Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo – Čekání na OPC

Až do příchodu ultimativní varianty OPC je čtyřválec 1.6 Turbo nejvýkonnější pohonnou jednotkou současné Astry. Vyzkoušeli jsme ji v karosářské verzi kombi Sports Tourer s manuální převodovkou.
Zpět na článek
30. 1. 2017 12:06
30. 1. 2017 12:47
30. 1. 2017 13:03
30. 1. 2017 12:57
30. 1. 2017 15:27
1. 2. 2017 00:23
Avatar - Emel
30. 1. 2017 10:11
Hezká konfigurace
To je pěkná konfigurace za slušné peníze, asi bych si odpustil třeba bezklíč, ale celkově je to rozumně poskládané. Trošku jsem se ztratil v té části jestli to jede málo nebo moc, to si přečtu ještě jednou.

Asi by mi vadilo 3400 otáček na šestku při 130, to takhle silný motor nemá zapotřebí.
Rozbalit vlákno
32
Avatar - eLzyx
30. 1. 2017 10:34
Re: Hezká konfigurace
také tu část s výtkami na pružnost motoru nechápu, když je tomu pak vyčítáno, že v režimu Sport je to moc ostré.
Ale něco se najít muselo, chová se to jinak než Oktávka, tak je to prostě špatně.
30. 1. 2017 10:35
Re: Hezká konfigurace
Ty otacky se mi nejak nezdaji.
Pan redaktor pise, ze za 560 tisic muzete mit krasne pekne vybavene auto. Az na to, ze to jeho je za 680. Mno.... jinak slusny test.
30. 1. 2017 15:20
Re: Hezká konfigurace
Záleží pak na tom, za kolik to auto reálně koupíte. My bereme Astry ST 1.6T s plnou výbavou (včetně el. sedaček v kůži, atd.) za cca 600k. Tomu autu není za dané peníze co vytknout, mně se nelíbí zadní sloupek (a hlavně v černé je to špatné) a nemožnost lepšího audia (to Opelu vůbec chybí, Bose v Insignii nestojí taky za moc). Jinak fajn interiér, klasicky super sedačky, volant, pohodlné, dostatek místa, slušný podvozek a motor je fajn. Spolehlivost těžko soudit, zatím malé nájezdy, vím, že u dvounových aut byl problém s pískajícími předními brzdami, který se těžko řešil. Ale narozdíl od diskuzí máme ve fleetu jen dvě značky, se kterými nejsou problémy - Volvo a Opel (byť úroveň servisu je při podobné ceně u Volva hodně jinde).
Avatar - woody-alien
30. 1. 2017 10:48
Re: Hezká konfigurace
No, jak už je zvykem, naložíme silnějšímu motoru na hrb eko-převody a výsledek ? 3400 otáček při 130. To je vážně výhra.

Co se týká agility motoru, asi bych s tím problém neměl. Na přepínání se mezi režimy jsem zvyklý. Když mám chuť, tak to hodím do Sportu a ostřejší reakce plynu mi nevadí, když nechci, zůstanu v klidnějším módu. Hlavní je, že se to "splašení motoru" vůbec vyskytuje.

Po Zafiře v rychlém sledu druhý Opel, kde si redaktor stěžuje na řízení. Jsem v tomhle směru obezřetný od doby Jandova testu Mazdy 6 ;-) takže mi zřejmě nezbude než vyzkoušet.

Jinak mi bohužel na kombíku opravdu hodně vadí ta chromovaná (případně černá, to taky vypadá bezvadně) linka vyvedená až dozadu. Ruší to můj dojem z auta podobně jako čtyřočko u Octávky. Oproti tomu jsou ty kly u Megoše jen drobounký výstřelek.
Avatar - Emel
30. 1. 2017 10:51
Re: Hezká konfigurace
Heh, jaké ekopřevody? 3400@130 není nic eko... :-)

Linka u kombíku nic moc, ale zase třeba optika světel je pěkná... asi bych to jako celek rozdýchal.
Avatar - woody-alien
30. 1. 2017 11:09
Re: Hezká konfigurace
No právě. Jestli je třeba trojka a čtyřka dlouhá a pak to zakončej moc krátkou šestkou, tak je to o to víc absurdní. "Přitom převody šestistupňové skříně jsou poskládány tak, jak je dnes u těchto čtyřválců obvyklé. Zpřevodování tedy spíše těžší."
Avatar - Dinar
31. 1. 2017 07:46
Re: Hezká konfigurace
Kluk, co nafasoval před pár lety O2 RS si má teď vybrat nový vozík, říkal, že O3 RS jim nevychází do budgetu, tak si v D zkoušel tuhle astru 1,6t a byl z toho, z dynamiky, dost zklamanej, prý to jede o dost hůř než ta jeho stará RS.

