Diskuse

Mercedes třídy E a třídy S kupé – Elegáni s libovou technikou

1.1.2019

Navenek jsou si hodně podobná a v útrobách lze mít rozmanitou techniku. Řeč je o dvou kupé stříbrných šípů, která jsme vyzkoušeli krátce po sobě. S plnotučným osmiválcem i hybridním šestiválcem.

 

  • 44 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 01.01.  14:29

    Chlapi... já vím, že je novej rok...

    a všichni se máme rádi a přejeme si všechno nejlepší...

    Ale když koncernoví roztleskávači, kde je možné rozlišit řady a dokonce i generace jen při hluboké znalosti věci, označí jako problém podobnost dvou kupátek od jiné značky, tak zůstává rozum stát.

    No, ale když výkon 320 kW (při točivém momentu 520 Nm) je považován za málo, tak asi fakt není co řešit.

    Ale jako já vám fakt nepřeju nic špatnýho'
    • 22 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 01.01.  14:32

      « Re: Chlapi... já vím, že je novej rok...

      :yes: :-!
      • 11 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 01.01.  15:07

        « Re: Re: Chlapi... já vím, že je novej rok...

        Navíc, když jsem zažil ve Vídni testování tehdy nového Superba... a pamatuji si, jak "motorističtí novináři" nezvládali 130 kW z TSI...

        Čest výjimkám.
    • 20 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 01.01.  15:52

      « Re: Chlapi... já vím, že je novej rok...

      mne zase pride divne ze 400 konove auto s realnou spotrebou okolo 11-12 litrov ma "len" 66 litrovu nadrz.... tak toto je megafail bez urazky ... je ozaj problem do 2 melonoveho auta zrajuceho ako slon dat poriadnu nadrz adekvatnu danej realnej spotrebe? kolko asi tak moze byt dojazd 2 melonoveho auta so spotrebou v reale 11-12 litrov ( pri vyuzivani potencialu na neobmedzenych dialniciach mozno aj 20 ) s takou uspornou "bandaskou" pod kasnou .... hadam ani 600km... to aj bezne male auto ako corsa alebo fabia da dnes viac ... aspon ze S klada kupatko ma tych 80... to mi pride uz akceptovatelne a tak akurat :yes:

      PS: pritom taketo velke kupatka su ako stvorene na prekonavanie velkych vzdialenosti.... lenze s tym dojazdom to fakt nejde... ale snad ma medved moznost aj vacsej nadrze ( tusim ze Gecko ma taku moznost ) ... inak otvorene priznavam ze jak sa mi paci nove Gecko a pride mi krasne a za dane prachy aj s patricnou vizazou tak tieto dve kupatka ma uz nepritahuju vobec.. strasne lacny face je na oboch ( oba tie predne svetlomety su za mna desne aj narazniky s maskou vzhladom na cenovku vozu ) ... k tomu celkova vizaz ocucaneho bonbou s prichutou bananu tiez nie je moja salka kavy ale inak som pevne presvedceny ze technicky to budu dokonale auta ako sa na medvede patri ... tu nemam vyhrad ani pochybnosti.. v technike bol medved vzdy top ... ono ja viem dizajn je subjektivy uznavam ... :yes:
      • 20 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 01.01.  16:08

        « Re: Re: Chlapi... já vím, že je novej rok...

        Snad by se větší nádrž hodila, ale i tak myslím že během 600 km nějaká pumpa půjde najít
        • 20 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 01.01.  16:17

          « Re: Re: Re: Chlapi... já vím, že je novej rok...

          ja si vsimam uz davnejsie ze skoro vsetky nove medvede maju tie nadrze uz akesi "mizerne" -- vie niekto skutocny dovod? ... k comu 400 koni ked to ma pod kasnou bandasku s dojazdom par km... to aj fabia je uz lepsia hoc ani nenahana dialnicne kilometre ... co viem tak aj brachov bezny lancer spravi skoro 900km ( cestou do Koblenzu pred par rokmi vyskusane ) na jednu nadrz a ani to nie ziadne dialnicne luxusne GT a ani to nema ziadny superusporny dizel ale uplne bezny dnes uz takmer 8 rocny benzin

          pozri si aj nove C klasse... auto s kapotou jak letisko a vzadu pod kasnou mininadrz... a ani vtipne mi to nepride za dane prachy.... to radsej potom nejake SUV s normalnou nadrzou .. ( ved napr RR sport ma vyse 100 litrovu nadrz .. ale tak tam logika aj matematika este funguje na rozdiel od tych navonok "dokonalych" medvedov )
          • 10 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 01.01.  16:38

            « Re: Re: Re: Re: Chlapi... já vím, že je novej rok...

