Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Nissan Leaf – Zase o krok blíž normálním lidem

Druhá generace Nissanu Leaf dobře ukazuje vývoj elektromobilů v posledních letech. Stále není pro každého, rozhodně ale zaujme více než předchůdce.
Zpět na článek
3. 12. 2018 13:06
3. 12. 2018 13:49
3. 12. 2018 14:00
3. 12. 2018 15:02
4. 12. 2018 00:24
3. 12. 2018 16:20
3. 12. 2018 16:33
3. 12. 2018 17:45
4. 12. 2018 08:22
4. 12. 2018 08:57
4. 12. 2018 09:17
4. 12. 2018 09:33
4. 12. 2018 18:39
4. 12. 2018 17:25
3. 12. 2018 19:06
3. 12. 2018 20:33
4. 12. 2018 08:22
5. 12. 2018 19:29
3. 12. 2018 17:08
3. 12. 2018 19:57
3. 12. 2018 22:17
4. 12. 2018 18:44
4. 12. 2018 21:52
5. 12. 2018 05:32
4. 12. 2018 18:33
4. 12. 2018 22:36
5. 12. 2018 20:03
Avatar - Ada je zase tady
3. 12. 2018 13:06
Už?
Tak dojede to bez nabíjení z Plzně do Ostravy a zpět? A v zimě? Moje auto jo. >:-[]
Rozbalit vlákno
6
3. 12. 2018 13:49
Re: Už?
A na čo? Chodíš z Plzne do Ostravy na otočku?
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2018 14:00
Re: Už?
Bez pauzy = s lahví nejdřív na pití a pak na.. >:-[]
Avatar - KANKUNEN
3. 12. 2018 15:02
Re: Už?
Protože tam nejede na dovču.
4. 12. 2018 00:24
Re: Už?
Jet "na dovčku do Ostravy". To je tak nádherně absurdní myšlenka! >:D >:D >:D
3. 12. 2018 14:37
Re: Pohoda, po dálnici 80 km/h, bez topení, ... .
Když pojedeš po dálnici 80km/h, bez topení a budeš mít nové baterky, tak ten dojezd má smysl.
Prostě musíš tu spotřebu 30kWh (dálnice, topení) trochu snížit, alespoň na polovinu. Věřím, že to dokážeš. takže z toho nemusíš mít strach.

Letos jsem potkal Leaf na dálnici a ten jel snad i 70 km/h. Ve tváři se tomu řidiči rýsovala spokojenost, kvůli spotřebě pod 15kWh.
3. 12. 2018 17:44
Re: Pohoda, po dálnici 80 km/h, bez topení, ... .
No vidíš, mňa dnes na úseku Trnava - Piešťany jeden predbehol. Podľa navi som išiel poctivých 130 :-! >:-[]
Avatar - KANKUNEN
3. 12. 2018 13:18
Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
bezemisní auto do města, ale je za milionek.
Rozbalit vlákno
47
Avatar - WinDiesel
3. 12. 2018 13:27
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
A jednoho dne, až už bude jen elektřtina, nějaký Český Makrón přitáhne šrouby a zdraží elektřinu o 25 a potom ještě o dalších 25% …
A stačí k tomu jen nedostatek vybíraných daní na migranty …
když to nepůjde okecat naftou, benzínem, ekologií, ale nebude už na výběr,
půjde to ajn cvaj, jen se předem připraví policejní sbory, aby měli připravené dost obušků a cisteren s vodou
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2018 13:53
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Kolik platíš daň na migranta? :-)

Že tě netrápěj spíš daně na [odkaz] + [odkaz] + [odkaz]

Elektřina zdraží [odkaz] způsobila to Slovena z ANO [odkaz] která řídí Ministerstvo průmyslu a obchodu [odkaz]

Co místo teoretickejch blbin = se zabejvat realitou? :-!
Avatar - Blue Sun
3. 12. 2018 15:13
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Jdi s tou politickou agitkou do pi*či.
Avatar - Ozzman
3. 12. 2018 15:16
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
V tomhle má docela pravdu.... migranti rozhodně nejsou příčinou zdražení.. tedy.. ve Francii, u nás ANO>:D
Avatar - Blue Sun
3. 12. 2018 15:31
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Hele, já chápu, že jsou lidi, kteří prostě Babiše opravdu nemají rádi. Ale cpát to do každé druhé diskuse už zavání úchylkou a v konečném důsledku to lidi spíš otráví a přihraje Babišovi.
Prostá příčina a důsledek, ale to ho ve škole asi taky nenaučili.
Avatar - Ozzman
3. 12. 2018 15:35
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
To je samozřejmě druhá věc...ale to tak nějak on dělá, že opakuje do úmoru pár myšlenek, i o autech ... ;)
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2018 16:10
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Od října tu opakuju o problematickym sladění převodovky a 3.0TDI a podívej = je začatek prosince = a už to většina nepopírá :-!

Jinak dik za zastání = Blue Sun zajímavě střídá docela dobrý postřehy s :-)
Avatar - _Karel_
4. 12. 2018 18:21
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
"Od října tu opakuju o problematickym sladění převodovky a 3.0TDI"

A to já věřím, že ještě do dalšího října budeš. Když je člověk šťastnej, chce se o to podělit.
:-)
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2018 21:50
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Jj popírač č. 1 se ozval = a jak řikám = je tu prosinec = a už nepopírá = to šlo vlastně docela rychle :-)
Avatar - woody-alien
3. 12. 2018 19:49
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
No,když už jsme u toho opakování do úmoru, dovolím si krátkou citaci z testu: "Navzdory nízkému těžišti není Leaf autem, s nímž byste krouhali jednu zatáčku za druhou."

Takové zklamání. Přitom já už tady nabyl dojmu, že nízké těžiště všechno vyřeší. ;-)
Avatar - wakantanka
3. 12. 2018 20:07
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
No hold nie je to Auris hybrid ... to je to pravé náčinie. :-)
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2018 22:14
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
To fakt ne = viz já 21:00 :-)

Abys nebloudil = závěrečnej odstavec ;-)
Avatar - Ozzman
3. 12. 2018 20:39
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
"Double kill":D
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2018 21:48
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
V kterym světě? V tvym? >:-[]
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2018 22:25
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Věnuj se radši svýmu světu [odkaz] ;-)
Avatar - Ozzman
4. 12. 2018 08:12
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
P508 sleduji, neboj ;) Ale nové auto mám chvíli, takže jen tak měnit nebudu >:D
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2018 21:00
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Fakt? Myslel sem = že máš na víc ;-)

Asi ten nick = nasadil sis moc vysokou laťku :-)

Když nemáš blbou trakci = jako Leaf = což je u příměstskýho auta typu Leaf trochu jedno = tak ani to těžiště nepomůže = trakce zvítězí ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2018 16:01
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Vidim žes čet jak Babišovi po skandálu vzrostly preference :-)

[odkaz]
Avatar - Blue Sun
3. 12. 2018 18:08
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Hele, najdi si babu...
Avatar - speedfred
3. 12. 2018 19:53
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
:yes: babubabišovku
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2018 15:55
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Do 3,14 rád zajedu :-)

Já sem jen reagoval = na politickou pitomost :-!

Takže ty di se svou reakci = do jiný díry než si poslal mě ;-)
3. 12. 2018 17:22
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Pardon, nemá to Ludolfovo číslo foneticky jen dvě písmena?
Avatar - Beefcake
6. 12. 2018 19:58
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
To si asi chcel napisat o prispevok vyssie, kedze tam prvy nieco podobne vygrcol Winnaftak. Este chyba nieco k EU.
3. 12. 2018 13:57
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Copak migranti..
[odkaz]
Avatar - Ozzman
3. 12. 2018 15:17
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
>:-[]
3. 12. 2018 14:05
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
zas to tvoje dementni plkani? pokud zdrazi elektrina, tak samozrejme zdrazi i fosilni paliva ;-) mimochodem, ted zdrazila elektrina o v prumeru 4-5%, u CEZu treba o 8%

a tohle to je perla nejvetsi "A jednoho dne, až už bude jen elektřtina" , na rok 2050, tedy za 31 let se ocekava ze v CR bude podil ciste elektrickych aut na urovni cca 40% (udaje zverejnene prave CEZem a MD) , tak kdy teda jako podle tebe nastane to "A jednoho dne, až už bude jen elektřtina"? >:D toho jednoho dne az to nastane, tak neco jako elektrina z verejne rozvodne site bude pro vetsinu lidi sproste slovo, a tim jsem si na 100% jistej :-!

