reklama


10.2. 2017 Michal Fokt

Mitsubishi ASX 2.2 DI-D vs Škoda Yeti 2.0 TDI – Dva veteráni

 

Tahle dvě auta už toho spoustu pamatují, jedno z nich přežilo standardně dlouhé modelové obměny o tři roky a to druhé prozatím o dva. Na kterém z nich se zub času podepsal víc?

Když se v roce 2009 objevila Škoda Yeti, měli v Boleslavi v segmentu kompaktních modelů už pořádné zpoždění, tuhle třídu víceméně ovládly japonské značky, Mitsubishi nevyjímaje. To zde však působilo pouze prostřednictvím modelu Outlander, jenž patřil k největším autům téhle třídy a byl tedy adekvátně drahý a logicky prodejně nepříliš úspěšný. Proto, ovlivněn vlnou menších kompaktních crossoverů, v roce 2010 vyjel model ASX, využívající podvozek svého většího sourozence.

Oba vozy si ale postupem času našly své příznivce a dokázaly se prosadit i vedle zavedenějších modelů. A i přes pokročilý věk se jim stále prodejně vede dobře. Yeti je v segmentu SUV českou jedničkou a ASX patřilo vloni deváté místo. To vůbec není špatný výsledek. Co zákazníky na obou autech tak láká?

Video

V případě českého SUV je to pochopitelně jeho domácí původ a patrně i ceny nižších verzí výbavy se slabšími motory, však yeti lze koupit o 85 tisíc korun levněji než model ASX. Je ale třeba počítat s tím, že základní výbava ani pohonné jednotky nejsou na spodním okraji spektra žádná sláva, dvanáctistovka začíná na 81 kW, zatímco Mitsubishi na 88 kW, i když co se točivého momentu týče, má mladoboleslavský model výhodu díky přeplňování. U Škody také potěší možnost dobré konfigurovatelnosti výbavy, ASX spoléhá na pevné výbavy s minimem příplatkových prvků.

Pořizovací nákladyŠkoda Yeti 2.0 TDI/110 kW 4x4 DSGMitsubishi ASX
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy688.900 Kč (Ambition)686.850 Kč (Intense+)
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Navigace [Kč]20.90027.490
Metalický lak [Kč]10.70014.000
Couvací senzory vzadu [Kč]10.2005203
Xenonové světlomety [Kč]SS
Panoramatické okno [Kč]29.500-
Vyhřívání předních sedadel [Kč]6500S
El. Ovládání oken vzadu [Kč]5100S
Boční airbagy vzadu [Kč]7100S
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]6086/446915.583/3621
Přední/zadní nárazník [Kč]10.242/933011.388/11.388
Přední blatník [Kč]55706132
Čelní sklo [Kč]41369023
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2193 + 3702774 + 730
Hodinová sazba v servisu [Kč]750810
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]17.08553.726
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/125/5/12
Prodloužená záruka5 let/150.000 km = 10.500 Kč5 let/150.000 km = 10.000 Kč

Turbodiesel 2,2 l pak navíc představuje jasně danou volbu, nabízí se pouze ve vrcholné, vyčerpávajícím způsobem vybavené verzi a výhradně s automatem. A to za nemalé peníze – atakuje sedmisettisícovou hranici. Stejně výkonnou škodovku lze mít s pohonem předních kol už za 590 tisíc a s pohonem všech kol za 640 tisíc. Ovšem testovaná verze Monte Carlo už je za 736 tisíc a to jí ještě oproti ASX sem tam nějaká výbava chybí.

Lze tedy říci, že na výbavu méně náročný zákazník pořídí 110kW naftu výhodněji u Škody, ale pokud jdete po „plné palbě“, jasnou volbou bude japonské SUV. Ale co když vám jedno z těchto aut nebude svými vlastnostmi vyhovovat? Pojďme se na ně tedy podívat a zjistit, které auto z této dvojice vám půjde lépe k pleti.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮŠkoda YetiMitsubishi ASX
Základní cena77
Standardní výbava a příplatky79
Servis95
Záruky79
Průměr7,507,50

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Yeti Monte Carlo 2.0 TDI 4x4 DSG

Cena v základní výbavě: 735 900 Kč Cena v testované výbavě: 851 700 Kč

Základní výbava:litá 17“ kola, sada na opravu pneumatik, denní svícení, bixenonové světlomety, diodové svítilny, Light assistant, dešťový senzor, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, SunSet, tónovaná skla, střešní ližiny, malý kožený paket, ocelové kryty pedálů, výškově nastavitelná přední sedadla, sportovní sedadla, VarioFlex – variabilní koncept zadních sedadel, sklopný stolek na zadní středové opěrce, palubní počítač Maxi DOT, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, elektricky ovládaná boční okna vpředu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, klimatizace, tempomat, vkládané tkané koberce, autorádio s MP3, prodloužený servisní interval, síťový program, vnější paket aerodynamických dílů, červené prošívání v interiéru a další.

Výbava testovaného vozu:Grip Control (12.000,-), paket Drive Assist (15.000,-), Visiopark 2 (12.000,-), bezklíčové odemykání + elektrické otevírání 5. dveří a přístup s plnýma rukama 10.000,-), Panoramatické střešní okno (30.000,-), Vyhřívané čelní sklo (6000,-), Kožené čalounění Club (59.000,-), Elektrické sedadlo řidiče (39.000,-), Dvoubarevné provedení karoserie (30.000,-),

Mitsubishi ASX 2.2 DI-D AT 4WD

Cena v základní výbavě: 686 850 Kč Cena v testované výbavě: 751 433 Kč

Základní výbava:7 airbagů (čelní, boční vpředu, hlavové (okenní) vpředu a vzadu, kolenní řidiče), 4WD - pohon všech kol s elektronickou volbou režimů, ASC - systém aktivního řízení stability, TCL - systém elektronického řízení trakce, BOS - bezpečnostní systém přednostního brzdění, EBA - nouzový brzdový asistent, ESS - systém signalizace nouzového brzdění, HSA - asistent rozjezdu do kopce, Dešťový senzor + senzor automatického rozsvěcení světel, Automatická klimatizace, PTC - pomocný ohřev interiéru při studeném startu motoru, Centrální zamykání s dálkovým ovládáním, Inteligentní systém bezklíčového ovládání centrálního zamykání, Elektrické ovládání předních a zadních oken, okno řidiče s funkcí auto, Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, Elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka s indikátorem směru jízdy, Vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním, Vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a projekcí obrazu ze zadní parkovací kamery, Tempomat s ovládáním na volantu, Ovládací páčky řazení pod volantem, asistent ECO jízdy, Přední vyhřívaná sedadla, Posuvná středová loketní opěrka vpředu s úložným prostorem, Sedadla ve 2. řadě dělená v poměru 60:40, Středová loketní opěrka vzadu, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově a podélně nastavitelný volant, kožený multifunkční volant a kožená hlavice řadicí páky, 2-DIN audiosystém s dotykovým displejem, rádio LW/MW/FM, CD/MP3 přehrávač, Bluetooth handsfree (včetně hlasového ovládání a ovládání na volantu), Sportovní hliníkové pedály, Disky kol z lehkých slitin 18", Přední mlhové světlomety s integrovanou funkcí denního svícení (DRL), Chromovaná koncovka výfuku, Zatmavená zadní boční okna a zatmavené zadní okno, Ochranný plastový kryt předního nárazníku stříbrný, Zadní střešní spoiler v barvě karoserie s integrovaným brzdovým LED světlem, Chromované ozdobné lišty bočních oken, Plastové lemy blatníků (černé), Parkovací kamera vzadu.

Výbava testovaného vozu:bílá barva Laser s černou střechou (11.800,-), Panoramatická střecha (29.500,-), paket Monte Carlo (10.000,-), boční airbagy vzadu (7100,-), ocelové rezervní kolo (2100,-), vyhřívání předních sedadel (6500,-), bezklíčové otevírání (10.300,-), parkovací asistent (30.500,-), zadní parkovací kamera (8000,-),

Obchody, kanceláře, byty, hotely. Okolí Thomayerovy nemocnice se změní k nepoznání Obchody, kanceláře, byty, hotely. Okolí Thomayerovy nemocnice se změní k nepoznání

Potomci velkostatkáře Vojty, realitní magnát Dušan…

Na Kodiaq se bude čekat až půl roku Na Kodiaq se bude čekat až půl roku

Na novou Škodu Kodiaq budou zájemci zpočátku čekat…

Měnový fond půjčí zadluženému Mongolsku miliardy dolarů Měnový fond půjčí zadluženému Mongolsku miliardy dolarů

