Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mercedes GLK 250 BlueTEC – Hrany obrousit, spotřebu snížit

Čtyřválec skromného objemu dokáže v 1925 kg těžkém SUV velké věci.
Zpět na článek
24. 8. 2012 11:05
24. 8. 2012 11:10
24. 8. 2012 11:11
24. 8. 2012 13:29
24. 8. 2012 13:32
24. 8. 2012 13:54
24. 8. 2012 20:29
25. 8. 2012 17:28
25. 8. 2012 21:21
26. 8. 2012 14:18
26. 8. 2012 20:58
27. 8. 2012 11:13
25. 8. 2012 06:07
24. 8. 2012 13:15
24. 8. 2012 13:16
24. 8. 2012 13:31
24. 8. 2012 13:34
24. 8. 2012 20:24
24. 8. 2012 11:05
Hmotnost
Mne to nejako stale nejde do palice, "1925 kg provozní hmotnosti je opravdu hodně" pre velkosti auta GL a 1675 kg pre SL je "na poměry roadsterů je to velmi slušný výsledek".... ;-\
Rozbalit vlákno
1
24. 8. 2012 11:10
Re: Hmotnost
BMW X3 má přesně o 200kg míň. Proto...

SL je velkej GT kabrioĺet. Proto...
24. 8. 2012 11:11
GLK
Vždy jsem patřil k odpůrcům utility designu GLK, ale po FL úžasně prokoukl, i interiér už vypadá k světu! Sice jsme se nic nedočetli, jak se M-B podařilo odhlušnit jinde nekulturní a hlučnou 250CDI, ale jinak? :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Dinar
24. 8. 2012 13:29
Re: GLK
Mě se tedy GLK víc líbí před fl, hlavně ten americký chrom je na můj vkus příliš, i když v té bílé tolik nerazí. Co se testu týká, já jsem se z něj nedozvěděl, zda facelift odstranil dva největší problémy glk 250cdi, a to hluk od motoru, který zmiňuješ, a který je u glk v této verzi citelně vyšší než např. v C250 cdi a potom o aerodynamickém hluku. Ono to auto má skutečně vytříbený podvozek, ale hlukový komfort byl před fl na poměry třídy bídný.
24. 8. 2012 13:32
Re: GLK
Mě připadal zvenku zajímavej jen se sport paketem, ale interiér jakoby chtěl v levnosti provedení trunfnout první generaci X3.
Avatar - KANKUNEN
24. 8. 2012 13:54
Re: GLK
Před dvěma lety to byl výběr v této třídě. Hranaté eMBéčko, ještě horší X3 a Q5 stačilo k výběru aspoň design neošklivý. Vedle dřívějíší americké verze CX 7 vypadala bídně, ale jízda je úplně jinde.
Avatar - Pekelná Micinka
24. 8. 2012 19:38
Re: GLK
Tak tady bychom byli v rozporu. GL, GLK, i Ford Fusion jsou podle mě krásný auta, samozřejmě, že u Fusionu to platí jen v cenové relaci. Ale vše je/bylo krásně čtvercově hranatý, tohle mi přijde jen jako přechodový design k nové generaci, ne že by na tom bylo něco neobvyklého, dělají to všechny automobilky. Ale zrovna zde se mi to nelíbí. Zejména posazení čumáku je takové divné, jakoby měl být o deset čísel výš, ale kapota se svažuje rychleji, tak je, jak je.
Avatar - rohYpnol
24. 8. 2012 20:29
Re: GLK
nesouhlasím. GLK bylo svojské, za to mělo moje sympatie. Navíc se mi zrovna i trefilo do vkusu. Vedle bezpohlavní Q5 (prostě 100procentní Audi) a ošlkivé minulé generaci X3 a pozdějšímu paskvilu X1 to bylo jedno z mála aut se silou osobitosti.
Tohle je možná po technické stránce opět o půl kroku dál, interiér bez připomínek (až na ty výplně dveří...). Ale vzhled, ten už není důvodem ke koupi. Myslím, že krokem k průměrnosti můžou ztratit i poslední zbytek zákazníků. Teď to totiž není ani ryba ani rak 8-s
Sám se divím, ale v současné době bych osobně zvolil X3, pozůstatek pojetí minulé generace dává podle mě v novém stylu BMW velmi zajímavý mix, auto má šmrnc, koule a nepůsobí to jako barbie vůz :-!
25. 8. 2012 17:28
Re: GLK
"I ten poslední zbytek"? GLK na tom není s prodeji vůbec špatně pokud porovnáme s konkurencí
ČERVEN 2012:
MB GLK - 1880
Audi Q5 - 2090
BMW X3 - 2311
Volvo XC60 - 1782