Jinak se mi ta konfigurace líbí, akorát pokud astru, tak HB, protože ta chrom linka je peklo, úplně to auto vraždí. >:D ;-)
Avatar - woody-alien
31. 1. 2017 11:11
Re: Hezká konfigurace
"akorát pokud astru, tak HB"...což pokud chceš vyloženě kombi, situaci poněkud komplikuje. ;-) Mě ta linka taky šíleně dráždí, ale než kvůli tomu brát u Opela HB, to už bych zřejmě šel o dům dál. Anebo by mě Astra ST musela přesvědčit, že to kvůli ní skousnu. No to by ale Astra musela bejt pořádně fešný prase. >:-[]
[odkaz]
Avatar - Dinar
31. 1. 2017 12:33
Re: Hezká konfigurace
Jo, jo, krysa z kanálu možná chutná jako jahody, ale to se nikdy nedozvím... >:D

Jasně, pokud astru, tak HB, pokud kombík, pak ne astru, tady v té červené na větších kolech, budiž, ale z profilu, v černé na nějakých šestnáctkách, brr. Jednou jsem takto k takové kombi astře v černé blížil a říkal jsem si jen, wtf, ta linka je prostě sado. ;-)
Avatar - praděda7
30. 1. 2017 10:48
Re: Hezká konfigurace
...chtělo by to sedmičku... ;-)
Avatar - twistedTSD
30. 1. 2017 10:52
Re: Hezká konfigurace
To mě také zarazilo. 200 k, 6 stupňů a 3400 otáček? Ježkovy zraky, proč?! Moje slabá atmosféra točí skoro stejně na pětku.
30. 1. 2017 11:02
Re: Hezká konfigurace
A proč by ne, alespoň to pořádně jede, navíc je motor kultivovaný.
Avatar - Emel
30. 1. 2017 11:05
Re: Hezká konfigurace
Protože to znamená 4200 při 160 a je to zbytečně moc, horší akustika, horší spotřeba... a hlavně s klasickou turbo charakteristikou a 280Nm od 1650 otáček to není vůbec potřeba.
30. 1. 2017 11:20
Re: Hezká konfigurace
S tou akustikou a spotřebou to není tak jednoznačné, je to vidět z mnoha testů, v tomto případě může hrát roli i ta skutečnost, že těch 147 kW je dáno z menšího objemu. Navíc samozřejmě i turbobenzíny mají se zvyšujícími otáčkami lepší výkon, všimněte si, že těch 147 kW je udáváno při 5500 otáčkách.
Avatar - Emel
30. 1. 2017 11:45
Re: Hezká konfigurace
S akustikou i spotřebou to je jednoznačné. Pokud pojedu se stejným autem 130 při 3000 nebo 3400 otáček, tak je úplně jasné, jaká jízda bude úspornější a tišší. A jak se zdá, půjde to u testované Astry vyzkoušet i v praxi.
31. 1. 2017 09:49
Re: Hezká konfigurace
So spotrebou súhlas, ale s tou hlučnosťou to nemusí byt úplne pravda. Jednak ak nie je auto výborne odhlučnené, tak s nárastom aerodynamického hluku medzi 130 a 160 sa nejaký hluk od motora úplne stratí a tiež ak neide o naozaj silný (objemný) motor, nižšie otáčky s väčším otvorením klapky môžu viesť k inej zvukovej kulise, viac nižších tónov, čo nemusí byť subjektívne vnímané ako tichšie, aj keby objektívne bolo.

