25.11. 2016 Jan Mička Jan Mička

Mercedes-Benz GLC Coupé 250 d 4Matic vs. Range Rover Evoque Cabriolet 2.0 TD4 – SUV na druhou

 

V dnešní době se vyrábějí vozy, o kterých se nám třeba před deseti lety ani nesnilo. Což takhle SUV-kupé, nebo dokonce SUV-kabriolet? Takové možnosti existují, není to už ale až příliš?

Automobilový trh se mění. Z modelů, které bychom ještě před pár lety nazývali terénními a nebáli se s nimi ani do složitějšího terénu, jsou dnes SUV a crossovery spojující v jednom produktu několik zdánlivě neslučitelných stylů. Za průkopníka můžeme považovat BMW X6, které jako první z trojice luxusních německých značek Audi, BMW a Mercedes-Benz přineslo do světa SUV karoserii připomínající kupé, a nejenom u nás se stalo hitem. Z historického hlediska to novinka není, vzpomeňte například na Pontiac Aztec nebo SsangYong Actyon, konkurence se ale nenechala zahanbit, a proto už na našich silnicích běžně potkáváme Mercedesy GLE Coupé a GLC Coupé.

Automobilka Land Rover šla ještě dál a model Evoque už od prvopočátku nabízí i jako třídveřové kupé s atraktivními proporcemi a plejádou systémů, díky kterým se nemusíte bát ani hlubokého písku nebo brodu. Je trochu paradox, že právě excentrické kupé u nás moc často nepotkáte, natož pak kabriolet, který se v současnosti zabydluje na trhu, opomíjet ho však nelze. Také nejde o unikátní nápad - stejnou koncepci použil už v roce 2010 Nissan Murano CrossCabriolet, o čtyři roky později jej ale Japonci stáhli z prodeje kvůli špatným výsledkům.

V dnešním srovnávacím testu se podíváme hned na dvě excentrická SUV. Německé barvy zastupuje Mercedes-Benz GLC Coupé s nejsilnějším naftovým motorem, Velkou Británii hájí výbavou napumpovaný Range Rover Evoque Cabriolet se zcela novým dvoulitrovým čtyřválcem Ingenium. Oba vozy mají už v základu pohon všech kol a automatickou převodovku, jejich ceny přesahují částku 1,3 milionu korun a budí obrovskou pozornost. Mohou ale taková auta být ještě vůbec praktická, nebo se díváme na totální vítězství stylu nad rozumným uvažováním?

Chceš jezdit stylově? Zaplať!

U stylovějších variant běžných SUV je potřeba počítat s nepřehlédnutelnou finanční přirážkou. Testovaný Mercedes-Benz GLC 250 d Coupé 4Matic pořídíte nejméně za 1.355.200 Kč, což je o téměř 90.000 Kč více, než kolik stojí jeho výchozí varianta s nižší nakládací hranou, o fous větším kufrem, lepším výhledem dozadu a větším prostorem vzadu nad hlavou. Za méně praktické auto v podstatě platíte více, tak už to ale chodí. Pravda, GLC Coupé už má v základu čalounění syntetickou kůží, za přírodní materiál si ale výrobce vezme 45.825 Kč, vyhřívání sedadel vpředu vyjde na 10.342 Kč, a pokud chcete mít v teple i ruce, bude vás to stát 8.274 Kč za vyhřívaný volant. Navigace je z mého pohledu v takovém autě nutnost, přičemž ta nejzákladnější se systémem Garmin stojí 15.912 Kč. Oproti infotainmentu Comand Online testovaného kousku (81.149 Kč) se jedná o slabší odvar, svou funkci ale plní slušně.

Zbývá doladit vnější vzhled, což se importérovi v případě zkoušeného exempláře opravdu povedlo. Základem je exteriérový paket AMG za 63.646 Kč, ke kterému si pak můžete zdarma vybrat devatenáctipalcová litá kola AMG s pěti dvojitými paprsky. Červená metalíza hyacinth je nejlevnější ze speciálních laků designo (stojí 36.278 korun) a z mého pohledu je to ta nejlepší možnost. Auto má šmrnc a líbí se mužům i ženám, a o to tady vlastně jde.

