové situaci havaruje. Takže zasáhnul. Diskutér měl smůlu, že on v takových situacích umí jezdit bez havárie, takže se mu zdá, že asistenta nepotřebuje. Pak má možnost pilotovat jiný vůz. Tenhle je pro ostatní řidiče, kteří jezdí na pohodu.
Zkoušel jsi v 50km/h jet do pravoúhlé zatáčky s jedním jízdním pruhem? To už není malá rychlost, nebo jo?
Popsal jsem ti to jako race, aby tomu rozuměl pilot tvého kalibru... Všude první, za každou cenu.
Normální člověk prostě sundá nohu z pedálu a zpomalí podle stavu okolního provozu. :-!
Soudě podle příspěvků, kterými jsi se tu blýskl to asi nebude mít cenu, ale:
Kde vidíš zmínku o závodění? Možná optikou semaforového pilota, který má kulové najeto. Avšak předjíždění je běžné na všech komunikacích, ve všech věkových i řidičských kategoriích a rozhodně nejde o závodění.
Až nasbíráš zkušenosti jinde než na světlech, pak napiš. Do té doby je diskuze s tebou jen mlácení prázdné slámy. ;-):-!
Taky to s tebou zkusím, projevuješ se jako bystrý chlapec...
Tvrdíte tady:
"Při každém předjíždění..." a "naprosto běžný... předjížděcí manévr..."
Na druhé straně se v servisech neobjevují kolony stejně postižených majitelů, naopak nejspíše se asistenti budou rozšiřovat více a více. Z toho vyplývá, že ti asistenti v běžných situacích nepanikaří a není pravda, že každé předjíždění s asistentem je riziko. A z těch faktů vyplývá něco z možností:
a) lžete a situace se vám nestávají - neboli trolíte.
b) nejezdíte normálně, ale jako rádoby závodníci, takže se vám běžně stávají situace, které se ostatním řidičům nestávají. :-!
Žeby dotčený zaměstnanec prodejce, který si občas může za odměnu zazávodit na semaforech? Jinak si tu troubovitost a jisté názorové omezení nedokážu vysvětlit. >:D
Myšlenku neudržíš, snad ti tedy připomenu, kde vidíš jen zmínku o závodění? U vás v servisu nikdo běžně nepředjíždí? :-!
Asi je potřeba zopakovat znova:
b) nejezdíte normálně, ale jako rádoby závodníci, takže se vám běžně stávají situace, které se normálním řidičům nestávají.
Už je tam vidět zmínka o závodění? Nebo mám rozebrat slovní základ slova závodníci?
Tak pozdravuj v servisu a pak mi najdi, kde píšu o závodění, nebo z čeho by to mohlo vyplývat. Pakliže tak usuzuješ ze slova "předjíždění", pak radši zůstaň v MHD ;-)
Mě ne, psal o tom Dinar, ale soudě podle vlastních zkušeností s tímto přitrouble nastaveným asistentem by ke zranění bez problémů mohlo dojít.
Nepsal o jedné důležité věci, tou je předjíždění na okreskách, kdy i na naprosto běžný a bezpečný předjížděcí manévr umí systém zareagovat zabržděním a strhnutím volantu tak, že následky mohou být fatální. A věřím, že bohužel takové přijdou.
Pak se bude dlouho zametat pod koberec a nakonec v tichosti proběhne SW úprava.
Se divím, ze to dáváš. Ja bych ho už poslal do háje, to je takový ten smoula, který v každém řidiči vidí vraha rodin.
Připomíná mi to zcela normální předjíždění člověka s A8, na kterého můj soused (se kterým jsem jednou musel jet jeho Kangoo) reagoval tak, ze je to zase jeden spěchálek a ze je to *, kterých jsou plné hřbitovy.
Jasně a proto jeden parkuje u mě doma >:D Zchladni, M-B jednoduše špatně nakalibroval své systémy v nejnovější generaci. A mám obavu, že servisáci rozhodně toto selhání nebudou ventilovat do fabriky.
