V Essene u Kruppa vyrobili svojho casu "tlustu Bertu", no a v Russelheime "tlustu Insigniu". Napokon, nie su daleko od seba, tak sa mali kde insipirovat...
Stredna trieda, benzin, a 1700kg? Ja berem ze je to velke auto, ze ma vykonny motor a 4x4, ale ta hmotnost je uz fakt vysoka na to, ze to ma benzinovy stvortvalec...
no holt ako hovoril colin chapman, urob auto silnejsie a bude rychle na rovinke. urob auto lahsie a bude rychlejsie vsade... 184kW a 0-100 za 7.8s je tragedia.
Tak Insignia ma podla vsetkych clankov o nej dve zasadnejsie chyby a to hmotnost a mensi priestor vzadu vnutri. Cize dozadu nenarvete tlstych pasazieroch a tym sa straca rozdiel s konkurenciou, kam vojdu 2x150 kg zapasnici >:D Ale vazne, kto by niekedy na Opel povedal, ze bude mat taky high-tech model (nepocitam premiovky).
Objektivne vzate, to je aj jedine co na tomto aute treba "riesit". Vsetko ostatne co by mohlo byt problemom (dynamika nezodpovedajuca vykonu motora, vyssia spotreba) sa odvija prave od hmotnosti...
Presne tak. Konkurenčné Mondeo sa tiež nedá označiť za anorektika, ale s 2,0EB a dvojspojkou má 1569 kg. Práve pre nižšiu hmotnosť dá i s motorom o 10k slabším stovku rýchlejšie (a to nehovorím o handicape jednej poháňanej nápravy pri akcelerácii).
Ne, 1,7 tuny je fakt zoufalství. A hlavně to svědčí o tom, že v rámci vývoje konstrukce Opelu ujel vlak. Mít kvůli pěti hvezdám o 150 kg více než Mondeo a o +/- 300 než Mazda6, to je tragické. Ne, Insignia (ale ani Astra) není "chytře" navržené auto.
V článku sice píše autor 1700kg, pod článkem je uvedeno 1600kg. Takže autor v dané specifikaci auto vážil? Nějak to z toho není jasné. Passat 2.0 TDI 4X4 má dle výrobce 1660kg, pochybuju, že 60kg přihodí právě to TDI. Opel se hmotností nijak nevymyká. Jedna věc je hmotnost auta daná výrobcem a reálná hmotnost konkrétní specifikace, což může ve výbavě přihodit dalších 50-70kg.
Někdy dá diesel mnohem víc. Třeba RAV4 v benzínu s 4x4 a automatem 1545 kg, v naftě s 4x4 a manuálem 1725 kg. To je, prosím, 180 kg rozdílu a hádám, že to nebude vlivem dotykové obrazovky.
tiez to tak vidim. Navyse ako je mozne ze dieslova insignia ked ma o 200kg viac ako superi, ma rovnaku spotrebu ako oni (snad okrem TDi, tie su najuspornejsie)
Insignia a Astra jsou těžká auta. Jsou také z vnějšku velmi rozměrná na to, kolik prostoru nabízejí uvnitř. To je prostě fakt a ani snaha o porovnání s těmi nejtežšími konkurenty tomu moc nepomůže. Bavme se o té Mazdě 6 s atmo 2.0 (vím, bez 4x4) o hmotnosti 1,3 t. Proč to někomu jde a někomu ne?
Ale tady se bavíme Turbo benzin vs. Turbo diesel. Tam už takový rozdíl ve hmotnosti není. Mazda 6 je auto nové generace, přesto bych počkal na srovnávácí testy, třeba Autobild auta váží v daných specifikacích. Tam se rozhodne, jestli je to těch 300kg...leda, že by Mazdu vystřihli z pápíru >:D .