            Větší nádrž zhoršuje laboratorní emisní parametry.
            Musí být pro měření naplněná na předepsaná procenta svého objemu a čím je větší, tím samozřejmě víc váží i palivo uvnitř. Poděkujme Bruseli
            • 00 Reagovat !

              foto H-K-svwet

              H/K_svwet 01.01.  16:44

              « Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi... já vím, že je novej rok...

              realneho zakaznika toto nezaujima.. za 2 melony by som si luxusne dialnicne auto s dojazdom F500-ky skratka nekupil... mozno som divny pritom ale nechcem od auta nic nenormalne len prave naopak... pozadujem od auta vzdy len uplne normalne a prirodzene parametre... auto ktore mi ich neda... tak logicky vylucim ... a ono to funguje lepsie ako vyber podla loga mozem povedat... a zatial spokojnost :yes:

              z medvedov Gecko u mna jedine :yes:
          • 20 Reagovat !

            foto kyklop

            kyklop 02.01.  07:39

            « Re: Re: Re: Re: Chlapi... já vím, že je novej rok...

            Hore sa pohoršuješ nad 66l nádržou pri spotrebe 11-12 a dole píšeš o RR s vyše 100l nádržou a zabudol si na spotrebu okolo 15 na sto :-!
      • 20 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 01.01.  18:23

        « Re: Re: Chlapi... já vím, že je novej rok...

        No.. jednak jsi to správně zkřížil: 66 litrů mi to se spotřebou cca 9 litrů... a to se spotřebou 11 až 12 pak oněch 80.

        Ale i kdyby!
        U hen těch oněch "moderních elektromobilů" se dojezd přes 300 km už oslavuje jako vítězství ducha nad hmotou... a tady je dvojnásobek žalostně málo?

        Jin ak ale souhlasím. Jsem dodnes rád, že můj "malej" Fiátek (starší, II. Punto) má reálnej dojezd cca 1000 km... je to fajn a podporuje to to vědomí, že když na to přijde, můžu být do rána v Římě.
        ;-)
        • 10 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 01.01.  19:12

          « Re: Re: Re: Chlapi... já vím, že je novej rok...

          Akože cestou do Ríma nemáš cestou žiadnu otvorenú benzínku?
          • 10 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 01.01.  19:40

            « Re: Re: Re: Re: Chlapi... já vím, že je novej rok...

            Pumpy tam jsou ale ty ceny ...
        • 10 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 02.01.  07:42

          « Re: Re: Chlapi... já vím, že je novej rok...

          Mám auto s menším dojazdom, ale nevidím problém keď budem v Ríme o 15 minút neskôr :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Mig-35

            Mig_35 02.01.  09:35

            « Re: Re: Re: Chlapi... já vím, že je novej rok...

            Proč někdo řeší dojezd auta, když stejně dřív než se autu rozsvítí "hladové oko" budeš potřebovat ty čůrat... nebo ujedeš 900 km bez toho jít na malou? A při té příležitosti prostě natankuješ, pokud tedy raději nemočíš u krajnice...
      • 00 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 02.01.  13:43

        « Re: Re: Chlapi... já vím, že je novej rok...

        Bylo by lepších 80 litrů, ale reálných 600km dojezdu je dle mého pohledu zcela OK.
  • 21 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 01.01.  15:26

    16 kW z elektromotoru

    Nedovedu si představit jak může pouhých 16 kW vylepšit akceleraci dvě tuny těžkého auta.
    Ani těch 250 Nm se tam moc projevit nemůže, když je tenhle moment k dispozici jen kolem 600 ot./min, tj s bídou na volnoběh. Jsou vůbec udané parametry elektromotoru správné ?
    • 03 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 01.01.  16:08

      « Re: 16 kW z elektromotoru

      A prečo by to nemohlo pomôcť? S podobným výkonom boli kedysi autíčka s váhou 700-800 kg celkom živé, ten výkon zas nie je celkom zanedbateľný. Ako injekcia to môže byť celkom fajn. A čo sa týka momentu, tam bude asi preklep ako píšeš, možno to má byť správne pri 6000 otáčkach.
      • 10 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 01.01.  16:15

        « Re: Re: 16 kW z elektromotoru

        Které autíčko máš na mysli ? Hmotnost 800 kg měla kdysi například Š1000 MB a o nějaké živosti nemohla být ani řeč. A to měla výkon dvojnásobný, přes 32 kW
        16 kW nejede ani v motorce
        • 02 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 01.01.  17:10

          « Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

          Myslel som napr. na 2CV, Fiat 600, ale máš pravdu, vážili okolo 600 kg.
          16 kW ako jediný výkon je dnes samozrejme o ničom, ako posilnenie to musí byť cítiť.
      • 10 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 01.01.  18:32

        « Re: Re: 16 kW z elektromotoru

        Překlep?!
        Ty, takovej nadšenec elektroaut... a označíš to za překlep?!

        :-)
    • 02 Reagovat !

      foto Ja-Prvni-123

      Ja Prvni 123 01.01.  18:30

      « Re: 16 kW z elektromotoru

      Ale vždyť rovna tohle je v článku popsáno docela dobře!

      A je to způsob hybridního pohonu, kterej mi nepřekáží...

      Ten motor je přeplňovanej, a i když je to třílitrovej šestiválec, tak je relativně chcíplej v nízkých otáčkách.
      Neřídil jsem to, ale když si to představím, tak to zní sympaticky: když tomu naložíš v nízkých otáčkách, tak to přidá k výkonu motoru nějaký (nedůležitý) koně a docela slušnej (rozhodující) točivej moment.
      Auto reaguje okamžitě... a během pár vteřin se rozdýchají ty turba a už ten elektromotor není potřeba.
      Takže je to přesně tak, jak má: ten moment je na maximu při 600 otáčkách, kdy spalovák "nežije"... a je úplně k ničemu při 3000 otáček, kde už ten přeplňovanej třílitr stejně musí krotit elektronika, aby to kola přenesla na asfalt.

      V této kombinaci by snad i tříválcovej litr mohl pracovat... s podporou elektriky "dole".
      • 01 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 01.01.  18:48

        « Re: Re: 16 kW z elektromotoru

        Když vyjdeme z faktu že autem nehýbe moment ale výkon, tak bych ty koně za úplně nedůležité asi nepovažoval. Pokud naložím plný spalováku který se převaluje řekněme kolem 1500 ot. tak přídavný moment 16 kW elektromotoru bude v té chvíli zhruba 100 Nm což mi taky nepřijde jako nějaká pecka. Neříkám že to nebude vůbec poznat, ale že by zrovna tohle mělo pohnout dvoutunovým autem nějak výrazně si teda nemyslím.
        • 10 Reagovat !

          foto Ja-Prvni-123

          Ja Prvni 123 01.01.  19:01

          « Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

          Už ten předpoklad je špatně... ale to neřešme.
          Základní nepochopení je princip chování elektromotoru.

          Charakteristika synchronních i asynchronních elektromotorů vypadá tak, že od nuly do přibližně třetiny celkového rozsahu otáček pracují v režimu konstantního maximálního momentu.
          Konstantní znamená pořád stejný.. takže 250 Nm.
          Ve zmíněné třetině dosáhnou maxima a pak již moment až do nejvyšších otáček postupně klesá při konstantním nebo mírně klesajícím výkonu.
          • 10 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 01.01.  19:22

            « Re: Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

            Děkuji za citaci z mého vlastního článku na AF. Uvedené platí sice dost obecně v čistých elektromobilech, ale nejde to samozřejmě zobecňovat na všechny druhy pohonů. Například ne na tenhle konkrétní hybrid. Jestliže spalovák AMG E 53 točí přes 6000 ot. a maximum krouťáku elektromotoru dosáhne jen lehce nad 600 otáček, těžko můžeme argumentovat třetinou rozsahu otáček. V tomto případě je to s bídou desetina.

