Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mercedes-Benz E 300 BlueTec Hybrid – Na půli cesty

Mercedes-Benz nabízí hybridy už čtyři roky, k opravdové ofenzivě se ale teprve chystá. Prvním masovějším počinem je naftová třída E obohacená o elektromotor.
Zpět na článek
16. 9. 2013 13:10
16. 9. 2013 13:24
16. 9. 2013 13:53
16. 9. 2013 13:57
16. 9. 2013 20:48
16. 9. 2013 22:19
16. 9. 2013 19:30
17. 9. 2013 07:47
17. 9. 2013 17:46
16. 9. 2013 20:53
16. 9. 2013 21:52
Avatar - MarTin1
16. 9. 2013 13:10
škoda
že v testu není ani jedna zmínka o tom, jak si faceliftované provedení třídy E po důkladné modernizaci stojí.... takže mám 2 vysvětlení...

1. Buď je to test jen co se týče hybridu a konvenční provedení budete testovat zanedlouho a tam se dozvím něco o tom jak to auto po FL jezdí

2. Klasickej odfláknutej test...

Nechám se překvapit....
Rozbalit vlákno
4
17. 9. 2013 13:41
Re: NEPROFESIONÁLNÍ TEST
přesně, škoda, že nemá trochu více profesionality (viz mé připomínky níže), Rapid ohodnotil stejně, přál bych Vavrerkovi cestu v Rapidu do Jugošky a ptom v tomto E a jsem zvědavý zda by zůstal u stejného počtu hvězd
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 20:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 9. 2013 13:06
Re: NEPROFESIONÁLNÍ TEST
Těšil jsem se na velký test a místo toho tahle slabota...Zajímalo by mě spíš odhlučnění, jízdní vlastnosti po faceliftu atd. I když už tu pár testů E-klasse bylo, tak množství nastavení podvozku (elegance, avantgarde, amg paket, klasické odpružení či airmatic) v kombinaci s různou velikostí kol si říká o detailní test a popis každého Éčka, které přijde redakci pod ruku. Tento článek byl pro mne velké zklamání...
16. 9. 2013 13:53
Nadrz 59L ?
Naozaj ma nove Ecko iba 59l nadrz?

Dufam, ze ine verzie maju vacsiu.... ;-\
Rozbalit vlákno
8
16. 9. 2013 13:57
Re: Nadrz 59L ?
Na přání je 80l.
16. 9. 2013 20:48
Re: Nadrz 59L ?
Mylis sa, nie je na prianie, ale za priplatok ;-) >:D
Avatar - MarTin1
16. 9. 2013 13:57
Re: Nadrz 59L ?
Nevím jak pro E, ale u CLS jde bez příplatku volit 80L. U E si myslím, že to bude stejné....
Avatar - Kjirka
16. 9. 2013 19:30
Re: Nadrz 59L ?
zoufalá hodnota 8-s bijící do očí.
Avatar - MarTin1
16. 9. 2013 19:58
Re: Nadrz 59L ?
Znovu opakuju, 80L bez příplatku na přání...
17. 9. 2013 07:47
Re: Nadrz 59L ?
To by bolo fajn :-) :yes:
Velku nadrz povazujem za velke plus u auta, teraz mam na malom hatchbacku 60L. Napriklad pri novej Oktavii povazujem jej 50L nadrz za preslap, mali tam dat aspon 60L a o tych 10litrov radsej zmensit kufor >:-[] >:D Very clever ;-\
Avatar - Kjirka
17. 9. 2013 17:46
Re: Nadrz 59L ?
mám nádrž na 70 a vleze se mi tam 75. Spotřeba nějakých 6 litrů.
16. 9. 2013 19:55
si děláte srandu ?
3 hvězdičky ? nevim jak vy ale mercedes dělá dobrý motory a 3 hvězdy si nezaslouží.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - MarTin1
16. 9. 2013 19:59
Re: si děláte srandu ?
A co na tomhle webu od tohoto pana redaktora čekáš? >:D 3hvězdy bych bral za motor, ale za celé auto?? :no: :no:
17. 9. 2013 08:20
Re: si děláte srandu ?
Tři hvězdy chápu za auto, s diesel-hybridním ústrojím, které neušetří ani litr paliva a přitom se za něj připlácí. A to je naprosto v pohodě, protože u S400 hybrid /aspoň podle testů/ šla spotřeba poměrně výrazně dolů. Moc nechápu čím, je to způsobeno. Nicméně osobně bych diesel-hybrid nechtěl, musí být hrozně otravné, když se chrochtavec pokaždé nastartuje a pak zase vypne...
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2013 20:18
Re: si děláte srandu ?
Každý přece ví, že Mercedes má 3*
-v masce chladiče
-na kapotě
-na víku kufru
;-)
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 20:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 9. 2013 15:50
Re: si děláte srandu ?
na klíčku, na většině dílech s jejich typovým označením (nejen kryt motoru)
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2013 20:28
Pochvala i kritika
Musím docela pochválit video, vystihlo nějakou myšlenku, diskotéka se nekonala a ten ošklivý novinář? No taky nejsem žádný krasavec ;-)

