Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Astra Sports Tourer 1,7 CDTI (92 kW) – Fleet Tourer

Druhý test nového kombi věnujeme firmám. Jde totiž o turbodiesel, který se i v případě Opelu vyplatí pouze tehdy, když jezdíte opravdu hodně. Velmi hodně.
Zpět na článek
12. 4. 2011 07:36
12. 4. 2011 08:31
12. 4. 2011 09:50
12. 4. 2011 13:19
12. 4. 2011 13:25
12. 4. 2011 15:15
12. 4. 2011 15:19
12. 4. 2011 17:10
12. 4. 2011 20:17
12. 4. 2011 17:08
12. 4. 2011 17:41
12. 4. 2011 17:51
12. 4. 2011 19:49
12. 4. 2011 09:34
12. 4. 2011 10:32
12. 4. 2011 12:56
12. 4. 2011 17:26
13. 4. 2011 07:50
12. 4. 2011 12:36
12. 4. 2011 13:09
12. 4. 2011 13:23
12. 4. 2011 14:12
12. 4. 2011 15:38
12. 4. 2011 14:38
12. 4. 2011 15:33
12. 4. 2011 15:43
12. 4. 2011 15:47
12. 4. 2011 16:41
12. 4. 2011 16:52
12. 4. 2011 10:01
12. 4. 2011 11:14
12. 4. 2011 11:41
12. 4. 2011 11:53
12. 4. 2011 14:31
12. 4. 2011 14:42
12. 4. 2011 20:14
13. 4. 2011 07:52
12. 4. 2011 20:24
12. 4. 2011 22:12
12. 4. 2011 14:42
12. 4. 2011 15:05
12. 4. 2011 22:49
13. 4. 2011 00:38
13. 4. 2011 11:03
13. 4. 2011 13:49
12. 4. 2011 20:51
12. 4. 2011 22:14
13. 4. 2011 00:41
13. 4. 2011 08:31
13. 4. 2011 09:34
13. 4. 2011 10:58
13. 4. 2011 11:06
12. 4. 2011 17:14
11. 11. 2011 12:30
neregistrovaný "ivan12345"
Avatar - gld
12. 4. 2011 07:36
Tučná kráska
Súčasnej generácii astry, ako jednej z mála, svedčia skôr nevýrazné šedé farby. Vo "veselších" farbách vyzerá trochu banálne.

Ničmenej, tých sklamaní v teste je akosi priveľa ;-\ Priestor na zadných sedadlách je proste fail (obrovské kolesá projektované ako štandard asi nepomáhajú). Týmto sa sports tourer diskvalifikuje z úlohy rodinného auta.

Spotrebu by som označil za rozumný priemer. V zime, na širokých kolesách, poháňajúc ťažké auto? 5 a 7 litrov respektíve mi nepríde ako zlý výsledok. V reále s tým bude fleetový vodič jazdiť za 7, s turbobenzínom by dával 9-10.
Rozbalit vlákno
49
12. 4. 2011 09:10
Re: Tučná kráska
Abych jezdil mimo město (dálnici) se svou O1 TDI za 7 se mi ještě nepovedlo. Jakmile vyjedu z města ven tak se horko těžko dostanu přes 6 litrů. Vzhledem k tomu, že v Astře je jak všichni tvrdí "moderní commonrail" bych čekal spotřebu tak o litr nižší.
12. 4. 2011 09:14
Re: Tučná kráska
zrovnavas nezrovnatelne...zober do uvahy velkost, hmotnost vozidla a pripadne emisnu normu, ktoru musi splnat. Vacsina modernych cr motorov zerie viac ako tvoje tdi
12. 4. 2011 13:57
Re: Tučná kráska
emisní normy mě nezajímají (Ačkoliv ta moje taky není žádný "čoudil" ale EU3 auto. ) Zajímá mě spotřeba a jízdní výkony. Co se týče hmotnosti tak O1 TDI má 1350 kg, což mi osobně přijde jako dost a i přesto to žere málo. To že OPEL udělá 15 metráků těžkou kraksnu je jejich problém, rozhodně to neberu jako ospravedlnění faktu, proč to jezdí za tolik kolik to jezdí. Prostě pro mě to není žádná motivace, abych si takový auto koupil. Nepředstavuje pro mě totiž jako pro uživatele žádný posun kupředu.
Avatar - Nerez
12. 4. 2011 14:12
Re: Tučná kráska
Oproti téhle Astře je kraksna ta tvá Ochcávka. Mít na to peníze, hned jdu do Astry ST, je prostě nádherná. A je mi úplně jedno jestli má o 100 kg víc nebo míň.
12. 4. 2011 14:15
Re: Tučná kráska
Tak Octavia je skvelé auto, takže v tom s tebou nesúhlasím, ale za: "... je prostě nádherná. A je mi úplně jedno jestli má o 100 kg víc nebo míň." ;-) :yes:
12. 4. 2011 14:32
Re: Tučná kráska
Já s tebou samozřejmě souhlasím, je to krásný auto. Mě se taky líbí, ale stojím si za tím, že je strašně těžká a oproti mojí O1, která se mi mimochodem taky moc líbí, pro mě jako pro řidiče nepředstavuje žádný posun kupředu, ani výkony ani spotřebou. Jen kvůli vzhledu auto měnit nebudu.
Avatar - Nerez
12. 4. 2011 14:39
Re: Tučná kráska
Samozřejmě, že tak kvalitní TDI jaké se montovalo do O1, myslím verzi se 66kW se bude těžko hledat, velice úsporný a spolehlivý motor. I mně se Octavia I líbí, možná více než O II před faceliftem. Ale myslím, že porovnávat techniku OI s Astrou ST, která je technicky i designově o 10 let vpředu není zrovna šikovné. Tím nechci vůbec shazovat kvality Octavie I, i já jsem si ji chtěl jednu dobu pořídit :yes:
12. 4. 2011 14:52
Re: Tučná kráska
Ponechme stranou design. Podle mě jsou obě auta pěkná, aspoň mě se líbí obě a nestyděl bych se za ně. Teď k té technice, píšeš tu 10 let vepředu proti O1 teoreticky ano, ale kde se to na tom autě pozná? Když si do toho sedneš tak pochybuju, že budeš oproti O1 udiven technikou (výbavou a funkcemi), které auto nabízí. Rozhodně bych to neviděl na propastný rozdíl 10 let jak píšeš.
Avatar - Nerez
12. 4. 2011 14:55
Re: Tučná kráska
Myslím, že poznat to určitě půjde. Kvalita podvozku, utlumení rázů od kol, odskakování kol. I když Astra nemá víceprvek, mezi vozy s klasickou zadní nápravou patří ke špici. O kvalitě plastů v interiéru, sedaček ani nehovořím. Zkrátka pokrok nezastavíš...
12. 4. 2011 15:02
Re: Tučná kráska
krom toho je těžké porovnávat technologicky ty dva motory. TDI byla skutečně špičková co se týče spotřeby a před PD i životnosti. Vykoupeno to bylo nekultivovaností. CR je právě jeho opak - kultivovanost, větší rozsah otáček, ale taky větší citlivost na kvalitu paliva a vyšší spotřeba. A samozřejmě spřísňující se ekonormy vyžadují spoustu kompromisů.... No ale podle testu tahle Oplácká 1.7CDTI zdaleka nekope první CR ligu

Další důležitá oblast, kde se těch 10 let pozná je pasivní bezpečnost. Ta bude u nové Astry o hodně lepší než u Oktávky.
12. 4. 2011 16:00
Re: Tučná kráska
původní TDI motory vynikaly krom spolehlivosti právě kultivovaností a tichem v autě ve srovnání s PD motory. Motor v mým autě skoro neslyším oproti tomu ve služebním PD to rachotí v interiéru jak starej traktor.

Pasivní bezpečnost je sice pěkný argument, ale to by sis pak třeba ani nemohl koupit auto typu smart, protože tam je pasivní bezpečnost nula, ačkoliv je to nový auto.
12. 4. 2011 16:10
Re: Tučná kráska
tak to si to TDI trošku idealizuješ, hluk tam byl i u těch starých ;-)

A Smarta bych do toho netahal. Bezpečnost se musí porovnávat v rámci třídy.

I když jestli znáš to video Renault Modus vs. Volvo tuším 960, tak tam je ten rozdíl cca. 15 let krásně vidět. Samozrejmě mezi Oktávkou 1 a Astrou to snad až takový už nebude.
13. 4. 2011 08:24
Re: Tučná kráska
Rozhodně menší než u PD, ale hluk tam určitě byl, ale zas ne nijak obtěžující. Když to tak vezmu kolem a kolem, ještě sem neviděl diesel, který by nehlučel.
Avatar - Nerez
12. 4. 2011 16:10
Re: Tučná kráska
Z tvých příspěvků mám pocit, jakoby jsi naznačoval, že Octavia I je proti Astře ST vyrovnaný soupěř
13. 4. 2011 08:27
Re: Tučná kráska
Takhle bych to netvrdil, ale rozhodně Astra oproti O1 není zas takový výkřik techniky.
12. 4. 2011 15:51
Re: Tučná kráska
Tak poznat to určitě půjde, ale rozesmál si mě s tou kvalitou plastů v interiéru. Asi se moc v auto průmyslu nepohybuješ nebo alespoň ne v plastařině? Věz tedy, že čím novější auto tím mizernější plasty. 10 let zpátky se ještě používali ve srovnání s dneškem supr interiérový plasty. Možná se ti to tak na první pohled u nového auta nebude zdát, ono když se to zamaskuje matovým povrchem tak to vypadá dobře, ale počkej co ti to bude dělat až ti na to bude chvíli svítit sluníčko. To nemluvě o plastech ukrytých v palubní desce, který začnou počítám po pár letech různě vrzat. Automobilky se snaží spořit kde se dá a všude se cpou materiály 2 jakosti nebo recykláty. Takže v plastech bych ten pokrok rozhodně nehledal ;-)
12. 4. 2011 16:15
Re: Tučná kráska
no jo, technologicky je to možná horší, ale když ti 9 z 10 lidí řekne že to vypadá líp/hodnotněji/luxusněji nebudeš to tam dávat? Vždyť pomalu v testech může mít auto rez přímo z výroby, motor může být sebehorší, ale jestli má kousek tvrdého plastu v kabině, tak je zle >:-[]
12. 4. 2011 16:35
Re: Tučná kráska
Ona je kvalita materiálu a kvalita zpracování. Souhlasím, že kvalita plastů šla dolu. Málo kdo jí dokáže posoudit a většinou se menší jakost projeví až časem. Nicméně kvalita zpracování šla významně nahoru. A jeden velký rozdíl tu za těch 10 let je - dříve se při svitu slunce na plasty uvolňovala řada toxických látek. Dnes se na to daleko víc hledí.
13. 4. 2011 08:43
Re: Tučná kráska
Ano to máš pravdu, dřív se z některých interiérových plastů skutečně uvolňovaly různé nežádoucí látky, ale to bylo ještě v dobách Favoritů. Už Felicie měly interiér povětšinou z polypropylenu, který neuvolňuje nic. Polypropylen je teď vůbec hojně využívaný plast v autech, protože je nejlevnější. Bohužel se často automobilky uchylují k nahrazování kvalitních plastů typu POM nebo PA právě polypropylenem ono to sice tolik nevydrží, ale je to výrazně levnější. Já si osobně představuji pokrok trochu jinak.
Avatar - iudex
12. 4. 2011 15:26
Re: Tučná kráska
Tvrdenie, že po presadnutí z O1 do Astry nebudeš udivený technikou, je prinajmenšom úsmevné. Z hľadiska bezpečnostnej výbavy: Octa končí myslím pri 4 airbagoch, o 5* v crash teste môže len snívať, z hľadiska asistenčných systémov a výbavy ponúka Astra také vychytávky ako adaptívne bixenóny, rozoznávanie dopravných značiek, automatické parkovanie, ortopedické sedadlá či Infinity audio (neviem, či do O1 sa vôbec montoval nejaký navi systém). Podvozok síce stále má vlečenú zadnú nápravu, ale s Wattovým priamovodom sa doťahuje na najlepších s multilinkom, plus ponúka adaptívne tlmiče s meniteľnou charakteristikou. V tom všetkom sa prejavuje ten rozdiel dekády. Takže môžeme kritizovať Astru za jej hmotnosť, ale z hľadiska výbavy a technológií je medzi nejlepšími na trhu.
12. 4. 2011 16:13
Re: Tučná kráska
Octa končí na 4 bagách to máš pravdu, ale to mi taky pro pocit bezpečí stačí. Když to vezmem po té výbavě co tu rozepisuješ. Adaptivní bixenony nepotřebuju (vidím krásně ve tmě i s H4), rozpoznávání dopravních značek, automatické parkování.. stejně bych si to do auta nepořídil. Nevím jaká jsou ortopedická sedadla možná jsou příjemná, ale na moje RS sedačky se nemůžu stěžovat. Možná Infinity audio hraje líp než moje audio od Alpine, ale já jsem i tak spokojený. Navi systém v autě mě absolutně netankuje, protože používám I-go v telefonu kam si zadarmo stahuju mapy, takže na co za to platit v autě. Podvozek v podobě víceprvku bych sice uvítal, ale dejme tomu, že mi ty vlečený ramena taky stačí. Adaptivní tlumiče budou na český silnice určitě ideální věc, až je vymlátíš a budeš měnit asi to bude na hypotéku. To bych chtěl v autě mít. Prostě mě Astra nepřesvědčí, abych si ji já jako zákazník koupil místo toho co mi stojí teď doma v garáži. Není to špatný auto, ale ten technologický pokrok tam prostě zas tak propastný není, jako např. ve srovnání Favorit - Octavia
12. 4. 2011 16:18
Re: Tučná kráska
ale ty zjevně nepotřebuješ žádný nový auto ;-)

jseš prostě spokojen se svou Oktávkou a to je fajn. Já sice taky většinu těch vyjmenovaných věcí nepotřebuji, ale nebránil bych se jim :-)
Avatar - Nerez
12. 4. 2011 16:27
Re: Tučná kráska
Přesně tak, spoustu věcí bych nutně mít nemusel, ale kdyby tam byly tak bych nenadával. Jediné 3 věci bych do svého auta bral navíc a to za a) silnější motor, b) zadní parkovací senzory a za c) ortopedické sedačky, to musí být pohodlíčko >:D
12. 4. 2011 16:50
Re: Tučná kráska
Pod to se může podepsat většina lidí. Bývá velký rozdíl mezi tím, co člověk nutně potřebuje, co dokáže využít a co by neškodilo mít. Když mě peníze netlačí, tak si dopřeji. Když už ne kvůli lidem okolo, tak mě osobně štvou prázdná nepopsaná tlačítka, nebo prázdná místečka, kde očividně něco chybí. Auto vypadá nekompletně, ošizeně a vadí mi to :-)

Nicméně se těším, až někoho napadne dát do auta aktivní sedadla. Ortopedická, neortopedická, pořád je to na dvě věci. Člověk není stavěný na sezení. Jakékoli sedadlo (snad kromě zadních křesel v Maybachu 62) bych vždy vyměnil za kvalitní kancelářské křeslo s aktivními prvky.
13. 4. 2011 08:44
Re: Tučná kráska
Uhádnuls ;-)
12. 4. 2011 18:49
Re: Tučná kráska
Taky rozdiel ako medzi Favorit-Octavia uz asi v zivote nezazijes. Pre mna bol najvacsi skok v zivote z 25-rocneho otcovho Wartburga do noveho Seata Ibiza 1.4. Prechod zo Seata Ibiza na 3-litrovy BMW 3 diesel s 200+ konmi alebo 160 k plne vybavene Mondeo uz nebol vobec sok. Bolo by scestne tvrdit, ze ten Bavorak alebo Mondeo neboli lepsie od Ibizky.
Rozdiel medzi novou Astrou a tvojou Octavkou 1 je nieco ako Favorit-Skoda120 (mozno aj Felicia-S120), technicky rozdiel minimalne jednej generacie, ale nie je to revolucia ako Favorit-Octa 1.
Avatar - Ronault.
12. 4. 2011 19:35
Re: Tučná kráska
A Octavia II by tě přesvědčila?

To je jen taková kontrolní otázka, jestli náhodou vidíš někam dál přes slepici na volantu. Koukám, že ti vlastně vůůůbec nic nevadí a kdyby vyráběli Octavii I i v roce 2150, tak by sis ji opět koupil v TDI.
13. 4. 2011 08:48
Re: Tučná kráska
O2 by mě taky nepřesvědčila. Je to příjemný auto, ale technika furt stejná. Přesvědčila by mě třeba hybridní Toyota Auris nebo nějaký podobný auto kde je vidět pokrok a ne že to má jen jinou kastli.
Avatar - Ronault.
13. 4. 2011 17:12
Re: Tučná kráska
Tak to se ti opravdu divím. Octavii I bych se bránil, málo místa vzadu, ve své době jen průměrné jízdní vlastnosti, dnes už opravu bídná bezpečnost... ono to je jen v té kastli, ale v některých situacích právě na té kastli jen záleží.
14. 4. 2011 09:46
Re: Tučná kráska
Vzadu nejezdím, jsem řidič, tím pádem je mi místo vzadu ukradený. Nevím co myslíš průměrnými jízdními vlastnostmi, ale já si na sílu motoru ani ovládání auta nemůžu stěžovat. Existujou samozřejmě i lepší auta na druhou stranu nepoužívám auto na závodním okruhu, takže na moje ježdění úplně dostatečný. Zas tak bídná ta bezpečnost není. Podívej se čím lidí jezdí a jaká nová auta se dnes prodávají. Kdybych si měl vybrat bourat v mojí O1 nebo v Kia Piccanto popř. podbném prťavém byť fungl novém vozítku, tak radši budu sedět v mojí 8 let starý oktuli. Tím nepopírám, že O2 má masivnější a lepší kastli než O1, ale jen kvůli tomu auto honem měnit nepůjdu.
12. 4. 2011 19:21
Re: Tučná kráska
teba normy zaujimat nemusia,musia zaujimat vyrobcov vozidiel. Mimochodom starsie naftaky vratane tych co plnili eu3 su vacsinou pekne dymovnice. A ako to uz bolo spomenute nizsie v diskusi, vozidlo zatial moc najazdene nemalo, takze spotreba moze este ist dole.

PS: znay ma tento konkretny motor v novej merive. Dlhodoby priemer po cca 15k km je 5,6 l/100km. Jazdi mesto alebo po dialniciach, okresky minimalne
12. 4. 2011 09:23
Re: Tučná kráska
Ve firmě jsme měli pár kombíkových Aster "H" s motorem 1.7 66 KW. Dalo se s ním mimo dálnice v pohodě jezdit kolem pěti litru. Na dálnici (hlavně v Německu) chyběla šestka a spotřeba byla kolem 7. Jinak ta auta byla docela křápy. Na všech motorem se neskutečně s..a turba (vydržela tak maximálně 70.000 km), jednou s sebou vzalo turbo i celý motor. Turba pískala už kolem 40.000 km, nicméně servis je nechával být s tím, že turbo přeci musí svištět, jasný!?!
Všeobecně byl motor dost nepříjemně hlučný, v autech se podivně sedělo, bylo z něj blbě vidět, ovládání bylo zvláštní (blikry...). Domů bych to nechtěl.
12. 4. 2011 09:29
Re: Tučná kráska
pokial ma pamet neklame, tak 66kw turbonaftak bol 1,3 povodom od fiatu. 1.7 cdti v tejto vykonovej verzii nebolo
12. 4. 2011 09:38
Re: Tučná kráska
Máš pravdu - 1,7 CDTI (59 a 74 kW, později 81 a 92 kW). Hmm, byl to pětikvalt, určitě 1.7 CDTI původně od Isuzu. Jo, měl 74 KW.
12. 4. 2011 09:45
Re: Tučná kráska
s 1,7 dti (predchodca 1.7cdti) nabehal dost, vo firme boli aj dalsie vozidla s tym motorom a problemy s nimi nikdy neboli (motor vydrzal az do konca).
12. 4. 2011 09:52
Re: Tučná kráska
Cdti měl oproti dti dost úprav. Je dost možné, že Opel změnil v rámci úspory nákladů dodavatele turba nebo jejich konstrukci. Nebo jsme měli smůlu na vadné série.
1.7 jsme volili právě kvůli referencím, které byly vesměs kladné. Všeobecně měl motor dost velký turboefekt, Octavia TDI s 66 KW pocitově jela lépe.
Avatar - gld
12. 4. 2011 10:45
Re: Tučná kráska
Neboli 1.7 dti dva motory? Jeden pôvodne od isuzu- ten bol relatívne spoľahlivý, a potom iná výkonová verzia bola pôvodná oplovská a tá sa srala ako na bežiacom páse. Odlíšiť správnu verziu od tej zlej sa dalo podľa koncovky presného objemu.
12. 4. 2011 10:59
Re: Tučná kráska
Hmm, to nevím, "naše" 1.7 CDTi 74KW byla údajně původem Isuzu. Na tu opláckou 1.7 si taky vzpomínám, ani nevím, zda se ještě vůbec dělal v turbu, dávala se do prvních Cors a Vecter a nestála za nic.
12. 4. 2011 18:51
Re: Tučná kráska
1.7DTi od isuzu se dávalo do Astry G, měl 55kW a byl to naprosto bezporuchový motor, ve 150tis si udělal rozvody a nic víc nepotřeboval. Pak tam dávali oplácký 1.7DTi a ten měl tušim zprvu 50kW a pak 55kW, ten nějaký mouchy měl.

