reklama


Test Auto.cz

Opel Adam Rocks 1.0 Turbo – Oplastovaná raketka

7.4. 2015
Verdikt
 

Stylovka od Opelu se dočkala zvýšené karoserie a silného litrového tříválce. Zjišťovali jsme, jak se v této kombinaci Adam chová.

Opel v současné době mohutně modernizuje nabídku agregátů. Zástupcem nové generace je i přeplňovaný benzinový tříválec. Motor 1.0 Turbo jsme vyzkoušeli ve stylovém minivoze Adam Rocks, který je rovněž nedávnou novinkou z Rüsselsheimu.

Adam Rocks se světu poprvé představil na ženevském autosalonu 2013 ve formě konceptu. Automobil byl veřejností přijat velice vřele, a tak jej Opel začal sériově vyrábět. O produkci rozhodl i fakt, že na trhu vlastně není podobný vůz – nejblíže mu je Fiat Panda Cross, který je ale spíše praktickým vozem než stylovka jako Adam.

Adamova drsná vizáž

Model Adam doposud kupují hlavně ženy, které tvoří 70 % zákazníků. Drsně působící verzí chce Opel k tomuto minivozu nalákat více mužů. Použití bytelných plastových nárazníků má jistě šanci je oslovit, na druhou stranu během týdenního testování vzhled automobilu spíše chválily dámy.

Adam Rocks se od zbývajících verzí tohoto modelu liší také zvýšenou světlostí o 15 mm a standardně dodávanou plátěnou střechou, která se u běžného Adama nabízí za 25.000 korun (u verze Glam za 15.000 Kč). Plátěná střecha povinností není, na přání je možné objednat Rocks i bez této možnosti, v takovém případě výsledná cena vozu klesne o 15.000 Kč.

obrázek [600 x 276]  

Plátěná střecha se umí shrnout k sloupkům C za pouhých pět sekund. Při krátké seznamovací jízdě s Adamem Rocks v okolí lotyšské Rigy jsem střechu chválil, že skvěle filtruje vnější hluk. Týdenní test na českých silnicích ale ukázal, že zvuky vnějšího prostředí jsou přece jenom znát, v rychlostech nad 100 km/h se pak od ní ozývá výraznější svištění vzduchu. Otvor ve střeše nicméně nemá negativní vliv na pevnost karoserie, posádka od střechy necítí žádné otřesy.

Opel Adam Rocks: První jízdní dojmy

Díky použití stahovací plátěné střechy se proti výchozímu Adamu nijak nezmenšil zavazadlový prostor. Nadále však zůstává malý – jeho základní objem činí jenom 170 litrů, alespoň že se dá zvětšit sklopením zadních sedadel. Malý objem zavazadelníku by tolik nevadil – od minivozu se nedají čekat prostorové zázraky. Při nakládání ale obtěžuje vysoká ložná hrana ležící 840 mm nad vozovkou, jakož i plato, které se musí podobně jako u některých jiných miniaut vyklápět ručně.

Adamovy kvalitní útroby

Na interiéru oceňujeme perfektní dílenské zpracování a hodnotný vzhled způsobený měkčenými plasty. Adam díky tomu působí dospěle jako vozy vyšších tříd. Potěší také skvěle tvarovaný volant, nebo kratičká páka manuální převodovky. Přední sedadla jsou pohodlná a nabízejí dostatek pohodlí i na dlouhých cestách. Za příplatek 26.000 korun jsou navíc kožená a vyhřívaná, použitá kůže ale nepatří mezi nejjemnější.

V kabině vadil dole utopený sedmipalcový dotykový displej příplatkového multimediálního systému Intellink (+7.900 Kč). Obrazovka navíc reaguje na pokyny pozvolně. Velice nízko je umístěn také panel klimatizace, grafika ovladačů navíc není moc přehledná. Z miniaturních teček není jasně poznat, jaká je nastavena úroveň ventilace.

obrázek [600 x 402]  

Přední sedadla poskytují řidiči a spolujezdci velký prostor, a to jak na šířku, tak na výšku. Na zadních sedadlech je to však jiná písnička. Prostor pro kolena by tu ještě nějaký byl, kvůli ne zrovna ideálně umístěné příčné výztuže za střešním oknem však cestující mají málo místa nad hlavou. Na zadní sedadla se navíc i přes dlouhé dveře nastupuje vcelku krkolomně. Adam je ale minivozem, a tak mu malý prostor na zadních sedadlech nemůžeme příliš vyčítat.

Adamovo skvělé srdce

Nový agregát 1.0 Turbo se neváhám označit za jeden z nejpovedenějších benzinových tříválců na trhu. Přeplňovaná jednotka se pyšní skvělou pružností, kultivovaným během a sportovním burácivým zvukem. Motor boduje také v oblasti síly – výkon 85 kW a točivý moment 170 N.m umí z Adama udělat doslova kapesní raketu.

