Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Insignia ST 1.5 Turbo – Všichni proti naftě

V kombíku střední třídy jsme byli roky zvyklí na vznětové dvoulitry. Těm ale doba velice nepřeje. Co takhle benzinová patnáctistovka?
Zpět na článek
30. 4. 2018 12:58
30. 4. 2018 16:42
1. 5. 2018 10:15
30. 4. 2018 12:58
Slabe predaje...
Myslim, ze ten uvodny komentar nebol potrebny. Minuly rok sa menila generacia Insignie, takze logicky boli predaje nizsie. A tento rok je na 3 mieste (alebo stvrtom pri kvartalnej statistike). Co si myslim ze nie je "tragicke". A pred nou je len Superb (domaca znacka) a Passat (kapitola same o sebe).
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ja Prvni 123
30. 4. 2018 13:38
Re: Slabe predaje...
Pro mě to hlavně svědčí o tom, jak ukrutně jsme vygumovaní... možná jen kolik % aut kupují firmy s vlastníky v Německu.

Právě ten rozdíl vůči Passatu je nepochopitelný. A ta poznámka o Avensisu byla naopak zcela na místě - svědčí spíš o té vygumovanosti: řídí nás reklamy a pověsti, místo hlavy a číslel.

;-)
30. 4. 2018 13:55
Re: Slabe predaje...
Suhlasim, ale porovnavali neporovnatelne... Insignia sa nepredavala cely rok. Resp sa menila generacia. Vtedy su predaje stale nizsie. Takze ak sa chceli vyjadrovat len k predajom v roku 2018 alebo pockat na vysledky roku 2018.
Avatar - Ja Prvni 123
30. 4. 2018 17:28
Re: Slabe predaje...
Ale jo.. to je taky pravda.
2. 5. 2018 06:38
Re: Slabe predaje...
Na Passatu není nic nepochopitelnýho - když si nejlepší auto ve třídě můžeš vzít vybavený na operák cca za 8k měsíčně, to už by muselo být, aby se neprodávalo :-)
U nás táhnou prodeje firmy a podle toho statistiky vypadají.
30. 4. 2018 12:58
Proc ne?
Kombi je moc pekne, vykonove to bude ok, spis aby motor nebyl nejaka past.
Autoklima je ulet, ale podobne preslapy dnes (nepochopitelne) dela vicero automobilek.

AGR sedacky byly to nejlepsi z bezne nepremiove produkce v cem jsem sedel. A to rikam presto, ze v minule generaci mi nevyhovovaly.

Za me :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ada je zase tady
30. 4. 2018 13:23
Re: Proc ne?
Zážehový motor s nízkou kompresí a ještě nižší účinností... to je exkurze do muzea?
Avatar - _Karel_
30. 4. 2018 16:42
Re: Proc ne?
Nepovažuju tu klimu za nějaký průšvih. Reálné ceny Insignie (ne ceníkové) jsou velmi dobré, a zaškrtnout si v konfigurátoru položku "klima" není nijak náročné. Tahle věc by mi vadila v případě vysoké ceny auta + vysoké ceny konkrétní položky. A podle mě neplatí ani jedno. :-)
30. 4. 2018 14:14
Možná se vyplatí o tom benzinu začít přemýšlet…
"Možná se vyplatí o tom benzinu začít přemýšlet…"
To určitě ano, ale patnáctistovka nemá v Insignii co dělat.. Leda tak do Astry
Rozbalit vlákno
12
30. 4. 2018 14:29
Re: Možná se vyplatí o tom benzinu začít přemýšlet…
1487kg, 121kw, 250nm, udávaná 0-100 za 9.2, max 218km/h. Kde je problém?

Díra mezi tímhle a nejsilnější verzí je zvláštní, ale tipuju, že se čeká na novou emisní normu tak jako to má akutálně spousta ostatních modelů.
Avatar - Blue Sun
30. 4. 2018 15:28
Re: Možná se vyplatí o tom benzinu začít přemýšlet…
Problém je v hlavě... ne v tvojí, samozřejmě.
30. 4. 2018 15:48
Re: Možná se vyplatí o tom benzinu začít přemýšlet…
Objem ničím nenahradíš. V tom je problém.
Avatar - lamal
30. 4. 2018 15:54
Re: Možná se vyplatí o tom benzinu začít přemýšlet…
to nie je 1.0 3valec jako v octavii, toto je 1.5 4val, nie je to vrcholova motorizacia, je to nieco na pohodu, tiche jemne a pouzitelne aj na prebehnutie a stoji to o 100 000kc menej ako ropak...
Avatar - Ja Prvni 123
30. 4. 2018 17:26
Re: Možná se vyplatí o tom benzinu začít přemýšlet…
:-)

Asi tak...
Avatar - Emel
30. 4. 2018 21:44
Re: Možná se vyplatí o tom benzinu začít přemýšlet…
Základní motorizace v Insi a Octavii si můžou podat ruce... tahle silnější 1.5 s manuálem není úplně marná.
Avatar - woody-alien
1. 5. 2018 08:34
Re: Možná se vyplatí o tom benzinu začít přemýšlet…
Marná určitě není...ale zase zjednodušit to na problém v hlavě (viz. Blue Sun) bych si netroufnul. Kouzlo Insi spočívá v podvozku, tichu, pohodlí...a to všechno dostaneš i s tou 1.5T. Přesto (nebo právě proto) je člověku líto, že to nejede o něco líp.
Avatar - _Karel_
30. 4. 2018 16:45
Re: Možná se vyplatí o tom benzinu začít přemýšlet…
Jj, poučka z minulého století. Mondea s 1,6EB už jezdí dlouhé roky, a málo jejich majitelů by dalo přednost atmo dvoulitru. Pokud se to nepřežene (např.Mondeo +tříválec 1,0EB), tak to problém není.
30. 4. 2018 19:18
Re: Možná se vyplatí o tom benzinu začít přemýšlet…
Objem nahradí dostatočne veľké turbo >:D
1. 5. 2018 00:20
Re: Možná se vyplatí o tom benzinu začít přemýšlet…
Každý má své, zrovna v tomto případě bych dal přednost tomu benzínovému dvoulitru.
30. 4. 2018 19:17
Re: Možná se vyplatí o tom benzinu začít přemýšlet…
Tak si skús pretociť kalendár a prevez sa základnými motorizáciami ako 1,6 a 1,8 atmo, najlepšie EU5, potom vezmi túto steroidovanú 1,5 a dojdi sa s nami podeliť o zážitky z jazdy ;)
Avatar - woody-alien
1. 5. 2018 08:15
Re: Možná se vyplatí o tom benzinu začít přemýšlet…
Jasně že se čeká na novou normu.....a ta nemilá výkonová díra mezi silnější 1.5T a 2.0T se zmenší. Ovšem jinak než bychom si (nebo aspoň já osobně) představovali. Dvoulitr vypadne z nabídky a má ho nahradit 1.6T 147kW - s filtrem.
[odkaz]
30. 4. 2018 14:38
Normální kombík střední třídy....
.... přesně to se mi na tom autě líbí a proto to pro mě bude příští rok horký kandidát na nový povoz.... přesně v tomhle benzínu, akorát bych to chtěl s automatem.... Řadit se mi nechce a najede to do 20tkm ročně tak je blbost brát naftu....

To že to skoro nikdo nekupuje je smutné, holt co dnes není SUV, jako by nebylo.... 8-s Na druhou stranu to tlačí ceny aut s běžnými karoseriemi (hatch, kombi) dolů což může být pro zájemce o takové auto výhoda....
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ja Prvni 123
30. 4. 2018 17:25
Re: Normální kombík střední třídy....
A je to fakt automat nebo je to robotizované šidítko?