Každopádne je to len teoretizovanie a závisí od konkrétneho auta a väčšinou to bude pravda už len preto, že sa v EU akustická pohoda ladí na diaľničných 130 a na vyššie rýchlosti sa často kašle v nižších triedach...
30. 1. 2017 11:03
Re: Hezká konfigurace
Taky s tim nesouhlasim, ale je to zrejme z duvodu, ze to je sportovni motor. Kdo chce nizke otacky a spotrebu, kupuje v Nemecku naftu. Kdo sport, tak 1.6T a kdo neco mezi, tak 1.4T.
Avatar - twistedTSD
30. 1. 2017 11:10
Re: Hezká konfigurace
Od kompaktního kombi ve vrcholné motorizaci bych čekal především univerzálnost.
31. 1. 2017 11:59
Re: Hezká konfigurace
vrcholova motorizacia nie je o univerzalnosti. Ci chces povedat ze taky passat 3,6 je vacsi univerzal ako 2.0TDi? Pripadne BMW M5 oproti 530d?
31. 1. 2017 21:52
Re: Hezká konfigurace
Pokud autor nekecá a jsou jinak převody dlouhé, tak to smysl nedává. Spíš bych si tipl, že je to chyba. Tolik bych čekal spíš na pětku, ale snad si je nespletl. A nebavíme se tu o OPC. Šest stupňů je dost pro lepší kompromis.
30. 1. 2017 11:23
Re: Hezká konfigurace
Pokud Vám točí slabá atmosféra tolik na pětku, máte těžké převody.
Avatar - twistedTSD
30. 1. 2017 11:31
Re: Hezká konfigurace
Máš pravdu (a vyhovuje mi to), ale 3400 je při takové kombinaci výkonu a převodovky stejně extrémní.
31. 1. 2017 17:06
Re: Hezká konfigurace
Souhlas, kouzlo silného motoru spočívá mimo jiné i v tom, že na dálnici točí i při vysokých rychlostech poměrně málo. Zvlášť pokud je tohle auto nastavené víc na komfort než na sport, není důvod ten motor tak honit. I když to auto bude sebelíp odhlučněné a utlumené, rozdíl v tom prostě je.

Na druhé straně to soudruzi z NDR asi nedělají pro nic za nic a nějaký důvod k tomu mají. Zvlášť pokud je jinak celá převodovka postavená do rychla. Třeba by ten motor v reálu opravdu ztrácel dech víc, než se zdá. A nebo mají důvod ho při vysokém zatížení tlačit do otáček třeba kvůli chlazení a mazání některých komponentů... do toho těžko vidět a Opel se tím chlubit nebude.
Avatar - fOE
30. 1. 2017 10:58
Re: Hezká konfigurace
Tomu se mi nechce verit, tolik bezne netocili pri 130 ani 200k atmosfery. 8-s
Jinak souhlas ze konfigurace je to snad az ukazkova, i vcetne toho bezklice.

PS: tohle mi neda:"Snad až příliš ostrá reakce motoru v režimu Sport", co tohle probuh je? Vraci se snad casy kdy sest bylo zbytecne moc? Za tohle bych poslal autora si na 15min stoupnout do kouta. :-)

EDIT:
Tady v case cca 1 minuty jsou videt otacky kontra rychlost na 6. stupen u manualu.
[odkaz]
cca 220km pri cca 5tis ot => 2950ot pri 130kmph na 6. rychlostni stupen.
A ted ta nejvetsi sranda, kdyz se clovek mrkne o o 10s driv v tom videu, uvidi ze na petku toci motor pri 200kmph cca 5300ot => takze na petku pro 130kmph toci cca 3440ot.

Inu, jedine co mi z toho vychazi je, ze autor ani nevi jaky kvalt ma zarazeny kdyz se nam snazi podat info o tom kolik toci ot. pri ustalene stotricitce. A nevim co je horsi, jestli se takhle fabuluje schvalne, nebo jen z absolutniho diletanstvi.
Avatar - woody-alien
30. 1. 2017 11:30
Re: Hezká konfigurace
Fíha, to by byl pěknej trapas. Navíc když se nejedná o jedno nahodilé kouknutí na otáčkoměr, protože autor dále popisuje, že podřazení na 5ku zvedne otáčky na 3900.
Avatar - Emel
30. 1. 2017 11:35
Re: Hezká konfigurace
Zrovna jsem si říkal, že to bude trapas pro všechny, jestli tu už hodnou chvíli diskutujeme o jednom překlepu :-)
Avatar - woody-alien
30. 1. 2017 11:49
Re: Hezká konfigurace
Ano, hezky dopodrobna až filozoficky rozebírat neexistující problém. Co mi to jen připomíná. >:D
Avatar - twistedTSD
30. 1. 2017 12:07
Re: Hezká konfigurace
To mě vůbec netrápí. Hlavně, že je o čem se dohadovat. >:D >:-[]
31. 1. 2017 22:07
Re: Hezká konfigurace
Heh, mne to i napadlo. :-) Sice nevím, jak se to může člověku stát (to číslo by ho mělo praštit), ale napadlo.
30. 1. 2017 20:20
Re: Hezká konfigurace
Tie otáčky by som nejak extra neriešil pokial to neruší ticho v kabíne. Aspoň sa to nezanesie. Nie som zástanca príliš nízkych otáčok, po vlastnej skúsenosti.
Avatar - Katikakus
31. 1. 2017 09:27
Re: Hezká konfigurace
Autor evidentne ani netusi, ktery rychlostni stupen ma zarazeny. Astra s timto motorem pri 130km/h toci na sestku necelych 3000 otacek.
Avatar - Bona Fide
13. 3. 2017 12:24
Re: Hezká konfigurace
Už jsem vyděl pár testů na youtube, kde říkají že při 130 km/h točí +/- 2900 ot/min.
Tak nevím kde vzaly údaj 3400 ot.
[odkaz]
30. 1. 2017 10:37
Já jsem šetřil...
A mám 1.4 92kw,kombi, enjoy.