Ale nesouhlasím s kritikou modelu. Model smysl má. Má přesně takové opodstatnění, jako CO2 šikana... Nikkho nezajímá skutečná spotřeba, ale ta papírová. Automobilky se chovají zcela pragmaticky a vaří podle receptu, který mají na stole.

Tenhle Mercedes může být ekonomicky setsakra výhodný v zemích, kde CO2 šikana dospěla dál než u nás. Že tahle ekoúlitba bude jezdit za to samé co běžný diesel? Ale má přece nižší papírové CO2, tedy je více ekologická!

Nesouhlasím též s tím, že malá kapacita baterií nevadí, zatímco malý výkon ano. Je to spojitá nádoba. Větší výkon by vyžadoval větší kapacitu. Jedno nemůže být bez druhého...

Stejně tak je mi trochu líto, že nebyla právě spotřeba rozepsána podrobněji. Naopak si myslím, že tento hybrid MŮŽE mít i příznivější reálnou spotřebu, byť ne o mnoho. Ale především ve městě by to mohlo fungovat. Otázkou je, kolik toho E najede ve městě, že...

FL samotný dopadl excelentně, jen je mi líto původní originální podoby. Ztratila se taková lehkost přídě. Nicméně E je prostě nádhernÉ :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
16. 9. 2013 21:41
Re: Pochvala i kritika
Připadá mi, že článek byl napsán účelově v duchu hesla kdo chce psa bít, hůl si najde.
Budu komentovat Tebou vytvořené odstavce:
1. po smajlíku - 100% souhlas.
2. po smajlíku - přesně tak, to co EU chtěla, má.
3. po smajlíku - ani jedno nevadí. jak jsi psal, účel toto auto plní a výkon je potřeba vždy jen na chvilku, kdy má pomoci zvýšit tah při rozjezdech a vůbec zlepšovat dynamiku. Kdybys to zkusil (a já to zkusil) byl bys spokojený. Mám 6-vál 165 kW a pocitově je to stejné. V následující generaci volím GLK 300 CDI hybrid.
4. po smajlíku - pokud by se pan autor namáhal, jistě by musel konstatovat, že spotřeby lze dosáhnout velice nízké. Moderní diesel má svůj spodní strop pod který prostě nemůže jít při sebespořivějším stylu jízdy - a tady diesel-hybrid hranici téměř nezná. Já toho třeba ve městě moc nenajezdím ale občas přece, a srdce mi rve, když jedu z kopce a jen brzdím motorem či mechanickými brzdami. A na dálnici by se !plachtění" také hodilo.
Poslední odstavec - Éčko po FL je krásné ale já jsem na hrany. Těžko se smiřuji s tvary GLA, které možná půjde do rodiny a bojím se, co udělají s GLK.
Chápu, že takhle mají vyšší prodejnost, o tom není žádná.
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2013 23:16
Re: Pochvala i kritika
ke kapacitě a výkonu - netvrdím že nestačí. Ale je podle mě zavádějící psát, že výkon nestačí a kapacita ano.
GLA souhlas, je to podle mě příliš přežvýkaný bonbon. Seat takhle uletěl a měl jen 1 model v různých variacích. Jak to dopadlo, víme...
Avatar - WinDiesel
17. 9. 2013 08:47
Re: Pochvala i kritika
Kapacita a/versus výkon - souhlas.
Všichni konkurenti to takhle mají, koukni na X1 nebo Q3, po hranách nikde ani památky, samé fluidní designy.
No, rozhodli kupující a ti řekli na hrany GLK a třídy E ............... ne.