Český Makrón ses tu leda ty s tema svejma blbostma ;-)
3. 12. 2018 13:57
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Mám pocit, že jsem někde slyšel, že Leaf je uměle skokově zdražený, protože země kde jsou na EV dotace pokřivují trh=poptávku a malé země s malým odbytem, jako je ČR, pak mají smůlu a cena je udělaná tak akorát pro nadšence co ho fakt chtějí. Myslím, že mi to tak říkal přímo prodejce, když jsem se o nový Leaf zajímal. Ale teď nechci šířit fámy, už si to nepamatuju přesně. Každopádně ještě v září byla čekačka cca rok za ceníkové ceny, slevy právě kvůli nízkým kvótám ani nedávají. Ale jestli to tak opravdu je a Leaf by jinak mohl stát o 200k méně, je to velká škoda (nehledě na diskusi ohledně dotačních programů).
3. 12. 2018 16:25
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
cena je takto ovlivnena 100%, tak jako je ovlivnena cena kazdeho zbozi po kterem je poptavka nekde a a jinde se ho tedy nedostava, zaklad kapitalizmu

a myslim ze nam to muze bejt celkem fuk, kdo chce zaplati, kod nechce koupi neco jineho, automobilky si ted potrebujou vydelat nez se jim vyvoj nejak zaplati, pak cena postupne zacne klesat s tim, jak zacne ochabovat dotacni politika a jak zacne bejt jasne ze bez EV jim to proste nepujde

zakladem je zbavit se nesmyslnych dotaci an vsechno mozne a snahy nejak neco prosadit silou prave tech dotaci
Avatar - twistedTSD
6. 12. 2018 15:53
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Takže ve zkratce, z průkopnického Leafu je jen kasička na dotace. To je teda opravdu smutný výsledek.
Avatar - Emel
3. 12. 2018 14:27
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Dřív byl Leaf někde kolem 700, ne? Ale asi v základu a s menší baterkou.

Tahle generace myslím začínala asi 850 v základu, teď je to nějakých 920 nebo kolik. Pokud budeš počítat celkové náklady třeba na pět let a máš možnost levně nabíjet, tak to pořád může být zajímavé.
Avatar - Ozzman
3. 12. 2018 15:18
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Jeden kolega si tohle auto koupil, na delší trasy si auta půjčuje >:-[]
Avatar - Emel
3. 12. 2018 16:18
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Jo, a proč ne? Pokud mu to pokreje 90% jeho ježdění, třeba každodenní dojíždění do práce... možná i najde pár lidí, co si to s ním na den rádi vymění a vyzkouší si EV. Jasně, za milion... pořád musíš bejt trošku fanoušek.
Avatar - Ozzman
3. 12. 2018 19:33
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Vlastně sis odpověděl sám :-) Jo, když na to má, proč ne, jen ty náklady na jízdu pak nejsou tak růžové, když si párkrát do měsíce musíš v půjčovně vzít auto.
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2018 19:36
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Párkrát do měsíce?
Avatar - Ozzman
3. 12. 2018 19:46
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Ano, mluvím o tom kolegovi. A na chatu musí jezdit jen přes noc, jinak se nevrátí >:-[]

Není to špatné, to vůbec ne, jen já osobně bych to mohl mít až jako druhé auto.
3. 12. 2018 22:23
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Zase bych nepřeháněl. Ne že bych nevěřil, ale ten příběh je trochu absurdní. Buď tam jezdí jednou za čtvrtletí a půjčit si auto se mu vyplatí nebo je to blbost. Pokud tam jezdí několikrát do měsíce a je to stovky km tam a zpět a musel mít EV, tak se mu vyplatí si koupit druhé (třeba ojeté) auto jen na chatu. Jestli to nedělá a má na to, tak je to jeho věc.

Pokud má chatu dál než 100km, tak na to aktuálně EV fakt nejsou, to snad nikdo netvrdí. Jinak dlouhá doba dobíjení je do plného dojezdu. Na chatě určitě bude mít třífáz, tak pokud nemá dojezd na těsno, nemusí dobíjet jak píšeš přes noc.

Zrovna na ty "chaty" už ty poslední modely EV stačí. Právě tím, že na chatě si člověk auto dobije. Problém je když se jezdí křížem krážem po republice, protože dobíjecí stanice jsou prakticky jen v krajských městech.
Avatar - Ozzman
4. 12. 2018 08:21
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Po Praze je parkování zvýhodněno, proto se to jeví jako zajímavá alternativa a pokud i 2x do měsíce někam jedeš dál, půjčovné na den není nejlevnější. Dvě auta parkovat v centru není lehké, takže se dá pochopit, proč nemá ještě spalovák.

A ten dojezd - ja se s ním zas tak moc nekamarádím, takže vím jen málo, ale né vždy to ujede opravdu to, co ukazuje (vnější vlivy počasí, teploty, provozu) a radši s rezervou, než skončit u krajnice.

Pro mne by EV jako jediné auto nebyl a myslím, že pokud s autem chci dál, než 50 - 100 km od domova ( nabíječky) , už to může být risk, zvláště, když nevyrazíš na cestu zcela nabitý. Já už i do spalovacího auta tankuji radši na hranici dojezdu 150-200km...Nikdy nevíš....
Avatar - Emel
4. 12. 2018 09:46
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Jo... ale moje náklady na palivo taky nejsou růžové. Pokud to bereš jako fanda, tak pro to mám pochopení.
Avatar - Ozzman
4. 12. 2018 09:49
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Mne by nejvíce štvalo to omezení pohybu. Auto je pro mne ta svoboda, mohu jet kam chci a kdy chci :-)
Avatar - woody-alien
4. 12. 2018 11:12
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
No....svoboda, kam chci a kdy chci. Ono je to relativní, nějak zapomínáš, že máš Forda. >:-[] ;-)
Avatar - Ozzman
4. 12. 2018 11:19
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Na rozdíl od TSI (EA111, aby sis to nevzal osobně :D) mne TDCi nikdy nikde nenechalo >:-[] >:D
Avatar - _Karel_
4. 12. 2018 18:27
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
>:D třeba zrovna včera jsem chtěl jet vlakem.
Avatar - Ozzman
4. 12. 2018 20:58
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Abych toto tvrzení uvedl na pravou míru, jednou se mi stalo pověstné Fordem tam.... ale né vlakem, ale Fabiíí HTP zpátky... >:D Na obranu mé garáže to nebyl naftový Ford >:D
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2018 21:56
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Věř nevěř i v Tesle můžeš jet kam chceš kdy chceš = limit je víc místní zázemí = než auto samo
Avatar - Ozzman
5. 12. 2018 07:38
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Je jedno, co je limit, jestli auto, nebo žalostná síť nabíječek, limit tam je ;) Už jsme si to dole vysvětlili, pro mne je zatím nafta nejlepší volba
Avatar - Hammunasakra
6. 12. 2018 20:46
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Teď se třeba v Německu mohutně staví infrastrukura 400 čerpacích stanic na vodík. To samý v Japonsku = během 3-4 let si budeš moct koupit něco jako [odkaz]

Že u nás zatim řešíme elektřinu = je jen náš problém. Limit v zázemí se dá vyřešit celkem snadno a rychle. Nafta je pro tebe nejlepší = jen proto že má úmyslně pokřivený podmínky s benzínem
Avatar - Emel
5. 12. 2018 08:25
Re: Jedno z mála EV, které slouží svému prvotnímu účelu,
Někdo tu popisoval cestu na lyže někam do Francie myslím... no, pěšky taky můžeš jít kdy chceš kam chceš...
3. 12. 2018 14:32
Souhlasím s elektromobilitou
Když se provedou testy u auta s novými baterkami, tak se dá s elektromobilitou souhlasit.
Ale udělat test s baterkami po 7 letech ... .

Redaktoři uvádějí na dálnici dojezd 160 km, ale pokud zapneme v zimě topení, nemáme znova nové baterky, dojezd se sníží na 100 km.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Blue Sun
3. 12. 2018 15:14
Re: Souhlasím s elektromobilitou
Tak udělej test, vzorků je dost.
No jo, výsledek by se ti nehodil...
Avatar - Ozzman
3. 12. 2018 15:36
Re: Souhlasím s elektromobilitou
Náhodou je to dost dobrý námět pro ACZ redakci, vyzkoušet pár starších EV, jak moc se kapacita baterky zhoršila :-) Určitě při jejich spolupráci s velkými autobazary by nebyl problém zapůjčit do tradičních čtvrtečních testů ojetin nějaký elektromobil.
Avatar - Ada je zase tady
3. 12. 2018 16:05
Re: Souhlasím s elektromobilitou
Je to v podstatě stejné, jako u notebooku, nebo u mobilu, protože uvedené akumulátory mají stejný chemismus. Navíc jsou týrány dobíjením velkým proudem při každém brždění. Takže po 36 měsících provozu bude kapacita reálně okolo 40%. [odkaz]
3. 12. 2018 16:17
Re: Souhlasím s elektromobilitou
Pokud budeš jezdit notebookem, tak nepochybně.
U aut bych se řídil spíše touhle tabulkou
[odkaz]
3. 12. 2018 16:46
Re: Souhlasím s elektromobilitou
no tak stejnou chemii urcite nemaj, maj extremne rozdilnou chemii baterii, proto taky tesla u modelu Roadster hodne rychle presla z baterii prave ze spotrebni elektroniky na drazsi clanky s garantovanou chemii :-! ve spotrebni elektronice se pouziva nejlevnejsi odpad, proto se take baterie daji v seriich nad 1000 kusu poridit doslova za pakatel
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2018 16:21
Re: Souhlasím s elektromobilitou
Není třeba to je dávno známý = viz Mig 16:17

Že by k tomu moh vyjít text = to jo. Ale od Dusila? ;-)
3. 12. 2018 16:27
Re: Souhlasím s elektromobilitou
treba tu Teslu S co jim v AAA stala asi 3 roky, aneb jak z noveho auta udelat "vrak" >:D
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2018 16:12
Re: Souhlasím s elektromobilitou
:yes: :-)
Avatar - Zetti
3. 12. 2018 15:24
Redakce, ty vypocty mate overeny?
Pokud vim, zustava v lion baterii bezneho elektromobilu kolem 20%. To by nam ty dojezdy krapet posunulo. I mne je baterie 12 kWh a vycerpatelnych max 10 kWh. Tak jak to je?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - donPedro
3. 12. 2018 15:46
Copak koupit nový,
ale jak to bude se servisem? Že by až tak? [odkaz] :-(
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2018 16:18
Re: Copak koupit nový,
Přesně opačně = 4V nepotřebuje takovej servis jako

1) konvenční auto se spalovacím motorem
2) jako noncernoVWý auto ;-)

VW měl problém vždycky se všim = jedno jestli s DPF filtr má nebo.. třeba emisema a dneska s WLTP

Takže jo = věřim že budou mít problém i se servisem EV
3. 12. 2018 16:38
Re: Copak koupit nový,
nejak nechapu to s tou karantenou? proc jako, to je nejaka specialita VW group? u Hyundai nic takoveho nemaji, u Jaguaru taky ne

jinak servisovani elektrickeho auta je vesmes stejne jako u kazdeho jineho fosilniho auta, rozdil je jen na pohonne jednotce, a na servis staci doslova skolena opise s razitkem ze prosla skolenim, servis je coste jen o disgnostice a vymene toho co ta diagnostika vyplivne za kody, nznam zadny autorizovany servis kde by postupovali jinak nez podle prirucky/manualu a stanovenych pokynu

takze jen PR nejakyho chytrolina co by rad aby se elektromobilita co nejdele zdrzovala, bohuzel pro nej tohle nefunguje a spise to jeste urychluje uredniky >:D
3. 12. 2018 16:20
Cilovka?
Je to vlastne vsechno pekny, ale at premyslim jak premyslim... kdyz mam milion na auto do mesta, asi uplne neresim spotrebu. Za ty prachy to bude i sviznejsi a zabavnejsi, krome toho hezci a pohodlnejsi. O ekologii elektromobilu jako celku vcetne vyroby taky nejsem uplne presvedcenej.
Tak kdo nam zbyl? Zachranci planety na oko? Salatozravi pozeri?
Bez danovyho zvyhodneni mi to jaksi nedava smysl
Rozbalit vlákno
34
3. 12. 2018 16:33
Re: Cilovka?
kdyby bohati neresili spotrebu, tak se neprodavaj auta nad milion s dieselem, a vidis, treba vyzsi stredni a luxusni trida aut s nenovkama i hodne daleko za 2 miliony je plna dieselu :-! naopak, ti bohati spotrebu casto resi extremne, a casto i dementne extremne, aby pak nebyl problem najit v bazarech treba 5 let starou dieselovou A8 s 30-40kkm na hrbu, aneb nesmyslnej motor pro takovej najezd >:D

zadne danove nebo jine zvyhodneni zadna auta mit nemaji, jakekoliv danove zvyhodnovani nebo dotace jen krivej trh, Ev si cestu najdou mezi lidi i bez techhle ekonomickych bolistek, jen by to proste trvalo dele a o to to pak bude vetsi nastup ve finale
3. 12. 2018 16:46
Re: Cilovka?
Ja s tema dotacema nesouhlasim, ale diky nim se to na zapade prodava xkrat vic jak u nas.
K te spotrebe - chapu to jenom jako nejakou zvlastni formu sadomasochismu. Kdyz uz, tak hybrid. Nicmene, nedavno me znamej vezl novym priusem hybrid, byl neskutecne pysnej na to, ze mu to zere po meste 5. Ja aktualne do mesta pouzivam megane dci, kerej zere mozna 6, ale v kazde situaci je 2x rychlejsi a novej stal 2x min. Jasny, diesel do mesta je blbost, to vyplynulo z koupe druhyho auta, ale porad nejak postradam smysl techto ekonovinek. Spis to bude o potrebe se odlisit, nez nejake racionalni pricine.
3. 12. 2018 17:45
Re: Cilovka?
Není to tak úplně jednoznačné. I běžné městské přibližovadlo typu Fiesta/UP/Citigo dokáže po městě jezdit za 8 litrů, a víc. A to je při současných cenách benzínu ke třem korunám za kilometr. Pokud elektromobil dokáže za korunu, je to docela silný argument a pro někoho, kdo kupuje auto na víc let je možné, že se mu investice časem vrátí. Ale servis je úplně někde jinde a jsou i další výhody.
3. 12. 2018 18:22
Re: Cilovka?
kolik najezdis po meste za rok v beznym zivote pokud nejsi taxikar? 10 tis? 15? to, jak spolehlivy to bude v dobe, kdy se ti to realne zacne vracet nemuzes tusit, pokud nejsi Nostradamus. A porad je tam situace, kdy sedis v praci v Ostrave, zavolaji ti, že si tvoje dcera v Praze zlomila nohu a co. utikas hledat prodlužku. V beznym dieselu nizsi stredni mas dojezd cca 8OO km pokud jedes 160 po dalnici. toto jede 140, což ani neni rychlost sviznyho presunu. CHapu, neni to na dalnici, ale kupovat si auto za milion na cestu do prace a zpet... proti gustu, zadnej disputat. za me blbost
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2018 18:59
Re: Cilovka?
Kdy si naposled jel 800 km rychlostí 160 km/h? ;-)

A kdy předtím = jestli to tedy bylo aspoň 2x za život :-)

[odkaz]
3. 12. 2018 19:11
Re: Cilovka?
Nechytej me za slovicko, jde o akcni radius auta. Ja ujedu v jednom aute na nadrz 1100 az 1200 km, v druhym cca 850. A uz to me obtezuje, mam pocit, ze furt tankuju.
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2018 19:14
Re: Cilovka?
Pocit že furt tankuješ? Za jak dlouho těch 1100-1200 km najezdíš? Za měsíc?
Avatar - Ozzman
4. 12. 2018 08:22
Re: Cilovka?
Někdy i za den. Ale tankovat až při prázdné nádrži, to chce docela nervy, zvláště v zahraničí, kde není tak hustá síť čerpaček.
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2018 08:28
Re: Cilovka?
I za den? Ne že bych takový dny taky neměl za sebou = ale kolikrát takovej den máš = jednou za...? :-)

U nás je zcela absurdní síť čerpaček = možná nejvyšší na světě. Tak polovina potřebuje zrušit = zoufale neefektivní. Dík nesmyslnýmu množství maj nízkou výtěžnost = takže to tu všichni zabalili = BP, Total, Aral, OMV jen dojíždí atd.

Ty s naftou = docela o nervy? Tak to musíš bejt pěknej nervák ;-)
Avatar - Ozzman
4. 12. 2018 08:57
Re: Cilovka?
Za den většinou služebně, už jsem to tu psal víckrát, nerad létám, takže do 1000-1200km jezdim autem >:D

Jednou za měsíc, cca.

Hele, nebudeš tomu věřit, ale párkrát v zahraničí jsem problém měl i s naftou, zvláště dříve, jako student, který tankoval za 200 a když jsem se rozšoupl, tak i za pětibábu >:D Takže jsme jednou dojížděli na Železnou rudu v neděli k večeru ( to víš, Německo, v neděli tam toho moc neseženeš) s 0 km dojezdem.

Pak třeba v létě v Makedonii, protože jsem neměl místní měnu a minul jsem 4 pumpy, kde jim záhadně nefungoval terminál s vidinou ,že ze mne vytáhnout Eurocash ve velmi výhodném kurzu :D, ale nikdy jsem nejel vysloveně "na krev" a vždy bych to doklepal i s rezervou na hranici...

Taky s tím mívám občas problém při služebkách, protože nemáme devizovou pokladnu na Forinty, Lei, Levy, Zloté a jiné podobné lokální měny, máme jen ČR CCSku a jinou kartu nedostáváme, tak si plánuju tankování tak, abych mohl brát ideálně za Eura, protože kolikrát směnárnu v nějaké zemi neseženeš, pokud nejsi ve velkém městě a často vyjíždím už v neděli, což je taky někdy "zabité" >:D

Takže díky bohu za naftové auta >:D
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2018 09:10
Re: Cilovka?
No tak neni o čem = pro tebe EV zatim neni a eště chvíli nebude ;-)

Jednou za měsíc = to je často. Já tak 2x maximálně 3x do roka = a i tomu řikám hodně

RAVka si tuhle udělala druhej delší výlet = doprostřed Itálie a ani to neni 1000 km

Nic proti naftovejm autu s kvalitnim motorem = jen už aby vám zrušili ten sponzoring = podle hmotnosti i daně = brutal nefér >:-[]
Avatar - Ozzman
4. 12. 2018 09:17
Re: Cilovka?
Já vím že ne, ale po Praze jako druhé auto? Sem s ním... aha, ono stojí stejně, jako ten naftový kombík/sedan-liftback (co že to je Superb?:D) střední třídy ? No a to je ten problém

Já to mám proto, protože nerad letadla, to je celé :-) A i se občas cestou někde zastavím, podívám... Soukromě je to taky tak 3x-4x do roka. Pak třeba 10-20x cesty kolem 500km.

No Itálie >:D To byla země, kde jsem byl naposledy soukromě a o to víc jsem se snažil vyjet do země s plnou z Rakouska, v IT tankovat jen tak ,abych vždy dojel a se "šilhavým" okem se zase vrátit na Rakouské hranice >:D Nejen ceny PHM, ale i mýto stojí za to a dovča se ti pak docela prodraží, ale jinak je to krásná země, akorát některá města nejsou úplně ideální na manévrování s pětimetrovým autem, třeba Řím >:D
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2018 09:22
Re: Cilovka?
I kvůli velikost i protože to aktuálně považuju za nej = sme na Prahu a okolí vzali ten Auris hybrid. I po 2 letech to mám za nejlepší možnost = no možná sme mohli přitlačit na Prius = ale sme chudý kluci vydělávající si prací :-)
Avatar - Ozzman
4. 12. 2018 09:33
Re: Cilovka?
V čem je Prius lepší? Pro mne je ve všem horší. Auris je hezčí a může být kombi, pohon je stejný a je levnější... není o čem.
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2018 22:21
Re: Cilovka?
Hezčí kombi a levnější má něco do sebe = anebo tě zajímá technika. Končící Auris hybrid používá techniku Priusu minulý generace. Prius vs Auris je prostě o generaci novější a lepší. Konkrétně nová platforma [odkaz] na který je třeba i Camry a nová generace motorů [odkaz] ta účinnost přináší eště menší spotřebu

Konkrétně tenhle 1.8 má delší zdvih vyšší kompresní poměr a nově kombinaci přímýho a nepřímýho vstřikování. Furt je základ poctivej atmo benzín = takže statisícový až milionový nájezdy snad dál nebudou vzácností. Reálně se zase snížila spotřeba. Prostě novější lepší technika = bohužel cenovej rozdíl sice asi odpovídá = ale byl celkem citelnej

O deset čísel delší rozvor posouvá Prius do střední třídy = bohužel tomu odpovídá cena. Pro Prahu a okolí by asi vůbec nejlepší byl plug-in [odkaz] ale to už sme cenově fakt vysoko = a tak jako u všech plug-inů obecně = tam už je cenová návratnost problematická
Avatar - _Karel_
4. 12. 2018 18:39
Re: Cilovka?
Tos musel trpět, ne? Není to příšerný plýtvání, jet takovou štreku s nejnevhodnější karosérií? Vysoká spotřeba, navíc ty zatáčky s vysokým těžištěm... Zlatej Auris.
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2018 21:48
Re: Cilovka?
Nemusíš furt a furt opakovat = že o autech víš kulový ;-)

Hele už se chvíli známe = to chceš bejt vtipnej nebo tak něco = nebo to doteď fakt = nechápeš? :-)
4. 12. 2018 17:25
Re: Cilovka?
Je to spíše o komfortu. Můžeš používat to auto na krátké trasy, excelentní akustická pohoda, žádné vibrace, jen klid a ticho. Spotřeba je proste už jen bonus. Ja mám za listopad spotřebu PHEV 0,7l /100km. A ekologie se taky počítá, protože prostě v prostředí ve kterém se pohybují lidi jezdíš tak, ze nevypouštíš jedy jim přímo do obličeje.
3. 12. 2018 19:06
Re: Cilovka?
tak treba v Praze a verim ze casem i v dalsich CR mestech jiz to neni s hybridem a elektrikou jen o tom kolik nejedes, ale i o tom kolik zaplatis za parkovne, a je docela rozdil za to parkovne zaplatit 100 korun za rok nebo 36 tisic

jinak s Priusem se po meste da vpohode jezdit za 3-4 litry na 100km, za 5 s tim ten clovek jezdi tak nejak "nenormalne"

a 800km 160kou je totalni blud, tak se neda jet ani v Nemecku, natoz v CR kde dohromady snad tech 800km dalnic ani nemame v pouzitelnem stavu >:D ja po Nemecku i presto ze si obcas dopravam rychlost nad 200 tak mam cestovni prumer okolo 100km/h (na tech dalnicich v Nemecku), a co muzu rict tak vetsinou kdys tam potkam nekoho kdo jede nad 120, tak to vetsinou neni Nemec ale cizinec (i nemecka SPZ nemusi bejt Nemec, kdys je na strese CB antena je to na 100% Polak >:D )
3. 12. 2018 19:43
Re: Cilovka?
Ano, jet 160 800km je blud. Ale teoreticky by to v beznym aute slo, zatimco ten leaf tolik ani nejede. A jet po dalnici 80 300km je nejen ze vetsi blud, je to zivotu nebezpecny. Chapu, je to do mesta, ale zivot prinasi ruzne situace
3. 12. 2018 20:33
Re: Cilovka?
Aktuální auto má dojezd cca 500-600 km. Měl jsem i auta, co chtěly na pumpu jednou za 450 km. A kdybych si pořídil auto na CNG, musel bych tam každých cca 300 km. A vždycky bych to nějak přežil. Ve srovnání s mobilem, co se dobíjí dvakrát denně je to v pohodě:)
Avatar - Ozzman
4. 12. 2018 08:22
Re: Cilovka?
Asi je na čase vyměnit taky ten mobil >:-[]
5. 12. 2018 19:29
Re: Cilovka?
Pokud nebude zvýhodnění, tak elektroauta nebudou. Dnes tady máme dotace na pořízení auta, neplacení daní z paliv (to je u paliv v ČR cca 100 miliard ročně), emise CO2 nutící automobilky prodávat skoro jen elektroauta,....... Opravdu jsi pro zrušení všech výše zmiňovaných výhod?
3. 12. 2018 17:08
Re: Cilovka?
I když mám prachy na to, abych si při každém nákupu uložil koupil jednorázové plastové igelitky a ty pak po nákupu vyhodil do popelnice, tak přesto si vozím na nákupy svoji přepravku a plastovou igelitku si koupím tak 2x roka, když přepravku zapomenu doma.
Ono ne všechno se přepočítává na peníze, někdy vaše potřeby a přání nelze na peníze přepočítat.
Takže sice mohu prohlašovat, že jsem si EV pořídil kvůli záchraně ledního medvěda, abych si z vás vystřelil, ale ve skutečnosti jsem si EV pořídil kvůli jízdním vlastnostem, bez nutnosti se o cokoliv starat a klidu při jízdě. EV jsem si nekupoval proto, abych šetřil (byť je to dobrý bonus, který vítám).
3. 12. 2018 18:03
Re: Cilovka?
igelitky beru, ale elektromobil zanecha behem celyho cyklu spis vetsi stopu, nez bezny auto. tim odpada ekoargument. klidna jizda po meste je super, ale mimo mesta ses chte nechte brzda provozu, pokud chces nekam dojet.
A argument penez - zrovna u aut je to blbost. vzdycky pocitas hodnotu za penize. proto je pro nekoho dobry auto Dacia Logan mcv a nekdo ohrne nos nad Audi SQ7. A tady mi to prijde za ty peníze nesmysl. tot vše. kdyby to stalo 300, super. A ne, není to tím, že bych na to nemel ;-)
3. 12. 2018 19:57
Re: Cilovka?
O ekologickym prinosu v teto tride nepochybuje ani nejdieselovejsi vyzkum ever :-)

Tak proc ty?

[odkaz]

"In der Kompaktklasse hat das Elektroauto auch bei Nutzung des deutschen Strommix mit 150 g CO2/km bei 150.000 km Laufleistung die beste CO2-Bilanz, knapp vor dem Plug-in-Hybrid und Hybrid. Erdgas (174 g/km), Diesel (186 g/km) und Autogas (188 g/km) folgen. Der inzwischen meistverkaufte Benzinmotor hat mit 201 g CO2/km die schlechteste Ökobilanz der gängigen Antriebsarten, die in dieser Fahrzeugklasse alle zu kaufen sind."

Google preklad:
V kompaktní třídě má elektrické auto nejlepší bilanci CO2, a to i při použití německého mixu s výkonem 150 g CO2 / km při 150 000 kilometrech kilometru, těsně před zásuvným hybridním a hybridním motorem. Přibližují se zemní plyn (174 g / km), nafta (186 g / km) a LPG (188 g / km). Nejprodávanější benzínový motor s 201 g CO2 / km má nejhorší eko-rovnováhu společných typů pohonů, z nichž všechny lze zakoupit v této třídě vozidel.

Takze by bylo dobre nesirit dezinformace.
3. 12. 2018 21:01
Re: Cilovka?
Tak za toto se omlouvam. Mel jsem fixnuty nejaky clanek, co tvrdil opak. Diky :yes:
3. 12. 2018 22:17
Re: Cilovka?
:yes:

No prave. Podle me to bylo na zaklade informaci z ADAC studie, ktere byly takto podavany.
To, jak se k vysledku doslo a v jakych tridach uz vetsina lidi neresi..
Titulek znel jasne: diesel je ekologictejsi nez EV..

Jako treba tady:
[odkaz]

EV ma pozitivni bilanci ve srovnani s ICE az po urcite dobe. :-) To, ze kdyz je ta doba mensi nez zivotnost EV, tak titulek neplati.. to uz nikdo neresi. O predpokladu, ze EV je produkovan JEN z energie z fosilnich zdroju (coz rozhodne neni treba pripad Tesly..) by bylo asi malo napsat, ze je zavadejici. O tom kdo vubec obdobne (interpretovatelne v neprospech EV) studie vytvari je snad skoda psat.
Avatar - _Karel_
4. 12. 2018 18:44
Re: Cilovka?
" i podle německého mixu" - možná se pletu, ale mám za to, že Němci mají nadstandardně el. z obnovitelných zdrojů, tedy naopak velmi výhodné pro EV než v jiných zemích?
Avatar - Emel
4. 12. 2018 21:52
Re: Cilovka?
To mají... ale největší podíl má pořád uhlí.
5. 12. 2018 05:32
Re: Cilovka?
Myslim, ze zapocitavali nemecky mix z roku 2013.

Ten co se tyce co2 je blizky ceskemu.
Avatar - _Karel_
4. 12. 2018 18:33
Re: Cilovka?
Kdyby ti bohatší neřešili spotřebu, neexistovaly by naftové šesti a více válce.
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2018 21:49
Re: Cilovka?
Kdyby jednoho malýho kontinentu nebylo [odkaz] a tohle víš i ty ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
3. 12. 2018 18:00
Cílová skupina Nissanu Leaf
Maně tak přemýšlím, kdo může být cílovým zákazníkem...

Nissan Leaf
- elektromobil velikostně nižší střední třídy, avšak cenou odpovídající třídě střední
- vozidlo vzhledu celkem specifického, Zvenku sice už ne vysloveně ošklivé, ale stále nijak zvlášť krásné
- s poněkud podivnou ergonomií interiéru
- s "dálničním" dojezdem okolo 160 km a deklarovaným mestským dojezdem prý i přes 300 km
- kvůli minimální infrastruktuře a nutné VELMI DLOUHÉ době na nabíjení (v porovnání s klasickým autem se spalovaním motorem) je vlastní garáž (ideálně i s FVE panely pro nabíjení "v noci" ) téměř nezbytností

Přiznám se, že mnoho výhod pro "běžného uživatele" v porovnání s naftovým či benzinovým dejme tomu Fordem Focusem tam nevidím...
Upřímně, já tam nevidím výhodu ŽÁDNOU - ale přesto jsem ochoten v rámci objektivity připustit, že by tam (snad) nějaká být mohla a nejspíš i měla :-)
Rozbalit vlákno
49
3. 12. 2018 18:05
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
kulante si napsal uplne totez, co ja pred hodinou na plnou hubu ;-)
Avatar - Blue Sun
3. 12. 2018 18:12
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Vidíš, a cíloví zákazníci nepřemýšlí a kupují. A ty jen blbě plkáš.
Avatar - Jerry.Gunman
3. 12. 2018 20:08
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Blue Sune,
Nikdo Ti nebrání, abys nás (nevědomé) osvítil letitými zkušenostmi z provozování flotily elektromobilů, která jest Tvým vlastnictvím. Prosím, utluč nás fakty a argumenty.

Nebo také jenom (abych doslovně citoval Tvůj mimořádně vytříbený sloh) blbě plkáš?
Avatar - Blue Sun
4. 12. 2018 07:17
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Co má tvůj vstupní plácanec společného se mnou a mou flotilou aut? Chybí skutečné argumenty?
Avatar - Jerry.Gunman
4. 12. 2018 07:42
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
OK, takže opět jen tak volně plácáš játrama - jak je u Tebe dobrým a zde na ACZ již zaužívaným zvykem a nemá tedy smyslu, abych na Tebe do budoucna reagoval. Buď zdráv!
Avatar - twistedTSD
3. 12. 2018 20:41
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Cíloví zákazníci jej obvykle nekupují za plnou cenu a ve svobodném tržním prostředí.
3. 12. 2018 18:13
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
- minimální servisní nároky
- třetinové náklady na palivo
- nadprůměrná dynamika
- jisté výhody/úlevy
Avatar - Jerry.Gunman
3. 12. 2018 19:49
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Migu (mimochodem, hezká přezdívka :yes: )
jsi si jist, že tyto výhody jsou pro (záměrně vypíchnutého) "běžného uživatele" auta relevantní?

Vezmu-li si, že průměrná hrubá měsíční mzda je v ČR nyní někde okolo 32.000 CZK (tj. čistá mzda +- 26- 27.000??) - a na druhou misku vah si dám kupní cenu elektromobilu + nezbytných věcí okolo (garáž, nabíječka, velmi pravděpodobná nutnost druhého auta pro cesty na delší trasy aj) pak mám dojem, že elektromobil zůstane ještě VELMI DLOUHO "hračičkou", určenou primárně pro velmi úzkou skupinku lidí - dejme tomu 3-4% reálné koupěschopné poptávky po nových vozech?

Minimální servisní nároky - elektromobil má bezpochyby výrazně nižší servisní náklady na pohonný řetězec (stator + rotor - a nazdar, spalovací motor má proti tomu součástí bambillion) - otázkou je, jaké budou celkové náklady vlastnictví po 5 nebo 10 letech?

Třetinové náklady na palivo - to platí možná dnes, v době, kdy +- 50% ceny PHM činí daně. Jak je zdaněna elektřina? Kdyby na věc přišlo, jak dluho bude trvat vládě, než protlačí razantní navýšení daní na "motorovou" elektřinu?