ÚNOR 2011:
MB GLK - 1853
Audi Q5 - 1539
BMW X3 - 1987
Volvo XC60 - 1184

A např v červnu v Kanadě GLK prodalo z německé trojky nejvíce...
Avatar - rohYpnol
25. 8. 2012 21:21
Re: GLK
víc chromu, víc auto...
Nevím kde jsi vzal čísla a pro koho jsou, ale když je vezmu za pravdivá, tak obecně klidně můžu napsat - v červnu 2012 byl podíl GLK menší než v 2011 8-s
26. 8. 2012 14:18
Re: GLK
Já novou generaci taky nijak nehodnotím, jen pouze reaguji na "i ten poslední zbytek".
Avatar - rohYpnol
26. 8. 2012 20:58
Re: GLK
Já pouze reaguji na tvé hodnocení a vidím procentuální pokles, což není s příchodem FL modelu (výrazného FL) zrovna lichotivé...
Pro čeký trh pak platí "i ten zbytek"
27. 8. 2012 11:13
Re: GLK
:yes: navíc glk 4hrnek diesel za víc jak 1,6 mega, to opravdu není málo, i když je to mercedes.
Avatar - MarTin1
25. 8. 2012 06:07
Re: GLK
:yes: :yes: to auto mělo oproti konkurentům v mých očích jednu velkou nevýhodu..... bylo ošklivé, teď je o level vejš.... jak říkáš neskutečně prokouklo.
Avatar - Ada je zase tady
24. 8. 2012 11:15
Ztráta důvěryhodnosti
Automobilka, která se nestydí spolupracovat s firmou rendlík a syn v mých očích ztratila veškerou důvěryhodnost :no: :no: :no:

Chromované kelímky okolo přístrojů :no:
Snížení podvozku :no:
Facelift :no:
Nemožnost objednat manuální šestisupňovou převodovku v kombinaci s pohonem 4x4 :no:
Rozbalit vlákno
1
24. 8. 2012 11:24
Re: Ztráta důvěryhodnosti
Máš bludišťáka Ádo ;-) >:D
24. 8. 2012 13:15
Cena
Nic proti ale za 1.6 milionu můžu mít slušně vybavenou A6 s 3.0 TDI :-)
Rozbalit vlákno
4
24. 8. 2012 13:16
Re: Cena
Nebo půlku P911...kdo chce GLK nevhve A6...
Avatar - Dinar
24. 8. 2012 13:31
Re: Cena
anebo deset loganů... >:D
24. 8. 2012 13:34
Re: Cena
To jsou ty tematický narážky těch co kupujou každej druhej den...na internetu :-)
Avatar - rohYpnol
24. 8. 2012 20:24
Re: Cena
já bych to viděl na 25 let starého Range Rovera za třetinu ceny >:D Zbytek necháš na serviz a máš voe aspoň pořádnej luxusní kočár.
Avatar - donPedro
24. 8. 2012 18:23
Tak nám zabili GLK paní Müllerová, part II
Tož když kluci a holky od M-B, ať jsme genderově vyvážení neb doba si to žádá, někdy cca v roce 2008 vypustili do světa první verzi GLK, tehdy dvojjedinou, byla to paráda, vně i uvnitř :yes: . Ten vůz říkal: "Hleď, jsem zde a jsem svůj. Ber mne takového jaký jsem, anebo nech být a jdi si jinam". Dnes po faceliftu, promiňte mi to výrazivo, je z něj navoňaný metrosexuál :no: . Ale ono už je to fčíl vlastně jedno. Proč? Nu protože RR Evoqe. Tož tak.

P.S. a nenuťne mne prosím zde do diskuse umísťovati odkazy na fotky za účelem srovnání, díky.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ham.
24. 8. 2012 19:08
Re: Tak nám zabili GLK paní Müllerová, part II
Jenže technicky je GLK minimálně o level výš. Jestli na něco sedí tvůj výraz navoněný metrosexuál tak na Evoque, souhlasím, že má hezký exteriér, ale v ringu padne po první ráně. :-)
Avatar - Pekelná Micinka
24. 8. 2012 19:33
Re: Tak nám zabili GLK paní Müllerová, part II
Souhlas, Evoque je daleko víc "metro".
Avatar - rohYpnol
24. 8. 2012 20:23
Re: Tak nám zabili GLK paní Müllerová, part II
metro, zug, šalina... stále je to lepší než trans v podání Toyoty >:-[] >:D
Avatar - donPedro
24. 8. 2012 20:58
Re: Tak nám zabili GLK paní Müllerová, part II
Co myslíš tím "v ringu", terén? Šak videa s ním je plnej YouTube, a i "kapitán Šnek" mu docela naložil a myslím že toho vydržel dost a metrosexuálně při tom teda vůbec nevypal ani jeden. Nebo nějaký jiný snad ring?
Avatar - Ham.
24. 8. 2012 21:15
Re: Tak nám zabili GLK paní Müllerová, part II
Když vynechám design, který je subjektivní tak:

