na čase. Dlouhodobě totiž Opel měl suverénně nejhorší naftové motory, které svou "kulturou" chodu překonávali i pověstné 1,9TDi.
Tak se zdá, že nejhorší dieselové 1,6 dělá momentálně koncern! ;-)
Nemajú výkon, sú otrasne sprevodované, kultúrou chodu tiež nevynikajú a spotrebou zaostávajú za 1,9 TDI, ktorú nahradili. 1,6TDI je najhoršia voľba motoru v rámci celej koncernovej nižšej strednej triedy (s výnimkou HTP v Rapide), všetko ostatné je len lepšia voľba. :-!
Zajímalo by mne, co je špatné na tom zpřevodování?
Tam to naráží jen a pouze na to, že nemají výkon, proto je auto zdechlé, ale že by převodovka byla špatně poskládaná a na jeden převod to hučelo a na další zase nejelo, toho jsem si nevšiml. Mám zkušenost s O2, tam byl motor i velmi solidně odhlučněn.
A co se té spotřeby týče, těžko říct. Nedávno tu kdosi vylepil čísla průměrných spotřeb nových vs starých motorů a u nových byly nižší. Čemuž jsem se divil i já.
No povedal by som ze co sa kultury chodu tyka, tak 1.6TDI je taky slabsi priemer na dnesnu dobu. Urcite si nemyslim ze je pre ten motor typicky (cit.) "tichý a kultivovaný běh" ako to nedavno videl pan Homolka pri teste "zelenej" Octavie...
Taky jsem se hned podivil, jak autor zapomněl na 1,6 dCi, ale když jsem zjistil, kdo to psal, měl jsem jasno... >:D
Mimochodem - ve středu jsem si koupil AUTO7, a hned, že vítaj do týmu novýho člena, VWavwerku. A hned to bylo poznat. První článek - nejúspornější auta... A ejhle, 1,4 TSI Leon... >:D Další Fabia combi 1,2 TDI - nadčasový design, bohatá výbava, prostorný interier... A v mínusech úzký interier... Asi schíza... No jo, VWavwerka začal úřadovat ihned. Takže ten časopis už nemá smysl kupovat...
Nějak mám poslední dobou dojem, že lepší než VWavwerka by byla jakákoliv ženská. Ta aspoň nebude tak KOREKTNÍ k určité značce. ;-)
Troufám si tvrdit, že Opel Meriva se může směle pasovat na jednoho z králů třídy malých MPV.
I když byla představena před třemi lety, její design je velmi nadčasový a retuše vzhedu pomalu nebyly ani třeba. Unikátní systém otvírání zadních dvěří bude rozdělovat veřejnost na odpůrce a příznivce, chce to pouze zvyk a trochu více prostoru kolem sebe. Interiér svou variabilitou nezapře víceúčelové zaměření, ani zde se zub času nikterak negativně neprojevil. "Přetlačitkovanost" jsem v tomto modelu nijak nevnímal. Na malém půdorysu je vtvořen solidní prostor pro 4 člennou posádku, které sekunduje dostatečně velký zavazadelník.
Skladba motorů se díky implementaci dieslové 1,6ky dostala o pěkný kousek dopředu a určitě si vybere každý. Nabízí jak slušný benzín, tak konečně také hodnotnou naftovou verzi. Podvozkově byl model na výši již v době svého uvedení a tento status si drží stále.
Co dodat? Ceny se i po faceliftu tváří opravdu příznivě a tak mohu zopakovat - dle mě jde o jeden z nejlepších modelů své třídy. Společně s retro fiatím retro modelem 500L.
Suhlasim s tym ze to papierovo moze byt jedno z najlepsich MPV svojej triedy, motor, rozmery, flexibilita, styl a prevedenie... nemam namietky uznavam kvality
mne osobne sa ale viac pacila stara meriva s klasickymi dverami [odkaz] ... viac mi sedela ta maska aj celkove hranatejsie a kompaktnejsie proporcie auta
novy styl masky opla a celkove ponatie tvaru merivy ma nechava chladnym ;-\ asi by som skor pozeral po konkurencii ale kvality auta uznavam :yes:
Stará Meriva je na mě prostě stará. Jak píšeš, při pohledu na ni je jasné, že má již několik křížků na kontě, ale tímto ji nechci vůbec srovnávat s aktuální verzí. Design je poplatný době uvedení na trh, což u první generace byl rok 2003.
Každý si může vybrat dle libosti, mnoho lepších vozů ve třídě opravdu není. :-!
mne nesedi tvar merivy.... mam rad "pevnejsie" tvary .. nova meriva na mna posobi ako roztopeny bonbon alebo ako nejaky amorfne tvarovany balvan..... stara meriva sa mi z hladiska dizajnu pacila viac... mala jasne definovane tvary a rysy .... samozrejme ze nie je uz taka dobra a namakana ako nova meriva ale ked porovnavam len dizajn tak u mna stara meriva vedie a dodnes sa mi paci. Novu merivu sem tam stretnem ale nazivo je to dost divne vajce. Zvlast v nejakej striebornej alebo bielej farbe vyzera doslova priserne, v tmavej farbe to este ujde. Nepaci sa mi ani sposob otvarania zadnych dveri.... tym netvrdim ze to je zle riesenie pre kazdeho ale mne by to v stiesnenych parkoviskach mesta nesedelo.... vyberal by som inde.
Co na merive ocenujem je snaha o originalitu.... ci uz zadne dvere ci celkove stvarnenie auta tu sa muzi uznat ze meriva sa nesnazila byt nudna a stereotypna a ja to beriem... auto je svojske aj ked mne jej dizajn skutocne nesedi... ale to neznamena ze inemu sa nebude pacit..... meriva je zaujimave auto a urcite kvalitne auto a ja to uznavam ;-):yes: drzim jej palce
Brát ti názor nehodlám, každý to vidíme odlišně. Systém otvírání jak zde píšeš znáš jen z fotek, doporučuji vyzkoušet, pak si můžeš na tuto odlišnost stěžovat, z fotek toho moc nepoznáš. Každý si vybere dle vlastních preferencí ;-)
odstávajúce predné blatníky? to nevie výroba dopasovať? hranaté bočné smerovky? to nemajú dizajnéri trošku viac fantázie? hranaté kľučky dverí? je dnes rok 2014, a nie 1968. odprskaná farba na zadných blatníkoch na ledva 2 ročných kusoch? to je kvalita? interiér z bakelitu, vrzgajúce plasty, otrasné sedadlá, výrazný hluk od podvozku, slabé brzdy, no neviem neviem :-(8-s:no:
Oceňme na merivě výborně střižený kabát. Vizuální hravost koresponduje s charakterem auta - vůz pro mladé rodiny, vůz radostný, sympatický a designově vyspělý. Oceňme též motorizaci, jízdu, výjimečnost v uchycení dveří a akcent na detail, který je cítit z každého zákoutí. Opel, zřejmě slušnej oddíl...
Konečně oceňme též pana testéra. Pokud se proBLESKující informace potvrdí, jedná se o test na rozloučenou. Od občana, přes POLOtestéra až po karierní završení zdejšího angažmá s přívlastkem PAN testér. Se svým mnohdy až hromosvodným psaním to zde často schytával, v drtivé většině však nedůvodně, přesto i u drsnějších reakcí vždy udržel fazónu diskusního garážového gentlemana. Ostatně, ať hodí šroubovákem, komu se občas nějaká ta větička nepovede k radosti všech...
No, nelze jinak - Díky, Lukáši (smím-li si dovolit toto osobnější oslovení), díky za Vaše čestné testy, díky za Vaše upřímné reakce, koneckonců díky za úroveň zdejších stránek, které jste dlouhou dobu významně spoluvytvářel. Přeji Vám mnoho štěstí v další životní etapě.
Souhlas GTI, připojuji se. A polarizaci názorů v diskuzi bych neodsuzoval. Až na chronický blby, kteerých sem chodí velmi málo, šlo povětšinou o konstruktivní připomínky ;-)
Každopádně i veřejně hodně štěstí Lukáši a předpokládám, že se budeme často vídat v diskuzích! :-)
Je slušné rozlúčiť sa, ale ešte slušnejšie by bolo, keby sme sa to dozvedeli oficiálne, od redakcie, a nie v kuloároch.
Btw. hoci som s Lukášom nemal žiaden problém, tvrdím, že jeho testy boli slabé a nezriedka neobjektívne, nedokázal sa odosobniť od osobných preferencií, nerozlišoval, aké auto a pre akú cieľovú skupinu testuje a na niektoré autá jednoducho nemal (vek, schopnosti, prax). Takže tvrdím, že jeho odchod veľkou škodou nebude. Každopádne mu rovnako želám veľa úspechov v novej redakcii (auto 7 ale čítať nebudem ;-) ).
nesuhlasim.... tu su testy od vsetkych chlapcov na jedno kopyto.... rozsahom, zameranim sa na veci, sposobom prevedenia... ziadne velke rozdiely v kvalite nie su a tak tazko niekoho kritizovat ze ten bol slabsi ako ten.... to sa neda.... vsetci su na urovni aku si urcili a aku preferuju.... kto chce citat testy ktore su rozsahom a aj informaciami o level vyssie ma moznost na autoforum cz miesto kritizovania konkretnych osob ... inak pripajam sa .. vsetko dobre zelam
Podla mna pan Vaverka pise (pisal) vyborne testy, ale iba tie kde neslo o koncern. Akonahle islo o test auta so stylizovanym "W" na kapote (alebo s "okridlenym sipom"), bola tam dost casto vyrazna "pozitivna diskriminacia". Obcas som s nim nesuhlasil, ale respekt mu samozrejme patri...
Jestli je to jeden z posledních testů od pana Vaverky, pak jsem za to rád. Můj dojem už je dlouho takový, že nejen mnozí čtenáři byli a jsou nespokojení s novými záBLESKy na těchto stránkách. A dělat testy za trest, psát tak, aby se vlk nažral a koza zůstala celá... Ne, čtenář tohle zkrátka pozná a autora to nebaví. Jen se poněkud "děsím" toho, kdo přijde místo něj. Při vzpomínce na znovuvzkříšené automotorevue na ČT totiž mám obavy o zdravý rozum některých jedinců...
Z tohoto testu mám pocit, že konečně byl psán svobodně, a minimálně za to si zaslouží :yes::yes::yes:
Kvalita zpracování, bytelnost, design a nyní i motorizace na špici třídy. Kdo by to byl před 5, 7 lety řekl. Ale je to tu, Opel jednoznačně jde za svým a pracuje na sobě dlouhodobě. A na výsledcích je to znát.
Meriva vlastně nemá slabé místo, navíc cenově vychází velmi výhodně. Tohle je jasná volba malých MPV, vůbec nevím, proč bych měl volit cokoliv jiného. Jen musím přistoupit na řešení zadních dveří, které je ovšem u MPV na správném místě.
Tyhle jednašestky už by měly být kompletně jejich motory vyvinutý s Čínou. S Fiatem to nemá nic společného. Ty licenční smlouvy byly na staré dieslové motory.
no, nevím... objem mají stejnej... vrtání x zdvih mají stejnej... a jediný, co jsem na internetu teď narychlo našel je, že nové motory byly vyvinuty Opelem v Turíně... to už je hodně náhod najednou, ne? ;-)
To platí pro dvoulitry, ty mají snad ještě starou litinovou konstrukci, ale to nechci lhát.
Šestnácky by měly být vyvinuté s čínskou BAIC, stejně jako nastupující benzínové agregáty.
Podle mně už s Fiatem nemá Opel společného nic (až na Opel Combo). Ale pokud se mýlím, opravte mne :-)
ale já to taky nevím... to nebyla jen řečnická berlička. ;-)
Takže opravovat si netroufám.
Teda co se týče motorů. Že Corsa jezdí na podlaze Punta, tedy Grande, je jasný, ne? ;-)
Docela by mě zajímalo jak to s tím motorem doopravdy bude. Tvrzení o nejlepším dieselu mezi 1,6 je dost silná káva, obzvlášť s přirovnáním k doposud "nejlepší" 1,6 i-DTEC od Hondy.
Raťo Chvála Hondu (v porovnání s konkurencí) na vrchol nestavěl.
Asi to bude výborný motor, ale hned nejlepší? ;-\