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 20:53
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
16. 9. 2013 21:52
Re: klima
elektrický kompresor Denso
17. 9. 2013 14:15
ZÁPORY AUTA PODLE VAVERKY
1. NÍZKÝ VÝKON ELEKTROMOTORU (automobilka jasně deklarovala, že cílem bylo snížení emisí pro trhy, kde se takový fakt silně promítá co ceny, takže výkon el.motoru nikdy nebyl cílem, ale dosažená hodnota CO2 a ta splněna byla, škoda, že to nebylo pochopeno)
2. PŘÍPLATEK PROTI E 250 CDI NENÍ VYVÁŽEN SNÍŽENÍM SPOTŘEBY (příplatek je vyvážen na trzích kde se CO2 promítají do ceny, a hlavně tvrzení není pravdivé, při testu modelu 250 CDI měl redaktor spotřebu 7,6, zde 5,5, pane Vaverko je 5,5 méně nebo více než 7,6)
3. KONKURENČNÍ HYBRIDY (LEXUS, INFINITI) JSOU DYNAMIČTĚJŠÍ (takový text mi přijde jako zoufalá snaha něco zkritizovat, pane Vaverko vy srovnáváte s výrazně dražšími auty s výkonem přes 250 kW, proč nesrovnáváte auta s podobným výkonem)
4. POMĚR CENA/VÝKON VE SROVNÁNÍ S NAFTOVÝM ŠESTIVÁLCEM (pokud vezmeme v úvahu váš údaj o spotřebě 5,5 tak šestky jezdí o několik litrů více /hybrid se dá stlačit tam, kam kalsiku nikdy nedostanete/, tři litry na 100 km dělají 100 korun, kačku na kilometr, potom ten poměr není tak jak tvrdíte)
Pane Vaverko neni to nic osobního, jen bych rád přispěk ke zlepšení vaší práce.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - MarTin1
17. 9. 2013 14:37
Re: ZÁPORY AUTA PODLE VAVERKY
Přesně tak pane kolego..... co by holt ale tady čekal... já už to kritizuju delší dobu....
17. 9. 2013 15:11
Re: ZÁPORY AUTA PODLE VAVERKY
Já jsem zde dlouho nebyl a zase dlouho nebudu, stránky jsou zajímavé svou rozmanitostí (okupují nej doménu, mají dobré příjmy z reklamy, můžou toho dost dělat), ale strašné úrovní novinářů, nevím proč se to nelepší, tak to je vždy, když nahoře sedí někdo kdo nesnese lepší lidi než je on sám a on sám za moc nestojí.
DÁLE ZDE JE BĚŽNÉ, ŽE ZA KRITIKU SE MAŽOU ÚČTY A BLOKUJE SE VSTUP DO DISKUSÍ KDE SE ČLOVĚK VYJÁDŘÍ KRITICKY. NAPŘÍKLAD MNĚ DO TÉTO DISKUSE UŽ NEJDOU VLKÁDAT PŘÍSPĚVKY, JEN EDITOVAT TENTO STARÝ (to skončí jakmile na příspěvek někdo odpoví).
PS: Je zarážející, že je MB Vaverkou záporně hodnocen s konkurencí i když má násobně lepší parametry než jediný srovnatelný vůz /objemově, cenově/ a to je:
Audi A6 hybrid, výkon, 155+25, spotřeba 6,2, emise 145, rychlost 240 a
Mercedes-Benz E 300 hybrid, výkon 150+20, spotřeba 4,1, emise 107, rychlost 242.
Ostatní modely v tabulce nejsou hybridy, nebo jejich kalsický motor má vyšší objem a počet válců než testovací vůz, nelze je proto srovnávat, tak jak učinil pan Vaverka.
17. 9. 2013 23:54
Re: ZÁPORY AUTA PODLE VAVERKY
Klid. Již delší dobu pan VWeverka potvrzuje, že je pisatel - amatér, který do testů promítá především své dojmy, které si plete s pojmy. To už by člověka vzrušovat nemělo.