Tak, pokud si myslíš, že brzdový asistent je tu od toho, aby zabránil srážce s protijedoucím vozidlem, tak zkus diskusi třeba na Žena a život.cz, tam by ses s tím mohl chytit.
Snad to bude lepší v další generaci... Když zákazníci nehlásí chyby, výrobci nemají zájem cpát peníze do zlepšení - to je všude stejné.
Ale poenta debaty byla, jestli jsou apriori všichni asistenti na * . Já tvrdím, že asistenti k pohodlným autům patří. A bez asistentů je možné koupit sporťáky k tomu určené. ;-)
"Éčkem sedan už pár měsíců jezdím, většina z uvedeného v testu se dá přenést i na něj, co mi vadí ovšem nejvíc, jsou tzv. bezpečnostní asistenty, zejména brzdový, který reaguje nesmyslně a je jedno, na jakou citlivost je nastaven. Při každém předjíždění pípání, "jsi blízko auta před sebou" nebo situace, kdy mi v úzké zatočené ulici s krajnicí lemovanou zaparkovanými auty náhlým prudkým zabrzděním málem zlámal obě zápěstí, protože měl zato, že vrazíme do některého ze zaparkovaných aut. Že to jde i líp předvede třeba bmw, s G30, se kterou jsem stejnou ulicí projížděl xkrát se mi nic podobného nestalo"
Hledáš-li pointu, je vypsaná výše. Ať si patří kam chtějí, problém je, že s nimi nic neuděláš. To je špatně.
No o M-B jsi nenapsal nic, o zmiňovaných asistentech nevíš ani zbla. Dozvěděli jsme se (my čtenáři) pouze to, jaký jsi borec na světelných křižovatkách.
Ona je otázka, jaké asistenty to auto má. Mercedes má základní (oranžové trojúhelníčky v zrcátkách) a Plus (červené). Já mám ve W205 Plus a za 3 roky se mi nestalo, že bych zažil falešný poplach nebo mi auto duplo na brzdu.
Já osobně si myslím, že je to rozdílné technické řešení, které způsobuje ono "ostré" chování u standardních asistentů. Často je vidět, když nějakému autu svítí oranžové trojúhelníčky při jízdě kolem svoditel nebo řady zaparkovaných aut, protože to auto nedokáže změřit rychlost objížděného objektu.
Možná by stálo za zkoušku projet stejnou ulici s autem vybaveným sadou asistentů Plus. Třeba bude výsledek stejný jako s G30.
Nemyslím, že W213 má stejné asistenty a domnívám se, že Dinar má sadu Plus. Nové A má žena taky s Plus. Prostě násilné a neadekvátní. Měl jsem kdysi R a to ačkoliv vybaveno tehdy vším možným podobné nesmysly nedělalo.
Domnívám se, že W205 to dostane až nyní s FL.
Ja ho mel 10 mesicu, najel jsem 60 tisic. S tim asistentem brzd je to presne jak rikas, je to az nebezpecne, Oktavie kterou mam ted oproti tomu funguje bezchybne. Druha nejhorsi vec bylo automaticke prepinani dalkovych resp. vypinani segmentu diod, ktere nefunguje a oslnuje a vsimnes si toho i u protijedoucich MB. Motor ok, ale po te zkusenosti premie s ctyrvalcem jsou opravdu jen vyhozene penize. Nejlepsi na aute byla prevodovka v sport+ modu.
Po cca 30ti,40 ti tis zacala nechutne vrzat palubni deska, prevodovka se zdala uz ne tak plynula, blblo tkacitko otevirani oken, to je vycet zavad. Olej to zralo normalne, mezi vymenami dolit litr.
Celkove jsem si vicemene od zacatku rikal, kde je tech 1,5 milionu, jedine, v cem to nejak vyrazne predci mainstream byla prevodovka.
divná kombinácia na mňa. Fetovať ten čpavkový pach ešte aj z vlastného výfuku, nič moc a tiež sa mi zdá takýto kabrio už moc veľký a ďaleko od filozofie. Ak je niekto háklivý na prehadzovačku na hlave a boľavé kríže, nech si kúpi klasiku a nieže si kúpi kabrio a potom z neho urobí paródou na kabrio.
