Re: Nevím proč, ale tohle mi připadá auto pro chlapa
500X se mi zdá lepší, univerziálnější a stylem rozhodně nezaostává. Navíc vyjde levněji a interiér je přijatelnější. Ještě si můžeš vybrat mezi 2 modifikacemi.
Jinak řečeno, jediným nedostatkem zmiňovaného dieselu pod kapotou asi bude hloupá automatická převodovka. Pokud by tam nebyla, řidič bude udržovat otáčky dieselu tam, kde mají být, t.j. do 1800RPM a nebude se konat ani hluk, ani vyšší spotřeba. Naordinovat jako léčbu hloupé automatické převodovky zastaralý, žravý a líný benzínový motor může jen ten, kdo nemá auta rád a nenaučil se nikdy řadit. :no:
konkurenční kombinaci automatu, turbodieselu, pohonu všech kol a kompaktní karoserie aby člověk za cenu okolo třičtvrtě milionu korun, kde cena auta začíná, lupou pohledal.
To není úplně přesné... základ je 774 a automatickou převodovku máte v seznamu příplatků za 41.132 kč, to jsme kousek přes 800... a za 800 se třeba Tiguan TDI 4Motion DSG koupí, Yeti je v dané specifikaci pod 700.
Ceníková cena Countrymana je jedna věc, akční nabídka druhá. Aktuálně je možno odečíst bezmála 130 tis. Kč na výbavu vozu, pak cena testovaného vozu spadne na cca 880 tis. Kč, a to už přeci jen vypadá lépe :yes:
raději pojedu s tímto dieselem na 2,2 tis./min. , než s DSG na 1290 ot./min., to jsou potom panečku vibrace /podobné chytala někdy š 120, ale ve 4 tis./. Ale je fakt, že režim sport u novějších DSG to řeší.
Řeší to pohyb řadící pákou od sebe směrem ke spolujezdci a řazení pádly, což mimo město dělám skoro vždycky.
/Jo a Gilču jsem si dal už kdysi na hate-list, a NEPOMOHLO TO/
S jedním deviantem naděláte, Gilpičník je neškodný ubohý břídil léčící si své mindráky. Ale Pepek je super, jak popisoval nedávno ty brýle, fakt jsem se posmál.
Po UK jezdí nových Mini docela dost, spolu s Audi A1.
2,2 je stupidne vela to je fakt, ale tomu DSG si trochu pridal. Bezne jazdi DSG na 1.100 ot, co je pre posadku auta uplna katastrofa a neda sa v tom aute vydrzat. DSG uplne potlaca zmysel automatu, takmer stale si musis radit sam.
Ty otáčky jsem střelil, mohl jsem se seknout + - 100. Ale vždycky mě fascinuje jak kvůli pár deci nafty, resp. emisím, jsou schopni ty převodovky tak naladit. Teď jsem zrovna viděl dva služební seaty se 120 tis. km, se kterými jezdili většinou ženy v plně automatickém režimu. Vnitřek se při jízdě na pětku při 50 třepal po městě jako sulc. Přitom stačí jezdit s rozumem a auta jsou ok.
ale v terene je jednoznacne lepsi automat.... lebo s manualom jazdit v terene to by si spojku hned znicil... ale samozrejme ak si kupujes terenak s tym ze s nim 90 percent jazd jazdis v meste alebo po dialnici tak tu ti automat netreba to je pravda...... zalezi teda od toho kde s autom jazdis... lebo coraz viac ludi dnes s terenakmi uz stejne v terene moc nejazdi tak tu je manual pochopitelny.... keby som bral sorento s tym ze ho budem vyuzivat ako rodinny korab v 4kolke prioritne na rodinu a sport a beznu jazdu po cestach a nepojdem s nim do terenu tak by som tu tiez volil manual ... vsetko zalezi od toho kde s tym autom jazdis... manual je fajn ale automat ma tiez svoje vyhody ( prave v spominanom terene )
v 4kolke ale menej stylove a za cenu okolo 10 000 eur na trhu chyba..... skoda ze tych aut je stale viac ale dostupnych v 4kolke je akosi menej ako v minulosti... ves stara SX4ka sa dala kupit v 4x4 za 11 000......
countryman ma iste svoju klientelu a cena hoci aj milion ..... je pre nich akceptovatelna .. ok... avsak skoda ze nieco podobne kompaktne ale dostupnejsie sirsim vrstvam na trhu nemame.... osobne by som ale ak uz chcem stylovku uprednostnil evoque aj ked je trosku drahsi ako countryman..... ;-)
pisem nieco menej stylove ako countryman... alebo lepsie povedane nestylove..... teda nieco uplne bezne dostupne... nieco ako SX4 ;-) .. na trhu chyba....
