Myslim, ze ten uvodny komentar nebol potrebny. Minuly rok sa menila generacia Insignie, takze logicky boli predaje nizsie. A tento rok je na 3 mieste (alebo stvrtom pri kvartalnej statistike). Co si myslim ze nie je "tragicke". A pred nou je len Superb (domaca znacka) a Passat (kapitola same o sebe).
Pro mě to hlavně svědčí o tom, jak ukrutně jsme vygumovaní... možná jen kolik % aut kupují firmy s vlastníky v Německu.
Právě ten rozdíl vůči Passatu je nepochopitelný. A ta poznámka o Avensisu byla naopak zcela na místě - svědčí spíš o té vygumovanosti: řídí nás reklamy a pověsti, místo hlavy a číslel.
Suhlasim, ale porovnavali neporovnatelne... Insignia sa nepredavala cely rok. Resp sa menila generacia. Vtedy su predaje stale nizsie. Takze ak sa chceli vyjadrovat len k predajom v roku 2018 alebo pockat na vysledky roku 2018.
Na Passatu není nic nepochopitelnýho - když si nejlepší auto ve třídě můžeš vzít vybavený na operák cca za 8k měsíčně, to už by muselo být, aby se neprodávalo :-)
U nás táhnou prodeje firmy a podle toho statistiky vypadají.
Kombi je moc pekne, vykonove to bude ok, spis aby motor nebyl nejaka past.
Autoklima je ulet, ale podobne preslapy dnes (nepochopitelne) dela vicero automobilek.
AGR sedacky byly to nejlepsi z bezne nepremiove produkce v cem jsem sedel. A to rikam presto, ze v minule generaci mi nevyhovovaly.
Nepovažuju tu klimu za nějaký průšvih. Reálné ceny Insignie (ne ceníkové) jsou velmi dobré, a zaškrtnout si v konfigurátoru položku "klima" není nijak náročné. Tahle věc by mi vadila v případě vysoké ceny auta + vysoké ceny konkrétní položky. A podle mě neplatí ani jedno. :-)
Re: Možná se vyplatí o tom benzinu začít přemýšlet…
to nie je 1.0 3valec jako v octavii, toto je 1.5 4val, nie je to vrcholova motorizacia, je to nieco na pohodu, tiche jemne a pouzitelne aj na prebehnutie a stoji to o 100 000kc menej ako ropak...
Re: Možná se vyplatí o tom benzinu začít přemýšlet…
Marná určitě není...ale zase zjednodušit to na problém v hlavě (viz. Blue Sun) bych si netroufnul. Kouzlo Insi spočívá v podvozku, tichu, pohodlí...a to všechno dostaneš i s tou 1.5T. Přesto (nebo právě proto) je člověku líto, že to nejede o něco líp.
Re: Možná se vyplatí o tom benzinu začít přemýšlet…
Jj, poučka z minulého století. Mondea s 1,6EB už jezdí dlouhé roky, a málo jejich majitelů by dalo přednost atmo dvoulitru. Pokud se to nepřežene (např.Mondeo +tříválec 1,0EB), tak to problém není.
Re: Možná se vyplatí o tom benzinu začít přemýšlet…
Tak si skús pretociť kalendár a prevez sa základnými motorizáciami ako 1,6 a 1,8 atmo, najlepšie EU5, potom vezmi túto steroidovanú 1,5 a dojdi sa s nami podeliť o zážitky z jazdy ;)
Re: Možná se vyplatí o tom benzinu začít přemýšlet…
Jasně že se čeká na novou normu.....a ta nemilá výkonová díra mezi silnější 1.5T a 2.0T se zmenší. Ovšem jinak než bychom si (nebo aspoň já osobně) představovali. Dvoulitr vypadne z nabídky a má ho nahradit 1.6T 147kW - s filtrem.
[odkaz]
.... přesně to se mi na tom autě líbí a proto to pro mě bude příští rok horký kandidát na nový povoz.... přesně v tomhle benzínu, akorát bych to chtěl s automatem.... Řadit se mi nechce a najede to do 20tkm ročně tak je blbost brát naftu....
To že to skoro nikdo nekupuje je smutné, holt co dnes není SUV, jako by nebylo.... 8-s Na druhou stranu to tlačí ceny aut s běžnými karoseriemi (hatch, kombi) dolů což může být pro zájemce o takové auto výhoda....
