Test Auto.cz

Mitsubishi Outlander Rallitronic

8.5. 2013
Verdikt
 

Po půl roce se vracíme k Mitsubishi Outlander - zlevnilo a díky chiptuningu nabízí vyšší výkon.

Třetí generace Mitsubishi Outlander vstoupila do prodeje se dvěma motory o výkonu 110 kW – zážehovým dvoulitrem a turbodieselem 2.2 DI-D. Zatímco u toho prvního to znamenalo mírné polepšení, vznětový čtyřválec si pohoršil ze 130 kW. Ovšem ne nadlouho.

Maximem točivého momentu 380 N.m se už základní naftové provedení nového Outlanderu vyrovnalo silákovi z předchozí generace – místo nahánění kilowattů pod omezovačem se Japonci zaměřili na vyladění průběhu křivky točivého momentu. Navíc vysoký maximální výkon je v mnoha zemích handicapem – tam, kde se podle něj počítá zdanění automobilů.

Mitsubishi ale dokáže ze svého motoru dostat ještě více. Důkazem je nová verze Rallitronic – přímo automobilkou nabízený chiptuning, který výrazně zlepší parametry motoru. Výkon se dostává na 132 kW, točivý moment vyrostl ještě výrazněji. Nástup je srovnatelný se slabší verzí, pokračuje ale až do maxima 450 N.m mezi 2200 a 2800 min-1 (vs. 380 N.m při 1750 až 2500 min-1).

obrázek [600 x 346]

Podle oficiálních údajů má silnější motor o sekundu lepší akceleraci na stovku a jede o 3 km/h rychleji (konkrétně 203 km/h). To ale nevyjadřuje všechno, co přináší třicetitisícový příplatek. Hlavní předností je razantní zlepšení pružnosti, rychlejší reakce na sešlápnutí pedálu plynu a podstatně širší pásmo využitelných otáček. Zatímco slabší provedení již před třemi tisíci začne polevovat v nadšení, Rallitronic poctivě táhne až ke čtyřem tisícům.

V běžném provozu motor nabídne větší flexibilitu a za všech okolností má více síly, než bývá u SUV zvykem. Směle by si mohl vyšlápnout na jinak nepřekonatelnou Mazdu CX-5 2.2 Skyactiv-D. Zároveň je však Outlander Rallitronic citlivější na způsob použití – alespoň co se spotřeby nafty týče. Ta se snadno vyšplhá a udrží okolo deseti litrů, stačí pravidelně zkoušet opojný dieselový zátah. Při běžném použití je ale vliv přeprogramování zanedbatelný. Dálniční spotřeba činí 7 l na 100 km, stejnou hodnotu je možné držet na palubním počítači i ve městě. Proti standardnímu provedení to představuje rozdíl v řádu několika decilitrů.

Vedle silnějšího motoru dostal testovaný vůz také sadu originálních doplňků. S nástavci prahů a nárazníků vypadá drsněji, zvlášť když se k tomu přidá bílý lak, karbonové polepy zrcátek a 20” černá kola. Výsledek neodpovídá evropskému vkusu, bling-bling efekt ne nepodobný Cadillacu Escalade ovšem může najít své příznivce.

obrázek [600 x 325]

Vkusu zákazníků SUV zase příliš neodpovídá jízdní projev Outlanderu na nízkoprofilových pneumatikách. Těžká kola důkladně kopírují povrch silnice, táhnou vůz do podélných vyjetých kolejí a při puštění volantu v zatáčce dokážou Outlander rychle srovnat do přímého směru. Na první dojem má takové Mitsubishi „sportovnější“ (a také méně komfortní) jízdní projev než nedávno testovaná Fiesta ST. Ovladatelností ale samozřejmě na perfektně naladěný hot hatch nestačí, i když musíme přiznat, že menší náklony karoserie díky minimální deformaci bočnic jinak dosti nedotáčivému Outlanderu výrazně pomohly.

Mimo tato vylepšení dostal testovaný vůz prostřední výbavu Intense+, které proti vrcholné Instyle chybí například kožené čalounění, vyhřívání sedadel, střešní okno, elektrické ovládání pátých dveří a vestavěná navigace. Proti tomu nabízí o 100.000 Kč nižší cenu, navíc Outlander oproti době prvního testu zlevnil o 70.000 korun. Ceny se díky tomu přiblížily konkurentům na dostřel.

Menším paradoxem je nutnost připlácet za pětimístnou verzi, byť symbolických 1890 korun. Na druhou stranu Mitsubishi alespoň takovou možnost nabízí, takže třetí řada sedadel nemusí ubírat prostor těm, kdo o dvě pohotovostní místa nad zadní nápravou nestojí. Cokoliv dalšího by bylo už jen opakováním předchozího testu, který podrobně vylíčil funkčnost interiéru i nedostatky, zejména co se pocitu vnímané kvality týká.

obrázek [600 x 374]

První cena vozu550.000 Kč (2.0 MIVEC 2WD/110 kW Intense)
První cena vozu s testovanou motorizací710.000 Kč (2.2 DI-D 4WD/132 kW Intense)
Základní cena testovaného vozu820.000 Kč (2.2 DI-D 4WD/132 kW Intense+)
Cena testovaného vozu vč. příplatků876.536 Kč (2.2 DI-D 4WD/132 kW Intense+)

