Nissan Qashqai+2 2.0i - Na délce záleží

Nissan Qashqai+2 2.0i - Na délce záleží

 
 

Prodloužená verze oblíbeného crossoveru dnes stojí podstatně méně než jeho základní provedení před třemi měsíci. Takže, vyplatí se oněch 210 milimetrů délky navíc?

Napřed suchá čísla. U Nissanu Qashqai+2 došlo k prodloužení nejen karoserie, ale i rozvoru, který se zvětšil o 135 mm na 2765 mm, zatímco celková délka vzrostla o 211 mm na 4526 mm. Tím ale uživatelsky příjemné bobtnání neskončilo. Výška narostla o 38 mm na 1643 mm, ale zároveň byla snížena hrana zavazadlového prostoru o 13 mm na 770 mm.

Napohled je vůz subjektivně elegantnější než jeho kratší verze, podíl na tom má i rozumné rozložení růstu. Prodloužil se jak rozvor (a zadní pár dveří), tak zadní převis.

obrázek [555 x 254]
 

Pro posádku na předních sedadlech se kromě lehce (podle našeho měření o 10 mm) vylepšené výšky nad sedadlem nic nemění a je to tak dobře. Kvality interiéru a ovládání, na které pějí chválu nejen novináři, ale především zákazníci, tak zůstaly inovačních pokušení prosty.

Podstatně lepší situace je na zadních sedadlech, která jsou přístupná chvályhodně prodlouženými dveřmi. Oproti krátkému modelu, kde jsou sedadla dělená v poměru 60/40, mají sedadla v Qashqai+2 dělení v poměru 40/20/40. Každé sedadlo zvlášť lze posunovat v nevídaném rozsahu 240 mm a opěradlo naklápět v devíti polohách. V nejzazší poloze je sezení skutečně velmi komfortní a ani případný pátý pasažér uprostřed díky jen rozumně zvýrazněnému tvarování sedáku nijak zvlášť nestrádá.

obrázek [300 x 411] Sedadla ve třetí řadě výrobce realisticky označuje za vhodná jen pro osoby do 160 cm. Anžto redakce podobně disponovanými jedinci nedisponuje, bereme zavděk alespoň vlastní zkušeností: Přístup k (z podlahy vybaleným) sedadlům je kupodivu bezproblémový, komfort na nich, řekněme, očekávatelný.

Nová je samozřejmě i střecha vozu, která je standardně vybavena panoramatickým střešním oknem, jehož délka je o 140 mm delší než ekvivalentní střešní okno nabízené u krátkého pětimístného modelu. Součástí výbavy je i elektricky ovládaná roletka střešního okna. Na novém sedmimístném modelu jsou zcela nové přední i zadní boční dveře, zadní blatníky a také zadní výklopné dveře a nárazník. Nissanu tedy patří plusové body minimálně za to, do jak relativně malého vozu vměstnal třetí řadu sedadel a přitom její tradiční využití (děti) nijak neomezil.

Zavazadlový prostor v sedmimístné konfiguraci je očekávatelně nezajímavý a 130 litrů stačí tak na výletní batůžky pro posádku. Zajímavější je hodnota 550 litrů v pětimístném uspořádání, což je o 90 litrů více než u krátké verze. Po sklopení sedadel druhé řady pak vznikne zcela rovná plocha a objem 1520 litrů uspokojí i náročnější cestovatelskou dvojici. Nehledě na to, že na vzniklém náměstí lze s přijatelným pohodlím i přespat.

obrázek [300 x 372] Pod podlahou zavazadelníku je navíc ještě skrytý úložný prostor, jehož víko může být použito také jako dělicí příčka pro náklad. Součástí výbavy je i zatahovací kryt zavazadelníku, který při sklopení zadních sedadel plní svůj účel a v případě jejich obsazení může být uložen ve speciální schránce v podlaze zavazadlového prostoru.

Kromě již zmíněné snížení výšky nákladové hrany je výhodou také rozšířený otvor pro vkládání zavazadel. Oproti kratší verzi narostl o 224 mm na 1186 mm.

