Třetí generace Nissanu X-Trail se vyrábí od jara 2014. Letos v létě nabídku obohatil nový motor. Tím je zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.6 DIG-T, přičemž až do jeho příchodu měl zájemce o tento vůz na výběr pouze diesel.
Já byl z nového XTrailu hrozně zklamaný, těšil jsem se na něj. Auto je velmi pěkné, prostornost i sedadla mi přišla OK, ale to je bohužel vše. Před liftová CR-V byla komfortnější, působila bytelněji, no a o CX5 (také před FL) raději ani nepíšu. Ta byla podvozkem, tlumením, řízením, motoricky (XTrail zkoušen v dieselu, v benzínu pak jmenovec Rogue) i řazením úplně jiná liga.
Subjektivně XTrail fungoval lépe v hranatých generacích, ta poslední mi bohužel přijde strašně odfláklá.
ja som sa uz parkrat pristihol ze som si vravel ... aky pekny kaskaj .... a ono to bol vlastne X-Trail ( a opacne ) .... musim suhlasit.... starsie X-Traily boli osobitejsie a hrany im sedeli... a boli podla mna zaujimavejsie ako tento viac menej uz len zvacseny kaskaj... ale ten motor v tomto X-trail sa mi paci viac ako tie jeho dizle .... podla mna zaujimavy kompromis pre toho kdo nepotrebuje X3 a podobne drahe masiny ... za vcelku slusne peniaze dostane od nissanu stylove a hodne prakticke auto....
Já bych dal zase přednost X-trailu, protože cenový rozdíl od Kaškaje je malý, podobně od Kadjaru a je to větší auto. Jinak všechny 3 modely jsou dobré a 4x4 nemusí mí každá verze.
Jo, tato kombinace je bohužel v dnešní Evropě za slušnou cenu obtížně k dostání, to je pravda. Nicméně vody by mohl v tomto směru trošku rozčeřit nový Tuscon. Tam bude tato kombinace s 1.6 turbobenzínem a určitě to bude o dost levnější, než CX-5.
To si nemyslím, hjondé už nějakou dobu ceny konkurence spíš kopíruje, než aby se je snažil za každou cenu podlézt. Radši investuje do otravných nabubřelých reklam.
Možné problémy s emisemi u nafty lidi nebudou chtít benzínové SUV, ale vrátí se do klasiky a tam Nissan nic pořádného nemá.
Navíc se zdá, že ani už neumí vyrobit benzínové auto. Právě spojka, řazení a ovládání plynu má Mazda vypiplané k dokonalosti. Sedneš zacvakneš jedničku a plynule se rozjedeš napoprvé, přeřazení je radost a cukání nehrozí.
Co myslíš tou klasikou? Mne tento motor přijde naprosto adekvátní. Auto vypadá dobře, interiér bezesporu kvalitní je, motor dle naměřených hodnot solidně dynamický, realitu neznám.
Základního Xtraila jsem neviděl, ale pokud vypadá alespoň trochu k světu, tak za 534 tisíc (reálně skladovka kolem 0,5miče trochu vybavená) s takovým motorem je solidní nabídka. Zajímalo by mne autorovo srovnání s Kugou, nebo Tiguanem TSI obojí v předokolce, Jelikož s těmi vozy takto silné motory cvičí obstojně.
Naopak 4x4 využije opravdu jen málo lidí. Proč zbytečně mít větší spotřebu, cenu, servis a já nevím co, když to reálně málokdy využiješ (záleží na kupci). Samozřejmě u větších SUV převládá pohon 4x4, ta převaha je ale spíše dána tím, že výkonnější motorizace mají pouze pohon 4x4.
Nevieš čo je klasika? Motor s objemom aspoň 2l, najlepšie V6 2.5-3.5l, to je klasika. A k tomu možnosť individuálne nejaký V8. Samozrejme v EU nemysliteľné.... stačilo by myslieť na možnosť zástavby lpg, prispôsobiť tomu agregát ak treba a za mňa by motor bol vybraný....
Kde sú Infiniti FX 35 s silným kultivovaným spoľahlivým motorom Nissan?
Táto modelová ponuka Nissanu je možno vysoko predajná ale technicky biedna. Už som to písal vybrali si zlý smer, krátkodobo možno predaje budú dobré ale čím chcú osloviť? Len cenou?
Tak V8 na Xtral... to je trochu luxus nemyslíš? >:D Dvoulitr ano, ideálně s turbem na 200k, ale spíš jako vrchol nějaký větší naftový motor, ten SUV sluší více.
...."Na druhou stranu zklamal projevem motoru, který byl ale nečekaně úsporný"....na tohle si budete muset pisálkové zvyknout......jiné to už nebude..... ;-\ Auta budou sice jezdit na smrad z olejové hadry, ale bude to trvat věčnost než se pohnou... ;-)
Tvé obavy nesdílím, třeba motorizace dnešních kompaktů jsou famózní... a to nemyslím jen hot varianty, ale klidně třeba obyčejné 1.4TSI nebo 1.5EB.
A co se Nissanu týče - ten motor v Pulsaru musí být raketa, v X-Trailu holt už ne... ale v kombinaci se slušnou spotřebou to nevypadá jako špatná volba.
PS: viděl jsem dneska Qashqai v té pěkné fialové... a ta barva je prostě super. Vedle byl bílý Kadjar a na první pohled byl vidět přifouklý zadek u Renaultu, který bílá ještě podtrhuje... to je ale asi jediná problémovější partie, jinak se mi to auto zamlouvá - hezká kola, světla...
Já píšu o tom, jak se podobné motory chovají v kompaktu.
1.6TCe / DIGT asi sám o sobě taky není špatný motor, ale jeho osazení v X-Trailu se zřejmě úplně nepovedlo. Za mě je nejkritičtější ta odezva na plyn. Že je ten motor laděný na spotřebu a poskytuje jen průměrnou dynamiku bych neviděl úplně jako chybu.
Proč je v mínusech na prvním místě něco, co se vůbec netýká testovanýho auta? Jak souvisí s vlastnostma či jízdou testovanýho auta to, že je tohle jediná benzínová verze..? To by taky mohlo bejt v plusech třeba to, že dieselová 4x4 má prima automat, vám to dává smysl..?
Tak benzín možná nějaké kupce taky najde..
Jenže drtivá většina lidí co chtějí SUV s pohonem 4*4 potřebuje mít ve velkém aute slušnou naftu , minimálně od 150 do cca 200 k..
Pokud nedají Xtrailu silnější dieslový motor , prodeje nahoru nepůjdou.
Jejich 1.6 dci je slušná na malý Kaškaj..na velké auto plné lidí a bagáže však nestačí!
Pěkný to je. Měli by udělat pořádný dieslový motor jako že ho asi určitě mají v plánu vytvořit, až mi doslouží T30 tak si určitě pořídím v bazaru dalšího xtraila.