Plusy

  • Moderní a velmi úsporný motor
  • Pružnost motoru, rozsah využitelných otáček
  • Objemný zavazadelník, variabilita interiéru
  • Efektivní a spolehlivý pohon 4x4
  • Bohatá výbava

Minusy

  • Svist turbodmychadla
  • Odhlučnění interiéru, zejména hluk od kol
  • Jednoduché plasty v interiéru
  • Složitější systém sklápění sedadel
  • Kontroverzní a nevýrazný design
Foto: P. Homolka
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi Outlander Rallitronic

Cena v základní výbavě: 820 000 Kč Cena v testované výbavě: 876 536 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, pohon všech kol Multi Select s elektronickou volbou režimů (kromě 2.0 MIVEC 2WD), světelný a dešťový senzor, dvouzónová klimatizace, tempomat s ovládáním na volantu, zadní parkovací čidla a kamera, bluetooth handsfree (vč. hlasového ovládání a ovládání na volantu), palubní počítač, bezklíčového ovládání zámků dveří a start/stop, sedmimístné provedení, posuvná sedadla ve druhé řadě v rozsahu 250 mm, třetí řada sedadel dělená v poměru 50:50, xenonové světlomety, audiosystém Rockford Fosgate (710 W), barevný 6,1" dotykový displej, autorádio s přijímačem DAB, CD/MP3 přehrávač, 9 reproduktorů, litá 18" kola + pneu 225/55 R 18...

Výbava testovaného vozu:Perleťový lak (14.000 Kč), textilní koberce (+2.168 Kč), hliníkové pedály (+2.905 Kč), ochranná fólie nárazníku (+767 Kč), rozšíření předního (+11.676 Kč) a zadního nárazníku (+6.672 Kč), prahové spoilery (+18.348 Kč).

Bývalý developer koupil většinu v investičním tržišti Crowdberry Bývalý developer koupil většinu v investičním tržišti Crowdberry

Crowdfundingová platforma Crowdberry získala novou…

OBRAZEM: Ikonický Chevrolet slaví 65 let od svého představení OBRAZEM: Ikonický Chevrolet slaví 65 let od svého představení

Chevrolet Corvette slaví 65 let od svého…

Koruna prolomila novou hranici, vůči euru je nejsilnější za pět let Koruna prolomila novou hranici, vůči euru je nejsilnější za pět let

Česká měna k euru dnes zpevnila na nejsilnější úroveň za…

Růst průmyslové produkce Spojených států předčil očekávání Růst průmyslové produkce Spojených států předčil očekávání

Průmyslová produkce ve Spojených státech se v prosinci…

 

Štítky SUV Mitsubishi Testy

Technické údaje
Motor Mitsubishi Outlander Rallitronic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2268
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 3700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 4.9 / 5.7
Emise CO2:149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 667 / 1608
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1665 / 595
Rozměr pneu:245/40 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4655
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1680
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Outlander Rallitronic







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Svezli jsme se s inovovaným Mitsubishi Outlander. Co přináší modelový rok 2017? Svezli jsme se s inovovaným Mitsubishi Outlander. Co přináší modelový rok 2017?

Outlander se v modelovém roce 2017 zaměřil hlavně na…

Mitsubishi Outlander PHEV: 651 aut pro ukrajinskou policii Mitsubishi Outlander PHEV: 651 aut pro ukrajinskou policii

Plug-in hybrid Mitsubishi Outlander je populární díky…

 



 
Legenda je zpátky! Land Rover Defender se vrací s pětilitrovým osmiválcem

Legenda je zpátky! Land Rover Defender se vrací s pětilitrovým osmiválcem

Dnes 18:50

Britská automobilka postaví 150 exemplářů speciálního osmiválcového Defenderu. Bude se jednat o vůbec nejsilnější „defík“ historie.




Blesk.cz

Před 20 lety zmizel Honzík Nejedlý: Jeho otec zemřel aniž by se dozvěděl, co se synovi stalo

Před 20 lety zmizel Honzík Nejedlý: Jeho otec zemřel…

Před dvaceti lety vládlo v Praze podobné počasí jako dnes. Uprostředně nezvykle teplého ledna vyběhl devítiletý…

Holčička (†5) ze srdcervoucí fotografie s dědečkem zemřela: Rakovina jí nedala šanci

Holčička (†5) ze srdcervoucí fotografie s dědečkem…

Boj s rakovinou vyhrát nemohla. Stejně jako jejímu dědečkovi Seanu Petersonovi i malé Braylynn Lawhon (†5)…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Posila pro Baník, Francouz Psyché uspěl na testech. Hrával v Norsku

Posila pro Baník, Francouz Psyché uspěl na testech.…

Fotbalisty Ostravy posílil francouzský obránce Christophe Psyché. Devětadvacetiletý stoper si na testech…

 

Reflex.cz

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude kolem nás. Kde je hledat?

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude…

Média přinesla zprávu, že ČR je šampiónem inovací. Často takovéto zprávy zapadnou díky standardnímu mediálnímu…

Winston Churchill – válečník i prozíravý politik, který předpověděl obě světové války

Winston Churchill – válečník i prozíravý politik,…

Zájmy Britského impéria obhajoval Winston Churchill nejen jako politik, ale také „se šavlí v ruce“. Roku 1897…