Test Auto.cz

Mini JCW Cabrio – Tohle bych si nekoupil

1.8. 2016
Verdikt
 

Kombinace ostrého náčiní s otevřenou karoserií hrozí velkým průšvihem. A když k tomu přidáme ještě automat...

Hot hatche i kabriolety jsou automobily, které nabízejí hlavně radost, každý však po svém. Na radosti za volantem svoji image postavilo i Mini. Co když však zkombinujeme mini, hot hatch a kabriolet v jednom autě? Nebude už té rozporuplné radosti přespříliš, až se bude vylučovat? Na tuto otázku odpoví Mini JCW Cabrio.

Nabídka mini se v posledních letech mohutně rozrostla, přičemž prvním rozšířením bylo právě kabrio. To přišlo už v roce 2004 na základech první novodobé generace mini, kombi clubman následovalo až o tři roky později. Další, kolikrát hodně rozporuplné modely jako crossovery countryman a paceman nebo kupé přišly až později, po příchodu druhé novodobé generace. Zatímco kupé a roadsteru se v nejnovější třetí generaci automobilka zbavila, Mini Cabriolet s námi zůstává i nadále. Podle mého názoru trochu překvapivě, protože ve srovnání s krásným Mini Roadster jsou jeho tvary poněkud neforemné. Cabriolet sice má ve srovnání s dvoumístným roadsterem čtyři sedačky, to je ale výhoda jen na papíře, protože na zadní sedadla se běžně vzrostlý člověk prostě nevejde.

Stejně jako kabriolet je tradičním zástupcem nabídky Mini i ostrá verze JCW. John Cooper pro závodní účely upravoval původní mini, přičemž jméno tohoto konstruktéra začala britská značka využívat ve své nové éře pro opepřené verze svých modelů. V první generaci loga John Cooper Works nesl jen hatchback, v druhé bylo takové provedení odvozeno už od všech modelů značky (s výjimkou stylové dodávky Clubvan). V třetí generaci jsme se pak JCW zatím dočkali jen v třídveřovém hatchbacku a nyní i v kabrioletu. Pětidveřový hatch a kombi Clubman na ostřejší provedení (zatím) čekají. Dost ale teorie, pojďme se kouknout na dnes testovaný vůz.

Nakvašený knedlík

Design mini je něco, co prostě nepřekvapí. Britský výrobce i nadále sází na retrovlnu, kterou započal už v roce 2000. Od té doby se průběžně mění jen jednotlivé detaily, zatímco silueta zůstává shodná. To platí i pro kabriolet, jehož boční profil karoserie je s nasazenou plátěnou střechou vlastně stejný jako u třídveřového hatchbacku. Ve srovnání s předchůdcem však vůz výrazněji narostl, když se natáhl o 10 centimetrů na celkových 3.874 mm v případě JCW. Spolu s tím se prodloužil i rozvor, o 28 mm na 2.495 mm. Designéři se to snažili zamaskovat zvětšením i jednotlivých karosářských detailů, proto třeba světlomety jsou opravdu masivní.

V případě verze JCW tu však rozdíly přece jen jsou. Přepracovaný nárazník s mnoha otvory dodává autu rozzlobený výraz, takhle nakvašený předchozí knedlík ve verzi JCW nebyl. Naopak záď i nadále zdobí centrálně umístěná dvojitá koncovka výfuku, která navíc vyluzuje opravdu lahodné tóny. O nich ale až později.

Jak je u mini zvykem, design je možné dále individualizovat. Takřka samozřejmostí jsou rychlé pruhy na kapotě (+2.938,-), k dispozici jsou i různá kola nebo třeba jinak barevné kryty vnějších zpětných zrcátek. O to více překvapí, že plátěná střecha je dodávána jen v černém provedení – lze ji však ozdobit vzorem britské vlajky (za 16.016,-).

Když už jsme u té střechy, je potřeba zmínit, že její natažení a stažení trvá jen 18 sekund. Tak krátký čas umožňuje fakt, že se střecha neukrývá pod nějaký kryt, ale jen se stahuje za záda posádky. Proces probíhá díky elektromotorům samočinně, stačí stisknout tlačítko u rámu čelního skla, které je nutné po celou dobu pohybu střechy držet. Střecha navíc disponuje funkcí „panoramatického okna“ - ta odtáhne jen část nad předními sedadly. Použitý textil je kvalitní, dovnitř nenateklo ani za opravdu silného lijáku.

Jak už je u mini tradicí, nechybí tu nápadité počítadlo jízdy s otevřenou střechou. Díky němu tak víme, že během týdne testování jsme přes sedm hodin jeli s větrem ve vlasech. Indikátor je u JCW standardem, jinak se ale za něj připlácí 4.264 korun.

obrázek [600 x 364]

Čtyřmístný? Ale kdeže...

Palubní deska byla převzata z hatchbacku, což znamená, že ve srovnání s předchůdcem nezůstal kámen na kameni. Základní rozložení palubní desky s hravými detaily sice zůstalo zachováno, kruhovitý přístroj na vrchu středového panelu už ale neukrývá tachometr, nýbrž obrazovku multimediálního systému. Ten je známý z BMW, jen grafika je trochu jiná. K funkčnosti nemáme výhrad, jen aktualizace mapových podkladů by mohla být častější. Některé prezentované uzávěrky už neplatily, jinde zase byla silnice uzavřená, aniž by o tom mini vědělo. Vnější diodový kruh je multifunkční – jednou naznačuje teplotu klimatizace, jindy vzdálenost od překážky při parkování. Rychloměr je pak spolu s otáčkoměrem logicky přímo před řidičem. Nad budíky se za příplatek mohou objevit ještě další ukazatele – tlak turbodmychadla, oleje a stopky. Toto řešení ale působí jako pěst na oko a ještě řidiče ruší.

