Mne to nejako stale nejde do palice, "1925 kg provozní hmotnosti je opravdu hodně" pre velkosti auta GL a 1675 kg pre SL je "na poměry roadsterů je to velmi slušný výsledek".... ;-\
Vždy jsem patřil k odpůrcům utility designu GLK, ale po FL úžasně prokoukl, i interiér už vypadá k světu! Sice jsme se nic nedočetli, jak se M-B podařilo odhlušnit jinde nekulturní a hlučnou 250CDI, ale jinak? :yes:
Mě se tedy GLK víc líbí před fl, hlavně ten americký chrom je na můj vkus příliš, i když v té bílé tolik nerazí. Co se testu týká, já jsem se z něj nedozvěděl, zda facelift odstranil dva největší problémy glk 250cdi, a to hluk od motoru, který zmiňuješ, a který je u glk v této verzi citelně vyšší než např. v C250 cdi a potom o aerodynamickém hluku. Ono to auto má skutečně vytříbený podvozek, ale hlukový komfort byl před fl na poměry třídy bídný.
Před dvěma lety to byl výběr v této třídě. Hranaté eMBéčko, ještě horší X3 a Q5 stačilo k výběru aspoň design neošklivý. Vedle dřívějíší americké verze CX 7 vypadala bídně, ale jízda je úplně jinde.
Tak tady bychom byli v rozporu. GL, GLK, i Ford Fusion jsou podle mě krásný auta, samozřejmě, že u Fusionu to platí jen v cenové relaci. Ale vše je/bylo krásně čtvercově hranatý, tohle mi přijde jen jako přechodový design k nové generaci, ne že by na tom bylo něco neobvyklého, dělají to všechny automobilky. Ale zrovna zde se mi to nelíbí. Zejména posazení čumáku je takové divné, jakoby měl být o deset čísel výš, ale kapota se svažuje rychleji, tak je, jak je.
nesouhlasím. GLK bylo svojské, za to mělo moje sympatie. Navíc se mi zrovna i trefilo do vkusu. Vedle bezpohlavní Q5 (prostě 100procentní Audi) a ošlkivé minulé generaci X3 a pozdějšímu paskvilu X1 to bylo jedno z mála aut se silou osobitosti.
Tohle je možná po technické stránce opět o půl kroku dál, interiér bez připomínek (až na ty výplně dveří...). Ale vzhled, ten už není důvodem ke koupi. Myslím, že krokem k průměrnosti můžou ztratit i poslední zbytek zákazníků. Teď to totiž není ani ryba ani rak 8-s
Sám se divím, ale v současné době bych osobně zvolil X3, pozůstatek pojetí minulé generace dává podle mě v novém stylu BMW velmi zajímavý mix, auto má šmrnc, koule a nepůsobí to jako barbie vůz :-!
"I ten poslední zbytek"? GLK na tom není s prodeji vůbec špatně pokud porovnáme s konkurencí
ČERVEN 2012:
MB GLK - 1880
Audi Q5 - 2090
BMW X3 - 2311
Volvo XC60 - 1782
ÚNOR 2011:
MB GLK - 1853
Audi Q5 - 1539
BMW X3 - 1987
Volvo XC60 - 1184
A např v červnu v Kanadě GLK prodalo z německé trojky nejvíce...
víc chromu, víc auto...
Nevím kde jsi vzal čísla a pro koho jsou, ale když je vezmu za pravdivá, tak obecně klidně můžu napsat - v červnu 2012 byl podíl GLK menší než v 2011 8-s
Já pouze reaguji na tvé hodnocení a vidím procentuální pokles, což není s příchodem FL modelu (výrazného FL) zrovna lichotivé...
Pro čeký trh pak platí "i ten zbytek"
:yes::yes: to auto mělo oproti konkurentům v mých očích jednu velkou nevýhodu..... bylo ošklivé, teď je o level vejš.... jak říkáš neskutečně prokouklo.
Tož když kluci a holky od M-B, ať jsme genderově vyvážení neb doba si to žádá, někdy cca v roce 2008 vypustili do světa první verzi GLK, tehdy dvojjedinou, byla to paráda, vně i uvnitř :yes: . Ten vůz říkal: "Hleď, jsem zde a jsem svůj. Ber mne takového jaký jsem, anebo nech být a jdi si jinam". Dnes po faceliftu, promiňte mi to výrazivo, je z něj navoňaný metrosexuál :no: . Ale ono už je to fčíl vlastně jedno. Proč? Nu protože RR Evoqe. Tož tak.
P.S. a nenuťne mne prosím zde do diskuse umísťovati odkazy na fotky za účelem srovnání, díky.
Jenže technicky je GLK minimálně o level výš. Jestli na něco sedí tvůj výraz navoněný metrosexuál tak na Evoque, souhlasím, že má hezký exteriér, ale v ringu padne po první ráně. :-)
Co myslíš tím "v ringu", terén? Šak videa s ním je plnej YouTube, a i "kapitán Šnek" mu docela naložil a myslím že toho vydržel dost a metrosexuálně při tom teda vůbec nevypal ani jeden. Nebo nějaký jiný snad ring?
Problém vidím u absence šestiválce, jinak je to pasé... Evoque je všestranně povedený auto a je spíš na rozhraní třídy X1-X3.
Jiank se doporučuju projet. Pak opadnou předsudky...
Ano, souhlas co se šíře nabídky motorů týče, tam je na tom M-B lépe, to je bez debat. Ale to tak bylo, je a bude asi pořád, tedy M-B (a zbývající dva z D3) vždycky nabídnou větší škálu motorů nežli Jaguar / Land Rover.
Co se zařazení do třídy týče, tak Evoque je tak trošku třída sama pro sebe, resp. stojí někde na rozhraní. Na nějaké extra škatulkování já však moc nejsem, proto tedy jsem napsal to co jsem napsal.
No a ke GLK jsem byl snad až moc přísný, koriguji tedy své včerejší vyjádření: faceliftem bylo odstraněno, jak vně tak uvnitř, to co činilo GLK zajímavým, vyjímečným, odkazujícím na G klasiku. Pro mne byl ten pravý GLK tento: [odkaz] [odkaz]
U motorů nejde o počet motorizací, ale o to, že pro příslušnost k vyšší třídě SUV je nutný šestiválec, který se ale do levné technické koncepce (motor napříč) nedá napasovat.
Rozměry stojí Evoque mezi malými SUV, vyjma jediného rozměru a to je šířka, která je naopak extrémní, téměř o deset čísel širší než S-klasse je hodně ujety rozměr, který nepotěší třeba při parkování v podzemních garážích.
Evoque podle mě vyniká v designu jak exteriéru tak interiéru, tam je nedostižný i mezi SUV o dvě třídy většími a třeba diskutované GLK vedle něj vypadá jak popelnice.
Jak píšeš. Dokonce aji kompakt Alfa 147 GTA měla 6 vál (příčně a přední náhon, takže převodovka s difereciálem taky pod hauptnou). Jak jezdí předokolka s rozdělením hmotnosti "90:10" nevím, ale asi to nebyla žádná hitparáda 8-s
Zabil ho všeobecně panující vkus GLKkoupěschopného obyvatelstva. Onehdá se mě ptali jestli ho nedám pryč a nekoupím si nového. Řekl jsem proč?
Hrany jsem chtěl a hrany jsem dostal. A teď už jen čekat, až nekdo vyrobí něco podobného.