Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Astra Sports Tourer 2,0 CDTI – Vrcholná kombinace

Přestože nejsilnější a nejdražší motorizací je v Astře Sports Tourer motor 1,6 Turbo, zůstává pro většinu zákazníků vrcholem dvoulitrový turbodiesel.
Zpět na článek
30. 12. 2011 18:29
30. 12. 2011 19:06
30. 12. 2011 21:49
6. 2. 2012 16:53
20. 7. 2012 16:37
29. 12. 2011 14:38
Příplatek jen 4 tisíce Kč proti 1,7 CDTI
Cenová politika OPELu se mi poměrně zamlouvá. Člověk alespoň nemusí řešit, zda se těch několik desítek tisíc jako příplatek za pár koní navíc vyplatí.. :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
9
29. 12. 2011 15:34
Re: Příplatek jen 4 tisíce Kč proti 1,7 CDTI
tak to suhlasim 4000kč a 29kW navrch?? astra s tymto motorom a v kombiku snad najlepšia kombinacia :yes: ak neratam GTCčko ;-)
29. 12. 2011 18:29
Re: Příplatek jen 4 tisíce Kč proti 1,7 CDTI
No tak ono je to tak trochu nutnost vzhledem ke "kvalitám" muzeálního 1,7cdti.
Avatar - Bristol
30. 12. 2011 11:37
Re: Příplatek jen 4 tisíce Kč proti 1,7 CDTI
jistě ale v takovém případě by ho měli nastavit někam kolem 400 tisíc a nebo ho vyřadit...nedokážu si totiž představi držgrešli kterej ho vezme když je o tolik horší a cenový rozdíl je pouze jak 2 plné nádrže nafty...a vzhledem k tomu že i spotřeba je stejná či dokonce o chlup lepší...vůbec nemá cenu polemizovat o 1.7CDTi... ;-) 2.0CDTi :yes: :yes:
30. 12. 2011 12:53
Re: Příplatek jen 4 tisíce Kč proti 1,7 CDTI
Slabší 1.7CDTI (81 KW) je levnější (jen) asi o 19 tisíc než testovaný dvoulitr, silnější (92 KW) opravdu jen o 4 tisíce a tato verze nedává vcelku smysl. Je to trochu zajímavá politika. Je pravda, pokud se nemýlím, že oba motory mají zcela jiný původ, 1.7 je historicky už opravdu dost muzeální kousek (a bohužel je to znát i v autě). Výhoda bude tedy a to spíše jen teoreticky u povinného ručení.
Opel by ale potřeboval nové diesely, začíná v tomto směru značně zaostávat hlavně komfortem provozu. Zatím je anoncovaný jen špičkový 2.0CDTI biturbo s 143 KW pro Insignii, jinak nic.
Avatar - Bristol
30. 12. 2011 13:42
Re: Příplatek jen 4 tisíce Kč proti 1,7 CDTI
to jo...ale pokud ho chtěj nechat měli by ho posunout opravdu cenově někam uplně jinam...a nebo ho prostě vyřadit...s potřebou nových dieselů máš rozhodně pravdu...proti moderním TDCi a TDI už je to přece jen trochu málo no... ;-) každopádně VW donedávna taky ještě vesele montoval prehistorický 1.9 a účtoval si za něj pohádkové marže...o současných 1.4 a 1.6 MPi nemluvě... ;-)
30. 12. 2011 14:52
Re: Příplatek jen 4 tisíce Kč proti 1,7 CDTI
U kocernu to bylo možná tím, že lidé považovali (považují) označení TDI za absolutní znak kvality, spolehlivosti a nízké spotřeby (z doby prvních TDI s rotačním čerpadlem). Bylo jim možná vcelku jedno, že TDI PD je technicky něco podstatně jiného. Přitom 2.0 TDI PD byl možná jeden z nejhorších dieselů, 1.9 je alespoň spolehlivější.
Pravda je, že teď má koncern v nižší třídě dobré motory, snad je jen mezi 1.6 a 2.0 TDI CR velký výkonostní i cenový skok (60 tisíc není málo...). Má to ale větší logiku než motory u Astry (kde popravdě logika nějak chybí ...).
Staré benzínové atmosféry umožňují koncernu nabízet základní modely za opticky dobrou cenu (cena již od...). Někomu navíc můžou dokonce i stačit :-)
Avatar - Bristol
30. 12. 2011 19:03
Re: Příplatek jen 4 tisíce Kč proti 1,7 CDTI
cenová politika koncernu je často mírně řečeno pěkná vojebá*ka ;-) sice "již od" někdy vypadá skvěle...a i auto na plakátě vypadá skvěle... ;-) ale pak když to člověk vidí v reálu chce se mu brečet...základní motor kterej je slabý a navíc zastaralý, výbava za kterou by se stydělo i moje první auto(escort z roku 1998) a tak dále, zase na jeho obranu musím uvést že 1.9TDi je skutečně spolehlivá...mám tu "čest" s tím momentálně služebně jezdit...bezproblémový vůz avšak kultura chodu, hluk, turbodíra někde kolem 1800-hrůza obzvlášť teď v zimě za studena, alespoň že ta spotřeba je fakt dobrá(na dobu kdy byl motor nový)

měl jsem možnost povozit se i v základních: 1.0MPi, 1.2HTP(nejslabší varianta) a upřímně řečeno nedokážu si představit někoho komu to dobrovolně stačí(firemní wageny nebo autoškolu nepočítám) než si jít koupit toto nové...tak asi přece jen zajdu navštívit bazar-považuji to za výhodnější investici když nemám na víc než na holobit od koncernu a ono mezi náma skoro jakýkoli základ od německé automobilky krom prémiové trojky...
30. 12. 2011 20:32
Re: Příplatek jen 4 tisíce Kč proti 1,7 CDTI
Tak tak, to je ta cena od... Základní motory pro důchodce, a to ještě nesmějí mít někde v nejmenovaném marketu velkou slevu másla, aby ho domu odvezli než žlukne.. Jinak na prémiovou trojku bych taky moc nesázel, v základu nabízejí starou belu, ostatně prémie je hlavně o možnosti vybrat si z nekonečné nabídky příplatkové výbavy :-) No, alespoň že se v poslední době zlepšily materiály, před pár lety se člověk dost divil, za co ty peníze vlastně chtějí.
Jeden slavný místní guru by ti vysvětlil lépe, jak je to s koupí nového auta. Ale v podstatě má pravdu, je škoda si koupit holátko se základním motůrkem. Mimochodem, viděl jsi přístrojovku Yetiho v základu? [odkaz] - za tohle chtít přes 400.000, ach jo.
Avatar - Bristol
31. 12. 2011 10:15
Re: Příplatek jen 4 tisíce Kč proti 1,7 CDTI
mě stačí interiér octávie prima 1.6TDi za 420 tyček...to je něco odporného :no: :no: aspoň že ten motor to relativně zachraňuje ale žádná sláva to taky není...pořád však lepší než ty MPIčka...tu 1.6 bych ještě překousl...ale 1.4 už tam skutečně asi nemá co dělat když drtivá většina konkurence má základ přes 70kW ;-) tak premie...nevím jak na tom je audi...ale BMW a Mercedes už v základu mají alespoň relativně pěkný interiér...pár věcí v elektrice a podobně...

BTW. viděl jsem interiér fabie I classic HTP?? to sem nevěřil...takový ty lišty okolo madla dveří potažené takovou odpornou látkou která se navíc rychle trhá...no neuvěřitelný...nejdřív jsem měl pocit že si to tam někdo dodělal...
29. 12. 2011 19:52
Dieselová marnost v přímém přenosu....
průměrná spotřeba v testu 7,5... Dálničních 130 za 6,8.... 0-100 při 120kW za 9,5s.... No bravo, tomu říkám výkon.... :*)
A jako bonus: topení za 10 minut (a to je letos teplo!!!) a nějaké ty vibrace....

Může mi někdo říct, jaký smysl dává koupě takového auta?

Dost jezdím Bravem 1.4T 110kW a teď nově Mondeem 1.6T (118kW). Dálníční spotřeba možná o půl litru vyšší, kombinovaná stejná jako u téhle Astry. Dynamika lepší, topení funkční po pár stech metrech a o kultivovanosti chodu se nemá cenu bavit.....

K tomu jako bonus zásadně menší zatížení přední nápravy a z toho vycházející lepší jízdní vlastnosti....

Ale jinak jako jo, kdo si potrpí na vibrace, zimu, svítící kontrolku regenerace DPF a přimíchávaní aditiv do nafty, ať do nějakého takového dvoulitru klidně jde :yes:
Rozbalit vlákno
9
29. 12. 2011 21:37
Re: Dieselová marnost v přímém přenosu....
skratka si mas kupit aj tu astru s turbobenzinom a budes mat vybavene. To kurenie je podobne ako som zazil na naftovych fiatoch >:-[] >:-[] . 10 minut bolo v tomto pocasi len zbozne zelanie posadky automobilu
30. 12. 2011 00:45
Re: Dieselová marnost v přímém přenosu....
Výborný príspevok :yes: . Vieš čo je na tom najlepšie? Hádaj, ktorá verzia bude najpredávanejšia? Presne tak, dvojlitrový decht... Pritom v dnešnej dobe už táto dechtová kubatúra do tejto triedy vôbec nepatrí.
30. 12. 2011 09:30
Re: Dieselová marnost v přímém přenosu....
v tejto triede je bezna skor nejaka 1.6 nafta, ale mozem sa mylit
30. 12. 2011 09:37
Re: Dieselová marnost v přímém přenosu....
Jenže ty třídy se trochu posouvají ... Astra Tourer má vnější rozměry jako první Omega a hmotnost o dost vyšší. Ta 1.6ka by byla pro to auto asi slabá.
30. 12. 2011 09:59
Re: Dieselová marnost v přímém přenosu....
v pripade astry asi ano
30. 12. 2011 20:21
Re: Dieselová marnost v přímém přenosu....
Na tomto aute sa mi nemá čo páčiť. Zvonka tlsté, zvnútra malé, hlavne vzadu. Ťažšia váha, čiže pýta sa silnejší motor, tým pádom ide viac do peňazí, ako pri kúpe, tak aj pri prevádzke. Súčasný trend Oplu veľmi nechápem, a nie je to iba Astra.
30. 12. 2011 21:03
Re: Dieselová marnost v přímém přenosu....
Ale jak jsem psal, v Německu je to čtvrté nejprodávanější auto celkem, druhé ve třídě za Golfem. Chápeš to? Já osobně moc ne, snad jedině že by Němci chtěli masově pomoci domácímu výrobci.
30. 12. 2011 21:46
Re: Dieselová marnost v přímém přenosu....
Nechápem. Môžem iba hádať.
Patriotizmus môže byť jedným z dôvodov, druhým možno fakt, že Nemci vzhľadom na životnú úroveň nie sú nútení riešiť malichernosti ako o liter vyššiu spotrebu alebo o 50,-€ vyššie výdaje za servis. Miesto vzadu nemusí hrať rolu, ak má každý dospelý v domácnosti svoje auto - predsa len, koľko rodín s deťmi tam kupuje nižšiu strednú?
1. 1. 2012 15:52
Re: Dieselová marnost v přímém přenosu....
vidis sam si si odpovedal a ze nechapes sucasny trend oplu... Ja ho vcelku chapem, ludia maju hlboko v pecku 100kg hmotnosti a zameriavaju sa na ine veci. Nie kazdy potrebuje urobit stovec pod 8 sekund. Na dialnici pri 130-150 to auto posluzi rovnako ako passat ci golf. Tymto neobhajujem auto ale ludi co si kupuju aj ine znacky ako tie o ktorych si myslime ze su najlepsie.
30. 12. 2011 10:00
Astra ve Škodalandu
Je vcelku zajímavé, že v Německu je Astra jedním z nejprodávanějších aut vůbec, v nižší střední je druhá za Golfem a celkově čtvrtá. U nás má pověst velkého těžkého auta s malým prostorem (přitom u nás tolik milujeme Octavii I, takže by to Astra měla mít dobré), zastaralými hlučnými nafťáky a předraženými, línými a žravými benzínovými motory. Navíc ta spousta tlačítek na středovém panelu...
Nevím, kde je vlastně chyba, v okolí vídám jen jednu Astru, kombíka žádného. Docela by mě zajímalo trochu delší osobní srovnání s králem našich silnic Octavií II, Aster se v Německu prodává dvakrát více...
Rozbalit vlákno
6
30. 12. 2011 10:24
Re: Astra ve Škodalandu
To není problém Astry, ale Opelu jako takového. Corsa či Insignia jsou na tom totiž podobnně. Vidím dva hlavní problémy. Za prvé Opel vyklidil "flotilový trh", přičemž firmy v ČR kupují cca 50 % všech osobních aut (viděl někdo někdy služebního Opela ?). A co se týče soukromé klientely, asi jej vytlačila korejská konkurence. Image Opelu v ČR není takové, aby mohl konkurovat VW či Fordu.
30. 12. 2011 10:54
Re: Astra ve Škodalandu
Navíc těch pár firem, které měly minulé "H", si už Opel koupí dost těžko (měli jsme Háček asi sedm...). Jinak souhlas, v ČR jsou fleetové prodeje naprosto zásadní, osobně neznám nikoho, kdo by si koupil soukromě novou Octavii nebo vůbec jiné auto nižší střední a výš (smutné, ale pravda). Znám majitele nových Jetíků, Prachovek (pardon, Dusterů) a pak už spíš specialit typu velkých MPV nebo SUV.
Nicméně mi to všechno nevysvětluje poměrně velký úspěch Astry u západních sousedů. Možná je to poměrně velká záliba Němců v tuzemských autech, po zkušenostech s Astrou H mi ale oblíbený slogan restauračních autoznalců "německý auta jsou nejlepší" připomíná spíše silvestrovskou anekdotu.
30. 12. 2011 19:50
Re: Astra ve Škodalandu
Většina automobilek má dobré prodeje na domácím trhu.
Avatar - Nerez
1. 1. 2012 16:22
Re: Astra ve Škodalandu
Vidíš a já mám Háčko a nepříjde mi, že by byla v něčem horší než služební Octavia.
Avatar - Rubb
2. 1. 2012 15:18
Re: Astra ve Škodalandu
Přesně tak, kamarád si koupil již třetí naftovou Astru v kombajnu a taky mi nepřijde že by byla v něčem jasně horší než konkurence. Navíc designově si dává Opel v poslední době taky záležet, ať už interiérem tak exteriérem. Uznávám ale, že ty švihadla vzadu jsou trapas...

A ten mýtus o hmotnosti, která tu neustále řeší??? Jednou to někde někdo napsal a ostatní to dokola papouškují aniž by se mrkli na technická data. Vždyť nový focus se stejnou motorizací je ještě o 20kg těžší [odkaz] a nikdo z těch chytrolínů nenapíše že je těžký. Nemusí se Opel líbit každému - fajn, ale nepíšu kvůli tomu bludy...

P.S. kdo si vybírá rodinný kombík dle hmotnosti je u mě fakt frajer >:-[]
Avatar - Bristol
30. 12. 2011 11:43
Re: Astra ve Škodalandu
s tímto názorem souhlasím: pokud někdo chce přemejšel o ataku nejvyšších příček prodejnosti musí se zaměřit ne fleetové prodeje...stačí se kouknout například na japonce... ;-) ti se v drtivé většině kupují jako soukromá auta a jsou to na našem trhu kusovky...prodeje hondy accord, civic nebo mazdy 6, 3 jsou toho důkazem...přitom jich na českých silnicích potkávám relativně dost...samozřejmě bez firemních polepů a v nejvyšších výbavách často...stejně tak jako opely insignia nebo astra...zatímco takové octávky, mondea, passaty, focusy a podobné tuzemské masovky jsou nejčastěji v holobitu a v nejslabší naftě... ;-)
Avatar - Flai
30. 12. 2011 18:29
co to je
cena 600 tis. ,adaptivní bi-xenony + diody ... a vzadu na dveřích švihadla :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Bristol
30. 12. 2011 19:06
Re: co to je
toho jsem si ani nevšiml...máš recht tak to je docela hustý...to si nedovolí snad už nikdo za ty peníze... :no: :no: :no: :no:
Avatar - Ronault.
30. 12. 2011 21:49
Re: co to je
To je prostě Opel, jejich marketing je občas dost zarážející... 8-s
Avatar - daducx
6. 2. 2012 16:53
Astra
Dobrý den pánove vlastnim Astru J2.CDTI 118kw ,kdýž byl vůz nový vše bylo v pořadku s najetýma kilometry přibyvali starosti dnes ma auto najeto 20tis km ,vržou plasty jak ve starem hradě ,dale mi při ubraní plynu na 3,4 přev.stupen bouchne pří studenem motoru ,dodnes neopraveno ,prý je to v pořadku ,přetim jsem měl Astru H 1.7CDTI vše bez problemu ,dnes lituji
volby tohoto vozu je to ušité horkou jehlou,jinak spotřeba se pohybuje do 6litru a to i po dalnici,pokud stim nebudete zavodit ,jinak vůz je velmi komfortní,pokud máte adaptivní podvozek,
s Octavii se to nedá srovnat je to koza pro ti Astře ale dnes už bych do Astry nešel. :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Nerez
20. 7. 2012 16:37
Re: Astra
Jojo, Háčko bylo kvalita :yes: