Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Grandland X vs. Peugeot 3008 – Sourozenci z různého chovu!

Opel má s Peugeotem shodný technický základ. Co mají tedy společného a čím vším se odlišují?
Zpět na článek
30. 3. 2018 09:10
30. 3. 2018 09:26
30. 3. 2018 09:54
30. 3. 2018 11:34
30. 3. 2018 12:27
30. 3. 2018 12:35
30. 3. 2018 13:34
30. 3. 2018 13:45
30. 3. 2018 16:08
1. 4. 2018 17:02
1. 4. 2018 17:20
30. 3. 2018 14:40
3. 4. 2018 20:41
4. 4. 2018 18:45
4. 4. 2018 20:22
4. 4. 2018 21:46
4. 4. 2018 22:35
30. 3. 2018 10:49
30. 3. 2018 14:20
30. 3. 2018 20:07
31. 3. 2018 09:09
31. 3. 2018 15:22
1. 4. 2018 17:04
1. 4. 2018 17:08
30. 3. 2018 11:50
30. 3. 2018 17:12
30. 3. 2018 20:12
30. 3. 2018 22:23
31. 3. 2018 10:02
31. 3. 2018 10:19
31. 3. 2018 10:46
31. 3. 2018 11:04
31. 3. 2018 21:10
31. 3. 2018 21:36
31. 3. 2018 11:25
31. 3. 2018 21:15
31. 3. 2018 23:19
1. 4. 2018 14:16
1. 4. 2018 19:34
31. 3. 2018 14:50
31. 3. 2018 16:35
31. 3. 2018 21:17
1. 4. 2018 00:51
1. 4. 2018 07:36
1. 4. 2018 10:14
1. 4. 2018 11:12
1. 4. 2018 12:13
1. 4. 2018 13:44
1. 4. 2018 17:22
1. 4. 2018 17:56
1. 4. 2018 19:02
1. 4. 2018 19:57
2. 4. 2018 09:19
1. 4. 2018 16:21
1. 4. 2018 17:30
1. 4. 2018 14:12
1. 4. 2018 16:28
2. 4. 2018 07:38
2. 4. 2018 08:11
2. 4. 2018 14:09
2. 4. 2018 15:14
1. 4. 2018 17:21
1. 4. 2018 17:37
1. 4. 2018 18:15
1. 4. 2018 19:04
1. 4. 2018 15:59
1. 4. 2018 22:33
2. 4. 2018 07:21
2. 4. 2018 12:25
2. 4. 2018 13:42
2. 4. 2018 07:28
2. 4. 2018 15:46
3. 4. 2018 08:44
2. 4. 2018 11:09
Avatar - JuckiCZ
30. 3. 2018 09:01
Výplod o dnešních motorech
"Motor tak velmi dobře zabere už od nejnižších otáček, takže v tu chvíli je pocit nabízené dynamiky bez výhrad, stejně jako ve středním pásmu otáček. V nich je síla dostatečná, byť bez špičky. Tu u současných přeplňovaných motorů ale nelze očekávat."
Já vám nevím, ale u 1.5ky od Hondy, nebo u šestiválce a osmiválce Jaguaru to na výkonovou špičku docela vypadá, takže bych moc nepsal, že se nedá očekávat.
Problém je, že výkonovou špičku lidé nechtějí, nebo aspoň ne dostatečně a tolerují automobilkám takové motory. Díky tomu my ostatní nebudeme mít za chvíli na výběr... :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kosmonaut
30. 3. 2018 09:10
:-/
Velký pátek, blbec ještě na Hradě, počasí už dobré,... no a smradlavé 3cm jsou jen ubohou špetkou, kdo by to vedle výrazného 1,1cm řekl...
"Peugeot 3008 měří na délku 4447 mm, Opel Grandland X je s 4477 mm o špetku delší. Současně je ale s 1609 mm výrazně nižší, když Peugeot vyrostl do výšky na 1620 mm (bez střešních nosičů, s nimi 1624 mm)."
Rozbalit vlákno
1
Avatar - JuckiCZ
30. 3. 2018 09:26
Re: :-/
A přitom procentuálně je obojí úplně stejný rozdíl :-D.
Navíc bych se nedivil, kdyby ten údaj o délce byla tisková chyba, v materiálech automobilky jsem se s tím setkal mnohokrát a napsat 4447 místo 4477 je tak jednoduché ;-).
Avatar - KANKUNEN
30. 3. 2018 09:31
Pro vyznavače dobré ergonomie
[odkaz] Už tak malé budíky se bijou s už tak malým a šišatým volantem.
Rozbalit vlákno
12
30. 3. 2018 10:00
Re: Pro vyznavače dobré ergonomie
Mám auto s klasickým uspořádáním a když si nastavím volant blbě a k tomu to vyfotím z místa kde se ve skutečnosti hlava nenachází tak ty budíky budu mít zakryté taky..
Já si i-cockpit zkusil v kolegově 5008 a neměl jsem slovo výhrad..
Avatar - KANKUNEN
30. 3. 2018 11:10
Re: Pro vyznavače dobré ergonomie
No jasně, redaktor fotí schválně blbě.
30. 3. 2018 12:53
Re: Pro vyznavače dobré ergonomie
Ale ano, redaktor foti schvalne blbo. Ukazal by som ti, co vidis z pohladu vodica, ale nemalo by to zmysel, tak nebudem stracat cas.
30. 3. 2018 20:01
Re: Pro vyznavače dobré ergonomie
Řekl bych, že asi ano. Protože 100x omílanou lež je třeba nějak podpořit.
Avatar - kaa
30. 3. 2018 10:23
Re: Pro vyznavače dobré ergonomie
Nejdřív si to vyzkoušej a potom mudruj.
Avatar - KANKUNEN
30. 3. 2018 11:16
Re: Pro vyznavače dobré ergonomie
A výsledek byl: sedačku nahoru jako kloboučník, šišatý mikrovolant dolů, budíky jsou poloviční než u konkurence a stejně trčí do výhledu. U konkurence přizpůsobíš auto sobě, ale tady je to naopak.
30. 3. 2018 14:18
Re: Pro vyznavače dobré ergonomie
Člověk by čekal, že se sedačkou nahoře budeš vidět přes budíky.
Avatar - KANKUNEN
30. 3. 2018 14:40
Re: Pro vyznavače dobré ergonomie
:yes:
Avatar - kaa
30. 3. 2018 17:11
Re: Pro vyznavače dobré ergonomie
Tak jsem asi seděl vjiném autě. >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - _Karel_
30. 3. 2018 18:05
Re: Pro vyznavače dobré ergonomie
Předpokládám, že tě nenapadlo, že lidi jsou různě vysocí a vůbec mají různá těla.
30. 3. 2018 11:55
Re: Pro vyznavače dobré ergonomie
Vyzkoušel jsem, není to dobré. Stačí chytráku?
Šteluješ se podle auta. A to je špatně.
Tak pro krůty, co se okamžitě po nasednutí pumpujou ke stropu a narážej v kolejnicích do předních dorzů. S rypákem na skle to potom jde. >:D
Avatar - kaa
31. 3. 2018 15:19
Re: Pro vyznavače dobré ergonomie
Nevíš o čem mluvíš.
Avatar - Ada je zase tady
30. 3. 2018 09:47
Není na výběr
Pokud bych byl postaven do situace, že bych si měl vybírat mezi těmi dvěma vozy, tak konstatuji, že ten francouzský šuplík není vůbec schopen porovnání s tou mutací Opelu. Na první pohled je vidět, že Opel má vyšší světlost podvozku (+), má relativně normální interiér. Peugeot má totálně zprasenou palubku - špatné přístroje na zcela špatném místě (-----), šišatý volant (---), na předku má na světlech jakési ohavné výrůstky (----) a navíc příliš nízkou světlost - dokonce ještě horší, než ten Opel. A to se zdržím dalšího hodnocení = francouzské výžrobky NEBRAT! :no:
Rozbalit vlákno
1
30. 3. 2018 20:05
Re: Není na výběr
Ado Ado, tebe to nepřejde. Tebe prostě se*e, že ti frantíci to umí lépe, že?
Avatar - Blue Sun
30. 3. 2018 09:54
Takže
pokud se oprostím od hejtu na iCockpit, který stojí za polovinou problémů redaktora s 3008, zůstanou mi dvě stejná auta a vybírám jen podle chuti... Jinak na základních sedmnáctkách se chová o dost líp.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - _Karel_
30. 3. 2018 11:34
Re: Takže
Přesně, redaktor je ubohý hejtař, když má problém s ergonomií. A vůbec, všichni, komu se v tom blbě kouká na budíky.

Myslel jsem, že to píšeš Kankunenovi, a relativně bych to chápal. Je zbytečný to vytahovat po 150-té. Ale nazývat hejtem když redaktor poctivě napíše co a jak (a ZDALEKA v tom není sám), to je trapný.
Avatar - KANKUNEN
30. 3. 2018 12:27
Re: Takže
Správný redaktor má tvrdit, že trojúhelník je kulatý. Pokud ne, je hejtař.
Avatar - Blue Sun
30. 3. 2018 13:34
Re: Takže
A víš co, Sašo?
Píšu to postopadesáté, protože postopadesáté tu je, jak je to špatně. Ne, není to špatně. Akorát pissálci stále odmítají připustit, že i "jiné" může být dobré. Jiný názor nepřipouští ani oni, ani vy.
Tak už skočte z mostu, všichni.
Avatar - _Karel_
30. 3. 2018 13:45
Re: Takže
Leda houno. Jedinej, kdo nepřipouští jinej názor, seš ty. Autor to popisuje poměrně střízlivě, že jiným to vyhovovat může. A ty píšeš o hejtech. Tak si jdi do tý prd.ele, kam mě posíláš, sám.
Avatar - Blue Sun
30. 3. 2018 16:08
Re: Takže
Jdi první a ukazuj mi cestu. ;-)
Avatar - WinDiesel
1. 4. 2018 17:02
Re: Takže
Cestu Ti rádi ukážeme pokud už tam zůstaneš a nebudeš tady otravovat ovzduší svými hejty. >:-[]
Avatar - Blue Sun
1. 4. 2018 17:20
Re: Takže
Jdi příkladem, prosím.
Avatar - KANKUNEN
30. 3. 2018 14:40
Re: Takže
Nasadit na místo kola šestiúhelník jde, je to jiné řešení, ale nikdy to nebude stejně dobré.
Avatar - Verny_2013
3. 4. 2018 20:41
Re: Takže
Už mi trapné se účastnit těchto diskuzí na téma i-kokpit. Protože kde není rady, není pomoci. Já v tom jezdil, nezvykl si a nepřišel na žádnou výhodu, či opodstatnění tohoto uspořádání. Jediné co mě napadá je zoufalá marketingová snaha odlišit se za každou cenu. Ale ptal jsem se kamarádky, která ten kokpič má delší dobu dobu, jak se jí s tím žije. Řekla že v pohodě, že se jí to líbí a že na budíky vlastně ani nekouká. Když ji dochází benzín, tak auto pípne. Jednou ji zastavil policajt za rychlejší jízdu. Vymluvila se, že vlastně na budíky moc nevidí. On to zkontroloval a když viděl že opravdu nevidí, nechal ji jet s tím, že je to chyba auta a ne její. Takže proti gustu žádný dišputát.
Osobně si ale myslím že to Pegueot prostě dosud nedotáhl do konce. Chtělo by to kromě i- kokpitu ještě i-volant. žádnou motokárovou sploštěninu, která tam je teď. Prostě pořádný knipl, který měl úchyty jen z boku na ruce. Vršek i spodek by chyběly. Vršek proto aby bylo vidět na budíky a spodek proto aby řidíč za jízdy nechtěně nemasturboval.
4. 4. 2018 18:45
Re: Takže
Ze pozdravujem kamosku, co ma ocividne problem najst aj volant, imaginarneho policajta a "expertov" na ergonomiu. Pre tebe podobnych:
[odkaz]
Avatar - Verny_2013
4. 4. 2018 20:22
Re: Takže
Pleteš se ona problém rozhodně nemá, je jí to prostě jedno. Ta fotka nic neznamená, je to jen další zoufalý pokus ospravedlnit naprostý nesmysl.
4. 4. 2018 21:46
Re: Takže
Zufali ste vsetci ti, co mate neustalu potrebu sa k tomu vracat a trepat hluposti. Prave ta fotka ukazuje, ze si vymyslas a nemas v ruke nic o co by si svoje tvrdenie oprel. leda uz len, ze ked sa ani nevies do toho auta posadit je problem medzi sedackou a volantom, nie v aute.
Avatar - Verny_2013
4. 4. 2018 22:35
Re: Takže
Já jen používám selský rozum a když je něco blbě, tak to jasně řeknu. To ovšem neznamená že se nenajde někdo jiný, kterému to co je evidentně blbě z nějakého důvodu bude vyhovovat. Já po těch důvodech nepátrám nechávám toho člověka žít a je mi to jedno. Já si o tom myslím své. Ale chápu že se občas najde nějaký zoufalec který má neustálou potřebu nějaký nesmysl obhajovat. Je to prostě jeho boj a mě to je úplně jedno. A 308 jsem měl půjčenou na víkend. A věř mi, vracel jsem ho s radostí. Těšil jsem se že konečně na zpáteční cestě pojedu s normálním autem.
Avatar - kaa
30. 3. 2018 10:49
Motor
Opel má jeden velký handicap oproti Peugeotu. Nemá totiž v nabídce benzinový čtyřválec.
Rozbalit vlákno
6
30. 3. 2018 14:20
Re: Motor
Na co čtyřválec, když tam máš poctivý čínský tříválec?
30. 3. 2018 20:07
Re: Motor
A který je čínský??
Avatar - kaa
31. 3. 2018 15:22
Re: Motor
Tak to je hustýýýý.
NEBRAT.
Avatar - WinDiesel
1. 4. 2018 17:04
Re: Motor
Nebál bych se, benzíny jsou konstrukcí jednoduché, to zvládnou i Číňani. >:D
Avatar - WinDiesel
1. 4. 2018 17:08
Re: Motor
Nechtěli panáčci evropské diesely, mají tam náhradou čínské benzíny. A teď mi vysvětlete kdo na celém tom humbuku profitoval:
1 - americká vláda stáhla VW z kůže
2 - Číňani dodávají benzínové motory
A když se to může dít u Peugeotu, může se to dít u všech značek které vyrábí v Číně, prostě u všech.
A Číňani se chechtají až se v pase lámou >:D
Říká se když se dva hádají, třetí se směje. Tady se smějí jak Američani tak Číňani a za mega-bulíky jsou tu Evropani. Jojo, nahradíme diesely přímovstřiky z Číny, hned se ekologové muší cítit líp :-)
Avatar - _Karel_
30. 3. 2018 11:50
Opel?
Čistě vzhledově považuju oproti autorovi interiér 3008 za hezčí ( individuální), ale nechápu kritiku středového tunelu. Mě jeho vyšší poloha a tím i vyšší řadička přijdou určitě pohodlnější a zvlášť u manuálu ergonomičtější.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Sumi2000
30. 3. 2018 17:12
Re: Opel?
Opel je ve všem rozhodně pohlednější a interier lepší a ergonomicky příjemnější.
Největší problém Opelu je nyní od francouzů mizerná převodovka , průměrné motory i podvozek.. ;-\
A za mne i málo místa pro lidi vzadu..fakt jen pro děti..což je stejné i u Pažouta. :no:
30. 3. 2018 20:12
Re: Opel?
Až na to, že ten průměrný motor je již poněkolikáté motorem roku....
Avatar - Vij67
30. 3. 2018 22:23
3008
V lednu jsem objednal novou 3008 1.6 BHDI s automatem. Merim 189 cm a s palubni deskou nemam problem. Je to ve vsech smerech pekne a moderni auto. Bude dodane koncem dubna, tak se na nej uz tesim. Kola jsem nechal 17", je fakt ze lepe odfiltruji ruzne vymoly. Jinak cely zivot jezdim na francouzskych autech a nikdy zadny problem.
Pri objednani auta mi prodejce ukazoval i to, jak v realu funguje gripcontrol. Vzal me na zasnezenou polni cestu a jeli jsme do svahu. Bez gripcontrolu jsme se asi po 20 m ve svahu zastavili a pak uz jsme se nerozjeli. Prodejce prepnul gripcontrol na snih a auto se zacalo rozjizdet. Je sice pravda, ze to nebylo tak jiste, jako kdyby byla v akci i zadni naprava, ale bylo citit, ze si kola na predni naprave dokazala najit mista s lepsi adhezi a posunovat auto kupredu. Nicmene ja jsem gripcontrol neobjednal, protoze bych ho nevyuzil.
Rozbalit vlákno
45
31. 3. 2018 10:02
Re: 3008
Ahoj. Gratuluji ke koupi noveho auta. Ja taky jezdim jenom na Peugeotech a no problem. Co se tyka i-cockpitu take nemam problem. Ono kdyby to byl takovy pruser, jak se tady stale snazi nekteri naznacovat, tak uz by od toho Peugeot davno upustil. On raci pro jistotu jeste v nove 508-me ten i cockpit umistil trochu vyssi, jenomze kecalove si zase nasli neco druheho, protoze Peugeot, trapaci >:D . Nekteri nedokazou prekousnout, ze Peugeot zacal vyrabet kvalitni a hezka auta a pujde jeste dal :yes: Jinak podvozek to neni problem Peugeotu, ale skvele, kvalitni, spickove siti silnic v CR/SR :no: . Jinak s tim ovladanim klimy pres dotykac, co vam na tom muze vadit. Mobil dotykac vam nevadi, ale nastaveni klimy na dotyk uz ano. Jak casto nastavujete teplotu klimy v aute, dam AUTO a neresim. Jednou za cas si teplotu upravim, tot vse. Da se na to zvyknout, jenom chtit a ne kecat a proc a proc a proc. :-!
Avatar - miromen
31. 3. 2018 10:19
Re: 3008
Jestli umiš čist tak i-cocpit prostě problem je a to jak pro redaktory tak pro běžne uživatele tak i pro zavodniky. To, že se ho peugeot nemini vzdat a jen se snaži ruznyma obměnama napravit to co je kritizovano je jen jejich rozhodnuti. A omlouvat nepovedeny podvozek špatnou kvalitou silnični sitě to je už uplně na hlavu postavene. Takže vlastně peugeot za nic nemuže to jen silničaři odvaději špatnou praci. Tak mnoho zdaru při vyhybani se nekvalitnich silničnich useku ať už budeš projiždět jakoukoliv zemi. A co muže vadit na neergonomickem ovladani klimy ? No přece nic na vše si lze zvyknout. Jak vidno obkecat lze uplně vše.
31. 3. 2018 10:46
Re: 3008
Pozri sa na predaje tých peugeotov a nekvíkaj tu do vetra. Ak by to bol taky problém pre užívateľov, tak by boli predaje zlomkové. Zjavne si zákazníci myslia opak toho čo "odborné" weby a redakcie >:D
Avatar - _Karel_
31. 3. 2018 11:04
Re: 3008
:yes: všechny TSI byly super, protože se prodávaly se jak divý.

Ty woe, má cenu o tom tisíckrát dokola diskutovat? Některým to vyhovuje, a některým zcela jasně ne. Prostě spousta lidí (jak píše Miromen včetně závodníků) nevidí na budíky, nebo jen za cenu špatné pozice za volantem. Důkazem budiž třeba snaha Peugeotu řešit to šišatým tvarem volantu.
Je zbytečný o tom měsíce dokola debatovat, a je extrémně trapný svádět kritiku na nějaký haterství.
Komu to vyhovuje, ať kupuje, komu ne ať nechá být.
Ale tvrdit, že problém neexistuje a nebo existuje jen v hlavách uplacených novinářů je strkání hlavy do písku.
31. 3. 2018 21:10
Re: 3008
Porovnanie s TSI kríva na obe nohy, zatiaľ čo s peugeotom budeš mať problém už pri skúšobnej jazde, TSI vyvarilo užívateľov po nejakej dobe používania. Ne, nemá o tom cenu diskutovať, pokiaľ by to zákazníkom prekážalo, tak by odišli od predajcu už po skúšobnej jazde a kúpili by inde. Predpokladám, že pokiaľ auto kupuješ, tak si ho ideš vyskúšať a na základe toho sa rozhodneš. Pokiaľ si v ňom nenájdeš polohu za volantom,alebo ti čokoľvek nebude vyhovovať, tak pôjdeš inde. V zmysle vyššie uvedeného je tvoja posledná veta mimo, rovnako ako aj nekonečné obmielanie toho istého.
Avatar - _Karel_
31. 3. 2018 21:36
Re: 3008
Netuším, o jakým "nekonečným omílání" píšeš. Já tohle téma dokola nevytahuju.
Že si každý auto projede a vidí, to je snad jasný a psal jsem +- totéž ("Komu to vyhovuje, ať kupuje, komu ne ať nechá být.").
Ne, moje poslední věta není mimo. Nebýt de.bilního posedu, zřejmě bychom měli doma 5008. Jestli si myslíš, že jsem jediný, tak jsi naivní.
Avatar - miromen
31. 3. 2018 11:25
Re: 3008
Jsou lidi, kteři se pravě nad prodeji podivuji a těžko hledat čim to je, prostě do hlav zakazniku se někdy těžko nahliži. Je třeba si ale připustit, že je i řada potencionalnich zakazniku, kteři nad peugeotem uvažuji či uvažovali a přes vyše zminěne vlastnosti to nakonec nedopadlo. A jak vidiš nejeden z majitelu i negativa dokaže proměnit v opak takže i takovi majitele peugeotu jsou. Ja chapu to, že to někomu nevadi či nema s ergonomii problem nebo ne takovy aby to pro něj bylo přejažkou, ale dělat z toho přednost či vlastnost, ktera nemuže vadit a je to dle nich jen v hlavach da se řict hateru je prostě mylne.
31. 3. 2018 21:15
Re: 3008
Ja to chápem, ale to čo je problém pre teba, mňa, novinárov, alebo kohokoľvek nemusí byť problém xyz ďalších (čo potvrdzujú aj samotné predaje). Ako píšem vyššie, ak ktokoľvek kupuje auto za svoje, ide si ho vyskúšať a pokiaľ by bol posed a výhľad na budíky tak zásadný problém, väčšina by sa zrejme po skúšobnej jazde poďakovala a šla by inde. Nerobím z toho prednosť a zrejem tu z toho prednosť nerobí nikto. Koniec koncov stačí vytiahnuť tému fokus a priestornosť interiéru a si jediný, čo sa nezdrží za klávesnicou :-! >:D >:-[]
31. 3. 2018 23:19
Re: 3008
Aj ked pre niektorych pritomnych to bude nestravitelne, ale vela ludi kasle na nejaku predvadzaciu jazdu. Sadne si nanajvys do auta u predajcu a to im staci. Proste ludia neriesia. Pridu, paci sa im, kupia. Nepotrebuju nic testovat. Jeden chalanisko sa pochvalil na ake auto caka, a ked som sa ho pytal, ze co vravi na jazdu, tak ze to ani neskusal. Naco. Ked som bol u predajcu a pytal som sa nejake detaily, tak mi rovno povedal, ze som so svojim prehladom tak jeden zo sto kto k nim pride. Proste ludia pridu, paci sa im a riesia tak nanajvys cenu a nasledne nejaku vybavu. Jazda ich vobec netrapi a ze je to drviva vecsina nakupenych vozidiel. A to nehovorime o firemnych predajoch.
1. 4. 2018 14:16
Re: 3008
Tady mas pravdu a navic, velka cast z tech, co chce zkusebni jizdu si naopak to auto nekoupi a jde se jen projet.

Vzdyt ono je to stejne k nicemu. S kazdym autem je potreba se trochu szit a par km za volantem nevypovi skoro nic. To jestli se jim v tom dobre sedi, je to prakticke jak chteji atd zjisti i pri staticke prohlidce.
Avatar - miromen
1. 4. 2018 19:34
Re: 3008
Vicemeně pišeš to co tvrdim i ja. Prostě ergonomicke řešeni od peugeotu je kontroverzni a ja tvrdim, že neni idealni a proto je dost lidi, kterym to nevyhovuje. A mistni omluvenky pro dotykove ovladani ani neminim komentovat to je totiž kapitola sama pro sebe a určitě bych se ho nezastaval. Sam mam v autě možnost ovladat nejen klimatizaci jak hardwerově tak dotykem a dokonce i hlasově. A s přehledem mi přijde jako nejergonomičtějši a nejpoužitelnějši a vlastně i nejrychlejši pravě to přes HW ovladani. Jinak co se tyče prostornosti u focuse tak ano debaty se sice učastnim, ale určitě ne z duvodu, že bych tvrdil jak je focus prostorny či dokonce nadpruměrně prostorny. Naopak jsem několikrat napsal, že pokud někdo v nižši středni jde po prostoru tak focus rozhodně neni pro něj.
31. 3. 2018 14:50
Re: 3008
Tak ja cist umim :-). A znovu opakuji, kdyby to byl tak velky problem, davno to Peugeot resi. Jenze on uz prodal s i-cockpitem 4000 000 vozu. Kdyby to byl tak velky pruser, tak by to neaplikoval v nove 508-me. Uplne novem voze, kde vyvoj stal miliardy, pustil by prachy do vyvoje noveho interieru. Urcite by neriskoval neprodejnost vozu. Jinak sisaty volant neni odpovedi od Peugeotu na udajne velke stiznosti ohledne i- cockpitu. Sisaty volant uz navrhli pri samotnych konceptech, Quartz/ 3008, 5008 a Exalt/ nova 508-ma. Co je spatneho na ovladani klimy pres dotykac, odpovim si sam absolutne nic. Na dotykovy mobil/tablet jsme si take zvykli. A kolik borcu/magoru se mu venuje i za jizdy autem. Nova A6, A8 ma displaye 2. A??? Je to vazne jenom o zvyku o nicem jinem >:D . A chces mi snad tvrdit, ze silnicari v CR/SR odvadeji dobrou praci >:D. Sest let jsem jezdil do Rakouska a rozdil v kvalite cest je .urva znat. Dokud u nas budou tankodromy, tak ti pomuze tak jedine vzduchove pruzeni. A na novinarske testy ja davno nedavam, neni nad osobni zkusenost. Se divim, ze jeste nezpomnel 2l flasku do dveri a posed sam za sebe, dve stupidity v novinarskych testech aut >:D
Avatar - twistedTSD
31. 3. 2018 16:35
Re: 3008
Klima přes dotykáč je dobře, protože někdo patlá po mobilu za jízdy, a za tvrdý podvozek mohou silničáři? Sorry, ale zní mi to jako křečovitá obhajoba své garáže. Je fajn, že jsi se svým výběrem spokojen, ale někdo může mít priority (anebo sedadlo při řízení) nastavené jinak.
31. 3. 2018 21:17
Re: 3008
Ten posed sám za seba až taký stupidný nie je, je to najľahší spôsob ako zistiť čo bude na zadných sedadlách
Avatar - woody-alien
1. 4. 2018 00:51
Re: 3008
Takže teď bude borec/magor z každého, kdo si chce v Peugeotu za jízdy naštelovat klimatizaci. Ale špatného na tom není absolutně nic. :-!
1. 4. 2018 07:36
Re: 3008
Ja zase nerozumiem tej posadnutosti stelovat klimatizaciu. Nastavim ju raz(pri kupe auta) a uz sa jej nechytam. Vsetko si riesi automatika. Nerozumiem tym ludom, co to potrebuju nastavovat pre 5km jazdu a pod. Aj tak sa to nestihne vychladit a znizenie teploty neznamena, ze sa to udeje rychlejsie. Takze ta "potreba" vychadza z nejakeho psychologickeho aspektu, ale realne nicomu nepomoze.
Avatar - Blue Sun
1. 4. 2018 10:14
Re: 3008
Něco si zkrátka najít musí. Jen je zajímavé, jak to najednou nevadí, když to je v prémiovkách, nebo v novém Touaregu... Ten je taky jen celodotekový, ale tam to bylo v pořádku... Někdo zkrátka může a někdo ne, ale to není chyba Peugeotu, jen místních pissálků.
Avatar - _Karel_
1. 4. 2018 11:12
Re: 3008
Máš krátkou paměť. Touareg není jen celodotykový. [odkaz]
Pokud to "bylo v pořádku" tak a) možná proto, že ne každému dotek vadí b) jsou to násobně dražší auta a dotek jinak-líp funguje.
Já bych celodotykový ovládání nechtěl ani v Audi a takových v obou diskuzích bylo víc.
Avatar - Blue Sun
1. 4. 2018 12:13
Re: 3008
[odkaz] Skutečně?
Nečekal bych, že zrovna ty budeš takhle manipulativní. To bylo dost odpadní, tak na úrovni flusteka a jemu podobných...
Avatar - _Karel_
1. 4. 2018 13:44
Re: 3008
Nepřehlídl jsi to slovo "jen" ? Není JEN celodotykový??? Kdy jsem reagoval na tvou větu "novém Touaregu... Ten je taky jen celodotekový".
Já ti ukážu, že má Touareg variantu nejen celodotykovou (padlo to několikrát v diskuzi pod ním) a jsem odpadní? Máš svůj vzor v Hamuně?
Avatar - Blue Sun
1. 4. 2018 17:22
Re: 3008
Stejně jako Peugeot má i manuální varianty, byť ne všude a na všech trzích. Ale má...
Avatar - _Karel_
1. 4. 2018 17:56
Re: 3008
Tvrdil jsem že nemá?

Fostek měl pravdu.
Avatar - Blue Sun
1. 4. 2018 19:02
Re: 3008
Jo, s fostekem si docela slušně rozumíme. Ale koukám, že k Hamunovi se začínáš řadit spíš ty sám. Nu což, svůj k svému.
Avatar - _Karel_
1. 4. 2018 19:57
Re: 3008
"To bylo dost odpadní, tak na úrovni flusteka "
"Jo, s fostekem si docela slušně rozumíme."

:yes:
Pamatuju co o tobě psal před pár týdny a měl pravdu.
Avatar - Blue Sun
2. 4. 2018 09:19
Re: 3008
Je fostek a je flustek. On má dvě tváře...
A že si něco myslíš, no... strašně mě to trápí. >:D
1. 4. 2018 16:21
Re: 3008
Presne neco si najit musi. Jak "odbornici" a spol. kritizovali ve 407- me hodne tlacitek na stredove konzoli, to ze polovina s toho je telefon uz nikoho nenapadne. Mam velke a pozitivni skusenosti ze 407-mou a da se na to v pohode zvyknout, jenom chtit. Ve 407-me hodne tlacitek, v 308-me zase moc malo tlacitek a navic boze pomoc, ovladani pres dotykac. A pokud je vam znamo, tak 308/3008 ve vybave access, ma ovladani klimy klasicky otocnym ovladacem. Fakt jsem zvedav co budete delat az vetsina automobilek prejde na ovladani/ nastaveni pres dotykac. To si asi budete muset zvyknout,co :-!
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2018 17:30
Re: 3008
Výbava Access se zde nějaký ten pátek neprodává. Jinak zvyknout se dá i na oprátku, to není žádný argument. Výrobce bude přirozeně protlačovat nejlevnější řešení a na nás je, abychom jej buď akceptovali, nebo ne. Ovšem třeba Toyota v aktuálně představených modelech zachovává zcela klasické ovládání klimatizace. Asi tomu nerozumí.
1. 4. 2018 14:12
Re: 3008
To nude jen tim, ze moc nejezdis. Ona automatika je hezka vec, ale to neznamena, ze nastavenych 21st C porad vnimas stejne. Staci vyjet v zime z centra Prahy na periferii, kde je vzdy vetsi zima nebo v lete ze slunce do stinu a hybat s tim proste musis. Jinak ti bude horko/zima..
1. 4. 2018 16:28
Re: 3008
No jasne, proti pocitom su akekolvek argumenty nedostatocne.
Avatar - woody-alien
2. 4. 2018 07:38
Re: 3008
Nikoliv nedostatečné, ale žádné. Jediné, čeho je ten váš sbůrek příznivců schopen, je podivovat se, proč vůbec sahám na klimu. O něčem jako je pocitová teplota jste zřejmě nikdy neslyšeli. Pokud vašemu tělu stačí nastavit klimatizaci jednou po zakoupení vozu, pak mi nezbývá než vám pogratulovat ale zároveň se obávám, že byste těžko prošli Turingovým testem.
2. 4. 2018 08:11
Re: 3008
Samozrejme, pre take citlivky sa urobia 2 periferne kliky na disp. a teplota nastavena, ale je mi jasne, ze lahsie je sa odvolavat na "pocity" a nasledne pridat pseudointelektualnu urazku ako mat nieco v ruke (alebo v tvojom pripade v hlave).
Avatar - woody-alien
2. 4. 2018 14:09
Re: 3008
Velmi úsměvné. Tobě mohu jedině doporučit držet se svého "návykového" šiškoidu a nestarat se o mou hlavu. Mám dost zkušeností s displeji na to, abych ty tvoje "2 periferne kliky" bral jako eufemismus. Přitom je to velmi prosté. Jedno stisknutí tlačítka nebo pootočení kolečka je výrazně jednodušší než klikat v menu displeje. Ano, zvyknout se dá na všechno. Drbat se na levým uchu můžu taky přes hlavu pravou rukou, ale proč bych to dělal ?
Avatar - _Karel_
2. 4. 2018 15:14
Re: 3008
Co ty víš o sofistikovaných řešeních poplatných době a trhu...
;-)
Avatar - Blue Sun
1. 4. 2018 17:21
Re: 3008
S nastavením teploty v autě pohnu během jízdy maximálně jednou, a to mám manuální klimu. Kdybych měl automat, tak to už vůbec neřeším.
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2018 17:37
Re: 3008
Myslím, že to je individuální. Já třeba v létě nastavuji klimu tak, abych omezil teplotní šoky.
1. 4. 2018 18:15
Re: 3008
Ja mám na klíme režim soft a ten mám zapnutý od novoty :-)
Avatar - Blue Sun
1. 4. 2018 19:04
Re: 3008
To nastavím na počátku a jedu. Teplota se během jízdy málokdy mění tak drasticky, aby to bylo nutné řešit jinak.
1. 4. 2018 15:59
Re: 3008
Hele ty si asi ze mne delas *, co. Zamysli se jeste jednou nad tim co si napsal. Jak muzes porovnavat nastaveni teploty pres dotykac, co jsou jeden dva kliky, oproti debilovy ktery pise za jizdy smsky na mobilu, ktery je navic jeste x krat mensi nez dotykovy display v aute.Ja jsem hodne zvedavi, co budete delat az vetsina automobilek prejde na dotykove ovladani a nastavovani. To si najednou zvyknete, co kecalkove. :-!
1. 4. 2018 22:33
Re: 3008
Klídek,nehádej se..až "vše přes tablet" budou mít i škodofky,tak už to i zde bude pro některé v poho a budou smířlivější..teď ale ještě ne ;-)
Avatar - woody-alien
2. 4. 2018 07:21
Re: 3008
Můžeš se tím klidně utěšovat ale ve skutečnosti je to jenom představa vás všech, kteří si přes vlastní auto/značku nevidí ani na špičku nosu.
Avatar - Emel
2. 4. 2018 12:25
Re: 3008
Některé už to tak mají. Zatím je doporučení většiny testů spokojit se s menší verzi infotainmentu, který ještě tlačítka má. Mně už se po škodováckém infotainmentu stýská :-( ... naštěstí to pro mě není až tak klíčová disciplína.
Avatar - woody-alien
2. 4. 2018 13:42
Re: 3008
Klíčová nebo ne....správně bys tady měl hýkat radostí a obhajovat do roztrhání těla. A pokud možno si plivnout na Škodofku, to se vždycky hodí. ;-)
Avatar - woody-alien
2. 4. 2018 07:28
Re: 3008
Hele, tohle si zkoušej na svojí babičku. Ten pseudoargument se zvyknutím si na mobil a jeho používání v autech jsi vytáhl ty, kecálku. Já skutečně nevím, co budu dělat pokud většina automobilek přejde na dotykové ovládání. Ale zato vím, co budu dělat teď. Auto, jehož ovládání mi nevyhovuje, si prostě nekoupím. Mám totiž na výběr. :-!
2. 4. 2018 15:46
Re: 3008
Takze pseudoargument, to jako fakt. Lidi si nezvykli na dotykovy mobil ze, hlavne ze se jich vyrabi cim dal tim vic. Nevidis na cestach absolutne zadny blbecky, kteri v kolone cumi do mobilu, nebo smskuji a nebo kdyz je predjizdis. Ovladani klimy pres dotykac neni tak nebezpecne, jak pouzivani mobilu za volantem. Ja osobne nemam koule na smskovani za volantem, zvlast v dnesnim hustem provozu, ale co se tyka ovladani klimy pres dotykac, nemam absolutne pocit, ze ohrozuji bezpecnost provozu. A nevim co spominas nastaveni klimy hledanim v menu. Stisknes jedno tlacitko a si v ovladani klimy. Mam pocit, ze jsi to u Peugeotu vubec nezkousel. Nejdriv si to zkus a potom hodnot a posuzuj. Nevidime si na spicku nosu kvuly svojim autum, ty mne znas??? Ja se jen celou dobu snazim vysvetlit, ze na ovladani klimy pres dotykac nevidim nic zleho ani nebezpecneho. A da se na to zvyknout. Nikomu nic nevnucuji, kazdy at si koupi a pouziva co mu vyhovuje, tot vse.
Avatar - Emel
3. 4. 2018 08:44
Re: 3008
Problém... nebo spíš vlastnost dotykáče je, že je to multifunkční zařízení, které je potřeba dát do kapsy a nosit. Dokud bylo hlavním smyslem telefonu volat a případně esemeskovat, dávaly smysl tlačítka... která člověk zvládal i poslepu. Pro fejsbůk a hry už ale tlačítka nedávají smysl.

V autě je to zatím něco jiného. Vlastně jediná "novinka" co si žádá velký displej je navigace... a prostoru pro ovládací prvky je v autě relativně dost.

Základní věci zůstávají naštěstí pořád na ovladačích - světla, blinkry, volant, pedály, tempomat, zrcátka apod. Bojuje se o klimu a nějaké další funkce (zoom, rádio ovládané napřímo, telefon). Za sebe bych to asi přežil, ale dokud nemusím, tak si rád ponechám kolečko na hlasitost a dvě kolečka na teplotu a tlačítko na vnitřní okruh a tak. A věřím, že moje děti už s tím asi žádné dilema mít nebudou.
Avatar - nalimer
31. 3. 2018 12:41
Opel 1,2 aut. Ultimate
V rodine máme Grandland X v najvyššej možnej výbave, 1,2 aut.
(130k) od 1.2.2018. Využíva ho manželka hlavne po mesta, ja som si vyskúšal aj vinohrady...
Motoricky som príjemne prekvapený. Tichý a agilný motor. Je dosť živý. Predsudky šli preč. Vyšia svetlá výška nemá problém s terénom. A aj keď prednokolka, vedel výjsť aj do zľadovatelého kopčeka.
Ergonómia aua v poriadku. Kufor s 514l postačuje na mestské a mimomestské vozenie. Máme ergonomické sedadlá vpredu (mimo farby to bolo asi jediné, čo bolo treba doplácať v najvyššej výbave. Pardón, ešte rohože.). Jediná vec, čo mi vadí na nich je, že nie sú plne automatické. Inak ergonómia super.
Množstvo asistentov a technológií už v aute (brzdenie do 30 km/h., parkovací asistent, rozsvecovanie diaľkových svetiel, udržanie pruhov, slepý uhol, start-stop, kamera 360”, indukčné nabíjanie, vyhrievaný volant, DAB+, ...), ale napriek tomu je auto zvnútra dosť konzervatívne. Máme zlato-čiernu farbu.
Za dva mesice maximálna spokojnosť. Cenová ponuka lepšia ako pri 3008, o vyše 2.500€ pri rovnakej výbave. A to zaváži. Čakacia doba 3 mesiace.
A teraz dve negatíva - ultimate je iba s 19” kolesami. A to zakazuje dokúpenie ESP modulu. Ale, ako som písal, auto sa nestratilo ani na ľade.
A vyhli sme sa jednej veci - na náš motor sa nevzťahoval ešte filter pevných častíc. Od mája sa bude montovať aj na benzínové motory PSA.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Beefcake
31. 3. 2018 23:42
Re: Opel 1,2 aut. Ultimate
"A teraz dve negatíva - ultimate je iba s 19” kolesami. A to zakazuje dokúpenie ESP modulu" toto nechapem. co je to ESP modul ?
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2018 15:08
Re: Opel 1,2 aut. Ultimate
Hádám, že mohl myslet opelácký Grip Control.
31. 3. 2018 15:59
Design peugeotu
Nech je to jak chce, sucasny desing peugeotu je v mainstreamu uplna spicka, odstartovali to 308 (ta tak povedena jeste neni), ale pak 3008, 5008, aj 2008 je fajn aniva 508 nadhera...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
1. 4. 2018 17:17
Re: Design peugeotu
Já jezdíval v 406 a již tehdy na ně v designu nikdo nebyl. Od té doby jsem malinko zestárnul a tak Mercedes 4x4 a do firmy Mazda 4x4 a Subaru 4x4. Ale na Pažouta vzpomínám rád, nahradil Almeru což byl můj první zahraniční vůz a byl to přeskok z autíčka do KOČÁRU.
Avatar - Jaros71
4. 4. 2018 10:34
Re: Design peugeotu
Designem koroserií je na špičce..
Zato interiery mají blízko k úplnému dnu.. ;-)
Prakticky a ergonomicky je interier u francouze šílenost.
Opel to auto předělal dobře..
Bohužel špatné francouzské manuální řazení je pro Opel TRAGEDIE.
V automatu se jedná o slušné auto.. :yes:
2. 4. 2018 11:09
Ultrafans...
...je to bída, jak si tu někteří jsou schopni zvyknout i na trhání nehtů a ještě to obhajovat coby vynikající nápad!

Bída hoši, bída ;-)
Rozbalit vlákno
0