Test Auto.cz

Opel Insignia GSi 2.0 CDTI 8A 4x4 – Krásná, ale opravdu sportovní?

18.7. 2018
Verdikt
 

Prahnete-li po vlajkové lodi Opelu v ostřejším provedení, jedinou možností je aktuálně Insignia s dodatkem GSi. Jak moc se vyplatí manažerům s oblibou sportovat?

V loňském roce jsem se s novou Insignií svezl vůbec poprvé. Auto přijelo v druhé generaci s atraktivnějším designem a širokou paletou pohonných jednotek. Absolutním vrcholem byl dvoulitrový čtyřválec vyšroubovaný na výkon 191 kW, jenž byl kombinován s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Právě skříň s hydrodynamickým měničem byla nejslabším článkem celého ústrojí, naladění převodovky způsobilo, že se auto se slušnou porcí koní ke sportování dvakrát nemělo, zato ale pořádně žralo.

Stejný motor bez jakýchkoliv změn technických parametrů se posléze stal i vrcholem ostřejšího provedení GSi, které se světu představilo loni na frankfurtském výstavišti. Na objednání takového kousku je však už pozdě. Zpřísňující se emisní normy zařízly i tuto pohonnou jednotku a pod kapotou Insignie ji dostanete již jen ze skladových zásob.

Než se v ceníku objeví náhrada v podobě benzinové šestnáctistovky, nezbývá než sáhnout po dvoulitrovém biturbu CDTI vyladěným na 154 kW a taktéž spolupracujícím s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. A právě taková konfigurace nám dělala společnost během tradičního týdenního soužití.

Sluší jí to!

V redakční garáži už se nám protočilo několik Insignií. Ať už šlo o test zmiňované vrcholové varianty, srovnávák se Superbem či testovací vozy vydavatelských partnerů. Z těch všech jsem ještě neviděl provedení, které by se mně po vzhledové stránce vyloženě nelíbilo. Po všech těchto štacích mě vlastně překvapilo, že s liftbackem se naživo setkávám vůbec poprvé. A pokud se vám kombík líbí, nejinak tomu bude i v případě tohoto karosářského provedení.

Maska s okřídleným bleskem na přídi, elegantně se svažující linie střechy dlouhé karoserie či prolisy na bocích, to jsou poznávací znamení Insignie, které už dobře známe. Testovanému exempláři GSi na atraktivitě přidává ještě příplatkový zářivě červený lak (+5.500 Kč) a punc sportovnosti zase dodá decentní zadní spoiler (+2.600 Kč) s GSi nárazníky. Tento sympatický balíček je posazen na dvacetipalcových kolech z lehkých slitin, jejichž dvojité paprsky jsou pomyslnou třešničkou na dortu. Za takové obutí (v našem případě s pneumatikami 245/35) zaplatíte navíc 25 tisíc korun.

Auto sice nedává na první pohled najevo, že má sportovnější ambice, ale pozornost na sebe určitě strhnout dokáže. Nejedenkrát jsem na téma designu zaslechl srovnání s Mazdou, jejíž vozy považuji za vzhledově jedny z nejpovedenějších. Ale pokud s tím nesouhlasíte, zkuste Insignii postavit vedle koncernových soupeřů Suberbu či Passatu. Z takové trojice bych měl jasno okamžitě.

Jako v bavlnce

Vskutku útulné a moderně působící je i pracoviště řidiče. Tady jsou největší změnou ve srovnání s „obyčejnou“ Insignií sportovní sedačky čalouněné kůží, které umí ventilovat a vyhřát vpředu i vzadu. Přední dvojice je navíc nastavitelná v osmi směrech s pamětí a jako bonus si můžete dopřát masážní funkce. To vše za příplatek 65.000 Kč. Tato položka opravdu stojí za zvážení. Sezení sice má sportovnější charakter a dostalo výraznější boční vedení s podporou stehen, avšak z komfortu jako takového nikterak neslevuje.

Řidič spolupracuje se sportovním volantem potaženým kůží s možností vyhřívání, který je dole zploštělý, má ideální velikost a je opravdu příjemný na dotek. Měkčená palubovka a další místa interiéru jsou samozřejmostí, dole pak nalezneme další standard GSi: stříbrné sportovní pedály z lehkých slitin.

obrázek [600 x 404]  

Když si naleznete ideální pozici za volantem, potěší i prostornost vzadu. S mou výškou 176 centimetrů to pravda není žádný problém, ale prostornost ve druhé řadě si pochvalují i kolegové vyššího vzrůstu. Stylově se svažující střecha má v tomto případě na praktičnost jen minimální vliv. Místu pro nohy zase ohromně pomáhá, že tvůrci pracovali s velkorysou délkou 4.897 mm a rozvorem náprav 2.829 mm.