Hele, čpavkový pachu, slušnej nesmysl, trolíš? Lidi co si to kupují si obvykle kupují kabrio jako druhé nebo třetí auto do rodiny, což není tvůj případ takže se zbytečně vzrušuješ >:-[]
A protože si kupují kabrio jako druhé nebo třetí auto do rodiny, tak tím spíš nemusí řešit spotřebu a cpát tam smraďocha. Ale u mě je jako první a řešit to musím - a proto jsem tam dal benzín:)
Já jsem si dovolil sobecky myslet jenom na sebe. Nicméně CO2 produkuje i můj čokl, i kravička, i stromeček v noci.
Kdo dneska pleskne Fosteka, ten je u mě pašák >:-[]
obhanat sa len s CO2 pri dieslakoch je minimalne zufale... to neznamena ze 2,0 CDi je zly motor, no fakt do cabria je to trapne... pobavi, ze niekto vytiahne na teba to, ze to je 2-3 auto v rodine a preto tam ma byt ropak >:D
A teď jsem zjistil, že jsem přehlídnul to hlavní, že je to čtyřkolka >:-[] >:-[]
JJ, to je u kabria potřeba. Když pojedu třeba na lyže.... tak dám nahoru na tu hadrovou střechu hagusy a je to:)
jasne v zime na nom nabehas najviac, platenka znesie... neda sa to vycitat mercedesu na druhej strane, len reaguje na trendy, 4kola je dnes IN, musi byt uz aj v dieslovom cabriu...
automat + 3,0 v6 benal a je to... co ine do cabria. no dobre aj V8 ale to je z mojho pohladu zbytocne, staci nech to ma 6 benalovych valcov, ved to ma kratke prevody aj 3,0 bez turba by bol uplne ok...
nie som tu prvý deň, môžeš kuknúť, či trolím. Tá nafta smrdí pri otvorenej streche aj na šiestom aute (ja mám momentálne 3 aj keď nie prémiu). ;-) som ti kopol do garáže?
Hele...bez obalu
jsi blbec.
Tak se nediv, že si někdo myslí, že trolíš.
Takovej blbec totiž už kolikrát fakt vypadá, že to je fór.
Bohužel není.
Tak nazdar,
Vońavko!
Preco by mal byt blbec, lebo by nebral naftu v kabriu, ty snad ano? Najnepochopitelnejsia moto kombinacia, viac na hlavu by uz bola len motorka v nafte. Niekto to isto kupi, inak by to medar neponukal, ale chape niekto takeho cloveka. Btw k testu - ta cena priplatkov mi zrovna pri tomto kusku nepride nijaka prestrelena ze by bolo potrebne lamentovat...
Hele, neřeším, jestli někdo chce kabrio v naftě.
Každej si může koupit, co chce. A zrovna Němci, který by teď jezdce nafty pomalu křižovali, se spor%tákama a kabriama v naftě začali. Hovada.
Jde mi o ty blbý kecy, co vede o smradu. S toho je snadný poznat, že je to blbec. Chtěl bych vidět toho strupa, jak jede v tomhle autě (to se nikdy nestane) a se staženou střechou čuchá ten vejfuk. A vůbec necejtí ty zplodiny z kamionů a tak, co jedou na silnici s ním.
Takže:
1) To auto bych si v naftě nekoupil, ale kdo chce, může
2) Nonsens je blbec. Potože kafrá jako dementní blbec. A když něco vypadá jako kachna, je to většinou kachna :-)
Jsi si jist, že víš, s kým mluvíš, špíno?
Fosteka ty nemůžeš kritizovat, hodnotit ani mu nadávat či s ním polemizovat.
Víš proč?
Psí hlas do nebe nevolá.
