Diskuse

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI (125 kW) – Praktik s novým srdcem

21.8.2015

Design vozu Opel Zafira Tourer se nemění, pod kapotou se však v minulých letech odehrály podstatné věci. Poslední novinkou je příchod posíleného vznětového dvoulitru se 125 kW.

 

  • 42 Reagovat !

    foto Ji-Ri

    Ji/Ri 21.08.2015  09:53

    Spotřeba

    Pokud byste se na spotřebu dívali a i testovali v duchu "Superb testu".... vklidu 5,5 na sto, ne? .... ono, přece jen, bavíme se tu o MPV, 170 koní, automatu... a noze testéra. Reálně to bude někde kolem 5,5-6,5 a to je myslím na přesun do kladných stránek.
    • 31 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 21.08.2015  09:59

      « Re: Spotřeba

      Take by mě zajímalo v porovnání s jakým autem je to vysoká spotřeba ;-)
      • 11 Reagovat !

        foto PepaJ

        PepaJ 21.08.2015  10:00

        « Re: Re: Spotřeba

        to me tedy take..je to uplne v pohode..kolem 7 litru..skoda toho ospaleho automatu..auto je to kvalitni a povedene a cena s AT a adapt podvozkem..akceptovatelna.

        Vi nekdo kolik ten vuz vazi?
        • 00 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 21.08.2015  10:20

          « Re: Re: Re: Spotřeba

          Podle článku 1830 kg provozní hmotnosti, Němci uvádí na webu 1600-1780 kg prázdnou hmotnost. Zrovna drobeček to není.
          • 21 Reagovat !

            foto Bubaq

            Bubáq 21.08.2015  10:38

            « Re: Re: Re: Re: Spotřeba

            S AT6 to bude stejné, jako se spotřebou v tomto testu: tuto převodovku znám jako své boty (druhá insignia) a řadí naprosto skvěle. Předtím jsem jezdil 5x DSG ve Škodách a Seatech. Proto mohu srovnávat: AT6 je téměř neznatelně pomalejší, ale řadí velmi hladce a naprosto logicky (vč. "meziplynu" při řazení dolů při prudší deceleraci). Jsem přesvědčen (ale nemám pro to důkaz), že nezhorčuje dynamiku o vice, než 0,5 s oproti manualu. V Insignii, která má 1795 kg pohotovostní hmotnosti jezdím s tímto AT za 6,4 l na sto dlouhodobě, ve městě 7,5 - 8,2.
            Zafiru Tourer jsem "testoval" s předchozím 165k a AT6: fascinovaly mě jízdní vlastnosti! Lehké ovládání tohoto skoro "obra", filtrování nerovností a děr bez hluku, lehkonohé zatáčení, pocit úžasného komfortu, po 160 km jsem nabyl přesvědčení, že jde o nejlepší MPV na trhu. Když k tomu přidáte krásnou a hodnotnou přístrojovou desku s VYNIKAJÍCÍMI sedadly, těžko najdete lepší model na trhu.
            • 11 Reagovat !

              foto qwerty99

              qwerty99 21.08.2015  14:49

              « Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

              S timto nemohu nez souhlaist, take mam insi s timto AT a 165K v dynamice nijak nezaostava a spotrebu mam 6.8.

              qwerty
            • 00 Reagovat !

              foto jammbox

              jammbox 23.08.2015  22:29

              « Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

              Ten automat by mne osobně zajímal. Mám C4 Grand Picasso m.r. 2014 a nemám s ním nejmenší problém.. Nevěděl by někdo zde z diskutujících, jestli to není totožná automatická převodovka? Jistě bych mohl zkusit předváděcí jízdu, ale spíš mne zajímá technická stránka věci. Díky!
    • 40 Reagovat !

      foto lamal

      lamal 21.08.2015  10:07

      « Re: Spotřeba

      skor by som povedal, ze vhladom na koncepciu, velkost a hnaci retazec je 6,2l/100 pri 130ke fenomenalna hodnota, nechapem preco redakcia nepochvalila ...