Nadprůměrná dynamika- budu-li ji srovnávat s automobily se spalovacím motorem o stené či podobné ceně, ten rozdíl asi nebude AŽ TAK markantní

Jisté výhody / úlevy - jsou dány rozhodnutím "strany a vlády", proto je nemohu považovat za objektivní argument

Když si oproti tomu dám dojezd za vcelku jakýchkoli (nikoli extrémních) povětrnostních podmínek a úsporu času (tankování vs. nabíjení) - pořád ty "spalovací popelnice" nad "baterkovými robertky" výrazně vyhrávají
3. 12. 2018 20:04
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Ne, je to pořád hudba budoucnosti. Ale sám bych si Leafa uměl představit, jen ta cenovka by mohla být někde kolem půl miliónu a pak už by nebylo co řešit. Ptali jste se po nějakých výhodách. Inu, nějaké přece jen jsou. Jako auto do města to nemusí být špatné.

Cílovým zákazníkem může být prachatý advokát, který se nechce prezentovat nějakým BMW nebo Mercedesem, třeba. Taxikář. Doktor. Eko-magor.
Může to být druhé auto pro někoho, koho finance až tak netrápí. Nákupní taška pro manželku.
Avatar - Jerry.Gunman
3. 12. 2018 21:06
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
2 Mig_35 - souhlas.
Zatím (a troufnu si odhadnout, že ještě tak minimálně 20-30 let) pro "statisticky průměrného" Josefa Nováka a jeho rodinu nepoužitelné

A co bude pak, to ví Bůh :-)
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2018 22:05
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
30 let? To je sakra dlouhá doba. Už teď [odkaz] sme na hustotě článků ca 200 Wh/kg

A zřejmě se blíží finální verze pevnejch trakčních baterií = bez elektrolytu = takže nehořlavejch, výrazně lehčích a hlavně = schopnejch zase pojmout podstatně víc energie.

Hodně zajímavá cesta je i [odkaz] ale drahá = takže spíš ten předchozí odstavec :-)

Takže já bych to neviděl na30 ale tak do 10ti let = problém že průměrnej Josef Novák z postsovětský zóny = ani za 10 let nebude mít na nový auto a furt bude daleko chudší než obyvatel zemí nad kterejma komunista dodnes ohrnuje nos = ale to je jinej příběh
Avatar - Jerry.Gunman
3. 12. 2018 22:55
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
HammunoSakro,
V článku, na který se odkazuješ, se píše, že vědci z TRINA vytvořili (rozumím-li správně, tedy syntetizovali) principiálně nové elektrolyty. Obávám se, že cesta od "nově vytvořeného elektrolytu" k masově používaným novým bateriím bude DOSTI dlouhá - ale není nutno se hádat jen proto, abychom se hádali.

Domluvme se takto: Za 10 let (tj. 3.DEC.2028) Tě v šest večer budu čekat v hospodě U Kalicha. Ty tam přijedeš se svým elektromobilem, který bude (statisticky průměrnému občanovi naší země) poskytovat stejný uživatelský komfort a spolehlivost, jako dnešní auta se spalovacím motorem - a já se Ti až po pás pokloním, na pivo Tě pozvu a slavnostně prohlásím, že Tvůj odhad byl přesnější mého. Bereš?
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2018 01:28
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Beru :-)

Jen viz já poslední odstavec = ani za 10 let průměrnej Pepík Novák na nový auto mít nebude = jedno jestli EV hybrid nebo spalovák.

Čim přijedu nevim = teď mám 2 relativně nový hybridy = co to bude příště záleží na okolnostech.

Začni trénovat ten předklon ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
4. 12. 2018 07:48
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Hammuno, koukám že jsi také příbuzný Járy (da) Cimrmana, protože ve 4. odstavci svého posledního příspěvku zastáváš názor, který ve 2. odstavci zároveň vyvracíš.

Trošku mi to připomíná filosofickou teorii externalismu

Á propos - máš-li (jak sám píšeš) dva relativně nové hybridy, tak sem (resp. na moje.auto) hoď nějakou tu recenzi. Co se koukám na Tvoji "kartu uživatele", žádné vozítko tam nemáš
Říci "mám dva relativně nové hybridy" je snadné - tož zkus zbastlit nejakou tu recenzi, ať poznáme zkušenosti jiných
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2018 08:52
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Pěkně napsaný = s těma odstavcema. Sice se to nijak nevyvrací = ale pěkně napsaný to je :-)

Průměrnej českej Pepík nemá na novou Oktu dneska a nebude mít ani za 10 let = čim bude poháněná = je fuk ;-)

Externalismus? = viz úvodní odstavec :-)

Filozofie = koukám používaný slovo = viz tvoje recenze ;-)

Nic proti = ale nejsem žádnej fanda Járy (da) = ani příbuzenej :-)

Na recenzi sem myslel = už dřív, pak nedávno a asi u toho zůstanu = zkušenosti jinak docela dobrý. Ale tak pěkně jako ty bych to nenapsal = a to zrovna s 3ma C5kama maličkou zkušenost mám

Hezký motto = takový praktický až pragmatický = když seš na tu filozofii :-)

Viz ty odstavce = jakou budu já mít za 10 let televizi nebo auto = fakt nevim. Třeba rozlišení tv tak předběhly dobu že nevim nevim jestli jí naše vysílání za ty roky dožene. To sou ty věci co nejdou přesně odhadnout. Jestli mi příští auto vyjde furt hybrid nebo už EV = to neni jen o autě jako takovym

Času máš dost = ale zkoušej ty předklony = za 10 let už nebudeš nejmladší ;-)
Toyota plánuje tuhle novou generaci elektrolytů používat někdy od roku 2025 a tou dobou by třeba mohly bejt na dohled už i pevný baterie = to bude pak asi dost zajímavý :yes:

Aby ti zase mezi sebou neválčily odstavce = co bude za 10 let nevim a může to ovlivnit = tou dobou běžně dostupnou Oktu EV = běžně furt spíš pro Rakušana než Čecha

Kdyby se u nás množily čerpací stanice jako v Německu [odkaz] možná bych tou dobou zkusil [odkaz] dneska ta jediná česká nemá dostatečnej tlak na natankování = to se mi líbí eště víc teda úplně nejvíc [odkaz]

Jak to bude za 10 let = neví z nás pozemšťanů nejspíš nikdo :-)
Avatar - Jerry.Gunman
4. 12. 2018 09:38
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Tož abych Ti odpověděl stylem, jenž jest Tvému vyjadřování blízek :-) :-) :-)

Třicet = let * uteče - jako + voda / tak % bys ° ten / tréning *v =úklonách : možná + taky % neměl + zanedbávat.

Navíc nikde nepíšu o nové oktě (předpokládám, že tím myslíš škodu Octavia) - ale o
elektromobilu, který bude (statisticky průměrnému občanovi naší země) poskytovat stejný uživatelský komfort a spolehlivost, jako dnešní auta se spalovacím motorem

:-)
4. 12. 2018 13:21
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
narazil jsi na obecního blba. je o zdraví s ním diskutovat. navíc, má problémy s pohlavím, není si jím zcela jist.
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2018 22:05
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Mig mig? >:-[]

S mym pohlavim máš problém leda ty a nejspíš by se zvětšil = kdybys viděl o čem zatim jen mektáš >:D
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2018 22:02
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Tohle hatlapatlamatla mi teda fakt neni = blízek ;-)

Octavia je takovej symbol českýho porevolučního auta = je tu dlouhodobě nejprodávanější. I když bude elektrická = bude poskytovat stejný uživvatelský komfort a díky [odkaz] dost pravděpodobně i vyšší spolehlivost

Hodně se mi už teď líbí [odkaz] kam přesně pokročí baterie třeba za těch 10 let a jaký tu bude zázemí = to je moc proměnných

Bejt kanaďan nebo amík = možná bych už teď zvažoval nějakou Teslu [odkaz] :yes:
3. 12. 2018 20:23
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Ahoj Jerry.

Samozrejme, ze je to hudba budoucnosti.
Otazkou je jak daleke.

Za prve vidim problem v tom, ze spousta lidi vidi problem v ekologickem prinosu, viz Dr. vyse :-)
O ekologickem prinosu v teto tride nepochybuje zadna studie.
A to nemluvim o lokalnich emisich.

Jinak naklady na palivo+servis - jinymi slovy naklady na provoz jsou dulezite pro vetsinu uzivatelu.

A tady uz elektromobil smysl davat zacina.
Nedavno resili znamy nakup druhyho auta do rodiny a vybrali i30 s litrovym turbem s cenou pres pul milionu. Kdyz by si priplatili a zkalkulovali usporu na palivu servisu atd. tak vychazel Ioniq EV obdobne.