Astra především ve verzi kombi, je velmi kvalitní auto, a co se týče kvality interiéru, zpracování kufru. Tam se třeba Focus vůbec nechytá. Astru chápu konstrukčně jako o půl třídy dospělejší auto...mnoho prvků přebírá právě z Insignie.
A například utlumení podvozku a odhlučnění u nové astry, opět na vysoké úrovni. Pravě na odhlučnění se dnes u nových aut šetří, důvodem je právě úspora hmotnosti. Odlehčování nastolila už Mazda 2. Ale její odhlučnění podvozku v rámci třídy je podprůměrné, podběhy z papíru opět ;-)
Já to myslel tak že 2,0 diesel bude těžší než 2,0 benzín s turbem. Mazda 6 - klidně tomu připočti 100-150 za turbo a 4*4 a stále je to propastný rozdíl. Mazdu z papíru nevystřihli. Mazda se už před cca 10 lety zaměřila na vývoj konstrukcí z vysokopevnostní oceli a zde je výsledek.
Astra v kombíku je podle mě spolu s Meganem nejhezčí kombík nižší střední. Její kvality nijak nepopírám. Problémy má vpodstatě dva - hmotnost (a věci z toho plynoucí) a velikost interiéru vzhledem k velikosti exteriéru. A v ČR ještě jednu věc - pitomě udělaný cenník. Ale za to to auto nemůže. ;-)
PPs: ved prave to. Keby to bol diesel, tak je to +/- v poriadku. Ale auto s benzinovym celohlinikovym 4-valcom? To je jednoducho vela. Opel bohuzial trosku zanedbava optimalizaciu hmotnosti, alebo setria na vysokopevnej oceli. Potom ale realna spotreba je inde, nez tu ktoru udava vyrobca...
Tak tak. A jen dodám - a nebo zaspal před pár lety ve vývoji a neumí udělat dostatečně pevnou konstrukci při zachování stejné hmotnosti jak umí konkurence...
Nechapem tu vysoku spotrebu na dialnici.... taku mam aj ja na ovela tazsom aute so zastaralim motorom v6.
Ano hmotnost auta je velka na 4valec ,asi niekde museli usetrit na cene , tak pouzili lacnejsi tazsi material....ale nie je to tragedia kedze auto ma slusny krutak a elsd ktory vyrazne pomaha v zakrutach. Kufor to ma urcite dostatocny...zrychlenie mohlo byt lepsie ale aj tak hlavne bude zalezat na pruznosti, ako poradi zrychlit pri obiehani pri 80 km...to clovek vyuzije viac
Prísne emisné limity, pohon 4x4..spotreba to všetko reflektuje. Nech sa na mňa v opli nehnevajú ale takýto "downsizing" nedáva absolútne žiadny význam.
Spotreba ako full size V6, spoľahlivosť ako pretlakovaný dvojliter. Všetky nevýhody v jednom balení :-!
Že naftovému biturbu chýba ten správny "feeling" prejde 90% zákazníkov mávnutím ruky. Na to sa nehrá a v kategórii strednej triedy ani nemusí.
Tak po lobotómii snáď nie.. atmosférickej V6 bude chýbať ten wow efekt v nízkych a stredných otáčkach, no pri držaní v správnych (vysokých) otáčkach bude dvojlitrové turbo stíhať úspešne.
možno najnovšia generácia atmo V6, napr u Mercedesu, prípadne predchádzajúce R6 od Baworov, ale bežný 6 valec sa bude sakra musieť snažiť. A pri držaní v tých otáčkach bude veru palubné PC často ukazovať pri aktuálnej spotrebe hodnoty skor začínajúce číslicou 2 ;-)
každý z tých motorov samozrejme bude mať svoje čaro :-)
Jo, ale bavíme sa o dynamickej jazde. Pri takej ťa dvojlitrové turbo zožerie aj s topánkami. Samozrejme atmosférický V6 tiež. Takže spotreba tam isto, len tá spoľahlivosť úplne inde.
a vieš že možno ani nie? mám dvojlitrové turbo v manuáli a paťvalcovú atmosféru v automate a v meste je tam rozdiel v spotrebe len +/- 1 liter, niekedy ani tolko
taky si nemyslím, že by ve městě byl značný rozdíl ve spotřebě. turbomotory jsou úsporné snad především na částečné zatížení, ne? Jakmile začnu chtít dynamiku, tak spotřeba poleze navrch. Přitom větší objem se bude stále ležérně válet v nízkých otáčkách.