Mezinárodní měnový fond (MMF) a další instituce dohodly s…

Irák zahájil ofenzivu k osvobození bašty Islámského státu Irák zahájil ofenzivu k osvobození bašty Islámského státu

Irák zahájil vojenskou ofenzivu, jejímž cílem je…

 
Technické údaje
Motor Škoda Yeti Monte Carlo 2.0 TDI 4x4 DSGMitsubishi ASX 2.2 DI-D AT 4WD
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19682268
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000360 / 1500 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.110.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 5 / 5.57.1 / 5 / 5.8
Emise CO2:134152
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 310 / 1475488 / 1219
Objem nádrže (l):5560
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1565 / 6451595 / 465
Rozměr pneu:225/50 R17225/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 42224295
b) šířka (mm): 17931770
c) výška (mm): 16911615
d) rozvor (mm): 25782670
e) rozchod vpředu (mm): 15411525
f) rozchod vzadu (mm): 15371530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1090930 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 470 / 810750 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020970
k) šířka vpředu (mm): 14201450
l) šířka vzadu (mm): 13801410
délka sedáku vpředu (mm): 510510
délka sedáku vzadu (mm): 490500
výška opěradla vpředu (mm): 640630
výška opěradla vzadu (mm): 630660
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Mitsubishi ASX 2.2 DI-D vs Škoda Yeti 2.0…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou? Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu,…

Škoda ukázala premiérovi také Superb Cesar. Umí autonomně parkovat Škoda ukázala premiérovi také Superb Cesar. Umí autonomně parkovat

Automobilka Škoda má již k dispozici funkční prototypy…

 




Modernizované Mitsubishi ASX zdražilo. Stále se však vejde pod 400.000 Kč Modernizované Mitsubishi ASX zdražilo. Stále se však vejde pod 400.000 Kč

České zastoupení Mitsubishi zveřejnilo ceník…

Mitsubishi ASX 2017: Nejen dynamičtější vzhled Mitsubishi ASX 2017: Nejen dynamičtější vzhled

Známý kompaktní crossover prodělal pro modelový rok 2017…

 



 
O Škodu Kodiaq je obrovský zájem. Na některé verze se čeká i půl roku

O Škodu Kodiaq je obrovský zájem. Na některé verze se čeká i půl roku

Dnes 14:25

Na novou Škodu Kodiaq budou zájemci zpočátku čekat výrazně déle, než je obvyklé u ostatních modelů značky.




Blesk.cz

Polární záře „pobláznila“ řidiče. Policie musela sledování oblohy zakázat

Polární záře „pobláznila“ řidiče. Policie musela…

Polární záře je krásný světelný jev, který na obloze vytvoří směsici měnících se barev a tvarů. Pohled na ní si…

Poslance čeká poslední bitva o Šumavu. Vyhrají ekologové nebo developeři?

Poslance čeká poslední bitva o Šumavu. Vyhrají…

Zavedení otcovské dovolené, zákonné zpoplatnění plastových tašek v obchodech a možná i nový způsob valorizace…

 

iSport.cz

Centimetr od medaile! Už toho bylo přespříliš, mrzelo Koukalovou

Centimetr od medaile! Už toho bylo přespříliš,…

Jediná chyba na střelnici stála biatlonistku Gabrielu Koukalovou medaili v posledním závodě na světovém…

Bramborové loučení! Koukalová zakončila MS kousek za medailí

Bramborové loučení! Koukalová zakončila MS kousek za medailí

Brambory na konec! Gabriela Koukalová se rozloučila s MS v biatlonu čtvrtým místem v závodě s hromadným startem…

 

Reflex.cz

Ikea vydala v Izraeli katalog jen pro muže, ženy vyřadila schválně. Čelí za to velké kritice

Ikea vydala v Izraeli katalog jen pro muže, ženy…

Známá společnost Ikea čelí tvrdé kritice poté, co jeden z jejich speciálních katalogů, který byl vydán v Izraeli…

Lyžařská kuriozita. V Iráku se lyžuje nedaleko válečné fronty u Mosulu, země láká do svého skiareálu

Lyžařská kuriozita. V Iráku se lyžuje nedaleko…

„Chceme se taky trochu pobavit,“ řekl jeden z návštěvníku málo známého lyžařského areálu na severu Iráku, když…

 
 
reklama