Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mercedes-Benz GLK 200 CDI – Mně stačí 2Matic

Diskuze (28)
GLK nemusí mít nutně pohon 4x4 a motor 200 CDI není pouhý dvoulitr.

Rudá barva na testovaném Mercedesu GLK oživuje základní provedení. Na první pohled na něm není nic zvláštního, chybí jen označení motorizace. Stačí ale jeden pohled do interiéru, na řadicí páku manuální převodovky, a ti více znalí už vědí: tohle GLK má poháněnou jen jednu nápravu. 4x4 se totiž u Mercedesu dodává výhradně s automatem.

Základní dieselový čtyřválec se může zdát na 1825 kg těžké SUV poměrně slabý. Mercedes ale využívá svůj oblíbený dieselový trik: pod názvem 200 CDI nabízí motor o objemu 2,15 litru, který se vyznačuje extrémně hladkou charakteristikou.

Proti verzi známé z třídy C a E (test Mercedes C 200 CDI – 01/2011) motor posílil o 5 kW na výsledných 105 kW (od 3200 do 4200 min-1). Pásmo maximálního točivého momentu se mírně snížilo a značně rozšířilo: limuzínových 360 Nm od 1600 do 2600 min-1 ve Stuttgartu přeladili na 350 Nm od 1200 do 2800 min-1.

suv mercedesbenz testy suv mercedesbenz testy

Hodnoty jsou to dosti výmluvné a jestli začínáte mít pocit, že základní GLK nebude statistou pravého dálničního pruhu a brzdou provozu v táhlých stoupáních, jste na správné stopě.

Motor se probouzí k životu plynule a velmi rychle, prakticky hned poté, co ručička otáčkoměru mine jedničku. Rádce řazení ve městě neustále nabádá k zařazení čtyřky nebo pětky, mimo město by pak chtěl jet co nejdřív na šestku. Má pravdu, síla motoru na to stačí.

Vyrazíte-li na dálnici, bude motor při 100 km/h točit na šestku 1750 min-1 a při 130 km/h 2250 min-1. To znamená delší zpřevodování než u GLK 220 CDI 4Matic, na schopnosti pružně zrychlovat bez podřazování to ale nic neubírá. Jednoduše takový malý turbodieselový zázrak.

Podobné zázraky ve spotřebě paliva se už ale nečekají. Chcete-li jezdit s Mercedesem opravdu za málo, měli byste si pořídit třídu C (jako třeba test Mercedes C 220 CDI – 01/2012). Provedení s pohonem zadních kol sice dokáže proti 4Maticu ušetřit (viz tabulka), dlouhodobě ale budete stejně pálit nějakých 8 l/100 km.

Odečtená spotřeba palivaGLK 200 CDI man.GLK 220 CDI 4Matic
Rychlost 100 km/h [l/100 km] / [min-1]6,3 / 17506,4 / 1900
Rychlost 130 km/h [l/100 km] / [min-1]8,1 / 22509,4 / 2500

Základní GLK ke vcelku schopnému motoru navíc přidává přesné řazení a neméně přesné, i když poměrně lehké, řízení. Jízda s GLK 200 CDI tak může být opravdu zábavná, samozřejmě zčásti i díky pohonu zadních kol.

Velmi dobře hodnotíme i podvozek. Menší nerovnosti sice nepřekonává s naprostou suverenitou, vše ale vynahradí vynikající schopnosti filtrovat velké terénní vlny nebo výraznější nerovnosti. V tomto oboru patří GLK na špičku.

suv mercedesbenz testy suv mercedesbenz testy

Strohý interiér na pohled příliš nezaujme, u GLK se místo toho vsadilo na účelné tvary a bytelné zpracování. Ergonomie je příkladná, snad jen panel klimatizace se mohl zabydlet o kousek výš. Potěší i příkladný výhled všemi směry.

Navíc se GLK vyznačuje poměrně rozsáhlou standardní výbavou. V základu získáte mimo jiné dvouzónovou klimatizaci, kožený multifunkční volant, tempomat nebo 17palcová litá kola. Testovaný vůz si ještě pomohl paketem Premium, který za 6 tisíc korun přidá vyhřívaná sedadla a parkovací senzory.