Dobre tak ja mam spotrebu cisto v meste od 14 do 16 litrov. Neverim ze v2.0 turbo bude mat tiez tak vysoku... kuko napis aku mas spotrebu..... jasne motor si ide v okolo 1500 ot ked sa neponahlam ale bohuzial aj tak je spotreba vyssia ako by som si prial
2.0t nízkotlaké turbo, 110kw, auto strednej triedy (ale skor ťažšie), spotreba v meste 9-10l - keď nie sú extrémne kolony.
2.4 paťvalec, 138kW, vyššia stredná (ale váha nie o moc vyššia ako predchádzajúci kúsok) + automat, ten istý profil 10-11l
Ano je to atmosfera ale hodne tociva takze dynamicky to nie je az take zle hoci dlhe prevody tu pruznost trocha dosrali.....zrychlenie 0-100 za 7.3 nie je take zle na cistokrvnu atmosferu ktora ma spolahlivost uplne na inej urovni ako vyhonene oturbene priamovstreky....
S tou lobotomií bych asi pomlčel...
Jako příklad dám Hondu legend.
3,7l V6 - 217 KW 371 Nm, hmotnost těsně pod dvě tuny, čtyřkolka.
0-100 km/h 7,1 s, spotřeba při šetrné jízdě i pod 9l, při normálním ježdění počítejte spíš s 10-15l...
Takže dynamicky mi to nepřijde ani jak po jedné lobotomii a spotřeba je prý srovnatelná, takže pro Opel je tady :no: .
Přijde mi to jako běžná V6 a mnoho lidí tady bude tvrdit, že je to dokonce zastaralá V6.
Co je podle Tebe běžná V6? Rover dělal 2,0l V6 110 kW, kolem čtyř litrů dělají V6ky Američani do osobáků, v pick-upech najdeš ještě větší motory V6 a když uděláš ze čtyřválce 2,4 - 2,5l (kterej byl velice běžnej) šestiválec, vyjde Ti právě 3,6 - 3,75l, proto mi to nepřijde nijak vyjímečné.
PS: A navíc 1,2 TSi je mnohem lepší, než atmosféry ;-):-D.
Naco vysvetlujes ake objemne v6 sa robia?? O to tu nejde ale v6 VTEC ma zaujimavu charakteristiku....nadherny priebeh ked zapne ostru vacku :-) jasne ze sterajsimi priamovstrekmi s turbom nemoze superit... v jednej veci ich samozrejme truimfne kedykolvek a to je spolahlivost! A vlastne este v kultivovanosti.
A to ma pre mna vecsiu cenu ako mat rychlejsie auto o troska...
Pol tony nie, ale stovka to je (pozri si Passat 2,0TSI). Ak nie v hmotnosti, kde je potom príčina toho, že 250 k auto s 4x4 nemá lepšiu dynamiku? Buď ten motor nemá deklarovaný výkon, alebo sa výkon stráca v hnacom/prevodovom ústrojenstve alebo to nedokáže efektívne preniesť na cestu, každopádne stovku za 7,8s dáva konkurencia s motormi o niekoľko desiatok koní slabšími. A tak je to nielen pri tomto motore, aj pri iných motoroch v Insignii a obdobne aj v Astre: nominálne slušný výkon, reálne výkony ako o triedu slabší konkurenti.
