Diskuse

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI (125 kW) – Praktik s novým srdcem

21.8.2015

Design vozu Opel Zafira Tourer se nemění, pod kapotou se však v minulých letech odehrály podstatné věci. Poslední novinkou je příchod posíleného vznětového dvoulitru se 125 kW.

 

  • 42 Reagovat !

    foto Ji-Ri

    Ji/Ri 21.08.2015  09:53

    Spotřeba

    Pokud byste se na spotřebu dívali a i testovali v duchu "Superb testu".... vklidu 5,5 na sto, ne? .... ono, přece jen, bavíme se tu o MPV, 170 koní, automatu... a noze testéra. Reálně to bude někde kolem 5,5-6,5 a to je myslím na přesun do kladných stránek.
    • 31 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 21.08.2015  09:59

      « Re: Spotřeba

      Take by mě zajímalo v porovnání s jakým autem je to vysoká spotřeba ;-)
      • 11 Reagovat !

        foto PepaJ

        PepaJ 21.08.2015  10:00

        « Re: Re: Spotřeba

        to me tedy take..je to uplne v pohode..kolem 7 litru..skoda toho ospaleho automatu..auto je to kvalitni a povedene a cena s AT a adapt podvozkem..akceptovatelna.

        Vi nekdo kolik ten vuz vazi?
        • 00 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 21.08.2015  10:20

          « Re: Re: Re: Spotřeba

          Podle článku 1830 kg provozní hmotnosti, Němci uvádí na webu 1600-1780 kg prázdnou hmotnost. Zrovna drobeček to není.
          • 21 Reagovat !

            foto Bubaq

            Bubáq 21.08.2015  10:38

            « Re: Re: Re: Re: Spotřeba

            S AT6 to bude stejné, jako se spotřebou v tomto testu: tuto převodovku znám jako své boty (druhá insignia) a řadí naprosto skvěle. Předtím jsem jezdil 5x DSG ve Škodách a Seatech. Proto mohu srovnávat: AT6 je téměř neznatelně pomalejší, ale řadí velmi hladce a naprosto logicky (vč. "meziplynu" při řazení dolů při prudší deceleraci). Jsem přesvědčen (ale nemám pro to důkaz), že nezhorčuje dynamiku o vice, než 0,5 s oproti manualu. V Insignii, která má 1795 kg pohotovostní hmotnosti jezdím s tímto AT za 6,4 l na sto dlouhodobě, ve městě 7,5 - 8,2.
            Zafiru Tourer jsem "testoval" s předchozím 165k a AT6: fascinovaly mě jízdní vlastnosti! Lehké ovládání tohoto skoro "obra", filtrování nerovností a děr bez hluku, lehkonohé zatáčení, pocit úžasného komfortu, po 160 km jsem nabyl přesvědčení, že jde o nejlepší MPV na trhu. Když k tomu přidáte krásnou a hodnotnou přístrojovou desku s VYNIKAJÍCÍMI sedadly, těžko najdete lepší model na trhu.
            • 11 Reagovat !

              foto qwerty99

              qwerty99 21.08.2015  14:49

              « Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

              S timto nemohu nez souhlaist, take mam insi s timto AT a 165K v dynamice nijak nezaostava a spotrebu mam 6.8.

              qwerty
            • 00 Reagovat !

              foto jammbox

              jammbox 23.08.2015  22:29

              « Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

              Ten automat by mne osobně zajímal. Mám C4 Grand Picasso m.r. 2014 a nemám s ním nejmenší problém.. Nevěděl by někdo zde z diskutujících, jestli to není totožná automatická převodovka? Jistě bych mohl zkusit předváděcí jízdu, ale spíš mne zajímá technická stránka věci. Díky!
    • 40 Reagovat !

      foto lamal

      lamal 21.08.2015  10:07

      « Re: Spotřeba

      skor by som povedal, ze vhladom na koncepciu, velkost a hnaci retazec je 6,2l/100 pri 130ke fenomenalna hodnota, nechapem preco redakcia nepochvalila ...

