Test Auto.cz

Mitsubishi L200 2,4 DI-D 113 kW – I muži mají své dny

16.12. 2015
Verdikt
 

Pick-upy se stávají stále oblíbenějšími a dospělejšími vozy na běžné jezdění. Nové Mitsubishi L200 však nezapomíná ani na původní určení – je to také dobrý pracovní stroj.

Terénní pick-upy jsou poměrně zvláštní skupinou vozů, u nás obvykle zastupovanou japonskými modely. Lidé si je kupují, protože hodně vydrží a hodí se na práci, na rozdíl od Američanů však v Evropě najdete jen opravdu málo lidí, kteří tyto vozy používají jako prostředek každodenní dopravy. Časy se však mění, popularita pick-upů roste a dokonce i evropské automobilky vycítily nové možnosti – Volkswagen Amarok do této třídy přináší více kultivovanosti a pohodlí, ve spolupráci s Nissanem mají navíc přijít i podobné stroje od Renaultu a Mercedesu, přičemž druhý jmenovaný má brnkat na struny luxusu a prestiže. Takový vůz tady totiž chybí, dnešní trend víceúčelových automobilů je jim však nakloněn.

Novinkou v této třídě je však zcela typický a klasický zástupce, Mitsubishi L200. Jde v pořadí již o pátou generaci užitkového soumara a i tentokrát nečekejte žádné velké módní výstřelky – Mitsubishi pořád zastává názor, že pick-up má být zejména dobrým pracantem.

Námi testovaný kus v základním stupni výbavy tak přijíždí na ocelových šestnáctipalcových discích s pořádnými zimními pneumatikami Nokian, přičemž automobil má přiřaditelný pohon všech kol, redukci i uzávěr zadního diferenciálu. Podvozek je stále rámové konstrukce, přičemž samotný rám je o 7 % tužší než dříve, řízení dostalo strmější převod (3,8 otáček od dorazu k dorazu) a hodně potěší i celková nosnost 4090 kg (korba + přívěs), přičemž samotný brzděný přívěs může vážit až 3100 kg. Světlá výška vozu činí 225 mm, byť zadní diferenciál je dost blízko zemi. V terénu však vůz zvládne hodně i díky přednímu nájezdovému úhlu 30 %, zadnímu 25 %, přechodovému 24 %, maximálnímu bočnímu náklonu 45 % a brodivosti 600 mm.

obrázek [600 x 255]  

Zatímco design předchozího L200 byl inspirován závodním Mitsubishi Pajero, novinka sází spíše na elegantnější linie. Největším výstřelkem na voze je chrom pod předním nárazníkem a na krytu zrcátek, případně diodové mlhovky s denním svícením. Vzhled vozu však v muži okamžitě vyvolá pocit volnosti, svobody a možnosti vjet kamkoliv. Vzadu nás překvapila absence klasického nárazníku, nechybí však rozpěra zamezující nižším vozům vjet pod pick-up. Samotná korba u této čtyřdveřové varianty DoubleCab pak má délku 1520 mm, šířku 1470 mm a hloubku 475 mm.

Při pohledu do interiéru může člověka zvyklého na moderní automobily přepadnout pocit, že sedí ve voze z druhé poloviny devadesátých let. Ovládání klimatizace vypadá jako z dvacet let starého Lanceru, přepínání vnitřního a vnějšího okruhu ventilace posuvnou páčkou už jsem rovněž dlouho neviděl, stejně jako šedivé plasty. Palubní počítač se přepíná kolíkem za volantem a měkčené plasty samozřejmě nečekejte. Jenže u tohoto vozu to vadí výrazně méně než jinde, slícování je navíc dostatečně precizní, takže rozhodně nečekejte nějaké vrzání či jiné pazvuky, potěšila i překvapivě pohodlná sedadla. Že sedíte v novodobém automobilu, však lze zjistit snad jen z přípojky na USB a tlačítka vypínání systému stop-start. V tomto ohledu již konkurence umí přece jen více zapůsobit. Alespoň že prostoru je dostatek jak vepředu, tak vzadu, kde se sedí vyvýšeně.

Přesto ale nemusíte čekat zcela archaický stroj. Ostatně tomu napovídá již agregát pod kapotou, nová naftová jednotka 2,4 DI-D, která má dva vyvažovací hřídele a také systém variabilního časování ventilů MIVEC, což je premiéra v rámci naftových pick-upů.

obrázek [600 x 403]  

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi L200 2,4 DI-D 113 kW

Cena v základní výbavě: 714 250 Kč Cena v testované výbavě: 786 134 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, ESP, manuální klimatizace, stabilizace přívěsů TSA, přiřaditelný pohon všech kol, stop-start, tempomat, elektricky ovládaná okna vepředu i vzadu, denní svícení v předním nárazníku, autorádio s USB

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+15.000 Kč), textilní koberce (+1.767 Kč), mlhovky (+5.300 Kč), spodní kryt předního nárazníku (+7.773 Kč), vana ložné plochy (+9.185,-), rám ložné plochy (+22.966,-), zadní parkovací senzory (+9.893,-)

Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou

Německo v neděli udělalo důležitý krok ke vzniku další…

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

 
Technické údaje
Motor Mitsubishi L200 2,4 DI-D 113 kW
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2442
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 113 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 169
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 5.7 / 6.4
Emise CO2:169
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1945 / 955
Rozměr pneu:205 R16C 110/108 8PR
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5205
b) šířka (mm): 1785
c) výška (mm): 1770
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1515
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 480 / 1110
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 540
výška opěradla vpředu (mm): 540
výška opěradla vzadu (mm): 530
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Mitsubishi ASX a L200: Šedooranžové koncepty pro Ženevu Mitsubishi ASX a L200: Šedooranžové koncepty pro Ženevu

Tři diamanty se žádnou zásadní novinkou pro Evropu…

Euro NCAP 2015: Mitsubishi L200 – Čtyři hvězdy pro pick-up Euro NCAP 2015: Mitsubishi L200 – Čtyři hvězdy pro pick-up

Nové Mitsubishi L200 šlo při testech Euro NCAP ve stopách…

 



 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Včera

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

Hrozí Tereze pomsta od drogového gangu? Hraje vabank, jde o život, míní expert Šándor

Hrozí Tereze pomsta od drogového gangu? Hraje…

Začala zpívat a u soudu si tím jistě pomůže. Není to ale pro Terezu H., zadrženou v Pákistánu s 9 kily heroinu,…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól, kroutí hlavou Gerhát

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól,…

Začali solidně. Jako bojovníci, kteří se chtějí rvát s osudem a konečně touží prolomit čekání na první výhru…

 

Reflex.cz

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ? Projděte si životní dráhy kandidátů na prezidenta

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ?…

Z jakého prostředí pochází prezidentští kandidáti Miloš Zeman a Jiří Drahoš? Čím si v životě prošli, s kým a…

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…