Automaty s hydroměničem taky mizejí... a taky je to věčná škoda.
:-(
30. 4. 2018 17:41
Re: Normální kombík střední třídy....
myslím že to je klasika automat.... ale zatím jsem neměl důvod to nějak podrobněji zjišťovat, do příštího roku času dost.....
30. 4. 2018 19:19
Re: Normální kombík střední třídy....
Mne to skôr na prvý pohľad vyzerá ako postupný návrat hdm automatov ;)
30. 4. 2018 22:22
Re: Normální kombík střední třídy....
Mám stejný pocit.
Avatar - qwerty99
30. 4. 2018 20:23
Re: Normální kombík střední třídy....
je tam 6 stupnove hydro , ale casem by se tam mela dostat nova 8 stupnova prevodovka japonske firmy Aisin s hydromenicem :-),

Radi moc pekne (teda ridil jsme to zatim jen s 2l dizlem 125 KW)

qwerty
30. 4. 2018 22:27
Re: Normální kombík střední třídy....
Jaký je rozdíl v hydru a hydromenicem? Je to prostě převodovka s hdm a hotovo. Možná, že nyní 6 st a v budoucnu (jak píšeš) 8 st. Ovšem pořád hydrodynamika.
Avatar - skejpa
1. 5. 2018 00:48
Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Mazda 6, 2.0i 121kw, 210Nm
0-100 za 9,1s
provozní hmotnost 1395Kg / užitná 680Kg

Opel Insignia, 1.5i 121kw, 250Nm
0-100 za 9,2s
provozní hmotnost 1480Kg / užitná 673Kg

spolehlivost Mazda, spotřeba Mazda, jízda Mazda. :-!
Rozbalit vlákno
39
1. 5. 2018 08:07
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
a když porovnáš bezpečnost těch aut? a co legendární koroze Mazdičky? navíc ta turbína bude mít příjemnější průběh výkonu..... jinak samozřejmě nic proti Mazdě, určitě to je dobrý auto, ale podle mě už má nějaké ty roky....
Avatar - skejpa
1. 5. 2018 10:55
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Legendarni koroze uz neni od roku 2009 legendarni ale normalni. A navic ta turbina bude mit mdlou reakci na plyn a vyssi servisni naklady. A nejake ty roky... really ? Letos dalsi facelift.
Avatar - Emel
1. 5. 2018 09:13
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Shodou okolností jsem obě auta v rámci výběru auta nedávno projížděl (Insignii jako liftback s manuálem, šestku jako kombík rovněž s manuálem).

- 1.5T jede o kousek líp než 2.0G, tu stovku asi dají podobně, ale do těch 4000 tam je něco navíc. Nahoře je naopak zajímavější Mazda
- Mazda má rozhodně výrazně lepší řazení manuálu, Opel je průměr a Mazda je super
- Opel je pohodlnější a tišší, ale ne o moc
- Mazda je možná trošku interaktivnější v řízení, ale bez přímého srovnání ten rozdíl asi nepoznáš, Opel jezdí taky výborně, lehce a konzistentně
- V Opelu se dá sedět níž a má trošku lepší sedačky
- V kombíku je Insi větší auto, pro mě je ale Mazda tak akorát a ty centimetry vzadu úplně nepotřebuju
- Insi jako kombík se mi tolik nelíbí, lift je pro mě šikovnější než sedan

Já bych v téhle výkonové vzal Mazdu v kombíku a manuálu, je to moje oblíbená značka a má lepší řazení... ale žádné jasné vítězství to není. No a pak se otevřou ceníky a navštíví dealeři... :-)
Avatar - _Karel_
1. 5. 2018 09:46
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Jestli chápu dobře poslední větu (reálná cena lepší u Opelu), pak by mě zajímalo jakou slevu ti dali, protože na 2,5G v top výbavě za 855t nemá podle mě Insi odpověď. Samozřejmě kilowatům 2,0T Insi zase nemůže konkurovat Mazda.
Avatar - skejpa
1. 5. 2018 10:54
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
2.5i jede skoro jako 2.0t u opelu jen to nema 4x4 coz je pech :/
Avatar - Shr3k
13. 5. 2018 10:46
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Tak na to zapomeň.
Avatar - skejpa
13. 5. 2018 12:51
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
[odkaz]
0-100 za 6,8 vs 8,0 ... no rozdíl 1,2s mi nepřijde tak špatný. A s tou vahou Insignie si myslím, že na okresce bude ta Mazda i rychlejší.
Avatar - Emel
1. 5. 2018 18:18
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
To jsem ani nemyslel, spíš jsem chtěl říct, že konkrétní nabídka může rozhodnout i proti obecným preferencím.

Bavíme se o 1.5t vs. 2.0G 121kW MT, která se dá koupit jen v Revolution (teda dala, pofaceliftové ceníky nemám nadřené, jen vím, že se dost reorganizovalo a snad je to o něco lepší).

Slevu ti dají 22% - víceméně za slušný pozdrav, ale zase na víc bys asi musel dost smlouvat. Za 850 si nakonfiguruju lift dle svých představ bez problému. Budou tam chybět nějaké blbinky jako HeadUp, zas tam ale bude silnější motor a 4x4. Já asistenty, kůži, adaptiv, 20" kola apod. klidně oželím. HeadUp nebo elektricky sklopná zrcátka bych asi chtěl, ale dokážu se bez nich obejít.
Avatar - _Karel_
1. 5. 2018 19:08
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Tak jsem schválně zkusil, a jo - když se člověk drží na uzdě, tak při 22% těch 850t není nereálných (2,0T). Já jsem si předtím konfiguroval naftu, a tam to nešlo.
Avatar - Emel
1. 5. 2018 20:55
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Musím připustit, že některé věci překvapí - třeba to, že elektrické sklápění (nemyslím nastavování) zrcátek fakt v Dynamic není a ani nelze samostatně připlatit, takže prostě... není. Že sedačka spolujezdce bez příplatku za AGR pak není ani výškově stavitelná.

Z druhé strany, koriguju názor na ten osmikvalt... je prostě laděnej víc na pohodu, ale řadí sametově, logicky... a dlouhá osmička je prostě paráda. Spolu se zajížděcím režimem to na mě má uklidňující účinky :-)
Avatar - _Karel_
1. 5. 2018 21:27
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Musím se už jít s nějakým tím moderním HDM svézt, abych zjistil, jak mizerné je DSG ;-)
Ale aspoň pro sebe snad AGR máš, ne? To by byla škoda nevyužít.
Avatar - Emel
1. 5. 2018 21:44
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Tak HDM v BMW je fajn. Tohle je takové pomalejší, DSG to tam umí střílet rychleji.

Jo, pro řidiče mám... a ono ty sedačky jsou jinak skoro stejné, jen ta non-agr nemá prodlužovací sedák a výškové nastavení... a možná jí chybí nějaké nastavení bederky, to teď nevím. Ale na pohled jsou stejné, i boční vedení a stavitelná opěrka hlavy atd.
2. 5. 2018 01:04
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Myslis ze DSG v superbe napriklad je naozaj az taka zla ako sa o nej pise? Jazdil som s nou chvilku a neprislo mi to az take zle(ECO rezim som neaktivoval).
1. 5. 2018 22:29
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Moc čítaš príspevky jedneho nemenovaného diskutéra/diskutérky a začínas prepadať antidvojspojkovej nálade >:D
Avatar - woody-alien
1. 5. 2018 22:44
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
>:-[]
Avatar - _Karel_
2. 5. 2018 06:00
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
>:D
Vůbec ne, mám zase objednaný auto s DSG. Ne, že bych tvrdil, že je lepší než HDM, ale za dva roky a 80tkm jsem cukání nepotkal. Asi chodí jinudy. ;-)
2. 5. 2018 10:47
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Si nepoučiteľný >:D
Avatar - Emel
2. 5. 2018 09:23
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
K té 1.5 - skladovky jsou i pod půl milionu, což mi na novinku ve střední třídě s jakž takž použitelnou motorizací přijde slušný.
[odkaz]
Do 600 seženeš i tu silnější se světlama a barvou
[odkaz]
Avatar - woody-alien
2. 5. 2018 10:12
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Zase ale ne tak hrrr. Za většinou z těch krásných cen se schovává nějaký financování, protiúčet apod. Memento Corsa. ;-)

Tím ovšem nechci říct, že by Insi nebyla za dobrý ceny. A taky to chce najít vstřícného dealera. Rozdíly jsou značné i o třídu níž.
Avatar - Emel
2. 5. 2018 10:15
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Může být, u některých aut je napsáno, že to je podmíněno financováním... u některých ne, ale to ještě nic neznamená. Ale obecně jsou ty ceny Insi hodně vstřícné, napříč motory a výbavami, ta 1.5 co jsem měl na testování byla taky cca. 550 k okamžitému odběru a u té žádné podmínky nebyly (silnější 1.5, ale halogeny).
Avatar - _Karel_
2. 5. 2018 17:10
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Tak to je cena vysloveně podbízivá :yes: za podobný se prodávaly výprodejový Mondea, ale tohle je nový model.
2. 5. 2018 17:16
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Insignia 2.0t v naprosto kompletní výbavě cca 960k. Stačí vynechat pár zbytných věcí (OPC pakety, 20" kola, šíbr/kouli) a jsi na stejné ceně, za mnohem rychlejší auto ve čtyřkolce, s citelně lepší výbavou. To nic proti Mazdě, ale cenu u Opelu udělají.
Avatar - Emel
2. 5. 2018 21:24
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Ono tam pár drahých příplatků je, 100t za sedačky, 165t za barvu. Ty OPC sady nejsou to nejhorší, ty jsou asi 40t celkem.
Avatar - _Karel_
3. 5. 2018 17:37
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Takze v naprosto kompletni vybave, jen teda bez kuze, kol a vubec. >:D Ja netvrdim, ze neni insi za fajn ceny, ale zkus se podivat na vrcholnou vybavu M6 2,5i. Ktera stoji 850. Jaka vybava je pro tebe nebo pro me zbytna, je vec uplne jina.
Avatar - Emel
3. 5. 2018 18:51
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Je to complicated... ono bez kol to jako úplně není, ve standardu jsou 18" ;-) . Mazda za těch 850 dle "starého" ceníku toho má dost, ale třeba navigaci nebo barvu taky ne. Opel má v sérii adaptivní tlumiče... a tak.

Dle nového ceníku je top 2.5G Takumi Plus za 941t. Revolution je za těch 850, ale třeba kůže v tom taky není.
[odkaz]
Avatar - _Karel_
3. 5. 2018 20:07
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Co na to říct. Autorevue má ceny nové šestky, a na stránkách Mazdy - velký ***. ;-\
Ok, náhle je nejvyšší výbava o kilo dražší a pak to vypadá jinak. Nicméně stávající šestka za těch 850 (+barva a navi) je podle mě vzhledem k výbavě velice levná. Asi věděli, proč ji o kilo zdražili.
Absence adaptiv.podvozku je škoda.
:-)
Avatar - Emel
3. 5. 2018 21:58
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Jestli ty ceny sedí, tak je ostuda, že to Mazda na stránkách nemá, ten článek je 3 týdny starý.

Oni ty výbavy posunuli... třeba LED světla byla až Attraction, teď už je to v základu. Je tam 360° kamerový systém a digitální budíky (které bych si teda klidně odpustil), adaptivní tempomat je taky v základu a byl až RevTop. Pokud nezaměnili ventilaci za perforaci, tak je ta kůže nově ventilovaná, panorama byla taky za příplatek 19t.

Adaptivní podvozek by mi ani nechyběl, šestka jezdí na klasice bez výhrad.
Avatar - Shr3k
13. 5. 2018 10:48
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Já už problém vyřešil... [odkaz]
Avatar - skejpa
1. 5. 2018 10:58
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Jo to je podle me stridme srovnani. Nicmene porad se nezapocitava realna spolehlivost a reakce na plyn. A mozna i spotreba protoze skyactiv motory budou podle me uspornejsi nez oturbena 1.5ka.
1. 5. 2018 13:35
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
A podla coho by sa mala zapocitat "realna" spolahlivost? Mas snad vestecku gulu? Tiez "mozna" a "podle mne" su tak nezvratitelne argumenty, ze bud to niecim realnym podloz, alebo si nedomyslaj.
Avatar - _Karel_
1. 5. 2018 13:45
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
V době statistik nejsou třeba věštecké koule.

Spotřeba je taky na první pohled jasná, rozdíl cca litr: [odkaz]

[odkaz]
Avatar - Emel
1. 5. 2018 22:03
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
2.0G 121kW je super motor... do MX-5 (jo, vím, že tam má 118kW a má posílit). Ještě v trojce má ten kus výkonu pro radost navíc.

V šestce mě ale (opakovaně) nenadchl... na nějaké předjíždění to musíš držet nad 4000... jenže ani pak se nic velkolepého neděje, akorát tak stačíš těm Octaviím 2.0TDI a dost se na to nadřeš. Což by mi opět nevadilo v té MX-5, ale v rodinném dostavníku to budí nežádoucí pozornost posádky, proč že se to zase točí do 6000 a tak :-) . Když o tom tak přemýšlím... nejvíc reptání proti "rychlé jízdě" slyším v poslední době v Suzuki Swift 1.3 :-) .

Opel s 1.5T umí dynamicky v zásadě totéž, jen mu k tomu stačí i uvolněnější tempo... chápu, proč by někdo upřednostnil Opel.

PS: Insi jsem nejel v kombíku, to je zase ještě o kus větší auto... ale podle papíru by to neměl být až takový rozdíl.
PPS: po přeskládání výbav se myslím dá 2.5G už od Attraction... být to tak před půl rokem, možná by to dopadlo jinak :-)
Avatar - woody-alien
1. 5. 2018 22:43
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
"nejvíc reptání proti "rychlé jízdě" slyším v poslední době v Suzuki Swift 1.3"

Mno, pokud ty "hodiny" na sjezdech předvádíš i s rodinou, tak se ani moc nedivím. >:-[]
Avatar - Emel
1. 5. 2018 23:00
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Nic takového, jen prostě vnímání rychlosti je subjektivní... a pro spolucestující ještě víc než pro řidiče. A byly to maximálně hodinky.
Avatar - Floyd
1. 5. 2018 23:16
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
:yes: >:D >:D >:D
Avatar - skejpa
2. 5. 2018 08:31
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
To je ale přeci charakteristika atmosférického motoru, že to musíš točit, aby to jelo... Pokud někdo chce jezdit rychle a bez námahy, pak taky chápu, že si koupí turbo. Ale to pak není žádná zábava za volantem a proto sem psal, že řízení Mazda - nejen podvozek, řazení, zpětná vazba do volantu ale také a hlavně ten pocit, že je to sranda a to ti vytočená atmosféra pošle snadno, zatímco 1.5T už tam nakonci nic nemá.
Avatar - Emel
2. 5. 2018 08:57
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Já už bych se opakoval... rád bych ten dvoulitr drtil do omezovače v MX-5, protože je to auto k tomu určené a při své hmotnosti se za to odvděčí slušnou dynamikou.

Drtit ho v šestce a být odměněn průměrnou dynamikou mě už tolik neláká... ale každému dle jeho gusta. Auto jako takové ale jo, pořád po šestce pokukuju :-)
Avatar - skejpa
2. 5. 2018 10:45
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Chápu. Ale někdo holt nemá na šestku/insignii a mx5ku k tomu, tak musí volit kompromis :-)
Mimochodem, já měl o víkendu o zábavu postaráno v Mazdě RX-8 a ač je ta dynamika taky průměrná (leč lepší než Mx5 nebo naftová kokta), bavil jsem se moc dobře >:D A o tom to je :-) Já jezdím přes týden v O3 2.0TDI DSG a když přesednu do staré šestky 2.0i, je to mnohem větší zábava - přitom kočárek převezu v obou :-) (jen ta spotřeba je trochu odlišná >:D )
Avatar - Emel
2. 5. 2018 10:50
Re: Jeden důvod proč 1.5t určitě ne...
Jo, já RX-8 pár let měl... a před ní pár RX-7. To je ale koncepčně jiné auto, zadokolka se samosvorem a lehkým čumákem a ideálním rozložením hmotnosti atd.
1. 5. 2018 10:15
Jedina otazka
Cuka stejne jak benziny v astre?
Rozbalit vlákno
10
Avatar - CommonUser
2. 5. 2018 09:06
Re: Jedina otazka
Dobra otazka. Tak ako borci, LSPI je uz fixnute ?
[odkaz]

Ten stary 10 rocny Avensis 1,8 udrzi krok s 1,5T v dynamike pri nizsich nakladoch (bez EGR, vstreku ci turba). Spotreba nizsia tiez u jpn. Spolahlivost je tiez inde.
Avatar - Jopino
2. 5. 2018 11:35
Re: Jedina otazka
Nějaké řešení už existuje, alespoň na poli mazání. Změnou za přizpůsobený olej, který by měl zabránit vzniku LSPI.

[odkaz]
2. 5. 2018 12:30
Re: Jedina otazka
Co som cital na opelklube, tak olej to nevyriesil a posledny SW update(info par tyzdnov) niekomu pomohol a niekomu stale nie. Takze ocividne to stale nemaju vyriesene.
Avatar - Jopino
2. 5. 2018 12:42
Re: Jedina otazka
Vím, těch tézí, proč jednomu ano, druhému ne, je několik. Otázkou zůstává, zda se to podaří vyřešit globálně. Předně bych začal od bodu A, tedy vhodným, uzpůsobeným olejem, který MŮŽE problém eliminovat. Netvrdím, že to bude fungovat, jen vím, že takovýto olej existuje.
Nemám důsledně načtené, jaké jsou jízdní režimy, resp. styly řidičů dotčených aut, jestli defenzivní ("na klobouka"), nebo jestli se to týká i aut, která jsou provozována i dynamicky. Fóra jsou mnohdy zahlcená, takže se tím nechci prokousávat. Tak snad se někdy "oplisté" dočkají satisfakce :yes:
Avatar - CommonUser
2. 5. 2018 13:02
Re: Jedina otazka
Tak odpovedal si si sam. Fora su zahltene ... 8-s
Toto vlakno s tymto problemom je dooost dlheeee.

Ako to vobec testovali ? Len na stolici ? Ci len v CADe ?
Slusny ofajc od GM.
Avatar - Emel
2. 5. 2018 12:45
Re: Jedina otazka
Ještě teda... je nějaké info, že by se ten problém týkal i 1.5, která je pokud vím nový motor? Já zaznamenal problémy u 1.4 v Astře, v omezené míře zřejmě i u 1.6... ale u ničeho jiného jsem zatím nic neviděl...
Avatar - Jopino
2. 5. 2018 12:55
Re: Jedina otazka
Dobrá poznámka. Nic jiného, vyjma uvedeného jsem neslyšel, nečetl. Samého by mě to zajímalo, i když Oplíci nejsou "zatím můj šálek čaje", data se hodí.
Avatar - CommonUser
2. 5. 2018 13:05
Re: Jedina otazka
1,5 je novy motor, ale ak to robil ten isty co 1,4, tak parada ...
2. 5. 2018 15:25
Re: Jedina otazka
no proto se na to ptam:) ono, ani v zadnych testech nikdy moc nikto neresil tohle cukani, na ofiko webech se to asi nesmi rict... a pak kupujici, kupis a mas smulu... opel se k tomu stavi tak, ze *
Avatar - Emel
2. 5. 2018 15:32
Re: Jedina otazka
Nevím proč by se to nesmělo říct... věřím, že kdyby se ten problém při testování objevil, tak by to tester napsal.

Astrou 1.4 jsem nejel, pár kilometrů jsem najel s tou silnější 1.5 a ničeho si nevšiml.
1. 12. 2019 13:42
Spotřeba Insignia 1,5 turbo
Panstvo, říkal jsem si jak riskuju tím, že jdu po insignii 2,0 D (96kw) do nové insignie 1,5t (122kw), a to hl. z pohledu spotřeby.
Stará dieselová žrala 5,8 l a byla to fakt super kára. U nové musím být opatrnější, ale nevleču se a jezdím za 7,4 l při kombinované spotřebě... Ze začátku jsem jezdil i za 6,9...
Rozbalit vlákno
0