Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Grandland X 1.6 CDTI – Vzhled není všechno

Než přijede s nejsilnějším turbodieselem a plug-in hybridem do zásuvky, musí se zájemci o Grandland X spokojit s nabídkou dvou motorů. Vyzkoušeli jsme diesel v kombinaci s manuální převodovkou.
Zpět na článek
27. 11. 2017 21:31
27. 11. 2017 21:49
28. 11. 2017 08:56
27. 11. 2017 22:47
28. 11. 2017 09:57
28. 11. 2017 15:24
29. 11. 2017 12:59
28. 11. 2017 12:55
28. 11. 2017 09:53
27. 11. 2017 21:54
28. 11. 2017 10:01
28. 11. 2017 14:46
28. 11. 2017 15:31
28. 11. 2017 15:46
28. 11. 2017 16:42
28. 11. 2017 16:54
28. 11. 2017 17:00
28. 11. 2017 17:14
28. 11. 2017 17:23
28. 11. 2017 17:25
28. 11. 2017 16:39
28. 11. 2017 18:09
28. 11. 2017 19:37
28. 11. 2017 19:41
28. 11. 2017 19:46
28. 11. 2017 23:15
29. 11. 2017 09:46
29. 11. 2017 20:43
2. 12. 2017 08:00
Avatar - Bubáq
27. 11. 2017 14:51
Méně výrazný design jako zápor?!
Nu, pokud byste chtěli být objektivní, mohli jste ponechat jen dva zbývající zápory, zmínka o designu je zcela za hranou objektivnosti.
V kladech automobilu jste naopak "zapomněli" zmínit ovládání klimatizace klasickými tlačítky a vynikající přední sedadla (i když nejsou zrovna AGR, jsou i tak naprosto skvělá).
Srabi z ACZ....
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Verny_2013
27. 11. 2017 16:18
Re: Méně výrazný design jako zápor?!
Jo ten málo výrazný design mě taky pobavil. Jinak za mě je to hezčí než výchozí 3008 a spolu s Mazdou CX5 možná nejhezčí kompaktní crossover na trhu. Krásný astrovský útulný interiér, skvělá AGR sedadla, ladění do komfortu. Za mě palec nahoru. Jediné co tomu chybí je slušný benzínový přeplňovaný motor třeba Oplácká 1,6 Turbo. Pak bych o něm i uvažoval.
Avatar - Emel
27. 11. 2017 17:29
Re: Méně výrazný design jako zápor?!
Souhlas s designem, je to lepší než Peugeot.

BTW... proč to striktní označení crossover? Teď myslím konkrétně ve spojení s CX-5... co je pro tebe SUV a co crossover?
Avatar - Verny_2013
27. 11. 2017 18:33
Re: Méně výrazný design jako zápor?!
Upřímně. Mě je to jedno. Použil jsem jen výraz ze článku. Kdyby tam bylo SUV, použil bych to taky. Výraz Crossover je asi výstižnější, auto tváří trochu jako teréňák, trochu jako zvýšená hatch, trochu jako rodinné auto. A to splňují obě. Jasně CX5 má aspoň možnost pohonu 4x4. Ale v zásadě tam rozdíl není.
Avatar - Jaros71
27. 11. 2017 21:45
Re: Méně výrazný design jako zápor?!
SUV Mazda CX5 má světlou výšku přes 20 cm a 4*4...běžně s ní jezdíme do lehčího terénu , po lese atd..
Tenhle "Opel" z Francie bohužel je jen předělaný crossover..nízká výška podvozku a absence 4*4 z auta dělá další městské oplastované auto , bez ambicí na trochu zábavy mimo město.
To , že německý Opel musí mít tragickou převodovku a řazení z PSA je katastrofa , stejně jako to , že může mít jen ty francouzské motory..bez možnosti 4*4. 8-s
Krásný design a super interier to bohužel nezachrání !
To Opel Mokka je jiné kafe , asi poslední pravé SUV Opel.
Avatar - Hammunasakra
27. 11. 2017 22:20
Re: Méně výrazný design jako zápor?!
Honda CR-V má světlou výšku 165 mm. Mazda CX-5 na větších kolech má pod 200 mm atd. :-)
Avatar - Verny_2013
27. 11. 2017 23:08
Re: Méně výrazný design jako zápor?!
SUV nebo Crossover? Správně položená otázka. Odpověď otázkou - kolik lidí reálně zajímá že má CX5 světlou výšku 20 cm a možnost 4x4. Kolik lidí si ji koupí pro možnost jízdy v terénu? 10%, nebo snad 20%? A využijí ji reálně vůbec někdy? Je to především módní trend a pro automobilky možnost vytáhnout z kapes zákazníků větší balík. Proto se především musí líbit, reprezentovat a bezpečně přepravit z bodu a do B. A většině je šuma fuk jestli je to crossover, nebo SUV.
Avatar - Sumi2000
28. 11. 2017 02:18
Re: Méně výrazný design jako zápor?!
Někomu to je fuk..a jde o image...pak stačí CROSSOVER.
Někdo , a znám dost lidí , co jezdí s SUV do terénu , tyto auta vyhledává pro jejich sportovně užitné vlastnosti..tedy SUV.
Opel a Peugeot ..bohužel SUV nyní nevyrobily.
Auto je docela pěkné , interier super..a to je vše.
Avatar - wakantanka
28. 11. 2017 10:57
Re: Méně výrazný design jako zápor?!
Kto chce do terénu si to proste nekúpi. :-) Máš pocit, že by sa im to napriek tomu nepredávalo?
Avatar - twistedTSD
27. 11. 2017 20:56
Re: Méně výrazný design jako zápor?!
Mně to přijde jako generické SUV, na jehož designu není vůbec nic zajímavého. Ale neurazí.
Motor...jo, některá 1.6 T by mu slušela.
Avatar - woody-alien
27. 11. 2017 18:16
Re: Méně výrazný design jako zápor?!
Jj, jak jsem psal v úvodu svého posledního blogu, Opel z toho vykřesal opravdu pěkné auto. Navíc nemám výhrad ani k interiéru. Bohužel, motor chybí. To mě může Reco stokrát přesvědčovat, že v souboji 1.2eTHP vs. 2.0TDI s chipem "na okreske nevidiet velmi rozdiel" :-) , já mám celkem přehled, jak ta malá turbíčka jezdí.
Avatar - Verny_2013
27. 11. 2017 18:35
Re: Méně výrazný design jako zápor?!
Snad se lepšího motoru časem dočkáme. Bojím se že to bude pouze z dílny PSA jak psal autor kvůli použité platformě.
Avatar - pumpkin
27. 11. 2017 21:03
Re: Méně výrazný design jako zápor?!
Áno, bude... Tak ako všetky motory Oplu v budúcnosti...
27. 11. 2017 15:54
Srovnávací tabulky
Proč poslední dobou chybí u testů srovnávací tabulky s konkrencí? Tady bych si jí krásně dokázal představit. Když už, tak dejme tomu Karoq, Kadjar... Všichni maj 1,6 v naftě, proč ne.
Rozbalit vlákno
0
27. 11. 2017 16:04
Chyba na zacatku clanku?
Asi mi neco unika ale 1.6CDTI s 88kw neni nejslinejsi motor v nabidce momentalce a tudiz logicky neni ani vrcholem.

