Test Auto.cz

Mini JCW Cabrio – Tohle bych si nekoupil

1.8. 2016
Verdikt
 

Kombinace ostrého náčiní s otevřenou karoserií hrozí velkým průšvihem. A když k tomu přidáme ještě automat...

Hot hatche i kabriolety jsou automobily, které nabízejí hlavně radost, každý však po svém. Na radosti za volantem svoji image postavilo i Mini. Co když však zkombinujeme mini, hot hatch a kabriolet v jednom autě? Nebude už té rozporuplné radosti přespříliš, až se bude vylučovat? Na tuto otázku odpoví Mini JCW Cabrio.

Nabídka mini se v posledních letech mohutně rozrostla, přičemž prvním rozšířením bylo právě kabrio. To přišlo už v roce 2004 na základech první novodobé generace mini, kombi clubman následovalo až o tři roky později. Další, kolikrát hodně rozporuplné modely jako crossovery countryman a paceman nebo kupé přišly až později, po příchodu druhé novodobé generace. Zatímco kupé a roadsteru se v nejnovější třetí generaci automobilka zbavila, Mini Cabriolet s námi zůstává i nadále. Podle mého názoru trochu překvapivě, protože ve srovnání s krásným Mini Roadster jsou jeho tvary poněkud neforemné. Cabriolet sice má ve srovnání s dvoumístným roadsterem čtyři sedačky, to je ale výhoda jen na papíře, protože na zadní sedadla se běžně vzrostlý člověk prostě nevejde.

Stejně jako kabriolet je tradičním zástupcem nabídky Mini i ostrá verze JCW. John Cooper pro závodní účely upravoval původní mini, přičemž jméno tohoto konstruktéra začala britská značka využívat ve své nové éře pro opepřené verze svých modelů. V první generaci loga John Cooper Works nesl jen hatchback, v druhé bylo takové provedení odvozeno už od všech modelů značky (s výjimkou stylové dodávky Clubvan). V třetí generaci jsme se pak JCW zatím dočkali jen v třídveřovém hatchbacku a nyní i v kabrioletu. Pětidveřový hatch a kombi Clubman na ostřejší provedení (zatím) čekají. Dost ale teorie, pojďme se kouknout na dnes testovaný vůz.

Nakvašený knedlík

Design mini je něco, co prostě nepřekvapí. Britský výrobce i nadále sází na retrovlnu, kterou započal už v roce 2000. Od té doby se průběžně mění jen jednotlivé detaily, zatímco silueta zůstává shodná. To platí i pro kabriolet, jehož boční profil karoserie je s nasazenou plátěnou střechou vlastně stejný jako u třídveřového hatchbacku. Ve srovnání s předchůdcem však vůz výrazněji narostl, když se natáhl o 10 centimetrů na celkových 3.874 mm v případě JCW. Spolu s tím se prodloužil i rozvor, o 28 mm na 2.495 mm. Designéři se to snažili zamaskovat zvětšením i jednotlivých karosářských detailů, proto třeba světlomety jsou opravdu masivní.

V případě verze JCW tu však rozdíly přece jen jsou. Přepracovaný nárazník s mnoha otvory dodává autu rozzlobený výraz, takhle nakvašený předchozí knedlík ve verzi JCW nebyl. Naopak záď i nadále zdobí centrálně umístěná dvojitá koncovka výfuku, která navíc vyluzuje opravdu lahodné tóny. O nich ale až později.

Jak je u mini zvykem, design je možné dále individualizovat. Takřka samozřejmostí jsou rychlé pruhy na kapotě (+2.938,-), k dispozici jsou i různá kola nebo třeba jinak barevné kryty vnějších zpětných zrcátek. O to více překvapí, že plátěná střecha je dodávána jen v černém provedení – lze ji však ozdobit vzorem britské vlajky (za 16.016,-).

Když už jsme u té střechy, je potřeba zmínit, že její natažení a stažení trvá jen 18 sekund. Tak krátký čas umožňuje fakt, že se střecha neukrývá pod nějaký kryt, ale jen se stahuje za záda posádky. Proces probíhá díky elektromotorům samočinně, stačí stisknout tlačítko u rámu čelního skla, které je nutné po celou dobu pohybu střechy držet. Střecha navíc disponuje funkcí „panoramatického okna“ - ta odtáhne jen část nad předními sedadly. Použitý textil je kvalitní, dovnitř nenateklo ani za opravdu silného lijáku.

Jak už je u mini tradicí, nechybí tu nápadité počítadlo jízdy s otevřenou střechou. Díky němu tak víme, že během týdne testování jsme přes sedm hodin jeli s větrem ve vlasech. Indikátor je u JCW standardem, jinak se ale za něj připlácí 4.264 korun.

obrázek [600 x 364]

Čtyřmístný? Ale kdeže...

Palubní deska byla převzata z hatchbacku, což znamená, že ve srovnání s předchůdcem nezůstal kámen na kameni. Základní rozložení palubní desky s hravými detaily sice zůstalo zachováno, kruhovitý přístroj na vrchu středového panelu už ale neukrývá tachometr, nýbrž obrazovku multimediálního systému. Ten je známý z BMW, jen grafika je trochu jiná. K funkčnosti nemáme výhrad, jen aktualizace mapových podkladů by mohla být častější. Některé prezentované uzávěrky už neplatily, jinde zase byla silnice uzavřená, aniž by o tom mini vědělo. Vnější diodový kruh je multifunkční – jednou naznačuje teplotu klimatizace, jindy vzdálenost od překážky při parkování. Rychloměr je pak spolu s otáčkoměrem logicky přímo před řidičem. Nad budíky se za příplatek mohou objevit ještě další ukazatele – tlak turbodmychadla, oleje a stopky. Toto řešení ale působí jako pěst na oko a ještě řidiče ruší.

