Nissan Tiida 1,5 dCi – Ošklivka Katka

Nissan Tiida 1,5 dCi – Ošklivka Katka

 
 

Ve velké tichosti na český trh přijel nástupce populární Almery, se kterým se u nás původně vůbec nepočítalo. Překvapí něčím tohle na první pohled naprosto nenápadné auto?

Japonská automobilka Nissan původně na uvedení nástupce Almery v Evropě vůbec nepomýšlela a všechny síly vložila do modelu Qashqai, se kterým mimochodem slaví veliké úspěchy. Časy a rozhodnutí se však mění, a tak v loňském roce ve veliké tichosti přišla i na český trh nová Tiida. Existují vůbec nějaké důvody proč si Tiidu od Nissanu kupovat, když jsou v rybníce štiky typu Cee’du a i30 nebo ověřené kvality v podobě Golfu či Focusu?

Život je změna. A v dnešní uspěchané době se mění prakticky všechno a téměř denně. Ale světe div se, stále existují lidé, kteří vyznávají “klasické“ automobily a nepotřebují na sebe upozorňovat výstřednostmi, extravagancí nebo třeba velikostí. A právě pro ně dováží Nissan vůz nižší střední třídy s názvem Tiida.

Hlavně nenápadně

Koupí Tiidy souseda rozhodně nenaštvete. Možná si ani nevšimne, že vám před domem parkuje nový vůz a pokud bude mít nenápadnou barvu a plechová kola, obloukem se mu vyhnou i nenechaví spoluobčané. Spíše jej ani nezaregistrují. Nevýhoda či plus? Jak pro koho…

obrázek [555 x 258]  

Testovaná Tiida není zrovna krasavice, design tohoto modelu je hodně konzervativní a tmavě červená barva dělá z vozu smutné ustarané autíčko. A nic na tom nezměnila ani “usmívající“ se přední maska vyzdobená chromovými lištami. Proti minulému testu, ve kterém jsme zkoumání podrobili sedan (http://magazin.auto.cz/testy/nissan-tiida-sedan-1-8-acenta-z-japonska-pres-ameriku-do-evropy.html), jsme tentokrát sedlali hatchback, který by měl českého zákazníka oslovit více. Designem to ale nebude, ani zezadu nevypadá Tiida jako z učebnice moderního designu. Japonský styl prostě zhýčkanému Evropanovi moc nevoní.

Pokud vás nenadchne vnější vzhled auta, v interiéru estetický obrat nečekejte. Vše je sice zpracováno dobře a v béžovém odstínu nechybí interiéru určitá elegance, ale při přímém srovnání s konkurencí Tiida pohoří. Občas si díky hranám připadáte, že jste se ve stroji času vrátili o několik let zpět.

Proč?

Existuje tedy důvod proč vůbec o pořízení tohohle Nissanu uvažovat? Ale samozřejmě. Tím prvním je pohodlí, které vás na palubě po nasednutí čeká. Měkká a rozměrná sedadla určitě patří do pohodlnější poloviny na trhu. Podvozek je taky na měkko, přes nerovnosti vás přenese s noblesou a houpáním, ale o něm až za chvíli.

Tím druhým důvodem je místo na zadních sedadlech. Po posunutí zadní lavice (ano, je posuvná) zcela dozadu se kufr sice zmenší na 300 litrů, ale vaše dlouhonohé kamarádky si v zadní části auta klidně můžou přehazovat nohu přes nohu. A rozhodně se u toho nebudou tísnit.

obrázek [300 x 354] Dalším pozitivem je fakt, že se zadní dveře otevírají v celkem velkém úhlu a ve spojení s (na svou třídu) obrovským prostorem vzadu je nastupování jedná báseň. Všímavý kolega při nastupování poznamenal, že až bude mít po dvou operacích kyčelního kloubu, tak si na ježdění koupí právě Tiidu, protože se do ní nastupuje velice lehce. A to je od něj pro tento automobil velká pochvala.

Do auta se tedy nastupuje pohodlně, ale pokud něco budete dávat do kufru, dávejte si pozor na čelo. Víko se otevírá pouze do výšky 176 cm, takže i průměrný Čech hlavou bude narážet. Tvarování víka také nepatří k nejefektivnějším, ve spodní části se otvor zavazadelníku dost zužuje.

Rozbouřené moře

Podvozek je naladěn měkce. Dokonce velmi měkce. A troufáme si říct, že velmi velmi měkce. Stačí pár zatáček na oblíbené okresce, které nemusíte projet ani moc ostře, a vůz se rozhoupe takovým způsobem, že pasažérům na palubě hrozí mořská nemoc. Jako na rozbouřeném moři. A to nepřeháníme. Takže komu se nechce cestovat k moři, může si houpání na vlnách užívat i u nás. O sportovní jízdě na nevyužívaných silničkách si můžete nechat pouze zdát.

obrázek [555 x 293]  

Na druhou stranu uznáváme, že podvozek naprosto koresponduje s očekáváními, která vzbuzuje vnější vnitřní design. Jestli je toto nezáludné auto pro starší řidiče, kterých je v evropské stárnoucí populaci čím dá více, pak říkáme ano.