Pořizovací nákladyMercedes-Benz GLC CoupéRange Rover Evoque Cabriolet
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavyGLC Coupé 250/155 kW 4Matic, 1.294.700 Kč2.0 TD4/110 kW SE Dynamic, 1.416.184 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
KolaLitá 18"Litá 18"
Automatická převodovkaSS
Pohon všech kolSS
Kožené čalouněníSS
Adaptivní odpružení30.232 Kč30.976 Kč
Adaptivní tempomat30.709 Kč30.734 Kč
Diodové světlomety27.527 Kč35.211 Kč
Navigace15.912 Kč42.350
Airbagy77
Vyhřívaný volant8 274 Kč14.399 Kč - zimní paket
Bezklíčové odemykání a startování17.503 Kč18.392 Kč
Vyhřívaná přední sedadla10.342 Kč10.769 Kč
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]27.471/6.541,9045.935/9.265
Přední/zadní nárazník [Kč]10.916,80/10.39521.534/16.123
Přední blatník [Kč]715011.283
Čelní sklo [Kč]9.908,7019.568
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]3091,30 + hodina práce 14503916 + 1031 (snímač brzd) + 1539
Tlumič přední/zadní7221,50/11943,3026.359/ 6.384
Maska chladiče2086,408.065
Hodinová sazba v servisu [Kč]14501.923
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]náklady na 6 let/125.000 km zdarma11.200
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/2/303/3/6
Prodloužená zárukanení2 roky/150.000 km - 26.800 Kč

Range Rover Evoque lze pořídit už za méně než milion korun, jde ale o pětidveřovou verzi s motorem 2.0 TD4 o výkonu 110 kW, předním pohonem a manuální šestistupňovou převodovkou. Oproti tomu je kabriolet jako z jiného světa. Nejenom že hravě překonává ceny variant s pevnou střechou, on je dokonce ještě dražší než o kousek větší GLC Coupé! Zkoušené provedení HSE Dynamic (vrcholné) se silnějším vznětovým dvoulitrem, devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol stojí 1.670.526 korun, a co se výbavy týče, od mercedesu se zase tak moc neliší.

Ve standardu má sedm airbagů a litá 18“ kola, z vybraných luxusních prvků má výrazněji dražší verze navíc vlastně jenom diodové přední světlomety, ale zase dostanete pořádnou navigaci s širokoúhlým displejem, za kterou se u nižší výbavy SE Dynamic připlácí 42.350 korun. Cena pak samozřejmě poroste, pokud si naporučíte prémiový lak karoserie za 45.133 Kč nebo nesmírně atraktivní dvacetipalcová litá kola s dvojitými paprsky rovněž za 45.133 korun. Ale buďte klidní, u nižší výbavy SE Dynamic jsou ještě o 19.627 Kč dražší.

POŘIZOVACÍ NÁKLADYMercedes-Benz GLC CoupéRange Rover Evoque Cabriolet
Základní cena86
Standardní výbava a příplatky88
Servis86
Záruky77
Průměr7,756,75

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
EU je blízko podpisu obchodní dohody s Japonskem EU je blízko podpisu obchodní dohody s Japonskem

Evropská unie (EU) se blíží podpisu dohody o volném…

Bývalý majitel Úschovny hledá investory pro nový projekt na sdílení dat. Hodlá dobýt cizinu Bývalý majitel Úschovny hledá investory pro nový projekt na sdílení dat. Hodlá dobýt cizinu

Desítky milionů korun bude potřebovat český internetový…

Lukáš Kraus z Rekonstrukce státu: Zaktivizovali jsme občany, a to je úspěch Lukáš Kraus z Rekonstrukce státu: Zaktivizovali jsme občany, a to je úspěch