      tipujem, ze ten motor s manualom bude velmi usporny + o poznanie silnejsi... vidim to na Manual + Adaptivny podvozok, este sa aj usetri nemaly peniaz a auto bude fungovat vyrazne lepsie - tj jeho 2 najvacsie slabiny odpadnu

      inak tato zafira v hnedej metle vyzera skvele... biela jej tak nesvedci
      • 20 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 21.08.2015  11:04

        « Re: Re: Spotřeba

        Souhlas ve všech bodech :-) ... a to obecně hnědou moc nemusím.
      • 01 Reagovat !

        foto Bubaq

        Bubáq 22.08.2015  12:58

        « Re: Re: Spotřeba

        Jen opravdové Conchity řeší barvu, když k diskuzi je tolik jiných a mnohem přínosnějších témat.... >:D
    • 10 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 21.08.2015  11:05

      « Re: Spotřeba

      Celkový průměr 7.7 na 100 je celkem dost (předpokládám, že 7.7 na 700 je překlep :-) ).

      Je možné, že na dálnici to funguje dobře, ale při rozjezdech apod. ten měničový automat nefunguje efektivně.
    • 00 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 21.08.2015  11:51

      « Re: Spotřeba

      Keby moje o čosi väčšie a ťažšie MPV s o trochu väčším výkonom v manuále jazdilo za 7 tak skáčem od radosti po plafón. A od iných majiteľov s automatom viem že im papá kvôli automatu minimálne o liter na sto viac v mixe kde ja mám dlhodobý priemer 8,5.
  • 12 Reagovat !

    foto P-407

    P 407 21.08.2015  11:32

    Téma - PROSTOR

    Když jsem před půl rokem vybíral vhodné MPV pro 4 člennou rodinu s občasným spolucestujícím, tak Zafira hned vypadla. A mnoho dalších. Nakonec jsem skončil u Maxe. V druhé řadě totiž Zafiře chybí na S-Max, Galaxy, starý Sharan, 807, Espace dobře 12 cm na šířku ( ne - li více). A to je dost. Za toho půl roku jsem již několikrát vezl v druhé řadě 3 sedačky vedle sebe nebo běžnou kombinaci 2 sedačky a dospělák. Bez problému, v pohodlí, bez strkanic v ramenou. Zafira se mi teď jeví jako typické malé MPV, které proti kombíku vyšší třídy nenabízí, mimo výšky ( vyšší pohodlnější posez, kolo, nesložený kočárek, apod,) žádnou zásadní přidanou hodnotu. Pro mě rozhoduje šířka - S - Max, starý Sharan, starý Espace to jsou v rámci rodinných vozů prostorové orgie a přitom to ještě není autobus a la Multivan. ( Multivan jsou prostorové Mega orgie). Shledávám zajímavým, jak málo je tato hodnota, - vnitřní prostor na šířku v druhé řadě - motoristickými novináři sledována a akcentována. Přitom pro mě, to byla při výběru rodinného MPV priorita, která vymezila mezi čím vybírat. Taková Mazda 5 např. neměla v mém výběru žádnou šanci. Jak to máte Vy?
    • 30 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 21.08.2015  11:37

      « Re: Téma - PROSTOR

      Jasně, však Zafira je taky kompaktní MPV, konkurent (Grand)Scenicu, (Grand)Picassa, C-Maxu apod. Velké MPV od Opelu se jmenovalo Sintra a bylo to myslím původem něco z USA, po provedení nárazových testů NCAP ale rychle v Evropě skončilo.
      • 00 Reagovat !

        foto lukas13

        lukas13 21.08.2015  11:53

        « Re: Re: Téma - PROSTOR

        Jo jo, chtěl jsem napsat to samé, předběhl jsi mě.

