Mercedes-Benz R 350 CDI 4Matic - Hyperkombi

Mercedes-Benz R 350 CDI 4Matic - Hyperkombi

 
 

Ve Stuttgartu přibrousili velkému eRku hrany a vylepšili co šlo. Jaký je nejlevnější pětimetrový Mercedes po faceliftu?

Po nedávném faceliftu přišla řada R o diskutabilní světlomety a maska nabyla poněkud konzervativnější výraz. Co se změnilo dále a má omlazené luxusní kombi lepší šanci na úspěch?

Úspěšnému vymetání tržních skulin se Mercedes-Benz věnuje dlouhodobě. Kdo si vzpomene na úspěch CLS a následné horečné aktivity konkurence v nové třídě čtyřdveřových kupé, nemůže mu to upřít. Třída R mohla být podobný příklad, kdyby… prostě kdyby nebylo těch světlometů.

Futuristický tvar kombinující kruh a křídlo dával vzpomenout na kreace SsangYongu v této oblasti, i méně konzervativní zákazníci Mercedesu jej ale přijímali s menším nadšením, než by si jinak skvělé auto zasloužilo. Nastal tedy kýžený čas faceliftu a před námi stojí auto, které na první pohled zapadá do designu značky – nenápadný luxus neruší nic výstředního.

obrázek [600 x 276]  

Specifikem modelu je výběr ze dvou rozvorů, možností pohonu obou nebo zadní nápravy a široké škály motorů. Námi testovaný šestiválcový turbodiesel 350 CDI disponuje maximálním výkonem 195 kW a sedmistupňovou automatickou převodovkou. Tento motor se dodává pouze v kombinaci s pohonem všech kol 4Matic, což v kombinaci s pohotovostní hmotností 2550 kg považujeme za jedinou rozumnou možnost. Neslyšná pohonná jednotka v kombinaci s hladce řadícím automatem by měla být samozřejmostí ve všech vozech této ceny, i přes debaty o nutnosti počtu rychlostních stupňů jsme spokojeni: Vůz reaguje i na požadavek dynamického předjíždění pěkným kickdownem a za celou dobu testu si motor řekl o téměř neskutečných 9,8 l/100 km.

Konzervativní luxus interiéru je očekávatelný a příjemný - po B sloupek se sedí ve třídě S, takže precizně zpracovaná palubní deska a spíše komfortní křesla místo sedadel nalezneme i zde. Zadní dveře s prodlouženým rozvorem (za překvapivě rozumný příplatek 44.000 Kč) pak umožňují velmi pohodlný přístup k zadní řadě sedadel s nemenším komfortem. Od C sloupku pak začíná prostor, srovnatelný snad jen s třídou GL. Zavazadelník s délkou podlahy přes 1,2 metru může ukrývat výklopné šesté a sedmé sedadlo, nebo sloužit jako jeskyně pro 633 litrů zavazadel přikrytelných roletou.

obrázek [600 x 404]  

Příplatková výbava je podle očekávání zaměřena spíše na komfort, vyzdvihujeme ale zejména adaptivní nastavení vzduchového odpružení: Zatímco v režimu Comfort jsme v limuzíně a i na dvacetipalcových kolech si užíváme houpavosti a žehlení nerovností, režim Sport znatelně přitvrdí a odstraní náklony v zatáčkách. Jízda, zvláště ta rychlá a zvláště ta přímým směrem – je vůbec v tomto voze zážitek: Maximální stabilita a držení směru ve spojení s maximálním pohodlím pro posádku by si zasloužily přídomek GT, schopnosti podvozku a obří zavazadelník pak zase evokují pozitiva velkých SUV. Od auta se ovšem nedá čekat nemožné, takže zaprvé – fyzika se nedá odstranit a do prudčeji najížděných zatáček se vůz vrhá s nadšením stěhovacího LIAZu, navíc díky účinnému posilovači nemá řidič v těchto situacích dost kontaktu s vozovkou. Houf elektronických asistentů a účinné brzdy zachrání mnohé, s Imprezou ale ze Zbraslavi na Jíloviště nesoupeřte.

Svou daň si žádají také rozměry vozu: především šikmo vzad, ale i dopředu přes nekonečnou kapotu není moc vidět. Sofistikovaný zvukově-grafický parkovací systém v mnohém pomůže, ale i tak buďte opatrní: sice je to „jen“ kombi, ale opravdu hodně velké.

Cena základního provedení a příplatkových výbav je podle našeho názoru odpovídající.

obrázek [600 x 425]  

První cena vozu1.262.400,-Kč (R 300 170 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.446.000,-Kč (R 350 CDI 4M 195 kW)
Základní cena testovaného vozu1.490.400,-Kč (R 350 CDI 4M L 195 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků2.019.000,-Kč (R 350 CDI 4M L 195 kW)

Plusy

  • Tichý a pružný motor
  • Nízká spotřeba
  • Stabilita jízdy
  • Komfort odpružení
  • Vnitřní prostor
  • Nejdostupnější pětimetrový Mercedes

Minusy

  • Nekomunikativní řízení
  • Malá chuť zatáčet
  • Nepřehledná karoserie
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz R 350 CDI 4Matic