Pokud vim, tak je to 1.2 Puretech ma 96kw a tudiz toto je vrchol. Zrychleni ma lepsi nez diesel. Max rychlost totozna, pokud tady nebudeme resit rozdil 1km/h.

O design jako minus, tak to by musel mit i Karoq, protoze je to ta stejna sed koncernova.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 17:27
Re: Chyba na zacatku clanku?
Holt Kolman není Mička ani Machala, teprve začíná a tak tomu ještě tolik nerozumí >:D >:D >:D
27. 11. 2017 18:10
Re: Chyba na zacatku clanku?
Na to nepotrebuji byt novinar, abych vedel tyhle zakladni veci. Pokud to nevi, tak by nemel psat clanky, ale chapu, ze kazdy se utne.

Uz jsem to psal tady jednou. V redakci by si obcas ty clanky meli nechat precist od kolegy nez to vypusti ven. Troska korektury by neuskodilo.

Jinak clanek celkem pekne napsany az na tech par chyb typu "minus za design", ktery je opravdu subjektivni vec. Nebo uz to co jsem psal.
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 18:24
Re: Chyba na zacatku clanku?
No vidíš, a když já v jiném vlákně této diskuze poukážu na to, že nepotřebuji být novinář, abych věděl jaký je rozdíl mezi plechovým a ocelovým kolem (sakramentský), tak mě za to někteří málem kamenují. Pokud to redaktor neví, neměl by psát články, a pokud to čtenáři neví, měli by se vzdělat a ne se hned urážet a urážet.
27. 11. 2017 19:30
Re: Chyba na zacatku clanku?
A z čeho je asi tak ten plech? Plech je forma, nikoli materiál. Plech může být hliníkový, titanový, měděný atd. I ocelový. Ocel je slitina železa, uhlíku a dalších prvků (při vyšším obsahu uhlíku je to pak litina). Když je tedy něco plechového, tak to bylo vyrobeno z plechu (jeho stříháním, ohýbáním, lisováním atd.), nikoli třeba odléváním. Ale o materiálu to nic neříká.

Plechová a litá kola jsou jen hovorové výrazy. Vychází se z toho, že se kola normálně nedělají z hliníkových plechů, ani ocelových odlitků. Plechová tedy nejsou hliníková a litá nejsou ocelová. Hliníkem pak pochopitelně míním všelijaké jeho slitiny.
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 17:30
Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Pane Kolmane, opravdu jsou ta kola z ocele? Kolik potom podle vás stojí jeden kus? >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
71
Avatar - _Karel_
27. 11. 2017 17:35
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
[odkaz]

Podle tebe by to mělo být jak?

A k tvojí otázce - mohl by stát necelých dvanáct stovek [odkaz]
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 17:44
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Přesně tak, jak uvádíš - ta kola jsou plechová, nikoli ocelová, v tom je setsakramentskej rozdíl a nejen v ceně >:D >:D >:D

A k mojí druhé otázce - plechový disk stojí cca 1200 Kč, ocelové kolo by ale bylo mnohonásobně dražší než celé auto. Jenže tento terminus technikus novopečenému redaktorovi jaksi uniká. Ale zase má šanci, že vzhledem ke svému věku na sobě ještě může popracovat. Než se tak ale stane, neškodilo by se zeptat třeba pana Vaculíka, to je odborník par excellence.
Avatar - _Karel_
27. 11. 2017 17:48
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
První odkaz: "Vybírejte OCELOVÁ kola KFZ...."
Druhý odkaz: "OCELOVÉ kolo 9833"
Co konkrétně je na tom podle tebe nesrozumitelné a co jiného je plech, než plát oceli nebo jiného kovu?
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 17:58
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Jen stručně: Plech je slitina vždy několika prvků, které ovlivňují jeho složení, vlastnosti a cenu. Naproti tomu ocelí se označuje pouze a výhradně čistokrevný materiál, který vyrobit je velmi nákladné. Takže napsat ocelové kolo je holý nesmysl, a rádoby erudovaný redaktor na nejlepším webu o autech by toto měl vědět, anebo by to měl aspoň vědět Machala. Jenže ani jedno ani druhé se nekoná, a proto pak Kolman s klidem napíše takový paskvil.
Avatar - _Karel_
27. 11. 2017 18:03
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Ty woe, Floyde, kam na ty terminusy technikusy chodíš? Ocel je materiál, plech je TVAR materiálu. Plech může být ocelový, měděný, hliníkový. TY chceš poučovat redaktory? Zrovna ty???
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 18:11
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Ano, zrovna já jak píšeš. Pokud totiž někdo napíše že auto má ocelová kola, je zjevné že nerozumí technologii výroby oceli. Ta kola jsou totiž plechová. Tečka. Dál to netřeba rozebírat. Já to vím, ty to víš, Kolman a Machala to neví.
Avatar - _Karel_
27. 11. 2017 18:14
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
A prodejce, nazývající svůj výrobek "ocelové kolo" , taky neví.
Běž se zahrabat. Kolik lidí ti to musí napsat, abys to konečně pochopil?
Měl by ses Kolmanovi omluvit a zalézt.
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 18:18
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Za co? Za to že nesprávně v textu napíše že auto má ocelová kola? Kolman totiž asi neví, že ta kola jsou plechová, tedy že jsou vyrobena z plechu, nikoli z oceli. Kdyby totiž byla z oceli, tak to auto zaplatí jen nějakej arabskej šejk, a ani ten ne.

