tak ví, že cenově podobná Oktávka 1.6 TDI je proti ní úplná troska.
Vlastně to ani nesnese srovnání, takže oktávka je v titulku jenom proto, že to zvyšuje čtenost článku u non-petrolheadů. (to je spočítaný a dokázaný fakt)...
Na auto.cz plati:
A) model VAG s vacsim motorom (vyssou vybavou) je vzdy lepsi ako model konkurencie s mensim motorom (mensou vybavou).*
B) buduci model VAG je vzdy lepsi ako sucasny model konkurencie.
* V pripade, ze to nejde ani tak, aplikuje sa konstanta 'moznosti priplatkovej vybavy' a mozeme hlasit QED.
No počkej, za 598.000 máš Octu Combi 2.0TDI Ambition, kde není ani automatická klimatizace. Naproti tomu je Astra za 565.000 ve výbavě Innovation, což je nejvyšší výbava. Musel bys porovnávat Style, ale ta už stojí 648.900. To už je fakt hodně velký rozdíl.
Určitě ti budou oponovat, že tahle německá Astra měla taky jen manuální klimu, někdo v německu na ústřdí kdo objednával tyhel press voyz by neměl dostat prémie. Změnil výbavu kde odpadá automatická klima a ostatní příplatky nechal, takež kombinace masážních sedadel v kůži s ventilaci s manuální klimou je směšná.
Může být, vzal jsem pro srovnání prostě standardní Innovation, kde je podle mě +- všechno, co bych v korporátní výbavě požadoval a možná ještě něco navíc a porovnal to se Style.
Abych bral nějakou podivně sestavenou novinářskou výbavu, to nemá smysl.
Je možné, že to tak v Německu mají. Golf se v tomhle také liší mezi Německem a ČR (v ČR má automatickou klimatizaci v základu i Trendline, v Německu je až od Highline; co si vybavuji, už je to pár let).
Hlavně my jsme začali nakupovat nové Astry a v kombinaci kompletní výbavy bez masáže/ventilace (tzn. LED, audio, kola, AGR+kůže, assistenti, kola, atd., atd.) stojí reálně 650.000 v 1.6T/200 koní. Jediný problém jsou delší dodací lhůty kvůli přetížení dodavatele LED světel (údajně je v Evropě jediný výrobce matrix LED pro všechny značky?).
Jo, je to dvoulitr... ale slabší, v obou autech vzadu torzka, u Astry s Wattem, Astra lépe vybavená, novější... tohle je zrovna ta konfigurace, kde není lehké vyšší cenu Škodovky vyargumentovat.
Je tedy otázka, jestli u Opelu ještě bude nějaká sleva, nebo jestli ti řeknou, že to je akční ceník a tím to končí.
To je samozřejmě správná připomínka, u Škodovky jsou sazby flotilové slevy vcelku známé, u Opla těžko říct. Ono je opravdu možné, že se ceny nakonec srovnají. Nicméně je jasné, že při koupi jednoho kousku můžeš na nějakou flotilovou slevu zapomenout a budeš s Octou jednoduše mnohem mnohem výš.
Správný Čech se ale samozřejmě stejně jako firmy nejspíš rozhodne pro koupi českého auta, bez ohledu na cenu.
Podle posledních zpráv z firmy šly slevy u Škodovky trošku dolů, před cca. čtyřmi lety jsme byli někde kolem 14%, před dvěma 12% a teď máme nabídky cca. na 10%.
Co jsem chtěl říct... ty hezké ceny u Opla už jsou po "akční slevě" -50.000Kč, takže se může stát, že se bude prodejce tvářit, že už jsi vlastně slevu dostal.
PS: mám nějakou bychařskou při pátku :-)
PPS: skladovky Insignie jsem viděl i -35% s 0km...
Jo, jsme na tom asi tak stejně, ceny šly dost nahoru a slevy dost dolů. Tím se váhy vlastně vyrovnaly, že. Ale pokud prodávají auta jako teplé housky, není důvod pro změnu strategie.
U Opela nevím, oni asi nějakou slevičku nabídnou, ale kolik to bude...
Slevy třeba na Superb mají větší firmy klidně 24 %, myslím 50 aut/rok nákup..jsou tam "tvrdé" podmínky. Jestli máte v současnosti 10 %, tak ten kdo to nakupuje je nákupní ultratrotl a nebo jste pidifirma.10 % u Škodovky dostane dneska imho každý.Samozřejmě ze standart ceníku a dovolím si tvrdit že už mezi dvěřmi a za jedno auto. >:D
Je to sleva při koupi jednoho auta na firmu... jsme malá firma a nemáme žádnou předepsanou značku, takže na Škodu vychází maximálně pár kousků do roka.
10% bylo před dvěma lety pro každého i bez IČ (a na IČ 12%), dneska je to myslím míň... ale osobně jsem u toho nebyl.
Tyhle akční slevy oproti ceníkové má dneska hodně značek, je to jakože sleva od importéra a pak se z téhle ceny dá ještě smlouvat dolů..taky jsem to tak měl a srazil cenu ještě tak o 70t dolů ;-)
Třeba u Kii a Nissana už nad ty akční ceníky moc slevy dávat nechtěli... a třeba u Pulsaru pak ta zvýhodněná úvodní edice volně přešla do slev ve stejné výši co jsem tak slyšel.
jenže tyhle 1,6 mají deklarovaný výkon dokud je nenaložíš, jak je naložíš tak se udávaný výkon najednou někam ztratí. Mě spíš vadí kam to všechno spěje, auto střední třídy motor 1,0 atd.
1.0 v Mondeu fajn... Ale taky 2.0T v kompaktu... Cupra, TypeR... nakonec i ta ORS nebo Megane GT nebo ta Astra 1.6... to je svým způsobem ráj na zemi, za částky 500-750 jsou tu auta, co dají stovku pod 7 a je v nich místa jako ještě před pár lety ve střední třídě.
Bude možná záležet, jak si povede. U Opelu se běžně vyčkává na akci 24H. A Opel umí možná největší slevy v mainstreamu. Normálně se dávaly slevy i z akčních cen. Nicméně si nemyslím, že jsou s tímhle stavem spokojení. Proto to první souvětí.
U opla platí 1. akční ceník k tomu je 2. buď fleetovka od jednoho kusu pokud si ičař nebo ztp nebo doktor či co a k tomu 3. nějaké vítejte zpět u opla pokud už si jednoho kupoval nebo kupuješ v opel 24h a nebo té druhé akci co je za rok co ani nevím jak se jmenuje. Nezapomeňme ani 4. na individuální akce samotných prodejců a konečně 5. pokud využiješ financování opel.
Mě se takové jednání kdy člověk dostává už při otevřen dveří od showroomu automaticky tři až šest slev moc nelíbí a osobně bych uvítal kdyby tohle pojmul standardní ceník, nicméně tohle je marketing který má za úkol zájemce o koupi chytit a nepustit, oplu funguje už léta letoucí a vždy když manželka kupuje nové auto tak já jsem oproti ceníku příjemně překvapen :-)
RS TDI podražila, kombík začíná na 712t, Astra BiTDI v nenovinářské konfiguraci je za 555.
Ty lepší výbavy se asi bát nemusí, s top motorem nebo víceprvkem a nově třeba DCC si Octavia svoje místo uhájí. Navíc k BiTDI Opel nenabízí (zatím?) automat, což je docela fail (obecně, mně to neva).
Ale ty běžné konfigurace typu 1.4TSI / 2.0TDI Ambition+ jsou relativně drahé a tváří v tvář novinkám si myslím, že by byla na místě trocha legendárního cenového jemnocitu :-) .
Sorry, ale ty minusy vylozene vypadaji, ze se tam neco najit proste muselo, zvlast ta mala nadrz vyzni komicky, kdyz v testu cteme "Proto ani tolik nevadí, že palivová nádrž Astry ST má jen 48 litrů.".
Takze kdyz to secteme tak to jezdi rychle jako octavia s 2.0l tdi, zere to jako octavia, ma to kvalitnejsi interier a lepsi vybavu pri cene o 100tis Kc nizsi nez octavia, ktera utocila na premii. >:D [odkaz] Asi diky o 2L vetsi nadrzi. Sorry panove, ale tohle "nekupuju". ;-)
Máte částečně pravdu, protože tohle je spíše minus, které bude více vadit u benzinových verzí. Bohužel to ale ukazuje trend, protože minulá Astra měla palivovou nádrž 56litrovou... A co se týče Octavie, tak ta má v daném segmentu také spíše menší nádrž, verze 4x4 má ale 55litrovou...
Obecne s vama souhlasim, male nadrze jsou mor a tleskam kazdemu kdo dnes nabizi 60L+, nechapu ale kdyz v clanku zminite, ze motor je tak usporny, ze malou nadrz kompenzuje a pak je stejne v minusech. Nejak mi ty dve veci k sobe nejdou. ;-)
niekedy je ťažké rozhodnutie čo dať do mínus/plus, zas keby to tam nedal, niekto by prskal, že je to mínus a basta. Ja si myslím, že pri tej spotrebe tejto konkrétnej verzie je nádrž dostatočná (800 - 1000 km v poho)
To mně ano, protože razím, že nižší spotřeba (ať už reálně, nebo normovaně) není důvod pro zmenšení nádrže. Pak si do toho koupím slušný motor a jsem v ... s dechem. :-) Jak jsem již v minulosti napsal, paliva máš příliš, jen když auto hoří. >:D
Nepochybuji o tom, že nová Astra ST má své kvality, ale s rozvorem 2,7 m a délkou 4,7 m je strašně dlouhá, což velmi omezuje její obratnost např. na parkovištích a ve městě. Přitom prostorový benfit žádný...
Například Leon ST při rozvoru 2,63 m a délce 2,53 m nabízí minimálně stejný ne-li větší vnitřní prostor a ještě větší kufr, nemluvě o nesrovnatelně povedenějším designu (zejména zadní části), ještě nižší hmotnosti a nadprůměrném požitku z jízdy (řízení, řazení). Další otázkou u testované špičkové Astry je životnost jejího nového, hodně dopovaného motoru - vdyť po letech provozu zde potenciálně hrozí výměna hned dvou turbodmychadel... :-!
No, jestli ti příjde 7 centimetrů délky jako propastný rozdíl pro manévrování, tak nevím. Seat je ve výbavě FR o dvacet tisíc dražší a hlavní problém má v kvalitě a dojmu z interiéru. Když někoho neznalého posadíš do Leona a nové Astry, bude si myslet, že je Astra auto úplně jiné třídy. Zde je bohužel Leon už silně zastaralý.
Ostatní nevím - Astra má ale dobré i jednoturbové 1.6CTDI 81 a 100 kW, vždy se šestikvaltem. Tady je Seat a všechny koncernové 1.6TDI v pytli, protože ten jejich pětikvalt je opravdu ostudný a celé auto absurdně drahé.
Jinak je Leon opravdu jízdně velmi příjemné auto, nic proti němu.
No, 7 cm na rozvoru a 17 cm na celkové délce, to už je při manévrování sakra znát! Jinak souhlas, snížený podvozek verze FR je pro rodiny příliš tuhý, bohužel silnější motorizace nad 92 kW s jinou výbavou nekoupíš - nepochopitelné a neomluvitelné, Seat se takto zbytečně okrádá o část zákazníků. Jinak kvalita zpracování Leonu u karoserie i v interiéru je prvotřídní a na rozdíl od Octavie má i čalounění na výplních dveří! :-) A jasně, jízdní vlastnosti Leonu jsou výborné, ovšem 1.6 TDI na novou 1.6 Opelu vážně nestačí... :-! Co je to ale platné, když design zádě nové Astry ST je jedním slovem tristní.... 8-s8-s8-s:no:
Jenže pak je zase v háji interiér, ve Style takový šedě plastový s nepříjemně se lesknoucím chromovým olemováním.
Na použití lesklého chromu na palubce jsem vcelku velmi alergický.
Částečně šedý interiér má jenom základní verze Reference, Style jen na zvláštní přání. Normálně ale má kabinu celou antracitovou a v kombinaci s těmi chromovými linkami to právě působí velmi luxusně! :-):yes:
Vzít FR verzi a adaptivní podvozek....pak nebude auto tak tuhé....cupra je na 19 pohodlnější než Leon FR na 18 s běžným podvozkem, nemluvě o tom že by na St s adaptivním p. stačily i 17 a auto by bylo zase o něco pohodlnější. ;-)
ano :-) .. ten zadok je vec vkusu a mne sa to prevedenie paci ... ale s celkovou dlzkou suhlasim .. uz to prestava byt kompaktne kombi a posobi na mna kusok prerastene na nizsiu strednu triedu ( ale aj vzhladom k svojmu razvoru ) .. estetickejsi mi pride hatch... ktory je naopak celkom kompaktny a vazne dnes asi top auto v triede... skratka ten kombik je kusok uz cez limit skoda... lebo kompaktne kombi bude oplu podla mna na trhu chybat .... otazne je kam to ma namierene nova insignia ( aj jej kombik ) .... ale vyzera to okolo 5 metrov ked vidim kam az dokazali natiahnut astru kombi....
Ten zadok, resp. celá Astra kombi zboku a zozadu je nefotogenická. Naživo je to podstatne lepšie a nemal som veľa námietok. Mne osobne sa kombi naživo páči viac ako hatchback. Na HB sa mi nepáči prevedenie C-stĺpika. V interiéri som nejakú priestorovú nedostatočnosť, na ktorú tiež stále poukazuješ, nepociťoval.
Nevím o tom, že bych u nové Astry "stále poukazoval na nějaků priestorovu nedostatočnost". Jediné, co jsem řekl (a na tom trvám), že na prostorovou nabídku srovnatelnou např. s Leonem ST či Golfem Variant tento Opel potřebuje o 7 cm delší rozvor a o 17 cm větší celkovou délku. A to považuji za nezanedbatelnou nevýhodu z hlediska obratnosti auta, parkování atd. :-!
OK, tak inak. Mne osobne prišla pocitovo (a to je dosť dôležité, pretože s metrom v rukách v aute za jazdy nesedím) vo vnútri na všetkých miestach priestrannejšia a vzdušnejšia ako tebou zmienení konkurenti.
tych 17cm nieje ziadna tragedia.. Podla tvojho nazoru potom vsetko nad rozmer golfu je v meste neobratne? Da sa so vsetkym jazdit, ked nevies jazdit s 4,7 metrovym autom, tak si kup do mesta mini, neviem preco to tu stale riesis. Nikto ti ju nekaze kupovat, kup si leona a bud spokojny. Ten kto bude riesit tieto auta urcite nebude riesit celkovu dlzku ale skor celkovu priestrannost auta. Ja mam mondeo kombi co je od leona skoro o 40cm dlhsie, predstav si ze jazdim aj po meste a kebys o si dalsie auto kupoval tak ho kupim zase. Bud vies jazdit a parkovat alebo nevies, vsetko ostatne su len vyhovorky.
Ale ano, osobní preference se samozřejmě mohou lišit :-) Ale já u konstrukce auta vysoce oceňuji schopnost maximálně efektivního využití obestavěného prostoru a lehké konstrukce. A v tomto směru nová Astra vůči modelům koncernu VW nižší střední třídy prostě jednoznačně zaostává (i když už mnohem méně, než její zoufalý předchůdce) - vždyť se stačí podívat na totku nové Astry ST z profilu, jak obrovskou má délku předního převisu. Chápu, že lidi nenávidějící koncern se mnou nebudou souhlasit, ale to je tak všechno, co proti těmto faktům mohou dělat! :-)
Ja neviem posudit tie rozmery. Osobne som v tom nesedel tak tazko povedat. Ale zeby bola octavia nejaky etalon vyuzitelnosti priestoru, neviem... Jazdievam s O3 v kombi a nepride i to ako nejake velmi priestranne auto, hlavne v porovnani s predoslou verziou mi to pride vsetko take zmensene. Ak je astra aspon taka ako octavia, tak tych 17cm nehra rolu, pri tych cenovych rozdieloch, motoroch a vybavach. Lebo ta 1,6TDi je , povedze si uprimne, tragedia. Hlavne ak v tom sedime 4 chlapi, tak je to naozaj len presuvadlo.
1.6TDI je krap ano, ale vykonem je to stejne presouvadlo jako jakykoli jiny 70-80kw diesel. Teto Astre primo konkuruje 2.0TDI.. a tam hadam to tak jednoznacne nebude. Znovu - Oktavie je prijatelna az ve vykonejsich a drazsich exemplarich. Kde dokonce lehce konkuruje i stredni tride.
Astra pokračuje v tom dojmu, který ve mě zanechaly už první testy. Není na ní nic vyloženě špatně, ale zase nic moc nad běžné standardy třídy.
