Test Auto.cz

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D (110 kW) – Samurajské meče

7.10. 2015
Verdikt
 

Vzhled modernizovaného Outlanderu třetí generace se změnil výrazně, novinky v útrobách jsou ale spíše kosmetické.

Třetí generace Mitsubishi Outlander je na trhu teprve od roku 2012, automobil však za tu dobu prošel již druhým faceliftem. Automobilka tvrdí, že postupnou modernizací reaguje na rychle se měnící trh s automobily. Modernizovaný Outlander jsme vyzkoušeli s turbodieselem 2.2 DI-D (110 kW), který tvoří naprostou většinu prodejů.

Podle vyjádření Mitsubishi provedli konstruktéři u inovovaného Outlanderu přes stovku změn. Ty se týkají vnějších tvarů i techniky. Jednu z důležitých úprav – podvozek S-AWC s předním aktivním diferenciálem – jsme ale vyzkoušet nemohli. Systém se dodává až pro nejvyšší výbavu Instyle, zatímco do našich rukou se dostal střední stupeň výbavy Intense+.

Video

Modernizace Outlanderu má dále podpořit prodeje tohoto SUV, které bylo loni nejprodávanějším Mitsubishi v Evropě. Také díky plug-in hybridní verzi v prodejích překonalo i nadmíru oblíbené ASX. To v českém prostředí Outlander na menší ASX nestačí, kompaktní SUV má na svém kontě za prvních osm měsíců roku 1.194 kusů, zatímco větší model jen 260 exemplářů.

Tvarován samurajským mečem

Modernizovaný Outlander je na první pohled poznat díky kompletně přepracované přídi, kterou designéři nazývají Dynamický štít (Dynamic Shield). Ta v redakci vyvolala rozporuplné reakce, zatímco mně auto přijde pohlednější než unylý a nevýrazný předchůdce, kolega Jan Mička se nad výraznými chromovanými lištami podivoval. Na zajímavější vzhled si však budeme muset u Mitsubishi zvyknout, designéři chtějí tyto tvary aplikovat i na další modely značky.

Psali jsme: Mitsubishi Outlander 2016 představuje nový designový směr značky

Novinkou jsou též diodové světlomety, dodávané od druhého stupně Instyle+. Diody jsou použity jak pro denní svícení, tak pro potkávací světla, dálková zůstala u tradičnějších halogenových žárovek. Nové diodové světlomety rozhodně chválíme, ve tmě poskytují opravdu perfektní rozhled.

Uvnitř jsou úpravy méně zřetelné. Nové jsou sedačky s přepracovanými výplněmi pro vyšší pohodlí, jejich minusem ale nadále zůstávají kratší sedáky. Volant se dočkal nového leskle černého dekoru, „japonsky“ tenký věnec s minimálním tvarováním však zůstal beze změn. Použitá kůže je sice jemnější než dosud, stále je ale poměrně hrubá.

obrázek [600 x 365]

Jednoduchá, účelně tvarovaná palubní deska zůstala zachována, díky novým dekorům a jemnější povrchové úpravě působí použité materiály hodnotněji než dosud. Třeba dotykový displej rádia s úhlopříčkou 6,1“ ale moderním zázrakem techniky není. Na pokyny reaguje pomalu, také rozlišení obrazu není zrovna detailní a menu je jen v angličtině. Stejně tak hlavice řadicí páky s hrubým prošíváním je už spíš taková „devadesátková“ záležitost – její tvary připomínající řešení ze staršího Lanceru Evo jsou ale vynikající. Použité plasty měkkostí zrovna neoplývají, v kabině ale nic nechrastí nebo nedrnčí.

Přestože je automobil díky nové přídi o čtyři centimetry delší než dosud, stále je jednoduše tvarovaná karoserie vzorně přehledná. Bohaté prosklení a tenké sloupky A pak znamenají, že je z auta dobře vidět do všech stran.