        Obecně mi poslední dobou přijde, že zájemci o vůz této kategorie mají poměrně velký problém s rozlišením tříd. A netýká se to jen MPV, ale i SUV a crossoverů (je Soul či 500X stejná třída jako CX-3 nebo Captur, když platformy prvně jmenovaných vycházejí z C segmentu, platformy těch druhých z B? A zrovna u té Mazdy jevoznačení modelu evidentně matoucí...)
        Myslím, že problém je na straně PR oddělení automobilek. A pro auta z nižší třídy to může být velica kontraproduktivní, viz. příspěvek P 407. Neboť s ním rozhodně souhlasím v tom, že vnitřní šířka vzadu je u rodinbého MPV stěžejní a schopnost pojmout dozadu 2 autosedečky a doprostřed tchýni je stěžejní.
        • 10 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 21.08.2015  11:58

          « Re: Re: Re: Téma - PROSTOR

          Několik telegrafických postřehů:
          - auta rostou
          - modulární platformy stírají rozdíly
          - automobilky obecně nemají zájem komunikovat, že je auto malé a to větší už neprodávají :-)
          • 10 Reagovat !

            foto lukas13

            lukas13 21.08.2015  12:13

            « Re: Re: Re: Re: Téma - PROSTOR


            -ano, ale proč je tedy u středních MPV stále stejný problém s vnitřní šířkou vzadu? Mám dojem, že rostou spíše zvenku... ;-)
            -ano, souhlas. Na druhou stranu na jízdním projevu a vnitří šířce interiéru to je znát (čest výjimkám)
            -ano

            ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto P-407

          P 407 21.08.2015  12:04

          « Re: Re: Re: Téma - PROSTOR

          Poslední věta je zcela zásadní. Ano, tchýni určenou na hlídání dětí při výletu do aquaparku, je třeba pohodlně někam usadit, A ne se mačkat. A na 6 a 7 pozici usadit švagra se švagrovou. >:D
          • 00 Reagovat !

            foto lukas13

            lukas13 21.08.2015  12:21

            « Re: Re: Re: Re: Téma - PROSTOR

            Známý tento problém před cca rokem a půl řešil a protože je auty nedotčený, troch jsem mu pomáhal. Vtipné je, že v jeho případě to zvládla Zafira, zatímco S-Max ne. Že by třeba jiný tvar autosedaček? Pro úplnost - já u toho nebyl, fakt nevím.

            Jinak mám super vzpomínky na první genaraci Alhambry - táta nám ji kdysi dávno půjčil na dovolenou (ve dvou) a bylo to boží. Sice to jelo jak autobus, z 0-100 za víc než 20s (1.9 Tdi), ale spotřeba +/- 5 litrů a spalo se v tom. Za těch 14 dní jsme stan ani nevybalili ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto P-407

        P 407 21.08.2015  11:59

        « Re: Re: Téma - PROSTOR

        Pokud vím, že Sintra měla i zásadní problémy s kvalitou provedení a životností některých dílů ( podvozek, některé problémové motory). Faktem je, že než jsem začal obíhat prodejce a bazary s metrem, tak jsem si rozdíl mezi P 5008 a S- Maxem zvenku neviděl. Ale jak sednete z jednoho do druhého a pak si to přeměříte, to je panečku rozdíl. Líbil se nám taky Freemont. Jenže to jsem vlezli s manželkou do S-Maxe a za půl hodiny do Freemonta. To byl ŠOK! Zvenku veliké, zevnitř malé. S-Max je zvenku malý, zevnitř velký :-) . Domnívám se, že rozdíl, že běžný zákazník moc nevnímá faktický rozdíl mezi ,,kompaktním MPV" a plnohodnotným MPV. Já to taky moc nevnímal, dokavad jsem nezačal vybírat auto s metrem v ruce. Hezký den.
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 21.08.2015  13:15

          « Re: Re: Re: Téma - PROSTOR

          No neviem ako ty, ale pre mňa ani S-Max nie je plnohodnotné MPV. 5 miest v pohode, ale do tretej rady aby sadol dospelý? Šírka a dĺžka tiež nie je všetko. Sám mám už 2 Carnivala (rozdielne generácie) a čo sa priestorových pomerov týka radil by som ich do radu spolu s novou 2. gen Galaxy, súčasnou generáciou Sharanu/Alhambry, predch. Espace či Chryslerom/Lanciou Voyager. S-Max je tak niekde na pol ceste v tomto aspekte a tak ho myslím aj výrobca definuje. Spomenutý Freemont pokiaľ viem na MPV ani neašpiruje, to je taký Crossover podobne ako nový Espace.
          • 00 Reagovat !

            foto P-407

            P 407 21.08.2015  17:30

            « Re: Re: Re: Re: Téma - PROSTOR

            Souhlas. S-Max má tu třetí řadu opravdu jako nouzovku. Galaxy je na tom lépe.
      • 00 Reagovat !

        foto DPF

        DPF 23.08.2015  08:16

        « Re: Re: Téma - PROSTOR

        V příručce Zafiry Tourer se píše, že nemůže být použita dětská autosedačka na prostředním sedadle v druhé řadě. Pak je to tedy jen "MPV"...

        Výše zmiňovaný Scenic, Picasso i ten C-max s tím nemají problém.
    • 01 Reagovat !

      foto nasua23

      nasua23 21.08.2015  11:44

      « Re: Téma - PROSTOR

      Super příspěvěk!
      Teď řešíme taky mpv: do zadu bych dál rád kolo na ířku a tak pro mě taky údaj o šířce leccos řekne.
      • 00 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 21.08.2015  11:52

        « Re: Re: Téma - PROSTOR

        Kolo našíř? Hm, při délce bajku metr a půl to bude na autobus...
        • 10 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 21.08.2015  11:56

          « Re: Re: Re: Téma - PROSTOR

          :yes: >:-[]

          Jinak po sklopení sedaček se ti vejde celé kolo do většiny kombíku od nižší střední výše :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 21.08.2015  13:26

            « Re: Re: Re: Re: Téma - PROSTOR

            Na délku jo, ale ne na šířku.
            Já musím přední kolo sundavat, pro příští auto počítám s něčím větším, kam by se to vešlo komplet.
        • 01 Reagovat !

          foto nasua23

          nasua23 21.08.2015  12:03

          « Re: Re: Re: Téma - PROSTOR

          no plán je, že bych přední kolo z vidlice sundal a na cestu to postavil tak.

        • 00 Reagovat !

          foto P-407

          P 407 21.08.2015  12:07

          « Re: Re: Re: Téma - PROSTOR

          Možná by stačil ten MultiVan. A pak už zbývá opravdu jen autobus. >:D
      • 00 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 21.08.2015  13:19

        « Re: Re: Téma - PROSTOR

        Hociktoré plnotučné MPV by ti malo pohodlne vyhovieť. Teda Sharan/Alhambra, Galaxy, Voyager, Carnival (nový zatiaľ nie je) a potom už len Multivan, VITO, Jumpy, Expert, Scudo a pod. A len tak na okraj. Ak bicykel trepať cez zadné dvere dnu, tak to určite niečo s posuvnými dverami a tie bohužiaľ Galaxy nemá.
      • 00 Reagovat !

        foto martas2005

        martas2005 21.08.2015  15:03

        « Re: Re: Téma - PROSTOR

        V Smaxu jsem vezl silnicku (bez kol) zapasovanou napric za zadnima sedackama - neubrala z kufru skoro nic :-).
        Poprvy vidim, ze nekdo bude objizdet MPV a misto 3 sedacek tam rvat kolo :-). :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto PepaJ

      PepaJ 22.08.2015  09:21

      « Re: Téma - PROSTOR

      P407..ty mluvis o segmentu stehovaku, takze od Mazdy tam patri CX-9..adekvatni souper S maxu..bohuzel ten je dosud jen s letitym Fordim atmo 3,7 V6. V USA ale uz testuji novou generaci, tak jsem zvedavej s jakymi jednotkami nakonec prijdou..uz aby to bylo..potrebujeme je pro M3 MPS a M6 MPS :)) |S CX 5 souperi Kuga..
    • 00 Reagovat !

      foto DPF

      DPF 23.08.2015  06:43

      « Re: Téma - PROSTOR

      Naprostý souhlas! Člověk hledající MPV ho hledá z důvodu potřeby pohodlného usazení a přepravy 3 cestujících v druhé řadě. Pak ho také zajímá kufr. Motor a jízdní vlastnosti opravdu nejsou rozhodující faktor.