Kolik váží Passat 2,0TSI? Na stránkách to není, protože už nabízí v benálu jen 1.4 nebo 3.6. To je sice směšné, ale chápu, že kvůli 3 zákazníkům za 2 roky se jim nevyplatí ani držet místo na HDD ohledně dokumentace >:D
Ale co se týče dynamiky, tak ta je podle mě u Insignie reálná a u jiných "dynamicky lepších" je to optimistické číslo, které se nepřibližuje realitě, ale zákazník má dobrý pocit.
Daly by se udělat jednoduché testy, jeden proti druhému, ale nevím, kdo by byl ochotnej.
nie je zaujimava ani ta stovka ale skor dynamicke parametre toho motora. Castejsie predsalen zrychlujes z 80 na 120 ako sprintujes na stovku nie? A v tomto insignia prave vitazi. Sprinty na stovku pri manazerskom aute su parametre pre male deti...
Peace..
jedno vysvětlení (teoretické) bych měl - motor je pozůstatkem vývoje Saabu, který si nikdy nehrál na kinga v disciplíně 0 to 100km/h, zato vždy preferoval "pružnost", teda schopnost zrychlit v rámci běžných rychlostí, což je docela logický požadavek. Takhle to kdysi fungovalo u starších motorů Saabu, možná to platí i pro tuto strojovnu. Jinak ten motor (teda ještě ve své původní dvoukolové 162kW verzi) byl velice povedený a v testech velice chválený
tak to je relativní - těžko čekat, že 220k turbo koní v benzinu bude jezdit v kombinaci za 7l, detto ve velkých autech střední a vyšší střední. Každopádně snad kromě Ecoboostu od Forda ho ve spotřebě tuším nikdo výrazně (jestli vůbec) nepřekonal
Ja vidím pri 2.0 turbo 220k 0-100 7,6s ;-)
Passat pri 210k 7,6s
toto turbo je pružnejšie ako zázraky od tunajšej modly, na hodnoty 0-100 sa pozerajú iba odborníci, ktorí študujú letáky predajcov
Nosíte tie autá na chrbtoch? Je to lacnejšími kovmi, ale to auto je väčšie.
Samozrejme prasatám sa inžinieri, pri návrhu interiéru, neprispôsobili. Ja mám miesta dosť.
PS: recenzia je dobrá, ale tú špinu v interiéri ste si mohli odpustiť.
ze jeho nove generacie astry a insignie za par rokov maju generacne o 200 kil menej , to bude chvaly >:D aka to bude bomba ake budu nove generacie lahucke a agilne.. najprv spravia tazke kravy a potom sa za 10 rokov v opli konecne sudruhovia dopracuju na normalnu vahu konkurencie a este to budu urcite vyzdvihovat ako vyhodu a ako nieco super.... ze sli vahou dole... pritom konkurencia je vahovo uplne inde..... mna tie tanky od oplu rozhodne nepritahuju.... astra je vo verzii pod 1.4 103 KW motoricky nepojazdne auto kedze je to tazka krava.... neviem co tym v opli sleduju alebo co bol zamer .. vyrobit tanky? monstra? Auta by mali byt co najlahsie - mazda aj pezot aj range rover to uz pochopili len opel je klasicky stale uplne mimo ako vzdy 8-s
Hej, pochopili to viacere automobilky ale pises to, akoby mali odlahcenu celu modelovu ponuku. Mazda - 2, CX5, 6, nepocitam MX5. Peugeot - 208. Land rover - iba novy range. VW - Golf. To riesenie vahy u Opla je smiesne, aj ked ma napr. o 15% viac ako porovnatelna konkurenica motoricky a vybavou, ma automaticky o 15% vsetko horsie? :-O
Za 4x4 si Insignia zaslouží jednoznačně :yes: Správné načasování, trefa do černého. Tím zůstává jako vážná konkurence jen Passat a Superb. Jenže...
Každá Eva má chtít svého Adama, uvidíme jak to bude fungovat. Zádrhel vidím v tom, že každý Adam bohužel nechce svoji Insignii 8-s >:-[] . Určitě nemám Insignii za nepodařený model, jenže zatímco Vectru poslali k ledu, tak Insignia nemá jméno, nemá tradici, nepatří mezi nejlehčí ani nejlevnější.
Passat má jasnou identitu, Mondeo taktéž, nová Mazda 6 je radost pohledět. Superb je král užitečnosti. Insignia, koho oslovuje? To stále nevím, nedokážu ztotožnit typického zákazníka Insignie. Je Insignia sportovní? Je luxusní? Je praktická? Je levná? Já myslím, že v každé dílčí kategorii se najde lepší vůz.
Insignia podle mě míří na dobře situované muže někde mezi 30-50 lety, slangem modrého ptáka na "úspěšného" muže. Jenže právě tito potenciální klienti u nás utečou ke 4 kroužkům nebo k modrobílé vrtulce... Navíc právě tato klientela poněkud přesedlala na SUV, protože jejich drahá polovička se dožaduje pocitu "bezpečí"... A jen vyslovení jména Antara stačí k tomu, aby se dál Opelem nikdo nemusel v tomto ohledu zabývat.
Nevím, sám znám 1 majitele Insignie a napíšu to takhle - auto není zrovna to, čím by žil, co by ho bavilo, zajímalo...
Co to je za argument, nemá jméno, nemá tradici? Mají to v Oplu vzdát? Všechno má svůj začátek a doufám, že jméno a tradici si Insignie časem vybuduje.
Možná v ničem nevyniká, ale kouzlo má podle mě právě v té vyváženosti. Audi a BMW jsou cenově úplně jiná liga, současný Superb má snad jedinou přednost v tom kufru, ale nenabízí žádné technické novinky jako třeba adaptivní světlomety, nové Mondeo s 4x4 se, pokud vím, odkládá, takže pokud chci 4x4, je tu jen ten passat a nová Mazda 6. Mazdu 6 jsem ještě neviděl, ale právě pokud mě auto baví, tak volba mezi insignií a passatem je myslím úplně jednozančná.
Vzdát to samozřejmě nemají, i když z dlouhodobého hlediska může být opuštění jména Vectra chybou, podívej se na Auris, nechápu proč se to nejmenuje Corolla i to může být důvod, proč si to někteří lidé nekoupí. Mně se na této Insignii líbí, že motor odkazuje na dědictví Saabu, nicméně rohypnol má pravdu v tom, že to auto nemá jasně vyhraněnou identitu, jinými slovy, skupinu zákazníků. Kdo by si to auto měl koupit? Ten komu chybí na trhu Saab? Možná, ale takových lidí bude zatraceně málo, to auto musí něčím oslovit (ve střední třídě tím víc) a bohužel to nedělá, nebo dělá málo. Mazda 6 má jízdní vlastnosti a Skyactive, Passat má skvělé zpracování interiéru a paletu motorů, Mondeo má jízdní vlastnosti a prostornost. Čím vyniká Insignia? I když to bude ve výsledku velmi dobré auto, tak si myslím, že většina zákazníků skončí u G3 nebo u Mazdy 6 a rozhodně nepořídí špatně, Já bych osobně taky volil Mazdu 6.
přesně tak to myslím. Dělat jen dobrý vůz už nestačí. Insignia nemá historii, nemá jméno, nemá identitu. A bohužel pro Opel to nebyla zrovna šleha, kterou by všichni chtěli...
Rozhodně jej ale cením výš než Avensis, P508, C5 :-!
Právě proto, že u Opelu chtěli udělat tlustou čáru za Vectrou a Insignia je první a nemá tradici bych čekal, že bude jednoznačně cílit. Jenže mi Insignia přijde jako "všechno a zároveň nic". Tím netvrdím v žádném případě, že je špatná!