            A že s autem hýbe výkon je fakt o kterém snad ani diskutovat nemusíme. Nebo se snažíš zpochybnit platnost fyzikálních zákonů ?
            • 10 Reagovat !

              foto Ja-Prvni-123

              Ja Prvni 123 01.01.  20:03

              « Re: Re: Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

              No, tak si vem libovolnej elektromotorek, co doma najdeš... třeba z autodráhy. Chytni hřídelku prstama tak, aby se nemohla otáčet... a připoj 12V... a asi to pochopíš.

              Ta základní blbost v tvém původním příspěvku je " přídavný moment 16 kW elektromotoru bude v té chvíli zhruba 100 Nm".

              Nejsem tady tak často, abych znal profesní historii každého nicku... ale pokud víš o autech a motorech víc, než to vypadá na první pohled, tak i víš, jak to myslím.

              Fyziku rozhodně přepisovat nechci... ale přesto to prohlášení není pravda. Moment je ta schopnost uvést věci do pohybu... a po přidání faktoru času získáváš výkon.
              Takže ano, mezi momentem a výkonem existuje přímý přepočet.
              Ano, charakteristiku zrychlení auta vyjadřuje výkon,protože je v čase... ale ta schopnost zrychlovat přichází od momentu.
              • 01 Reagovat !

                foto kalousek

                kalousek 01.01.  20:56

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

                Hele chceš vážně tvrdit, že 16 kW motor při 1500 ot. nedává max.100 Nm ??
                Tak mi řekni kolik to je podle tebe

                Kromě toho moment není "ta schopnost uvést věci do pohybu". Momentem působí třeba i zastavený motor auta stojícího se zařazeným kvaltem v kopci, a stejně nic nezrychluje.
                Aby auto začalo zrychlovat, musí se hřídel která působí momentem začít i točit. Ale v tom případě se už jedná o výkon. Výkon je rozhodující. Doufám že rozumíš jak to myslím

                PS. nepochopil jsem pointu příkladu s 12V elektromtorkem. Možná ho prsty udržím, možná ne, má z toho něco vyplývat ?
                • 10 Reagovat !

                  foto Ja-Prvni-123

                  Ja Prvni 123 01.01.  22:19

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

                  Zhruba 250Nm.. ale je to to jedno... měj fajn rok.

                  :-)
                  • 01 Reagovat !

                    foto kalousek

                    kalousek 02.01.  00:03

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

                    Jaj, to ses o 150 Nm spletl. Říct tenhle výsledek v hodině fyziky na ZDŠ, dostal bys hned pětku a s brekem utíkal domů.
                    Ale pokud ti je to jedno tak souhlas, nemusíme to dál řešit. :-)

                    P.S. - kdyby přece jen tak ti napovím
                    Mk = P x 30 / (Pí x n)
                • 00 Reagovat !

                  foto cape

                  cape 02.01.  15:22

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

                  vtipne je ze stale opakujes dokola tento nezmysel :-) s autom hybe sila .. tj. moment :-) preto je zakladny vzorec klasickej mechaniky F = m.a ;) to je ze davas priklad zo zastavenym autom kde je sucet sil vyrovnany tj. auto nezrychluje je irelevantne.. to dosiahnes mimochodom aj v pripade max. rychlosti..
                  • 00 Reagovat !

                    foto kalousek

                    kalousek 02.01.  18:06

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

                    Tak ti dám otázku - budeš mít dvě stejná auta, jen se budou lišit motorem. Jeden bude mít 200 kW a 100 Nm a druhý bude mít 100 kW a 200 Nm (pokud bys chtěl zpochybňovat že to není možné tak si představ třeba elektromotory)

                    Které auto bude mít lepší zrychlení a maximálku ? Podle tebe to se 100 kW ??

                    Poradím ti pro rozhodování jiný vzorec z klasické mechaniky
                    a = P / (m x v)
                    Všimni si že pro zrychlení je rozhodující pouze výkon a krouťák motoru nehraje prakticky žádnou roli
                    • 00 Reagovat !

                      foto cape

                      cape 03.01.  08:44

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

                      :-) neboj sa ja tomu rozumiem...
                      bavime sa tu ale o fundamentalnej fyzike. vykon v nejakych otackach je odvoditelny od krutiaceho momentu v danych otackach..

                      ten vzorec co si tu uviedol je odvoditelny zo vzorca F=M.X ( X druha derivacia drahy podla casu ).. ( sila /moment je schovany v tom vykone :-) )

                      inak povedane bez sily ( vyslednice ) je zrychlenie a v konecnom dosledku schopnost konat pracu 0 ( tj. aj vykon je nulovy ).

                      • 00 Reagovat !

                        foto kalousek

                        kalousek 03.01.  09:12

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

                        Neodpověděl jsi mi ale který z těch dvou motorů by sis vybral
                        • 00 Reagovat !

                          foto cape

                          cape 03.01.  09:31

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

                          :-) vykonnejsie uz z definicie toho slova bude to s vyssim vykonem..
                          to ale nic nemeni na tom co som napisal .

                          na druhu stranu "mu zabranis" v pohybe polovicnou silou a jeho maximalny vykon bude pristupny v ovela vyssich otackach. co znamena ze zrychlenie do urcitej rychlosti bude mat asi lepsie ten s nizsim max. vykonom. ( vykon v danych otackach porastie rychlejsie )..vo vyssich rychlostiach samozrejme bude lepsi ten s lepsim max vykonom. a bude mat aj lepsiu maximalku..

                          to je ale len taky odhad tvojich vymyslenych motorov :-)

                          • 00 Reagovat !

                            foto kalousek

                            kalousek 03.01.  10:23

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

                            Nepokládal jsem za potřebné psát že různé motory mají obvykle zpřevodování přizpůsobené své charakteristice, takže to raději ještě upřesním - Oba motory mají tvarově podobnou momentovou křivku a převody nastavené tak, že maximální výkon dosáhnou při shodné rychlosti auta.

                            Takže které auto si vybereš, to s vyšším výkonem nebo s vyšším momentem?
                            • 00 Reagovat !

                              foto cape

                              cape 03.01.  11:33

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

                              no ved o to nejde ..uz som ti pisal ze by som si vybral to vykonnejsie auto..

                              vtipne je ze ty si to stale nepochopil :-) ..

                              vykon resp. moment su dve strany tej istej mince..
                              v pripade elektromotora je krutiaci moment sila akou je schopne elektromagneticke pole "zatlacit" na paku v danych otackach..
                              akonahle mas tuto charakteristiku , si schopny sa dopocitat vykonu v danych otackach...
                              sila fo fyzike je jedina velicina co je schopna udelit objektu zrychlenie ( preto mas 4 zakladne prirodne sily/interakcie ).. nenulova sila F=m.a --> zaroven sila je schopna konat pracu W=F.s --> ked nie vzorce spojis a upravis dostanes a= W/ s.m .. drahu mas definovanu ako s=v.t --> z coho a= W/v.m.t ... kedze W/t ..inak praca za nejakycas je vykon nakoniec dostanes a=P/m.v --> co je tvoj vzorecek...

                              takze to co hybe autom , bicyklom je sila ( sila vybuchu a nasledneho tlaku vo valci , elektromagnetickeho pola v pripade elektromotoru , sila noh v pripade pedalov )..
                              cim vacsia sila v konstantych otackach tym vacsi vykon v danych otackach.
                              uz ti to viac nevysvetlujem :-)

                              • 00 Reagovat !

                                foto kalousek

                                kalousek 03.01.  15:13

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

                                Hele vzorečky znám, to mi nemusíš vysvětlovat.

                                Jen mi tvoje názory přijdou trochu schizofrenní. Pořád říkáš že s autem hýbe moment, ale když si máš vybrat, preferuješ to s menším momentem...
                                Nepřijde ti to legrační ? :-)
                                • 00 Reagovat !

                                  foto cape

                                  cape 03.01.  15:41

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

                                  :-) to ze autem hybe moment ( sila ) je fyzikalny fakt.. ( je to z mojej strany hnidopistvo , preto ta opravujem )...