Z příplatků doporučujeme především adaptivní xenonová světla Intelligent Light System, protože základní halogenové světlomety příliš dobře nesvítí. Běžný příplatek 38 tisíc lze relativně snížit volbou paketu Sport Style – zde xenony společně se sportovním podvozek, 19palcovými koly, sportovními nárazníky a střešními ližinami vyjdou na 43 tisíc.

suv mercedesbenz testy suv mercedesbenz testy

Závěr je tentokrát vlastně stejný jako v loňském testu GLK 220 CDI 4Matic: nejmenší SUV od Mercedesu je zdařilou prémiovou alternativou ke všem těm Tiguanům, Kugám, Sportagím. Za nikterak horentní sumu se nabízí SUV s vysokou kvalitou zpracování, špičkovým motorem a podvozkem, zajímavým designem a v neposlední řadě slušnou základní výbavou.

První cena vozu910.800,- Kč (GLK 200 CDI)
První cena vozu s testovanou motorizací910.800,- Kč (GLK 200 CDI)
Základní cena testovaného vozu910.800,- Kč (GLK 200 CDI)
Cena testovaného vozu vč. příplatků934.642,- Kč (GLK 200 CDI)

Plusy

  • Prostorný interiér
  • Kvalitní materiály a zpracování
  • Vynikající ergonomie
  • Výborné tlumení nerovností
  • Kultivovaný a úsporný vznětový motor
  • Přesné řízení a řazení
  • Rozsah základní výbavy

Minusy

  • Strohý design interiéru
  • Vysoká cena některých příplatků (např. navigace)
  • Dlouhý převod řízení

