Test Auto.cz

Mitsubishi Outlander Rallitronic

8.5. 2013
Verdikt
 

Po půl roce se vracíme k Mitsubishi Outlander - zlevnilo a díky chiptuningu nabízí vyšší výkon.

Třetí generace Mitsubishi Outlander vstoupila do prodeje se dvěma motory o výkonu 110 kW – zážehovým dvoulitrem a turbodieselem 2.2 DI-D. Zatímco u toho prvního to znamenalo mírné polepšení, vznětový čtyřválec si pohoršil ze 130 kW. Ovšem ne nadlouho.

Maximem točivého momentu 380 N.m se už základní naftové provedení nového Outlanderu vyrovnalo silákovi z předchozí generace – místo nahánění kilowattů pod omezovačem se Japonci zaměřili na vyladění průběhu křivky točivého momentu. Navíc vysoký maximální výkon je v mnoha zemích handicapem – tam, kde se podle něj počítá zdanění automobilů.

Mitsubishi ale dokáže ze svého motoru dostat ještě více. Důkazem je nová verze Rallitronic – přímo automobilkou nabízený chiptuning, který výrazně zlepší parametry motoru. Výkon se dostává na 132 kW, točivý moment vyrostl ještě výrazněji. Nástup je srovnatelný se slabší verzí, pokračuje ale až do maxima 450 N.m mezi 2200 a 2800 min-1 (vs. 380 N.m při 1750 až 2500 min-1).

obrázek [600 x 346]

Podle oficiálních údajů má silnější motor o sekundu lepší akceleraci na stovku a jede o 3 km/h rychleji (konkrétně 203 km/h). To ale nevyjadřuje všechno, co přináší třicetitisícový příplatek. Hlavní předností je razantní zlepšení pružnosti, rychlejší reakce na sešlápnutí pedálu plynu a podstatně širší pásmo využitelných otáček. Zatímco slabší provedení již před třemi tisíci začne polevovat v nadšení, Rallitronic poctivě táhne až ke čtyřem tisícům.

V běžném provozu motor nabídne větší flexibilitu a za všech okolností má více síly, než bývá u SUV zvykem. Směle by si mohl vyšlápnout na jinak nepřekonatelnou Mazdu CX-5 2.2 Skyactiv-D. Zároveň je však Outlander Rallitronic citlivější na způsob použití – alespoň co se spotřeby nafty týče. Ta se snadno vyšplhá a udrží okolo deseti litrů, stačí pravidelně zkoušet opojný dieselový zátah. Při běžném použití je ale vliv přeprogramování zanedbatelný. Dálniční spotřeba činí 7 l na 100 km, stejnou hodnotu je možné držet na palubním počítači i ve městě. Proti standardnímu provedení to představuje rozdíl v řádu několika decilitrů.

Vedle silnějšího motoru dostal testovaný vůz také sadu originálních doplňků. S nástavci prahů a nárazníků vypadá drsněji, zvlášť když se k tomu přidá bílý lak, karbonové polepy zrcátek a 20” černá kola. Výsledek neodpovídá evropskému vkusu, bling-bling efekt ne nepodobný Cadillacu Escalade ovšem může najít své příznivce.

obrázek [600 x 325]

Vkusu zákazníků SUV zase příliš neodpovídá jízdní projev Outlanderu na nízkoprofilových pneumatikách. Těžká kola důkladně kopírují povrch silnice, táhnou vůz do podélných vyjetých kolejí a při puštění volantu v zatáčce dokážou Outlander rychle srovnat do přímého směru. Na první dojem má takové Mitsubishi „sportovnější“ (a také méně komfortní) jízdní projev než nedávno testovaná Fiesta ST. Ovladatelností ale samozřejmě na perfektně naladěný hot hatch nestačí, i když musíme přiznat, že menší náklony karoserie díky minimální deformaci bočnic jinak dosti nedotáčivému Outlanderu výrazně pomohly.

Mimo tato vylepšení dostal testovaný vůz prostřední výbavu Intense+, které proti vrcholné Instyle chybí například kožené čalounění, vyhřívání sedadel, střešní okno, elektrické ovládání pátých dveří a vestavěná navigace. Proti tomu nabízí o 100.000 Kč nižší cenu, navíc Outlander oproti době prvního testu zlevnil o 70.000 korun. Ceny se díky tomu přiblížily konkurentům na dostřel.

Menším paradoxem je nutnost připlácet za pětimístnou verzi, byť symbolických 1890 korun. Na druhou stranu Mitsubishi alespoň takovou možnost nabízí, takže třetí řada sedadel nemusí ubírat prostor těm, kdo o dvě pohotovostní místa nad zadní nápravou nestojí. Cokoliv dalšího by bylo už jen opakováním předchozího testu, který podrobně vylíčil funkčnost interiéru i nedostatky, zejména co se pocitu vnímané kvality týká.

obrázek [600 x 374]

První cena vozu550.000 Kč (2.0 MIVEC 2WD/110 kW Intense)
První cena vozu s testovanou motorizací710.000 Kč (2.2 DI-D 4WD/132 kW Intense)
Základní cena testovaného vozu820.000 Kč (2.2 DI-D 4WD/132 kW Intense+)
Cena testovaného vozu vč. příplatků876.536 Kč (2.2 DI-D 4WD/132 kW Intense+)

