Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Nissan Qashqai+2 2.0i - Na délce záleží

Ondřej Šuch
Prodloužená verze oblíbeného crossoveru dnes stojí podstatně méně než jeho základní provedení před třemi měsíci. Takže, vyplatí se oněch 210 milimetrů délky navíc?

Napřed suchá čísla. U Nissanu Qashqai+2 došlo k prodloužení nejen karoserie, ale i rozvoru, který se zvětšil o 135 mm na 2765 mm, zatímco celková délka vzrostla o 211 mm na 4526 mm. Tím ale uživatelsky příjemné bobtnání neskončilo. Výška narostla o 38 mm na 1643 mm, ale zároveň byla snížena hrana zavazadlového prostoru o 13 mm na 770 mm.

Napohled je vůz subjektivně elegantnější než jeho kratší verze, podíl na tom má i rozumné rozložení růstu. Prodloužil se jak rozvor (a zadní pár dveří), tak zadní převis.

suv nissan testy crossover suv nissan testy crossover
 

Pro posádku na předních sedadlech se kromě lehce (podle našeho měření o 10 mm) vylepšené výšky nad sedadlem nic nemění a je to tak dobře. Kvality interiéru a ovládání, na které pějí chválu nejen novináři, ale především zákazníci, tak zůstaly inovačních pokušení prosty.

Podstatně lepší situace je na zadních sedadlech, která jsou přístupná chvályhodně prodlouženými dveřmi. Oproti krátkému modelu, kde jsou sedadla dělená v poměru 60/40, mají sedadla v Qashqai+2 dělení v poměru 40/20/40. Každé sedadlo zvlášť lze posunovat v nevídaném rozsahu 240 mm a opěradlo naklápět v devíti polohách. V nejzazší poloze je sezení skutečně velmi komfortní a ani případný pátý pasažér uprostřed díky jen rozumně zvýrazněnému tvarování sedáku nijak zvlášť nestrádá.

suv nissan testy crossover suv nissan testy crossover Sedadla ve třetí řadě výrobce realisticky označuje za vhodná jen pro osoby do 160 cm. Anžto redakce podobně disponovanými jedinci nedisponuje, bereme zavděk alespoň vlastní zkušeností: Přístup k (z podlahy vybaleným) sedadlům je kupodivu bezproblémový, komfort na nich, řekněme, očekávatelný.

Nová je samozřejmě i střecha vozu, která je standardně vybavena panoramatickým střešním oknem, jehož délka je o 140 mm delší než ekvivalentní střešní okno nabízené u krátkého pětimístného modelu. Součástí výbavy je i elektricky ovládaná roletka střešního okna. Na novém sedmimístném modelu jsou zcela nové přední i zadní boční dveře, zadní blatníky a také zadní výklopné dveře a nárazník. Nissanu tedy patří plusové body minimálně za to, do jak relativně malého vozu vměstnal třetí řadu sedadel a přitom její tradiční využití (děti) nijak neomezil.

Zavazadlový prostor v sedmimístné konfiguraci je očekávatelně nezajímavý a 130 litrů stačí tak na výletní batůžky pro posádku. Zajímavější je hodnota 550 litrů v pětimístném uspořádání, což je o 90 litrů více než u krátké verze. Po sklopení sedadel druhé řady pak vznikne zcela rovná plocha a objem 1520 litrů uspokojí i náročnější cestovatelskou dvojici. Nehledě na to, že na vzniklém náměstí lze s přijatelným pohodlím i přespat.

suv nissan testy crossover suv nissan testy crossover Pod podlahou zavazadelníku je navíc ještě skrytý úložný prostor, jehož víko může být použito také jako dělicí příčka pro náklad. Součástí výbavy je i zatahovací kryt zavazadelníku, který při sklopení zadních sedadel plní svůj účel a v případě jejich obsazení může být uložen ve speciální schránce v podlaze zavazadlového prostoru.

Kromě již zmíněné snížení výšky nákladové hrany je výhodou také rozšířený otvor pro vkládání zavazadel. Oproti kratší verzi narostl o 224 mm na 1186 mm.

Testovaný vůz poháněl jeden z nejkultivovanějších zážehových dvoulitrů vůbec. 104kW je velmi dobře využitelných, i když malým hladem po otáčkách svádí spíš k poklidnější jízdě. Žádný závodník i kvůli pohotovostní hmotnosti není, ale ve spojení s šestistupňovou převodovkou jde o dobře vyváženou kombinaci. I při občasném šlapání na krk kvůli kopcům či předjíždění nás proto překvapila výsledná spotřeba 8,6 l/100 km. Na crossover s pohonem 4x4 jde o velmi dobrou hodnotu.

Dobrá pověst kratšího předchůdce, podstatně více vnitřního prostoru a úsporný motor jsou zbraněmi, které v kombinaci s atraktivní cenou působí i v konkurenci s SUV Mitsubishi Outlander či Subaru Forester velmi dobře.

suv nissan testy crossover suv nissan testy crossover
 

Plusy:

  • Designově zvládnuté prodloužení
  • Vnitřní prostor
  • Jízdní vlastnosti ve všech režimech
  • Úsporný a tichý motor

Minusy

  • Velký převod řízení

První cena vozu525.000,- (1.6i 84 kW 4x2 Visia)
První cena vozu s testovanou motorizací570.000,- (2.0i 104 kW 4x2 Visia)
Základní cena testovaného vozu570.000,- (2.0i 104 kW 4x4 Acenta)
Cena testovaného vozu vč. příplatků602.000,- (2.0i 104 kW 4x4 Acenta)

Ondřej Šuch
Nissan Qashqai+2 2.0i
Cena základní sestavy 570 000 Kč
Výbava základní sestavy Středová loketní opěrka vpředu s držáky na nápoje, středová loketní opěrka vzadu s držáky na nápoje, kapsy na zadních stranách opěradel předních sedadel, úložný prostor pod sedadlem spolujezdce vpředu, 17" kola z lehkých slitin, pneu 215/60 R17, přední mlhová světla, elektrická, sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, vnější kliky dveří v barvě karoserie, prosklená zatmavěná střecha s UV filtrem s elektricky zatahovatelnou roletou, xenonové světlomety, automatická klimatizace s pylovým filtrem, dvouzónová, středová loketní opěrka vzadu, volant a hlavice řadicí páky potažené kůží, zrcátko ve sluneční cloně řidiče i spolujezdce, rádio s CD přehrávačem, střešní anténa, automatické rozsvěcení světel a dešťový senzor, ESP, ABS + EBD + brzdový asistent, přední, boční a hlavové airbagy, aktivní opěrky hlavy vpředu, imobilizér, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, bluetooth handsfree, tempomat, ovládání rádia na volantu, parkovací čidla vzadu, inteligentní klíč, palubní počítač. Kč
Cena testované sestavy 602 000 Kč
Výbava testované sestavy tempomat, zadní parkovací čidla (20.000,-), metalický lak (+12.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 104 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 196 / 4800 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 188
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.4 / 7 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / 1520
Objem nádrže (l): 65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1529 / 565
Rozměr pneu: 215/60 R17
Nissan Qashqai+2 2.0i
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4525
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1645
d) rozvor (mm): 2765
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1550
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 770 / 970
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano