27.5. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Opel Astra 1.6 CDTI vs. Renault Mégane 1.6 dCi – Má Francouz šanci?

 

Astra i mégane nedávno prošly mezigenerační obměnou, a tak jsme je vyzvali na souboj. Má renault vůbec šanci, když opel v minulých testech doslova exceloval?

Nižší střední třída patří mezi vůbec nejoblíbenější segmenty evropských zákazníků, a proto je nabídka takových modelů opravdu široká. V minulých měsících se navíc zákazníci dočkali důležitých novinek, mezigenerační proměnou prošly dva důležité modely, Opel Astra a Renault Mégane. Jak si ve vzájemném porovnání stojí?

Na první pohled to vypadá na souboj s jasným průběhem. Aktuální Opel Astra se stala evropským Autem roku 2016, v našich srovnávacích testech hatchback porazil Kiu Cee’d a kombík domácí Škodu Octavia Combi, auto navíc boduje nejen mezi odbornou veřejností, ale také mezi zákazníky. Za první čtvrtletí roku je na starém kontinentu druhým nejprodávanějším kompaktem, hned po VW Golf, zatímco Renault Mégane skončil až osmý. Jenže české podmínky jsou specifické, a tak Mégane může být přece jen atraktivnější volbou. Nechme se tedy překvapit.

Souboje se zúčastnily dva kousky se vznětovou šestnáctistovkou pod kapotou. Zatímco 1.6 dCi renaultu dává 96 kW, 1.6 CDTI opelu je se 100 kW o chlup silnější. Z celkového hlediska se sice v nižší střední třídě prodejně výrazně více daří zážehovým agregátům, u astry i méganu je ale situace opačná. U Francouze za první třetinu roku připadá 245 naftových kusů na 205 zážehových, zatímco u Němce činí tento poměr 486:403.

Renault v základu dražší, ale lépe vybaven

Renault vždy lákal na nízkou cenovku, a tak může překvapit, že v oblasti základní ceny je na tom lépe astra. Testované 1.6 CDTI (100 kW) opelu lze pořídit za 459.900 Kč, zatímco základní cenovka 1.6 dCi (96 kW) renaultu je o 50.000 korun vyšší. Tento rozdíl ale není tolik překvapivý, opel tradičně sází na širokou nabídku motorů už od nižších stupňů, a tak zatímco testované 1.6 CDTI je možné pořídit už od druhého stupně Enjoy, u renaultu je v případě zkoušeného 1.6 dCi nutné sáhnout po třetím stupni Intens.

Pořizovací nákladyOpel AstraRenault Mégane
ZÁKLADNÍ CENA
Motor1.6 CDTI (100 kW)1.6 dCi (96 kW)
Stupeň výbavy a cena [Kč]Enjoy/459.900Intens/509.990
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Diodové světlomety [Kč]35.000*19.000
Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka [Kč]SS
Elektricky ovládaná okna - přední/zadní [Kč]S/SS/S
Head-up displej [Kč]-9.000
Klimatizace [Kč]manuálníautomatická dvouzónová
Metalíza [Kč]14.40015.000-19.000
Navigace [Kč]15.000S
Parkovací kamera vzadu [Kč]7.30018.000**
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]17.20018.000**/S
Rezervní kolo [Kč]1.8003.000
Sedadlo řidiče s masážní funkcí [Kč]45.000*13.000*
Sledování mrtvého úhlu [Kč]20.000*18.000**
Tempomat [Kč]SS
Vyhřívaná přední sedadla [Kč]14.000**13.000*
Vyhřívaný volant [Kč]14.000**13.000*
 *Až od vyšší výbavy Dynamic*Paket Komfort Plus
 **V rámci Zimní sady 1**Paket City
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]32.576/4.3238.876/4.779
Přední/zadní nárazník [Kč]14.610/14.09110.447/3.968
Přední blatník [Kč]5.0524.006
Čelní sklo [Kč]11.9076.136
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]3.753+4002.490+472
Mřížka v masce chladiče [Kč]Importér neuvedl6.750
Přední/zadní tlumič [Kč]Importér neuvedl6.851/5.210
Hodinová sazba v servisu [Kč]780787
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]17.44225.891
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/125/3/12
Prodloužená záruka5 let/150.000 km*5 let/200.000 km
*Záruka na motor, převodovku a rozvodovku

Mégane navíc vyšší cenovku obhajuje bohatší výbavou, která za uváděnou cenu již čítá navigaci, dvouzónovou automatickou klimatizaci, kombinaci koženkového a textilního čalounění nebo zadní parkovací senzory. Nabídka příplatkové výbavy je u obou vozů opravdu bohatá, oba nabízí diodové světlomety, masážní sedadla, vyhřívaný volant nebo automatický parkovací asistent. V případě zájmu o diodové světlomety nebo hlídání mrtvého úhlu je ale u Němce nutné sáhnout až po vyšším stupni Dynamic. O chlup lépe je tak na tom renault, který nabízí i head-up displej a v případě vybraných motorů i natáčecí zadní nápravu.

obrázek [604 x 244]

Mégane pak boduje i nižšími servisními náklady. Většina sledovaných náhradních dílů je levnější u Francouze, za pravidelné servisní prohlídky ale méně zaplatíte u Němce. Oba výrobci sice uvádějí u svých modelů pětiletou záruku, má to ale svá omezení. U Opelu se pět let vztahuje jen na motor, převodovku a rozvodovku, u zbývajících komponentů je záruka dvouletá. To u Renaultu se záruka po uplynutí dvou let přestává vztahovat na výfuk a další komponenty.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮOpel AstraRenault Mégane
Základní cena86
Standardní výbava a příplatky79
Servis89
Záruky68
Průměr7,258,00

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
Technické údaje
Motor Opel Astra 1.6 CDTI (100 kW)Renault Mégane 1.6 dCi (96 kW
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 15981598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 350096 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 2000 - 2250320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.610
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.4 / 3.4 / 3.74.6 / 3.6 / 4
Emise CO2:99103
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / 1210384 / 1247
Objem nádrže (l):4847
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1285 / 5151393 / 497
Rozměr pneu:225/45 R17205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 43704359
b) šířka (mm): 18091814
c) výška (mm): 14851447
d) rozvor (mm): 26622669
e) rozchod vpředu (mm): 15481591
f) rozchod vzadu (mm): 15651586
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1020840 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 920540 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10101010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1010990
k) šířka vpředu (mm): 15101480
l) šířka vzadu (mm): 14401400
délka sedáku vpředu (mm): 540480
délka sedáku vzadu (mm): 460460
výška opěradla vpředu (mm): 650650
výška opěradla vzadu (mm): 640660
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Opel Astra 1.6 CDTI vs. Renault Mégane 1.6…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Evropské Automobily roku: Opel Astra (2016) Evropské Automobily roku: Opel Astra (2016)

Opel Astra K je už desátou poválečnou generací…

Opel Astra 1.0 Turbo vs. Škoda Octavia 1.0 TSI – Tříválcový duel Opel Astra 1.0 Turbo vs. Škoda Octavia 1.0 TSI – Tříválcový duel

Nejprodávanější auto na českém trhu dostalo tříválec.…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…