Na kvalitu použitých materiálů jsme si v mini obvykle stěžovali (zvlášť s ohledem na jejich cenu), nová generace ale tuto oblast výrazně vylepšila. Konečně se tak opravdu cítíte jako v autě, které v testované verzi JCW stojí takřka milion. Na zpracování a výběr materiálů si už rozhodně nestěžujeme, snad jen zpracování vyztužených A sloupků a plátěné střechy by mohlo být přece jen lepší.

Posaz za volantem je opravdu nízký, jak jsme si u mini už zvykli. Sportovní sedačky díky výraznému bočnímu vedení příjemně podrží tělo, možnost natažení sedáku zase zajišťuje dostatečný komfort. Příliš se nám ale nelíbilo umístění loketní opěrky, ještě že byl testovaný vůz vybavený samočinnou převodovkou, v případě manuálu by se nám pořád pletla do práce.

Mini sice kabriolet označuje za čtyřmístný, už jen krkolomný nástup na zadní sedadla však naznačuje, že to nebude tak horké. Prostor vzadu je opravdu titěrný a pokud bych si chtěl sednout „za sebe,“ neměl bych nejmenší šanci. Zadní sedačky jsou tudíž ryzí nouzovky, určené spíše pro převoz zavazadel než pasažérů.

Ono obecně prostoru na zavazadla není, a tak je potřeba využít všechen volný prostor v kabině. Zavazadelník má totiž pouhých 160 litrů. V případě natažení střechy lze sice posunutím dělicí příčky zvětšit kufr až na 215 litrů, ani to ale není žádná výhra. Vstupní otvor také není zrovna velký, moc nepomůže ani manuální posunutí plátěné střechy, které průlez trochu zvětší. Ve finále je tak jedno, že jsou zadní sedadla sklopná v poměru 50:50, protože dovnitř toho stejně moc nenaložíte.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mini JCW Cabrio

Cena v základní výbavě: 976 300 Kč Cena v testované výbavě: 1 125 020 Kč

Základní výbava:Čtyři airbagy, 17“ kola z lehkých slitin, elektricky ovládaná střecha, sportovní naladění podvozku, dvojitá koncovka výfuku, zadní parkovací asistent, diodové světlomety, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, sportovní sedadla, zadní sedadla sklopná v poměru 50:50, multifunkční sportovní volant, manuální klimatizace, větrná clona, rádio s 6,5“ barevným displejem, indikátor jízdy s otevřenou střechou.

Výbava testovaného vozu:17“ kola v černé barvě (+5.330,-), pruhy na kapotě (+2.938,-), paket Wired – navigace (39.780,-), paket Chili – kožené čalounění, dešťový a světelný senzor, palubní počítač, dvouzónová automatická klimatizace, promítání loga Mini před dveře řidiče (+88.114,-), paket Cockpit Chrono – přídavné ukazatele tlaku turba, tlaku oleje a stopky (+5.070,-), rozšířená příprava pro mobilní Bluetooth + tempomat + loketní opěrka (+7.488,-).

Spousta exekucí je neplatná. Oběti se ale musejí bránit Spousta exekucí je neplatná. Oběti se ale musejí bránit

Až jeden milion lidí má uzavřenou úvěrovou smlouvu s…

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

 

Štítky Mini Kabriolet Testy

Technické údaje
Motor Mini JCW Cabrio
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 170 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1250 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 5.1 / 5.9
Emise CO2:138
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 160 / -
Objem nádrže (l):44
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1395 / 460
Rozměr pneu:205/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3874
b) šířka (mm): 1727
c) výška (mm): 1415
d) rozvor (mm): 2495
e) rozchod vpředu (mm): 1485
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 980 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1040
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Mini JCW Cabrio – Tohle bych si nekoupil







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 




Nové Mini Cabrio odhalilo ceny. Kolik stojí jízda s větrem ve vlasech? Nové Mini Cabrio odhalilo ceny. Kolik stojí jízda s větrem ve vlasech?

Stylový kabriolet z dílny Mini je nabízen se třemi…

Nové Mini Cabrio natáhne střechu za 18 sekund (+video) Nové Mini Cabrio natáhne střechu za 18 sekund (+video)

Nová britská stylovka bude nabídnuta se třemi motory,…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně. „Mluvili jsme otevřeně“

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně.…

Stav francouzsko-ruských vztahů byl dnes hlavním tématem rozhovorů francouzského a ruského prezidenta ve…

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli skoro o 60 milionů

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli…

Od dnešního spuštění programu Dešťovka do zhruba 17:00 přijal Státní fond životního prostředí (SFŽP) 1215…

 

iSport.cz

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s Braunschweigem zvládl

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s…

Fotbalisté Wolfsburgu se udrželi v bundeslize. Po domácí výhře 1:0 nad Braunschweigem zvítězili v barážové…

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že podporu stáhne i CEFC

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že…

V názvu fotbalové ligy dojde k další změně. Firma ePojisteni.cz se jako titulární sponzor rozhodla nevyužít…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…