O 4x4 jsem psal hned v první větě, takže víc číst a myslet... Stejně tak Superb - označil jsem jej za krále užitečnosti. Že chybí technické blbůstky a asistenty? Ono jde taky o to, kdo je vůbec ochoten je objednat...
Je všechno a nic. Souhlasím, ale je to opravdu špatně? Podle mě cílí právě do středu mezi všechna ta někam vychýlená auta, která sice v něčem vynikají, ale v něčem jiném zase dost ztrácejí. A že to jednoznačné cílení taky nemusí být žádná výhra, dokazuje třeba Honda Accord. Každopádně nejsem expert na strategii automobilek. Za sebe můžu říct jen to, že jsem s ní maximálně spokojený a že ani po třech letech nevidím na trhu lepší volbu.
Já bych řekl, že s Hondou je to trochu složitější. Podle mně Accordu nechybělo vůbec nic, auto má skvělé jízdní vlastnosti, je spolehlivé, ale potíž je s Hondou samotnou. Honda nepovažuje evropský trh za perspektivní, přitom jediné co auto nenabízelo byl 4x4 a i to by časem bylo, když ho má CR-V. Problémem oproti konkurenci je, že Japonci neradi poskytují na modely slevy a taky v rámci Evropy kašlou na reklamu, svého času byly reklamy na nový Civic, teď na CR-V, jinak nic. Dokonce je lépe přijímaný (alespoň novináři) diesel 2.2 než benzin 1.8, (což mně jako příznivce atmosferických motorů vůbec netěší) takže i na eurounijním trhu posedlém diesely byla značka konkurenceschopná, já to vnímám tak, že stažení Accordu byla chyba, ale kdo o tom modelu věděl? Věděli o něm ti, co se o auta zajímají hlouběji, ne 90% jeho potenciálních zákazníků.
No nevím. Vypichuješ skvělé jízdní vlastnosti, které ale průměrný zákazník, kterému prodejce umožní kratičkou projížďku kolem autosalónu, nejspíš nepostřehne. Co jsem postřehl já byl fakt malý kufr, neuvěřitelný hluk od podběhů a ještě neuvěřitelnější cena. Takže nesouhlasím, že mu nic nechybělo, naopak myslím, že je velmi přesně zacílený, jak s kolegou požadujete, akorát ten cíl je tak malý, že ty prodeje tomu prostě odpovídají. A osobně si myslím, že moc by mu nepomohl ani pohon 4x4, protože když někdo chce kombík 4x4, asi uvažuje, co všechno musí pobrat, když jede s rodinou nebou partou na hory, a jsme zase u toho kufru.
já myslím že to JE v případě Insignie špatně. Protože takový Passat si může dovolit a naopak má být takový univerzál, skvělý ve všech ohledech, ale přitom vlastně nic extra. Jenže Passat má jméno, nekupuje se proto, že ho někdo chce ve smyslu touží po něm.
Zatímco Insignia měla přesvědčit, oslovit. A koho oslovila? Ano v podstatě všechny, ale velmi slabě. Pokud totiž přistoupím na univerzální sterilitu, tak skončím v porovnání právě u Passatu a věřím, že 95 % pak nakonec stejně sáhne po tom Passatu.
Jinak že by Accord cílil nějak úzce... ano, ale nabídkou verzí, motorizací a vzhledem. Navíc vkus evropského zákazníka je podle mého soudu poněkud jinde... Proto se neprodává. Honda prostě nepochopila, resp. nechtěla pochopit - evropský trh není cílovou destinací, jen okrajová záležitost.
Přijde mi, že co čech to buran, protože žádnou jinou automobilku než folvágen a podznačku škodu nezná a stále je zaslepen tím, že je to prémiová kvalita. Kvalita možná bejvávala u 1.9 TDI 66 a 81 kw ale dnes u 2.0 a 1.6 TDI nebo 1.4 TSI se musím jen smát,.