Test Auto.cz

Opel Insignia ST 1.5 Turbo – Všichni proti naftě

30.4. 2018
Verdikt
 

V kombíku střední třídy jsme byli roky zvyklí na vznětové dvoulitry. Těm ale doba velice nepřeje. Co takhle benzinová patnáctistovka?

Opel Insignia by si mohl zanotovat s Ilonkou Csákovou. Ne že by tedy opel střední třídy neměl rád vůbec nikdo, opravdu ale nerozumím tomu, proč je takto povedené auto prodejně… No, prostě neúspěšné. Za rok 2017 se insignia v rámci segmentu tak tak natlačila do první desítky a nepovedlo se jí přeskočit třeba ani Toyotu Avensis, která… No, dobré auto fakt není. Na časy se alespoň trošku zablýsklo v březnu, kdy se insignia stala třetím nejprodávanějším autem segmentu (celkem 67 kusů). Sice s gigantickou ztrátou na druhý passat (321 vozů), o superbu samozřejmě nemluvě (506 kousků), ale bedna tam za březen je.

Nejprodávanější vozy střední třídy
Poř.ModelProdeje v 3/2018 [ks]Prodeje v 3/2017 [ks]Prodeje v 1-3/2018 [ks]Prodeje v 1-3/2017 [ks]
1.Škoda Superb50680420642400
2.VW Passat3213019641260
3.Opel Insignia671516659
4.Ford Mondeo5787175245
5.Hyundai i405378148214
6.BMW 35282130171
7.VW Arteon504*16116*
8.-9.Mazda 631419092
8.-9.Mercedes-Benz C315696185
10.-11.Subaru Outback21254370
10.-11.Toyota Avensis212564198
*Statistiky Volkswagenu CC, předchůdce modelu Arteon

Určitě jste si taky všimli, že naftové motory to v posledních týdnech opravdu nemají lehké. U nás tedy ještě naštěstí davová psychóza nevypukla, ale mohlo by být rozumné, vyzkoušet v kombíku střední třídy taky něco jiného než vznětový dvoulitr. Pro jistotu. A třeba i kvůli ceně.

U peněz se chvilku zastavím. Nejlevnější benzinová patnáctistovka s testovaným výkonem 121 kW (k dispozici je i slabší verze se 103 kW) přijde na 719.900 Kč, dvoulitr CDTI s podobným výkonem 125 kW pak stojí nejmíň 804.900 Kč, navíc jde o naprostý základ Selection. Patnáctistovka se 121 kW se prodává až od druhé výbavy Edition, ani ta však není zrovna přebohatá. Že bude u auta střední třídy za sedm set tisíc nutné připlácet za automatickou klimatizaci, to jsem tedy úplně nečekal. A pro úplnost, v rámci výbavy Edition činí cenový rozdíl mezi 1.5 Turbo/121 kW a 2.0 CDTI/125 kW rovných sto tisíc. Možná se vyplatí o tom benzinu začít přemýšlet…

Červený a dynamický!

Naše červená insignia byla tedy vyvedena ve výbavové linii Dynamic, vycházející z už zmíněné Editon (rovněž tedy postrádající automatikou klimatizaci…) a doplněné o „dynamické“ prvky – v prvé řadě sedmnáctipalcová litá kola (v našem případě příplatkové osmnáctky za patnáct tisíc), zatmavená okna, sportovní hliníkové pedály, sedačku řidiče s takovým tím ARG ortopedickým certifikátem, nechybělo ani čalounění v kombinaci kůže/látka. Dynamické změny tedy v zásadě minimální, díky „standardně“ atraktivním liniím kombíku a červenému laku byla však testovaná Insignia ST fešáčká víc než dost. Možná jenom ta chromovaná linka táhnoucí se celým bokem karoserie až k zadním svítilnám je trošku moc.

obrázek [600 x 351]  

Interiér nové insignie je trošku zvláštní. Příjemně zvláštní. Nejvíc překvapí velmi nízká pozice za volantem, sedačku si můžete spustit snad až k asfaltu. Středový tunel je pak docela mohutný, řadička umístěná vysoko… Přidejte ještě AGR sedačku, která s bočním vedením neskrblí, a dostanete nečekaně sportovní posezení. Pro nejednoho z vás určitě příjemně zvláštní, úplně živě ale slyším i druhý názorový proud - „když ono je ale z toho SUV líp vidět“… Možná i kvůli tomu ty v úvodu zmíněné rozpačitější prodejní výsledky. Střední třída prostě už zdaleka tak netáhne. A insignia se svým sportovnějším stylem možná ještě míň.

Od začátku se mi hodně líbí přístrojová deska, působí docela luxusně a hodnotně, a to i v testované a tedy jedné z nejlevnějších specifikací. Možná kdybych musel klimatizovat manuálně, byl by výsledný dojem ponížen, přehledný a určitě i estetičtější panel automatické klimatizace však naštěstí v červeném kombíku nechyběl. Jenom se holt muselo připlatit 10.500 Kč.

TEST 2017: Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo – Reklama na ticho!

O nějaký ten zákaznický bodík přijde Insignia ST i v zavazadlovém prostoru, který v základu nabídne nijak zářných 560 litrů. V praxi to samozřejmě stačí, tohle litrové předhánění jsem nikdy moc nepochopil. Spíš mi vadilo, že je kufr dost nízký, litry jsou zkrátka k dispozici hlavně „na dálku“.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Insignia ST 1.5 Turbo

Cena v základní výbavě: 754 900 Kč Cena v testované výbavě: 884 900 Kč

Základní výbava:Sedmnáctipalcová litá kola, manuální klimatizace, elektricky ovládaná boční okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, bluetooth handsfree, palubní počítač, tempomat,

Výbava testovaného vozu:Dešťový a světelný senzor (+6000 Kč), adaptivní světlomety LED a parkovací senzory vpředu a vzadu (+35.000 Kč), navigace (+32.600 Kč), vyhřívání čelního skla, volantu a předních sedaček (+17.000 Kč), mlhovky (+5000 Kč), ergonomické sedačky (+8000 Kč), dvouzónová klimatizace (+10.500 Kč), osmnáctipalcová litá kola (+15.000 Kč).

ANO po kauze Babiše juniora posílilo, potvrdil další z průzkumů. Oslabila levice ANO po kauze Babiše juniora posílilo, potvrdil další z průzkumů. Oslabila levice

Sněmovní volby by nyní jasně vyhrálo vládní hnutí ANO,…

ČSSD chce mít bič na neposlušné straníky ČSSD chce mít bič na neposlušné straníky

Sociální demokracie plánuje změnu svých stanov, aby její…

Evropský soud odmítl Babišovu žalobu kvůli StB na Slovensko Evropský soud odmítl Babišovu žalobu kvůli StB na Slovensko

Evropský soud pro lidská práva odmítl žalobu českého…

 
Technické údaje
Motor Opel Insignia ST 1.5 Turbo
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1490
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 121 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 2000 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 218
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 5.2 / 6.1
Emise CO2:139
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 580 / 1665
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1487 / 673
Rozměr pneu:245/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4986
b) šířka (mm): 1863
c) výška (mm): 1500
d) rozvor (mm): 2829
e) rozchod vpředu (mm): 1607
f) rozchod vzadu (mm): 1610
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 1010
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Opel Insignia ST 1.5 Turbo – Všichni proti naftě







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá! Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Škoda Scala má po premiéře. Zatímco vy jste si vůz…

 



Opel Insignia už koupíte s novým benzinovým motorem 1.6 Turbo. Máme kompletní technická data Opel Insignia už koupíte s novým benzinovým motorem 1.6 Turbo. Máme kompletní technická data

Vlajková loď Opelu nedávno přišla o nejvýkonnější motor v…

Vyzkoušeli jsme Opel Insignia GSi. Dieselová verze funguje lépe Vyzkoušeli jsme Opel Insignia GSi. Dieselová verze funguje lépe

Opel oživil legendární označení GSi. Sportování však…

 



 
Pohon příslušenství motoru: Co se stane, když selže klínový řemen?

Pohon příslušenství motoru: Co se stane, když selže klínový řemen?

Dnes 08:00

Zatímco o rozvodech má motoristická veřejnost již vcelku povědomí, o druhém řemenu, pohánějícím motorové příslušenství, se lidé zpravidla dozvědí, až když jim odejde.




Blesk.cz

Kvůli drogám zavraždil tři taxikáře: U Ústavního soudu taxivrah Virgulák nepochodil, doživotí platí

Kvůli drogám zavraždil tři taxikáře: U Ústavního…

Vrah David Virgulák, jež si za chladnokrevnou vraždu tří pražských taxikářů odpykává doživotní trest, u…

Kodiaq GT: Škodovka, kterou se v Česku nikdy nesvezete! Víme, proč...

Kodiaq GT: Škodovka, kterou se v Česku nikdy…

Škodovka v poslední době dělá tolik povedených aut, že je ani nemá kde vyrábět. Na svezení Kodiaqem GT museli…

 

iSport.cz

Nepříjemný los Lvíčat. V kvalifikaci ME vyzvou Chorvatsko, Řecko či Skotsko

Nepříjemný los Lvíčat. V kvalifikaci ME vyzvou…

Čeští fotbalisté do 21 let se v kvalifikaci o postup na mistrovství Evropy v roce 2021 utkají se třemi stejnými…

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým…

Už dnes vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

 

Reflex.cz

Evropský soud odmítl Babišovu žalobu na Slovensko kvůli evidenci ve svazcích StB. Babiš se bude soudit dál

Evropský soud odmítl Babišovu žalobu na Slovensko…

Evropský soud pro lidská práva odmítl žalobu českého premiéra Andreje Babiše (ANO) na Slovensko ve sporu o…

První porevoluční vláda: Čalfa, Komárek, Delong a další. Víte, co dělali ministři po odchodu z politiky?

První porevoluční vláda: Čalfa, Komárek, Delong a…

Formálně byl první vládou ustavenou po sametové revoluci roku 1989 kabinet ustavený 7. prosince 1989, jehož…