K pozitivním dojmům se přidává pohodlí a akustika, naopak z nich provizorně škrtám matrix LED - podobný systém musí fungovat s 99% spolehlivostí, jinak je k ničemu (ale furt zůstávají dobrá LED světla).
Zůstává vstřícný (akční) ceník, nějaké 1.6T 200k za 550, k tomu Ergo sedačky a LED... jo, proč ne... ale tak nějak bez nadšení, třeba Megane GT mě bere za podobné peníze víc.
Přesně , nova Astra zda se byt nemastna , neslana. Prostě model ktery v mojich očich nestoji za pozornost. Stejně tak souhlasim s tim , že v posledni době v nižši středni je zajimava nabidka Megane GT. Na něj si určitě udělam čas a zajdu si ho projet.
tak a zkus taky i tu astru, nebudeš litovat - ať už s litrem nebo 1.4T a nebo naftou je opravdu pěkné, ladné, komfortní, a přitom jisté svezení ;-) já mám tipy v FF kombi 1.5 EB v red edition a nebo Astra ST 1,4T ;-)
Fokus je i ve verze kombi jízdně naprostá špička segmentu, ale tu metr hlubokou přístrojovku bych fakt nerozdýchal, nemluvě o středové konzole utiskující nohy spolujezdce. Navíc ani po faceliftu to designově není žádná hitparáda... ;-\ :'-(
záleží, zda potřebuješ zadní seačky - takhle od compu se to píše, ale zvedni se a běž to vyzkoušet - budeš zřejmě překvapen místem vzadu, tam Astra ukáže Meganu zadní nárazník ;-):yes:
Nový Mégane Grandtour má ve srovnání s hatchbackem rozvor prodloužený o 4 cm. U minulé generace to bylo 6 cm, jenže nový hatchback mezigeneračně přidal 2 cm (a stejně vzadu nemá skoro žádné místo pro nohy). Ale u kombíka by to podle fotek mělo být v poho! :-) U Meganu mě ale odrazuje jiná věc - přeplňovaný benzinový čtyřválce s manuálem zde má objem pouze 1,2 a pak už žádná další silnjší cestovní verze s manuálem není - to je obrovská nevýhoda! :'-(:no:
a tak to se omlouvám, žil jsem v domnění, že rozvor je stejný ...
no ale končit na 1.2 a pak jen 1.6 s aut. - to je děs !
zatím jsem kouzlu automatu nepodlehl a doufám, že ještě nějaký čas mi to vydrží ;-)
Taková je prostě doba. U Astry je zase chyba, že silnou naftu i benzín umí jen s MT, v tomhle jsou Renault i Opel zatím omezující... a trend podle mě přeje spíš Renaultu.
To co pises ale v klidu napasuju i na golf.
Nevynika v tom,
nevynika v onom,
a on je to etalon. ;-)
"Nemastna, neslana" jak se pise niz, mozna to z ni naopak dela jasnou volbu cislo jedna (spolu s golfem).
Jo, jasně. Golf má ale těch potenciálních cukříků na oslazení toho nijakého základu víc... přece jen má víceprvek vzadu už od 1.4, může mít adaptivní tlumiče a 4x4 a hot mutaci a cross mutaci a DSG ke všem motorům a samosvor a tak. A taky už je na trhu pár let, takže logicky trošku zapadá.
Asi je to spíš o tom, že jsem od novinky čekal trošku víc, ale ona tak nějak v klidu zaplula do třídy... ale fajn, jsou to jen dojmy zvenku, Astru jsem neřídil a nerad bych jí křivdil, tak to ber jen jako takové páteční mudrování u kafe. Za mě má z novinek víc sex-appealu Megane.
Ja byl z astry po usednuti velice unesen, rozhodne vic nez z noveho meganu (tam jsem zahy vystrizlivel), nebo koncernistu krom golfu. Octavia i leon jsou u me interierove niz. Takze to zapluti, no za me zaplula v nekterych ohledech na delene prvni misto.
Nemoznost kombinovat vsechno se vsim urcite chybi, ale nemam strach, ze se to jeste nezlepsi. Postupne uvadeni na trh (at uz motorizaci, nebo prevodovek) neni nic ojedineleho a tady si holt pockame.
Moje mudrovani je naprosto stejne jako to tvoje. ;-) Na svezeni cekam (a dokud nebude i (pro me) nejaka zajimavejsi motorizace budu cekat dal), ale staticke dojmy mam jen ty pozitivni.
Megane GT je naživo dosť preplácaný. Chce pôsobiť až príliš efektne, ale je to už prehnané. HB na mňa pôsobil ako autíčko z hračkárstva, trošku decentnosti by neuškodilo (oplastovanie okolo koncoviek výfuku napríklad). Mne nesedí ani interiér, tiež je to veľmi kolotočárske (pouťové) a "oplastované" (a nepomôže tomu ani najväčší displej infotainmentu, ktorý je navyše pre mňa ovládaním chaotický, R-Link slabota z pohľadu logiky a používateľskej kamarátskosti). Použitými materiálmi ma neohúril a možnosť voľby x odtieňov interiérového podsvietenia osloví najmä deti. Márne to nebude, videl a sedel som zatiaľ iba v HB verzii, tak snáď kombi bude v GT verzii aspoň zvonku pôsobiť o niečo dospelejšie. Pre mňa je štýlom triezvejší a v interiéri i prepracovanejší Peugeot GT. Môže kde kto tvrdiť, že volantom si človek bude leštiť vajcia, ale je to nezmysel, stačí sa posadiť a človek zistí, že realita je týmto kecom na kilometre vzdialená.
klasicky novy megane som videl nazivo zrovna vcera .. a musim povedat ze predosly megane sa mi paci viac ... neviem ale nepasuje mi ten face talismana na ten hatch tak ako by som cakal... na velkej honosnej limuzine mi pride predsa len vhodnejsi a krajsi ako na mensom hatchi ..... za mna je nazivo novy megane v podstate mierne sklamanie ... podla mna taka 308micka je krajsia ...