Plusy

  • Moderní a velmi úsporný motor
  • Pružnost motoru, rozsah využitelných otáček
  • Objemný zavazadelník, variabilita interiéru
  • Efektivní a spolehlivý pohon 4x4
  • Bohatá výbava

Minusy

  • Svist turbodmychadla
  • Odhlučnění interiéru, zejména hluk od kol
  • Jednoduché plasty v interiéru
  • Složitější systém sklápění sedadel
  • Kontroverzní a nevýrazný design
Foto: P. Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi Outlander Rallitronic

Cena v základní výbavě: 820 000 Kč Cena v testované výbavě: 876 536 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, pohon všech kol Multi Select s elektronickou volbou režimů (kromě 2.0 MIVEC 2WD), světelný a dešťový senzor, dvouzónová klimatizace, tempomat s ovládáním na volantu, zadní parkovací čidla a kamera, bluetooth handsfree (vč. hlasového ovládání a ovládání na volantu), palubní počítač, bezklíčového ovládání zámků dveří a start/stop, sedmimístné provedení, posuvná sedadla ve druhé řadě v rozsahu 250 mm, třetí řada sedadel dělená v poměru 50:50, xenonové světlomety, audiosystém Rockford Fosgate (710 W), barevný 6,1" dotykový displej, autorádio s přijímačem DAB, CD/MP3 přehrávač, 9 reproduktorů, litá 18" kola + pneu 225/55 R 18...

Výbava testovaného vozu:Perleťový lak (14.000 Kč), textilní koberce (+2.168 Kč), hliníkové pedály (+2.905 Kč), ochranná fólie nárazníku (+767 Kč), rozšíření předního (+11.676 Kč) a zadního nárazníku (+6.672 Kč), prahové spoilery (+18.348 Kč).

Americký Senát se vyslovil pro zrušení Obamacare Americký Senát se vyslovil pro zrušení Obamacare

Senát Spojených států dnes nejtěsnějším poměrem hlasů…

Glosa Martina Čabana: Ústava a sajrajt v kamnech Glosa Martina Čabana: Ústava a sajrajt v kamnech

Ústavní soud rozhodl, další debaty už jsou čistě…

Zástupci Evropské komise se sešli s protějšky z Ankary. Vzájemné napětí nepolevuje Zástupci Evropské komise se sešli s protějšky z Ankary. Vzájemné napětí nepolevuje

Jednání představitelů Evropské komise s tureckými…

 

Štítky SUV Mitsubishi Testy

Technické údaje
Motor Mitsubishi Outlander Rallitronic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2268
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 3700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 4.9 / 5.7
Emise CO2:149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 667 / 1608
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1665 / 595
Rozměr pneu:245/40 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4655
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1680
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Outlander Rallitronic







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Svezli jsme se s inovovaným Mitsubishi Outlander. Co přináší modelový rok 2017? Svezli jsme se s inovovaným Mitsubishi Outlander. Co přináší modelový rok 2017?

Outlander se v modelovém roce 2017 zaměřil hlavně na…

Mitsubishi Outlander PHEV: 651 aut pro ukrajinskou policii Mitsubishi Outlander PHEV: 651 aut pro ukrajinskou policii

Plug-in hybrid Mitsubishi Outlander je populární díky…

 



 
Toyota Sera (1990-1995): Říkalo se jí motýlek, ale zapadla... Proč?

Toyota Sera (1990-1995): Říkalo se jí motýlek, ale zapadla... Proč?

Dnes 18:59

Toyota proslula svými menšími sportovními vozy. Kupé Sera se ovšem na rozdíl od Celicy a MR2 mimo Japonsko prakticky nedostalo a zůstalo zapomenuto...




Blesk.cz

Dana Morávková na kole a bez make-upu! Vypadá jak holčička

Dana Morávková na kole a bez make-upu! Vypadá jak holčička

Herečka Dana Morávková (45) si s manželem Petrem Maláskem a synem Petrem užívá svou druhou dovolenou. Z…

Babiš měl vysvětlit nahrávky. Odmítl se s poslanci bavit, zlobí se šéf komise

Babiš měl vysvětlit nahrávky. Odmítl se s poslanci…

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš popřel, že by měl někdy k dispozici takzvaný živý policejní spis. Novinářům po…

 

iSport.cz

Ben Chaim ve Spartě? V Izraeli koukali s otevřenou pusou, říká Pekhart

Ben Chaim ve Spartě? V Izraeli koukali s otevřenou…

Anglie, Německo, Řecko, teď Izrael. Český útočník Tomáš Pekhart se chystá na další kapitolu svého fotbalového…

Slavia – Borisov 1:0. Rozhodl Škoda, přesilovka nepřinesla větší náskok

Slavia – Borisov 1:0. Rozhodl Škoda, přesilovka…

Mají větší naději na postup, ale náskok mohl být vyšší. Fotbalisté Slavie porazili v úvodním zápase 3. Předkola…

 

Reflex.cz

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na Antarktidě a musel operovat sám sebe

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na…

Leonid Rogozov. Jméno, které v dějinách lékařství vzbuzuje obdiv i respekt. Lékař, který zemřel teprve před…

Udělali jste z Beyoncé bělošku, stěžují si rozezlení fanoušci na Muzeum madame Tussauds

Udělali jste z Beyoncé bělošku, stěžují si rozezlení…

Pobočka Muzea vozkových figurín madame Tussauds ve městě New York se po kritice fanoušků zpěvačky Beyoncé…