GLK je větší, má podélně uložený motor, má šestiválce, má klasický pohon 4x4

Evoque je menší, motor napříč, pouze čtyřválce, 4x4 přes lamelovou spojku, jediné v čem vyniká je sloní hmotnost.

Evoque je konkurent tak maximálně pro X1, Q3, Tiguan, Mazdu CX-5 a jiné malé SUV.

GLK je v lize X3, Q5.
25. 8. 2012 05:09
Re: Tak nám zabili GLK paní Müllerová, part II
Problém vidím u absence šestiválce, jinak je to pasé... Evoque je všestranně povedený auto a je spíš na rozhraní třídy X1-X3.
Jiank se doporučuju projet. Pak opadnou předsudky...
25. 8. 2012 13:24
Re: Tak nám zabili GLK paní Müllerová, part II
U mne spíš opadlo nadšení. Ale to je asi otázka toho, kde člověk začínal. Design je skvělý, na tom se nic nezměnilo.
Avatar - donPedro
25. 8. 2012 09:40
Re: Tak nám zabili GLK paní Müllerová, part II
Ano, souhlas co se šíře nabídky motorů týče, tam je na tom M-B lépe, to je bez debat. Ale to tak bylo, je a bude asi pořád, tedy M-B (a zbývající dva z D3) vždycky nabídnou větší škálu motorů nežli Jaguar / Land Rover.

Co se zařazení do třídy týče, tak Evoque je tak trošku třída sama pro sebe, resp. stojí někde na rozhraní. Na nějaké extra škatulkování já však moc nejsem, proto tedy jsem napsal to co jsem napsal.

No a ke GLK jsem byl snad až moc přísný, koriguji tedy své včerejší vyjádření: faceliftem bylo odstraněno, jak vně tak uvnitř, to co činilo GLK zajímavým, vyjímečným, odkazujícím na G klasiku. Pro mne byl ten pravý GLK tento: [odkaz] [odkaz]
Avatar - Ham.
25. 8. 2012 11:08
Re: Tak nám zabili GLK paní Müllerová, part II
U motorů nejde o počet motorizací, ale o to, že pro příslušnost k vyšší třídě SUV je nutný šestiválec, který se ale do levné technické koncepce (motor napříč) nedá napasovat.

Rozměry stojí Evoque mezi malými SUV, vyjma jediného rozměru a to je šířka, která je naopak extrémní, téměř o deset čísel širší než S-klasse je hodně ujety rozměr, který nepotěší třeba při parkování v podzemních garážích.

Evoque podle mě vyniká v designu jak exteriéru tak interiéru, tam je nedostižný i mezi SUV o dvě třídy většími a třeba diskutované GLK vedle něj vypadá jak popelnice.
25. 8. 2012 13:22
Re: Tak nám zabili GLK paní Müllerová, part II
V6 napříč uložíš. Problémem u menších aut bývá hmotnost. Mám takový pocit, že se mluvilo o tom, že by Evoque mohl dostat šestiválec.
27. 8. 2012 11:24
Re: Tak nám zabili GLK paní Müllerová, part II
Jak píšeš. Dokonce aji kompakt Alfa 147 GTA měla 6 vál (příčně a přední náhon, takže převodovka s difereciálem taky pod hauptnou). Jak jezdí předokolka s rozdělením hmotnosti "90:10" nevím, ale asi to nebyla žádná hitparáda 8-s
Avatar - petrumr
24. 8. 2012 21:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 8. 2012 05:10
Re: Tak nám zabili GLK paní Müllerová, part II
To je co? A vono to funguje. Vím Fabia to nejni a ještě navíc ne z Číny ale z Indie...

Nepij tolik rumru :-)
Avatar - WinDiesel
25. 8. 2012 14:27
Re: Tak nám zabili GLK paní Müllerová, part II
Zabil ho všeobecně panující vkus GLKkoupěschopného obyvatelstva. Onehdá se mě ptali jestli ho nedám pryč a nekoupím si nového. Řekl jsem proč?
Hrany jsem chtěl a hrany jsem dostal. A teď už jen čekat, až nekdo vyrobí něco podobného.