A že to takto označují někteří prodejci? To je podle tebe argument? pane, to auto má kola z kvalitní ocele vs. Pane, to auto má kola z obyčejnýho plechu. Jak ti to zní? První krásně, druhý blbě?

Takže zalízat se nebude a omlouvat taky ne, není totiž za co.
Avatar - _Karel_
27. 11. 2017 18:27
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Tak naposledy - ocel je běžný materiál, používaný hojně např. k výrobě karosérie, nijak drahý.Ocelová karoserie Dacie určitě není jen pro arabské šejky.
Plech je pouze možný TVAR, opakuji - TVAR.Podobně jako tyč, trubka. Označení "plech" vůbec nic neříká o materiálu, jen snad to, že je to kov.
Označení "ocelové kolo" je správné, lidově se říká "plechové kolo".
O oceli jsem se pár let učil, i jsem z ní maturoval. Moc si toho už nepamatuju, ale takhle základní znalost tu má podle mě 90% diskutujících. Ty kupodivu ne, ale poučovat ostatní si přesto neodpustíš.
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 18:35
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Karle, při vší úctě k tobě, tentokrát opravdu ne. Nikoho nepoučuji, jen jsem se na začátku zeptal pana redaktora, jestli si on myslí, že ta kola jsou opravdu ocelová. Prostě nejsou, jsou plechová. A s tím toto vlákno uzavřeme, pokud se k dané problematice tedy náhodou nevyjádří samotný pan Kolman.
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 18:37
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Karle, ona ta Dacie, stejně jako skoro každé jiné auto, má karoserii kovovou, respektive plechovou, ale rozhodně ne ocelovou. >:D

A dál už do toho nechci šťourat.
Avatar - twistedTSD
27. 11. 2017 21:00
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
wiki: "Plech je plochá kovová deska vyráběná tvářením (kováním, tažením, válcováním za tepla nebo za studena) v různých tloušťkách. Slouží jako polotovar pro další výrobky. Nejvíce je využíván ocelový plech, význam má také plech měděný, mosazný, plechy z hliníkových slitin a titan-zinkový plech nově používaný na okapy, svody vody ze střech domů."
Avatar - wakantanka
28. 11. 2017 10:59
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
čiste technicky, a ten plech je aký? Drevený? :-) Proste uznaj, že si tentokrát šliapol vedľa a finito. :-)
28. 11. 2017 12:37
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
No šťouráš do toho očividně vydatně a ke všem docela špatně. Ocel je slitina. A jak jistě sám víš, ocel není jedna, ale je jích řada rozličných druhů. Ale dle tebe asi ani sami konstruktéři, kteří zmiňují výrobu a konstrukci automobilového skeletu z vysokopevnostní oceli neví o čem je řeč?

Něco si o tom nastuduj, zapni zdravý rozum a on se to poddá.
Avatar - woody-alien
27. 11. 2017 18:24
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Žádná tečka. Jsi úplně mimo. Plech není druh materiálu....to už je výrobek, byť většinou slouží jako polotovar pro další zpracování. No a ten plech pro výrobu disku kola je z oceli, můžeš se třeba stavět na hlavu. Ona totiž i ta nejsprostší stavební armatura je z oceli, té nejnižší třídy....ale je.
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 18:31
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Mimo fakt nejsem, věř mi. Na každé už i střední škole by vám učitel technologie vysvětlil, jaký je rozdíl mezi pojmy plech a ocel. To kolo je prostě plechové a dál o tom netřeba diskutovat. Jako ocelové by se mohlo označit pouze a jedině v případě, že by bylo vyrobené z čisté oceli, což rozhodně není, protože by celý výrobní proces byl technicky velmi náročný a výseldný výrobek (kolo) nesmyslně drahé.
Avatar - woody-alien
27. 11. 2017 18:43
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Věř mi, že na každé už i střední škole by tě profesor technologie při takovém nepochopení pojmů plech a ocel vymetl ze třídy. A takovej inženýr Švercl by tě zřejmě ztrestal i fyzicky. ;-)
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 18:45
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Neznám Ing. Švercla, nejsem z oboru, nicméně si stojím za svým, že ta kola nejsou ocelová, ale plechová. A rozhodně to není jen slovíčkaření.
27. 11. 2017 21:15
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
floyde, prosim te, koukni aspon na wikipedii a napis tam ocel. at vidis, co vsechno je ocel. pak si tam napis pojem plech a precti si neco o plechu. a kdyz nebudes zatvrzele trvat na svem bludu, pochopis, ze ocel ma spousty podob, neni nezbytne draha a delaji se z ni napriklad plechy, z kterych se treba delaji plechace. takze ano, plechace jsou z oceli a jsou tedy ocelove.
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 18:51
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Ale když mi dáš kontakt, klidně osobně navštívím pana inženýra a odborně s ním podiskutuji na téma, jestli jsou kola na dnešních autech skutečně ocelová. A výsledek zde sdělím. A teď v tom nehledej ani špetku sarkasmu, myslím to zcela vážně.
Avatar - _Karel_
27. 11. 2017 18:53
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
K odborné diskuzi jsou třeba alespoň dva. Bez špetky sarkasmu.
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 19:21
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Ano, souhlasím. Viz moje odpověď miromenovi v 19:18. Chvilku mi to trvalo než jsem to napsal.
Avatar - miromen
27. 11. 2017 19:13
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Nedělej to. Ona i karoserie aut je z oceli, pokud se bavime o běžne produkci, i když se tomu řika plechařina. Tam se dokonce použiva i kvalitnějši ocel jako vysokopevnostni nebo ultra vysokopevnostni. To už je o jejim složeni, ale tohle je na jinou debatu. Prostě plechač je spiš hovorove pojmenovani.
Jinak...

"Dotazy k plechovým kolům

Rozdíl mezi pojmy ocelové disky vs. plechové disky?

Význam je stejný. Správné pojmenování je ale ocelové disky, respektive ocelová kola. Ovšem název plechové disky je více používaný."
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 19:23
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Se vším co píšeš souhlasím, s výjimkou poslední věty. Podle mě je správné označení plechové kolo, viz moje předchozí odpověď tobě, ale pojem ocelové kolo zní lépe a možná že je i častěji používané. Ale to kolo opravdu není vyrobené ze 100% čisté oceli. A to že je častěji používané a že se o něm tak píše i na internetu ale ještě neznamená, že je to správně, nebo že to nutně musí být správně.
Avatar - miromen
27. 11. 2017 19:32
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Plechove kolo = plechač a to je vyrobeno z oceli.
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 19:35
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Omlouvám se, nevzdávám se ani nezalézám, jen teď musím na trénink. Další případné pokračování "souboje" plechové vs. ocelové kolo později večer.
Avatar - _Karel_
27. 11. 2017 19:36
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Místo souboje se omluv Kolmanovi za hloupé urážky, to bude stačit. ;-)
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 21:23
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Čtu to znovu po sobě a žádnou hloupou urážku tam nevidím, navážíš se do mě jedině ty. Můžeš mi prosím napsat/vypíchnout z toho co jsem napsal já na téma plechové/ocelové kolo, co podle tebe je urážka pana Kolmana. Děkuji.
Avatar - _Karel_
27. 11. 2017 22:01
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
"Jenže tento terminus technikus novopečenému redaktorovi jaksi uniká. Ale zase má šanci, že vzhledem ke svému věku na sobě ještě může popracovat. Než se tak ale stane, neškodilo by se zeptat třeba pana Vaculíka, to je odborník par excellence."
" Pokud to redaktor neví, neměl by psát články, a pokud to čtenáři neví, měli by se vzdělat a ne se hned urážet a urážet."
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 22:54
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
První věta - žádná urážka
Druhá věta - žádná urážka
Třetí věta - žádná urážka
Čtvrtá věta - žádná urážka

Vidíš to snad jinak? Rád si přečtu tvůj rozbor těchto čtyř mých vět.
27. 11. 2017 20:07
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Ty by sis měl v první řadě najít, co to znamená ocel. To je podstata problému. Není to něco super drahého a vzácného. Je to všude kolem nás. Viděl jsi někdy železniční most nebo třeba stožár vysokého napětí? Nebo jinak. Máte doma příbory? >:-[] (A teď mohu jen doufat, že nemáte stříbrné, nebo naopak hliníkové. :-) )
Avatar - woody-alien
27. 11. 2017 20:31
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Tak tady by ti zřejmě zamotal hlavu Jiří Suchý svojí předělávkou známé lidovky: Žádnej neví, kde jsou doma žlice....a proto žereme rukama. >:-[]
27. 11. 2017 21:18
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
ty voe, ocel neni chemicky prvek, je to slitina a to muze byt slitina z ruznych chemickych prvku a v ruznem pomeru a jeste pri ruznem technologickem postupu. cemu prosimte rikas 100% cista ocel?
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 21:24
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
100% čistá ocel říkám tomu, když to bude jen ze 100 % ocel, a tvrdím že taková výroba by byla nákladná.
Avatar - _Karel_
27. 11. 2017 22:38
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Najde odvahu a hrdost se přihlásit ten, kdo dal tomuto výplodu palec? >:D
Pochybuju. Sebeúcta je dnes vzácná vlastnost.
Avatar - Hammunasakra
27. 11. 2017 22:39
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Tady se palce nedávaj za pravdu a nepravdu ale za sympatie a nesympatie ;-)