Testovaný vůz poháněl jeden z nejkultivovanějších zážehových dvoulitrů vůbec. 104kW je velmi dobře využitelných, i když malým hladem po otáčkách svádí spíš k poklidnější jízdě. Žádný závodník i kvůli pohotovostní hmotnosti není, ale ve spojení s šestistupňovou převodovkou jde o dobře vyváženou kombinaci. I při občasném šlapání na krk kvůli kopcům či předjíždění nás proto překvapila výsledná spotřeba 8,6 l/100 km. Na crossover s pohonem 4x4 jde o velmi dobrou hodnotu.

Dobrá pověst kratšího předchůdce, podstatně více vnitřního prostoru a úsporný motor jsou zbraněmi, které v kombinaci s atraktivní cenou působí i v konkurenci s SUV Mitsubishi Outlander či Subaru Forester velmi dobře.

obrázek [555 x 350]
 

Plusy:

  • Designově zvládnuté prodloužení
  • Vnitřní prostor
  • Jízdní vlastnosti ve všech režimech
  • Úsporný a tichý motor

Minusy

  • Velký převod řízení
První cena vozu525.000,- (1.6i 84 kW 4x2 Visia)
První cena vozu s testovanou motorizací570.000,- (2.0i 104 kW 4x2 Visia)
Základní cena testovaného vozu570.000,- (2.0i 104 kW 4x4 Acenta)
Cena testovaného vozu vč. příplatků602.000,- (2.0i 104 kW 4x4 Acenta)
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Qashqai+2 2.0i

Cena v základní výbavě: 570 000 Kč Cena v testované výbavě: 602 000 Kč

Základní výbava:Středová loketní opěrka vpředu s držáky na nápoje, středová loketní opěrka vzadu s držáky na nápoje, kapsy na zadních stranách opěradel předních sedadel, úložný prostor pod sedadlem spolujezdce vpředu, 17" kola z lehkých slitin, pneu 215/60 R17, přední mlhová světla, elektrická, sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, vnější kliky dveří v barvě karoserie, prosklená zatmavěná střecha s UV filtrem s elektricky zatahovatelnou roletou, xenonové světlomety, automatická klimatizace s pylovým filtrem, dvouzónová, středová loketní opěrka vzadu, volant a hlavice řadicí páky potažené kůží, zrcátko ve sluneční cloně řidiče i spolujezdce, rádio s CD přehrávačem, střešní anténa, automatické rozsvěcení světel a dešťový senzor, ESP, ABS + EBD + brzdový asistent, přední, boční a hlavové airbagy, aktivní opěrky hlavy vpředu, imobilizér, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, bluetooth handsfree, tempomat, ovládání rádia na volantu, parkovací čidla vzadu, inteligentní klíč, palubní počítač.

Výbava testovaného vozu:tempomat, zadní parkovací čidla (20.000,-), metalický lak (+12.000,-)

Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem

Dnes a zítra jdeme volit. Určíme kurz, kterým se bude…

Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey

Za prvních devět měsíců se čistý zisk Unipetrolu dostal…

Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

 
Technické údaje
Motor Nissan Qashqai+2 2.0i
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 104 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 196 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 188
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.4 / 7 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / 1520
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1529 / 565
Rozměr pneu:215/60 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4525
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1645
d) rozvor (mm): 2765
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1550
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 770 / 970
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Nissan Qashqai+2 2.0i
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,04
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Modernizovaný Nissan Qashqai má české ceny. Kolik stojí? Modernizovaný Nissan Qashqai má české ceny. Kolik stojí?

Za základní dvanáctistovku s výkonem 115 koní dáte po…

Omlazený Qashqai s autopilotem se už vyrábí. Přijede i na náplavku Omlazený Qashqai s autopilotem se už vyrábí. Přijede i na náplavku

Modernizovaný japonský crossover se poprvé ukázal na…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v Modřanech představí domovská zvířata

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v…

Třídenní výstava králíků, holubů a drůbeže s názvem Modřany 2017 je za rohem. Na události se návštěvníkům…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…