Do Astry H se dávali už motory 1.7 CDTi( 74kW ) a ty byly vyvíjený ve spolupráci s Fiatem tuším...
12. 4. 2011 19:54
Re: Tučná kráska
Pokud vím, i v Astře H vycházely všechny varianty motoru 1.7 CDTi z Isuzu. Fiaťácké byly 1.3 a 1.9. Přitom právě 1.9 je prý jeden z nejlepších. Což mě ani tak nepřekvapuje, motory 1.9 JTD rozhodně nejsou špatné. Abych to shrnul - téměř problémy našich 1.7 CDTi přinesla špatná turba. V prvních Astrách F byly motory Isuzu 59 KW (?) s japonskými turby. Tyhle motory vydržely snad všechno. Opel to nejspíš svými úpravami v "H" poněkud zk..vil. Pochybuju, že by tam byla turba made in Japan.
12. 4. 2011 13:15
Re: Tučná kráska
ake emisne normy plni tvoja O1 a ake tato astra? Tak ako jazdila usporne stara octavka so starymi TDI uz nebude asi nic jazdit :-) 2.0 TDI mas bezne 6-7 litrov spotrebu.
12. 4. 2011 14:05
Re: Tučná kráska
Co tu furt všichni řešíte emise? Je to tady nějakej ekologickej server nebo co? Navíc čím míň mi motor sežere paliva, tak vypustí taky míň emisí. Čili jestli spálí 5 nebo 7 litrů na 100km je pro mě důležitější fakt, než jestli má v techničáku EU3 nebo EU5.S těmi starými TDI ale nemáš až tak pravdu. Kamarád má služební O2 2,0 TDI CR a dokáže s tím jet Liberec-Hradec pod 4 litry. To ani já se svojí TDI nedám.
12. 4. 2011 15:17
Re: Tučná kráska
řeší to hlavně EU a následně to musí řešit výrobci a následně musí různě čarovat s motory aby se dostali do norem a následně to pak nestojí za moc....

to že to pro tebe není důležitý je supr, jenže nový auto si můžeš prakticky koupit už jen s Euro 5.
12. 4. 2011 17:16
Re: Tučná kráska
ty si pak0.. sorry ale toto co je uz..

Ad1: Tvoja soctavka sice jazdi za 5 litrov ale vypusti viac CO2 ako auta co dnes jazdia za 6-7 litrov.

AD2: vravel som ti o tych limitoch nie kvoli tomu ze som z greenpeace ale kvoli tomu ze dnesne auta su dusene a vsemozne dojebabrane len aby mali nizke limity a tym nemozu byt take jednoduche ako tvoja soctavka.

AD3: Kamarád má služební O2 2,0 TDI CR a dokáže s tím jet Liberec-Hradec pod 4 litry. - tak takuto hlupost ti tu nikto ale nikto neuveri. Jedine ze ide dole kopcom a naspat siel za 8 litrov. Uz prestanme sa tu hrat na tie blaboly o 3-4 litrovych spotrebach. Toto je uz fakt mimo realitu

AD4: Čili jestli spálí 5 nebo 7 litrů na 100km je pro mě důležitější fakt, než jestli má v techničáku EU3 nebo EU5 - mozno pre teba je to jedno ale idiotom v EU to nie je zjavne jedno a automobilky tak musia vsemozne rozmyslat. A preto tu mame take kurvitka ako DPF ci EGR a podobne..

Uvedom si ze tvoja octavka vypusti toho omnoho viac aj pri mensej spotrebe ako sucasne auta a to sa musi niekde prejavit. Mne je to vysostne jedno kolko toho co vypusti ale neporovnavaj tu predpotopnu technologiu s modernymi common-railmi.
Avatar - gld
12. 4. 2011 17:52
Re: Tučná kráska
Nechaj tak, niekomu nevysvetlíš..

To aj ja môžem vytiahnuť, že zo starým peugeotom som na hladkom diesli robil spotrebu 3,5 litra mimo mesta..ergo: 20 ročný peugeot= progres >:D

..ale zas tráva za mojim parkovacím miestom bola vždy odumretá a čierna, na osamelých úsekoch sa ma greenpeace snažilo vytlačiť z cesty a pri rannom štarte sa zrazu v celom meste zamračilo..
13. 4. 2011 09:00
Re: Tučná kráska
Ad1. Snaž se uvažovat logicky. Pokud spálíš 5 litrů nebo 7 litrů nafty. Z čeho se ti asi uvolní víc škodlivin? Nejspíš z těch 7 litrů, protože je jich v tom objemu víc. Cílem snížení emisí je teda snaha za 100 km toho paliva spálit co nejmíň. Protože tím, že mi shoří méně paliva taky vyprodukuju míň spalin.

Ad2. máš pravdu, ale to že je v motoru spousta čidel, sond, DPF a EGR neznamená pro řidiče žádný pokrok, jen potenciální riziko poruchy.

Ad3. Já s mým archaickým motorem dojedu do Jičína pod 5 litrů, tak nemám důvod mu nevěřit. Je to přeci jen pořád po rovině.

Neporovnávám rotační čerpadlo s common railem. Mě jako řidiče nezajímá jakým způsobem se vstřikuje nafta do válců. Mě zajímá prostě jak to jede a kolik to žere a pokud v tom nebude pro mě výrazný rozdíl ve prospěch CR tak do něj jako uživatel nemám žádný racionální důvod se rozhodnout.
13. 4. 2011 09:31
Re: Tučná kráska
u tvojí O1 bych spotřebu pod 5l klidně věřil - když to moc nehoníš, je minimální provoz a jedeš plynule tak to určitě není problém.

Ale 2.0TDI je CR, auto je těžší, takže i v ideální podmínkách je těžko uvěřitelná hranice 4l. I kdyby mělo třeba 6st. převodovku 5.5l bych viděl jako reálných, ale jinak CR těžko dosáhne účinnosti starých TDI ohledně spotřeby.
13. 4. 2011 12:40
Re: Tučná kráska
Ad1. K emisiam. Na spalenie litra nafty potrebujes viac viac vzduchu (kyslika) ako na spalenie litra benzinu. Emisie nie su exaktne priamoumerne spotrebe (ak neratam co2). CO2 nie je jedinym bordelom, co lieta z vyfuku, obzvlast u starych naftakov.

Ad2. pre teba ako uzivatela to pokrok neznamena. Mas pravdu.

Vzhladom k emisnym norma, neporovnatelnemu zlepseniu kultury chodu, plneniu emisnych noriem a podobne SA MUSELI PRISPOSOBIT VYROBCOVIA a vyrabat vozidla, ktore splnaju vsetky vyssie uvedene parametre
13. 4. 2011 13:08
Re: Tučná kráska
ad1: praveze to rozdiel je ale nie ako to opisujes. Novy 2.0 TDI 103KW vypusti aj pri vyssej spotrebe menej CO2 a pevnych castic do ovzdusia aj pri vyssej spotrebe ako tvoj starsi 1.9 TDI.
Neznie to logicky ale je to tak.

ad2:ano mas pravdu, to nepochybne. Zvysuje to akurat zisky vyrobcov.

ad3: Ano ty spravis urcite o tom nieje pochyb. Ale nove motory uz nie su ako tie stare. A Tazky passat 2.0 nebude nikdy jazdit pod nejakych 5.5. Proste nebude. Mozno jedien s tym starsim 1,9 77KW by to mohol. Aj to pochybujem.

Ano ty nemusis porovnavat ale musis brat do uvahy ze nove motory uz musia plnit take normy o ktorych sa inzinierom pri tvorbe O1 a TDI 66KW ani nesnivalo. Cize rozdiel v novych a starsich motorch je dost velky. Nehovoriac o kulture chodu a zaberoch , znizenych turboefektoch a celkovej kultivovanosti.
Avatar - Atlis
12. 4. 2011 08:20
Pekna boubelka...
Astra je pekna. Ked som sa nedavno rozhodoval co kupit, Astra bola prirodzene na zozname. Mne sa akurat podarilo soferovat v jeden den Giuliettu 1.4T 120k a Astru 1.4T 140k. Kym Giulietta sa mi velmi pacila dizajnovo, mal som a doteraz mam problem s pocitom, ze to auto je krehke, nevedel som si najst poziciu za volatom, motor bol nepresvedcivy (novy Multiair nebol na test). Presadnutie do Astry Sport mi vykuzlilo usmev na tvari a to som to auto este nenastartoval... vytriezvenie sice prislo velmi rychlo - hlavne hmotnost o sebe davala v kazdej zakrute vediet, ale inak nebolo autu co vycitat. Cennikove ceny su prijemne, predajcovia su ochotni ponuknut velkoryse zlavy. Astru som sice nakoniec nekupil, 1.6T o ktoru som mal zaujem, je rozozrana a hmotnost Astry vyrazne tlmi jej potencial. Ak ale niekto hlada rodinne auto, Astru urcite odporucam.

BTW, developer CGI u nas kupil okolo 100 kusov Astry Sport s karoseriou hatchback a motormi 1.4T 140k, zda sa, ze aj vo firmy uz dostavaju rozum...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Katikakus
12. 4. 2011 08:31
Hmotnost
Uz se tesim na diskusi plnou stiznosti na vysokou hmotnost. Tady je videt sila medii - jeden novinar neco kdysi napsal a vsichni to po nem kopiruji. Podivejme se ovsem na fakta a srovnejme Astru s odchazejici generaci Focusu, ktery, jak znamo, ma dle mnohych nejlepsi jizdni vlastnosti ve tride.
Astra: 1373 - 1590 kg
Focus: 1352 - 1576 kg

U obou uvadim provozni hmotnost vcetne naplni a ridice s hmotnosti 75 kg.

Ano, Astra rozhodne nepatri k nejlehcim, ale urcite nejak vyrazne nevybocuje.
Rozbalit vlákno
32
Avatar - Slavek-TDM
12. 4. 2011 08:50
Re: Hmotnost
Na druhou stranu muj sestivalec podobne velikosti v automatu a 4x4 s jakous takous vybavou (kuze, vse v elektrice, dva sibry, vyhrivany sesle, ale zase jen 4 airbagy) vazi 1610kg vcetne ridice (je to napsany v TP i manualu) ;-\
A dalsi dve generace sestivalce jsou dokonce jeste lehci, ale tam si popravde uz nejsem jistej tim ridicem.
Zdroj:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Atlis
12. 4. 2011 09:50
Re: Hmotnost
Ford Focus III, kombi, 1.6TDCi vazi 1362kg. Astra Sports Tourer 1.7CDTi - 1500kg. Chces mi povedat, ze je to zanedbatelny rozdiel?
12. 4. 2011 13:19
Re: Hmotnost
ano je to zanedbateolny rozdiel. rozdiel 140 kg je akoby u teba sedeli dvaja mlady pubisi co vazia 70 KG. A to mi nevrav ze na aute citis.
Avatar - Atlis
12. 4. 2011 13:25
Re: Hmotnost
tak tomu ver, ze pocitim. a ze som pocitil. neviem ako otupene by som musel mat zmysly, aby som 140kg na aute rovnakej kategorie nepocitil.
12. 4. 2011 15:19
Re: Hmotnost
ja so svojou benzinovou 1.4 citím už len keď natankujem plnú nádrž, takže nejakých +/- 50kilo >:-[]
12. 4. 2011 17:10
Re: Hmotnost
jj moze byt, lenze ta tvoja 1,4 ma krutak max 130 NM aj to pri 4000 otackach. Ale tu sa bavime o diesly ktory je fukany a ma 280 NM krutak.
12. 4. 2011 20:17
Re: Hmotnost
130Nm myslím nemám, je to trochu menej, ale zato už pri 3800 >:-[]

140kg je už ale dosť a podľa mňa to musíš cítiť. teraz som už dlho nejazdil žiadnu naftu, tak nechcem kecať, ale toto je relatívne malý objem a nie nejaký šesťvalec s obrovskou rezervou výkonu
12. 4. 2011 17:08
Re: Hmotnost
zalezi od motora. Na 1.2 16V so 120 NM to pocitis ale na aute co ma 280 NM a vykon 92KW urcite nie. Toboz nie na diesly alebo aj na fukanom benzine. Je rozdiel ci mas tych 140 KG nalozenych v kufri alebo rovnomerne rozlozene po celom aute.
Avatar - Atlis
12. 4. 2011 17:41
Re: Hmotnost
ale no tak :-) vidim, ze si nakukol do mojho profilu, takze asi takto - v kacku citim ci idem sam, alebo sa so mnou vezie draha, ktora ma 50kg. v avensise, ktory ma 85kW ju sice nepocitim, ale dvoch dospelych chlapov urcite... 140kg vyrazne nepocitis v 300k aute, ale v 100k jednoznacne - teda ak su tie kilogramy rozlozene po celom aute. ked ti to sedi na cumaku, tak to pocitis vzdy...
12. 4. 2011 17:51
Re: Hmotnost
hehe, nie nie, do profilu som necumel :-) Ale zalezi aj na tom ci mas diesel alebo benzin. Osobne napriklad na zeninej astre 1,6 necitim ci idem sam alebo s nou. Proste nie je rozdiel. ked si dozadu uz sadne nejakych 80 kil tak uz citim ale zase nie nejako velmi. a to ma astra 150 NM pri 3500 otackach tusim. Ked som mal este octavku 74KW tak tam som to necitil. bol to diesel a ten tocivy moment bol proste vyrazny..
Avatar - Atlis
12. 4. 2011 19:49
Re: Hmotnost
mam aj diesel, aj benzin, vobec jazdim autami od 50 az po takmer 200kW (hlavne diesle) a hmotnost je citit vzdy :-) ci uz je auto tahsie alebo je to naklad :-) jasne, notebook hodeny na zadnu sedacku A6 necitis :P
12. 4. 2011 09:34
Re: Hmotnost
ja si celkovo vsimam ze v motoristickych novinaroch prebyva daka zlost na Opel. Chrontajuce TDI vedeli prejst s poznamkou ano je to hlucnejsie,ale je to proste super, pricom tu sa o tom pise neskutocne negativne (kebyze to dokazu aj vtedy u koncernu VW,tak som s tym popisom OK)
co ma na tom ale zaraza,celkovo sa neduhy VW vzdy ozrejmia az po ich odstraneni- napr ako teraz, ked maju velmi dobru 1.6TDI
s tou hmotnostou je to presne ako ty pises. raz to niekto spomenul a teraz z toho robia halo,aj ked tomu celkovo nie je tak
Dalsie vec co ma nas.... je to ako vsetci mot. novinari en bloc vypisoval ze trojblik na astrach s packami ktore ostavaju vzdy v zakladnej polohe je strasne zly. Nakoniec sa Opel rozhodol ze bude lepsie ak to odstrani,aby nestracal body v testoch. A aka je skutocnost- na strankach majitelov astier, su vsetci z povodneho systemu nadseny,pretoze NIKTO s nim nema problem,naopak ho povazuji za lepsi
tot moja lyzicka do mora
12. 4. 2011 10:10
Re: Hmotnost
Rozhodně jsem nebyl z původního systému blinkrů nadšený, spíš jsem byl docela vzteklý. Reálně jsem neviděl naprosto žádný přínos. Takže slovo NIKDO je silně přehnané. V té době jsem střídal Astru H 1.7 CDTI 74KW a Octavii I 66KW.
Zvuk motoru Astry byl skutečně hrubý a chraplavý. Jinak myslím, že nikdo nechválil zvukový projev nešťastných TDI PD (které chválabohu už skončily tam, kam patří).
Takže musíme porovnávat současné motory, a tam je prostě teď Opel horší než koncern nebo Ford (potažmo PSA, neboť větší zkušenosti mám jen s TDCi 66KW).
12. 4. 2011 10:32
Re: Hmotnost
ja nikde netvrdim ze zvukovy prejav toho motoru je v poriadku, ved precitaj poriadne co pisem :-)
co sa tyka toho NIKTO, nepamatam si tvoj nick odtial(pretoze pisem o strankach majitelov), je tam asi 10strankova diskusia o tom,kde sa objavuju len pozitivne reakcie na ten system
a neviem co ti nevyhovovalo? ved to opis,naozaj ma to zaujima(bez ironie) pretoze jemne brnknut do packy, aby prebehol trojblik(ktory my v meste takmer na veskeru premavku staci), potazmo silne zatlacenie na trvale blikanie je pre mna to spravne riesenie
Packa je vzdy v tej istej poloho,cize sa da fixovat ,co je podla mna idealne :-)
12. 4. 2011 10:47
Re: Hmotnost
To ovládání chtělo hodně cvik, nedokázal jsem spolehlivě rozlišit mezi trojblikem a trvalým blinkrem. Navíc, což mi vadilo ještě víc, nešlo blinkr manuálně vypnout. Jedeš po dálnici a chceš dát trojblik, bohužel zatáhneš za páčku trochu víc (což není problém, potřebuješ se soustředit na něco jiného než pitomé blinkry a navíc letité návyky nelze snadno odbourat) a blikáš pořád. Pak chceš blinkr nějak vypnout a a ono to rozumně nejde, přesněji řečeno musíš zase nějak docela přesně ťuknout do té páčky.
A znovu - jaký to má celé proboha smysl? Co to usnadní? To jsem nepochopil a už nepochopím. Trochu mi to připomíná historku Jana Čecha, jak si jakýsi chlapík namontoval do auta obráceně převodovku řízení a když točil volantem doleva, jel doprava. Fungovalo to dobře, dokud se nepotřeboval náhle nečekaně něčemu vyhnout...
Jinak jsem nebyl majitelem Astra H, jen uživatelem.
Avatar - Nerez
12. 4. 2011 12:56
Re: Hmotnost
Zajimavé. Já jsem si na blinkry zvykl velice rychle a vůbec nevím, proč to lidi furt opakují jako slabinu. Je to jen jiný systém a vše je na cviku. Já s tím problém nemám a vždy rozeznám trojblik od klasického blikání...
12. 4. 2011 17:26
Re: Hmotnost
prirovnanie je uplne nepatricne ale to je jedno ;)

tebe sa to nepacilo,podla mna je to genialne a dokonca podobny trojblik zaviedol teraz aj ford na aretovaciu packu-teda ked tuknes do nej tak blika tri krat a az ked zatlacis tak trvalo(defacto to iste co Opel). Cize system ako taky asi nebude zly ;)
12. 4. 2011 19:20
Re: Hmotnost
Trojblik na aretovací páčce je mimo jiné standardní koncernové řešení a nic proti němu nemám. Nechápu páčku bez aretace, kterou nemůžeš normálně ručně vypnout. A neříkej mi, že blinkry občas nebudeš potřebovat ručně vypnout. Podle mne je tedy "Astra H" řešení zcela jiné, ne "de facto stejné" jako Ford nebo koncern.
Je ale klidně možné, že kdybych auta stále nestřídal, zvykl bych si i na páčky bez aretace a možná si je i zamiloval. Bohužel to nemůžu posoudit, nejdéle jsem měl Astru v tahu tak týden a stále jsem s tím měl občas problémy.
Osobně bych se smířil už spíše se systémem starý Citroen, kdy se blinkry nevracely automaticky vůbec.
Abych to shrnul - pro mě osobně to byla slabina auta. A jelikož nejsem profi tester, mohu si ryze individuální pohled dovolit. Ostatně bych Astru H beztak nechtěl. Je to vcelku solidně postavené auto, s pevnou kvalitní karosérií. Tím ale pro mě klady třeba oproti Focusu II končí.
Avatar - Nerez
13. 4. 2011 07:50
Re: Hmotnost
Hmmm, pro mě jsou další argumenty např. vzhled a cena.
13. 4. 2011 09:00
Re: Hmotnost
Může být, proč ne. Koneckonců od toho jsou diskuse, abychom se mohli hádat o tom kterém autě ;-) Cenu jsem u firemního auta neřešil - pro zajímost tehdy (v roce 2006) stála Astra H caravan Enjoy 1.7 CDTi (74KW) bratru 465.000 Kč. Žádná zvláštní výbava tam tuším nebyla, měli jsme asi 10 kousků.
Nová Astra je všeobecně hodnocena docela dobře (i v Německu). Zatím jsem s ní nejel a nemohu tedy sloužit vlastními dojmy. Jen mě trochu zarazilo, že je nový Caravan dlouhý skoro jako první Mondeo v kombíku
Avatar - iudex
12. 4. 2011 12:36
Re: Hmotnost
Neviem, ale Tvoje čísla sa mi nezdajú správne.
Pokiaľ si dobre pamätám, Focus II kombi 1,6 mal 1277 kg, Astra 1,4 16v hatch (!) mala 1360 kg. Neverím, že kombi je len o 13 kg ťažšie. Idem to preveriť.
Avatar - iudex
12. 4. 2011 13:09
Re: Hmotnost
Tak som pozeral pohotovostnú hmotnosť nových Focusov: [odkaz] a Focus začína na 1195 (!) kg s 1,6kou a končí na 1386 kg s 2,0TDCI s automatom (ide o údaje pre hatch; kombi tipujem tak o 50 kg ťažšie). Tvoje údaje sú zjavne nepresné.
Avatar - Katikakus
12. 4. 2011 13:23
Re: Hmotnost
Ja mluvim o Focusu odchazejici generace - uvadim to v puvodnim prispevku a informace mam z oficialnich stranek Fordu:
[odkaz]

Navic rozlisuj pohotovostni a provozni hmotnost - srovanam u obou provozni - t.j. vcetne ridice. ;-)
Avatar - Atlis
12. 4. 2011 14:12
Re: Hmotnost
Pisal som to vyssie. Focus III Kombi 1.6TDCi ma prevadzkovu hmotnost 1362kg, Astra Sports Tourer 1.7CDTi -1500kg. Astra je tazka.
Avatar - Katikakus
12. 4. 2011 15:38
Re: Hmotnost
Jeste jednou si precti muj prispevek vyse a uvedom si, ze hmotnost zalezi nejen na motoru ale i na vybave. Rozsah hmotnosti je mnohem vice vypovidajici nez dve vypichnute hodnoty.
Navic ty mluvis o uplne jinem voze nez ja - Focus II je zhruba stejne tezky jako Astra ale nikdo si na hmotnost v souvislosti s jidnimi vlastnostmi nestezuje.

Btw. Focus II 1.8 TDCi vazi 1542kg.
Avatar - iudex
12. 4. 2011 14:38
Re: Hmotnost
Práveže to nerozlišuješ Ty: u Fordu udávaš prevádzkovú (pohotovostná+vodič+kvapaliny) a u Oplu udávaš pohotovostnú hmotnosť.
Avatar - Katikakus
12. 4. 2011 15:33
Re: Hmotnost
Jeste jednou, u obou uvadim provozni = pohotovostni + ridic.
Pohotovostni je vzdy uvadena vcetne kapalin.

[odkaz]
Avatar - Atlis
12. 4. 2011 15:43
Re: Hmotnost
Hlavne netreba porovnavat stary Focus s novym Focusom a s Astrou.

Novy Focus III hatch vazi najmenej s motorom 1.6Ti-VCT a to 1270kg so 75kg vodicom, naplnami a nadrzou naplnenou na 90% - citaj prevadzkova hmotnost...

[odkaz]
Avatar - Katikakus
12. 4. 2011 15:47
Re: Hmotnost
S tebou je to tezke - od zacatku tady pisu o Focusu II a Astre a o vlivu hmotnosti na jizdni vlastnosti. Focus II je nejlepsi ve tride. Focus III mne v tomto kontextu nezajima, jelikoz nema tak dobre jizdni vlastnosti jako Focus II.
Ja tady cely cas srovnavam dve auta a ty sem jako argument neustale tahas jine, o kterem vubec rec neni.
Zkus reagovat na to co pisu.
Avatar - Atlis
12. 4. 2011 16:41
Re: Hmotnost
Viem, ze hovoris o FFII ale naco ho sem tahat? Samozrejme, ze vybavy maju na hmotnost vplyv.

A ked uz sme u vypichovani. FFII vazi od 1481 do 1542kg...

Rad by som sa ta opytal, kolkokrat si FFIII soferoval, ze vies, ze jazdi horsie ako FFII? Pretoze ja som nim jazdil a jedine na co je mozne sa stazovat je menej komunikativne riadenie, ale urcite nie horsie jazdne vlastnosti...
Avatar - Katikakus
12. 4. 2011 16:52
Re: Hmotnost
Uz se opravdu nechci dal dohadovat, protoze to nikam nevede. U toho vypichovani si zrejme nepochopil, co jsem se ti snazil naznacit tim, ze jsem vybral horni hodnotu.
U FIII zatim spoleham na to, co jsem si precetl. Nerikam, ze ma spatne jizdni vlastnosti, testeri se ovsem shoduji na tom, ze tak dobre/vyvazene jako u FII nejsou. Proto jsem jako etalon tridy vybral FII - od zacatku pisu o vlivu hmotnosti na jzdni vlastnosti.
Avatar - Ada je zase tady
12. 4. 2011 08:59
Negativní postoj k jakýmkoli dieselům redakci nesluší.
Dívat se na diesel pouze očima ekonoma, hlídající poměr mezi spotřebou a pořizovací hodnotou vozu je jen jeden pohled na věc a odsuzování dieselu jako ošklivého, hlučného a vibrujícího motoru už působí jako by to napsal nějaký uhrovatý bazarový kovboj.

Připomeňme si, že dieselová motorizace je velmi často vyhledávána lidmi, kteří vedle příznivé spotřeby ocení plný zátah už od nižších otáček, vůz s dieselem je také bezpečnější pro mladé řidiče a zejména řidičky, které při předjíždění zapomínají podřazovat, pro pojíždění po městě, kde je rozdíl spotřeby oproti benzínu často v poměru 1:2 a v neposlední řadě pro ty, kteří často cestují na delší vzdálenosti a jejichž vousy jsou již šedé - protože tito lidé už vědí, jak s dieselem s velkým kompresním poměrem jezdit a proč jim dieselový naturel vyhovuje. Zkrátka pro všechny ty, které diesel svým chováním oslovuje a kteří opravdu netouží mít pod kapotou (z jejich pohledu) neskutečně líný a žravý benzínový motor, který začně trochu rozumně táhnout teprve když se točí jako vysavač a jeho okamžitá spotřeba atakuje hranici 20-ti litrů. Jinak řečeno, volba dieselu (a zejména toho s vyšším kompresním motorem) není ekonomika, ale otázka životní filosofie.

To nic nemění na tom, že Opel není můj šálek kávy. Nicméně za zcela rovnou ložnou plochu po sklopení sedadel patří výrobci automobilů z polských Gliwic :yes:
Rozbalit vlákno
10
12. 4. 2011 09:06
Re: Negativní postoj k jakýmkoli dieselům redakci nesluší.
nemyslim si, ze by redakcia pausalne odsudzovala naftove motory. V teste sa pise o konkretnom motore a konkretnom vozidle. T.j. hlucna a vibrujuca je astra s tymto motorom. Nic viac, nic menej. Nikde som nenasiel zmienku o tom, ze naftove motory v inych automobiloch su rovnako vibrujuce a hlucne

Za rovny batozinovy priestor davam aj ja :yes:
Avatar - Slavek-TDM
12. 4. 2011 09:26
Re: Negativní postoj k jakýmkoli dieselům redakci nesluší.
Tak sem dej par odkazu na zdroje pro svoje chytry argumenty, ty novodobej filosofe/ekonome s hladkou tvari. Muzes zacit treba porovnanim koncernovych 1.2TSI a 1.6TDI nebo 1.8TSI a 2.0TDI (125kW)... (prevedeno na spotrebu dle spritmonitor.de cca 7.0 ku 5.6 a 8.3 ku 6.6). At koukam jak koukam, je to standardnich 1.5 litru na sto km. A ted zkus objasnit tvoje tvrzeni, ze jen s naftou "ocení plný zátah už od nižších otáček", "rozdíl spotřeby oproti benzínu často v poměru 1:2" a pripadne "neskutečně líný a žravý benzínový motor, který začně trochu rozumně táhnout teprve když se točí jako vysavač" >:D
Avatar - Ada je zase tady
12. 4. 2011 09:54
Re: Negativní postoj k jakýmkoli dieselům redakci nesluší.
Je to presne tak, jak jsem napsal. Kdo si prejede parkrat centrum Prahy s Octavii s benzinovym a dieselovym motorem, vi o cem mluvim. 9.5 litru oproti 5.5...
K tomu pristupuje navic jeste jeden duvod - pokud mel nekdo osobni zkusenost s pozarem vozu s benzinovou nadrzi, tak si do takoveho auta uz nesedne.
12. 4. 2011 10:13
Re: Negativní postoj k jakýmkoli dieselům redakci nesluší.
to bych teda chtěl vidět ten moderní CR nafťák, který bude ***čky v Praze dávat za 5.5l....
Avatar - Nerez
12. 4. 2011 12:58
Re: Negativní postoj k jakýmkoli dieselům redakci nesluší.
Pod to se podepisuji. Chtěl jsem napsat to samé...
Avatar - Ronault.
12. 4. 2011 19:39
Re: Negativní postoj k jakýmkoli dieselům redakci nesluší.
A já bych chtěl vidět jak s benzínem pojede za devět a půl s Octavii. 8 beru, ale 9,5? To nemám ani já s o třídu větším autem.
12. 4. 2011 20:22
Re: Negativní postoj k jakýmkoli dieselům redakci nesluší.
tak manželka když jezdila krokem přes centrum Prahy s 1.4 v relativně velkém Meganu přes zimu se nedostala dál než na 8.5l. Kolem 9l jsme měli třeba když jsme dva týdny nikam nejezdili jen 2-3x krát na nákup nahoru do kopce 3km a spátky.
Oktávka s 1.6MPI je celkem rozežraná, ale 9.5l by byl docela těžký úkol snad i pro ni. >:-[]
12. 4. 2011 10:20
Re: Negativní postoj k jakýmkoli dieselům redakci nesluší.
tie cisla si dost nadsadil a prehnal ;-) ., Skus este raz
Avatar - Slavek-TDM
12. 4. 2011 10:57
Re: Negativní postoj k jakýmkoli dieselům redakci nesluší.
"osobni zkusenost s pozarem vozu s benzinovou nadrzi" >:D
Navic tvoje cisla nesedi ani nahodou a ikdyby, stale to neni oplakavanych 1:2... Ale duvod pro smradoseni a kraval v centru mest se vzdy najde, co?
12. 4. 2011 11:05
Re: Negativní postoj k jakýmkoli dieselům redakci nesluší.
Ty to uz nehul ;-) ... jako, ze kdyz benzin hori tak si ho uz lidi nemaj nikdy kupovat jo ??? >:D >:D >:D
Tak si na ***cky po meste kup benzin hybrid a uvidis ten rozdil... ;-)
Avatar - Bubáq
12. 4. 2011 10:01
Nový Opel
S novou Astrou zkušenost nemám, má kolegyně v práci ano. Je nadšená (benzín) jako řidička i jako cyklistka (kolo se do toho HB snadno vejde) a také jako babička (malý vnuk je vzadu v sedečce velmi v bezpečí. Líbí se jí celková kvalita, ergonomie (na tzv. změt tlačítek si rychle zvykla), ticho uvnitř, pružný a úsporný motor. Když to zkrátím, ve srovnání s Fábií jde o veliký prokrok (já vím, jde o dvě různé třídy, ale na druhou stranu - tento postup z nižší střední do střední je běžný a proto je její "svědectví" cenné).

Já sám jezdím "už" třetí týden s Insignií Sports Tourer a jsem také nadšený. Jistě, mohl jsem zvolit Superba Combi s mnohem větším kufrem, ale: Superb se krade nebo vykrádá velmi často, jeho kufr je možná až zbytečně velký, a jeho interiér je opravdu hodně konzervativní. Insignii jsem volil, protože Mondeem jezdí každý (je to sice dobré auto, ale na jeho přístrojovku bych se opravdu nerad koukal každý den). A teď, proč jsem nadšený: diesel 130k je velmi dobře odhlučněn, a přitom dobře táhne. 6A funguje skoro tak dobře jako DSG, které jsem měl v předchozím voze. Navíc výborně podřazuje, což jsem nečekal. I střední výbava Edition (+ bi-xenony, P+Z parkovací signalizace + sklopná zdrcátka (ve samozatmnívacím provedení) jsou stále ještě za 10 tisíc!!!). Komfort jízdy o fous lepší, než v Superbu, hlavně díky totálnímu odizolování menších děr/rázů při vyšší rychlosti. Místa je na rozdávání, i vzadu. Kufr má hodně doplňkových odkládacích prostor krytých čalouněnými víky. Co dodat? Nejenže jsem spokojený s designem přístrojovky a dveřních výplní, kvůli němuž se mi Insignia od počátku líbila. Ale navíc výrobce hodně zapracoval na odhlučnění (ve druhém modelovém roce po spuštění výroby je auto mnohem tišší- testoval jsem novou Insignii, když se objevila u dealerů) a na kvalitě použitých plastů. A já doufám, že stejný "osud" potká také Astru ve druhém modelovém roce, aby měl Opel úspěch, který si zaslouží (už dlouho a úspěšně pracuje na celkové kvalitě, o designu nemluvě). Nebál bych se proto ani Astry, a na tom nemění ani poněkud průměrná známka v rámci testu Auto cz.