Přeplňovaný tříválec se nechává ochotně vytáčet. Dostatek točivého momentu má již od nízkých otáček, ostatně maximální točivý moment je k dispozici od 1800 otáček. Ve městě se dá klidně zařadit pětka (1250 otáček při 50 km/h) a motor nijak neprotestuje. Při snaze o dynamickou jízdu je však nutné tříválec vytočit nad 2500 otáček, při kterých je znát citelnější zátah.

Agregát je standardně spárován se systémem Start/stop. Turbomotor ale většinu doby stání na semaforech nebo v koloně zůstával nastartovaný.

obrázek [600 x 366]  

S litrovým tříválcem je standardně spárována šestistupňová manuální převodovka. Ta má příjemně krátké dráhy, kulisa řazení by ale mohla být o něco přesnější. Zpřevodování nižších stupňů je spíše kratší s ohledem na městské zaměření vozu a podporu dynamiky. Na šestku však motor při 130 km/h točí běžných 3250 otáček.

Spotřeba se při běžné jízdě pohybovala okolo hranice šesti litrů na 100 kilometrů, na dálnici si automobil vzal přesně 6,5 litru. Pokud však chcete využít potenciál motoru dosyta, musíte počítat s tím, že při rychlém tempu spotřeba paliva klidně stoupne vysoko nad osm litrů.

Test 2013: Opel Adam 1,4 – Fíkový list netřeba


Adamova hbitost

Opel Adam Rocks s přeplňovaným tříválcem 1.0 Turbo je opravdu hbitým vozem, který svojí svižností překvapí ve městě i na okresní silnici. Řidiče za volantem navíc dokáže pobavit, za což má rozhodně body k dobru. Podvozek si umí poradit s vysokými rychlostmi, hbitost při změně směru trochu připomíná vozy Mini s jejich charakterem motokáry.

obrázek [600 x 324]  

Jenom chválit ale nebudeme. Podvozek je na nerovném povrchu uskákaný, což vadí především při jízdě ve městě. Vliv na to má krátký rozvor (2.311 mm) i sedmnáctipalcová kola, která jsou u verze Rocks standardem. Od podvozku se ale neozývají hlučné rány, jenom utlumení příčných nerovností by mohlo být jemnější.

Řízení je pak velice lehké, což potěší hlavně jemné dámské ručky. V městském voze se to dá pochopit, s ohledem na fakt, že je automobil standardně vybavený posilovačem řízení se superlehkým módem City, by však výchozí nastavení nemuselo být tak přeposilované.

Opel Adam Rocks – srovnání s konkurencí
ModelOpel Adam RocksDS 3 CabrioFiat 500 SportMini 3D One
Motor1.0 Turbo1.6 VTi0.9 TwinAir1.2
Zdvihový objem [cm3]99915988751198
Válce/ventily3/44/42/43/4
Největší výkon [kW/min]85/520088/600077/550075/4250-6000
Točivý moment [N.m/min]170/1800-4500160/4250145/2000180/1400-4000
Převodovka6M5M6M6M
Max. rychlost [km/h]196190188195
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,98,910,09,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,15,74,24,6
Cena [Kč]432.900518.900389.300465.400

Závěr

Opel Adam Rocks s tříválcem 1.0 Turbo je poněkud rozporuplným vozem. Na jedné straně je netradiční vzhled a opravdu skvělý motor, díky jehož mamutí síle můžeme vůz klidně označit za mild hatch nebo dokonce hot hatch. Na druhé straně je řízení na sportovní radovánky moc lehké a podvozek moc uskákaný.

Adam Rocks je spíše takovou kabelkou do města, díky čemuž se k jeho charakteru hodí nějaký slabší agregát. Stačilo by ale upravit řízení a snížit podvozek a z Adamu by byl opravdu perfektní hot hatch. Jinak řečeno: už teď jsme zvědaví na chování verze S poháněné turbomotorem 1.4 Turbo (110 kW). Pokud se však do Adama zamilujete, výtky klidně přehlédnete – umí totiž chytnout za srdce a už ho nepustit. I já v jedné chvíli začal uvažovat, v jaké barvě karoserie by se mi Adam Rocks líbil nejvíce...

obrázek [600 x 403]  

Nejlevnější verze modelu251.900 Kč (1.2/51 kW Adam)
Základ s testovaným motorem375.900 Kč (1.0 Turbo/85 kW Jam)
Testovaný vůz s výbavou503.400 Kč (1.0 Turbo/85 kW Rocks)

Plusy

  • Netradiční design, hodnotný interiér
  • Možnost stahovací plátěné střechy
  • Kultivovaný a silný turbomotor
  • Hravé jízdní vlastnosti
  • Široké možnosti individualizace vzhledu