Jaký je rozdíl v hydru a hydromenicem? Je to prostě převodovka s hdm a hotovo. Možná, že nyní 6 st a v budoucnu (jak píšeš) 8 st. Ovšem pořád hydrodynamika.
a když porovnáš bezpečnost těch aut? a co legendární koroze Mazdičky? navíc ta turbína bude mít příjemnější průběh výkonu..... jinak samozřejmě nic proti Mazdě, určitě to je dobrý auto, ale podle mě už má nějaké ty roky....
Legendarni koroze uz neni od roku 2009 legendarni ale normalni. A navic ta turbina bude mit mdlou reakci na plyn a vyssi servisni naklady. A nejake ty roky... really ? Letos dalsi facelift.
Shodou okolností jsem obě auta v rámci výběru auta nedávno projížděl (Insignii jako liftback s manuálem, šestku jako kombík rovněž s manuálem).
- 1.5T jede o kousek líp než 2.0G, tu stovku asi dají podobně, ale do těch 4000 tam je něco navíc. Nahoře je naopak zajímavější Mazda
- Mazda má rozhodně výrazně lepší řazení manuálu, Opel je průměr a Mazda je super
- Opel je pohodlnější a tišší, ale ne o moc
- Mazda je možná trošku interaktivnější v řízení, ale bez přímého srovnání ten rozdíl asi nepoznáš, Opel jezdí taky výborně, lehce a konzistentně
- V Opelu se dá sedět níž a má trošku lepší sedačky
- V kombíku je Insi větší auto, pro mě je ale Mazda tak akorát a ty centimetry vzadu úplně nepotřebuju
- Insi jako kombík se mi tolik nelíbí, lift je pro mě šikovnější než sedan
Já bych v téhle výkonové vzal Mazdu v kombíku a manuálu, je to moje oblíbená značka a má lepší řazení... ale žádné jasné vítězství to není. No a pak se otevřou ceníky a navštíví dealeři... :-)
Jestli chápu dobře poslední větu (reálná cena lepší u Opelu), pak by mě zajímalo jakou slevu ti dali, protože na 2,5G v top výbavě za 855t nemá podle mě Insi odpověď. Samozřejmě kilowatům 2,0T Insi zase nemůže konkurovat Mazda.
To jsem ani nemyslel, spíš jsem chtěl říct, že konkrétní nabídka může rozhodnout i proti obecným preferencím.
Bavíme se o 1.5t vs. 2.0G 121kW MT, která se dá koupit jen v Revolution (teda dala, pofaceliftové ceníky nemám nadřené, jen vím, že se dost reorganizovalo a snad je to o něco lepší).
Slevu ti dají 22% - víceméně za slušný pozdrav, ale zase na víc bys asi musel dost smlouvat. Za 850 si nakonfiguruju lift dle svých představ bez problému. Budou tam chybět nějaké blbinky jako HeadUp, zas tam ale bude silnější motor a 4x4. Já asistenty, kůži, adaptiv, 20" kola apod. klidně oželím. HeadUp nebo elektricky sklopná zrcátka bych asi chtěl, ale dokážu se bez nich obejít.
Tak jsem schválně zkusil, a jo - když se člověk drží na uzdě, tak při 22% těch 850t není nereálných (2,0T). Já jsem si předtím konfiguroval naftu, a tam to nešlo.
Musím připustit, že některé věci překvapí - třeba to, že elektrické sklápění (nemyslím nastavování) zrcátek fakt v Dynamic není a ani nelze samostatně připlatit, takže prostě... není. Že sedačka spolujezdce bez příplatku za AGR pak není ani výškově stavitelná.
Z druhé strany, koriguju názor na ten osmikvalt... je prostě laděnej víc na pohodu, ale řadí sametově, logicky... a dlouhá osmička je prostě paráda. Spolu se zajížděcím režimem to na mě má uklidňující účinky :-)
Musím se už jít s nějakým tím moderním HDM svézt, abych zjistil, jak mizerné je DSG ;-)
Ale aspoň pro sebe snad AGR máš, ne? To by byla škoda nevyužít.
Tak HDM v BMW je fajn. Tohle je takové pomalejší, DSG to tam umí střílet rychleji.
Jo, pro řidiče mám... a ono ty sedačky jsou jinak skoro stejné, jen ta non-agr nemá prodlužovací sedák a výškové nastavení... a možná jí chybí nějaké nastavení bederky, to teď nevím. Ale na pohled jsou stejné, i boční vedení a stavitelná opěrka hlavy atd.
Myslis ze DSG v superbe napriklad je naozaj az taka zla ako sa o nej pise? Jazdil som s nou chvilku a neprislo mi to az take zle(ECO rezim som neaktivoval).
>:D
Vůbec ne, mám zase objednaný auto s DSG. Ne, že bych tvrdil, že je lepší než HDM, ale za dva roky a 80tkm jsem cukání nepotkal. Asi chodí jinudy. ;-)
K té 1.5 - skladovky jsou i pod půl milionu, což mi na novinku ve střední třídě s jakž takž použitelnou motorizací přijde slušný.
[odkaz]
Do 600 seženeš i tu silnější se světlama a barvou
[odkaz]
Může být, u některých aut je napsáno, že to je podmíněno financováním... u některých ne, ale to ještě nic neznamená. Ale obecně jsou ty ceny Insi hodně vstřícné, napříč motory a výbavami, ta 1.5 co jsem měl na testování byla taky cca. 550 k okamžitému odběru a u té žádné podmínky nebyly (silnější 1.5, ale halogeny).
Insignia 2.0t v naprosto kompletní výbavě cca 960k. Stačí vynechat pár zbytných věcí (OPC pakety, 20" kola, šíbr/kouli) a jsi na stejné ceně, za mnohem rychlejší auto ve čtyřkolce, s citelně lepší výbavou. To nic proti Mazdě, ale cenu u Opelu udělají.
Takze v naprosto kompletni vybave, jen teda bez kuze, kol a vubec. >:D Ja netvrdim, ze neni insi za fajn ceny, ale zkus se podivat na vrcholnou vybavu M6 2,5i. Ktera stoji 850. Jaka vybava je pro tebe nebo pro me zbytna, je vec uplne jina.
Je to complicated... ono bez kol to jako úplně není, ve standardu jsou 18" ;-) . Mazda za těch 850 dle "starého" ceníku toho má dost, ale třeba navigaci nebo barvu taky ne. Opel má v sérii adaptivní tlumiče... a tak.
Dle nového ceníku je top 2.5G Takumi Plus za 941t. Revolution je za těch 850, ale třeba kůže v tom taky není.
[odkaz]
Co na to říct. Autorevue má ceny nové šestky, a na stránkách Mazdy - velký ***. ;-\
Ok, náhle je nejvyšší výbava o kilo dražší a pak to vypadá jinak. Nicméně stávající šestka za těch 850 (+barva a navi) je podle mě vzhledem k výbavě velice levná. Asi věděli, proč ji o kilo zdražili.
Absence adaptiv.podvozku je škoda. :-)
Jestli ty ceny sedí, tak je ostuda, že to Mazda na stránkách nemá, ten článek je 3 týdny starý.
Oni ty výbavy posunuli... třeba LED světla byla až Attraction, teď už je to v základu. Je tam 360° kamerový systém a digitální budíky (které bych si teda klidně odpustil), adaptivní tempomat je taky v základu a byl až RevTop. Pokud nezaměnili ventilaci za perforaci, tak je ta kůže nově ventilovaná, panorama byla taky za příplatek 19t.
Adaptivní podvozek by mi ani nechyběl, šestka jezdí na klasice bez výhrad.
Jo to je podle me stridme srovnani. Nicmene porad se nezapocitava realna spolehlivost a reakce na plyn. A mozna i spotreba protoze skyactiv motory budou podle me uspornejsi nez oturbena 1.5ka.
A podla coho by sa mala zapocitat "realna" spolahlivost? Mas snad vestecku gulu? Tiez "mozna" a "podle mne" su tak nezvratitelne argumenty, ze bud to niecim realnym podloz, alebo si nedomyslaj.
2.0G 121kW je super motor... do MX-5 (jo, vím, že tam má 118kW a má posílit). Ještě v trojce má ten kus výkonu pro radost navíc.
V šestce mě ale (opakovaně) nenadchl... na nějaké předjíždění to musíš držet nad 4000... jenže ani pak se nic velkolepého neděje, akorát tak stačíš těm Octaviím 2.0TDI a dost se na to nadřeš. Což by mi opět nevadilo v té MX-5, ale v rodinném dostavníku to budí nežádoucí pozornost posádky, proč že se to zase točí do 6000 a tak :-) . Když o tom tak přemýšlím... nejvíc reptání proti "rychlé jízdě" slyším v poslední době v Suzuki Swift 1.3 :-) .
Opel s 1.5T umí dynamicky v zásadě totéž, jen mu k tomu stačí i uvolněnější tempo... chápu, proč by někdo upřednostnil Opel.
PS: Insi jsem nejel v kombíku, to je zase ještě o kus větší auto... ale podle papíru by to neměl být až takový rozdíl.
PPS: po přeskládání výbav se myslím dá 2.5G už od Attraction... být to tak před půl rokem, možná by to dopadlo jinak :-)
To je ale přeci charakteristika atmosférického motoru, že to musíš točit, aby to jelo... Pokud někdo chce jezdit rychle a bez námahy, pak taky chápu, že si koupí turbo. Ale to pak není žádná zábava za volantem a proto sem psal, že řízení Mazda - nejen podvozek, řazení, zpětná vazba do volantu ale také a hlavně ten pocit, že je to sranda a to ti vytočená atmosféra pošle snadno, zatímco 1.5T už tam nakonci nic nemá.
Já už bych se opakoval... rád bych ten dvoulitr drtil do omezovače v MX-5, protože je to auto k tomu určené a při své hmotnosti se za to odvděčí slušnou dynamikou.
Drtit ho v šestce a být odměněn průměrnou dynamikou mě už tolik neláká... ale každému dle jeho gusta. Auto jako takové ale jo, pořád po šestce pokukuju :-)
Chápu. Ale někdo holt nemá na šestku/insignii a mx5ku k tomu, tak musí volit kompromis :-)
Mimochodem, já měl o víkendu o zábavu postaráno v Mazdě RX-8 a ač je ta dynamika taky průměrná (leč lepší než Mx5 nebo naftová kokta), bavil jsem se moc dobře >:D A o tom to je :-) Já jezdím přes týden v O3 2.0TDI DSG a když přesednu do staré šestky 2.0i, je to mnohem větší zábava - přitom kočárek převezu v obou :-) (jen ta spotřeba je trochu odlišná >:D )
Jo, já RX-8 pár let měl... a před ní pár RX-7. To je ale koncepčně jiné auto, zadokolka se samosvorem a lehkým čumákem a ideálním rozložením hmotnosti atd.
Dobra otazka. Tak ako borci, LSPI je uz fixnute ?
[odkaz]
Ten stary 10 rocny Avensis 1,8 udrzi krok s 1,5T v dynamike pri nizsich nakladoch (bez EGR, vstreku ci turba). Spotreba nizsia tiez u jpn. Spolahlivost je tiez inde.
Co som cital na opelklube, tak olej to nevyriesil a posledny SW update(info par tyzdnov) niekomu pomohol a niekomu stale nie. Takze ocividne to stale nemaju vyriesene.
Vím, těch tézí, proč jednomu ano, druhému ne, je několik. Otázkou zůstává, zda se to podaří vyřešit globálně. Předně bych začal od bodu A, tedy vhodným, uzpůsobeným olejem, který MŮŽE problém eliminovat. Netvrdím, že to bude fungovat, jen vím, že takovýto olej existuje.
Nemám důsledně načtené, jaké jsou jízdní režimy, resp. styly řidičů dotčených aut, jestli defenzivní ("na klobouka"), nebo jestli se to týká i aut, která jsou provozována i dynamicky. Fóra jsou mnohdy zahlcená, takže se tím nechci prokousávat. Tak snad se někdy "oplisté" dočkají satisfakce :yes:
Ještě teda... je nějaké info, že by se ten problém týkal i 1.5, která je pokud vím nový motor? Já zaznamenal problémy u 1.4 v Astře, v omezené míře zřejmě i u 1.6... ale u ničeho jiného jsem zatím nic neviděl...
Dobrá poznámka. Nic jiného, vyjma uvedeného jsem neslyšel, nečetl. Samého by mě to zajímalo, i když Oplíci nejsou "zatím můj šálek čaje", data se hodí.
no proto se na to ptam:) ono, ani v zadnych testech nikdy moc nikto neresil tohle cukani, na ofiko webech se to asi nesmi rict... a pak kupujici, kupis a mas smulu... opel se k tomu stavi tak, ze *
Panstvo, říkal jsem si jak riskuju tím, že jdu po insignii 2,0 D (96kw) do nové insignie 1,5t (122kw), a to hl. z pohledu spotřeby.
Stará dieselová žrala 5,8 l a byla to fakt super kára. U nové musím být opatrnější, ale nevleču se a jezdím za 7,4 l při kombinované spotřebě... Ze začátku jsem jezdil i za 6,9...