reklama


Nissan Tiida 1,5 dCi – Ošklivka Katka

Nissan Tiida 1,5 dCi – Ošklivka Katka

 
 

Ve velké tichosti na český trh přijel nástupce populární Almery, se kterým se u nás původně vůbec nepočítalo. Překvapí něčím tohle na první pohled naprosto nenápadné auto?

Japonská automobilka Nissan původně na uvedení nástupce Almery v Evropě vůbec nepomýšlela a všechny síly vložila do modelu Qashqai, se kterým mimochodem slaví veliké úspěchy. Časy a rozhodnutí se však mění, a tak v loňském roce ve veliké tichosti přišla i na český trh nová Tiida. Existují vůbec nějaké důvody proč si Tiidu od Nissanu kupovat, když jsou v rybníce štiky typu Cee’du a i30 nebo ověřené kvality v podobě Golfu či Focusu?

Život je změna. A v dnešní uspěchané době se mění prakticky všechno a téměř denně. Ale světe div se, stále existují lidé, kteří vyznávají “klasické“ automobily a nepotřebují na sebe upozorňovat výstřednostmi, extravagancí nebo třeba velikostí. A právě pro ně dováží Nissan vůz nižší střední třídy s názvem Tiida.

Hlavně nenápadně

Koupí Tiidy souseda rozhodně nenaštvete. Možná si ani nevšimne, že vám před domem parkuje nový vůz a pokud bude mít nenápadnou barvu a plechová kola, obloukem se mu vyhnou i nenechaví spoluobčané. Spíše jej ani nezaregistrují. Nevýhoda či plus? Jak pro koho…

obrázek [555 x 258]  

Testovaná Tiida není zrovna krasavice, design tohoto modelu je hodně konzervativní a tmavě červená barva dělá z vozu smutné ustarané autíčko. A nic na tom nezměnila ani “usmívající“ se přední maska vyzdobená chromovými lištami. Proti minulému testu, ve kterém jsme zkoumání podrobili sedan (http://magazin.auto.cz/testy/nissan-tiida-sedan-1-8-acenta-z-japonska-pres-ameriku-do-evropy.html), jsme tentokrát sedlali hatchback, který by měl českého zákazníka oslovit více. Designem to ale nebude, ani zezadu nevypadá Tiida jako z učebnice moderního designu. Japonský styl prostě zhýčkanému Evropanovi moc nevoní.

Pokud vás nenadchne vnější vzhled auta, v interiéru estetický obrat nečekejte. Vše je sice zpracováno dobře a v béžovém odstínu nechybí interiéru určitá elegance, ale při přímém srovnání s konkurencí Tiida pohoří. Občas si díky hranám připadáte, že jste se ve stroji času vrátili o několik let zpět.

Proč?

Existuje tedy důvod proč vůbec o pořízení tohohle Nissanu uvažovat? Ale samozřejmě. Tím prvním je pohodlí, které vás na palubě po nasednutí čeká. Měkká a rozměrná sedadla určitě patří do pohodlnější poloviny na trhu. Podvozek je taky na měkko, přes nerovnosti vás přenese s noblesou a houpáním, ale o něm až za chvíli.

Tím druhým důvodem je místo na zadních sedadlech. Po posunutí zadní lavice (ano, je posuvná) zcela dozadu se kufr sice zmenší na 300 litrů, ale vaše dlouhonohé kamarádky si v zadní části auta klidně můžou přehazovat nohu přes nohu. A rozhodně se u toho nebudou tísnit.

obrázek [300 x 354] Dalším pozitivem je fakt, že se zadní dveře otevírají v celkem velkém úhlu a ve spojení s (na svou třídu) obrovským prostorem vzadu je nastupování jedná báseň. Všímavý kolega při nastupování poznamenal, že až bude mít po dvou operacích kyčelního kloubu, tak si na ježdění koupí právě Tiidu, protože se do ní nastupuje velice lehce. A to je od něj pro tento automobil velká pochvala.

Do auta se tedy nastupuje pohodlně, ale pokud něco budete dávat do kufru, dávejte si pozor na čelo. Víko se otevírá pouze do výšky 176 cm, takže i průměrný Čech hlavou bude narážet. Tvarování víka také nepatří k nejefektivnějším, ve spodní části se otvor zavazadelníku dost zužuje.