Samozrejme ze je malo lidi, ktery porizuji druhe auto za takovou cenu..
Bohuzel kupni sila je u nas slaba.
Tady TM3 nebude lidovym autem :-)
Avatar - Jerry.Gunman
3. 12. 2018 21:03
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Zdar Done,
V případě Tebou uváděných známých je to otázka cash flow.
Přece jen, profinancovat 1/2 mega je něco jiného, nežli 3/4 nebo 1. Navíc elektrovůz (dle mého soudu) téměř nutně vyžaduje garáž a nabíječku a vlastní dům - atd.

V Ionoqu jsem párkrát seděl - a negativa elektrotrakce u mne stále převažují nad pozitivy.

"Ekologický přínos" - já Ti nevím, ale přijde mi, že mezi lidmi, kteří se ekologií ohánějí a berou si ji ve svou nectnou hubu je 95% vyčůránků, hlupáků, gaunerů a lidí křivých tak, že kdyby sežrali hřebík, tak z nich na toaletě vypadne vejvrtka. Těch nemnoho opravdových vědců mezi nimi řve hrůzou a chytá se za hlavu :-( :-( :-(
Pamatuji si, jak se v 70.leetch hrozilo globálním ochlazováním a zimou, aby se následně přešlo na globální oteplování + skleníkový efekt - a nyní se pro jistotu hovoří o globálních klimatických změnách. Protože ty jsou furt a pod nimi si každý může představit, co chce.

Měj si mne za ignoranta, ale většinu toho, co se dnes prezentuje jako "ekologie", mám tendenci vnímat spíše ako svého druhu odrůdu a nástupce vědeckého komunismu, nežli jako vědu. Ekologie je /nebo spíše by měla být) exaktní věda - ale to, co se z ní začasté dělá, je ubohé blábolení
3. 12. 2018 21:51
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
S prvnim odstavcemem musim zatim bohuzel souhlasit.

EV je ZATIM druhe auto (kdyz nepocitam Teslu) do rodin s vyssimi prijmy, s vlastnim domem atd.

S poslednim odstavcem naopak souhlasit nejde.
Ekologie nikdy nebude exaktni veda, jelikoz az na vyjimky neexistuje prima souvislost priciny a nasledku..
Za ignoranta te nemam. Tvuj nazor o komunistech atp. je pomerne bezny a sdili ho spoustu i vzdelanych lidi v mem okoli. Vetsinou spis pravicovejsiho zamereni.
Ano, ekologicke chovani bohuzel nekdy odporuje tomu ryze ekonomickemu.
Tim padem odporuje ryzimu kapitalizmu.
Ale myslim, ze uz o tom i tady v diskuzi nekdo psal, zivot neni jen o penezich :-)

Ja muzu napsat jen za sebe, ze mne zalezi na cistote ovzdusi v mem okoli.
A samozrejme na budoucnosti planety, potazmo budoucnosti mych deti.
EV si koupim, krome vyhod v komfortu, predevsim kvuli ekologii a kvuli rychlejsimu prechodu k udrzitelnym zdrojum energie.
Ale mej si me klidne za nastupce vedeckeho komunisty :-)
Avatar - Jerry.Gunman
3. 12. 2018 22:19
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
To víš, my monarchisti zohledňujeme nejen sílu peněz, ale i sílu idejí a dlouhodobých trendů. Protože tato země (o Zemi ani nemluvě) není naše, my jsme jen jejími správci. A až nastane náš čas, budeme ze svého života skládat účty...

Ekologie vědou skutečně je - a skutečný vědec (i když stačí i "obyčejný" rozumý člověk) většinou dokáže připustit, že celá biosféra je NATOLIK provázaný a komplexní systém, že se musíme snažit poznávat jeho zákonitosti a vnitřní vazby.

Běžný zelený blábolil Ti řekne, že pokud všichni lidé nezačnou OKAMŽITĚ sypat bambilliony SVÝCH peněz na JEHO projekty, tak do X let nastane globální katastrofa - planeta vybuchne, ptáci budou lítat pozpátku, sloni budou snášet hranatý vejce, hadi budou tancovat Charleston a Zetti s Blue Sunem se nebudou chovat ... jako Blue Sun se Zettim :-)
3. 12. 2018 22:53
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Promin, ale ja to vidim trochu opacne.
Vadi ti sypat penize nekomu jinemu nez dnes?
Ja jsem si jisty, ze mne to nebude vadit, kdyz budu sypat min :-)

[odkaz]

Konference o zmene klimatu se spis stavi proti mnohym, kterym sypes ted :-)

Naposledy me rozesmal argument proti EV ze stejneho soudku jako pises ty.
Ze EV jsou mnohem jednodussi na vyrobu a mnoho lidi prijde o praci.
Neco podobneho se psalo o spolehlivosti a mechanicich :-)

Jen argumenty pro jsou pouzity opacne.
Ja chci mit spolehlive auto ktere nepotrebuje servisovat..

A doufam, ze co nejdrive budou davat EV vetsi smysl - i ekonomicky i u nas.
V USA TM3 dava v porovnani s konkurenci (treba BMW 3) smysl pomerne jednoduse uz ted.

S tou ekologii souhlasim. Je to slozity. Ale kdyz vidis, k jakym zmenam dochazi je zrejme potreba prejit od analyzy k nejakym opatrenim.
Avatar - Jerry.Gunman
4. 12. 2018 09:00
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Koukám, že si asi budu muset nastavit nějaké ty filtry :-)

Kupříkladu s Tebou jest mi ctí se pobavit - protože byť v ledasčem máme názory různé, přesto dokážeš diskutovat a nikoli zbůhdarma mlátit játrama vo kredenc >:D
Avatar - Ozzman
4. 12. 2018 08:28
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Oponoval bych ti hned na první odrážku:

Jaké servisní náklady řešíš mimo pravidelných prohlídek u jakéhokoliv spalovacího auta do 100 tisíc, potažmo 200 tisíc km (a to jsem na ten Leaf zvědavej)? Třeba proti tomu Fokusu jak tu někdo psal, nebo Golfu ?

Tady každý předpokládá, že se spalovací motor v takto malém nájezdu musí rozpadnout, nebo co ? A auto není jen pohon a motor, takže se nemohou vyskytovat jiné problémy, totožné se spalovacími vozidly ?
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2018 08:56
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
No mohou = nějaký problémy má každý auto bez ohledu na pohon

Ale nejvíc servisu = potřebuje ten pohon. A v tom je mezi spalovákem a jeho hejbacíma částma který se nejen porouchávaj ale i třeba jen zanášej karbonem a elektromotorem = ten rozdíl ;-)
Avatar - Ozzman
4. 12. 2018 09:05
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Ještě jednou, neptám se na vylítané bazarové střely, které se sypou, ale na nové auto, bez fatálně poruchového motoru jako bylo třeba TSI.

Co stojí navíc na servisu do 100 tisíc km, nebo i do 200 ? Je jedno, jestli je to nafta ,nebo benzín, Jediné, co, tak platíš servisní prohlídky, kdy u spalováku máš výměny oleje navíc.
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2018 09:16
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Bezporuchové TSI? Ty dneska sršíš vtipem [odkaz] + [odkaz] + [odkaz] + [odkaz]

U novýho vozu je to trochu jedno = takový DS má zatim dokonce úplně veškerej servis zadara = včetně brzdovejch destiček

Jinak z principu = spalovák v nevýhodě = jak nutnym servisem tak poruchovostí. Neni o čem
Avatar - Ozzman
4. 12. 2018 09:22
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Ne, jen ty si to pochopil opačně... TSI je extrém... ten špatný...

