reklama


25.11. 2016 Jan Mička Jan Mička

Mercedes-Benz GLC Coupé 250 d 4Matic vs. Range Rover Evoque Cabriolet 2.0 TD4 – SUV na druhou

 

V dnešní době se vyrábějí vozy, o kterých se nám třeba před deseti lety ani nesnilo. Což takhle SUV-kupé, nebo dokonce SUV-kabriolet? Takové možnosti existují, není to už ale až příliš?

Automobilový trh se mění. Z modelů, které bychom ještě před pár lety nazývali terénními a nebáli se s nimi ani do složitějšího terénu, jsou dnes SUV a crossovery spojující v jednom produktu několik zdánlivě neslučitelných stylů. Za průkopníka můžeme považovat BMW X6, které jako první z trojice luxusních německých značek Audi, BMW a Mercedes-Benz přineslo do světa SUV karoserii připomínající kupé, a nejenom u nás se stalo hitem. Z historického hlediska to novinka není, vzpomeňte například na Pontiac Aztec nebo SsangYong Actyon, konkurence se ale nenechala zahanbit, a proto už na našich silnicích běžně potkáváme Mercedesy GLE Coupé a GLC Coupé.

Automobilka Land Rover šla ještě dál a model Evoque už od prvopočátku nabízí i jako třídveřové kupé s atraktivními proporcemi a plejádou systémů, díky kterým se nemusíte bát ani hlubokého písku nebo brodu. Je trochu paradox, že právě excentrické kupé u nás moc často nepotkáte, natož pak kabriolet, který se v současnosti zabydluje na trhu, opomíjet ho však nelze. Také nejde o unikátní nápad - stejnou koncepci použil už v roce 2010 Nissan Murano CrossCabriolet, o čtyři roky později jej ale Japonci stáhli z prodeje kvůli špatným výsledkům.

V dnešním srovnávacím testu se podíváme hned na dvě excentrická SUV. Německé barvy zastupuje Mercedes-Benz GLC Coupé s nejsilnějším naftovým motorem, Velkou Británii hájí výbavou napumpovaný Range Rover Evoque Cabriolet se zcela novým dvoulitrovým čtyřválcem Ingenium. Oba vozy mají už v základu pohon všech kol a automatickou převodovku, jejich ceny přesahují částku 1,3 milionu korun a budí obrovskou pozornost. Mohou ale taková auta být ještě vůbec praktická, nebo se díváme na totální vítězství stylu nad rozumným uvažováním?

Chceš jezdit stylově? Zaplať!

U stylovějších variant běžných SUV je potřeba počítat s nepřehlédnutelnou finanční přirážkou. Testovaný Mercedes-Benz GLC 250 d Coupé 4Matic pořídíte nejméně za 1.355.200 Kč, což je o téměř 90.000 Kč více, než kolik stojí jeho výchozí varianta s nižší nakládací hranou, o fous větším kufrem, lepším výhledem dozadu a větším prostorem vzadu nad hlavou. Za méně praktické auto v podstatě platíte více, tak už to ale chodí. Pravda, GLC Coupé už má v základu čalounění syntetickou kůží, za přírodní materiál si ale výrobce vezme 45.825 Kč, vyhřívání sedadel vpředu vyjde na 10.342 Kč, a pokud chcete mít v teple i ruce, bude vás to stát 8.274 Kč za vyhřívaný volant. Navigace je z mého pohledu v takovém autě nutnost, přičemž ta nejzákladnější se systémem Garmin stojí 15.912 Kč. Oproti infotainmentu Comand Online testovaného kousku (81.149 Kč) se jedná o slabší odvar, svou funkci ale plní slušně.

Zbývá doladit vnější vzhled, což se importérovi v případě zkoušeného exempláře opravdu povedlo. Základem je exteriérový paket AMG za 63.646 Kč, ke kterému si pak můžete zdarma vybrat devatenáctipalcová litá kola AMG s pěti dvojitými paprsky. Červená metalíza hyacinth je nejlevnější ze speciálních laků designo (stojí 36.278 korun) a z mého pohledu je to ta nejlepší možnost. Auto má šmrnc a líbí se mužům i ženám, a o to tady vlastně jde.

Pořizovací nákladyMercedes-Benz GLC CoupéRange Rover Evoque Cabriolet
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavyGLC Coupé 250/155 kW 4Matic, 1.294.700 Kč2.0 TD4/110 kW SE Dynamic, 1.416.184 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
KolaLitá 18"Litá 18"
Automatická převodovkaSS
Pohon všech kolSS
Kožené čalouněníSS
Adaptivní odpružení30.232 Kč30.976 Kč
Adaptivní tempomat30.709 Kč30.734 Kč
Diodové světlomety27.527 Kč35.211 Kč
Navigace15.912 Kč42.350
Airbagy77
Vyhřívaný volant8 274 Kč14.399 Kč - zimní paket
Bezklíčové odemykání a startování17.503 Kč18.392 Kč
Vyhřívaná přední sedadla10.342 Kč10.769 Kč
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]27.471/6.541,9045.935/9.265
Přední/zadní nárazník [Kč]10.916,80/10.39521.534/16.123
Přední blatník [Kč]715011.283
Čelní sklo [Kč]9.908,7019.568
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]3091,30 + hodina práce 14503916 + 1031 (snímač brzd) + 1539
Tlumič přední/zadní7221,50/11943,3026.359/ 6.384
Maska chladiče2086,408.065
Hodinová sazba v servisu [Kč]14501.923
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]náklady na 6 let/125.000 km zdarma11.200
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/2/303/3/6
Prodloužená zárukanení2 roky/150.000 km - 26.800 Kč

Range Rover Evoque lze pořídit už za méně než milion korun, jde ale o pětidveřovou verzi s motorem 2.0 TD4 o výkonu 110 kW, předním pohonem a manuální šestistupňovou převodovkou. Oproti tomu je kabriolet jako z jiného světa. Nejenom že hravě překonává ceny variant s pevnou střechou, on je dokonce ještě dražší než o kousek větší GLC Coupé! Zkoušené provedení HSE Dynamic (vrcholné) se silnějším vznětovým dvoulitrem, devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol stojí 1.670.526 korun, a co se výbavy týče, od mercedesu se zase tak moc neliší.

