Test Auto.cz

Mercedes-Benz GLC 300 4Matic – Benzinová SUV vzpoura

6.6. 2018
Verdikt
 

Ve středně velkém SUV skoro automaticky předpokládáme naftu. Ne tak v testovaném Mercedesu GLC.

V poslední době začínalo několik testů podobně – čekáte naftu a on v testovaném autě uvízl benzín. Z dobře známých důvodů, nafta přestává být v Evropě šik. Takto jsem se nad zvláštní kombinací podivoval třeba v případě kombíkové insignie, která místo „povinného“ dvoulitru v naftě dorazila s přeplňovanou zážehovou patnáctistovkou. Nakonec to však bylo příjemné svezení, benzinová insignia argumentovala také výrazně nižší cenou.

Benzinovému Mercedesu GLC jsem od začátku věřil míň. Mimo jiné právě kvůli ceně – verze 300 (ne, šestiválec to fakt není) s výkonem 180 kW totiž začíná na částce 1.326.160 Kč, nejsilnější čtyřválcová nafta 250 d (s výkonem 150 kW) je levnější o nějakých osmadvacet tisíc, šestiválcové GLC 350 d 4Matic je pak sice dražší zhruba o sto tisíc, ale je to šestiválec… A v těchto cenových relacích a s předpokladem tradičního příplatkového vyžití jde určitě o stravitelnou sumu za rozhodně větší kulturu jízdy.

Přistupoval jsem tedy mírně skepticky, jistou nedůvěru podpořil i samotný Mercedes tím, že už v září vystřídá testovanou třístovku nový mildhybrid. Jasně, emise.

Existuje mercedes bez AMG paketu?

Vybavím si dva mercedesy, které jsem zahlédl bez AMG paketu. Jedno GLE z půjčovny na frankfurtském letišti a pak v Česku céčkový kombík. Obě auta vypadala až neuvěřitelně obyčejně, vlastně spíš lacině. Naprosto rozumím tomu, že se prakticky každý zákazník nechá ukecat a AMG paket si pořídí. Pro Mercedes to musí být úžasný zdroj příjmů, těch pár trošku agresivněji tvarovaných doplňků si vždy nechá velmi dobře zaplatit, v případě modrého GLC přišel exteriérový paket AMG na necelých šedesát tisíc, interiérový pak na třicet. Ani v jednom případě jsem přitom neměl pocit, že by se na designu GLC podepsaly nějak dramaticky, bez nich by to však jistě byly podobné rozpaky jako u výše zmíněného GLE a céčkového kombíku.

Asi nebudu sám, komu minulé hranaté GLK přišlo daleko nápaditější a atraktivnější. Aktuální GLC je prostě jenom kulaté, v současné produkci Mercedesu bohužel zcela zaměnitelné. Třeba od zmíněného céčkového kombíku odlišuje GLC vlastně jen vyšší stavba. Zákazníci prý ale obliny chtějí…

Hrany houfně opustily i interiér, výsledek však působí docela útulně a až na výjimky velmi hodnotně. Respektive, výjimku. Grafika infotainmentu je už dost zastaralá, zdvojenému ovládání prostřednictvím touchpadu a kolečka jsem nikdy nepřišel na chuť. Na poli infotainmentu je ovšem Mercedes v poslední době mimořádně aktivní (viz nové áčko), třeba se GLC dočká už při nějakém faceliftu.

K nejsilnějším stránkám GLC patří prostorný interiér, díky vzdušnému vnitřku bych klidně řekl, že tohle SUV narostlo víc než na svých 4,6 metru. Za speciální pochvalu určitě stojí velmi pohodlné zadní sedačky, kufr s 550 litry vypadá slibně už na papíře, tvar jak podle pravítka využijete do posledního deci.

obrázek [600 x 389]  

Cena testovaného kousku se sice zastavila kousek pod hranicí 1,6 milionu, většinu z peněz však spolkly zmíněné AMG serepetičky a funkční výbava nebyla nijak zásadně dotčena. Vůbec nechci říct, že by bylo GLC vybaveno chudě, spíš se mi strašně líbilo, že nebylo přetechnizované a až na ovládání infotainmentu působilo velmi jednoduše. Klasický tempomat bez adaptivní funkce mám pořád nejraději, normální tlačítka na volantu bez haptické vazby mi taky sedí nejvíc.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz GLC 300 4Matic

Cena v základní výbavě: 1 326 160 Kč Cena v testované výbavě: 1 584 085 Kč

Základní výbava:Sada na opravu pneumatik, sedmnáctipalcová litá kola, tempomat, samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko, automatická dvouzónová klimatizace.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+24.822), linii AMG interiér (+33.414), linie AMG exteriér (+57.281 Kč), sada pro parkování (+9547 Kč), sada komfortních funkcí zrcátek (+14.320 Kč), sada Night (+15.912 Kč), asistent pro hlídání mrtvého úhlu (+14.319 Kč), multimediální systém COMAND Online (+54.099 Kč), asistent adaptivních dálkových světel Plus (+3182 Kč), LED Intelligent Light System (+18.616 Kč), ozdobné výplně interiéru z červeného jasanu (+9229 Kč), bezklíčkový vstup a startování (+3182 Kč).

Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz GLC 300 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 1300 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 236
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.6 / 6.6 / 8
Emise CO2:174
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / 1600
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1660 / 740
Rozměr pneu:235/55 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4656
b) šířka (mm): 1890
c) výška (mm): 1639
d) rozvor (mm): 2873
e) rozchod vpředu (mm): 1621
f) rozchod vzadu (mm): 1617
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Mercedes-Benz GLC F-Cell zamíří s vodíkovými palivovými články na trh Mercedes-Benz GLC F-Cell zamíří s vodíkovými palivovými články na trh

Mercedes-Benz představuje model GLC F-Cell kombinující…

Mercedes-AMG odhaluje GLC 63. Sportovní SUV má osm válců a 476 koní Mercedes-AMG odhaluje GLC 63. Sportovní SUV má osm válců a 476 koní

GLC a GLC kupé zatím byly dostupné jen v „junior“ verzi…

 



 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…