Nádherné auto. Nebýt té Mazdy, je to jasná špička třídy. (Škoda ukončení produkce S2000).
Poslední generace Mercedesu jsou vyložené skvosty, zejména C a E. Jen u SUV mi nějak nesedí design, zajména GLK se mi naživo vyloženě nelíbí. Ale na nízké vozy je tento designový trend jako ušitý.
vyvážené tvary, styl a uhlazenost. Nějak se s ním ale najíždělo na patníky - přední nárazník se mi zdá zespoda odřený. S takovýmhle autem se parkuje vždy před patníkem! Je mi ale jasný, že redakce auto.cz nemusela být tou první, která měla s autem čest.
jak Mercedesu prochází nabídka turbomotoru ve sportovním roadsteru, kolik jsem zaznamenal pláče nad implementací 2,0t u bmw do X1 například (a to je SUV), nebo "ztrátu" atmosfér u nové 1-er, MB šoupne 1,8t do sporťáku a já čtu ódy na radost od kritika turbomotorů. >:D;-)
Už předtím byl základní motor přeplňovaný (byť kompresorem) a v nabídce je atmosférický šestiválec a přibyde i osmiválec. Zmizelo SLK 300 a bylo nahrazeno 250. Změny to podle mě nejsou tak drastické. Alespoň já je tak nevnímám. Můj favorit (350) zůstal. Jeho odchod by mi vadil stejně jako odchod 30i. A jako předtím vynikajícího hliníkového 3,5 litru.
Já s tím problém nemám, mě se líbil už předchozí 1,8 s kompresorem, jen říkám, že u bmw se pláče nad turbem i v esúvéčku. Mmch. 30i nikam neodešel, v zetku je, jen se prostě jede na vlně informací o tom, jak bmw turbí, tj. konec světa, a přitom jeho největší konkurence Audi, MB jede na turbovlně už nějakou dobu, jen jaksi u toho mercedesu se to přechází. Tím mu ale nechci upírat např. tebou zmíněný 350, který považuju za naprostou špičku. ;-)
MB používá turba jen u menších motorů. V6 i V8 jsou atmosférické. A mimochodem po uvedení biturbo 63 AMG v třídách E a S se zvedla vlna kritiky a momentálně je prý vyvíjen tlak prodejců těchto AMG modelů na továrnu v Affalterbachu, aby opět dávala atmosférické jednotky i do těchto tříd (se skutečným 6litrovým obsahem a ne 5,5 biturbo).
AMG bych vynechal, ale pokud vím, nový V8 pro esko a éčko bude s turbem a dělá se i na čtyřválci s vyšším objemem než 1,8 a turbem. Snad V6 350 ještě nějakou dobu přežije.
Možná to nevyznělo úplně jasně. Nepsal jsem, že 30i odešel, ale že by mi odchod 350 vadil stejně jako (případný) odchod 30i. Pokud jsem psal, že vyhodit ze Z4 30i je naprostá blbost, tak stejně píšu, že vyhodit z SLK 350 je naprostá blbost. Prostě do (menšího) roadsteru atmosférický šestiválec patří.
S nahrazením základního šestiválce u Z4 problém nemám. Jak se říká "It was good while it lasted." A v SUV nahrazení 30i za 28i je celkem logické. Uvidí se, jestli 30i do budoucna přežije.