Diskuse

Mini Cooper S All4 Clubman – Nějak nám ten chlapec vyrostl!

8.11.2017

Clubman představoval vždy alternativu pro ty, kterým běžné mini přišlo málo praktické. Současná verze zase povyrostla a v zájmu trendu nabízí poprvé také pohon všech kol. Jak jezdí verze Cooper S se samočinnou převodovkou?

 

  • 20 Reagovat !

    foto wakantanka

    wakantanka 08.11.  13:13

    Nejak

    mi uniká cieľová skupina tohto Clubmana vedľa Countrymana a One 5dv. Osobne by som očakával, že niečo čo sa tvári ako Combi ponúkne niečo naviac práve z tejto oblasti. A ono to má malé zadné dvere cez, ktoré sa blbo nastupuje a malý kufor prístupný dverami ako z dodávky. Jasne beriem, štýlovka, retro atď., ale nie je to na samostatný model málo?
    • 00 Reagovat !

      foto Skipper

      Skipper 08.11.  17:43

      « Re: Nejak

      Cílovka budu asi já, jelikož ho mám doma. Původně jsme pořídili Cooper 5dv a spokojenost, na normální přesuny s dvěma sedmiletýma dětma po městě ideální. Teď s ním jezdí manželka a když se hledalo auto pro mně tak to vyhrál Clubman. Countryman, který byl v nabídce tehdy se mi jednoduše nelíbil. Stávající generace by ale šla. V téhle kategorii je to hodně o tom - líbí/nelíbí. Jinak Clubman je vůči 5D uvnitř o hodné prostornější, je i komfortnější a přitom si to zachovává citlivé řízení a minimální náklony. Zadní dveře jsou úplně stejné jako u jiných aut, nastupuje se dobře. Subjektivním srovnáním uvnitř stejně prostoru jako v Octavii, kufr odpovídá hatchbacku, ne kombi. A proč Mini? Jednak se mi líbí a operativní leasing vycházel docela dobře. Více recenze na moje.auto
      • 00 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 08.11.  18:27

        « Re: Re: Nejak

        Vdaka. Argument o komforte beriem a povazujem ho za velmi padny. Len mi ten objem kufru pride maly na v podstate rodinne auto. Na druhej strane cim mensi kufor, tym menej batoziny moze manzelka zobrat a chlap sa menej nanosi. :-)
    • 10 Reagovat !

      foto euro89

      euro89 08.11.  17:44

      « Nejak

      Ja bych se treba i za cilovou skupinu povazoval, kdyby si dnesni vyrobci odpustili tu debilni elektronickou parkovaci brzdu a naopak nabidli zakaznikovi normalni plnohodnotnou rezervu. Jinak se mi auta jako Clubman nebo CLA Shooting Brake opravdu libi. Neresim, jestli to auto dava smysl jako kombi, protoze v podstate kombi zatim vubec nepotrebuji, ale libi se mi proste ten styl karoserie. Tak jako se mi v minulosti libily auta, jako Beta HPE, stary Accord Aerodeck nebo tridverove kombiky od Opelu, Fordu, Fiatu...
      • 00 Reagovat !

        foto Skipper

        Skipper 08.11.  17:48

        « Re: Nejak

        Na té el. brzdě mi akorát vadí jediná věc a to, že se neodbrzdí sama při rozjezdu. Když už je elektronická, tak by to snad takový problém být neměl.
        • 00 Reagovat !

          foto Ja-Prvni-123

          Ja Prvni 123 08.11.  17:52

          « Re: Re: Nejak

          ???
          To je asi vada kusu, ne?
          Normálně by se snad odbržďovat měla...

          To, co na ní vadí mně je to riziko, že jednoho dne neodbrzdí - prostě je to elektronika... a co pak?
          Kromě toho, že by mohla přimrznout, ale to je typický problém nás, na vysočině.. v Praze nebo Brně to nehrozí.
          :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Skipper

            Skipper 08.11.  17:55

            « Re: Re: Re: Nejak

            Zjistím Ale myslím, že i když jsem to hledal v návodu, tak tam bylo odbrždění manuálně. :-)
          • 00 Reagovat !

            foto euro89

            euro89 08.11.  18:01

            « Re: Re: Re: Nejak

            Vada to nebude. Resp. nevim, jak to ma BMW/Mini, ale treba u Mercedesu se ti nikdy sama neodbrzdi.
            • 00 Reagovat !