Diskuze (28)
Mercedes-Benz GLK 200 CDI
Cena základní sestavy 910 800 Kč
Výbava základní sestavy Aktivace vnitřního osvětlení při dálkovém odemčení vozu, akustické varování při nepřipoutaných pasažérech vpředu a aktivní parkovací brzdy při rozjezdu a aktivních světel při opuštění vozu, bezpečnostní pásy vpředu výškově nastavitelné, vnější vzadu s automatickým nastavením výšky a tříbodový úchyt vč. středového vzadu, boční síť v zavazadlovém prostoru vlevo; 2 háčky vlevo a 1 háček vpravo, boční výztuhy karoserie, čalounění látka »Boston«, čelní airbagy, boční vpředu, kolenní airbag pro řidiče a okenní airbagy vpředu a vzadu, čidlo zatížení sedadla spolujezdce, čtecí lampičky a středové světlo integrované do zpětného zrcátka, digitální hodiny, dva háčky na šaty ve víku zavazadlového prostoru, 2-zónová klimatizace THERMATIK, s dělenou regulací teploty vpředu, prachovým filtrem, možností vnitřní cirkulace, dvojitý držák kelímků ve středové konzole, elektricky ovládaná boční okna 4 x s komfortním ovládáním a ochranou proti přivření, filtr pevných částic u CDI modelů, chromový dekor v interiéru, indikace opotřebení brzdového obložení, indikace stavu zadních bezpečnostních pásů na přístrojové desce, indikace nedostatku provozních kapalin oleje/chladící kapaliny, ISOFIX - upevnění dětských sedaček vzadu, kapsy na mapy u nohou řidiče a spolujezdce, krytá polička včetně 12 V zásuvky na středovém panelu, kryty nástupních prahů, vpředu s nápisem »Mercedes-Benz«, lékárnička, mechanická dětská pojistka pro zadní dveře a elektrická pro zadní okna, multifunkční 3-ramenný volant, odkládací polička ve středové konzole, opěrky hlavy 5 x (vpředu a vzadu výškově nastavitelné, vpředu aktivní NECK-PRO, vpředu a krajní vzadu s možností nastavení sklonu), osvětlení vzadu, otáčkoměr, ozdobné výplně interiéru – tkanina, palubní počítač s multifunkčním displejem, předepínač a omezovač upínací síly bezpečnostních pasů vpředu a krajní vzadu, přední sedadla s el. nastavitelnou výškou a opěradlem, mechanicky nastavitelným náklonem a sedadlo řidiče s mechanickou opěrkou, přístrojová deska se 3 analogovými kruhovými přístroji a displejem, rádio »Audio 20 CD« s dvojitým tunerem, CD-přehrávač s možností MP3, 5“barevný display, Bluetooth-připojení s handsfree sadou, Aux-vstup (ve schránce před spolujezdcem), telefonní klávesnice, 6 reproduktorů, regulace sklonu světlometů, schránka před spolujezdcem osvětlená, klimatizovaná a uzamykatelná, sklopná sedadla vzadu 1/3 : 2/3, sluneční clony s osvětleným make-up zrcátkem, směrovky s dotekovou aktivací, specifické prošití sedadel, stěrače s dotekovou funkcí, střední loketní opěrka vpředu s bočně výklopnou poličkou, ukazatel servisních intervalů »ASSYST«, ukazatel venkovní teploty, výškově a podélně mechanicky nastavitelný volant, zásuvka (12V) ve středové konzole, polička před spolujezdcem, 2. řada sedadel, adaptivní brzdová světla - přerušované svícení při panickém brzdění, adaptivní brzdový systém ADAPTIVE BRAKE s asistentem rozjezdu do kopce, AGILITY CONTROL - podvozek se selektivními tlumiči, AGILITY CONTROL - řízení s bezpečnostním sloupkem řízení, aktivace nouzového osvětlení při čelním nárazu, Alu. disky 7-loukoťové 17", 7,5Jx17 ET47,5 pneu 235/60 R17, brzdový asistent (BAS), centrální dálkové zamykání s vnitřním ovládáním a nárazovým senzorem, centrální zamykání s automatickou aretací při rozjezdu a nouzovým otevřením při nehodě, černé boční prahové spoilery, černý plastový kryt nákladového prostoru, čirá skla směrovek ve vnějších zrcátkách, čiré halogenové reflektory s projektorovou technikou, dálkové odemčení víka zavazadlového prostoru klíčkem, determální skla, zadní jednovrstvé bezpečnostní sklo (ESG), elektronický stabilizační program (ESP) včetně protiprokluzové regulace (ASR), elektronický trakční systém včetně automatické kontroly brzdění při prudkém sjezdu ze svahu (4ETS), imobilizér s plovoucím kódem »ELCODE« integrovaný do ovladače centrálního dálkového zamykání, indikace úniku tlaku v pneu, integrované přídavné směrovky do vnějších zrcátek, koncová a brzdová světla s čirým sklem a brilantní optikou, madla dveří v barvě vozu, mlhovky s čirým prosklením, Integrovaný Servisní Paket(ISP), nasávací vstupy s černými lamelami, nožní parkovací brzda, osvětlení zavazadlového prostoru, antiblokovací brzdový systém (ABS), sada na opravu pneu »TIREFIT« s kompresorem, signální a poziční světla na víku zavazadlového prostoru, světlený senzor (automatická aktivace světel - jízda v tunelu), TEMPOMAT s omezovačem rychlosti »SPEEDTRONIC«, třetí brzdové světlo s LED-technikou, vnější zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, výstražný trojúhelník, zadní stěrač s automatickou aktivací při couvání, kožený volant a řadící páka. Kč
Cena testované sestavy 934 642 Kč
Výbava testované sestavy Premium – vyhřívání předních sedadel, parkovací senzory, bez označení modelu (6.000,-), Bluetooth hands-free (10.584,-), elektricky sklopná zrcátka (5.746,-), zvětšený objem nádrže na 66 l (1.512,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 105 / 3200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1200 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 5.3 / 6.1
Emise CO2: 159
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / 1550
Objem nádrže (l): 59
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1825 / 575
Rozměr pneu: 235/60 R17
Mercedes-Benz GLK 200 CDI
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4525
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1699
d) rozvor (mm): 2755
e) rozchod vpředu (mm): 1567
f) rozchod vzadu (mm): 1588
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 940 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1012
k) šířka vpředu (mm): 1442
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 506
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - twistedTSD
26. 3. 2012 18:16
Re: Tohle vždycky když vidím
Říkáš ty. Já ne. :-!
16. 2. 2012 07:55
Re: Tohle vždycky když vidím
Já myslím, že trapnej jsi hlavě ty ptáku
[odkaz]
15. 2. 2012 23:28
Re: Tohle vždycky když vidím
Trochu trapné to je, pokud někdo pokládá SUV za terénní auto.
15. 2. 2012 19:58
Re: Terén
Toppere máš velmi zajímavé názory. Pro mně jsou všechny tyhle auta na stejné úrovni...
15. 2. 2012 19:57
Re: Tohle vždycky když vidím
Není to trochu trapné, když se něco tváří jako něco a přitom to něco není?