                                  sam vies ze moment a vykon su "previazane" a to co je dolezite je charakteristika motoru..
                                  a maximalny vykon ( bez ohladu na otacky ) je uchopitelnejsi...( je prenosny na porovnanie motorov/strojov medzi sebou )..

                                  ( dalsia vec je ze moment mozes transformovat cez prevody , ale max vykon nie )..

                                  • 00 Reagovat !

                                    foto kalousek

                                    kalousek 03.01.  16:28

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

                                    Dobře tak to řeknu jinak. Z čistě fyzikálního pohledu máš pravdu, autem hýbe síla. Ale:

                                    - doteď jsme se bavili o momentu motoru, ale ten autem nehýbe. Když tak moment na kolech, nebo přesněji momentem vyvolaná obvodová síla kol. Ať je moment samotného motoru libovolně velký, tato síla při určité rychlosti závisí v prvé řadě na výkonu
                                    F = P / v

                                    - a moment můžeš mít jak chceš velký, můžeš ho libovolně měnit v převodech, ale závislost hnací síly na výkonu motoru zůstane stále stejná. Rozhoduje tedy výkon a moment je jen podružný údaj. Nijak tím nezpochybňuji platnost a = F/m, ale auto není laboratoř. Pokud chceš aby se auto hýbalo, musí se "hýbat" i hnací síla (vím, nezní to odborně) a když se hýbe síla mluvíme o práci a o výkonu. Statická síla je k ničemu. Prosím neřeš odbornost těchto termínů, jde mi o meritum věci
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto cape

                                      cape 04.01.  08:50

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

                                      no myslim ze v tomto sa zhodneme.. co sa tyka momentu/vykon ako charakteristiky motora tam su tam naozaj dve strany jednej mince co su prepojene..

                                      proste vykon je v lubovolnom okamziku odvoditelny z momentu motora...

                                      z momentu motora vies aj v lubovolnom momente odvodit aj moment na kolech..( ale komplikovane )
                                      tu ti dam za pravdu ze na toto je ale ovela vhodnejsi vykon z dovodu ze "vykon na kolech" je rovnaky ako vykon motora ( straty by som neriesil )...

                                      • 00 Reagovat !

                                        foto kalousek

                                        kalousek 04.01.  10:48

                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

                                        O.k. asi si rozumíme

                                        jinak řečeno pokud se auto má hýbat, statická síla nestačí, síla musí působit po dráze ale v tom případě už mluvíme i o práci a výkonu.
                                        • 00 Reagovat !

                                          foto cape

                                          cape 04.01.  13:52

                                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

                                          presne tak :-)
        • 10 Reagovat !

          foto Ham-

          Ham. 01.01.  23:57

          « Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

          V 1000 ot. může mít přeplňovaný třílitr řekněme 140 Nm, k tomu 160 Nm od elektromotoru je 300 Nm (tedy víc než dvakrát tolik než bez elektromotoru). V 1500 ot může mít přeplňovaný třílitr řekněme 280 Nm, k tomu 100 Nm od elektromotoru znamená 380 Nm. Takže v pásmu volnoběh a plný náběh turba (někde v 2000 ot.) elektromotor silně vylepšuje charakteristiku pohonného řetězce.
          Samozřejmě plná akcelerace s plynem na podlaze se zlepší jen minimálně, protože při plné akceleraci řidič roztočí spalovák nad 4000 ot. a elektromotor je v tu chvíli bezvýznamný, ale spojení s elektromotorem třeba ve městě je příjemné, protože lze točit auto už od volnoběhu a auto má příjemnou dynamiku (pro městské použití) aniž by bylo nutné jej jakkoliv vytáčet.
          • 00 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 02.01.  18:17

            « Re: Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

            Sice bych v nízkých otáčkách tipnul tomu třílitru podstatně větší krouťáky než píšeš ty, ale souhlasím že nebudou k dispozici bezprostředně po přidání plynu, ale až s určitou prodlevou. Takže celkově souhlas, tak nějak to může být
          • 00 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 03.01.  10:22

            « Re: Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

            Edit
    • 10 Reagovat !

