Test Auto.cz

Opel Insignia ST 1.5 Turbo – Všichni proti naftě

30.4. 2018
Verdikt
 

V kombíku střední třídy jsme byli roky zvyklí na vznětové dvoulitry. Těm ale doba velice nepřeje. Co takhle benzinová patnáctistovka?

Opel Insignia by si mohl zanotovat s Ilonkou Csákovou. Ne že by tedy opel střední třídy neměl rád vůbec nikdo, opravdu ale nerozumím tomu, proč je takto povedené auto prodejně… No, prostě neúspěšné. Za rok 2017 se insignia v rámci segmentu tak tak natlačila do první desítky a nepovedlo se jí přeskočit třeba ani Toyotu Avensis, která… No, dobré auto fakt není. Na časy se alespoň trošku zablýsklo v březnu, kdy se insignia stala třetím nejprodávanějším autem segmentu (celkem 67 kusů). Sice s gigantickou ztrátou na druhý passat (321 vozů), o superbu samozřejmě nemluvě (506 kousků), ale bedna tam za březen je.

Nejprodávanější vozy střední třídy
Poř.ModelProdeje v 3/2018 [ks]Prodeje v 3/2017 [ks]Prodeje v 1-3/2018 [ks]Prodeje v 1-3/2017 [ks]
1.Škoda Superb50680420642400
2.VW Passat3213019641260
3.Opel Insignia671516659
4.Ford Mondeo5787175245
5.Hyundai i405378148214
6.BMW 35282130171
7.VW Arteon504*16116*
8.-9.Mazda 631419092
8.-9.Mercedes-Benz C315696185
10.-11.Subaru Outback21254370
10.-11.Toyota Avensis212564198
*Statistiky Volkswagenu CC, předchůdce modelu Arteon

Určitě jste si taky všimli, že naftové motory to v posledních týdnech opravdu nemají lehké. U nás tedy ještě naštěstí davová psychóza nevypukla, ale mohlo by být rozumné, vyzkoušet v kombíku střední třídy taky něco jiného než vznětový dvoulitr. Pro jistotu. A třeba i kvůli ceně.

U peněz se chvilku zastavím. Nejlevnější benzinová patnáctistovka s testovaným výkonem 121 kW (k dispozici je i slabší verze se 103 kW) přijde na 719.900 Kč, dvoulitr CDTI s podobným výkonem 125 kW pak stojí nejmíň 804.900 Kč, navíc jde o naprostý základ Selection. Patnáctistovka se 121 kW se prodává až od druhé výbavy Edition, ani ta však není zrovna přebohatá. Že bude u auta střední třídy za sedm set tisíc nutné připlácet za automatickou klimatizaci, to jsem tedy úplně nečekal. A pro úplnost, v rámci výbavy Edition činí cenový rozdíl mezi 1.5 Turbo/121 kW a 2.0 CDTI/125 kW rovných sto tisíc. Možná se vyplatí o tom benzinu začít přemýšlet…

Červený a dynamický!

Naše červená insignia byla tedy vyvedena ve výbavové linii Dynamic, vycházející z už zmíněné Editon (rovněž tedy postrádající automatikou klimatizaci…) a doplněné o „dynamické“ prvky – v prvé řadě sedmnáctipalcová litá kola (v našem případě příplatkové osmnáctky za patnáct tisíc), zatmavená okna, sportovní hliníkové pedály, sedačku řidiče s takovým tím ARG ortopedickým certifikátem, nechybělo ani čalounění v kombinaci kůže/látka. Dynamické změny tedy v zásadě minimální, díky „standardně“ atraktivním liniím kombíku a červenému laku byla však testovaná Insignia ST fešáčká víc než dost. Možná jenom ta chromovaná linka táhnoucí se celým bokem karoserie až k zadním svítilnám je trošku moc.

obrázek [600 x 351]  

Interiér nové insignie je trošku zvláštní. Příjemně zvláštní. Nejvíc překvapí velmi nízká pozice za volantem, sedačku si můžete spustit snad až k asfaltu. Středový tunel je pak docela mohutný, řadička umístěná vysoko… Přidejte ještě AGR sedačku, která s bočním vedením neskrblí, a dostanete nečekaně sportovní posezení. Pro nejednoho z vás určitě příjemně zvláštní, úplně živě ale slyším i druhý názorový proud - „když ono je ale z toho SUV líp vidět“… Možná i kvůli tomu ty v úvodu zmíněné rozpačitější prodejní výsledky. Střední třída prostě už zdaleka tak netáhne. A insignia se svým sportovnějším stylem možná ještě míň.

Od začátku se mi hodně líbí přístrojová deska, působí docela luxusně a hodnotně, a to i v testované a tedy jedné z nejlevnějších specifikací. Možná kdybych musel klimatizovat manuálně, byl by výsledný dojem ponížen, přehledný a určitě i estetičtější panel automatické klimatizace však naštěstí v červeném kombíku nechyběl. Jenom se holt muselo připlatit 10.500 Kč.

TEST 2017: Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo – Reklama na ticho!

O nějaký ten zákaznický bodík přijde Insignia ST i v zavazadlovém prostoru, který v základu nabídne nijak zářných 560 litrů. V praxi to samozřejmě stačí, tohle litrové předhánění jsem nikdy moc nepochopil. Spíš mi vadilo, že je kufr dost nízký, litry jsou zkrátka k dispozici hlavně „na dálku“.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Insignia ST 1.5 Turbo

Cena v základní výbavě: 754 900 Kč Cena v testované výbavě: 884 900 Kč

Základní výbava:Sedmnáctipalcová litá kola, manuální klimatizace, elektricky ovládaná boční okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, bluetooth handsfree, palubní počítač, tempomat,

Výbava testovaného vozu:Dešťový a světelný senzor (+6000 Kč), adaptivní světlomety LED a parkovací senzory vpředu a vzadu (+35.000 Kč), navigace (+32.600 Kč), vyhřívání čelního skla, volantu a předních sedaček (+17.000 Kč), mlhovky (+5000 Kč), ergonomické sedačky (+8000 Kč), dvouzónová klimatizace (+10.500 Kč), osmnáctipalcová litá kola (+15.000 Kč).

Konference Brand Management 2018: Proč značky ztrácejí důvěru a co s tím Konference Brand Management 2018: Proč značky ztrácejí důvěru a co s tím

Největší setkání top manažerů a marketérů v ČR Brand…

Unikátní tahač letadel. Tatra 815 TPL utáhla i Ruslana plného nákladních vozidel Unikátní tahač letadel. Tatra 815 TPL utáhla i Ruslana plného nákladních vozidel

Kopřivnická Tatra v roce 1988 představila na tu dobu…

Jihoamerické státy zavírají dveře Venezuelcům Jihoamerické státy zavírají dveře Venezuelcům

Z ropné velmoci utekly před hospodářskými problémy už…

Trump dál kritizuje vyšetřování údajného ruského vlivu na volby Trump dál kritizuje vyšetřování údajného ruského vlivu na volby

Další sérií tweetů zaútočil o víkendu prezident Donald…

 
Technické údaje
Motor Opel Insignia ST 1.5 Turbo
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1490
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 121 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 2000 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 218
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 5.2 / 6.1
Emise CO2:139
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 580 / 1665
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1487 / 673
Rozměr pneu:245/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4986
b) šířka (mm): 1863
c) výška (mm): 1500
d) rozvor (mm): 2829
e) rozchod vpředu (mm): 1607
f) rozchod vzadu (mm): 1610
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 1010
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Opel Insignia ST 1.5 Turbo – Všichni proti naftě







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S

Francouzi nabízí v Paříži prohlídky města či „prostý“…

 



Vyzkoušeli jsme Opel Insignia GSi. Dieselová verze funguje lépe Vyzkoušeli jsme Opel Insignia GSi. Dieselová verze funguje lépe

Opel oživil legendární označení GSi. Sportování však…

 



 
Tatra 815 TPL utáhla Ruslana plného nákladních Tater: Poradila by si i s plně naloženým Airbusem A380?

Tatra 815 TPL utáhla Ruslana plného Tater: Poradila by si i s Airbusem A380?

Včera

V roce 1988 představila kopřivnická Tatra ve své době unikátní tahač letadel.




Blesk.cz

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů chtějí vyrábět nejméně další dvě firmy

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů…

Smartphony s OLED panelem mají zatím stále status prémiových zařízení. Je to proto, že OLED displeje jsou dražší…

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12 prozrazuje, že přijde o tlačítko Home a tlusté rámečky

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12…

Nová generace iPadu Pro je vedle nového iPhonu jednou z očekávaných novinek podzimní prezentace Applu. A vypadá…

 

iSport.cz

Šural: Chtěl jsem být první. Vrátili jsme se k tomu, co nechceme

Šural: Chtěl jsem být první. Vrátili jsme se k tomu,…

Mohl to být nejlepší vstup Sparty do sezony za posledních sedm let, ale vyrovnávací gól z 86. minuty a…

SESTŘIH: Sparta - Příbram 2:2. Antwi uzmul bod, zářil Švenger

SESTŘIH: Sparta - Příbram 2:2. Antwi uzmul bod,…

Fotbalisté Sparty v 5. ligovém kole pouze remizovali 2:2 s nováčkem z Příbrami a promarnili šanci dostat se po…

 

Reflex.cz

Komunistické UFO: Brutalistní památník, který téměř 30 let jenom chátrá. Podívejte se

Komunistické UFO: Brutalistní památník, který téměř…

Památník Bulharské komunistické strany stojí na 1432 metrů vysokém vrcholu Buzludža v balkánských horách. Jedná…

Jižanská idyla? Americké plantážníky vedro netrápilo. Stropní vějíře obsluhovali otroci

Jižanská idyla? Americké plantážníky vedro…

S čím si jižanští plantážníci starost v 19. století v létě rozhodně dělat nemuseli, byly vyprodané ventilátory.…