Opel Antara 2,2 CDTI – Myší kožíšek

Opel Antara 2,2 CDTI – Myší kožíšek

 
 
27.9. 2011 Ondřej Šuch

Antara je stále na špičce nenápadnosti, modernější technika jí ale jen prospěla.

Pravděpodobnost, že se někdo na ulici ohlédne za Opelem Antara, je od počátku jeho výroby v roce 2007 jen teoretická. Příkrým a subjektivním názorem nehážeme hned na začátku auto přes palubu, spíš chceme vyprovokovat: podívejte se na náš test z té doby a zkuste na fotkách najít emoce. Nedávné omlazení vozu tak bylo i vzhledem k ne úplně uspokojivým prodejům v podstatě nutností.

Bachratý uzlíček hran, proti kterému byl i sesterský Chevy Captiva dost sexy, si tak vysloužil v podstatě pokropení živou vodou: Pár změn tvaru masky chladiče, předních i zadních světlometů a nárazníků způsobilo, že na vůz lze nejen koukat, ale i pohledem na něčem nenudném ulpět. Stále je před námi vysoké a těžké kompaktní SUV, ale už nevypadá, jako by v Russelsheimu došly ohýbačky plechu.

obrázek [600 x 448]  

Podstatné změny se prohnaly i interiérem – na středové konzole lze i díky aplikaci elektrické parkovací brzdy najít více odkládacích míst, druhdy autobusový průměr volantu se zlepšil minimálně opticky a nikde nic nevrže. Cestující vpředu i vzadu mají k dispozici stále stejné polotuhé sedačky, místa se nedostává pouze v oblasti kolen těch vzadu. Vysoká nákladová hrana a poměrně těžké páté dveře sice přístup do zavazadelníku nijak neusnadňují, 402 litrů základního objemu je pak lehce pod průměrem třídy.

Nejpodstatnější změnou je přítomnost nového čtyřválcového turbodieselu 2.2, testovali jsme jeho silnější variantu s maximálním výkonem 135 kW. Prvním dojmem z nového motoru je znatelné snížení hluku – vyvažovací hřídele a hlavně dvouhmotový setrvačník dělají své. Po spřažení s šestistupňovou manuální převodovkou jde i přes její nepřesnou kulisu o téměř ideální pohon: vůz je živý, motor jde za plynem co mu fyzika dovolí a udávané kombinované spotřeby 5,6 l/100 km není vůbec problém dosáhnout. Jediným problémem je prodleva turba: v nízkých otáčkách líné auto dostane při zhruba 1500 otáčkách takový kopanec, že se člověk neubrání vzpomínce na podobnou střelbu s některými staršími motory koncernu VW.

Při běžné jízdě má Antara poháněnou jen přední nápravu, v případě prokluzu pak systém odešle až 50 % točivého momentu na zadní nápravu. I přes solidní „terénní“ hodnoty (např. brodivost 45 cm) jde stále o SUV, takže na nějaké rozsáhlejší akce mimo zpevněné silnice je třeba zapomenout. Kvalitní pneumatiky ale dokážou mnohé a my si na chování vozu na polních cestách nemůžeme stěžovat.

obrázek [600 x 419]  

Úspěšnou modernizaci prodělalo i zavěšení kol – přední McPherson a zadní víceprvková náprava nabízejí optimální mix pohodlí a stability a auto se i znatelně méně naklání v zatáčkách. Přehršel elektroniky doplnil čerstvě například asistent pro jízdu do kopce.

Kompaktní SUV má po modernizaci daleko lepší šanci na úspěch, přičemž jeho základním poznávacím znamením je nenápadnost a kvalita. Pohled do ceníku sice říká, že testovaný turbodiesel s příplatky stojí podobně jako DVA vozy s nejnižší zážehovou motorizaci, netřeba se ale chytat za hlavu – motorů je v nabídce dost a příplatky za dodatečnou výbavu jsou v porovnání s mnohými konkurenty rozumné.

obrázek [600 x 442]  

První cena vozu489.900,- Kč (2.4 123 kW Essentia 4x2)
První cena vozu s testovanou motorizací689.900,- Kč (2.2 CDTI 135 kW Enjoy 4x4)
Základní cena testovaného vozu699.900,- Kč (2.2 CDTI 135 kW Cosmo 4x4)
Cena testovaného vozu vč. příplatků769.500,- Kč (2.2 CDTI 135 kW Cosmo 4x4)

Plusy

  • Kvalitní zpracování
  • Pružný motor s plynulým zátahem
  • Trakce za zhoršených adhezních podmínek
  • Velmi pohodlná sedadla
  • Vnitřní prostor

Mínusy

  • Objem zavazadlového prostoru, výška nakládací hrany
  • Užitečná hmotnost
  • Znatelná prodleva turbodmychadla
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Antara 2,2 CDTI

Cena v základní výbavě: 699 900 Kč Cena v testované výbavě: 769 500 Kč

Základní výbava:8 airbagů, ABS, stabilizační program ESP, včetně systému stabilizace přívěsu, HBA systém pro sjíždění svahů, dešťový senzor, tempomat, tónovaná skla, termoreflexní čelní sklo, přední a zadní parkovací asistent, systém samočinného vyrovnávání světlé výšky, automatická aktivace světel, vyhřívaná přední sedadla, klimatizace, 18palcová kola z lehkých slitin, automatická aktivace pohonu kol obou náprav s kontrolou trakce, elektrické ovládání oken předních a zadních dveří, dálkově ovládané centrální zamykání, autorádio CD 30 MP3, palubní informační displej, přední mlhová světla, stříbrné střešní ližiny, dělené opěradlo zadního sedadla v poměru 60:40 sklopné, příprava pro ISOFIX na vnějších zadních sedadlech, FlexOrganizer - kolejnice na bocích zavazadlového prostoru, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, stříbrné prahy přední a zadní.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+16.000,-), střešní nosič (+3.700,-), autorádio s DVD navigací (+49.900,-)

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

Zeman se sejde s Pochem. Vyzve ho, aby zvážil kandidaturu na post ministra Zeman se sejde s Pochem. Vyzve ho, aby zvážil kandidaturu na post ministra

Prezident Miloš Zeman požádá europoslance Miroslava…

 

Štítky SUV Opel Testy

Technické údaje
Motor Opel Antara 2,2 CDTI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2231
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 5.6 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / 1420
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1921 / 449
Rozměr pneu:235/50 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4575
b) šířka (mm): 1850
c) výška (mm): 1704
d) rozvor (mm): 2707
e) rozchod vpředu (mm): 1562
f) rozchod vzadu (mm): 1572
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Opel Antara 2,2 CDTI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 5
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,81
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 



Opel Antara výrazně zlevňuje, stojí od 412.400 Kč Opel Antara výrazně zlevňuje, stojí od 412.400 Kč

Opel zlevnil Antaru, a to dost radikálně. Zatímco ještě…

GM svolává vozy Opel Antara a Chevrolet Captiva kvůli hrdlu nádrže GM svolává vozy Opel Antara a Chevrolet Captiva kvůli hrdlu nádrže

Evropská větev koncernu General Motors svolává do…

 



 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…