Třetí generace Outlanderu je známá perfektním využitím vnitřního prostoru, což se v rámci faceliftu samozřejmě nezměnilo. Dostatek místa mají cestující i v druhé řadě sedadel, výhodou je možnost posouvání sedáků (o 250 mm, v poměru 2:1) a polohování opěradel. Potěší také místo v třetí řadě, které je na poměry třídy velkorysé. Jen to nastupování je dost krkolomné.

Zavazadlový prostor nabízí v případě sklopení třetí řady sedadel více než slušný objem 667 litrů, který je možné zvětšit až na 1.608 litrů. Po sklopení prostřední řady sedadel vznikne rovná plocha – je však nutné překlopit sedáky. V případě potřeby všech tří řad sedadel už velikost zavazadelníku samozřejmě není žádný zázrak, objem v tomto případě činí pouhých 128 litrů. Nechybí pak tradiční neduh aut ze země vycházejícího slunce – víko zavazadelníku se pro urostlého Středoevropana neotvírá příliš vysoko.

Mitsubishi Outlander – srovnání s konkurencí
ModelMitsubishi OutlanderNissan X-TrailOpel AntaraSubaru Forester
Motor2.2 DI-D1.6 dCi2.2 CDTI2.0D
Pohon4x44x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]2268159822311998
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/350096/4000120/3800108/3600
Točivý moment [N.m/min]380/1750-2500320/1750350/2000350/1600-2400
Převodovka6M6M6M6M
Max. rychlost [km/h]200186188190
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,211,011,09,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,35,36,75,7
Základní cena [Kč]733.850712.900614.900789.000

Saké jen usrkává

Pod kapotou modernizovaného Outlanderu nadále zůstává turbodiesel 2.2 D-ID, který je však nabízen už jen v jediné variantě se 110 kW a 380 N.m, vrcholné provedení se 132 kW z nabídky vypadlo. Parametry dieselového čtyřválce se s příchodem faceliftu nezměnily, kvůli splnění přísnější emisní normy Euro 6 však jednotka dostala novou širokopásmovou lambda sondu a hlavně suchý LNT katalyzátor zachycující oxidy dusíku.

obrázek [600 x 319]

Tento ve skutečnosti 2,3litrový motor (zdvihový objem činí 2268 cm3) se chlubí slušným zátahem a nízkým apetitem. Agregát má ryze vznětový charakter, k hranici 4000 otáček jej rozhodně nemá cenu vytáčet, v těchto výšinách již pozbývá síly. V nižších otáčkách se ale řidič dočká až překvapivého lineárního zátahu. Výhodou je, že ani po přepnutí do ekologického režimu se reakce agregátu nijak neotupí.

Chod řadicí páky v kulise je mechanicky tuhý, řazení je přesné a dráhy vcelku krátké. Zpřevodování je spíše delší, ve městě často řidič zvažuje, zda volit trojku, nebo čtyřku. Na čtvrtý stupeň má sice motor stále dostatečnou sílu, pod 1500 otáčkami se ale posádka dočká nepříjemného dieselového dunění. Zvuk motoru se uklidní až po důkladném zahřátí.

Spotřeba paliva je nadále nízká, v naprosté většině jízdních situací si motor neřekne o více než osm litrů na sto kilometrů. Při jízdě pražskými ulicemi jsme odečetli spotřebu 7,7 l/100 km, přejezd po dálnici v rámci povolených limitů znamenal 7,2 l/100 km. Po okresních silnicích jsme jezdili zhruba za sedm litrů. S ohledem na velikost auta a použití pohonu všech kol to jsou dobrá čísla.