Na liftback je slušná i hodnota zavazadelníku, jež činí 490 litrů. Navýšit ji lze sklopením zadní lavice (v poměru 40/20/40) na sympatických 1.450 litrů. Víko zavazadlového prostoru se otvírá vysoko, takže nebudete mít problém s manipulací ani při rozměrnějším nákladu.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Insignia GSi 2.0 CDTI 8A 4x4

Cena v základní výbavě: 1 034 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 281 900 Kč

Základní výbava:18“ kola z lehkých slitin, adaptivní podvozek FlexRide, asistent pro rozjezd do kopce, bezklíčové odemykání a startování, varování před čelní kolizí, protikolizní brzdění, LED denní svícení, LED zadní světla, automatická dálková světla, elektrické ovládání předních i zadních oken, dešťový senzor, elektrická parkovací brzda, výdechy klimatizace ve druhé řadě, 8“ dotykový displej s navigací, prémiový audiosystém se sedmi reproduktory, tempomat s omezovačem rychlosti, sportovní volant potažený kůží, vyhřívání volantu, čalounění v kombinaci kůže/látka, sportovní pedály, sada na opravdu pneumatik atd.

Výbava testovaného vozu:20“ kola z lehkých slitin (+25.000 Kč), červený zářivý lak (+5500 Kč), Performace sedadla (+65.000 Kč), sada Navigace (navigační systém + prémiové audio BOSE) (+32.600 Kč), Sada Snadné řízení 2 (adaptivní LED Matrix světlomety, automatický tempomat s funkcí stop&go, parkovací asistent, hlídání slepého úhlu, zadní parkovací kamera, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, rozpoznávání dopravních značek) (+80.000 Kč), sada Inovace (head-up displej, digitální 8“ LCD přístrojová deska, bezdrátová indukční nabíječka, odhlučňovací sada) (+36.300 Kč), zadní spoiler (+2.600 Kč)

Vodní elektrárna Dalešice je v provozu už čtyřicet let. Podívejte se Vodní elektrárna Dalešice je v provozu už čtyřicet let. Podívejte se

Vodní elektrárna Dalešice, která byla kompletně uvedena…

Svět řeší v Polsku klima. Zástupci dvou set států se blíží dohodě, ale rozpory trvají Svět řeší v Polsku klima. Zástupci dvou set států se blíží dohodě, ale rozpory trvají

Zástupci téměř dvou set států světa, kteří se na světové…

Komunisty povede do evropských voleb europoslankyně Konečná Komunisty povede do evropských voleb europoslankyně Konečná

Kandidátku KSČM do voleb do Evropského parlamentu povede…

 
Technické údaje
Motor Opel Insignia GSi 2.0 CDTI 8A 4x4
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1956
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 154 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 480 / 1500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 226
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.9 / 6.1 / 7.3
Emise CO2:180
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 490 / -
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1697 / 543
Rozměr pneu:245/35 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4897
b) šířka (mm): 1863
c) výška (mm): 1455
d) rozvor (mm): 2829
e) rozchod vpředu (mm): 1607
f) rozchod vzadu (mm): 1610
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Opel Insignia GSi 2.0 CDTI 8A 4x4 –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále

V době, kdy ještě nebyla kategorie vozů SUV natolik…

 



Opel Insignia už koupíte s novým benzinovým motorem 1.6 Turbo. Máme kompletní technická data Opel Insignia už koupíte s novým benzinovým motorem 1.6 Turbo. Máme kompletní technická data

Vlajková loď Opelu nedávno přišla o nejvýkonnější motor v…

Vyzkoušeli jsme Opel Insignia GSi. Dieselová verze funguje lépe Vyzkoušeli jsme Opel Insignia GSi. Dieselová verze funguje lépe

Opel oživil legendární označení GSi. Sportování však…

 



 
Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Dnes 13:10

Přechod na elektromobily je prý nevyhnutelný. Mnozí si to nemyslí. Kupříkladu německý start-up Micro Wave Ignition.




Blesk.cz

Z pašování drog obviněný Boura: Reakce exmanželky Markéty Mayerové byla rázná!

Z pašování drog obviněný Boura: Reakce exmanželky…

Obvinění Slávka Boury (54) z pašování drog mezi Českem, Austrálií a Novým Zélandem nevěří ani jeho bývalá…

V Paříži se znovu protestuje. Ke „žlutým vestám“ se připojily nahotinky

V Paříži se znovu protestuje. Ke „žlutým vestám“ se…

V Paříži se dnes k protivládním protestům sešlo zhruba 3000 členů hnutí takzvaných žlutých vest, tedy mnohem…

 

iSport.cz

Plekanec asistoval, Kladno ale ve šlágru podlehlo Dukle. Prostějov dotáhl Motor

Plekanec asistoval, Kladno ale ve šlágru podlehlo…

Hokejisté vedoucí Jihlavy porazili ve šlágru 35. kola první ligy Kladno 5:2 a odskočili tak Rytířům na rozdíl…

Frýdek po remíze v Příbrami: Nevíme, jak krizi zvládnout a proč se nedaří

Frýdek po remíze v Příbrami: Nevíme, jak krizi…

Ani U Litavky se nepodařilo Spartě zmírnit velké zklamání z podzimní části. Jednogólové vedení neudrželi a…

 

Reflex.cz

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a producent Pavel Richter

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a…

Na konci roku, ve kterém jsme si několikrát připomněli čtyřicet let od vzniku hudebního stylu ambient, jsme se…

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky, které mají rádi i rodiče

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky,…

Určitě se s námi pohádáte: každá rodina má vlastní dětskou “hitparádu”, takže vybrat, nedejbože dokonce seřadit…