stara SX4 je v dobrej cene... aj v 4kolke je za dobru cenu ale uz dlho na trhu zrejme nebude.... a ceny vitary uz uz predsa len uplne inde... tam stoji 14 tisic zaklad dvojkolka a 4x4 tam uz su ine palky kdesi na urovni akcioveho ASX
proste na trhu chyba nejake bezne male 4x4 vozitko za 10-11 tisic eur ( lebo captur 4x4 nema ani P2008 ) ... mame na trhu kopec aut roznych znaciek ale kupit si malu mestsu 4kolku za 11 tisc je stale nemozne ( staru SX4 uz ani neratam... rovnao tu neratam dvojdverovy teranak jimny ani terenny nie moc komfortny a vybaveny duster... )
ale SX4 bola dost uspesna ... tu mi to prislo ako rentabilne....... a u nas bola SX4 niekedy v roku 2010 alebo 2011 tretie najpredavanejsie auto na slovensku za skodovkami ak si dobre pamatam.... v nasich podmienkach je presne SX4 trefa do cierneho... lebo mnoho slovakov nema na tiguana a ani nepotrebuju tak velke auto.... SX4 bola presne dokonala v tom ze mnohym uz velkostne stacila a bola aj cenou vyborne na tom ... clovek dostal 4kolku za 11 tisic s pohdlim bezneho osobaku a schopnostami v terene lepsimi ako nejeden SUV voz za dvoj-trojnasobnu cenu.... a majitlovi nezozralo rozpocet... jednoduche motory... to auto milovali jak mladi tak rodiny aj dochodcovia... u nas jazdi vela SX4riek a obavam sa ze ked skonci jej predaj tak uz vitara tie pocty SX4riek nedokaze napodobnit kedze je cenou o par tisic eur vyssie napriek tomu ze ma rovnake motory aj razvor...
je to viac ako 10 percent.... ja vidim same SX4 s napisom 4x4 na zadi .. za tu cenu kto by kupoval dvojkolku .... alebo lepsie povedane... mnohi si uz priplatia za 4 kolku.... aj bezne rodiny.... neviem ale kedysi bola nejaka tabulka predajnosti 4x4 vs 2kolky u SUV a takmer ziadne SUV nemalo menej ako 20 percent stvorkoliek... takze s tymi 10 percentami uz prehanas... ... chcelo by to tu tabulku
u nas je biela skladovka 4x4 za 12 000... ale boli aj nizsie ceny... bohuzial uz moc SX4riek na vyber niet kedze tento model sa uz len dopredava... a tak ceny uz nebudu asi moc klesat ale naopak oabavam sa ze dokonca budu stagnovat .... uvidime..
kazdopadne nova vitara uz u nas 1000- 1500 aut rocne nepreda ani nahodou to sa vsadim ... aj ked bude rovnako vykonna a s rovnakym razvorom ako stara SX4ka ... ta cena vitary je uz preda len kusok vysoka ( podla mna trosku az moc voci SX4ke ) a to aj v dvojkolke .. vzhladom k SX4ke....
tieto ceny ktoré vidíš teraz sú v podstate tak ako píšeš dopredajové či skôr výpredajové. Pár rokov dozadu si za 12 tis. kúpil predokolku v benzíne v podstate holú bosú.
spojenie mestská štvorkolka mi nejak nelezie ani do huby. zvlášť postrádam zmysel takéhoto auta. Voziť po mestských spevnených komunikáciách štvorkolku pre 3 - 4 dni v roku kedy ju aj naozaj využijem je absolútny nezmysel.
tak tu je ten pohon 4x4 skor na zvysenie aktivnej bezpecnosti.... aj v meste..... nie na prekonavanie terenu.... s golfom alltrack tiez moc terenu nezdolas ale jeho 4x4 pohon neraz vyuzijes... v zime... na jesen na jar.. sneh voda blato... SX4 je nieco podobne.... ludia jej pohon ocenili ani nie tka v terene ale zrejme skor ako aktivnu bezpecnost v beznej premavke zima nezima mokro... sneh... dazd a podobne
v meste sa najčastejšie jazdí 50 km/h. v tejto rýchlosti prínos štvorkolky je diskutabilný. Z môjho pohľadu marginálny. Maximálne pomôže na snehu či ľade pri pohýnaní. Ale keď sa tak zamyslím nad tým ako sa mnohí ľudia pohýnajú tak sa tomu ani nečudujem že sa nájde kopec tých čo si 4x4 do mestského auta. Ešte by som chápal niekoho kto býva na samote u lesa a pod. , nehovoriac o tom, že ten alltrack je viac použiteľný celoročne aj mimomesta. Ale budiž to je každého osobný boj.