      tipujem, ze ten motor s manualom bude velmi usporny + o poznanie silnejsi... vidim to na Manual + Adaptivny podvozok, este sa aj usetri nemaly peniaz a auto bude fungovat vyrazne lepsie - tj jeho 2 najvacsie slabiny odpadnu

      inak tato zafira v hnedej metle vyzera skvele... biela jej tak nesvedci
      • 20 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 21.08.2015  11:04

        « Re: Re: Spotřeba

        Souhlas ve všech bodech :-) ... a to obecně hnědou moc nemusím.
      • 01 Reagovat !

        foto Bubaq

        Bubáq 22.08.2015  12:58

        « Re: Re: Spotřeba

        Jen opravdové Conchity řeší barvu, když k diskuzi je tolik jiných a mnohem přínosnějších témat.... >:D
    • 10 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 21.08.2015  11:05

      « Re: Spotřeba

      Celkový průměr 7.7 na 100 je celkem dost (předpokládám, že 7.7 na 700 je překlep :-) ).

      Je možné, že na dálnici to funguje dobře, ale při rozjezdech apod. ten měničový automat nefunguje efektivně.
    • 00 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 21.08.2015  11:51

      « Re: Spotřeba

      Keby moje o čosi väčšie a ťažšie MPV s o trochu väčším výkonom v manuále jazdilo za 7 tak skáčem od radosti po plafón. A od iných majiteľov s automatom viem že im papá kvôli automatu minimálne o liter na sto viac v mixe kde ja mám dlhodobý priemer 8,5.
  • 12 Reagovat !

    foto P-407

    P 407 21.08.2015  11:32

    Téma - PROSTOR

    Když jsem před půl rokem vybíral vhodné MPV pro 4 člennou rodinu s občasným spolucestujícím, tak Zafira hned vypadla. A mnoho dalších. Nakonec jsem skončil u Maxe. V druhé řadě totiž Zafiře chybí na S-Max, Galaxy, starý Sharan, 807, Espace dobře 12 cm na šířku ( ne - li více). A to je dost. Za toho půl roku jsem již několikrát vezl v druhé řadě 3 sedačky vedle sebe nebo běžnou kombinaci 2 sedačky a dospělák. Bez problému, v pohodlí, bez strkanic v ramenou. Zafira se mi teď jeví jako typické malé MPV, které proti kombíku vyšší třídy nenabízí, mimo výšky ( vyšší pohodlnější posez, kolo, nesložený kočárek, apod,) žádnou zásadní přidanou hodnotu. Pro mě rozhoduje šířka - S - Max, starý Sharan, starý Espace to jsou v rámci rodinných vozů prostorové orgie a přitom to ještě není autobus a la Multivan. ( Multivan jsou prostorové Mega orgie). Shledávám zajímavým, jak málo je tato hodnota, - vnitřní prostor na šířku v druhé řadě - motoristickými novináři sledována a akcentována. Přitom pro mě, to byla při výběru rodinného MPV priorita, která vymezila mezi čím vybírat. Taková Mazda 5 např. neměla v mém výběru žádnou šanci. Jak to máte Vy?
    • 30 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 21.08.2015  11:37

      « Re: Téma - PROSTOR

      Jasně, však Zafira je taky kompaktní MPV, konkurent (Grand)Scenicu, (Grand)Picassa, C-Maxu apod. Velké MPV od Opelu se jmenovalo Sintra a bylo to myslím původem něco z USA, po provedení nárazových testů NCAP ale rychle v Evropě skončilo.
      • 00 Reagovat !

        foto lukas13

        lukas13 21.08.2015  11:53

        « Re: Re: Téma - PROSTOR

        Jo jo, chtěl jsem napsat to samé, předběhl jsi mě.