No vidíš, DS je dobrý příklad eliminace servisu, nebo Vignale... >:-[]

Z principu možná, z teoretického principu, ale znám tunu aut, co do 200 tisíc najelo bezproblémů.. teda na motoru. Dokonce můj "oblíbený" služební Jezevčík Superb 2.0TDI 125kw (ano, dieselgate verze a ještě před modernizací, takže éra nejhoršího a nejméně spolehlivého TDI, který uměl nejednoho Passata nechat na kraji silnice) a zatím asi 210 tisíc km a motor jede... má jen druhou spojku >:-[]
Avatar - Jerry.Gunman
4. 12. 2018 09:17
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Ozzy, on spalovací motor je jaksi ze zásady složitější, nežli elektromotor, to je prostě technický fakt. Proto se první "něco jak elektromobil" objevil snad (?????) už někdy v XVIII. století

Je to sice porovnání střevoryvné, ale: brácha má benzínovou motorovou pilu - a já měl elektrickou. Oba jsme ji po sezóně vyčištěnou uklidili do sklepa. Na jaře já zapojil "šlauch" a řezal, zatímco on rozebíral a čistil a pucoval a ... než s tím byl hotov, já už měl pořezáno

Je ale také pravdou, že elektromobily mají jaksi z podstaty samé "vrozené" problémy jiné - a je otázkou ZDA vůbec, KDY a JAK se je podaří vyřešit.
Zásadní otázkou elektromobility vlastně není motor, ale baterie nebo chceš-li, zásobárna energie, rychlost jejího získávání a doba jejího využití

Moderní benzínový nebo naftový motor, to je složitost sama - ale "zásobárnu energie" má v jednoduché nádrži tj. dutém kusu plastu nebo plechu (když to HODNĚ zjednoduším). Oproti tomu elektromobil má (po mém soudu) celkem jednoduchý motor, zato ta "nádrž", ta je složitá více než hranatý kolečko, čtyřstrannej trojúhelník a kruh se dvěma a více konci dohromady >:D
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2018 09:19
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Co máš za "vrozené" problémy EV?
Avatar - Jerry.Gunman
4. 12. 2018 09:40
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
... Zásadní otázkou elektromobility vlastně není motor, ale baterie nebo chceš-li, zásobárna energie, rychlost jejího získávání a doba jejího využití...
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2018 21:53
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
To víme všichni = a všichni víme že se to zlepšuje. A taky víme jakej je průměrnej a taky nejčastější denní nájezd
5. 12. 2018 06:32
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
prumerny a nejcastejsi denni najezd je ti k h*vnu, kdyz cca 2× do mesice jedes cizinu 2000km. dva sluzebni vozy mi v praci nedaji, na posusty po meste si auto (navic predrazeny elektromobil) ke sluzebaku fakt kupovat nebudu. nejsem blazen.
Avatar - Hammunasakra
6. 12. 2018 20:51
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Samozřejmě že to neni k *ovnu = 2x měsíčně 2000 km = jede extrémně málo lidí. Nedávno sem z praktickejch důvodů musel jet autem do poloviny Británie a moc dál to nejde = 1500 km

To 2x měsíčně jezdí autem hodně málo kdo. Nejen ekologický ale hlavně ekonomicko efektivní doporučení je = takovýhle cesty jezdit letadlem nebo rychlovlakem

Vzhledem k strmě rostoucimu počtu obyvatel planety prostě musíš udělat změny [odkaz] i když tobě se nelíběj nebo tě to nezajímá
Avatar - Ozzman
4. 12. 2018 09:31
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Já to z principu chápu, ale do 100-200 tisíc při normálním používání je i ten složitý spalovák víceméně spolehlivý. Tady je to vždy podáváno jako že se ti po půl roce začne každý spalovák sypat, ale to není pravda :-) . Teorie a praxe se může lišit a jsem schopný a ochotný uvěřit, že při 300 tisících km bude třeba ten Sakrův hybridní Prius/Auris v lepší kondici, než naftový Passat, ale zase asi každé auto bude mít jinačí život za sebou.
Avatar - Jerry.Gunman
4. 12. 2018 09:50
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Ono jde asi spíš o to, že při provozování "spalovací popelnice" máš servisní prohlídky, (filtr oleje + olej, občas palivový filtr, brzdové destičky, semo-tamo olej do převodovky + nějaké další náklady ) - to vše u "baterkovýho robertka" odpadá.

Já si spolehlivost na (nyní manželčiny) C5 ani (aktuální) P-508 nemohu stěžovat, ale prostě jednou za 25-30.000 km na servisní prohlídce zacvakám určitou částku.
Tyto servisní náklady (jak předpokládám), by u elektromobilu měly být VÝRAZNĚ nižší

Ale to se už asi točíme v kruhu a opakovaně opakujeme opakované agrumenty a fakta. Sám víš, že lidem rozumným to stačí říci jednou (případně zlehka naťuknout) - a u fanatiků je zbytečno o tom mluvit, protože fanatik žádé informace nepotřebuje, ON PŘECE VÍ VŠECHNO NEJLÍP SÁM
Avatar - Zetti
3. 12. 2018 18:32
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
To neres, na to tvuj intelekt nestaci. Lidi kupujou za miliony nebo desitky milionu jachty, karavany, letadla, baraky u more nebo na horach a spoustu dalsich blbosti. Smysluplnost tohohle pocinani je minimalni. Elektromobil se vedle toho jevi jako super investice.

Nejsem podjaty, BEV elektromobil mi nesmi do baraku.
3. 12. 2018 18:40
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Vsechno, cos napsal, dava vetsi smysl, nez nissan leaf. Intelekt radsi nevytahuj :no:
Avatar - Zetti
3. 12. 2018 19:08
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Byla polozena otazka na kterou neni odpoved. Zadnej palec na tom nic nezmeni. Treba muzes koupit kone holce za ctvrt miliardy [odkaz] a jsou desetitisice lidi, ktery par drobnych milionu neresi. Je evidentni ze ty a gunnman mezi ne nepatri.
Otevri schranku, mas tam letak z kauflandu tak at o neco neprijdes.
3. 12. 2018 19:37
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Pletes jabka s hruskama a kdyz uz nevis, nesmyslne osobne utocis. Nemam za potrebi si s tebou premerovat pindika, i kdyz silne pochybuju, ze bys mel sanci z toho vyjit dobre. Tak hezky vecer, a pro priste si odpust ty nesmyslny osobni utoky. Vypadas pak jak deb.il
Avatar - Zetti
3. 12. 2018 19:43
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Tvoje predchozi reakce koncila palcem. Tak si nech to poucovani o tom kdo na koho utoci. Rekni na ferovku jsem hola p*del a lidem ktery si kupujou drahy hracky nerozumim. A nic si z toho nedelej ja jim taky nerozumim a nejsem holap*del
3. 12. 2018 20:06
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Tim palcem jsem vyjadril nesouhlas. Tys tohle vlakno zacal utokem na neci intelekt a nasledne na kupni silu. O te moji nemas paru, a nechame to tak, bude ti lip, ver tomu ;-)
A konecne... chapu kupovani hracek. Jenze hracka je pro me roadster co ma 300 koni, a ne ekonesmysl co ani neprekroci maximalni povolenou rychlost.
Avatar - Jerry.Gunman
3. 12. 2018 20:49
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Zetti,
směl bych tedy vědět kdo podle Tebe (zdali vůbec někdo KROMĚ Tebe) dostatečný intelekt a není (oj, ten vybraný sloh a ta bezbřehá životní moudrost prostupující každým Tvým slovem ;-) ;-) ;-) ) "holá p*del"?

Docela by mne zajímaly procesy Tvého myšlení...
3. 12. 2018 19:47
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
A ty aj vieš, čo to intelekt je? Tvoje príspevky vzbudzujú o tom pochybnosti.
Avatar - _Karel_
4. 12. 2018 18:54
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Silné pochybnosti vzbuzuje zejména ten Zetiho. Velmi silné.
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2018 21:47
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
Zajímavý jak ty znalejší než ty = vidíš jak blbější než ty ;-)
5. 12. 2018 16:43
Re: Cílová skupina Nissanu Leaf
To by som nepovedal, jeho príspevok má vcelku reálny základ.
4. 12. 2018 22:36
No,
takže si to shrneme:
Nižší střední s bakelitovým interiérem, nic moc jízdníma vlastnostma a mizerným dojezdem za milión >:D >:D . To nezachrání ani nižší provozní náklady, protože kvůli dojezdu toho stejně moc nenajezdíte. Nový model sic zlepšíl ten směšný dojezd prvního modelu, ale zase o to víc za ty baterky zaplatíte. Po sedmi letech pořád mizérie. :no:
Rozbalit vlákno
2
5. 12. 2018 20:03
Re: No,
Muzes mi rict, v cem je ten interier horsi v porovnani treba s Octavii?
A jizdni vlastnosti?

A myslis, ze je Leaf lepsi i v necem jinem nez v provoznich nakladech? :-)
Avatar - Ada je zase tady
9. 12. 2018 15:07
Re: No,
Mizérie je to hned. Co s vehiklem, který neujede za den 100km při popojíždění v zácpě.
Avatar - Ada je zase tady
9. 12. 2018 15:01
Zase o krok blíž normálním lidem?
Oni do toho namontovali diesel? >:D
Rozbalit vlákno
0
30. 12. 2018 18:23
Chyba v tech.datech
Nejvyšší toč. moment 320 Nm / 10500 ot. asi nebude správně

A nosnost pouhých 395 kg je dost mizerná i pro čtyři lidi, a to koukám že opěrek hlavy je v autě dokonce pět
Rozbalit vlákno
0