Emel: 130 jezdím na dálníci cca 2700-2800 a motor hlučnej není.
Průměrná spotřba po cca 4500 km je 5.6 na 100.

Auto super, a hlavně ve srovnání s OIII/Golfem, kde za stejný peníz dostanete holobyty s tříválcem není co řešit. Opel teď patří mezi nejvýhodnější nákupy na trhu,
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Emel
30. 1. 2017 10:44
Re: Já jsem šetřil...
2700 je nezvykle málo, klasika bývá spíš kolem 3000. Bylo by dost zvláštní, kdyby relativně slabá 1.4 měla 2700 a 1.6 měla o 700 víc... ale tak možné je všechno.
30. 1. 2017 10:48
Re: Já jsem šetřil...
vím, že to je lehce pod 3 000, ale asi máš pravdu, spíš to bude 2800-2900, sorry:)
Avatar - miromen
30. 1. 2017 20:52
Re: Já jsem šetřil...
Vždyť 2700-2800ot při 130km/h je dnes uplně běžne, nejen Opel, ale třeba koncern VW, Ford, Toyota, atd. to takhle u turbomotoru maji. A jinak i koncerm ma třeba u 1.8TSI kratši převody než 1.2 nebo 1.4TSI. Tušim, že toči cca 3100ot při 130km/h.
Avatar - Emel
31. 1. 2017 08:58
Re: Já jsem šetřil...
U koncernu to vychází spíš těsně pod 3000 (myslím GPS, ne tacho).
Avatar - woody-alien
30. 1. 2017 10:57
Re: Já jsem šetřil...
Těch 5.6 je opravdu hodně málo. Daleko častější bývají s tímto motorem v Astře spotřeby kolem 7 litrů. A ano, Opel teď patří mezi nejvýhodnější nákupy.
30. 1. 2017 11:10
Re: Já jsem šetřil...
Jako kazdym takovym benzinem se da jezdit od 4,7 do 8,8, zalezi na prave noze, proto nikdy nepochopim snahu ceskych pisalku o nalezeni svateho gralu motoristickeho periodika - realnou spotrebu. Co to do***e ta relana spotreba je? Jeden tvrdi, ze ma 5,6 a dalsi zase 7. Stanovil se rezim na valcich, kde se vsechna auta meri stejne (pominu li snahu nekterych automobilek o nekale upravy pneumatik, aerodynamiky, hmotnosti,...) a daji se pekne mezi sebou porovnat. Jiste ten cyklus mohl obsadovat vyssi rychlosti 130kmh a min jizdy ve meste, ale je urcite lepsi, nez individualni jizda na nejake silnici.
Avatar - woody-alien
30. 1. 2017 11:43
Re: Já jsem šetřil...
Ale jistě, v testech se pak často jezdí za spotřeby, které při běžném používání nedosáhnete, resp. budete pravděpodobně jezdit za míň. Nicméně tzv. reálná spotřeba zajímá snad každého a dá se přibližně odhadnout právě na základě znalosti svých jízdních zvyklostí ve vztahu ke spotřebě uváděné výrobcem. A popravdě se mi ještě nepovedlo jezdit za výrobcem uváděnou kombinovanou spotřebu. Zatímco uživateli nasua23 ano. Proto ta moje poznámka. Opel pro 1.4T 92kW ST uvádí 5.5 litru v kombinaci.
30. 1. 2017 11:16
Re: Já jsem šetřil...
Jezdím spíš defenzivně, a např i ve městě používám tempomat.
Ale zase nejsem brzda provozu.
Jasně, že když bych to honil, tak to bude větší spotřeba.
Avatar - woody-alien
30. 1. 2017 11:44
Re: Já jsem šetřil...
Jasně ;-) , rozhodně jsem to nemínil zpochybňovat.
Avatar - JohnST
30. 1. 2017 15:56
Re: Já jsem šetřil...
Tu spotrebu vam proste neverim..... To ako jazdite??, >:-[] :-!
30. 1. 2017 16:41
Re: Já jsem šetřil...
Kdyby šlo přidal do příspěvku fotku, tak ji vložím :-)
Ale kdyžtak můžu poslat na mail:)

A jak jezdím? No moc to nehoním, snažím se jezdit plynule, např. i po měste využívám tempomat. Rozhodně ale nějak za volantem nestrádám a nemám upřený oči jen na okamžitou spotřebu:)