        Obecně mi poslední dobou přijde, že zájemci o vůz této kategorie mají poměrně velký problém s rozlišením tříd. A netýká se to jen MPV, ale i SUV a crossoverů (je Soul či 500X stejná třída jako CX-3 nebo Captur, když platformy prvně jmenovaných vycházejí z C segmentu, platformy těch druhých z B? A zrovna u té Mazdy jevoznačení modelu evidentně matoucí...)
        Myslím, že problém je na straně PR oddělení automobilek. A pro auta z nižší třídy to může být velica kontraproduktivní, viz. příspěvek P 407. Neboť s ním rozhodně souhlasím v tom, že vnitřní šířka vzadu je u rodinbého MPV stěžejní a schopnost pojmout dozadu 2 autosedečky a doprostřed tchýni je stěžejní.
        • 10 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 21.08.2015  11:58

          « Re: Re: Re: Téma - PROSTOR

          Několik telegrafických postřehů:
          - auta rostou
          - modulární platformy stírají rozdíly
          - automobilky obecně nemají zájem komunikovat, že je auto malé a to větší už neprodávají :-)
          • 10 Reagovat !

            foto lukas13

            lukas13 21.08.2015  12:13

            « Re: Re: Re: Re: Téma - PROSTOR


            -ano, ale proč je tedy u středních MPV stále stejný problém s vnitřní šířkou vzadu? Mám dojem, že rostou spíše zvenku... ;-)
            -ano, souhlas. Na druhou stranu na jízdním projevu a vnitří šířce interiéru to je znát (čest výjimkám)
            -ano

            ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto P-407

          P 407 21.08.2015  12:04

          « Re: Re: Re: Téma - PROSTOR

          Poslední věta je zcela zásadní. Ano, tchýni určenou na hlídání dětí při výletu do aquaparku, je třeba pohodlně někam usadit, A ne se mačkat. A na 6 a 7 pozici usadit švagra se švagrovou. >:D
          • 00 Reagovat !

            foto lukas13

            lukas13 21.08.2015  12:21

            « Re: Re: Re: Re: Téma - PROSTOR

            Známý tento problém před cca rokem a půl řešil a protože je auty nedotčený, troch jsem mu pomáhal. Vtipné je, že v jeho případě to zvládla Zafira, zatímco S-Max ne. Že by třeba jiný tvar autosedaček? Pro úplnost - já u toho nebyl, fakt nevím.

            Jinak mám super vzpomínky na první genaraci Alhambry - táta nám ji kdysi dávno půjčil na dovolenou (ve dvou) a bylo to boží. Sice to jelo jak autobus, z 0-100 za víc než 20s (1.9 Tdi), ale spotřeba +/- 5 litrů a spalo se v tom. Za těch 14 dní jsme stan ani nevybalili ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto P-407

        P 407 21.08.2015  11:59

        « Re: Re: Téma - PROSTOR

        Pokud vím, že Sintra měla i zásadní problémy s kvalitou provedení a životností některých dílů ( podvozek, některé problémové motory). Faktem je, že než jsem začal obíhat prodejce a bazary s metrem, tak jsem si rozdíl mezi P 5008 a S- Maxem zvenku neviděl. Ale jak sednete z jednoho do druhého a pak si to přeměříte, to je panečku rozdíl. Líbil se nám taky Freemont. Jenže to jsem vlezli s manželkou do S-Maxe a za půl hodiny do Freemonta. To byl ŠOK! Zvenku veliké, zevnitř malé. S-Max je zvenku malý, zevnitř velký :-) . Domnívám se, že rozdíl, že běžný zákazník moc nevnímá faktický rozdíl mezi ,,kompaktním MPV" a plnohodnotným MPV. Já to taky moc nevnímal, dokavad jsem nezačal vybírat auto s metrem v ruce. Hezký den.
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 21.08.2015  13:15

          « Re: Re: Re: Téma - PROSTOR

          No neviem ako ty, ale pre mňa ani S-Max nie je plnohodnotné MPV. 5 miest v pohode, ale do tretej rady aby sadol dospelý? Šírka a dĺžka tiež nie je všetko. Sám mám už 2 Carnivala (rozdielne generácie) a čo sa priestorových pomerov týka radil by som ich do radu spolu s novou 2. gen Galaxy, súčasnou generáciou Sharanu/Alhambry, predch. Espace či Chryslerom/Lanciou Voyager. S-Max je tak niekde na pol ceste v tomto aspekte a tak ho myslím aj výrobca definuje. Spomenutý Freemont pokiaľ viem na MPV ani neašpiruje, to je taký Crossover podobne ako nový Espace.
          • 00 Reagovat !

            foto P-407

            P 407 21.08.2015  17:30

            « Re: Re: Re: Re: Téma - PROSTOR

            Souhlas. S-Max má tu třetí řadu opravdu jako nouzovku. Galaxy je na tom lépe.
      • 00 Reagovat !

        foto DPF

        DPF 23.08.2015  08:16

        « Re: Re: Téma - PROSTOR

        V příručce Zafiry Tourer se píše, že nemůže být použita dětská autosedačka na prostředním sedadle v druhé řadě. Pak je to tedy jen "MPV"...