      Bohužel v testech se na to často nebere zřetel. Přičítám to tomu, že redaktoři nemají dostatečný počet dětí :-)

  • 10 Reagovat !

    foto kaarl1

    kaarl1 21.08.2015  12:56

    MPV

    teď taky vybírám nové MPV a nejspíš vyhraje nový touran. Porovnával jsem se Zafirou - velké a prostorné auto, ale nelíbí se mi palubka se všema těma tlačítkama, s S-Maxem - asi nejhezčí MPV, ale pro moje potřeby (a manželku na parkování) příliš velké, nový C-Max mě jaksi nezaujal designově.
    • 01 Reagovat !

      foto rado-driver

      rado driver 10.01.2016  22:59

      « MPV

      sklamem ťa…nový touran, vpredu super. druhá rada…sedačky pre malé deti…
      A 30.000 EUR len tak zahrmí za "základ"
  • 11 Reagovat !

    foto rado-driver

    rado driver 10.01.2016  22:57

    :-) druhá rada sedadiel a MPV

    začnem tým, že som mal Hondu Odyssey 2008 3.5V6 AT5. Tiché a výkonné MPV, ktoré bralo 10,5L benzínu na 100Km a motor nebolo ani len počuť. Priestor - 6 dospelých ľavou zadnou.
    K veci…vyberám nové "európske" MPV. Nový Touran - vpredu super. Druhý rad a kurňa…sedáky dĺžka 420mm ?! Picasso, Alhambra, Sharan? Podobné...
    Zafira = dĺžka sedáku 480 mm. A môj výber je u konca. Nedávno som sa previezol s týmto automatom. Tíchučko, auto ťahá, paráda! Dal som tam všetko možné - cena 28500EUR (Touran v tej výbave by bol snáď za 35000?).
    Zajtra ojednávam…
    MPV je o pohodlí. Niekto rieši šírku vozidla. Áno, dôležité. Len nech mi niekto povie, že čo z toho, keď pred kolenami mám 25 cm ale sedím na lavici…
    Toť vsjo :-)

    Dúfam, že raz Honda začne predávať Odyssey v Európe.
    • 00 Reagovat !

      foto Bubaq

      Bubáq 04.04.2016  19:20

      « Re: :-) druhá rada sedadiel a MPV

      Nebi KIA svůj velkolepý Carnival....
      Jaké máš po několika měsících zkušenosti se Zafirou?
    • 00 Reagovat !

      foto podpolanec

      podpolanec 10.07.2017  11:42

      « Re: :-) druhá rada sedadiel a MPV

      V Zafire sa veru vzadu sedi asi najlepsie zo vsetkych MPV. A vyborne sa sedi aj v malom Golf Sportsvane, ma tak ako zafira dlhe sedaky a operadla. To S-max je vzadu nanic, ma kratke sedaky len cca. 45cm a pidi 58cm operadla. Zle sa v nom sedi.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Série Just Cause byla vždy o extrémní a šílené akci, která popírala jakýkoliv realismus nebo zdravý rozum.…

Štíbrová po rozchodu s otcem svého syna: Velký vánoční návrat!

Štíbrová po rozchodu s otcem svého syna: Velký…

Blogerka Nikol Štíbrová (32) se už v březnu rozešla se snoubencem Martinem, se kterým má ročního syna Mathiase.…

 

iSport.cz

Osudová chyba Guardioly? Sanchova cena vzrostla v Dortmundu o 806 %

Osudová chyba Guardioly? Sanchova cena vzrostla v…

Raketový nárůst! Cena Jadona Sancha, osmnáctiletého krajního záložníka Borussie Dortmund, vylétla za poslední…

Plzeň - AS Řím 2:1. Viktoria slaví postup i přes kolaps Realu

Plzeň - AS Řím 2:1. Viktoria slaví postup i přes…

Fotbalisté Plzně v závěrečném utkání Ligy mistrů doma porazili AS Řím 2:1, ve skupině G obsadili třetí místo a…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější? Mynář, nebo prezident?

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější?…

Prezidentův Mynář půjde před Vánocemi k soudu, protože se soudí o to, jestli dostal či nedostal prověrku…

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde všude může být v Rusku pošta

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde…

Rusko je rozlohou největší zemí světa a na mnoha místech je to pořád ještě poměrně chudá země. Ale dopisy či…