Rozbouřené moře

Podvozek je naladěn měkce. Dokonce velmi měkce. A troufáme si říct, že velmi velmi měkce. Stačí pár zatáček na oblíbené okresce, které nemusíte projet ani moc ostře, a vůz se rozhoupe takovým způsobem, že pasažérům na palubě hrozí mořská nemoc. Jako na rozbouřeném moři. A to nepřeháníme. Takže komu se nechce cestovat k moři, může si houpání na vlnách užívat i u nás. O sportovní jízdě na nevyužívaných silničkách si můžete nechat pouze zdát.

obrázek [555 x 293]  

Na druhou stranu uznáváme, že podvozek naprosto koresponduje s očekáváními, která vzbuzuje vnější vnitřní design. Jestli je toto nezáludné auto pro starší řidiče, kterých je v evropské stárnoucí populaci čím dá více, pak říkáme ano.

Naftový motůrek

Testovaný kousek byl vybaven známým francouzským turbodieselem o objemu 1,5 litru. Motoráři jej naladili na 78 kW, Tiida s ním dokáže jet až 186 km/h a stovkou můžete uhánět již za 11,3 sekundy po rozjedu. Ale to není u tohoto Nissanu až tak důležité. Sportovec to není, nemá na to podvozek, ani motor. Přednosti pohonné jednotky tkví jinde – ve spotřebě. Při reálné stokilometrové rychlosti vám totiž na ujetí sta kilometrů stačí 4,7 litru nafty, při stotřicítce 5,5 litru (motor točí 2050 otáček resp. 2800 otáček za minutu).

Ani s kulturou chodu na tom není dé-cé-íčko špatně, při jízdě na šestku po našich dálnicích si motor příjemně vrní, žádné pazvuky ani chrochtání nejsou slyšet. Jenom zrcátka vydávají dost hlasitý svist a do plynového pedálu se přenášejí silné vibrace. Že by masážní funkce zdarma?

O přenos síly na vozovku se stará šestistupňová manuální převodovka. I přesto, že má šest stupňů, což dneska stále ještě není standardem, jde spíše o slabinu tohoto vozu. Hlavně první dva rychlostní stupně jsou sladěny tak špatně, že na to, aby se dvojka rozumně chytla musíte jedničku vytočit až za tři tisíce otáček. A to není u dieselového motoru cesta k plynulé a úsporné jízdě ve městě. Alespoň že řazení je docela přesné – i když s delšími dráhami.

Za kolik?

Všechny slabiny a nectnosti vozu by se daly překousnout, kdyby Tiida byla za hubičku. Ceníková cena sice stihla v posledních měsících klesnout, přesto se ale zdá být stále ještě vyšší než u masově prodávané konkurence.

Přímý konkurent Toyoty Auris nebo Peugeotu 308 tak uspěje pouze tehdy, když se vypravíte za dealerem Nissanu s cenovými kalkulacemi konkurentů a budete žádat slevu. Je pravděpodobné, že ji dostanete, a proto by měl tento nepříliš rozšířený Nissan zůstat ještě chvíli ve vašem spotřebitelském koši, zejména, pokud je vašemu stylu blízká poklidná jízda nejlépe přímým směrem, jízdní pohodlí, velký prostor nejen do výšky, ale i do šířky a délky. Díky turbodieselové patnáctistovce se mezi plusy Tiidy počítá také příjemná spotřeba a dlouhý dojezd.

obrázek [555 x 382]  

První cena vozu319.900,-Kč (Visia 1,6 81 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací404.900,-Kč (Visia 1,5 dCi 78kW)
Základní cena testovaného vozu 426.900,-Kč (Acenta 1,5 dCi 78 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků438.900,-Kč (Acenta 1,5 dCi 78 kW )

Plusy:

  • na svou třídu obrovské místo na zadních sedadlech
  • velký vnitřní prostor
  • jízdní pohodlí
  • odhlučnění motoru

Mínusy:

  • jízdní vlastnosti
  • odstupňování převodovky
  • nastavení teploty pouze po celých stupních
  • nemožnost větší individualizace výbavy
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Tiida 1,5 dCi