Ve standardu má sedm airbagů a litá 18“ kola, z vybraných luxusních prvků má výrazněji dražší verze navíc vlastně jenom diodové přední světlomety, ale zase dostanete pořádnou navigaci s širokoúhlým displejem, za kterou se u nižší výbavy SE Dynamic připlácí 42.350 korun. Cena pak samozřejmě poroste, pokud si naporučíte prémiový lak karoserie za 45.133 Kč nebo nesmírně atraktivní dvacetipalcová litá kola s dvojitými paprsky rovněž za 45.133 korun. Ale buďte klidní, u nižší výbavy SE Dynamic jsou ještě o 19.627 Kč dražší.

POŘIZOVACÍ NÁKLADYMercedes-Benz GLC CoupéRange Rover Evoque Cabriolet
Základní cena86
Standardní výbava a příplatky88
Servis86
Záruky77
Průměr7,756,75

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan chce znovuzavedení trestu smrti a pro sebe větší pravomoci Erdogan chce znovuzavedení trestu smrti a pro sebe větší pravomoci

Pokud znovuzavedení trestu smrti neschválí turecký…

Volkswagen zastropoval platy a odměny nejvyšších manažerů. Chce předejít kritice Volkswagen zastropoval platy a odměny nejvyšších manažerů. Chce předejít kritice

Dozorčí rada německé automobilové skupiny Volkswagen…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz GLC Coupé 250 d 4MaticRange Rover Evoque Cabriolet 2.0 TD4
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 21431999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 150 / 3800132 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1600 - 1800430 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 222195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.610.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 5 / 5.46.7 / 5.1 / 5.7
Emise CO2:143149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1400251 / -
Objem nádrže (l):6654
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1845 / 6751967 / -
Rozměr pneu:255/50 R19245/45 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 47324370
b) šířka (mm): 18901980
c) výška (mm): 16021609
d) rozvor (mm): 28732660
e) rozchod vpředu (mm): 16201621
f) rozchod vzadu (mm): 16191628
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 11301040 / 1230
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 870560 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10101000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000930
k) šířka vpředu (mm): 15201515
l) šířka vzadu (mm): 15101310
délka sedáku vpředu (mm): 510530
délka sedáku vzadu (mm): 500500
výška opěradla vpředu (mm): 620640
výška opěradla vzadu (mm): 660620
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz GLC Coupé 250 d 4Matic vs.…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat! Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat!

Kia představila čtvrtou generaci modelu Rio už minulý rok…

 




Mercedes-AMG ukazuje šlapací autíčko pro Paříž. Zatím jen zčásti... Mercedes-AMG ukazuje šlapací autíčko pro Paříž. Zatím jen zčásti...

Trojcípá hvězda si Paříž přichystala zajímavou novinku,…

Mercedes-Benz GLC Coupé: První jízdní dojmy Mercedes-Benz GLC Coupé: První jízdní dojmy

V horských pasech a na klikatých dolomitských silničkách…

 



 
Optický klam: Proč se nám zdá, že se kola při jízdě otáčejí na druhou stranu?

Optický klam: Proč se nám zdá, že se kola při jízdě otáčejí na druhou stranu?

Včera

Někdy to vypadá, jako kdyby se kola automobilu jedoucího určitým směrem otáčela nebo dokonce stála, přestože pohyb vozu je jasně zřetelný. Čím to je?




Blesk.cz

Libye zakázala dospělým do 45 let opustit zemi. Aby se nepřidali k teroristům

Libye zakázala dospělým do 45 let opustit zemi. Aby…

Východní Libye zakázala občanům mezi 18 a 45 lety vycestovat bez povolení úřadů. Řada z těch, kdo zemi opustí,…

Policisté si to rozdali ve služebním autě: Hlášení o loupeži úplně ignorovali!

Policisté si to rozdali ve služebním autě: Hlášení o…

Policisté byli přistiženi přímo při činu! Muž a žena v uniformě se oddávali intimním hrátkám při službě v…

 

iSport.cz

Dvougólový střelec Buchtele: Chtěli jsme tři body a máme je

Dvougólový střelec Buchtele: Chtěli jsme tři body a máme je

Nebyl to pro Spartu jednoduchý večer. Pražský celek ale dokázal urvat cennou výhru na ledě Mladé Boleslavi 4:2,…

VIDEO: Liberec s Kometou dostaly nakládačku, Pardubice dál padají

VIDEO: Liberec s Kometou dostaly nakládačku,…

Hokejisté Liberce měli dnes první příležitost obhájit Prezidentský pohár. V rámci kompletního 49. kola bojovali…

 

Reflex.cz

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Ano, Česká republika konečně má protikandidáta k Miloši Zemanovi v nadcházející prezidentské volbě. Je to…

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS mění zažité pořádky a vyzkoušet si ho můžete zdarma

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS…

Stvořili celý nový vesmír, na crowdfoundingové platformě Kickstarter vybrali přes 800 tisíc korun, vymysleli…

 
 
reklama