Bol som zvedavý najmä na GT verziu, bežné verzie stretávam na cestách už vcelku pravidelne a GT zatiaľ iba jedno. Žiaľ, hlbšie statické dojmy mi potvrdili prvotné dojmy "z cesty", že GT je už preplácané. Následne som presadol z GT verzie 308 do GT verzie Megane, a Megane dostal vizuálne pekne na pr.del ako z pohľadu exteriéru, tak interiéru. Peugeot pôsobí ako dospelé auto, Renault ako uhrovitý puberťák. Ak niektorí tvrdia aké kvalitné materiály sú použité v Megane, tak 308 mi príde ešte minimálne o stupeň vyššie. Dielenské spracovanie v oboch na úrovni, ale štýl Renaultu mi absolútne nesedí. Navyše v 308 vzdušný pocit z interiéru, v Megane naopak stiesnený. Zaujímavé bude porovnanie jazdy, aspoň tam by mohol mať Megane vďaka 4control navrch. Ale či to tak bude, to som zvedavý.
...Astra HB je pekny kus auta, ale zad kombiku je opravdu hodne nepovedena, nevim, kdo tohle schvaloval, ale jak Insignia, tak Astra jsou zezadu proste skarede. Insignia navic i mala a mizerne zpracovana, tak doufam, ze alspon tohle v Oplu u Astry napravili... Astre fandim, ale jako kombajs me dokonale mine.
Takže protože pouze se samotným provedením kombi mám najeto 1500km (16.Turbo SIDI) něco doplním.
Kufr je navlas stejně velký jako u předchpozí generace šířka x délka. Dobře využitelný.
1.6Biturbo o sobě dává vědět více než obyčejná 1.6CDTi oproti enzínům (vyjma 1.0turbo v tahu) je to traktor.
S hlavící řadící páky problémy nemám, nikam mi neklouže, nevím jak bych msuel mtí spocené nebo mastné ruce, aby klouzala.
Ano do navigace jde pouze přes základní obrazovku, otázka dvou kliknuté,m daň za méňě tlačítek. Jinak je ovládání multimedii krásně přehledné logicky uspořádané a vše tam kde má být.
Po naučení místa, kam kopnout pod zadní nárazník, se páté dveře otevírají i zavírají spolehlivě. Dáel je možnost klasického tlačítka v madlu na klíčku a ve dveřích řidiče.
Hluk od na hrubém asfaltu v od 120km/h je o trochu větší než u předchozí generace, zřejmě vlivem odlehčení. Aerodynamický hluk je nepatrný v běžných rychlostech a motory (znovu opakuji benzín) jsou zcela neslyšené.
Jízdní vlastnosti na 225/40 R18 skvělé, zatáčkovité tratě se nebojí a s hmotnosti 1380kg se dá krásně hrát.
Motor 1.6Turbo geniální vždy sil dost. Je znát větší výkon i točivý moment oproti 1.4Turbo. Na obě nádrže jsme měl !dle dotankování! průměr 7,2l/100km dle PP 6,6 a 6,9. K tomu se vážou průměrné rychlosti 99,5km/h na 760km a 74,6km/h na 730km.
Led světla, skvělé za cestu 360km vše v ncoi sjem měl pouze dvě probliknutí, jedno bylo od kamionu v za svodidly na dálnci kde ho Astra nepobrala a druhé na kopečkovité rovince, kde se zřejmě protijedoucímu nelíbil výkon světel.
U kamery pro sledování značek jsme chvílemi nechápal, co vše pobere, rozestavěná dálnice pouze levý pruh pravý oddělují klasické plastové značky a za nimy je daná přenosná 80. Vždy si ji všimla a vypsala to na displeji.
Masáž na sedadlech mě nezaujala ale AGR určitě doporučuji, obzvlášť člověk průmerného vzrůstu nebo většího ocení nastavitelnou délku sedadla.
Bohužel k nvému FF3 s 1.5EB se je ntak nedostanu, ale už pdole papírových výkonů nebmá co se týče motoru proti Astře šanci, srovnávám 1.6 s 1.5. 1.4T s 110kW jsou vyrovnaní soupeři.
Focus už není to co býval, nemá přesně ten důvod proč ho kupovat, podvozek, stáel je řiditelný, vodí se dobře v zatáčkách, ale to Astra v téhle generaci taky.
Někomu bude vadit palubka u Focuse i dkyž po faceliftu je to zásadně lepší, druhému zase zadní sloupek u Astry. Mě se třeba líbí a nejsem rozhodně sám, bohužel díyk té mase plechu nad zadním kolem vypadají 18" vzadu málo, vpředu ok.
Astru jsem zkoušel jak v HB tak i ST, s 1.0, 1.4T, ale na 1.6T si asi netroufnu, 200 k je moc, přeci jen to není auto jen pro mě, i když koní prý nikdy není dost >:-[] tak i s naftou, ale jen 81 a 100 kW, takže vím, jak krásně se vodí, mě se tedy líbila s 1.4T a na 17´ - krásně komfortní, přitom pevná a jistá
FF kombi 1.5 EB v red edition je zatím na prvním místě, sportovní podvozek není přehnaně tvrdý a kokpit se změnil světelné roky
Nejen Astra jizdně třidně na Focuse ztraci a to včetně nadstandardniho komfortu což je u Focusu novinka. Navic co se tyče řidičske přivětivosti tak opět zde Focus vyčniva a jediny kdo si na něj muže vyšlapnout je Mazda 3. Zde se podařilo postavit a odlatit opravdu paradni podvozek a fordu lze jen zatleskat. Samozřejmě se bavim o standardnich verzich. Dalši oblast kde focus patři na špičku je odhlučněni a minimalně od vybavy Titanium se muže směle rovnat v tehle oblasti s premii.
Od večného, a večne zaujatého, obhajcu vlastnej garáže to človek nikdy neberie vážne. Takto si sa tu bijával niekedy za Golf, teraz za Focus. Už si v tej Astre aspoň sedel, keď vieš od stola napísať ako veľmi a v čom všetkom na "tvoju garáž" stráca?
Když nevěřiš mě tak si najdi nejen samostatne ale hlavně porovnavaci testy.
Zde jsou zrovna testovany diesly kde mimo jine 1.6 za 2.0 zaostavaji. A třeba zde Focus po strance komfortu hodnoti lepe než Golf s adapt. podvozkem.
Z osobni zkušenosti ti mužu řict , že je to hlavně kultivovanosti ktera je opravdu třidně skvěla , protože jinak je Focus klasicky tužši s minimem naklonu , což třeba u předchudcu hlavně jedničky rozhodně neplatilo. Mam v teto třidě projetych dost aut , ale focus mě jizdně opravdu dostal.
[odkaz]
V testu na který jsi dal odkaz hodnotí komfort Golfu lépe než Focusu. Ani v jednom parametru ohledně komfortu nedokázal Focus porazit Golf a naopak v 6 kategoriích Golf vyhrál (komfort pérování, přední sedačky, zadní sedačky, multimédia, asistenční systémy, vnitřní hluk)
Opět tabulky. Přečti si psany text. A pak se běž oběma autama projet aby jses přesvědčil. A jen tak mimochodem Golf na body nelze na těchto strankach porazit. Stači komfort vzadu kde nejen vuči focusu , ale třeba frantikum jasně ztraci. Navic se bavim o jizdě a ne klimě , multimediich atd.
Argumentoval jsi testem a tvrdil jsi, že Focus je v něm hodnocen co se týče komfortu výše než Golf. Test si může každý přečíst a dočte se v něm, že komfort Golfu je hodnocen výše. Pružení je hodnoceno v Golfu lépe, stejně tak podholí sedaček a akustický komfort v kabině, všechno základní kameny komfortu každého auta. To, že je tam také hodnocení klimy nebo multimédií na výsledku vůbec nic nemění.
Takže nečetl a jen sjel tabulky.
A pokud chceš něco k akustickemu komfortu tak když už jen teoretizuješ nad tabulkami a nejdeš se projet tak se koukni viz odkaz. Protože jinak by z některych testu mohlo vzejit to že OIII je tišši než G7 a takovy "stopětkovy" Leon byl na tom teměř stejně.
Jen dodam že u FL ford na komplet odhlučněni docela dost zapracoval , i když podle mě vubec nebylo třeba. A navic v odkaze je krabicoidni focus...
Ne možna , ale určitě . Tedy už před FL byl na tom lepe než golf , po fl ani nemluvě. Jinak jak vidim marna snaha , už jsem naznačil , že měřeni v db je nic neřikajici hodnota a pak i takova OIII je dle testu tišši než G7 což samozřejmě pravda neni. Exaktni měřeni viz odkaz co jsem daval.
první odkaz, který jsi dal jasně dokazuje, že Golf je na tom v odhlučnění evidentně lépe než Focus a to jak objektivně (v měření), tak subjektivně (vnímání hluku redaktory).
Možná sis toho nevšiml, ale v druhém odkazu, který jsi dal není žádný Focus, takže není co porovnávat.
Je tam před FL Focus C-Max a už ten je na tom lepe než G7 tedy v testě kde se opravdu zabivaji odhlučněnim , ne jen měřenim db ktere nic neřikaji. A když si zajdeš realně ty auta projet tak se pak neni co divit , že po FL focuse přirovnavaji k premiovym sedanum. Jak podvozek , tak hlavně motor jsou evidentně lepe odtlumeny. Už jsem viděl pravě 2 testy kde OIII označili za akusticky přijemnějši než G7 , pravě diky nižšim db u OIII. A pak se v komentech ne jeden diskuter divil.
Ano je tam C-max nikoli Focus. Navíc s benzínovým motorem, proti tomu Golf s dieselem tedy porovnávání hrušek a banánů. Nevím proč sem pořád motáš OIII, diskuze je o Focusu a Golfu. A podle výsledků testu, který jsi sem dal je Golf lépe odhlučněn než Focus.
Ano je tam krabicovějši Focus s 3 valcovym benzinem, vic k tomu , už nemam co dodat.
Prostě za jizdy tedy tam kde se ma auto hlavně projevit Golf ztraci a to včetně kultivovanosti a odhlučněni. A to na tom Golf vubec neni špatně. Jen to nesmi byt 1.2 TSI nebo 1.6 TDI protože zde už to takova slava neni ani vuči jine konkurenci.
Vzhledem k tomu , že znam real , což mi stvrdil i test ktery se exaktně jak pišeš zabiva odhlučněnim tak rozhodně ne jednoznačně , ale znatelně lepe je pečlivost odhlučněni na straně focuse. A prakticky stejna situace se odehrava za jizdy co se kultivovanosti tyče a to za menši houpavosti , zakleku či naklonu.
Odvolával jsi se na test
[odkaz]
a tam Golf jednoznačně vyhrál nad Focusem v kategorii komfortu, speciálně v hlučnosti vyhrál na celé čáře. S čím máš problém?
Focus jednoznačně lepe zvlada nedokonalosti povrchu , psany text daneho textu. Z textu kde se exaktně zaměřuji na odhlučněni od okolnich ruchu jednoznačně lepe odhlučněn krabicoidni Focus než Golf 7. Jak je na tom Focus HB po FL kde se na odhlučněni razantně zapracovalo se lze dohadovat. Ovšem vysledek v realu si mužeš jit ověřit sam a test kde se na odhlučněni zaměřuji a nedělaji zavěry z naměřenych db jasně naznačuje jak se věci maji.
Nikoliv v testu Golf v disciplíně komfort Focus totálně pobil, v 6 disciplínách ohledně komfortu byl lepší než Focus a pouze ve dvou se Focus dokázal vyrovnat. To jsou tvrdá fakta z tohoto testu.
Koukam že jsem někomu realitou rozbil babovičku. Nožičkama mužeš kopat , na faktech však nezměniš nic. Smiř se s tim že celkovy jizdni projev včetně komfortu je jednoznačně slabši strankou golfa tak jak hovoři tento test.
Tento test v komfortu jasně upřednostnil Golf před Focusem, tvrdit něco jiného je překrucování výsledků tohoto testu. Pružení, pohodlí sedaček i akustický komfort v kabině, všechno hodnoceno lépe u Golfu. Focus zaostal za Golfem v těch nejdůležitějších parametrech pro komfortní jízdu.
Může se ti to nelíbit, ale to je tak to jediné co s tím naděláš, výsledky toho testu nepřekroutíš, vítězství Golfu v komfortu je jasné každému kdo si ten test přečte.
Přesně tak , ti kdo umi čist , už se tento test řešil i jinde a nejsou zabedněni , tak je jim jasne co znamena to , že ani s adaptivem nedokaže Golf čelit silničnim nedokonalostem jako focus ktery ma pusobivy komfort odpruženi. To , že toho neni schopny bez adaptivu vim , ale s adaptivnim podvozkem bych to neočekaval. Když k tomu přidam větši naklony , větši houpavost , zakleky a menši schopnosti podvozku pak je jasne kdo tu stoji na lepši zakladně. A že je focus ještě řidičštějšim autem , už je jen třešnička a k tomu v tiššim baleni.
Golf se jednoduše v kompletnim jizdnim projevu na Focuse nechytil. V textu jasně a plně srozumitelně popsano a mnohymi pochopeno. V součastnem mainstremu lepši standard podvozek nenajdeš.
V testu není nic o tom, že na tom Golf není v komfortu tak špatně, je tam psáno o tom, že je to jasná třídní špička co se týče komfortu, zpracování, prostornosti a úspornosti motoru. Konec konců auto, které v testu nejlépe pruží, má nejlepší akustický komfort na palubě, má nejpohodlnější sedačky a nejvíce prostoru pro posádku těžko může dopadnout v komfortu jinak než jako absolutní špička.
Bavíš, když si měl Golfa, tak byl Golf nejlepší kompakt na světě, teď když máš Focuse, tak je "překvapivě" (pro změnu) nejlepší Focus. Takže co máš zrovna v garáži je pochopitelně nejlepší... >:D >:-[]
Nevim kde na to chodiš , ale osobně golfa považuji za komplexně nejlepši vuz nižši středni a neudělat ford zasadnějši změny , tak mam opět golfa. A to jsem puvodně neměl v hledačku ani jednoho. A vybirat z ostřejšich verzi tak bych zřejmě šel do GTI-P.
Ano zasadni , protože ford daval do focusu pro mě nepřijatelne sedačky a to se teď docela razantně změnilo. Navic se ukazalo , že i na delši štreky jsou velice dobrym společnikem což se při vybětu těžko hodnoti. Před FL pro mě interier ktery bych zřejmě nedal. Ten v golfu je pro mě nejpohlednějši ze všech včetně premie. Jenže jizda rozhodla , opravdu silna zbraň focuse. A jak jsem psal už posledně tak focus překvapuje i tam kde bych to vubec nečekal , ale to už samozřejmě zjištěno až po pořizeni.
GTI vs ST pokud by nebyla možnost vyzkoušet oba , tak bych zřejmě jistě šahl po jistotě v podobě umravněnosti rodinnějšiho duchu.
Jen poznámka k navigaci: samozřejmě chápu, že se tím snížil počet tlačítek, nicméně raději bych viděl na středovém panelu navigaci, než podle mě dublovaná tlačítka radio a media. Místo medií by tam ta navigace být klidně mohla.
Samozřejmě to chápu, dá se na to zvyknout, ale už se člověk musí uskromnit proti některým představám a to je další důvod k mínusu. Sám jsem s tím bojoval, když sjem přepínal mezi NAV rádiem a třeba připojeným telefonem.
při spuštěné navigaci na obrazovce se nedá rozumně přeskakovat mezi stanicemi pomocí kolečka, jako při aktivní rádiu na hlavní obrazovce. V tu chvíli se manuálně posouvá výběr frekvence, ale to řeší ovládání na volantu.
Zajímalo by mne, zda je již možné snižovat jas a podsvícení centrální displaye radia / navigace. V minulé verzi Astry s barevným displayem toto příliš nefungovalo a v noci jízda s ní nebyla úplně příjemná.
musíš mít, abys tu krásu viděl, pochopil a ocenil ;-) Astra ST se zkrátka a dobře povedla. někdo vidí mouchy jako je lišta a nebo širší záď, ale to jsou takové ty věci, které dělají astru osobitou a nestádní. celek je povedený - motory, podvozek, interiér, výbava, design. oproti minulé generaci velký skok - jak v jízdních vlastnostech, tak v komfortu na palubě. není nad to ji vyzkoušet a pak dělat velké závěry a předem mít jasná stanoviska. šanci a potenciál v dobrém překvapit rozhodně má :yes:;-)
páka by mala mať tvar ktorý nikomu nevadí, nech ju drží kto chce ako chce. U tejto astry ju treba držať predpísaným spôsobom, inak vadí, tlačí, nesedí v dlani a možno sa aj šmýka, to neviem, iní píšu. Šoféri sú rôzni, držia páku odlišne, tak nie je rozumné, robiť atypický tvar. Na páke, ktorú som skúšal na salóne je vpredu pod hlavicou ešte aj tlačidlo (neviem, či to majú všetky verzie, ak áno, potešpánbúch) no to bol už úplný konec. Takúto hroznú páku som zažil len na minulej generácii ceedu a to bola tiež chuťovečka. Chcel by som si radenie užívať a nie trpieť pri každom uchopení. Trošku som to presolil, ale fakt nechápem, prečo experimentujú na takom exponovanom mieste, Dobre že nedajú hranatý volant.
Tipuji , aniž bych s tím jel, že ten pohodlný plavný podvozek je hlavní výhoda oproti O3 a dalším "některým".O3 je na tom s komfortem celkově z mého pohledu špatně.Tu strčí do kapsy i korejci....no snad se to teď DCC zlepší. Sám jsem zvědav.
Všechny škodovky jsou takové, mohou za to převisy vpředu a hlavně i vzadu. Musí mít silnější péra k vůli možnému zatížení a pak skáčou, skáčou a skáčou. :-)
A je to tady zase. Skodovka a previsy. Podivej se na mamuta, alfu 166, deltu, phantoma, bentley, bmw e34, lincoln continental atd. atd. To jsou velke previsy. A pritom nesmirne pohodlna auta.
nic moc. Ty mínusy jsou fakt závažné, např. tvar hlavice řadicí páky je naprosto hrozný. Malá nádrž v dnešní době, kdy benzínky jsou co 500km od sebe je vyloženě dehonestující a ani se nedá pořádně zatížit a vyvážit auto naftou, což sice znamená jeho menší hmotnost, na druhou stranu bude lehčí a tak hůře plachtit na neutrál s kopce. O citlivých senzorech ani nemluvě, to je strašné! Uvedené mínusy ani nepotřebují doplnit, protože i tak je jasné, že auto je naprosto neprodejné. Vivat zastaralé tradiční škodivky s českým křišťálem tradičním již od Spartaka !
Malá nádrž je docela slušný problém. Je spousta lidí, kteří tankují celý rok u jedné a té samé benzínky. A služební auta to mají dokonce nakázaná, že mohou tankovat jen u určitých čerpaček a dokonce i konkrétních.
Třeba já taky tankuju jen u jedné a potřebuju, aby mi to vyšlo i na dovolenou a zpátky.
Převis u škodovek není převis jako každý jiný. Je naprosto originál, takový nikdo nemá, protože na rozdíl od všech ostatních aut se převisem u škodovek "honí" nadměrný dlouhý kufr. Kufr navíc odpovídá svou velikostí tak 2-4 násobku 99,99999% běžné potřeby a péra musí odpovídat max. zatížení. Ono velikost a zátěž jsou různé parametry. Všimni si např. oktávii na kruhových objezdech, jak se trápí. A ve předu? Otevři kapotu a mrkni na zástavbu, kolik je v motorovém prostoru místa a porovnej s Hyundai, Renaultem, Oply aj, prostě s čímkoli. Kdyby se Oktávie ořezala o převisy, trochu rozšířila a získala nějaké ty aerodynamické tvary, bylo by to o něčem jiném než teď. Kdo chce ale vozit prázdné místo vzadu i vpředu na úkor jízních vlastností a konfortu, a´t zůstane u škodovek. Zvenku vypadá opravdu velká a podobný trend je všude ve světě, jen ale u potravin, léků atd., tj. ve velké krabici malý prostor.
Patři k příspěvku o převisech
No benzínky stojí hustě třeba v ČR, ale zkus si natankonovat v Německu nebo Rakousku někdy v sobotu v noci mimo hlavní tahy! A v Německu je to leckdy bída dokonce i na dálnicích :'-(
Mě by malá nádrž vadila taky (aktuálně mám v autě nádrž na 72 l), ale je trochu nepatřičné když nejlepší auto planety - pardon - ehm - galaxie (Octavia) má nádrž větší jen o 2 L.
Bral bych to u Astry jako mínus, pokud bude tento mínus zmíněn u každého testu Octavie - i zpětně. Jinak to opravdu působí jako hledání chyb za každou cenu.
chtěl bych vidět, kolik budou stát náklady na opravu vyhoněného motoru během prvních 250 tisíc km. A během druhých 250 tisíc. Pokud to ten motorček vůbec přežije, o čemž se dá pochybovat.
Myslím, že ve srovnání s tím je cesta VW s 2.0 TDI s jedním turbem rozhodně lepší varianta.
Astra je vzhledově tradičně taková podivná. Nicméně zadek ve stylu Ssang yongu to zabil
Prostě se budeš muset smířit s tím, že pokrok nezastavíš. Tj. je blbost považovat za lepší variantu zastaralé motory VW 2.0TDI, které za pár let už uvidíš akorát v muzeu. Motory Astry tam sice uvidíš také, ale až za delší čas. Totéž platí o vzhledu, Astra jde s dobou a většině se líbí, přestože nemá ani křišťál, tj. také vzpomínku na to, jaké byly kdysi časy, malou nádrž (dokonce o celé 2 litry méně než super Oktávie) a hrozně tvarovanou řadicí páku - vsadím se ale, že hodně dalších aut bude mít stejnou a "kouli" si pořídíš akorát u škodovek.
Neměl jsem zatím možnost v téhle Astře jet ani v O3, ale zatím každá Astra ve které jsem jel byla lepší něž O1 a O2 srovnatelné stářím... měl jsem dvě Astry po sobě.