Nejen tady = proto sme je zrušili a dávno je měli zrušit i tady :-|
27. 11. 2017 18:45
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
vies citat, dokazes pracovat s internetom a napriek tomu trolujes...si hlupy alebo len chces aby ti ludia v dobrej viere vysvetlovali ze sa mylis ?
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 18:47
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Číst umím, psát jak vidno taky, utfg znám a netrolím - jen tvrdím, že mezi pojmy plechové a ocelové kolo nejde dát rovnítko. Prostě nejde. Pokud by měl pan redaktor alespoň elementární znalosti z technologie výroby oceli, pak by nemohl napsat, že tento Opel stojí na ocelových kolech, nýbrž na plechových.
A už se na tom točíme jak na kolovrátku...
27. 11. 2017 20:10
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
To máš pravdu. Plechové kolo by klidně mohlo být z platiny. >:D Je to misnomer. Ale tvá argumentace je naprosto mimo.
27. 11. 2017 21:21
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
... myslim, ze se tu ted dozvime, ze ocelove kolo je drazi nez nejaky platinovy plechac >:-[]
Avatar - miromen
27. 11. 2017 18:50
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
A viš z čeho je ten plech ? Ja ti to prozradim, ale nikomo, opakuji nikomu to neřikej. Ten plech ze ktereho se dělaji zakladni disky k autum je z oceli, žadny drahy material to opravdu neni jak vyše pišeš, pač to neni drahy kov jako např. střibro, zlato, platina atd. Prostě si uplně mimo a buď si to nechceš přiznat a nebo ještě huř...
Avatar - _Karel_
27. 11. 2017 18:52
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Dokud to sem nenapíše sám Vaculík, je to marný. Všichni jsme hloupí a nevíme.
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 19:21
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Já si názorů pana Vaculíka vážím, pro mě je to odborník na auta jak se patří. Nikde jsem netvrdil, že ty Karle nevíš, píšu že pan Kolman neví. A za tím si stojím.
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 19:18
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Drahý miromene a někteří další diskutující, co mě tu skoro kamenujete, chtěl jsem již toto vlákno ukončit, ale když jinak nedáte, uděláme si malou sondu do technologie výroby oceli:
Na začátku výroby oceli je surové železo, které se zpracovává ve vysokých pecích redukcí oxidů železa v železné rudě. Následnou redukcí grafitického uhlíku vzniká ocel, přičemž metod na její získávání v historii bylo několik (viz Siemens Martinské pece, konvertory, zkujňování atp.). Cílem bylo vždy a pouze zefektivnit a zlevnit celkovou výrobu oceli, rozhodující je zbytkové množství uhlíku. Podle toho pak označujeme ocel jako nelegovanou nebo legovanou (nízko nebo vysoko), přičemž za legující prvky slouží vzácné kovy jako například nikl, kobalt atp. (nízko do 5 %, vysoko kolem 30 %). Takže už to není čistá ocel jako an začátku, ale slitina s poměrně přesně daným podílem legujících příměsí. Tato slitina se pak dále zpracovává (válcování, kování), hovoří se až o několika stovkách či tisících druhů slitin oceli podel různých parametrů jako je pevnost, poddajnost, tuhost atd.
Podtrženo a sečteno: výsledný produkt, z něhož je vyrobeno kolo běžného vozu, není ocel, ale slitina oceli s určitým, ve výrobě přesně definovaným podílem příměsí. Proč? Protože je to levnější než proces vyrábět kolo čistě ze 100 % oceli, navíc se tím dají získat určité konkrétní parametry, které čistá ocel nemá.
Teď už se chápeme?
Avatar - _Karel_
27. 11. 2017 19:26
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Ocel je (jak jsi správně citoval a nesprávně pochopil) vždy slitina. Železa + něčeho dalšího. Čistá ocel je pi.čovina, ocel je vždy slitina.
Pořád to nechápeš. Čisté může být železo. Hliník. Měď. To jsou čisté kovy. Když se do železa přidají nějaké prvky, začne se tomu říkat ocel.A ta má spoustu variant.Zkus si najít čistou ocel v tabulce prvků.
>:D
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 19:30
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Ano, a proto tvrdím, že to kolo není ocelové, protože kdyby mělo být ocelové, muselo by být vyrobené čistě z oceli, což jak sám píšeš je pí.ovina.
Avatar - _Karel_
27. 11. 2017 19:35
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Ocel není pí.čovina. Tvůj výraz "čistá ocel" je. To kolo je z oceli. Roxor ve stavebninách je z oceli. Karoserie levnějších aut je z oceli.
27. 11. 2017 20:04
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Proč se zbytečně hádáte? Vždyť jsou přece železný.
27. 11. 2017 20:56
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Pozor, u čistých látek se neomezujeme na atomy. Vodu také nenajdeš v periodické tabulce, přesto může být čistá (tvořena výhradně molekulami H2O).
Avatar - miromen
27. 11. 2017 19:31
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Ja jsem strojař takže o tom něc vim, ale vicemeně pišeš to co se ti tu snažime řict.
27. 11. 2017 20:52
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Jenže ocel není jen slitina železa a uhlíku, ale veškeré slitiny včetně legujících prvků. Jinak by asi těžko mohla existovat nerezavějící ocel (přesněji řečeno, když jsi ten odborník, korozivzdorná). Ty jsou vysoce legované. A řada dalších.
27. 11. 2017 21:24
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
hele, tak jeste zkus periodickou tabulku prvku, jestli tam nenajdes ocel, to by te mohlo "zachranit" ;-)
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 21:26
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Tam určitě ne, chemii jsme ve škole už měli >:D
27. 11. 2017 22:32
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Ocelovy plech je z ocele alebo z plechu? Napriklad [odkaz]
A ked 4,5 m2 stoji 52 euro, kolko asi stoja kola z takehoto materialu?
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 22:58
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Promiň, ale z tohoto by si chtěl mít kolo? Já teda ne.

Plechové kolo stojí podle rozměru, typu atp. různě. Dneska se dá sehnat od 200 Kč a výš samozřejmě, to aby mě zase někdo nechytal za slovo.
27. 11. 2017 22:28
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Me srdce strojare upi, kdyz cte takove nesmysly jako “cista ocel”, “slitina oceli”... :-(
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 23:04
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Nejsem z oboru, nicméně jak mi někdo doporučil, googli. Ve vyhledávači se to pojmem čistá ocel jen hemží. Nicméně jak už jsem napsal, to že to někdo použil na internetu není argument myslet si, že je to správně. Nemyslím si to ani já. Stejně tak si ale nemyslím, že pojem ocelové kolo je správnější termín než plechové kolo. Ale místo toho aby mě to někteří místní borci objasnili, hned do mě tepou. Oni jsou totiž největší odborníci a ostatní jsou jen looseři, že? Já se jen na začátku septal, resp. jsem vznesl řečnickou otázku na pana Kolmana, jestli si fakt myslí že ta kola jsou coelová. Já si to nemyslím. To je celé. Jeho názor, můj názor. On ať si klidně dál píše ocelová kola, já si pořád ale budu myslet, že je to jen kus plechu. A ano Karle a další, nejsem kovaný v tomto oboru, ale o auta se zajímám.