>:D:-!
Když pominu základní, zcela základní parametr zvuku, který prostě v dieselu nikdy nebude takový jako u benzínu, potom musím zmínit plátěnou střechu, která prostě za mě není do zimy, a může si říkat kdo chce co chce, a proto to auto není celoročně použitelné jakožto jediné, což podle mého kabrio s plechovou střechou je, a tam bych - s přivřením obou očí nafťáka pochopil, ale do auta na čtyři měsice v roce, tam opravdu jenom benzín, a když chci šetřit, tak nějaký základní...
Nemyslim si, ze by to auto muselo byt jen na 4 mesice v roce. Sam jezdim do práce na skutru cca 10km tam a 10 zpet a jezdim jakmile je +5stupnu, takze jsem jezdil většinou uz od února a pocitam, ze mi to vydrzi do listopadu. Nemyslim si, ze by se s kabriloletem muselo jezdit jen se staženou strechou, není zadna ostuda strechu natáhnout a krome tuhych mrazu (které mame par dni v roce) auto využívat celorocne. Ja mit peníze tak si klidne kabriolet koupim i jako jedine auto a netrval bych na pevne skladaci strese. Vetsino auto s pevnou strechou mají divny tvar když mají strechu nahore a zabiraji vice mista v kufru. Takze za me, moderni platena strecha a klidne celorocni provoz.
- Prodejnost hadráku je jednoznačne horší
- Riziko parkování mimo garáž je velmi značné
- Vandalismus na plechové střeše = nalakování, na hadrové = nová hadra, a to rozhodně není laciný špás
- jinak rozdíl mezi - a teď se dívám do ceníku - čtyřválcovou naftou a benzínem je cca 40 tisíc, můžeš si dát práci a spočítat si návratnost při tvém ježdění do práce 20 km denně:)
Jsou auta, kde nafta dává smysl a skoro bych řekl, že je nenahraditelná, ale malé městské auto, cabrio a mnohamiliónová limuzína mezi nimi není...
Třeba pro Němce to vůbec není záležitost čtyř měsíců, kabria si v D kupují svobodné páry, mladí nebo naopak důchodci, jako daily car, a pokud mají garáž, je plátěná střecha pro celoroční provoz naprosto v pohodě, a proto taky najdeš v D spoustu kabrií v dýzlu i s awd. ;-)
Je to přiznám se primitivní způsob, ale když zadám do mobile.de kabriolety od Mercedesu od roku 2014, vyjede mi cca 3500 nabídek, z toho je naftových 700, zbytek benzín. A s pohonem všech kol je jich zaplaťpánbůh jen 300. A když se k AWD přidá ještě nafta, zůstane mi jich cca 40. To mi nepřijde jako úplně masová zábava:)
Protože zbytek šel přímo na objednávky? Tohle je druhé nebo spíš třetí auto v garáži a obměna nebude nijak rychlá. Tím nevelebím tuto kombinaci, je na ní z hlediska fandy aut všechno špatně, jen se snažím najít vysvětlení.
700 kabrií v dýzlu je ti málo? Jistěže logicky bude u takového typu karoserie převládat benzín, já jen říkám, že např. v Německu není kabrio v dýzlu nic výjimečného, a dodávám proč. Se čtyřkolkou je to podobné, navíc, ono se těch variant kabrio-awd zas tolik nedělá, takže i 300 kusů je dle mého dost velké číslo. ;-)
cituji
"a proto taky najdeš v D spoustu kabrií v dýzlu i s awd."
a odpovídám - jedno procento - zbytek si jejich majitelé samozřejmě šetří doma pro další generace...
jedno procento - 40 kabrioletů s pohonem 4x4 plus nafta - tak jak je to v testu. jedno procento absolutních pošetilců... ano, je to o něco víc, než jedno procento.
a celkově, 20% dieslových kabrií proti 80% benzínu je skoro obrácené skóre než bych si tipnul o vozů v kategorie sedan vyšší střední - třeba zmiňované éčko jako limuzína... proto mi přijde, že je jich opravdu /percentuálně/ málo - a tudíž že ti němčouři fakt nejsou tak na hlavu...