              foto PepaJ

              PepaJ 08.11.  18:41

              « Re: Re: Re: Re: Nejak

              No nevim ...me se el brzda deaktivuje pri rozjezdu sama pri splneni urcitych kroku/parametru nutnych pro deaktivaci/ pokud to neucinim v tom danem sledu ci udelam jinak, tak se mi pri rojezdu se sama neodbrzdi..musim ucinit sam manualne..jedna se o M3 po FC s AT prevodofkou
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 09.11.  11:54

              « Re: Re: Re: Re: Nejak

              Má zkušenost je tedy opačná. Mercedesy parkovací brzdu deaktivují automaticky. Stejně tak BMW. Audi. V manuálu by měl být seznam podmínek, které musí být splněny. Jako že máš mít zapnutý pás.
              • 00 Reagovat !

                foto euro89

                euro89 09.11.  13:42

                « Re: Re: Re: Re: Re: Nejak

                Muzu se zeptat, s kterymi Mercedesy mas zkusenost? Ja u MB pracuju a nevybavim si ted model, kde by se deaktivovala automaticky. Je pravda, ze s auty vetsinou jen zajizdim na dilnu nebo z dilny, takze pritom pas samozrejme nezapinam... Kazdopadne cloveka tahle moderni elektronika jen rozciluje. Stejne tak moderni automaty, kde klicek nejde vytahnout v jine poloze, nez P. Standartne se nechava auto na dilne na neutral, aby si ho clovek mohl po zajeti mezi sloupky heveru posunout podle potreby dopredu ci dozadu a aby po zvednuti zustaly kola volna. Jenze to u tech novych aut nejde, kdyz zaroven firemni predpis narizuje nenechavat klicek v zapalovani, ale viditelne ho polozit na palubni desku. Clovek pak 20x behem jedny servisni prohlidky leze jak blbec do/z auta.
                Zlaty Mercedesy W124, W126, W202 a pod... na nich delam nejradsi. :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 09.11.  20:00

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejak

                  Pozoroval jsem to například u S Coupé. Nebo u SL. Poslední C to samé. Pokud si dobře vzpomínám, předchozí SL to neumělo (nebyla elektronická), ale CL ano.

                  Zlatý keyless, heh? ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Machyrek

                  Machýrek 15.11.  21:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejak

                  Osobne z aktualnich modelu jsem jezdil s GLC, GLA a E, odbrzduji automaticky vsechny.
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 09.11.  12:02

            « Re: Re: Re: Nejak

            Přimrznout ti může i konvenční. Co pak? To záleží na autě a poruše. Viděl jsem v manuálech sekci s nouzovým uvolněním. V nejhorším případě bys musel pod auto.
  • 102 Reagovat !

    foto Magister

    Magister 08.11.  13:34

    Klasika

    Mám rád klasiku...Brouk, fiat 500 a Mini. Ale v jejich základních provedeních. Všechny nafouklé, prodloužené a podobné deriváty mi přijdou ošklivé, někdy až mimořádně nevkusné.
    • 71 Reagovat !

      foto fOE

      fOE 08.11.  13:38

      « Re: Klasika

      Neni to tak zle. Treba kdybys chtel provozovat pohrebni sluzbu pro domaci zviratka, psy, kocky, rybicky atd, tak me nenapadne vhodnejsi auto na prestavbu na minipohrebacek nez prave mini clubman. :-)
      • 51 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 08.11.  14:18

        « Re: Re: Klasika

        Hlavne už úplne zotreli pôvodný koncept a zmysel auta - to "mini" ostalo len v názve. Je to nevkusné nafúknuté jelito.
        • 01 Reagovat !

          foto lamal

          lamal 08.11.  14:40

          « Re: Re: Re: Klasika

          zotreli ho zakaznici, bol jeden pokus a predavalo sa...takze to pokracuje... je to sice smutne tiez som za mini s 3dvermi tj One, ale ked sa preda aj sportovy nezmysel-jazvecik-podivin tak preco by nevyrobili hlavne ked kostuje pekne masno

          myslim ze mini SUV klope na dvere
          • 00 Reagovat !

            foto Loptos

            Loptos 08.11.  14:46

            « Re: Re: Re: Re: Klasika

            A nema SUV predstavovat countryman?
            • 00 Reagovat !