Cena v základní výbavě: 1 490 400 Kč Cena v testované výbavě: 2 019 000 Kč

Základní výbava:3bodové bezpečnostní pásy s omezovači síly a předpínači plus manuální nastavení výšky bezpečnostního pásu řidiče a předního spolujezdce; druhá řada sedadel: 3bodové bezpečnostní pásy s integrovanými předpínači a omezovači síly, 4ESP/4ETS (Elektronický program stability a systém elektronického řízení prokluzu), 7stupňová automatická převodovka 7G-TRONIC, airbagy s vícestupňovou logikou plnění a boční airbagy řidiče a předního spolujezdce plus hlavové airbagy pro všechny řady sedadel, AIRMATIC (vzduchové odpružení se systémem adaptivního tlumení a univerzální nastavení světlé výšky), ABS, loketní opěrky vpředu (s úložným prostorem) a vzadu, základní paket chromovaných dílů exteriéru, brzdový asistent (BAS), elektronický program stability (ESP) s ABS a ASR, asistent světlometů, elektricky ovládaná okna, kožený multifunkční volant, profesionální terénní paket systém výstrahy před únikem tlaku vzduchu z pneumatik, senzor obsazení sedadla předního spolujezdce, příprava pro střešní přepravní systémy, všechna okna zeleně tónovaná a tlumící zvuk, elektronický imobilizér, včetně systému zamykání s infračerveným dálkovým ovládáním, systém centrálního zamykání se spínačem v interiéru a detektorem nárazu, automatická změna odrazivosti vnitřního a vnějších zpětných zrcátek.

Výbava testovaného vozu:COMFORT - parkovací systém, vzduchové pérování Airmatic, aktivní bi-xenonové světlomety, elektricky ovladatelné zadní dveře, vyhřívání předních sedadel (92.400,-), komfortní funkce zrcátek (16.200,-), paměťová sada (29.700,-), Sada Sport (43.500,-), sedadla ve 3. řadě (66.000,-), asistent mrtvého úhlu (27.000,-), COMAND APS (85.800,-), media interface (6.000,-), komfortní automatická klimatizace (20.100,-), skládací kolo (2.100,-), ozdobné výplně interiéru (10.800,-), tmavá zadní skla (11.700,-), zadní boční okna ve 3. řadě elektricky ovládaná (6.900,-), vyhřívání zadních sedadel (10.200,-).

Eurokomisařka chce zavést jednotné mýtné v celé EU Eurokomisařka chce zavést jednotné mýtné v celé EU

Violeta Bulcová, eurokomisařka pro dopravu, vyzvala k…

Tusk: Zajistit státům nezávislost a občanům svobodu dokáže pouze jednotná Evropa Tusk: Zajistit státům nezávislost a občanům svobodu dokáže pouze jednotná Evropa

Odhodlání pokračovat v Evropě společně i po odchodu Velké…

V čele Starostů zůstávají Gazdík a Rakušan. Chtějí řídit stát jako obec V čele Starostů zůstávají Gazdík a Rakušan. Chtějí řídit stát jako obec

Podle staronového předsedy budou sněmovní volby střetem s…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz R 350 CDI 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 195 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 620 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11 / 7 / 8.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 633 / 2385
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2220 / 690
Rozměr pneu:255/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5157
b) šířka (mm): 1922
c) výška (mm): 1674
d) rozvor (mm): 3215
e) rozchod vpředu (mm): 1661
f) rozchod vzadu (mm): 1651
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 1000
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 540
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Mercedes-Benz R 350 CDI 4Matic
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Mercedes-Benz R nekončí, produkce se přesunula k AM General Mercedes-Benz R nekončí, produkce se přesunula k AM General

Americká společnost AM General se v minulosti starala o…

Mercedes-Benz R ve druhé generaci blíže k SUV Mercedes-Benz R ve druhé generaci blíže k SUV

Mercedes-Benz zvažuje druhou generaci třídy R. Ta má…

 



 
Sledujte zrychlení Bugatti Chiron z 0-351 km/h. Digitální tachometr nestíhá…

Sledujte zrychlení Bugatti Chiron z 0-351 km/h. Digitální tacho nestíhá…

Dnes 13:19

Na internetu se začínají objevovat první recenze Bugatti Chiron. A v souvislosti s nimi i některá velmi zajímavá videa…




Blesk.cz

Panama končí jako daňový ráj? Po skandálu přestane „krýt“ podnikatele

Panama končí jako daňový ráj? Po skandálu přestane…

Panama začne od roku 2018 uplatňovat mezinárodní daňovou dohodu podepsanou loni. Agentuře AFP to sdělila její…

U metra v Lille střílel z auta maskovaný muž: 3 zranění včetně dítěte

U metra v Lille střílel z auta maskovaný muž: 3…

Při střelbě v severofrancouzském městě Lille byli v pátek večer zraněni tři lidé. Místní média hovoří o tom, že…

 

iSport.cz

Skvělý Hamilton válí v Austrálii, kvalifikaci vyhrál v rekordním čase

Skvělý Hamilton válí v Austrálii, kvalifikaci vyhrál…

Z prvního místa do nedělní Velké ceny Austrálie, úvodního závodu sezony formule 1, odstartuje britský favorit…

TOP 10 talentů světa: Hvězdičky z Anglie i Německa a Buffonův nástupce

TOP 10 talentů světa: Hvězdičky z Anglie i Německa a…

Jsou mladí, ale už zatraceně dobří. Prahnou po nich velkokluby nebo za ně dokonce už hrají. Britský deník Daily…

 

Reflex.cz

Defraudace, podvody, únosy i obchod s myším masem: Anča a Papík souborně!

Defraudace, podvody, únosy i obchod s myším masem:…

Nebýt Anči a Pepíka, neměl by dnes asi český komiks svou první dámu – Lucii Lomovou. Právě na nich se doslova a…

Gorillaz: Nejslavnější virtuální kapela světa ohlašuje návrat

Gorillaz: Nejslavnější virtuální kapela světa…

Na co Damon Albarn šáhne, to funguje: Blur!, Good, Bad and The Queen a samozřejmě Gorillaz. A právě Gorillaz…