Právě jsem zachytil zprávu, že GM připravuje nový 1,6 diesel, který by měl být k dispozici od příštího roku. Tzn., že na vyřešení problémů popsaných v testu pracují.
Rozbalit vlákno
5
12. 4. 2011 11:14
Re: Nový Opel
...zajimavy vyber auta, Mondeem jezdi kazdy, tak ja ne ;-) I kdyz palubka je fakt priserna...
Srovnat Insignii a SuperB s mistem vzadu no... Take doufam, ze uz Insignii nevrze palubka, jak bylo v kazdem testu zmineno. Nicmene 130koni a automat, to bych volil opravdu v duchodovem veku, ale nic proti, kdyz jezdis slusne staci.
Nicmene mne dostala veta typu:
"malý vnuk je vzadu v sedečce velmi v bezpečí"
...tak to jsem nepobral >:D
12. 4. 2011 11:31
Re: Nový Opel
On je ostatně i klidně možné, je všichni ti testeři jezdili stejnou Insignií, která vrzala
12. 4. 2011 11:41
Re: Nový Opel
...no tak to pak jo ;-) Jinak vrzani plastu je problem skoro vsech aut...jedine opravdu bytelne bylo stare Subaru Legacy, Lexus take jeste jde, i kdyz se take najde tvrdy plast, ktery si "vrzne"...
14. 4. 2011 17:30
Re: Nový Opel
islo stale o tu istu insigniu ktora dosla ako prva pre novinarske testy. Bola to ta seda liftback verzia. U ostatnych to uz nebolo zaznamenane.
12. 4. 2011 14:35
Re: Nový Opel
palubka v insignii uz nevydava zvuky - aspon v tej ktorej jazdim - avsak ma len 18tis. km a iba za necele 4 mesiace zatial. Uvidime neskor.
pazvuky vsak su pri kazdom aute, siel som aj v A8 co skripala na jamach nasich, A6 tak isto, mb-e tiez. Ale vsetky mali uz par desat tisic km za sebou a co poznam soferov, tak jamy moc neobchadzaju. Na druhu stranu, vrzgali iba jemne, ine auta vrzgaju viacej.

Vysoka hmotnost ale je poznat u tej insignii. Ta v ktorej jazdim (kombi, 4x4, diesel) ma bez par kg 2t (podla manualu), na co aj momentalne najsilnejsi diesel nestaci (118kw 2.0 cdti). Teda nestaci. Staci, ale nie je to nic extra. Najma rozbehy je citit.

Miesta je v nej ale dostatok - akurat to auto posobi stiesnene (najma s tmavym interieriom, ale svetly maju prekrasny), ale nie je. Je vsak oproti vacsine konkurencie (mondeo, passat, superb, mazda6) neskutocne pohodlne a komfortne (aspon s adaptivnymi podvozkom na 18").
Je to auto na dlhe cesty po dialnichach - idelane nemeckych - 180kmh a tempomat je ideal kombinacia.
Spotreba je napriek vsetkemu prijatelna 6,8l - a to auto jazdi najma dialnice (denne min. 120km) a mesto.

Vo stvrtok idem otestovat astru, tak uvidime. Sorry za OT.
Avatar - rohYpnol
12. 4. 2011 11:53
Syrový motor
Jestli na fotce přístrojového panelu interpretuji správně číslo, tak vůz měl v době testu najeto necelých 5 tis. km. To mi přijde málo na zajetí motoru a tak je možné že spotřeba klesne.
Vyšší hmotnost tu bohužel je a tak nelze očekávat, že spotřeba bude na úrovni konkurence. Kila se prostě někde projeví. Podélná prostornost mi alespoň podle čísel nepřijda nijak tragická. Až na nemožnost zasunout nohy pod přední sedadla. Za to bych vyhazoval z vývojového týmu :-!
Opel
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1500 / 530
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 840
Octavia Combi GrL
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1295 / 680
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880
Celkově zbytečný syndrom tanku. Velké, těžké, bezpečné, s velkou spotřebou. I když se mi jinak líbí, z tohoto důvodu bych asi lovil jinde. Důležité je totiž to ZBYTĚČNĚ. Kdyby byl alespoň nějaký přínos... Ale interiér je podle mě třeba oproti Focusu jak ze zcela jiné galaxie :yes:
Rozbalit vlákno
8
12. 4. 2011 12:02
Re: Syrový motor
To je správný postřeh, u našich 1.7CDTI v "H" spotřeba taky dost klesla - myslím, že minimálně o půl litru (a trochu i hluk).
Zadní sedadla - připadá mi, že jenom prosté milimetry prostoru nejsou rozhodující. Důležité jsou i úhly sedáku a opěradla, tuhost materiálu a třeba i to místo pro chodidla. Prostě nezbyde, než se v autě zkusit "posadit za sebe" a uvelebit se. V Octavii mi třeba vzadu příjde příliš strmé opěradlo, v BMW "3" bylo vzadu vcelku všechno v pohodě i po delší cestě, když se spolujezdec vepředu trochu uskromnil. Bezvadně se sedělo vzadu v třídveřovém Golfu II, když si tak vzpomínám...
Avatar - rohYpnol
12. 4. 2011 12:11
Re: Syrový motor
podle mě jeden z nejlepších posezů v nižší střední BMW 1. Sedělo se tam skvěle. Místa málo, nasoukat se na zadní sedadla jak gymnastická rozcvička. Ale jak se tam člověk dostal, pak to bylo pohodlíčko.
Díval jsem se ještě na nový Focus Combi 1.6TDCI. Provozní hmotnost 1537 kg!!! Jestli to má být trend všech nových generací, pak si ekoteroristi prosazující nové vozy splňující Euro5 a s veškerými snahami o tzv. zelené zóny ve městech a zákazech provozu starších aut můžou akorát tak vytřít ...
Sám jsem překvapen. Nevím, proč musí vážit tolik. Vyšší bezpečnost už se příliš nekoná. Možná, že něco váží to elektronické harampádí v podobě různých asistentů, senzorů atd. Ale i tak. Obezita se dostavila i na automobily.
Avatar - iudex
12. 4. 2011 13:05
Re: Syrový motor
Kde si sa na tú hmotnosť Focusu pozeral? Lebo tu: [odkaz] je uvedená pohotovostná hmotnosť hatchu s 1,6 TDCI - 84 kW 1269 kg(!), tak pochybujem, že kombi by bolo o 268 (!) kg ťažšie. ;-)
Avatar - rohYpnol
12. 4. 2011 14:08
Re: Syrový motor
Oficiální katalog ČR. Ještě jsem to teď kontroloval s ofic. ceníkem ČR a tam zase píšou provozní hmotnost 1362 (1.6TDCI Kombi).
Tak teď fakt nevím.
Avatar - Atlis
12. 4. 2011 15:19
Re: Syrový motor
A tak to aj je. Kombi s tym motorom vazi 1362kg. Samozrejme s naplnami a vodicom.
Avatar - rohYpnol
12. 4. 2011 15:22
Re: Syrový motor
Pak mají v katalogu chybu. V ceníku správně.
Avatar - Atlis
12. 4. 2011 15:38
Re: Syrový motor
Neviem co je v ceskom cenniku, ale mozem ti zodpovedne povedat, ze CELY slovensky katalog je napikacu. Su v nom komplet zle udaje - teda minimalne hmotnosti.

Spravne najdes tu:

[odkaz]

Take iste rozmery a hmotnosti su aj v PL a DE katalogoch.
Avatar - Ronault.
12. 4. 2011 19:41
Re: Syrový motor
Ad syrovost motoru. Koukal jsem už na více testů různých aut a ta Astra není výjimkou. Dokonce 5000 bývá na testované auto už dost. Někdy se do testu dostávají auta i pod 1000 km.
12. 4. 2011 14:31
K hmotnosti:
Ohľadne tej hmotnosti mi tu už tie reči fakt hlava nebere. Tak predne porovnajme to, čo sa porovnávať dá. Astra ST je veľká. Je najväčšia vo svojej triede a tú už svojimi rozmermi dosť atakuje. Takže nájdime konkurenciu inde. Narýchlo som pozrel rozmery VW Passat Variant s dieselovým 2.0 TDI ( [odkaz] ). Všetky rozmery sú porovnateľné a líšia sa len minimálne. Ide len o pár centimetrov. Passat je len o necelých 7 centimetrov dlhší, o 6 mmm širší a o 18 mm nižší. Okrem pozdĺžneho priestoru vzadu (kde má Passat navrch v priemere o 3 cm) je priestor pre posádku takmer identický. Vpredu dokonca Astra ponúka viac miesta ako Passat. A čudujme sa svete, tie autá dokonca majú takmer rovnakú hmotnosť. A sťažuje sa niekto, že Passat toľko váži? Buďte objektívny. Astra má vzhľadom na svoje rozmery úplne normálnu hmotnosť. Porovnajte ju s autami podobných rozmerov.

Raz niekto niečo napíše a všetci sa z toho idú zblázniť. Všetci sa hrajú na múdrych, ale nikdy v živote ani jedno z tých áut nesedeli, nie to vyskúšali ako to jazdí, alebo ako je to auto vlastne kvalitné. Chcelo by to viac vlastného rozumu a objektivity... ;-)
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Nerez
12. 4. 2011 14:42
Re: K hmotnosti:
Souhlasím. Jediný problém, co já vidím v hmotnosti i krátké Astry je to, že si člověk musí více připlatit za silnější motor. Jinak mi hmotnost Astry nedělá žadný problém :yes:
Avatar - rohYpnol
12. 4. 2011 17:16
Re: K hmotnosti:
Já bych v tom tedy problém viděl. Kdyby těch 200 kg nadváhy mělo alespoň nějaký přínos, pak neřeknu. Ale přínos nikde. A proč platit přepravu dvou metráků, které s sebou všude vláčíš, když u konkurence to jde i bez nich ;-) ?
Navíc fyzikální zákony neoblafneš. A v technice zadní nápravy v souvislosti s váhou zovna taky Astra neexceluje. Konkurence má vyspělejší. Nepopírám, s vozem jsem nejel.
Interiér mě velmi oslovil, ale ta nadváha je jednoznačné minus.
12. 4. 2011 19:00
Re: K hmotnosti:
Řekni mi jednu věc.. k čemu potřebuješ vzadu víceprvek? Obvzlášť na našich silnicích. Zbytečně se zvyšuje cena auta a při případných opravách je to taky sakra znát.
Avatar - rohYpnol
12. 4. 2011 19:13
Re: K hmotnosti:
To ti klidně odpovím - víceméně k ničemu. Ale rozbité silnice jsou právě spíše důvodem pro víceprvek. Protože zkrátka lépe filtruje nerovnosti v tom smyslu, že náprava tak neodskakuje na nerovnostech. Jasně, Astra má wattův přímovod...
A o prodražování - no nevím. Golf víceprvek má a Astra je dražší 8-s . S víceprvkem by byla možná ještě dražší, ale konkurence nabízí více za méně. A to pro někoho v o generaci starším balení.
12. 4. 2011 19:35
Re: K hmotnosti:
Golf je dražší? To bych rozhodně neřekl.. Ale nevím, ceníky jsem nestudoval. Zkusím nastudovat až bude čas...