Btw, už jen čekám, až mě někdo napadne že tady schválně hejtuju, abych namnožil diskuzi, to se tady ještě neobjevilo.
Avatar - woody-alien
28. 11. 2017 06:55
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Floyde, tak už si propána někde půjč učebnici pro SPŠ Strojní a dej s tím pokoj. Jestli tě někdo tepe, tak je to jen proto, že se vytrvale odmítáš vzdát svých bludů. Klidně si tedy v nich žij dál, ale NIKOMU nedoporučuj, aby se dovzdělal. Možná že i v baru vyžaduješ ČISTOU Tequillu Sunrise, protože přece nebudeš pít nějakej koktejl. ;-)
28. 11. 2017 10:23
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
ja sa pripojim kedze som studoval materialove inzinierstvo ;) ... kola su naozaj z oceli...ocel ako material je "zliatina" ( aj ked to nie je uplne presny nazov) zeleza a uhlika .. rovnako ako litina ( lisia sa obsahom uhlika ) ..
samozrejme okrem toho su tam dalsie prvky a podla toho sa odlisuju vlastnostami...
podla mna co sa mylis je to ze ciste zelezo sa neda vyrobit resp. by bolo drahe...
ocel je extra levna a preto sa pouziva skoro vsade.. ;)
Avatar - _Karel_
27. 11. 2017 18:04
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Ocel může být legovaná, což znamená, že má v sobě různé přímesi. Už toho nech. Zkus google. 8-s :no:
Avatar - _Karel_
27. 11. 2017 17:51
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Ještě malá citace z prvního odkazu, abych ti to zjednodušil: "Časté otázky: Jaký je rozdíl mezi ocelovými a plechovými disky? Ocelové disky jsou hovorově nazývány plechové"
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 17:59
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Nn, plechové disky jsou nesprávně nazývány ocelovými.
Avatar - woody-alien
27. 11. 2017 17:55
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
A ten plech se dělá z čeho ? [odkaz]
Avatar - Blue Sun
27. 11. 2017 17:55
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
A z jakého materiálu je, podle tebe, ten plech? Aha, ocelový, že?
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 18:03
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Samozřejmě že základ je ocel, ale s ohledem na potřebné vlastnosti a náklady jsou přidávány různé příměsy, které ovlivňují výsledné složení materiálu. Takže na konci to už opravdu není ocel, ale slitina (neplést s litina).
Avatar - _Karel_
27. 11. 2017 18:06
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
[odkaz]
Začni tady.
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 18:13
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
>:D >:D >:D
To si musí naštudovat hlavně pan redaktor.
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2017 07:31
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Ale ne, takhle se plést... Ocelová slitina je pořád ocelová, bez ohledu na příměsi (kterých je tam opravdu velmi malé množství). A ne, nehádej se, materiály byly můj oblíbený předmět na VŠ.
Avatar - Emel
28. 11. 2017 08:55
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Ty vole, ty seš dneska na plech... :-)
Avatar - fOE
28. 11. 2017 09:00
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Jedna z nejlepsich debat posledni doby. >:D
Avatar - Đawson
28. 11. 2017 16:55
Re: Ocelové šestnáctky? Opravdu?
Ja si to čtu až dneska a normalne brečim smichy >:D
Akorat soustruzim ocelovou hridel, nenapadlo by me, ze pracuji s tak drahym materialem >:D
Avatar - Floyd
27. 11. 2017 17:39
Komfortní jízda? Opravdu?
Pane Kolmane, jak můžete jízdu v závěrečném hodnocení označit za komfortní, když jak píšete ty osmáctky už byly za hranou a že tlouklo to do podvozku? Testujete něco a hodnotíte něco jiného?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Bubáq
27. 11. 2017 20:54
Re: Komfortní jízda? Opravdu?
Možná, že v závěrečném hodnocení se jedná o výrok shrnující dlouhodobější zkušenost, zatímco nahoře v textu se nachází popis prvního dojmu.
Závěr, tak jak je napsán, je v souladu s hodnocením ostatních testujících redaktorů v jiných médiích. Tedy pokud se týká charakteristiky odpružení na osmnáctkách.
Ale vlastně nechci mluvit za pana Kolmana, třena nám ten rozpor nějak vysvětlí.
Avatar - Ada je zase tady
27. 11. 2017 20:51
Francouzský opel - palec dolů!
Není to ani Opel, ani čtyřkolka, ani auto s ruční brzdou... :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2017 07:32
Re: Francouzský opel - palec dolů!
Ada-palec dolů.
Není ani rozumný, ani výjimečný, ani inovativní...
Avatar - wakantanka
28. 11. 2017 11:02
Re: Francouzský opel - palec dolů!
a dlho už ani vtipný >:D
Avatar - pumpkin
27. 11. 2017 21:31
Pekný test
Mal som teraz Grandland X s tým benzínovým turbom a manuálnou prevodovkou...Eh, nebolo to bohviečo. Úplne súhlasím s autorom, tu sa oplatí priplatiť za automat alebo neísť do malého turba.

V článku ale nezazneli dva aspoň pre mňa zaujímavé postrehy. Jeden sa týka OnStaru a síce, že v Grandlande to trochu pokašľali. Je tam staršia Peugeot navigácia, preto keď si zavoláte o poslanie podkladov pre nejakú adresu, tak máte smolu. Grandland jednoducho nie je kompatibilný. Tiež nemá Matrix Intellilux svetlá, ale mechanické LED AFL. A logicky sa vyrába v PSA závode vo francúzskom Sochaux.

Inak vie mi tu niekto povedať, či má dvojica Crossland X / Aircross automat od Oplu? Je totiž skvelý, Renault môže závidieť.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Jaros71
27. 11. 2017 21:49
Re: Pekný test
Prostě to auto jen vypadá jako Opel , jinak je to bohužel frantík.. 8-s
Avatar - Emel
28. 11. 2017 08:56
Re: Pekný test
Zvykej si ;-)
27. 11. 2017 22:47
Re: Pekný test
Převodovku "od Opelu" bude mít jen těžko, když nemá ani motory od Opelu. Nicméně PSA používá stejnou převodovku jako GM/ Opel. Pokud tedy mluvíš o osmistupňovém Aisinu (případně starším šestistupňovém, ten používal kde kdo; i Renault, mám takový pocit). Pokud bys mluvil o převodovce GM, kterou by měl Opel montovat do Buicků Regal (US verze Insignie), tak tu má jen těžko.
28. 11. 2017 09:10
Re: Pekný test
Renault pouziva uplne jine prevodovky v poslednich generacich. Od Getragu, ktera je dvojspojkova a 6 stupnova pro diesel motory a 7 stupnova pro vetsinu benzinovych motoru, krome Clia, kde je 6 stupnova.
Avatar - pumpkin
28. 11. 2017 09:57
Re: Pekný test
Captur má 6-stupňovú dvojspojku v benzínovej aj dieselovej verzii, nie? Neviem, či je to tá istá, ktorú má aj Clio R.S., ale v ňom je naopak skvelo vyladená.
Avatar - Hammunasakra
28. 11. 2017 10:27
Re: Pekný test
No v Capturu převodovky žádnej zázrak [odkaz]

Doba nadšení z 2spojek skončila = snad kromě Porsche. A i ti v Cayenne a Panameře radši používaj klasiku od Aisinu [odkaz]
Avatar - pumpkin
28. 11. 2017 15:24
Re: Pekný test
Dvojspojku ako takú neodsudzujem. V novej i30 a koncernové DSG mi celkom vyhovovali.
Avatar - Charger
29. 11. 2017 12:59
Re: Pekný test
Automat od Aisinu používal dvojkový Cayenne, teď už je v novém Cayenne i Panameře osmikvalt od ZF.
28. 11. 2017 12:55
Re: Pekný test
Však jsem také užil minulého času. Ta převodovka byla hodně rozšířená.
Avatar - pumpkin
28. 11. 2017 09:53
Re: Pekný test
Hovorím o šesťstupňovom automate, ktorý môžeš mať v Aircrosse iba v kombinácii so silnejším 110-koňovým PureTechom. Fakt skvelá kombinácia.

No a v Renaulte to viem porovnať s automatom EDC, ktorý dávajú do faceliftovaného Capturu (v kombinácii s motorom Energy TCE 120). Fakt slabota ale, teda to je šesťstupňová dvojspojka.
Avatar - wakantanka
28. 11. 2017 11:03
Re: Pekný test
Neberie PSA automaty od Aisinu?
Avatar - Hammunasakra
28. 11. 2017 11:53
Re: Pekný test
Jasně že jo = stejně jako BMW, Volvo, Lexus, Porsche.. :-)
27. 11. 2017 21:54
WRX STI
... tak uz viem co si mam kupit namiesto Subaru WRX/STI, este zvazim to Polo 1.0TSI 8-s
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pumpkin
28. 11. 2017 10:01
Re: WRX STI
>:D Poznám niekoho, kto vymenil ojazdené WRX/STi za nové Clio 1,2 16V. Smutný príbeh, ale to je tak, keď príde rodina...
28. 11. 2017 05:42
Co je to tady za lidi - Karel+Floyd
Tito kriploidi tady zasýrají diskuzi. Považuji je za koncernový prodejce. Neberte je vážně.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - woody-alien
28. 11. 2017 07:00
Re: Co je to tady za lidi - Karel+Floyd
Copak, zabírají ti místo pro tvé kouzlení s procenty, cos předvedl minule ? To tady vážně chybí.... >:D
28. 11. 2017 10:16
Re: Co je to tady za lidi - Karel+Floyd
Jestli nechápeš nadsázku (myslíš 50% menší) tak si nedávej do nicku Woodyho, vole.
Avatar - woody-alien
28. 11. 2017 10:34
Re: Co je to tady za lidi - Karel+Floyd
Do nicku si budu dávat koho chci, vole. O tý tvojí "nadsázce" mám poměrně přesnou představu. Vypadá asi takhle.

"Míčku, ty prostitute, kterej Negan ti ho zastrčil hluboko do krku. 8-s "
28. 11. 2017 10:40
Re: Co je to tady za lidi - Karel+Floyd
No, že tady redaktoři prostituují je všeobecně známo, jestli si to neumíš představit tak tady máš popis. >:-[] A to jsem zůstal jen u orálního sexu. >:D
Avatar - _Karel_
28. 11. 2017 16:37
Re: Co je to tady za lidi - Karel+Floyd
Není důvod ti nevěřit, žes zůstal u orálního sexu.
29. 11. 2017 13:34
Re: Co je to tady za lidi - Karel+Floyd
Tak jsi rychle přispěchal, ty IQčko. ;-) Kolik jsi dneska prodal křápů, bandito. :-)
28. 11. 2017 14:46
Rozhodně ne
Měl jsem Vectru, dvě Astry a mám (měl jsem) rád Opel. A zde je vidět dopad fúze s PSA. Peugeot v jiném designu. Děkuji, nechci! Do budoucna počítám s koupí menšího SUV. Ovšem u tohoto auta mi zcela uniká jediný důvod, proč jej zařadit mezi adepty. Komplet francouzská technika, zejména pak směšná škála motorizací, resp. 1,2 benzín a 1,6 nafta? To je vtip? Stejně tak šesti-stupňový automat (pravěk) a manuál s chodem přesným jak Pražský orloj po zásahu slepého mistra Hanuše. Chcete-li vyšší SUV, ale jezdíte spíše město a kratší trasy máte bohatý výběr z jednoho motoru, navíc trapného 1,2 do bezmála půl druhé tuny vážící obludy. Takže jednoznačně koncern a 1.5 TSI. Auf Wiedersehen Opel.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - pumpkin
28. 11. 2017 15:31
Re: Rozhodně ne
Aj si s tým išiel, či len tak od stola? Prečo by mal byť šesťstupňový automat pravek? Ja som s ním bol spokojný. Je teda pravda, že výber motorizácii je bieda, ale fakt by som si netrúfal tvrdiť, že je to len prezlečená 3008-ka. Áno, kľúčik, obrazovka aj motor, ale podvozok je našťastie lepšie nastavený a nevytrasie z teba dušu.
28. 11. 2017 15:46
Re: Rozhodně ne
Tak nějak jsem to naznačil výše. Jezdím s Astrou 1.4t 110kw a už tak je ten motor ve srovnání se stejně výkonným TSI o chlup horší. SUV s motorizací nižší jak 1,4, lépe 1,5 je pro mě kategoricky nepřijatelné. A vzhledem k tomu, že tady ten pseudoopel asi nikdy nic jiného mít nebude (nepochopitelné ve světle nové 1,5t v insignii, resp. v trendu návratu k zážehovým motorům), je pro mě nekoupitelné. Mimo jiné :-) Jinak mezi námi má Opel nově vyvinuto pět přímovstřikových, přeplňovaných, benzinových motorů (1,0, 1,4, 1,5, 1,6, 2,0). Ale sem dají 1,2 od PSA.
Avatar - Hammunasakra
28. 11. 2017 15:59
Re: Rozhodně ne
Kdo by to byl čekal žejo? :-)