Složení: cca 40% město, 40 mimo a 20 dálnice.
Avatar - JohnST
31. 1. 2017 16:40
Re: Já jsem šetřil...
Tak to beriem. Ja nejazdim sice predpisovo, ale mam skor sportovejsi styl jazdy to znamena, ze jednotlive rychl. stupne vytacam cca do 70% maxima. Holt mam rad jazdu. :-!
Avatar - JohnST
31. 1. 2017 16:45
Re: Já jsem šetřil...
Tak to beriem. Ja nejazdim sice predpisovo, ale mam skor sportovejsi styl jazdy pri dodrzovani rychlostnych limitov to znamena, ze jednotlive rychl. stupne vytacam cca do 70% maxima. Holt mam rad jazdu. :-!
Avatar - idam.i
30. 1. 2017 19:26
Re: Já jsem šetřil...
Tiež som o ńom vážne uvažoval.No po prečítaní tohto : [odkaz] som zmenil názor.Je to trochu dlhé,no dosť silné na strávenie. ;-\
Avatar - Emel
30. 1. 2017 20:35
Re: Já jsem šetřil...
O tom jsem slyšel, ale kdyby se mi auto líbilo, tak bych se asi úplně odradit nedal... nechal bych si to dát do smlouvy nebo vzal třeba skladovku.
Avatar - idam.i
30. 1. 2017 21:15
Re: Já jsem šetřil...
To akože by pre teba spísali špecialnu zmluvu ? >:D /
Prečo myslíš,že sa to netýka skladových áut? Bohužial je toho ozaj hodne. :no:
Avatar - Emel
31. 1. 2017 09:01
Re: Já jsem šetřil...
Samozřejmě že napsali, chtějí prodat auto. Smlouva by zůstala a přidal by se do ní jeden odstavec, kde by se explicitně popsalo, že pokud se projeví uvedená závada, bude to vnímáno jako důvod k odstoupení od smlouvy.

Skladových aut se to možná týká a možná ne, ale je tam jeden bonus - dá se to zkusit. Půjčím si to na víkend a pokud to bude ok, tak to koupím...
Avatar - Dany
31. 1. 2017 09:23
Re: Já jsem šetřil...
Tiež som sa zaujímal o túto problematiku. Vraj sa jedná o detonačné spalovanie (LSPI) za určitých podmienok. Požiadavka vyššieho výkonu z nižších otáčok. Ak nastáva detonácia v časti piestu kde je najviac oslabený t.j. oblasť nad čapom, tak môže nastať až deštrukcia piesta. Na UK fórach sú aj zaujímavé fotky. U nás sú zatiaľ prípady iba s 1,4 T (1,6 T iba v dvoch exemplároch a zatiaľ bez problémov). Už sa objavili informácie, že sa to týka aj 1,6 T, ale zatiaľ žiadny konkrétny prípad, len jpp. S 1,6 by som bol ochotný to skúsiť. To 1,4 by som pri tomto percente výskytu problému na vlastnej koži neskúšal, až keby to vyriešili.
Ale treba povedať, že aj konkurencia nie je bez problémov. Napr. 1,6 DIG.T/TCE mali z počiatku problémy z rozvodovou reťazou, takže ani Japonec nie je v konštrukcii neomylný...
Avatar - idam.i
1. 2. 2017 10:56
Re: Já jsem šetřil...
Ten problém sa zdá byť dosť velký. :-O
Jasné,že nikto nie je bez chyby.No je rozdiel riešiť olupujúci sa volant a auto čo prestane ťahať pri predbiehaní.
4. 2. 2017 00:53
Re: Já jsem šetřil...
"...pri tomto percente výskytu problému..."

Prosím o odkaz na procento výskytu. Děkuji.

Nechci to bagatelizovat, ale na tom fóru odkazovaném nahoře je momentálně 99 stránek příspěvků, kde pořád dokola brečí zhruba 20 nicků, polovina jsou Bratia Slováci, dalších pár tam jenom zjevně účelově trollí. Aster se jenom loni v ČR prodalo 3000. Z těchto čísel to na zas až tak masový průser nevypadá. Moje Astra (zatím) nezlobí, stejně jako (doufám) drtivá většina ostatních. Nespokojení uživatelé jsou vždycky slyšet víc, než ti spokojení.

