Test Auto.cz

Opel Insignia GSi 2.0 CDTI 8A 4x4 – Krásná, ale opravdu sportovní?

18.7. 2018
Verdikt
 

Prahnete-li po vlajkové lodi Opelu v ostřejším provedení, jedinou možností je aktuálně Insignia s dodatkem GSi. Jak moc se vyplatí manažerům s oblibou sportovat?

V loňském roce jsem se s novou Insignií svezl vůbec poprvé. Auto přijelo v druhé generaci s atraktivnějším designem a širokou paletou pohonných jednotek. Absolutním vrcholem byl dvoulitrový čtyřválec vyšroubovaný na výkon 191 kW, jenž byl kombinován s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Právě skříň s hydrodynamickým měničem byla nejslabším článkem celého ústrojí, naladění převodovky způsobilo, že se auto se slušnou porcí koní ke sportování dvakrát nemělo, zato ale pořádně žralo.

Stejný motor bez jakýchkoliv změn technických parametrů se posléze stal i vrcholem ostřejšího provedení GSi, které se světu představilo loni na frankfurtském výstavišti. Na objednání takového kousku je však už pozdě. Zpřísňující se emisní normy zařízly i tuto pohonnou jednotku a pod kapotou Insignie ji dostanete již jen ze skladových zásob.

Než se v ceníku objeví náhrada v podobě benzinové šestnáctistovky, nezbývá než sáhnout po dvoulitrovém biturbu CDTI vyladěným na 154 kW a taktéž spolupracujícím s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. A právě taková konfigurace nám dělala společnost během tradičního týdenního soužití.

Sluší jí to!

V redakční garáži už se nám protočilo několik Insignií. Ať už šlo o test zmiňované vrcholové varianty, srovnávák se Superbem či testovací vozy vydavatelských partnerů. Z těch všech jsem ještě neviděl provedení, které by se mně po vzhledové stránce vyloženě nelíbilo. Po všech těchto štacích mě vlastně překvapilo, že s liftbackem se naživo setkávám vůbec poprvé. A pokud se vám kombík líbí, nejinak tomu bude i v případě tohoto karosářského provedení.

Maska s okřídleným bleskem na přídi, elegantně se svažující linie střechy dlouhé karoserie či prolisy na bocích, to jsou poznávací znamení Insignie, které už dobře známe. Testovanému exempláři GSi na atraktivitě přidává ještě příplatkový zářivě červený lak (+5.500 Kč) a punc sportovnosti zase dodá decentní zadní spoiler (+2.600 Kč) s GSi nárazníky. Tento sympatický balíček je posazen na dvacetipalcových kolech z lehkých slitin, jejichž dvojité paprsky jsou pomyslnou třešničkou na dortu. Za takové obutí (v našem případě s pneumatikami 245/35) zaplatíte navíc 25 tisíc korun.

Auto sice nedává na první pohled najevo, že má sportovnější ambice, ale pozornost na sebe určitě strhnout dokáže. Nejedenkrát jsem na téma designu zaslechl srovnání s Mazdou, jejíž vozy považuji za vzhledově jedny z nejpovedenějších. Ale pokud s tím nesouhlasíte, zkuste Insignii postavit vedle koncernových soupeřů Suberbu či Passatu. Z takové trojice bych měl jasno okamžitě.

Jako v bavlnce

Vskutku útulné a moderně působící je i pracoviště řidiče. Tady jsou největší změnou ve srovnání s „obyčejnou“ Insignií sportovní sedačky čalouněné kůží, které umí ventilovat a vyhřát vpředu i vzadu. Přední dvojice je navíc nastavitelná v osmi směrech s pamětí a jako bonus si můžete dopřát masážní funkce. To vše za příplatek 65.000 Kč. Tato položka opravdu stojí za zvážení. Sezení sice má sportovnější charakter a dostalo výraznější boční vedení s podporou stehen, avšak z komfortu jako takového nikterak neslevuje.

Řidič spolupracuje se sportovním volantem potaženým kůží s možností vyhřívání, který je dole zploštělý, má ideální velikost a je opravdu příjemný na dotek. Měkčená palubovka a další místa interiéru jsou samozřejmostí, dole pak nalezneme další standard GSi: stříbrné sportovní pedály z lehkých slitin.

obrázek [600 x 404]  

Když si naleznete ideální pozici za volantem, potěší i prostornost vzadu. S mou výškou 176 centimetrů to pravda není žádný problém, ale prostornost ve druhé řadě si pochvalují i kolegové vyššího vzrůstu. Stylově se svažující střecha má v tomto případě na praktičnost jen minimální vliv. Místu pro nohy zase ohromně pomáhá, že tvůrci pracovali s velkorysou délkou 4.897 mm a rozvorem náprav 2.829 mm.