Navíc [odkaz]
Avatar - _Karel_
28. 11. 2017 16:42
Re: Rozhodně ne
To nic nemění na faktu, že pro jeden a půl tunové auto může být 1,2T základem a ničím víc. Do Clia je to určitě fajn.
28. 11. 2017 16:54
Re: Rozhodně ne
A ten policajt mu ji zabalil a usek....
28. 11. 2017 17:14
Re: Rozhodně ne
To měla být narážka na to, že, dle mého soudu, Vy mluvíte o hruškách a já o jablkách. Ano, v základu 1,2 jistě může stačit, stejně tak v Cliu. Jenomže ono nic jiného, než základ v tomto případě neexistuje. Tedy pokud vám základ stačí, nemám s tím problém. Mně to ovšem vadí. A protože naftu nechci, stejně tak 1,2 v základu, je pro mě toto SUV nekoupitelné. Jak prosté.
Avatar - Emel
28. 11. 2017 17:23
Re: Rozhodně ne
Myslím, že tak to Karel přesně myslel... v reakci na Hamunu

...a ten citát z Hospody Na mítince znamená podle mě něco trošku jiného ;-)
Avatar - _Karel_
28. 11. 2017 17:25
Re: Rozhodně ne
A napsal jsem něco jiného? Bez ohledu na to, že je to motor roku, je to vzhledem k autu slabota.
Avatar - _Karel_
28. 11. 2017 16:39
Re: Rozhodně ne
Samotný fakt, že má převodovka šest stupňů, rozhodně nevypovídá o tom, že je to pravěk.
28. 11. 2017 18:09
Re: Rozhodně ne
Jak to může být dopad, když to auto vzniklo ještě před akvizicí? Opel se ještě pod GM rozhodl, že použije motory PSA. Bude to tak levnější.
28. 11. 2017 19:37
Re: Rozhodně ne
Vlastně máte pravdu. Teď si vzpomínám, že už před rokem mě informoval jeden prodejce Opel, že byli na předvádění nových SUV a že už tam měla spousta z nich z francouzské techniky rozpačitý výraz ve tváři. Karoq, Ateca a T-roc to jistí.
Avatar - _Karel_
28. 11. 2017 19:41
Re: Rozhodně ne
Tome všichni si tu běžně tykáme.
28. 11. 2017 19:46
Re: Rozhodně ne
To víš, stará škola :-)
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2017 20:27
Re: Rozhodně ne
Stará škola? Ta na internetu odjakživa jen tykala...
Avatar - Hammunasakra
28. 11. 2017 20:07
Re: Rozhodně ne
Nech tý reklamní agitky = si snad člen redakce? :-)
28. 11. 2017 23:15
Re: Rozhodně ne
Tak určitě. :-) Každý, kdo nemá problém s koncernem VW, je z principu třídní nepřítel a zaprodanec. :-) Já jezdím od 2001 ve třetím Opelu za sebou, ale v práci máme Octavii 3. A rozdíl oproti Astře K tam prostě je. Bohužel v mnoha aspektech je pro mě Octavia lepší.
Avatar - Hammunasakra
29. 11. 2017 07:45
Re: Rozhodně ne
Asi tě to překvapí = ale existujou i jiný značky než v týhle diskuzi prosazuješ a naopak haníš ;-)

Takže nech tý agitky = si snad člen redakce? :-)
29. 11. 2017 09:46
Nikdy
Jel jsem teď 200 km v Opel Mokka a přestože se mi z venčí líbí,je to strašný,ale opravdu strašný vrak..Nevím, ale Opel zůstal v roce 1990..kokpit katastrofa,obrazovka červeně řve do očí,neskutečný hluk v kabině, jako v multikáře a o automatické převodovce nechci raději vzpomínat..mělo to najeto 17 000km a vím,že už si do toho nikdy nesednu..nechtěl bych Opel ani zadarmo...myslím to vážně..kolik to otce přítelkyně stálo jsem se raději neptal..
Rozbalit vlákno
2
29. 11. 2017 20:43
Re: Nikdy
no, moje mamka ma mokku, takze jsem s ni neco najezdil a to, co tu pises jsou obycejne pi*oviny. ma tedy zakladni benzin 1,6, coz dela z auta idealni mestsky povoz (a to je to, co ona potrebuje). motor je prijemne pruzny a tichy, ale chybi mu sestka na dalnicni rychlosti. tam se pak zbytecne dostava do vyssich otacek a s tim se i zvyraznuje hluk, ale pro motorizace s turbodiesely a turbobenziny s sestikvaltem tohle samozrejme neplati a mamka to nema na dalnice, ale do mesta a na primestsky provoz. utlumeni podvozku je prijemne, auto ma dobre bocni vedeni. trochu neprijemny je kratky rozvor, ktery zpusobuje vetsi tpredozadni pohupovani na pricnych nerovnostech. interier je velice prostorny na tak male auto, vzadu si pohodlne sedne dospely. palubovka je ergonomicky zcela ok, cervene podsviceni je vec vkusu. trochu blbe se kouka doleva pres mohutne sloupky celniho skla. nekomu muze vadit maly kufr, ale pro ucel "nakupni taska" je pro mou mamku idealni. zvyseny podvozek a oplastovane lemy jsou idealni do mestske dzungle. auto bych s timto komentarem pro podobne ucely vrele doporucil. takze tohle je zase muj nazor na totez.

p.s. a neboj, nastavajic tchan ti to uz urcite nepujci a budes muset dale jezdit autobusem ;-)
2. 12. 2017 08:00
Re: Nikdy
Pokud se Ti v tom dobře jezdí,je mi Tě opravdu líto,neboť jsi to Ty,kdo jezdí starým autobusem..