Aktivistická platforma Rekonstrukce státu udělala…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz GLC Coupé 250 d 4MaticRange Rover Evoque Cabriolet 2.0 TD4
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 21431999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 150 / 3800132 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1600 - 1800430 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 222195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.610.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 5 / 5.46.7 / 5.1 / 5.7
Emise CO2:143149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1400251 / -
Objem nádrže (l):6654
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1845 / 6751967 / -
Rozměr pneu:255/50 R19245/45 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 47324370
b) šířka (mm): 18901980
c) výška (mm): 16021609
d) rozvor (mm): 28732660
e) rozchod vpředu (mm): 16201621
f) rozchod vzadu (mm): 16191628
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 11301040 / 1230
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 870560 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10101000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000930
k) šířka vpředu (mm): 15201515
l) šířka vzadu (mm): 15101310
délka sedáku vpředu (mm): 510530
délka sedáku vzadu (mm): 500500
výška opěradla vpředu (mm): 620640
výška opěradla vzadu (mm): 660620
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz GLC Coupé 250 d 4Matic vs.…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

Přesnost na čtyři tisíciny milimetru. Taková ložiska si žádají špičková auta Přesnost na čtyři tisíciny milimetru. Taková ložiska si žádají špičková auta

Už sto osmdesát milionů kusů ložisek vyrobil olomoucký…

 




Mercedes-AMG odhaluje GLC 63. Sportovní SUV má osm válců a 476 koní Mercedes-AMG odhaluje GLC 63. Sportovní SUV má osm válců a 476 koní

GLC a GLC kupé zatím byly dostupné jen v „junior“ verzi…

Mercedes-AMG ukazuje šlapací autíčko pro Paříž. Zatím jen zčásti... Mercedes-AMG ukazuje šlapací autíčko pro Paříž. Zatím jen zčásti...

Trojcípá hvězda si Paříž přichystala zajímavou novinku,…

 



 
Dechberoucí snímky: Takto už několik let chátrají vozy po tragédii ve Fukušimě

Dechberoucí snímky: Takto už několik let chátrají vozy po tragédii ve Fukušimě

Včera

Na jaře letošního roku uplynulo šest let od havárie elektrárny ve Fukušimě. Od té doby tu v ulicích chátrají nejen domy, ale i mnoho krásných automobilů.




Blesk.cz

Sobotkova japonská mise startuje. Z premiérů tam byl naposled Paroubek

Sobotkova japonská mise startuje. Z premiérů tam byl…

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) zamířil do Japonska. Jako první premiér od Jiřího Paroubka, který tam byl v roce…

Povodí Odry se chystá na sucho. Střeží si zásoby pitné vody

Povodí Odry se chystá na sucho. Střeží si zásoby pitné vody

Státní podnik Povodí Odry už začal dělat opatření, aby se připravil na případné sucho. Omezil například výrobu…

 

iSport.cz

Čeští in-line hokejisté padli s Finy na nájezdy, Petružálek zazářil hattrickem

Čeští in-line hokejisté padli s Finy na nájezdy,…

Druhý skalp Seveřanů nezískali. Čeští reprezentanti v in-line hokeji po úvodním vítězství se Švédy sváděli…

Bolt se loučí se Zlatou tretrou. Je to pro mě jako domov, hlásil v Ostravě

Bolt se loučí se Zlatou tretrou. Je to pro mě jako…

Usain Bolt, nejrychlejší muž planety, tentokrát nebyl před Zlatou tretrou Ostrava zdaleka tak rozverný jako v…

 

Reflex.cz

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z toho sociální bouře? A co na to prezident-prognostik?

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z…

Je smutným faktem, že politici (lhostejno, zda z pravice, či z levice) se většinou věnují pěně dní a svým…

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl Zelený Raoul, když byl stejně starý jako jeho kreslíř?

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl…

Ten den vidíme pořád tak jasně, jako by se odehrál včera. Dvaadvacetiletý mladík vešel do papíry zaneřáděné…