Na kvalitu použitých materiálů jsme si v mini obvykle stěžovali (zvlášť s ohledem na jejich cenu), nová generace ale tuto oblast výrazně vylepšila. Konečně se tak opravdu cítíte jako v autě, které v testované verzi JCW stojí takřka milion. Na zpracování a výběr materiálů si už rozhodně nestěžujeme, snad jen zpracování vyztužených A sloupků a plátěné střechy by mohlo být přece jen lepší.

Posaz za volantem je opravdu nízký, jak jsme si u mini už zvykli. Sportovní sedačky díky výraznému bočnímu vedení příjemně podrží tělo, možnost natažení sedáku zase zajišťuje dostatečný komfort. Příliš se nám ale nelíbilo umístění loketní opěrky, ještě že byl testovaný vůz vybavený samočinnou převodovkou, v případě manuálu by se nám pořád pletla do práce.

Mini sice kabriolet označuje za čtyřmístný, už jen krkolomný nástup na zadní sedadla však naznačuje, že to nebude tak horké. Prostor vzadu je opravdu titěrný a pokud bych si chtěl sednout „za sebe,“ neměl bych nejmenší šanci. Zadní sedačky jsou tudíž ryzí nouzovky, určené spíše pro převoz zavazadel než pasažérů.

Ono obecně prostoru na zavazadla není, a tak je potřeba využít všechen volný prostor v kabině. Zavazadelník má totiž pouhých 160 litrů. V případě natažení střechy lze sice posunutím dělicí příčky zvětšit kufr až na 215 litrů, ani to ale není žádná výhra. Vstupní otvor také není zrovna velký, moc nepomůže ani manuální posunutí plátěné střechy, které průlez trochu zvětší. Ve finále je tak jedno, že jsou zadní sedadla sklopná v poměru 50:50, protože dovnitř toho stejně moc nenaložíte.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mini JCW Cabrio

Cena v základní výbavě: 976 300 Kč Cena v testované výbavě: 1 125 020 Kč

Základní výbava:Čtyři airbagy, 17“ kola z lehkých slitin, elektricky ovládaná střecha, sportovní naladění podvozku, dvojitá koncovka výfuku, zadní parkovací asistent, diodové světlomety, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, sportovní sedadla, zadní sedadla sklopná v poměru 50:50, multifunkční sportovní volant, manuální klimatizace, větrná clona, rádio s 6,5“ barevným displejem, indikátor jízdy s otevřenou střechou.

Výbava testovaného vozu:17“ kola v černé barvě (+5.330,-), pruhy na kapotě (+2.938,-), paket Wired – navigace (39.780,-), paket Chili – kožené čalounění, dešťový a světelný senzor, palubní počítač, dvouzónová automatická klimatizace, promítání loga Mini před dveře řidiče (+88.114,-), paket Cockpit Chrono – přídavné ukazatele tlaku turba, tlaku oleje a stopky (+5.070,-), rozšířená příprava pro mobilní Bluetooth + tempomat + loketní opěrka (+7.488,-).

Ruský Ruský "Zuckerberg" vyhlásil válku Putinovi

Pavel Durov vyhlásil digitální válku ruskému režimu a…

Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali

Poslanci ČSSD dnes večer nemluvili o nabídce pro vládní…

Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva

Spojené státy záměrně blokují vydávání vstupních víz…

 

Štítky Mini Kabriolet Testy

Technické údaje
Motor Mini JCW Cabrio
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 170 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1250 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 5.1 / 5.9
Emise CO2:138
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 160 / -
Objem nádrže (l):44
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1395 / 460
Rozměr pneu:205/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3874
b) šířka (mm): 1727
c) výška (mm): 1415
d) rozvor (mm): 2495
e) rozchod vpředu (mm): 1485
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 980 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1040
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Mini JCW Cabrio – Tohle bych si nekoupil







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

 



Nové Mini Cabrio odhalilo ceny. Kolik stojí jízda s větrem ve vlasech? Nové Mini Cabrio odhalilo ceny. Kolik stojí jízda s větrem ve vlasech?

Stylový kabriolet z dílny Mini je nabízen se třemi…

Nové Mini Cabrio natáhne střechu za 18 sekund (+video) Nové Mini Cabrio natáhne střechu za 18 sekund (+video)

Nová britská stylovka bude nabídnuta se třemi motory,…

 



 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Včera

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert. Každý Čech ho ročně sní 48 kilo

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert.…

Milujete k snídani kaiserku namazanou máslem, nebo dokonce dvě? A co rohlík s marmeládou k odpolední svačině? A…

Kuny, opilí zloději i vichřice: Chataři pláčou nad škodami, jak objekty správně pojistit?

Kuny, opilí zloději i vichřice: Chataři pláčou nad…

Někteří chataři a chalupáři se v těchto dnech vrací po dlouhé době na obhlídku svých objektů a často utrpí šok.…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…