Test Auto.cz

Mini Cooper S All4 Clubman – Nějak nám ten chlapec vyrostl!

8.11. 2017
Verdikt
 

Clubman představoval vždy alternativu pro ty, kterým běžné mini přišlo málo praktické. Současná verze zase povyrostla a v zájmu trendu nabízí poprvé také pohon všech kol. Jak jezdí verze Cooper S se samočinnou převodovkou?

Jméno „Cooper“ je u vozů Mini již tradičně vyhrazeno základním sportovním verzím tohoto sympatického a nadmíru stylového auta. Kdo chce víc, má možnost zvolit tak jako my variantu Cooper S. A komu by i to bylo málo, má pro něj výrobce připravenou verzi John Cooper Works, u něhož je výkon přeplňovaného čtyřválec zvýšen ze 141 na 170 kW. Nutno ale dodat, že v případě Clubmana John Cooper Works musíte pro jeho pořízení sáhnout hodně hluboko do kapsy, neboť vůz u nás startuje na částce 942.500 korun.

Výbava něco stojí

Jenže levný není ani zkoušený Cooper S. K testu zapůjčená verze s pohonem všech kol All4 a samočinnou osmistupňovou převodovkou vyjde v základu na 785.200 korun. U testovaného auta však byla výbava dále rozšířena o položky za celkem 334.048 korun. Nejdražší z nich představoval paket Chili za 104.130 korun. V rámci něj získáte celou řadu prvků výbavy. Z nich stojí za zmínku například světelný paket, diodové mlhové a hlavní světlomety, sportovní kožený volant či samočinná dvouzónová klimatizace. Když navíc přihodíte dalších 2.678 korun, bude sportovní kožený volant, který jste si už koupili v rámci paketu Chili ještě podpořený značkou „John Cooper Works“. Za 26.156 korun lze mít panoramatické střešní okno, u něhož chválíme možnost jej elektricky otevřít. A za 8.814 korun dostanete vyhřívaná přední sedadla.

TEST 2015: Mini Clubman Cooper S AT – Je tohle ještě Mini?


Výbava testovaného auta tak byla vskutku vyčerpávající. Nějak se ale nemůžeme ubránit dojmu, že mnohé z příplatkových položek by měly být u takto vyspělého a drahého auta již součástí základní výbavy. Bohužel, jde o typickou cenovou politiku prémiových výrobců. Za hodně peněz dostanete kvalitní základ, rozuměj hardware. Jenže i přes jeho nesporné kvality se s ním spokojí jen málokterý kupující, takže je zde prostor na další zaškrtávání položek výbavy v tlustém ceníku. Tohle prémioví výrobci moc dobře vědí a podle toho se také zařizují. Na druhou stranu vše řídí ruka trhu. Pokud by zákazník o další výbavu za dodatečný peníz nestál, Mini by mu ji určitě nenabízelo.

Čtyři jsou víc než dva

Když náhodou zaparkujete nový clubman vedle toho předchozího, ihned odhalíte, o kolik je současné vydání větší. Pokud chcete čísla, tak na délku je druhá novodobá generace delší o 293 mm, rozvor náprav činí 2670 mm, což znamená prodloužení o 125 mm oproti předchůdci.

Nový clubman tak míří na samý vrchol vozů kompaktního segmentu. Což je zajímavé, když uvážíme, že první novodobá generace Mini byla typickým zástupcem segmentu B.

Z pohledu užívání auta a praktičnosti představuje největší změnu zavedení druhého páru dveří a fakt, že auto je otypované jako pětimístné. Předchůdce byl jen pro čtyři. Právě tato změna je v mých očích tou zdaleka nejvýraznější a jistě přispívá k většímu zájmu zákazníků o tento vůz. Mini Clubman tak chytře spojilo styl s praktičností. Pravda, prostornost asi není tím úplně hlavním, co by zájemce o toto auto sledoval, avšak pokud tak učiní, nebude zklamán. Střecha vozu se sice směrem k zádi svažuje, avšak činí tak zcela pravidelně a hlavně je až do zalomení vlastně rovná. Clubman tak těží ze stejné výhody jako vozy s karoserií kombi v porovnání s různými hatchbacky, liftbacky či sedany. Samotné nastupování dozadu ale zase tak komfortní není. Důvodem jsou relativně krátké dveře, které nesměly být na úkor komfortu nastupování cestujících vpředu.

obrázek [600 x 404]  

Zajímavě je vyřešen také vstup do zavazadelníku. Místo obvyklých vzhůru výklopných dveří jsou použity dvoukřídlové. To auto zdědilo po svém předchůdci. Při otevírání musíte nejprve otevřít pravou stranu a pak teprve levou. A zavírat v obráceném pořadí. Kufr pojme solidních 360 litrů, po zvětšení dokonce 1250 litrů. V běžné konfiguraci je zadní lavice sklopná a dělená v poměru 60:40. Na přání může být zadní lavice dělená v poměru 40:20:40.

Kabina mini lpěla vždy spíše na styl než na ergonomické zásady. U třetího vydání se však toto výrazně zlepšilo. Co zůstává, jsou efektně provedená některé tlačítka. Jde o ty umístěná v pásu pod ovládáním klimatizace. K deaktivaci systému stop-start tak slouží červeně podbarvený přepínač, podobný ovladačům v letadlech. Je to hezké a současně funkční. Co naopak zůstává, je výborná pozice za volantem. V Mini se tak stále sedí nízko ve velmi dobře tvarovaných, v našem případě sportovních sedadlech. A volant už snad nemůže mít lepší tvar či sklon, stejně jako jsou velmi dobře rozloženy pedály. Prostě jak pro koncert varhaníka.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Mini Cooper S All4 Clubman

Cena v základní výbavě: 785 200 Kč Cena v testované výbavě: 1 119 248 Kč

Základní výbava:Bezpečnostní šrouby kol, Performance Control system (zařízení pro zvýšení dynamiky při jízdě zatáčkou – obdoba VW XDS), velurové koberečky, přední loketní opěrka, sportovní sedadla vpředu, ISOFIX na dvou zadních krajních místech, 6 airbagů, 17palcová litá kola, dešťový senzor, světla pro denní svícení, manuální klimatizace, palubní počítač, slot na USB/Aux, rádio se 4řádkovým displejem, 6 reproduktorů, atd.