Na liftback je slušná i hodnota zavazadelníku, jež činí 490 litrů. Navýšit ji lze sklopením zadní lavice (v poměru 40/20/40) na sympatických 1.450 litrů. Víko zavazadlového prostoru se otvírá vysoko, takže nebudete mít problém s manipulací ani při rozměrnějším nákladu.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Insignia GSi 2.0 CDTI 8A 4x4

Cena v základní výbavě: 1 034 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 281 900 Kč

Základní výbava:18“ kola z lehkých slitin, adaptivní podvozek FlexRide, asistent pro rozjezd do kopce, bezklíčové odemykání a startování, varování před čelní kolizí, protikolizní brzdění, LED denní svícení, LED zadní světla, automatická dálková světla, elektrické ovládání předních i zadních oken, dešťový senzor, elektrická parkovací brzda, výdechy klimatizace ve druhé řadě, 8“ dotykový displej s navigací, prémiový audiosystém se sedmi reproduktory, tempomat s omezovačem rychlosti, sportovní volant potažený kůží, vyhřívání volantu, čalounění v kombinaci kůže/látka, sportovní pedály, sada na opravdu pneumatik atd.

Výbava testovaného vozu:20“ kola z lehkých slitin (+25.000 Kč), červený zářivý lak (+5500 Kč), Performace sedadla (+65.000 Kč), sada Navigace (navigační systém + prémiové audio BOSE) (+32.600 Kč), Sada Snadné řízení 2 (adaptivní LED Matrix světlomety, automatický tempomat s funkcí stop&go, parkovací asistent, hlídání slepého úhlu, zadní parkovací kamera, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, rozpoznávání dopravních značek) (+80.000 Kč), sada Inovace (head-up displej, digitální 8“ LCD přístrojová deska, bezdrátová indukční nabíječka, odhlučňovací sada) (+36.300 Kč), zadní spoiler (+2.600 Kč)

Glosa Martina Čabana: Senát potřebuje příběh Glosa Martina Čabana: Senát potřebuje příběh

Senátoři se opět budou zabývat vlastním návrhem…

Pohyb po Praze urychlí nová mobilní aplikace Pohyb po Praze urychlí nová mobilní aplikace

Inženýři společnosti Fuzee si kvůli neshodám s Googlem…

Motorpal získal miliardovou zakázku v Indii Motorpal získal miliardovou zakázku v Indii

Jihlavský Motorpal získal zakázku za miliardy korun v…

 
Technické údaje
Motor Opel Insignia GSi 2.0 CDTI 8A 4x4
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1956
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 154 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 480 / 1500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 226
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.9 / 6.1 / 7.3
Emise CO2:180
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 233 / -
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1697 / 543
Rozměr pneu:245/35 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4897
b) šířka (mm): 1863
c) výška (mm): 1455
d) rozvor (mm): 2829
e) rozchod vpředu (mm): 1607
f) rozchod vzadu (mm): 1610
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Opel Insignia GSi 2.0 CDTI 8A 4x4 –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech

Snaha obejít platné emisní limity není záležitostí…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 



Vyzkoušeli jsme Opel Insignia GSi. Dieselová verze funguje lépe Vyzkoušeli jsme Opel Insignia GSi. Dieselová verze funguje lépe

Opel oživil legendární označení GSi. Sportování však…

 



 
Volkswagen Touareg 3.0 TDI 4Motion – S technikou těch nejlepších

TEST: Volkswagen Touareg 3.0 TDI 4Motion – S technikou těch nejlepších

Dnes 13:03

Arteon letos přišel o post vlajkové lodi na úkor nového Touaregu. A největší SUV v nabídce značky nás během prvního testu přesvědčilo, že je takto titulováno zcela právem.




Blesk.cz

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše obrovský úspěch multiplayerové hry Fortnite

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše…

Pokud jde o počet hráčů, kteří přes konkrétní platformu hrají nějakou multiplayerovou hru online, Steam je stále…

„Otloukánek“ Štika čeká dítě s mladší milenkou: Reakce dcer jsou drsné!

„Otloukánek“ Štika čeká dítě s mladší milenkou:…

Monika Štiková (46) se v reality show Štiky představila jako žena, která nejde pro ostrá slova daleko. Když tak…

 

iSport.cz

LIGOVÝ INSIDER: Matoušek? Hráč, který tady 20 let nebyl, tvrdí Jiránek

LIGOVÝ INSIDER: Matoušek? Hráč, který tady 20 let…

Vydal se na zápas Příbrami s Duklou, aby viděl svého někdejšího příbramského spoluhráče Jana Matouška v ligové…

Pastrňák v Praze. Je v řetězech, honí i tenisák: Na Stanley Cup máme tři roky!

Pastrňák v Praze. Je v řetězech, honí i tenisák: Na…

David Pastrňák je v Praze. Po památkách necourá, na tělo navěsil řetězy a mučí se v posilovně v Horních…

 

Reflex.cz

Zakladatel H-Systemu Smetka: Firma nebyla podvod, zničil ji až konkurz, na kterém vydělali jiní

Zakladatel H-Systemu Smetka: Firma nebyla podvod,…

Dlouholetá a zamotaná kauza okolo firmy H-System před nedávnem znovu ožila po rozhodnutí Nejvyššího soudu, který…

Vojtěch Filip je lhář. Jeho nehoráznosti o sovětské okupaci v roce 1968 jsou velezrádné

Vojtěch Filip je lhář. Jeho nehoráznosti o sovětské…

Naprosté lži a neskutečné nehoráznosti. Jinak se nedají nazvat vyjádření předsedy komunistické strany Vojtěcha…