Jiná věc je, že i k těm (doufám) ojedinělým problémům by se servisy měly postavit čelem.
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 11:50
uvážíme-li oplí megaslevy, pak je to asi super kauf (zvlášť
ale ten D-sloupek já prostě nedávám... :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Iv8
30. 1. 2017 12:33
Re: uvážíme-li oplí megaslevy, pak je to asi super kauf (zvl
Máš pravdu, připomíná mi ta kudrlinka americké pohřebáky. Ale jinak asi dobré auto.
Avatar - Jopino
30. 1. 2017 12:06
Slušné
Pěkné auto, pěkný motor, pěkná cena, bravo Opel. Někteří výrobci by se mohli učit :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MDK
30. 1. 2017 12:47
....
Nudné, hnusné a zbytečné auto, inu sOPEL, ale líbí se mi ten volant, trochu mi připomíná gamepad na PlayStation.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - wakantanka
30. 1. 2017 13:03
Re: ....
Ak je toto nudné hnusné a zbytočné auto tak daj nejaké v tejto kategórii a cene, čo je podľa teba krásne, zaujímavé a užitočné. >:D som celkom zvedavý
30. 1. 2017 12:57
Astra K ST
Přímo tuhle Astru K ST s 1.6 SIDi jsem měl na zajetí na víkend.

Moc rád na ní vzpomínám.
Cestoval jsem s ní na Lipno a zpět, v rámci zajíždění jsem ji nenakládal, ale svižněji se svezl.
Řízení ok, na letních R18 drží v zatáčkách, bezklíč bych určitě chtěl, průměrná rychlsot byla přes 75km/h, spotřeba dle dotankování 7,2l/100km se syrovým motorem.
Motor je přijemný, pružný, pro mne lepší než diesel, dokáže zatáhnou do 2tis. do 5tis... víc jsem nezkoušel (syrovost).

Celkově najeto přes 700km od pátku do pondělí.
Rozbalit vlákno
0
30. 1. 2017 13:02
Megane Gt Grandtour nebo Opel Astra Sports
To je otázka do pranice. Vzhledem k designu je hezčí Megane, jelikož nemá tu hnusnou nástavbu jak tato Astra, kde se design teda moc nepovedl. Jinak to budou asi podobná auta i když Megane má 4 control.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Emel
30. 1. 2017 13:26
Re: Megane Gt Grandtour nebo Opel Astra Sports
Důležité je, jak se stavíš k automatu. Pokud ho chceš, tak je asi GT lepší nabídka, spousta výbavy je tam v základu. Pokud nechceš nebo ti to je jedno, tak je racionálně asi lepší Astra.

Místo 4C má Astra zase Watta, což bude pro běžné ježdění možná užitečnější.
Avatar - woody-alien
30. 1. 2017 13:47
Re: Megane Gt Grandtour nebo Opel Astra Sports
Tak to každopádně, jenom těch Wattů musí být ve stovkách tisíc. :-)
30. 1. 2017 15:24
Re: Megane Gt Grandtour nebo Opel Astra Sports
Megana jsem zvažoval a:
- v zadu o dost míň místa
- podvozek mi přišel takovej prkenější