Jinak věř, že polovina lidí co má vzadu víceprvek to ani neví ;-)
Avatar - Ronault.
12. 4. 2011 19:54
Re: K hmotnosti:
Polovina? Heh, polovina majitelů BMW 1 neví, že má zadní náhon, natož aby majitelé Octavii věděli, že mají nějaký multilink ;-)
Avatar - Atlis
12. 4. 2011 20:14
Re: K hmotnosti:
polovica majitelov bmw 1 su zeny, tie to vediet nemusia ;) >:-[]

kto z chlapov nerozozna na ceste viacprvok a rebrinak, nemoze mat o jazdeni ani paru :P
Avatar - Nerez
13. 4. 2011 07:52
Re: K hmotnosti:
Při normální jízdě ti ten rozdíl pozná málokdo. Asi každej není takovej expert jak ty...
12. 4. 2011 20:24
Re: K hmotnosti:
a polovina majitelů Oktávek 1 si naopak myslí, že ten multilink má >:-[]
Avatar - Ronault.
12. 4. 2011 20:41
Re: K hmotnosti:
>:D Nebo alespoň pocit z něj mají >:D Tedy pochybuji, že polovina Octavii I bylo 4x4, které mají multilink
Avatar - rohYpnol
12. 4. 2011 21:11
Re: K hmotnosti:
Golf víceprvek má a Astra je dražší jsem psal. A když Astra je dražší než Golf, tak z toho mi vyplývá, že Golf je levnější ;-)
12. 4. 2011 21:29
Re: K hmotnosti:
Evidentně si nepochopil, že se mi nechce moc věřit, že je Golf dražší než Astra, když je Golf většinou nejdražší ve své třídě. Proto sem psal, že nevím, že jsem ceníky nestudoval...
Avatar - Atlis
12. 4. 2011 22:12
Re: K hmotnosti:
Astra urcite drahsia nie je, Opel dava tak brutalne zlavy, ze to co je v cenniku je fantasmagoria... :-!
12. 4. 2011 22:54
Re: K hmotnosti:
Jo, omlouvam se.. mělo tam být, že by byl golf levnější než astra.. Tomu se mi opravdu věřit nechce..
Avatar - iudex
12. 4. 2011 14:42
Re: K hmotnosti:
Tak zoberme to, čo si napísal, do dôsledkov: ak má Astra ST porovnateľné rozmery, ako o triedu väčší Passat a doťahuje sa i hmotnosťou, tak by sa patrilo, aby mala i porovnateľné priestorové parametre vo vnútri, a to ako pre cestujúcich vzadu, tak pre batožinu. A hádam mi nechceš tvrdiť, že Astra sa priestorovo rovná Passatu. Nielenže sa nevyrovná, ale nevyrovná sa ani tým priestrannejším zo svojej triedy, napr. 308 SW či Focus II kombi. A to sú tieto autá o 20+ cm menšie. Tak aká pridaná hodnota je z väčších vonkajších rozmerov Astry, ak nie väčší priestor vo vnútri? Odpoveď znie: žiadna. And that´s the point. :-!
P.S. Samozrejme novú Astru som šoféroval.
Avatar - rohYpnol
12. 4. 2011 15:08
Re: K hmotnosti:
:yes:
navíc pokud budeme tedy porovnávat porovnatelné, pak třeba takový Superb Combi 2.0TDi je o 14 cm delší, větší motor s o 1/3 větším výkonem a světe div se, pouhých 77 kg navíc. S 1.6 TDi GrL dokonce pouhých 46 kg navíc. A o vnitřní prostornosti se předpokládám nemusíme bavit.
Mazda Combi 6 2.2 136 kW diesel dokonce váží o pouhých 10 kg víc než tato Astra. A to je o 5 cm delší.
12. 4. 2011 22:49
Re: K hmotnosti:
budem ťa citovať:
" třeba takový Superb Combi 2.0TDi je o 14 cm delší, větší motor s o 1/3 větším výkonem a světe div se, pouhých 77 kg navíc"
- ASTRA má s motorom 2.0 CDTI 118 kw, tak nejak neviem kde si prišiel k tomu o 1/3 vyššiemu výkonu Superba. V rozmeroch Superb vyhráva len okrem spomínanej dĺžky ešte v pozdĺžnom priestore vzadu a samozrejme má Superb obrovský kufor (rekordman aj vo svojej triede). Ale inak sú všetky ostatné rozmery opäť veľmi podobné a ako pri Passate, niekde má Astra navrch. V podstate ide o to, že rozmerovo sa nejedná o extrémne rozdiely, preto nechápem, prečo potom tá hmotnosť u áut strednej triedy je v pohode, ale u Astry je to problém? A opakujem, rozmerovo sú na tom veľmi podobne... Môže mi to niekto rozumne vysvetliť? Či len na problém s hmotnosťou všetci hlúpo pokyvujú, pretože to niekde raz niekto napísal?
Avatar - rohYpnol
12. 4. 2011 23:40
Re: K hmotnosti:
Protože se tu bavíme o 1.7 cdti, který váží těch 1500 kg. A ta má o tu 1/3 menší výkon. Pokud budeš brát Astru Combi 2.0 cdti, tak bude vážit zřejmě někde kolem 1600 kg. (rozsah je do 1613 kg, předpokládám, že nejtěžší bude právě 2.0 diesel + automat).
Rozměrově velmi podobně? 14 cm sem, 14 cm tam. Podélná prostornost Superbu je oproti Astře zcela jiná liga. A s OBJEMOVĚ porovnatelným 1.6 TDi váží Sup o pouhých 46 kg víc.
A o Mazdě 6 se tu už tu raději ani opakovat nebudu.

Prostě Astra Combi s 1,7 cdti váží obdobně, jako některé vozy střední třídy větších vnějších i vnitřních rozměrů s o 1/3 výkonnějšími motory. A to je ten problém.
Ještě jinak: Insignia sedan 2,0 cdti váží taky 1503 kg.
13. 4. 2011 00:38
Re: K hmotnosti:
Astra ST - Pohotovostná hmotnosť vrátane vodiča: 1393 - 1550 [odkaz] (najťažší variant typujem 2.0 cdti + AT). Kde ty si zobral tých 1613 kg... >:D To Insignia má písané 1610 [odkaz] . Máš to nejaké dopletené.

A áno, zopakujem sa, rozmerovo veľmi podobné. A zopakujem ešte raz aj ďalšiu vec. Na predných sedadlách má Astra viac miesta ako Passat. A keď ťa budem znovu citovať: "Prostě Astra Combi s 1,7 cdti váží obdobně, jako některé vozy střední třídy větších vnějších i vnitřních rozměrů". - dovol aby som to upravil, lebo tam máš stále chybu a nevieš to pochopiť. Tá veta mala znieť takto: "Prostě Astra Combi s 1,7 cdti váží obdobně, jako některé vozy střední třídy PODOBNÝCH vnějších i vnitřních rozměrů". Ak tomu stále nechápeš, treba si tie rozmery aj pozrieť, než zasa niečo napíšeš. A k motoru, 1,7 cdti je už starší kúsok. Ak budeš porovnávať napríklad ten 2,0 cdti s dvojlitrami iných značiek, budú ti teda potom už aj výkonovo vychádzať zasa podobné čísla ako u ktorejkoľvek konkurencie. To isté s hmotnosťou.

Zopakujem to ešte raz, polopatisticky a tak, aby tomu konečne pochopili aj menej chápaví jedinci. ASTRA JE OBDOBNE ŤAŽKÁ AKO JEJ ROZMEROVO PODOBNÉ AUTÁ INÝCH ZNAČIEK (VRÁTANE NIEKTORÝCH ZO STREDNEJ TRIEDY, AKO NAPRÍKLAD PASSAT). Vyvráť mi to číslami, nie prázdnymi rečami... Lebo ja už mám pocit, že sa tu bavím s naozaj nie normálne zmýšľajúcimi tvormi.
Avatar - rohYpnol
13. 4. 2011 10:44
Re: K hmotnosti:
1613 kg je z německých stránek. Klidně si to ověř.
Insignia sedan
délka (mm): 4830 (+13cm)

Superb
délka (mm): 4838 (+14 cm)

Mazda 6
délka (mm): 4785 (+8cm)

Octavia Combi
délka (mm): 4569 (-13cm)

Ostatní rozměry jsou cca obdobné, Octavia samozřejmě mírně užší. Tedy zatímco octavia je o 13 cm kratší a o víc jak 2 metráky lehčí, tak Superb je o 14 cm delší a s 1.6 váží pouze o 46 kg víc.
To jsou ty tvoje čísla. Hlavní potíž proč si nerozumíme je v tom, že podle tebe je 14cm žádná míra. Jenže rozměrový odskok hlavně v délce Astry ST od zbytku konkurence nižší střední je obdobný jako oskok Astry ST na střední třídu. Přesto váží totéž jako střední tř.
13. 4. 2011 11:03
Re: K hmotnosti:
My si ale nerozumieme. Mne je fakt jedno ako dlhá je trieda stredná, alebo nižšia stredná. Ja tu hovorím o tom, že rozmerovo podobné autá Astre vážia podobne ako ona. Konkrétne som písal o Passate, ktorý rozmerovo je skoro rovnaký! A to z dôvodu, že hmotnosť Passatu nikomu neprekáža, ale hmotnosť Astry áno. O tom tu píšem! Mne je jedno, čo je aká trieda. A už vôbec ma nezaujímajú žiadne zmienky o Insignii, Superbe alebo Mondeu. Tie tu spomínaš len ty. Ale ja o voze, ty o koze.

Ešte raz to poviem. Astra ST je najväčšia (výrazne) vo svojej triede. Preto je teda zákonite aj ťažká v porovnaní s menším Focusom, alebo Golfom. Rovnako je teda ťažká ako rozmermi skoro rovnaký Passat. Dá to rozum, že keď je niečo väčšie, tak to asi bude ťažšie, či? Pravdou tak ostáva, že Astra aj keď nie je anorektička, tak raz niekto napísal že je ťažká a tak sa z toho idú všetci zblázniť.

Pritom je ten argument v reále úplne nepodstatný. Koľko percent vodičov na cestách vie koľko ich auto váži? Napoviem ti. Ak sa nejedná o človeka, ktorý doma masturbuje nad tým, že sa na diskusiách pod článkami oháňa naštudovanými a z internetu vyčítanými informáciami, tak pravdepodobne nebude mať najmenšiu šajnu o tom, koľko jeho auto váži a ani pri nákupe táto hodnota pre neho nikdy nemala žiadnu podstatnú hodnotu. Je potom smiešne ak sa akože "prehnanou" hmotnosťou oháňa niekto pri aute, ktorého hmotnosť v porovnaní s rozmerovo podobnými autami je prinajmenšom porovnateľná. A nevie to ani pochopiť.
Avatar - rohYpnol
13. 4. 2011 13:38
Re: K hmotnosti:
Shodneme se na tom, že málodko pozná nadváhu Astry ST. Bohužel to ale každý pocítí při platbě za naftu.
Shodneme se i na tom, že se tu z komára dělá velbloud.
Passata jsem nezkoumal, ale pokud váží stejně a rozměry má opravdu přibližně stejné jak Asta, pak tvrdím i o Passatu, že má nadváhu. To, že má Astra rozměry nezanedbatelně větší než konkurence nezpochybňuji. Takhle to je OK?
Jinak jsem vcelku rád, že mi nevyvracíš moje kozy >:D
13. 4. 2011 13:49
Re: K hmotnosti:
No vidíš, tak nakoniec sa aj rozumne dohodneme... ;-) A áno, je to presne ako píšeš, ľudia tu robia z komára velblouda. Faktom aj tak ostáva, že aj vzhľadom na to či to, ktoré auto váži toľko alebo toľko a či je to auto tak, alebo tak veľké, stále patrí do nižšej strednej a tam bude Astra spolu s Golfom a Focusom zatiaľ ešte stále na špici. A budú teda predstavovať aj najrozumnejšiu voľbu pri kúpe. Čo nakoniec aj tak opäť potvrdia čísla predajov...
12. 4. 2011 20:51
Re: K hmotnosti:
no tak si tie rozmery s tým Passatom porovnaj šmudlo... rozdiely sú v milimetroch, niekde má Astra navrch, niekde Passat... nikde žiadny extrémny rozdiel nevidím... tie autá sú si viacmenej rozmerovo veľmi veľmi podobné...