Cena v základní výbavě: 426 900 Kč Cena v testované výbavě: 438 900 Kč

Základní výbava:elektricky ovládaná zrcátka, loketní opěrka řidiče a zadní středová opěrka, autorádio s CD přehrávačem a 6 reproduktory, Bluetooth, palubní počítač, digitální hodiny, ukazatel venkovní teploty, denní počítač ujetých kilometrů, výškově stavitelné sedadlo řidiče, elektrická okna přední / zadní, výškově a podélně nastavitelný volant, kožený volant a hlavice řadicí páky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač, automatická klimatizace včetně pylového filtru, loketní opěrka řidiče, zadní středová opěrka, ovládání audiosystému na volantu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, ABS+EBD, čelní, boční, hlavové airbagy, nárazníky a vnější kliky dveří a elektrická a vyhřívaná vnější zrcátka - lakovaná

Výbava testovaného vozu:Metalická barva (+ 12 000,- Kč)

Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu

Nejbohatší Čech Petr Kellner významně pokročil v projektu…

Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky

Německá vláda chce ještě do zářijových parlamentních…

Konopí došlo. Můžou za to úřady? Konopí došlo. Můžou za to úřady?

Uběhlo dva a půl roku po otevření legální cesty léčebného…

Průměrná mzda Slováků prudce roste, nechtějí už pracovat v Česku Průměrná mzda Slováků prudce roste, nechtějí už pracovat v Česku

Na Slovensku rostou platy rychleji než v Česku, takže…

 
Technické údaje
Motor Nissan Tiida 1,5 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 78 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 186
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4.7 / 5.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / 425
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1360 / 350
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4303
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1532
d) rozvor (mm): 2603
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 770 / 1060
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 530
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Nissan Tiida 1,5 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 5
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,56
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925 Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Simply Clever není jen obyčejný slogan. Jedná se o slovní…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Venucia R50X: Z Nissanu Tiida se stal sympatický crossover Venucia R50X: Z Nissanu Tiida se stal sympatický crossover

V Evropě neúspěšný model dostal v Číně druhou šanci.…

Nissan Tiida: Globální hatchback podruhé (foto živě) Nissan Tiida: Globální hatchback podruhé (foto živě)

Nissan v Šanghaji představuje druhou generaci globálního…

 



 
Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Dnes 17:55

Telefonování v autě se za desítky let změnilo. Už v roce 1988 se ovšem dal přístroj ovládat na volantu...




Blesk.cz

Desetina Britů nemá doma ani jednu knihu. Češi jsou naopak národ čtenářů

Desetina Britů nemá doma ani jednu knihu. Češi jsou…

I když je Česko často vnímáno jako oproti západní Evropě méně rozvinuté, mnohdy je na vrcholu pozitivních…

Miss Jitka Boho s dcerkou u prsu: Mám strašnou pleť, ale kojit budu dál!

Miss Jitka Boho s dcerkou u prsu: Mám strašnou pleť,…

Bývalá Česká Miss Jitka Boho (rozená Válková) (25) už víc jak rok kojí svou dceru Rosalii. I když s tím už kvůli…

 

iSport.cz

Skvělý počin! Házenkářky Olomouce nafotily kalendář pro nemocnou Elenku (2)

Skvělý počin! Házenkářky Olomouce nafotily kalendář…

Rozhodly se: Tu holčičku podpoříme! Interligové házenkářky Zory Olomouc nafotily kalendář a výtěžkem z jeho…

Světové judo věří Krpálkovi: Jen ty můžeš porazit obra, který pořád vítězí

Světové judo věří Krpálkovi: Jen ty můžeš porazit…

Olympijský vítěz, mistr světa, mistr Evropy. V polotěžké váze do 100 kg už Lukáš Krpálek dokázal vše a zařadil…

 

Reflex.cz

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující, nedělejme z Česka „Divoký východ“

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující,…

Ministerstvo vnitra údajně chce do měsíce předložit vládě návrh ústavního zákona, podle něhož by se mělo povýšit…

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky. Podívejte se na nejkrásnější svatební fotografie roku 2016

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky.…

Mezinárodní společnost profesionálních svatebních fotografů (ISPWP) vybrala 80 nejlepších fotografií pořízených…

 
 
reklama