Psali jsme: Mitsubishi Outlander – Nový vzhled s 2.0 MIVEC (110 kW) za 608.450 Kč

Tišší a komfortnější

V rámci faceliftu se konstruktéři zaměřili na podvozek Outlanderu, jejich cílem bylo zvýšit jízdní stabilitu a zároveň komfort. Novinkou jsou tužší příčný nosník u zavěšení předních kol, optimalizovaná tuhost pružin, zvětšený válec zadního tlumiče nebo upravené naladění elektrického posilovače řízení.

obrázek [600 x 327]

Výsledek je opravdu zajímavý. Outlander nadále zůstává jedním z nejkomfortnějších SUV na trhu, s čímž jsou ale spjaty výrazné náklony karoserie v oblouku a houpání karoserie při přejezdu větších nerovností. Zároveň má ale řidič dostatečnou jistotou při řízení, automobil je za všech okolností perfektně stabilní. Ani při prudkém brzdění se auto do stran vůbec nehne. Brzdy je mimochodem nutné pochválit, jsou skvěle dávkovatelné a opravdu účinné.

Mitsubishi Outlander – srovnání s konkurencí
ModelMitsubishi OutlanderNissan X-TrailOpel AntaraSubaru Forester
Délka [mm]4695464045964595
Šířka [mm]1810182018501795
Výška [mm]1680171017611735
Rozvor [mm]2670270527072640
Nájezdový úhel přední [°]2118,12025
Nájezdový úhel zadní [°]2126,52423
Přechodový úhel [°]21201825
Světlá výška [mm]190210176220
Objem zavazadlového prostoru [l]667-1608550-1982420-1420488-1573

S nerovnostmi si vůz umí poradit, posádka je ale slyší, byť jsou zvuky dobře utlumeny. Ostatně na odhlučnění technici v rámci úprav Outlanderu rovněž zapracovali. Auto dostalo silnější skla nebo vylepšenou hlukovou izolaci. Změny jsou sice patrné, o práci podvozku ale posádka při dálničních rychlostech nadále ví.

Jak bylo řečeno v úvodu, podvozek S-AWC s aktivním předním diferenciálem známým z Lanceru Evolution, jsme si vyzkoušet nemohli, museli jsme si tak vystačit se systémem Multi-Select 4WD. Outlander je dostupný i jako dvoukolka (v kombinaci se zážehovým čtyřválcem 2.0 MIVEC), většina českých zákazníků ale volí čtyřkolku.

Čtyřkolka Multi-Select nabízí tři režimy nastavení, které se přepínají rozměrným tlačítkem mezi předními sedadly. 4WD Eco využívá kvůli snížení spotřeby paliva hlavně pohon předních kol, při prokluzu však přenese hnací sílu i na zadní. 4WD je základní režim pohonu všech kol pro běžné jízdní podmínky, který zadní nápravu připojuje rychleji než 4WD Eco. Poslední 4WD Lock je určen pro nezpevněné cesty a pro jízdu ostrým způsobem, kdy se na obě nápravy přenáší stejná síla. Terénním mistrem ale Outlander není, i kvůli světlé výšce jen 190 mm, a tak pohon všech kol oceníte spíše na kluzkém povrchu.

obrázek [600 x 337]

Závěr

Druhá modernizace Mitsubishi Outlander rozhodně prospěla. Automobil je kultivovanější než dříve, přitom stále nabízí stejné plusy jako dosud – zajímavou cenovku nebo prostornou kabinu, která na rozdíl od mnohých konkurentů skutečně pojme sedm pasažérů. Nový vzhled ale bude zákazníky rozdělovat, Outlander si každopádně už rozhodně nespletete s jiným vozem.