no a samozrejme že si ju šoféroval... to tu každý... ;-)
Avatar - Atlis
12. 4. 2011 22:14
Re: K hmotnosti:
no 10cm sa da napisat aj ako 100mm, takze mas vlastne pravdu :yes: >:-[]
13. 4. 2011 00:41
Re: K hmotnosti:
neviem čo si tým chcel presne povedať, ale ďakujem, áno mám pravdu... ;-) :yes:
Avatar - iudex
13. 4. 2011 08:31
Re: K hmotnosti:
Ty si mi papierový teoretik, operujúci milimetrami. ;-) Ak je napr. uvedené, že Passat má priestor od operadla predných sedadiel po sedák zadných vzdialenosť 200 mm a Astra 250 mm, znamená to automaticky, ža Astra priestorovo deklasuje Passat? Podľa Tvojho papierového zmýšlania jednoznačne áno. A čo keď zistíš, že ten Passat má sedák dlhý 520 mm a Astra len 430 mm? ;-) Treba vidieť veci v súvislostiach, nie s klapkami na očiach, ako Ty. Alebo ešte lepšie do oboch áut si sadnúť. Opakujem, že Astra je na tom priestorovo horšie, ako tí lepší z jej triedy (308, Focus II, C4 II).
P.S. O jazde v Astre som tu písal i blog, Ty "šmudlo"... ;-) [odkaz]
13. 4. 2011 09:34
Re: K hmotnosti:
Ja nie som papierový teoretik. To mi môžeš veriť... Ja tu aj v diskusiách vždy najskôr presadzujem, aby nikto nesúdil až kým na vlastnej koži nevyskúša. A ak som teda porovnával podľa rozmerov Astru s Passatom, tak na vlastnej koži som sa presvedčil, že v Astre som nemal najmenší problém sa usadiť a nájsť si polohu. V tom aute mi ani na sekundu nič neprekážalo. Naproti tomu keď som sadol za volant v Passate, síce sa mi sedelo veľmi príjemne a dojem z kvality auta sa dostaví na vysokej úrovni, ale moja pravá noha len nesúhlasne zúrila kvôli stredovej konzole. Doslovne mi zavadzala a vadila. Kolenom som narážal o kraj. Cítil som sa, že potrebujem tam viac placu, alebo vyrezať kúsok z nej. V Astre tam koleno nenarazí na žiadnu hranu. Reálne som mal lepší pocit v Astre. Priznám sa, že okrem pár minútového sedenia v Golfe na autosalóne som ho neskúšal, preto s ním nemôžem dobre porovnávať. Nový Focus som ešte naživo ani nikde nevidel.

Inak blog napísaný super, dobre sa čítalo a dá sa súhlasiť. U mňa by však vyhrala Astra. A to kvôli ako si aj ty písal dizajnu- pretože to auto naživo naozaj pôsobí lepšie ako na obrázku. Rovnako by vyhrala interiérom. Aj keď autá VW pôsobia v interiéry veľmi hodnotným dojmom, Astra si ma interiérom vo výbave Cosmo doslova omotala okolo prstu. Ak by som dokázal prekúsnuť dizajn Golfu, možno by som bral ten. Pretože oblasť v ktorej je Golf oveľa popredu, je tá motorická. Nikto nemôže VW uprieť, že má momentálne výbornú ponuku motorov. Ale v ostatných oblastiach mi je sympatickejšia Astra. Je to však stále môj subjektívny názor. To je normálne.
Avatar - iudex
13. 4. 2011 10:58
Re: K hmotnosti:
Zhodneme sa na tom, že Astra je výborné auto a patrí medzi najlepších v triede. ;-)
13. 4. 2011 11:06
Re: K hmotnosti:
To sa zhodneme! ;-) :yes:
Avatar - Sosa
12. 4. 2011 17:14
vymena generacii
Opel vymenil generaciu takym sposobom, ze vyvinul komplet nove auto.
Naproti tomu VW obmenil *generaciu* takym sposobom, ze zmenil svetla, trochu upravil palubovku, a podplatil vsetkych novinarov v sirokom okoli..

Nech si kazdy vyberie..
Mimo to: Golf Variant vyzera vedla Astry ST ako chudobny pribuzny. A to tvrdi aj moja frajerka >:-[]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
12. 4. 2011 17:20
Re: vymena generacii
A přesto se Golf prodává skvěle, má 4 prvkovou zadní nápravu, úspornější motory, možnost DSG...
Takže to, že Astra ani ve zcela nové generaci nedokázala porazit podle tebe o generaci starší Golf mi z tvé strany vyznívá jako těžká kritika Astry.
Avatar - Sosa
12. 4. 2011 17:36
Re: vymena generacii
golf sa predava skvele aj vdaka suvislej a dlhodobej kampani zameranej na budovanie imidzu akehosi überwagenu (co sa najma vo vychodnej europe aj patricne podarilo) kde vyhrava kazdy jeden test vdaka svojej tzv. `Ausgewogenheit`, vyvazenosti, dokonca uz aj slovensky testery tento fantasticky vyraz ktory bude najskor produktom marketingoveho oddelenia VW prebrali..
k motorom, moze byt ze prave tato 1.7cdti za tymi najlepsimi mierne zaostava, no nemyslim ze to bude take hrozne. mimo to v minulosti dnes kritizovane spravanie tejto 1.7 sa u tdi chvalilo ako fantasticky zatah `vodspodu` o tom ze to bol traktor sa zazracne zacalo pisat az ked aj VW slavnostne preslo na Commonrail, a tiez sa netvarme ze VW je nejaky majster inovacie motorov, PSA- Ford ponukali super 1.6 HDI/TDCI hodne skor nez VW tu svoju. OK, Golf ma vzadu viac prvok, no nikde som necital ze by niekto kritizoval podvozok Astry, skor naopak. A ta legendarna DSG, tu by som chcel vidiet po 300 tis., a to ani nehovorim o tom ze v rozjazdoch za menicom stale zaostava (vlastna skusenost, a to podotykam ze v pripade toho menicu sa jednalo o sialene zastaranu 10 rocnu 4 stupnovu, no z hladiska konfortu bola uplne inde nez spominane DSG)
Avatar - rohYpnol
12. 4. 2011 17:52
Re: vymena generacii
Hm takže jen mlácení slámy... Opelu fandím, ale VW to se současným Golfem podle mě vwychytal.
Golf podle mě dnes víceméně nemá chybu. A že je o půl generace morálně zpět? A vadí to něčemu? Myslím, že ne. Navíc za cenu, za jakou se dnes Golf nabízí... Zkrátka ušetřili na vývoji. A tato výhoda je teď na staně Golfa.
Astra má žravý 1.6 turbo, nepodedený 1,7 cdti, nadváhu a přestřelené vnější rozměry. Třeba interiér se mi mnohem víc líbí v Astře (i přes uber interiér VW se super měkčenými plasty...), jenže tam to končí. Snad ještě ergonomie zavazadelníků je u Astry :yes: a vnější vzhled je zatím neokoukaný.
Avatar - Rysguf.
12. 4. 2011 19:01
MALO MIESTA VZADU? :-D
Ako, uprimne, dnes rano som sa schuti zasmial. Zase. Astra NEMA malo miesta na zadnych sedadlach :-)
Jaj, mam 181 cm, 110kg a sadnem si tam za seba uplne v poriadku...preco hladate bubakov, tam kde nie su?

Tu najdete fotky toho, ako je na tom Astra s miestom na zadnych sedadlach oproti konkurencii. [odkaz] Vysledok? S Golfom (ako inak) najpohodlnejsie sedenie vo vsetkych smeroch...

Ja mam AUTO.CZ rad, tak doplne fotky toho ako sa tam neviete posadit, tak so tu len reci bez dokazov ...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - rohYpnol
12. 4. 2011 19:18
Re: MALO MIESTA VZADU? :-D
To tu ani nezmiňuj (vyhrál Golf tak to bylo určitě podplacené ;-) )
Avatar - Atlis
12. 4. 2011 19:37
Re: MALO MIESTA VZADU? :-D
jj, nic nebolo zaplatene, ale auta jazdil studenic, ktory nema cirou nahodou nic spolocne s VAG, vsakze... :no:
Avatar - Ronault.
12. 4. 2011 19:42
Re: MALO MIESTA VZADU? :-D
Studenic je ten vysoký týpek ve videu, že? Taky se mi vůůbec nepozdával 8-s
Avatar - Rysguf.
12. 4. 2011 19:47
Re: MALO MIESTA VZADU? :-D
Sakra chlapi, aspon sa vyjadrite k tomu sedeniu vzadu >:D

Skoda ze tam "fukal vietor", uz by ten Golf horel :-)
Avatar - Ronault.
12. 4. 2011 19:53
Re: MALO MIESTA VZADU? :-D
Vzadu jsem Astru kombi nezkoušel, jen hatchback vpředu, takže mlčím ;-) Z posledních Opelů jsem si důkladně prolezl Mezivu a Corsu. Jestli ale má Astra stejná ortopedická sedadla jako měla Meriva, tak bych si je rozhodně nepřiplatil. Tak úzký sedák jsem snad ještě nikde nezažil. Po 10 minutách sezení jsem nemohl vydržet 8-s :no:
Avatar - Atlis
12. 4. 2011 19:55
Re: MALO MIESTA VZADU? :-D
Studenic jazdil Porsche Supercup, jazdil A4, ma nejake servisy... :-) ini doplnia

Mne sedadla v Astre Sport sedeli, draha si na miesto vzadu nestazovala...
Avatar - iudex
13. 4. 2011 08:33
Re: MALO MIESTA VZADU? :-D
No ja mám 193 cm a rozhodne si sám za seba v Astre nesadnem. Na rozdiel trebárs od P 308. ;-)
neregistrovaný "ivan12345"
11. 11. 2011 12:30
Slušný design ale jinak KATASTROFA
Koupil jsem to auto s motorizaci 1.6 atmosfer. s tim, ze na starem motoru neni co zkazit. Je. Nejprve signalizace zavady brzd, odstraneno na 3. pokus, odpadly blinkr v blatniku, ktery jsem na radu servisu prilepil silikonem a nakonec, asi po 1000km - samovolne se zvysujici otacky motoru, pomala decelerace ve velkych rychlostech. Trikrat v servisu, reseno na urovni technickeho centra Opel bez jakehokoliv reseni. To vse behem 2 mesicu od porizeni, 2500km. Servisni podpora nula, proklamace nahradniho auta pri poruse v zaruce nula... Auto se mi velmi libilo ale po letech jezdeni s koncernovymi vozy VW jsem byl zvykly na jinou kvalitu a poprodejni servisni podporu novych aut. Takze Opel nikdy vice, i kdyby bylo auto sebepovedenejsi v designu!
Rozbalit vlákno
0