Nechápu to. V HR na Istrii v určitých hotelech pujčují na půl dne kabria BMW zdarma. Projel jsem 420d a 640d a můžu říct, že to na mě mělo 2 účinky.
Jednak, kdo si koupí kabrio diesel, je fakt magor.
Druhak, díky těmto projížďkám je teď už skoro rok v garáží M4 Cabrio Competition s CCB (tedy naprostý opak konfigurace z Coast Drive), takže jim ten marketing i tak funguje >:D
Mít ten zvuk a nemít střechu, to fakt můžu. A to bylo původně auto pro choť :-!
ja se te nafte v kabriu nedivim, oni proste vsadili pred par lety temer vsechno na diesel, a tak dokud muzou, tak to proste nacpou vsude kde jim to zakaznik koupi aspon v nejakem tom kusu
a kupci, to je ruznoroda skupina, nekdo se cejti jako idiot na kolobezce, jinej zase v dieselovem kabriu, kazdy at si vybere co jeho chute zadaj :-) kdys ma nekdo potrebu kupovat si kabrio v dieselu......
Akurát som pozrel zo zvedavosti do cenníkov...
Mercedes E 220 d R4 4matic, 194 k - 54 240,00 Eur
Ford Mustang Convertible 5,0 V8, 451 k - 53 990,00 Eur
Čo sa mňa týka, ak by som bol natoľko bohatý, moja voľba by bola jasná. A chrochták by to nebol :-)
Hm...Mustang je dobrá cenovka, to je jasný.
Však se jich taky prodaj mraky.
A MB si počítá za auta co si počítá a lidi mu to taky platěj.
Všechno je OK.
To ale nic nemeni na fakte, ze pekne kabrio s naftou si kupi len sedlak. Ku kabrioletu patri urcita kultivovanost prejavu. Zvuk, ktory bude clovek s radostou pocuvat...
Mozu pisat kolko chcu o tom, aky je tento diesel "kultivovany a tichy", vieme svoje. Ziaden diesel na svete sa co do zvukoveho prejavu nemoze rovnat s rovnako dobrym benzinovym motorom...
K tomu zapach nafty, a este aj starosti s mocovinou. No dakujem pekne, neprosim. Ak kabrio, tak jedine benzin...
Souhlasim. Ja osobne nejsem zadnej zarytej petrolhead, mam jako hlavni auto kombi vyssi stredni v dieselu s automatem , ale lidi, co si koupi toto, navic se ctyrkolkou, bych odkazal na zdatneho psychoterapeuta.
Tomáši, jestli neumíš rozeznat R4 od R/V6, pak navštiv ušního! To co jsi napsal je nesmysl a hloupost. Ano, nový čtyřválec je ve většině jízdních režimů kultivovanější než jeho konkurence, ale s šestiválcem si ho splete málokdo.
V nízkých a vysokých otáčkách zní typicky utrápeně, klapot na volnoběh je minimálně zvenku jasně patrný.
Převodovka je pak naladěna jako právě pro šestiválcovou variantu. Přestože je rychlá a hladká, utápí motor v dunivém otáčkovém podhradí nebo ho naopak vyžene až tam, kde čtyřválec nemá sílu.
E-Klasse a tím spíše kupé/kabrio je už spíš automobilová šlechta a tento motor je pro dvoudveřový, sportovně tvarovaný vůz stejně vhodný jako poník pro královu vyjížďku.
Nevim, jestli jsi s tim autem jel, ale pri vytaceni zni ten motor hezky a celkove ma na ctyrvalec diesel dobry zvuk/ odhlucneni. Prevodovka ho opravdu utapi a proto jezdit s tim pres den v provozu byla celkem otrava, potrebujes jet, zmacknes plyn na podlahu a vterinu nic. Zadny rezim to neresi, to pak je zostrene, cukave atd..