Minusy

  • Vysoko položená nakládací hrana kufru
  • Minimální prostor na zadních sedadlech
  • Vysoká pořizovací cena
  • Lehce uskákaný podvozek

JAKE.AUTO.CZ: Vše o Opelu Adam na auto.cz na jednom místě


Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Adam Rocks 1.0 Turbo

Cena v základní výbavě: 375 900 Kč Cena v testované výbavě: 503 400 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, litá 17“ kola, posilovač řízení s módem City, asistent rozjezdu do kopce, zvýšení podvozek, palubní počítač, oplastované nárazníky, autorádio s šesti reproduktory a ovládáním na volantu, tempomat, výškově a podélně nastavitelný volant s věncem potaženým kůží, manuální klimatizace, elektricky ovládaná vnější zrcátka, elektrické ovládání předních oken, symetricky dělená zadní sedadla, dálkové ovládání centrálního zamykání atd.

Výbava testovaného vozu:Kožené čalounění, vyhřívaný volant, vyhřívání předních sedadel (+26.000,-), samočinná klimatizace (+7.200,-), multimediální systém IntelliLink se sedmipalcovým dotykovým displejem (+7.900,-), automatický parkovací asistent + hlídání mrtvých úhlů + vyhřívaná zpětná zrcátka (+14.600,-), sada osvětlení – diody denního svícení, diodové koncové svítilny (+7.900,-) sada Flex Organizer – sítě v zavazadelníku (+2.100,-), nastavení podsvícení interiéru v osmi různých barvách (+2.700,-), pedály z lehkých slitin (+2.100,-).

Vitana má problém na Slovensku, jeho úřady nařídily stáhnout balený kmín Vitana má problém na Slovensku, jeho úřady nařídily stáhnout balený kmín

Kontrolorům vadí přítomnost hořčice, měla být podle nich…

Ať je držení zbraní řešeno běžnými zákony, ne ústavou, říkají Hamáček se Štěchem Ať je držení zbraní řešeno běžnými zákony, ne ústavou, říkají Hamáček se Štěchem

Ministerstvo vnitra chce ústavním zákonem povýšit právo…

Penta zastaví zanedbanou část Smíchova u Strahovského tunelu Penta zastaví zanedbanou část Smíchova u Strahovského tunelu

Marek Dospiva a jeho spolupracovníci ze skupiny Penta…

Brabec: Národním parkům hrozí zánik, Senát odhlasoval nesmysly Brabec: Národním parkům hrozí zánik, Senát odhlasoval nesmysly

Podle ministra životního prostředí odsouhlasili senátoři…

 
Technické údaje
Motor Opel Adam Rocks 1.0 Turbo
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 1800 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 4.4 / 5.1
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 170 / 663
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1156 / 354
Rozměr pneu:215/45 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3747
b) šířka (mm): 1720
c) výška (mm): 1493
d) rozvor (mm): 2311
e) rozchod vpředu (mm): 1472
f) rozchod vzadu (mm): 1464
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 740
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1230
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Opel Adam Rocks 1.0 Turbo – Oplastovaná raketka

David Bureš (Auto.cz)David Bureš (Auto.cz)
moderoval 7.4.2015 tuto diskuzi



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále…

 




Video: Ještě jednou Pačejov Video: Ještě jednou Pačejov

Během soboty jsme pro vás natočili taky jedno video z…

Rally Pačejov na vlastní kůži: Tak jaké to bylo? Rally Pačejov na vlastní kůži: Tak jaké to bylo?

Přežili jsme! S Karolínou jsme dorazili do cíle…

 



 
McLaren RM50-03: Hodinky za 25 milionů korun!

McLaren RM50-03: Hodinky za 25 milionů korun!

Dnes 16:52

U McLarenu teď můžete za nejžhavější novinku v nabídce nechat stejnou sumičku peněz, jako za hypersport P1. Ale tentokrát jde o hodinky...




Blesk.cz

Záhadné zmizení fenky Kofi: Ze Znojma „se zaběhla“ do Prahy, majitelka je zoufalá

Záhadné zmizení fenky Kofi: Ze Znojma „se zaběhla“…

Gabriele Hradecké ze Znojma utekla ze zahrady sedmiletá fenka Kofi středního vzrůstu. Zoufalá majitelka rozjela…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Plzeň je blízko dohody s Ivanschitzem! Jedná se pouze o délce smlouvy

Plzeň je blízko dohody s Ivanschitzem! Jedná se…

Blíží se to, balík s mimořádně cenným obsahem by mohli v Plzni rozbalit už koncem týdne. Jednání o příchodu…

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová ztratila vedení v SP

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová…

Měla to velmi nadějně rozjeté. Ještě po třetí střelbě mířila česká biatlonistka Eva Puskarčíková do všech terčů…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama