Test Auto.cz

Mitsubishi Outlander Rallitronic

8.5. 2013
Verdikt
 

Po půl roce se vracíme k Mitsubishi Outlander - zlevnilo a díky chiptuningu nabízí vyšší výkon.

Třetí generace Mitsubishi Outlander vstoupila do prodeje se dvěma motory o výkonu 110 kW – zážehovým dvoulitrem a turbodieselem 2.2 DI-D. Zatímco u toho prvního to znamenalo mírné polepšení, vznětový čtyřválec si pohoršil ze 130 kW. Ovšem ne nadlouho.

Maximem točivého momentu 380 N.m se už základní naftové provedení nového Outlanderu vyrovnalo silákovi z předchozí generace – místo nahánění kilowattů pod omezovačem se Japonci zaměřili na vyladění průběhu křivky točivého momentu. Navíc vysoký maximální výkon je v mnoha zemích handicapem – tam, kde se podle něj počítá zdanění automobilů.

Mitsubishi ale dokáže ze svého motoru dostat ještě více. Důkazem je nová verze Rallitronic – přímo automobilkou nabízený chiptuning, který výrazně zlepší parametry motoru. Výkon se dostává na 132 kW, točivý moment vyrostl ještě výrazněji. Nástup je srovnatelný se slabší verzí, pokračuje ale až do maxima 450 N.m mezi 2200 a 2800 min-1 (vs. 380 N.m při 1750 až 2500 min-1).

obrázek [600 x 346]

Podle oficiálních údajů má silnější motor o sekundu lepší akceleraci na stovku a jede o 3 km/h rychleji (konkrétně 203 km/h). To ale nevyjadřuje všechno, co přináší třicetitisícový příplatek. Hlavní předností je razantní zlepšení pružnosti, rychlejší reakce na sešlápnutí pedálu plynu a podstatně širší pásmo využitelných otáček. Zatímco slabší provedení již před třemi tisíci začne polevovat v nadšení, Rallitronic poctivě táhne až ke čtyřem tisícům.

V běžném provozu motor nabídne větší flexibilitu a za všech okolností má více síly, než bývá u SUV zvykem. Směle by si mohl vyšlápnout na jinak nepřekonatelnou Mazdu CX-5 2.2 Skyactiv-D. Zároveň je však Outlander Rallitronic citlivější na způsob použití – alespoň co se spotřeby nafty týče. Ta se snadno vyšplhá a udrží okolo deseti litrů, stačí pravidelně zkoušet opojný dieselový zátah. Při běžném použití je ale vliv přeprogramování zanedbatelný. Dálniční spotřeba činí 7 l na 100 km, stejnou hodnotu je možné držet na palubním počítači i ve městě. Proti standardnímu provedení to představuje rozdíl v řádu několika decilitrů.

Vedle silnějšího motoru dostal testovaný vůz také sadu originálních doplňků. S nástavci prahů a nárazníků vypadá drsněji, zvlášť když se k tomu přidá bílý lak, karbonové polepy zrcátek a 20” černá kola. Výsledek neodpovídá evropskému vkusu, bling-bling efekt ne nepodobný Cadillacu Escalade ovšem může najít své příznivce.

obrázek [600 x 325]

Vkusu zákazníků SUV zase příliš neodpovídá jízdní projev Outlanderu na nízkoprofilových pneumatikách. Těžká kola důkladně kopírují povrch silnice, táhnou vůz do podélných vyjetých kolejí a při puštění volantu v zatáčce dokážou Outlander rychle srovnat do přímého směru. Na první dojem má takové Mitsubishi „sportovnější“ (a také méně komfortní) jízdní projev než nedávno testovaná Fiesta ST. Ovladatelností ale samozřejmě na perfektně naladěný hot hatch nestačí, i když musíme přiznat, že menší náklony karoserie díky minimální deformaci bočnic jinak dosti nedotáčivému Outlanderu výrazně pomohly.

Mimo tato vylepšení dostal testovaný vůz prostřední výbavu Intense+, které proti vrcholné Instyle chybí například kožené čalounění, vyhřívání sedadel, střešní okno, elektrické ovládání pátých dveří a vestavěná navigace. Proti tomu nabízí o 100.000 Kč nižší cenu, navíc Outlander oproti době prvního testu zlevnil o 70.000 korun. Ceny se díky tomu přiblížily konkurentům na dostřel.

Menším paradoxem je nutnost připlácet za pětimístnou verzi, byť symbolických 1890 korun. Na druhou stranu Mitsubishi alespoň takovou možnost nabízí, takže třetí řada sedadel nemusí ubírat prostor těm, kdo o dvě pohotovostní místa nad zadní nápravou nestojí. Cokoliv dalšího by bylo už jen opakováním předchozího testu, který podrobně vylíčil funkčnost interiéru i nedostatky, zejména co se pocitu vnímané kvality týká.

obrázek [600 x 374]

První cena vozu550.000 Kč (2.0 MIVEC 2WD/110 kW Intense)
První cena vozu s testovanou motorizací710.000 Kč (2.2 DI-D 4WD/132 kW Intense)
Základní cena testovaného vozu820.000 Kč (2.2 DI-D 4WD/132 kW Intense+)
Cena testovaného vozu vč. příplatků876.536 Kč (2.2 DI-D 4WD/132 kW Intense+)

Plusy

  • Moderní a velmi úsporný motor
  • Pružnost motoru, rozsah využitelných otáček
  • Objemný zavazadelník, variabilita interiéru
  • Efektivní a spolehlivý pohon 4x4
  • Bohatá výbava

Minusy

  • Svist turbodmychadla
  • Odhlučnění interiéru, zejména hluk od kol
  • Jednoduché plasty v interiéru
  • Složitější systém sklápění sedadel
  • Kontroverzní a nevýrazný design
Foto: P. Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi Outlander Rallitronic

Cena v základní výbavě: 820 000 Kč Cena v testované výbavě: 876 536 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, pohon všech kol Multi Select s elektronickou volbou režimů (kromě 2.0 MIVEC 2WD), světelný a dešťový senzor, dvouzónová klimatizace, tempomat s ovládáním na volantu, zadní parkovací čidla a kamera, bluetooth handsfree (vč. hlasového ovládání a ovládání na volantu), palubní počítač, bezklíčového ovládání zámků dveří a start/stop, sedmimístné provedení, posuvná sedadla ve druhé řadě v rozsahu 250 mm, třetí řada sedadel dělená v poměru 50:50, xenonové světlomety, audiosystém Rockford Fosgate (710 W), barevný 6,1" dotykový displej, autorádio s přijímačem DAB, CD/MP3 přehrávač, 9 reproduktorů, litá 18" kola + pneu 225/55 R 18...

Výbava testovaného vozu:Perleťový lak (14.000 Kč), textilní koberce (+2.168 Kč), hliníkové pedály (+2.905 Kč), ochranná fólie nárazníku (+767 Kč), rozšíření předního (+11.676 Kč) a zadního nárazníku (+6.672 Kč), prahové spoilery (+18.348 Kč).

Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic

Po letech výstavby se v sobotu s velkou slávou otevřela…

Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun

Hodnota transatlantických fúzí a akvizic mezi firmami ze…

Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie

Německý automobilový koncern začal budovat výrobní závod…

Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně

Spolu s Andrejem Babišem může na rezortu financí skončit…

 

Štítky SUV Mitsubishi Testy

Technické údaje
Motor Mitsubishi Outlander Rallitronic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2268
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 3700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 4.9 / 5.7
Emise CO2:149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 667 / 1608
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1665 / 595
Rozměr pneu:245/40 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4655
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1680
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Outlander Rallitronic







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 




Svezli jsme se s inovovaným Mitsubishi Outlander. Co přináší modelový rok 2017? Svezli jsme se s inovovaným Mitsubishi Outlander. Co přináší modelový rok 2017?

Outlander se v modelovém roce 2017 zaměřil hlavně na…

Mitsubishi Outlander PHEV: 651 aut pro ukrajinskou policii Mitsubishi Outlander PHEV: 651 aut pro ukrajinskou policii

Plug-in hybrid Mitsubishi Outlander je populární díky…

 



 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Dnes 19:17

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela pod různými jmény u obou žen

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela…

Spor dvou sousedek o kočku, která pod jiným jménem bydlela u obou žen, řeší italský soud. Jedna z žen se totiž…

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát Schillerové ho zažaluje?

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát…

Náměstkyně Andreje Babiše Alena Schillerová zvažuje žalobu na místopředsedu ČSSD a ministra zahraničí Lubomíra…

 

iSport.cz

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem, Švédskem i Slovenskem

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem,…

Čeští hokejisté se na mistrovství světa v příštím roce utkají v základní skupině A se Švédskem, Ruskem,…

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním po srážce s autem

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním…

Bývalý mistr světa v závodech silničních motocyklů královské třídy MotoGP Američan Nicky Hayden (35) po…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…