Výbava testovaného vozu:Sportovní automatická převodovka (+ 56.082,-), černé pruhy na přední kapotě (+ 3.198,-), Chrome Line exteriér – chromované vnější okenní lišty (+ 4.264,-), paket visibilita včetně dešťového senzoru (+ 4.004,-), zadní kamera (+ 10.140,-), panoramatické otvírací střešní okno (+ 26.156,-), vnitřní samočinně clonitelné zrcátko (+ 4.550,-), vyhřívání předních sedadel (+ 8.814,-), zadní parkovací asistent (+ 10.426,-), driving assit (+ 15.756,-),DAB tuner (+ 7.748,-), wired – zahrnuje navigační systém, bluetooth atd (+ 49.400,-), John Cooper Works sportovní kožený volant (+ 2.678,-), Chili – zahrnuje kožené čalounění, automatickou klimatizaci atd (104.130,-), aktivní tempomat (+ 10.686,-).

Glosa Miloše Vávry: Brexit jako dokonalý chaos Glosa Miloše Vávry: Brexit jako dokonalý chaos

Na britské politické scéně neexistuje jednota v dalším…

Britové neměli jasno, co od brexitu chtějí, říká analytik Havelka Britové neměli jasno, co od brexitu chtějí, říká analytik Havelka

Dolní sněmovna britského parlamentu odmítla brexitovou…

ONLINE: Brexitová dohoda tvrdě narazila, padnout může i vláda Mayové ONLINE: Brexitová dohoda tvrdě narazila, padnout může i vláda Mayové

Britští poslanci podle očekávání odmítli dohodu o…

Komentář Lukáše Kovandy: Dohoda o brexitu je v podstatě mrtvá. Bohužel pro Česko Komentář Lukáše Kovandy: Dohoda o brexitu je v podstatě mrtvá. Bohužel pro Česko

Britská premiérka Theresa Mayová utrpěla v úterý večer…

 
Technické údaje
Motor Mini Cooper S All4 Clubman
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 141 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 1250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 228
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 5.1 / 5.9
Emise CO2:137
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / 1250
Objem nádrže (l):48
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1390 / 530
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4253
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1441
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1560
f) rozchod vzadu (mm): 1561
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 580
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mini Cooper S All4 Clubman – Nějak nám ten…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol? Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

Policie zveřejnila statistiku nehodovosti za rok 2018.…

Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

Pátá generace legendárního sportovního vozu je konečně…

 



Mini Clubman All4 Scrambler: Ve dvou stopách Mini Clubman All4 Scrambler: Ve dvou stopách

Co mají společného jednostopé scramblery a Mini? V rámci…

Nabídku Mini Clubman rozšiřuje pohon všech kol Nabídku Mini Clubman rozšiřuje pohon všech kol

Pohon všech kol byl v případě vozů Mini dostupný pouze…

 



 
Toyota Supra vs. BMW Z4: Prozkoumejte sourozence s totožnou technikou bok po boku

Toyota Supra vs. BMW Z4: Prozkoumejte sourozence s totožnou technikou bok po boku

Včera

Po letní premiéře BMW Z4 se včera světu oficiálně představila také nová Toyota Supra.




Blesk.cz

Spider-Man: Daleko od domova trailer – Peter Parker se spojí s Nickem Furym

Spider-Man: Daleko od domova trailer – Peter Parker…

Fanoušci pavoučího muže se dočkali. Světlo světa spatřil první trailer k druhému dílu jeho dobrodružství, který…

Geniální debilita! Earth Defense Force 5 je parádní řežba ve stylu béčkových sci-fi

Geniální debilita! Earth Defense Force 5 je parádní…

Už jsou tady zas! Řeč není o nikom jiném než o mimozemšťanech, kteří chtějí opět vyhladit lidstvo a získat Zemi…

 

iSport.cz

Kolaps v závěru. Nymburk padl v Antverpách a v LM ztratil osmifinále

Kolaps v závěru. Nymburk padl v Antverpách a v LM…

Basketbalisté Nymburku v jedenáctém kole Ligy mistrů po kolapsu ve čtvrté čtvrtině prohráli 72:85 v Antverpách a…

Ve své době byl nejlepší. Ale úraz hlavy mu ublížil, říká Koller o Čechovi

Ve své době byl nejlepší. Ale úraz hlavy mu ublížil,…

Sedm let spolu táhli národní tým, a to včetně památného EURO 2004 v Portugalsku. „Fantastický gólman a…

 

Reflex.cz

Hrdinný Zemanův soudruh Vodička, iniciativní Zemanův kancléř Mynář a Zemanovi nejmenovaní profesoři

Hrdinný Zemanův soudruh Vodička, iniciativní Zemanův…

Jako vody Žluté řeky, jejíž dravý proud se chystá při další návštěvě Číny prezident Zeman po vzoru Velkého…

10 nejpříjemnějších zemí světa podle turistů: Česko je mezi nimi a vedlo si skvěle

10 nejpříjemnějších zemí světa podle turistů: Česko…

Česká republika není proslavena právě nejlepšími službami na světě, ale zahraniční turisté, kteří sem…