Jake.auto.cz: Mitsubishi Outlander (přehled testů a dalších článků)

Nejlevnější verze modelu608.450 Kč (2.0 MIVEC/110 kW 2WD Intense)
Základ s testovaným motorem733.850 Kč (2.2 DI-D/110 kW 4WD Intense)
Testovaný vůz s výbavou808.650 Kč (2.2 DI-D/110 kW 4WD Intense+)

Plusy

  • Prostorná kabina
  • Komfortní naladění podvozku
  • Úsporný a dostatečně silný motor
  • Zajímavý vzhled

Minusy

  • Hluk od podvozku
  • Grafika dotykového displeje
  • Omezený výběr výbavy
Foto: Petr Homolka
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D (110 kW)

Cena v základní výbavě: 733 850 Kč Cena v testované výbavě: 808 650 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, sedmimístná kabina, pohon všech kol, start-stop systém, asistent rozjezdu do kopce, diodové světlomety, světelný a dešťový senzor, dvouzónová samočinná klimatizace, palubní počítač, bezklíčové odemykání, elektrické ovládání předních i zadních oken, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, tempomat, kožený volant, rádio ovládané prostřednictvím 6,1“ displeje, bluetooth, 18palcová kola z lehkých slitin, podélné střešní ližiny, zadní parkovací kamera.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.000,-), textilní koberce (+2.296,-), prahové lišty (+3.463,-), nerezová lišta nákladová hrana (+4.240,-), diodová mlhová světla (+8.833,-).

Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období

Americká centrální banka (Fed) začne v říjnu snižovat…

UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank

Italská banka UniCredit nedávno dala německé vládě najevo…

Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa

V okolí česko-německých hranic se již staví více…

Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů

Po pěti letech mění vinařství Kolby vlastníka. Od…

 

Štítky SUV Mitsubishi Testy

Technické údaje
Motor Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D (110 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2268
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.8 / 5.3
Emise CO2:139
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 667 / 1608
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1600 / 660
Rozměr pneu:225/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4695
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1680
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 71 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D (110 kW) –…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



Svezli jsme se s inovovaným Mitsubishi Outlander. Co přináší modelový rok 2017? Svezli jsme se s inovovaným Mitsubishi Outlander. Co přináší modelový rok 2017?

Outlander se v modelovém roce 2017 zaměřil hlavně na…

Mitsubishi Outlander PHEV: 651 aut pro ukrajinskou policii Mitsubishi Outlander PHEV: 651 aut pro ukrajinskou policii

Plug-in hybrid Mitsubishi Outlander je populární díky…

 



 
Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Dnes 18:59

V okolí Frankfurtu nad Mohanem jsme se poprvé svezli s Opelem Grandland X. Vůz vychází z Peugeotu 3008, liší se však řadou prvků i jízdními vlastnostmi.




Blesk.cz

Režisér Jiří Menzel se vážně zranil! Měsíce upoután na lůžko

Režisér Jiří Menzel se vážně zranil! Měsíce upoután na lůžko

Oscarový režisér Jiří Menzel (79) proležel celé prázdniny v posteli. Vážně si poranil Achillovu šlachu a lékaři…

Živý Ken: Jen můj penis je pravý! Možná se ale stanu ženou

Živý Ken: Jen můj penis je pravý! Možná se ale stanu ženou

Podstoupil téměř 60 plastických operací a utratil spoustu peněz, aby se celý proměnil a líbil se sám sobě.…

 

iSport.cz

Fotbal a videohry? Svůj tým má i Manchester City, za PSG hraje Čech

Fotbal a videohry? Svůj tým má i Manchester City, za…

V posledních letech se stále častěji dostávají hry do podvědomí širšího okruhu lidí. Toho využila i řada…

Tenisové hvězdy v Praze! Federer a spol. házeli tenisáky, hráči fotili selfie

Tenisové hvězdy v Praze! Federer a spol. házeli…

Tenisová akce roku v Praze je oficiálně zahájena! Na Staroměstském náměstí se ve středu odpoledne fanouškům…

 

Reflex.cz

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal příjezd Federera, Nadala a spol.

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal…

Zaplněné Staroměstské náměstí dnes přivítalo všechny aktéry nadcházejícího Laver Cupu. Oficiálně byla…

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný, říká europoslanec za ANO Telička

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný,…

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička patří k nejhlasitějším vnitrostranickým kritikům hnutí ANO a…