Naftový motůrek

Testovaný kousek byl vybaven známým francouzským turbodieselem o objemu 1,5 litru. Motoráři jej naladili na 78 kW, Tiida s ním dokáže jet až 186 km/h a stovkou můžete uhánět již za 11,3 sekundy po rozjedu. Ale to není u tohoto Nissanu až tak důležité. Sportovec to není, nemá na to podvozek, ani motor. Přednosti pohonné jednotky tkví jinde – ve spotřebě. Při reálné stokilometrové rychlosti vám totiž na ujetí sta kilometrů stačí 4,7 litru nafty, při stotřicítce 5,5 litru (motor točí 2050 otáček resp. 2800 otáček za minutu).

Ani s kulturou chodu na tom není dé-cé-íčko špatně, při jízdě na šestku po našich dálnicích si motor příjemně vrní, žádné pazvuky ani chrochtání nejsou slyšet. Jenom zrcátka vydávají dost hlasitý svist a do plynového pedálu se přenášejí silné vibrace. Že by masážní funkce zdarma?

O přenos síly na vozovku se stará šestistupňová manuální převodovka. I přesto, že má šest stupňů, což dneska stále ještě není standardem, jde spíše o slabinu tohoto vozu. Hlavně první dva rychlostní stupně jsou sladěny tak špatně, že na to, aby se dvojka rozumně chytla musíte jedničku vytočit až za tři tisíce otáček. A to není u dieselového motoru cesta k plynulé a úsporné jízdě ve městě. Alespoň že řazení je docela přesné – i když s delšími dráhami.

Za kolik?

Všechny slabiny a nectnosti vozu by se daly překousnout, kdyby Tiida byla za hubičku. Ceníková cena sice stihla v posledních měsících klesnout, přesto se ale zdá být stále ještě vyšší než u masově prodávané konkurence.

Přímý konkurent Toyoty Auris nebo Peugeotu 308 tak uspěje pouze tehdy, když se vypravíte za dealerem Nissanu s cenovými kalkulacemi konkurentů a budete žádat slevu. Je pravděpodobné, že ji dostanete, a proto by měl tento nepříliš rozšířený Nissan zůstat ještě chvíli ve vašem spotřebitelském koši, zejména, pokud je vašemu stylu blízká poklidná jízda nejlépe přímým směrem, jízdní pohodlí, velký prostor nejen do výšky, ale i do šířky a délky. Díky turbodieselové patnáctistovce se mezi plusy Tiidy počítá také příjemná spotřeba a dlouhý dojezd.

obrázek [555 x 382]  

První cena vozu319.900,-Kč (Visia 1,6 81 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací404.900,-Kč (Visia 1,5 dCi 78kW)
Základní cena testovaného vozu 426.900,-Kč (Acenta 1,5 dCi 78 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků438.900,-Kč (Acenta 1,5 dCi 78 kW )

Plusy:

  • na svou třídu obrovské místo na zadních sedadlech
  • velký vnitřní prostor
  • jízdní pohodlí
  • odhlučnění motoru

Mínusy:

  • jízdní vlastnosti
  • odstupňování převodovky
  • nastavení teploty pouze po celých stupních
  • nemožnost větší individualizace výbavy
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Tiida 1,5 dCi

Cena v základní výbavě: 426 900 Kč Cena v testované výbavě: 438 900 Kč

Základní výbava:elektricky ovládaná zrcátka, loketní opěrka řidiče a zadní středová opěrka, autorádio s CD přehrávačem a 6 reproduktory, Bluetooth, palubní počítač, digitální hodiny, ukazatel venkovní teploty, denní počítač ujetých kilometrů, výškově stavitelné sedadlo řidiče, elektrická okna přední / zadní, výškově a podélně nastavitelný volant, kožený volant a hlavice řadicí páky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač, automatická klimatizace včetně pylového filtru, loketní opěrka řidiče, zadní středová opěrka, ovládání audiosystému na volantu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, ABS+EBD, čelní, boční, hlavové airbagy, nárazníky a vnější kliky dveří a elektrická a vyhřívaná vnější zrcátka - lakovaná

Výbava testovaného vozu:Metalická barva (+ 12 000,- Kč)

Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
Technické údaje
Motor Nissan Tiida 1,5 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 78 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 186
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4.7 / 5.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / 425
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1360 / 350
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4303
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1532
d) rozvor (mm): 2603
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 770 / 1060
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 530
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Nissan Tiida 1,5 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 5
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,56
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Venucia R50X: Z Nissanu Tiida se stal sympatický crossover Venucia R50X: Z Nissanu Tiida se stal sympatický crossover

V Evropě neúspěšný model dostal v Číně druhou šanci.…

Nissan Tiida: Globální hatchback podruhé (foto živě) Nissan Tiida: Globální hatchback podruhé (foto živě)

Nissan v Šanghaji představuje druhou generaci globálního…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Včera

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do All Star týmu

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do…

Obránce Jakub Jeřábek z Podolsku a útočník Jan Kovář z Magnitogorsku byli zařazeni do All Star týmu uplynulé…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…