vzal jsem astru
Avatar - Dany
31. 1. 2017 05:29
Re: Megane Gt Grandtour nebo Opel Astra Sports
S Meganom sú si asi najbližšie. GT má viac športovosti a Astra je "obyčajnejšia" v dobrom zmysle. Do Gt sa bude horšie nastupovať/vystupovať vďaka športovým sedačkám, ktoré sú tiež masívnejšie a uberajú priestor interieru. Lepšie bočné vedenie a pritom nie stiesnený posed. V Astre je pre porovnanie nutnosť priplatit Agr. Nastavenie posedu v oboch vynikajúce, dá sa nastaviť nízky posed a volant na krátke ruky. Aj napriek dlhšiemu rázvoru GT je Astra priestrannejšia. Riadenie mi prišlo lepšie v GT asi aj vďaka posilovaču priamo na hrebeni riadenia. Automat ma ničím neurazil zato manuál v Astre nie je z najlepších, dlhé dráhy, mierna gumovosť, navyše by mal zvládať 300 Nm čo je u SIDI na hranici. Ako bolo spomínané v článku, Japonci sú inde. Z 4controlu som necítil žiadnu neistotu, nekonzistentnosť pri prechádzaní zákrut. Podľa testu R. Chválu na Talismane neriadi natočenie zadných kolies striktne podľa rýchlosti, ale vyhodnocuje jazdnú situáciu. Napr. ak brzdíte do zákruty tak natočí zadné kolá v protismere aj pri 100 km/h. Astra s watom v pohode, pevný a komfortný podvozok. Motor v Gt má vačšiu iskru aj vďaka nakrátko odstupňovanej prevodovke. Interier je celkovo lepšie zostavený v Megane, v Astre je lacno pôsobiaci stredový tunel, od modelevého roku 2017 šetria na výplni dverí, zato časť v okolí displeja majú v Opli vyriešenú lepšie. Treba dodať, že pre niekoho bude v GT nutnosť priplatiť za alcantaru, lebo základný poťah je úplná umelina. S príplatkami je na tom horšie Astra, všetko dôležité treba draho zaplatiť, svetlá, sedačky, vyhrievanie, snímače/kamera. Gt je lepšie vybavené v základe a príplatky sú mierne. Ako už bolo spomínané ak lepšie vybavené s automatom tak GT, ak treba ušetriť tak Astra so striedmou výbavou, ale to už sa od seba vzdialujú. U Opla sa dá vyhádať 16% zľava, u renaltu cca 13
Avatar - woody-alien
31. 1. 2017 07:10
Re: Megane Gt Grandtour nebo Opel Astra Sports
:yes: Téměř jsi mi znehodnotil plánovaný blog. ;-) Teď vážně, super srovnání. S Astrou jsem ještě neměl co do činění. S GT ano. Poznámku o jiskrném motoru jsi mi v podstatě sebral z klávesnice. Tohle Renault kupodivu umí. Už u Clia RS bylo zpřevodování EDC na důležitých kvaltech takové, že ve výsledku Clio působilo mnohem živěji než konkurenční 208 GTi s údajně lepším motorem a manuálem.
Avatar - Dany
31. 1. 2017 07:44
Re: Megane Gt Grandtour nebo Opel Astra Sports
Ide o to, že Megane GT je od základu stavaný športovnejšie, kdežto Astra je normálne auto so silnejším motorom. Áno, má väčšie brzdy, tuhšie stabilizátory, ale to je tak všetko. Prevodovka rovnaká ako v slabších modeloch. Riadenie, no, povedzme že Megan je ďalej, ale rozhodne nie tak ďaleko ako Mazda. Tam je pocit z riadenia a radenia najlepší v triede. Megan je tak na pol ceste medzi rýchlym autom a hot hatch, taký teplý (čítaj warm). Ešte ma napadajú drobnosti ako nemožnosť objednať do Megane stráženie métveho uhla (zrejmä iný nárazník a iné snímače), vyhrievaný volant, vyhrievané zadné sedačky, všetko na úkor tej viac športovosti... čo je dobrá správa, pri 7" infotainmente je možné priamo ovládať všetky funkcie klimatizácie.
Astra má navyše v základe bezpečnostných asistentov, on star.
Na blog sa teším, neváhaj a piš ;-)
31. 1. 2017 07:16
Re: Megane Gt Grandtour nebo Opel Astra Sports
Pěkně napsané a shrnuté. Díky.
Avatar - manitou
30. 1. 2017 14:16
STejně jako minule
kdy jsem tu psal, že "Astra ST se zkrátka a dobře povedla. někdo vidí mouchy jako je lišta a nebo širší záď, ale to jsou takové ty věci, které dělají astru osobitou a nestádní. celek je povedený - motory, podvozek, interiér, výbava, design. oproti minulé generaci velký skok - jak v jízdních vlastnostech, tak v komfortu na palubě. není nad to ji vyzkoušet a pak teprve dělat velké závěry a předem mít jasná stanoviska." já ji šanci dal, vyzkoušel už všechny benzínové motorizace a do užšího výběru se dostala, uvidíme, jak si povede v duelu o následníka nynějšího povozu. :yes: ;-)
PS, jediné mínus vidím, pokud zájemce uvažuje o ventilovaných sedačkách, pak je to s kůží docela rána (v nižší střední)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - woody-alien
30. 1. 2017 14:20
Dar přítele Watta
Z textu by neznalého napadlo, že Wattův přímovod dostane tak nějak automaticky k 1.4T, 1.6T a dvěma verzím 1.6 CDTI. Tak tomu ovšem není.

V této generaci Astry je Wattův přímovod standardem pouze pro motorizace 1.6T 147kW a 1.6 CDTI Biturbo 118kW. Připlatit si ho lze ještě k 1.4T 110kW a 1.6 CDTI 100kW.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - manitou
30. 1. 2017 14:55
Re: Dar přítele Watta
přééééésně
30. 1. 2017 14:56
Re: Dar přítele Watta
Ano, je to za příplatek, konkrétně 6 000 korun. Standard je to jen pro ty dvě nejsilnější varianty.
30. 1. 2017 16:07
Re: Dar přítele Watta
Možná je to tím, že Opel po první vlně novinářských testů Wattův přímovod stáhl a nechal ho jen pro nejsilnější verze. Astry, které si kupují zákazníci, tak jsou trochu jiné než o kterých četli v testech a srovnávačkách.
30. 1. 2017 16:17
Re: Dar přítele Watta
Ano, stejně tak jako Opel po prvním roce vyndal vyvažováky z 1.0 ecotecu :no:
Avatar - Dany
31. 1. 2017 05:39
Re: Dar přítele Watta
Tiež som čítal že v SIDI je priestor na vyvažovacie hriadale, ale nedávajú ich tam. Niečo na tom asi bude. Tiež sa rôznia informácie o materiáli bloku motora. Vačšinou sa píše a zliatine a tu o hliníku. Nemyslím, že by zliatinou mysleli hliníkovú zliatinu.
1. 2. 2017 00:31
Re: Dar přítele Watta
Nevím, jak to máte ve slovenštině, ale v češtině je litina a slitina. To není to samé. Litina je slitina (železa a uhlíku). Hliníkové máš slitiny, ale ne litiny. Pokud by tedy někdo napsal, že je blok motoru ze slitiny, tak to nic moc neříká.
Avatar - Dany
1. 2. 2017 08:20
Re: Dar přítele Watta
Tu je presná formulácia:
"najsilnejší motor v ponuke, benzínový štvorvalec 1,6 Turbo s výkonom rovných 200 koní (147 kW). Motor má odľahčený liatinový blok, ktorý znáša vysoké tlaky, obidva vačkové hriadele poháňané bezúdržbovou reťazou, napínanou hydraulicky, majú variabilné časovanie, samozrejmosťou je priame vstrekovanie benzínu do valcov." Jedná sa o úryvok z testu v Autožurnále. Mal som na mysli liatinu, nie zliatinu.
Avatar - Dany
30. 1. 2017 15:27
Zbytočné chyby
by sa dalo napísať o
- strešných lištách, ktoré sú len okrasné
- nemožnosť použiť snežné reťaze na 17" ráfky
- kamera s parkovacími snímačmy za nepeknú sumu
a ďalšie nedotiahnuté detaily, napr. riešenie rolety v kufri
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
30. 1. 2017 15:37
Re: Zbytočné chyby
Kamera za 7300 je normálka, ne?

Tady je to teda divně, protože v tom parkovacím asistentu už je ta kamera v ceně...

Automatický parkovací asistent (senzory vpředu a vzadu) včetně zadní parkovací kamery, hlídání slepého úhlu a elektricky ovládaných, vyhřívaných a sklopných vnějších zpětných zrcátek.......20.000
Avatar - Dany
30. 1. 2017 17:58
Re: Zbytočné chyby
parkovaci asistent je v pohode. Ale povedzme ze viem parkovat a chcem iba snimace a kameru, tak v jednotlivych priplatkoch stoja viac ako v baliku s parkovacim asistentom. Su to take naschvaly, ktore zbytocne navysuju cenu.
1. 2. 2017 00:41
Re: Zbytočné chyby
Tak vezmeš balíček, když je výhodnější, a holt nebudeš asistent používat. Tak to někdy s balíčky je. Nebo se to můžeš snažit srovnat slevou (balíčky bývají už po slevě, je na nich tedy menší prostor pro další slevu). Ale na to bych v tomhle případě nesázel.
Avatar - Dany
1. 2. 2017 08:27
Re: Zbytočné chyby
Keď už sme vyššie porovnávali s meganom

Astra, zadné v cene, predné 13000, kamera 7300.
Megan, predné, zadné, kamera 5000
Balíky s asistentom majú + - rovnako

tento rozdiel som mal na mysli
30. 1. 2017 17:53
Výhodná nabídka
Jak už tu několikrát v diskuzi padlo, nabídka to může být výhodná, ale co na tom, když se to auto nelíbí...to už pak může být nabídka sebelepší a člověk si to nekoupí.

Mě osobně se nelíbí zadek s tím opravdu hnusným sloupkem a pořád mi vadí oplácký interiér...tady se mají po VW pořád co učit :-!
Rozbalit vlákno
0
30. 1. 2017 22:36
Otazka na redakciu
Nevypadla z clanku nahodou kapitola INTERIER?
V zozname kapitol "Design,interier" je len par viet o led svetlach.
Ďakujem
Rozbalit vlákno
0
1. 2. 2017 00:23
Otřesný zadek
Za ten kočárovitý D sloupek s připlácnutou kšiltovou střechou, obludně se rozšiřující lištou a směsně malým bočním okénkem na úrovni kufru by designovému oddělení Opelu měli minimálně snížit výplaty... :-O Opravdu hrozné - překombinované, se zbytkem kasroserie nevyvážené a pouťově přeplácané! 8-s :no:
Rozbalit vlákno
0