        Výše zmiňovaný Scenic, Picasso i ten C-max s tím nemají problém.
    • 01 Reagovat !

      foto nasua23

      nasua23 21.08.2015  11:44

      « Re: Téma - PROSTOR

      Super příspěvěk!
      Teď řešíme taky mpv: do zadu bych dál rád kolo na ířku a tak pro mě taky údaj o šířce leccos řekne.
      • 00 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 21.08.2015  11:52

        « Re: Re: Téma - PROSTOR

        Kolo našíř? Hm, při délce bajku metr a půl to bude na autobus...
        • 10 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 21.08.2015  11:56

          « Re: Re: Re: Téma - PROSTOR

          :yes: >:-[]

          Jinak po sklopení sedaček se ti vejde celé kolo do většiny kombíku od nižší střední výše :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 21.08.2015  13:26

            « Re: Re: Re: Re: Téma - PROSTOR

            Na délku jo, ale ne na šířku.
            Já musím přední kolo sundavat, pro příští auto počítám s něčím větším, kam by se to vešlo komplet.
        • 01 Reagovat !

          foto nasua23

          nasua23 21.08.2015  12:03

          « Re: Re: Re: Téma - PROSTOR

          no plán je, že bych přední kolo z vidlice sundal a na cestu to postavil tak.

        • 00 Reagovat !

          foto P-407

          P 407 21.08.2015  12:07

          « Re: Re: Re: Téma - PROSTOR

          Možná by stačil ten MultiVan. A pak už zbývá opravdu jen autobus. >:D
      • 00 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 21.08.2015  13:19

        « Re: Re: Téma - PROSTOR

        Hociktoré plnotučné MPV by ti malo pohodlne vyhovieť. Teda Sharan/Alhambra, Galaxy, Voyager, Carnival (nový zatiaľ nie je) a potom už len Multivan, VITO, Jumpy, Expert, Scudo a pod. A len tak na okraj. Ak bicykel trepať cez zadné dvere dnu, tak to určite niečo s posuvnými dverami a tie bohužiaľ Galaxy nemá.
      • 00 Reagovat !

        foto martas2005

        martas2005 21.08.2015  15:03

        « Re: Re: Téma - PROSTOR

        V Smaxu jsem vezl silnicku (bez kol) zapasovanou napric za zadnima sedackama - neubrala z kufru skoro nic :-).
        Poprvy vidim, ze nekdo bude objizdet MPV a misto 3 sedacek tam rvat kolo :-). :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto PepaJ

      PepaJ 22.08.2015  09:21

      « Re: Téma - PROSTOR

      P407..ty mluvis o segmentu stehovaku, takze od Mazdy tam patri CX-9..adekvatni souper S maxu..bohuzel ten je dosud jen s letitym Fordim atmo 3,7 V6. V USA ale uz testuji novou generaci, tak jsem zvedavej s jakymi jednotkami nakonec prijdou..uz aby to bylo..potrebujeme je pro M3 MPS a M6 MPS :)) |S CX 5 souperi Kuga..
    • 00 Reagovat !

      foto DPF

      DPF 23.08.2015  06:43

      « Re: Téma - PROSTOR

      Naprostý souhlas! Člověk hledající MPV ho hledá z důvodu potřeby pohodlného usazení a přepravy 3 cestujících v druhé řadě. Pak ho také zajímá kufr. Motor a jízdní vlastnosti opravdu nejsou rozhodující faktor.