              foto lamal

              lamal 08.11.  14:56

              « Re: Re: Re: Re: Re: Klasika

              podla mna to nie je plnohodnotne SUV formatu Tiguan a spol
          • 00 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 08.11.  16:53

            « Re: Re: Re: Re: Klasika

            Prodávalo a prodává se. Mladší generace se na Mini už dívají úplně jinak. V Renocaru třídveřák již těžko najdeš...a to samé platí i o manuálu....... ;-\
            • 00 Reagovat !

              foto lamal

              lamal 08.11.  19:18

              « Re: Re: Re: Re: Re: Klasika

              asi vacsina ludi co radi soferuju a ovladaju auto na plno si zaplatia take peniaze za maly 3dverak... petrolhead uz nebude uplna cielovka
              • 00 Reagovat !

                foto Skipper

                Skipper 08.11.  19:22

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klasika

                To ale nebyl ani u původní Mini :-) A moc dobře se řídí i ostatní verze, ne jen 3dverák. Nicméně si to dovedu představit i jako malé přibližovadlo do mésta s automatem.
                • 00 Reagovat !

                  foto lamal

                  lamal 08.11.  20:29

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klasika

                  povodne one s atmo 1,6kou bolo este celkom dostupne, neberiem preferencie kazdy to vidi inac...
                  • 00 Reagovat !

                    foto pradeda7

                    praděda7 09.11.  17:46

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klasika

                    Přesně! Vůbec původně bylo Mini designováno jako lidové 4 místné vozítko. Taková britská verze VW brouka. Postupem času něco nabobtnalo, ale stále bylo dostupné masám. To vše se změnilo příchodem BMW. Místo toho, aby BMW udělalo z Mini svoji Dacii, udělalo z ní malé BMW i s BMW cenovkou. Mám takový dojem, že BMW Mini koupilo bez toho, aby mělo připravený solidní business plán.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Skipper

                      Skipper 09.11.  20:38

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klasika

                      Pokud se nepletu, tak jsou v zisku, takže jejich business plán asi solidní bude. A BMW verzi Dacie by asi nechtěl nikdo.
                      • 00 Reagovat !

                        foto pradeda7

                        praděda7 09.11.  22:52

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klasika

                        Prodeje Mini mezi roky 2013-2014 se propadly o 33%. V kategorii malých vozů je v prodejích současně až na 14 místě. Určitě je to podle plánu a BMW z toho má ohromnou radost. Nikdo neříká, že by Mini mělo být jako Dacia, ale měli zachovat dostupnost Mini pro širší okruh zákazníků. Řada modelů Mini totiž překročila milionovou (Kč) hranici. Jestli je Mini pro BMW v zisku to nevím a nepátral jsem po tom.
                    • 00 Reagovat !

                      foto -MT-

                      _MT_ 09.11.  21:37

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klasika

                      Přijde ti, že Mini nevydělává?
                      • 00 Reagovat !

                        foto pradeda7

                        praděda7 09.11.  22:55

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klasika

                        Ano, soudě podle počtu Mini, které ne-potkávám na silnicích a počtu neprodaných Mini v Renocaru v Brně, moc bych se divil, že by Mini v Česku přinášelo BMW nějaký profit.
                        • 00 Reagovat !

                          foto white-label

                          white label 09.11.  23:15

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klasika

                          BMW přece logicky nejde primárně o to, aby se MINI dobře prodávalo na českém trhu... ;-)
        • 31 Reagovat !

          foto MMX

          MMX 08.11.  15:48

          « Re: Re: Re: Klasika

          Jo, ted jsem se dival na Wikipedii, puvodni Mini jakym jezdil treba Mr. Bean melo na delku 2.14 metru, tohle ma 4.25 - vzdyt to je dvounasobek(!) puvodni delky.
          Ja bych naopak uvital kdyby udelali nejakou verzi "Mini Classic/Heritage/...) ktera by byla stejne velka jako ta puvodni, pro pohodlnou jizdu mestem. A at je klidne treba jednomistni se sedadlem ve stredu.
          • 11 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 08.11.  16:43

            « Re: Re: Re: Re: Klasika

            Přesně! Toto tzv. "Mini" mě připomíná vtip o tom, že v Rusku mají všechno nej...i největšího trpaslíka... ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 08.11.  16:55

            « Re: Re: Re: Re: Klasika

            A nie je na tej Wiki chyba? 2 mal tusim prvy Smart a povodny Minik mi pride predsa len o cosi dlhsi. :-)
          • 10 Reagovat !

            foto Ja-Prvni-123

            Ja Prvni 123 08.11.  17:56

            « Re: Re: Re: Re: Klasika

            Copak délku... ale pointu mělo v tom, že mělo agregát v podstatě motocyklového typu = motor s převodovkou v jednou kuse... dokonce se do toho obojího lil stejný olej - motorovej... mělo to prostě svoje kouzlo.

            Úplně jinak to jezdilo. Ale ÚPLNĚ jinak.

            :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Atila-

            Atila_ 09.11.  09:56

            « Re: Re: Re: Klasika

            To jsi se koukal spatne. Puvodni Morris Mini mel na delku o pet centaku pres tri metry. Tech zminovanych 2,14 metru neni delka, ale rozvor!
            • 00 Reagovat !

              foto MMX

              MMX 09.11.  16:03

              « Re: Re: Re: Re: Klasika

              Jo, uz jsem to nasel; delka tam nikde uvedena nebyla a tech 2.14 metru byl rozvor.
              Stejne je to ale narust o tretinu.
    • 01 Reagovat !

      foto euro89

      euro89 08.11.  17:51

      « Re: Klasika

      Käfer byl osklivej vzdycky, ale Mini se mi libi i v modernich provedenich, zejmena pak Clubman je super. :yes: Fiat 500 je taky povedeny. I verze 500X a 500L se mi libi, ale tady na rovinu rikam, ze jde jen o marketing Fiatu, protoze ty auta nemaj s malou petistovkou nic spolecneho, krome toho jmena. Kdyby se 500X prodavalo jako 2. generace Sedici nebo jako cokoliv jineho, bude se mi libit porad stejne.
    • 00 Reagovat !

      foto Ja-Prvni-123

      Ja Prvni 123 08.11.  17:54

      « Re: Klasika

      Z principu souhlas... ale jezdím 500X.

      A jediný problém je to jméno. Je to fajn útulné auto... ale není to pětistovka!

      Tak ho důvěrně nazývám ixko... a jsem úplně spokojenej.
      ;-)
    • 11 Reagovat !

      foto Skipper

      Skipper 08.11.  17:59

      « Re: Klasika

      Jak který. Ale zrovna Clubman se mi se svou shooting brake karosérii, trochu vyvaleným kukučem a párem zadních dveří prostě líbí. Naopak v téhle generaci mám trochu problém s klasickou třídveřovou verzí - ten přední převis je prostě moc velký a nic ho nevyvažuje.
    • 11 Reagovat !

      foto Gasoline

      Gasoline 09.11.  07:47

      « Re: Klasika

      Ale vždyť clubman je taky retro klasika. Tedy má předobraz v minulosti.
      [odkaz]
      • 11 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 09.11.  19:40

        « Re: Re: Klasika

        Predobraz má, ale voči nemu je to nechutné tlsté vypasené prasa.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a malou spotřebu RAM

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a…

V září se Mozilla pochlubila betaverzí a nyní už vypustila hotovou podobu svého nového Firefoxu. Mozilla se…

Ráchel z Mise nový domov: Popsala nenávistné setkání s krkavčí matkou!

Ráchel z Mise nový domov: Popsala nenávistné setkání…

Mladí sourozenci Ráchel a Gabriel (16 a 17 let) si za svůj krátký život zkusili už mnohé, nejtěžší období života…

 

iSport.cz

Kdo nahradí Peltu? O post předsedy FAČR usilují Malík i Fousek

Kdo nahradí Peltu? O post předsedy FAČR usilují…

Dvacet tři osob, mezi nimi jedna žena, se uchází o jedenáct míst ve Výkonném výboru FAČR. O to nejdůležitější…

Hrdina Vaclík vychytal hvězdy United, Mourinho nechápal: Měli jsme vést 5:0!

Hrdina Vaclík vychytal hvězdy United, Mourinho…

Zázračný večer v Basileji přineslo utkání Ligy mistrů proti Manchesteru United, v němž domácí senzačně zvítězili…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Nový konkurent svařáku na Staromáku. Dostihne Česko trend vyhřívaných iglú?

Nový konkurent svařáku na Staromáku. Dostihne Česko…

Svařák na Staromáku, trhy v Drážďanech nebo ve Vídni, Louskáček v Národním divadle? Jestli právě takto vypadá…