      foto lamal

      lamal 01.01.  18:47

      « Re: 16 kW z elektromotoru

      nevies si to predstavit, pretoze nemas pojem o cislach ... 250 nm je aj v aute tej hmotnosti velmi slusne cislo a 16 kW je len kvoli nizkym otackam elektromotora, cca 600ot to vychadza na 250nm... takze celkovo hra rolu cislo 250nm a to je dost na to aby vytvorilo prvotnu reakciu na plyn kym zaberie turbo
      • 01 Reagovat !

        foto CHerokee

        CHerokee 01.01.  19:42

        « Re: Re: 16 kW z elektromotoru

        A nebylo by lepší než dvě turba, elektromotor apod. raději zvětšit objem a jelo by to podobně a lineáně... a bylo by to levnější a jednodušší.
        • 10 Reagovat !

          foto lamal

          lamal 01.01.  19:55

          « Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

          za mna urcite, tymto som len reagoval, ze 16 kW moze byt dost pokial ho tvori 250 nm ...
          • 00 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 02.01.  11:14

            « Re: Re: Re: Re: 16 kW z elektromotoru

            Těch 250 Nm tam ovšem reálně není, důvod jsem napsal už výše
    • 00 Reagovat !

      foto tomas4568

      tomas4568 02.01.  11:29

      « Re: 16 kW z elektromotoru

      Jsou správné a projeví se. Motor M256 má velké turbo (s typickou "dírou"), dále má elektricky poháněné turbo (rozběh na plné otáčky za 300 msec) a ještě ten integrovaný startér/generátor. Jeho úkolem je překlenout právě ten přechod z volnoběhu (něco přes 500 ot/min). Od 1800 ot/min dává motor plný moment 520 Nm, takže jde opravdu jen o to, pomoci spalovacímu motoru dostat se z 500 otáček na řekněme 1500. Což je jen takové elektrické nakopnutí, které může trvat půl vteřiny.
  • 20 Reagovat !

    foto Drapos

    Drapoš 01.01.  15:34

    Osmiválec

    Osmiválec zní hodně pěkně, jen ta cena je trochu pro jiný procento obyvatel >:D
  • 10 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 01.01.  18:39

    test ?

    ak by niekoho ozaj zaujimalo ako take S coupe jazdi, odporucam precitat:
    [odkaz]

    v tomto clanku to bolo moc slabe a pride mi, ze autor nevie ocenit dane vozy po stranke jazdnych vlastnosti ...
  • 00 Reagovat !

    foto olgakarto

    olgakarto 02.01.  11:53

    Hluk

    Řekněte mi prosím, potřebuje takováto náahera nějaké další úpravy
    ?? Myslím tím úpravy typu: [odkaz] ? Nebo je vše udělané na maximum?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

Z dolů až na Hrad. Černý baron Emil (91) zažil útisk komunistů i nacistů

Z dolů až na Hrad. Černý baron Emil (91) zažil útisk…

Černý baron, havíř, účetní, kameraman nebo prostě dědeček. Emil Pražan (91) toho v životě zažil hodně. „Dnes…

 

iSport.cz

ONLINE: Biatlonistky jedou štafetu. Jislová se propadla na sedmé místo

ONLINE: Biatlonistky jedou štafetu. Jislová se…

ONLINE | Minulý týden překvapily třetím místem ve štafetě v Oberhofu. Jen šest dní po bronzovém úspěchu budou…

Darida exkluzivně o odchodech z Česka, dalším přestupu i Šilhavém

Darida exkluzivně o odchodech z Česka, dalším…

Byl součástí vlny, která po vzestupu Viktorie Plzeň vzala bundesligu útokem. Zatímco František Rajtoral, Václav…

 

Reflex.cz

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová bourá stereotypní představy o řeholním životě

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová…

Běhá půlmaratóny, jezdí pomáhat do Paraguaye a učí na univerzitě. Kromě toho je, jak to říct, jeptiška. Že vám…

Vzhůru na sever, temný a tajemný. Vikingská Bílá velryba aneb Hon na leviatana

Vzhůru na sever, temný a tajemný. Vikingská Bílá…

Komiksy jsou skvělé médium, kde mohou autoři s relativně malou produkcí dosáhnout nevídaných divů. Tak třeba…