      Bohužel v testech se na to často nebere zřetel. Přičítám to tomu, že redaktoři nemají dostatečný počet dětí :-)

  • 10 Reagovat !

    foto kaarl1

    kaarl1 21.08.2015  12:56

    MPV

    teď taky vybírám nové MPV a nejspíš vyhraje nový touran. Porovnával jsem se Zafirou - velké a prostorné auto, ale nelíbí se mi palubka se všema těma tlačítkama, s S-Maxem - asi nejhezčí MPV, ale pro moje potřeby (a manželku na parkování) příliš velké, nový C-Max mě jaksi nezaujal designově.
    • 01 Reagovat !

      foto rado-driver

      rado driver 10.01.2016  22:59

      « MPV

      sklamem ťa…nový touran, vpredu super. druhá rada…sedačky pre malé deti…
      A 30.000 EUR len tak zahrmí za "základ"
  • 11 Reagovat !

    foto rado-driver

    rado driver 10.01.2016  22:57

    :-) druhá rada sedadiel a MPV

    začnem tým, že som mal Hondu Odyssey 2008 3.5V6 AT5. Tiché a výkonné MPV, ktoré bralo 10,5L benzínu na 100Km a motor nebolo ani len počuť. Priestor - 6 dospelých ľavou zadnou.
    K veci…vyberám nové "európske" MPV. Nový Touran - vpredu super. Druhý rad a kurňa…sedáky dĺžka 420mm ?! Picasso, Alhambra, Sharan? Podobné...
    Zafira = dĺžka sedáku 480 mm. A môj výber je u konca. Nedávno som sa previezol s týmto automatom. Tíchučko, auto ťahá, paráda! Dal som tam všetko možné - cena 28500EUR (Touran v tej výbave by bol snáď za 35000?).
    Zajtra ojednávam…
    MPV je o pohodlí. Niekto rieši šírku vozidla. Áno, dôležité. Len nech mi niekto povie, že čo z toho, keď pred kolenami mám 25 cm ale sedím na lavici…
    Toť vsjo :-)

    Dúfam, že raz Honda začne predávať Odyssey v Európe.
    • 00 Reagovat !

      foto Bubaq

      Bubáq 04.04.2016  19:20

      « Re: :-) druhá rada sedadiel a MPV

      Nebi KIA svůj velkolepý Carnival....
      Jaké máš po několika měsících zkušenosti se Zafirou?
    • 00 Reagovat !

      foto podpolanec

      podpolanec 10.07.2017  11:42

      « Re: :-) druhá rada sedadiel a MPV

      V Zafire sa veru vzadu sedi asi najlepsie zo vsetkych MPV. A vyborne sa sedi aj v malom Golf Sportsvane, ma tak ako zafira dlhe sedaky a operadla. To S-max je vzadu nanic, ma kratke sedaky len cca. 45cm a pidi 58cm operadla. Zle sa v nom sedi.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Dabér Vinnetoua Stanislav Fišer: Vytrhali mu všechny zuby!

Dabér Vinnetoua Stanislav Fišer: Vytrhali mu všechny zuby!

Přesně před týdnem v rozhovoru pro Blesk přiznal, že jeho zdravotní stav není dobrý! A od té doby se českému…

Nejošklivějším psem světa se stala fenka: Nelichotivý titul získala buldočka Zsa Zsa

Nejošklivějším psem světa se stala fenka:…

Titul nejošklivějšího psa letošního roku má právo nosit devítiletá fenka anglického buldoka Zsa Zsa, která…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Radakovič i Bero do Sparty chtějí. Jak vypadá jednání a kdy mohou přijít?

Radakovič i Bero do Sparty chtějí. Jak vypadá…

Dvě posily už Sparta má, další dvě by mohla představit v nejbližších dnech. Podle informací deníku Sport vedení…

 

Reflex.cz

Postřiky nikdo netestuje. Hmyz vymírá a dává nám signál, v jak špatném prostředí žijeme, říká entomolog

Postřiky nikdo netestuje. Hmyz vymírá a dává nám…

Umíte si představit přírodu bez ptáků nebo květin? Pokud se naplní nejčernější scénáře, možná to bude realita.…

Imigrační systém USA nevpustil do země bývalého šéfa NATO, tvrdí španělský deník

Imigrační systém USA nevpustil do země bývalého šéfa…

Bývalý šéf diplomacie Evropské unie a někdejší generální tajemník NATO Javier Solana nedostal nedávno povolení…